Dat is toch dat kereltje die riep dat hij een wapen op zak had?quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:44 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Net als al die juichaapjes in het gval van die Mitch. Men staat verdomme te juichen dat een onschuldige man door vijf man in het openbaar wordt vermoord, verdedigt vervolgens de leugens en het enige argument was; "Jaaa...eeehhhh...had 'ie maar niet zo stom moeten zijn hurrrr durrrrrr"
En als die agent zich normmaal gedragen had was er niemand dood. Wat weegt zwaarder? En hou op met die 'als je niets te verbergen hebt" en "zoals iedere normale burger'" ..dat zijn drogredenen van het walgelijkste soort.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:44 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Gast, hou eens op met je fascinatie voor verkrachting. Ik ga daar geeneens op in.
Als hij in dit geval mee had gewerkt zoals ieder andere normale burger was er niets aan de hand geweest.
terwijl 'ie naar zn zak greep, ja...quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:45 schreef NoXia het volgende:
[..]
Dat is toch dat kereltje die riep dat hij een wapen op zak had?
Gast.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:44 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Of was 'ie voor een onzinreden gearresteerd en buiten beeld in elkaar getimmerd. De Amerikaanse Politie kan levensgevaarlijk uit de hoek komen en als getint persoon ben je je leven niet zeker bij ze.
Bovendien màg de Politie je daar vaak niet eens zomaar aan de kant zetten. Als je ze daarop wijst raakt hun authoriteitskliertje ontstoken en zie je dit soort dingen.
Als je er enorm de nadruk gaat leggen op dat soort gevallen ziet het er inderdaad vreemd uit. Maar leg er de misdaadstatistieken naast.quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat het nogal naief is om te doen alsof de politie in de VS geen structureel probleem heeft met het profilen van en overmatig gebruik van geweld bij donkere mensen..
Het vervelende is wel dat door media eigenlijk alleen 1 kant wordt laten gezien uiteindelijk. De man leek in de media wel een engel.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:53 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
terwijl 'ie naar zn zak greep, ja...
Om dan met vijf man op 'm te gaan zitten, 'm door één ervan langzaam te dood te laten knijpen en vervolgens met je handen in je zij toe gaan kijken hoe hij ligt te sterven en daar later over te gaan liegen is misschien een beetje overkill.. dat hele clubje dient jaren de bak in te draaien en vooral nooit, nooit, nooit meer een uniform te dragen
Ik vraag mij eigenlijk wel af wat de leeftijdsverdeling is bij de fokkers want mocht de merendeel jong zijn hebben we een probleem in de nabije toekomst.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:44 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Of was 'ie voor een onzinreden gearresteerd en buiten beeld in elkaar getimmerd. De Amerikaanse Politie kan levensgevaarlijk uit de hoek komen en als getint persoon ben je je leven niet zeker bij ze.
Bovendien màg de Politie je daar vaak niet eens zomaar aan de kant zetten. Als je ze daarop wijst raakt hun authoriteitskliertje ontstoken en zie je dit soort dingen.
Het is ook niet zomaar dat de agent vervolgd wordt voor mooord.
Ik begrijp jullie authoriteitspijpers echt niet. De Politie is er voor de burger, niet tegen. Net als al die juichaapjes in het gval van die Mitch. Men staat verdomme te juichen dat een onschuldige man door vijf man in het openbaar wordt vermoord, verdedigt vervolgens de leugens en het enige argument was; "Jaaa...eeehhhh...had 'ie maar niet zo stom moeten zijn hurrrr durrrrrr"
Tuurlijk, lekker ontkennen. Ga even kijken hoeveel donkere mensen er de laatste tien jaar zijn afgeschoten door de Amerikaanse Politie. En dan heb ik het niet eens over de mishandelingen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:08 schreef ElDinosaur het volgende:
Oh zo zit het. Als je het niet zwart wit ziet ben je gelijk een racist en vind je het ok dat iemand doodgeschoten wordt omdat hij zijn rijbewijs niet laat zien.
Ok.
[..]
Gast.Ga nou even lopen verkondigen dat het standaard werkwijze is van de politie om getinte mensen af te tuigen / vermoorden.
#blacklivesmatter #policekkk
![]()
Hij is vanwege een valide reden staande gehouden. Een blanke was hier ook voor aan de kant gezet.
En dan nog is iemand van dichtbij door zijn hoofd schieten volstrekt idioot.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:04 schreef ElDinosaur het volgende:
Het is niet zo zwart wit (haha, zwart wit) als iedereen denkt dat het is. De verdachte trekt zijn portier dicht, start de motor waarna de auto gaat rollen en gaat met zijn hand richting handschoenenkastje / opbergvak. Als er een paar weken daarvoor een agent uit dezelfde stad doodgeschoten wordt kan dat voor ongewenste spanning zorgen.
Daarnaast was Tensing onderdeel van de 'universiteits politie' en ontbrak het aan goede training waardoor dit zo snel escaleerde.
Het is een vrij terechte constatering, in ieder geval in de VS, dat er de afgelopen tijd een aantal bijzondere incidenten geweest zijn waarbij steeds weer het slachtoffer niet blank bleek te zijn.quote:De mediahetze wat betreft 'witte agenten die zwarte burgers vermoorden' geeft me gewoon jeuk.
Politiegeweld en racisme zijn niet gelijk. Dat er meer zwarte mensen worden aangepakt heeft een reden. Het geweld ook. Dat heeft o.a. met de hoeveelheid wapens daar te maken.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:22 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Tuurlijk, lekker ontkennen. Ga even kijken hoeveel donkere mensen er de laatste tien jaar zijn afgeschoten door de Amerikaanse Politie. En dan heb ik het niet eens over de mishandelingen.
Verdiep je voor je voor de grap eens in hoe het er daar aan toegaat. Dan mag je straks je excuses komen aanbieden.
Ik kom nog weleens aan die kant van het water en heb daardoor ook de nodige kennissen in die contreien. Zelfs de meest conservatieve blanke zuiderlingen beginnen daar inmiddels te morren over het politiegeweld.
Wat ook voor een groot deel te verklaren valt doordat ze gemiddeld gezien afhankelijk zijn van pro deo advocaten, hetgeen in het systeem in de VS flink doorwerkt in de kans om onschuldig te worden verklaard. Zelfs als je zwart bent... (O.J. is een mooi voorbeeld)quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:20 schreef ElDinosaur het volgende:
Dat is inderdaad een probleem, maar dat neemt niet weg dat 40% van de gevangenispopulatie 'african american' is terwijl zij maar 13% van de totale bevolkingsgroep vertegenwoordigen.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat er een hele hoop politiegeweld op het hoofd van de donkere Amerikaan terechtkomt. En ja, ik ben er van overtuigd dat er voor een fors deel een racistisch element in zit, maar dat is niet de enige reden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:23 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Politiegeweld en racisme zijn niet gelijk. Dat er meer zwarte mensen worden aangepakt heeft een reden. Het geweld ook. Dat heeft o.a. met de hoeveelheid wapens daar te maken.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik verdedig de handelwijze van deze agent ook niet.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
En dan nog is iemand van dichtbij door zijn hoofd schieten volstrekt idioot.
quote:[..]
Het is een vrij terechte constatering, in ieder geval in de VS, dat er de afgelopen tijd een aantal bijzondere incidenten geweest zijn waarbij steeds weer het slachtoffer niet blank bleek te zijn.
Dat wil niet zeggen dat het meteen de agenten daar om te doen is geweest, maar het lijkt mij iets om te onderzoeken. Grote kans natuurlijk dat inderdaad het uiterlijk een rol heeft gespeeld in hoe men reageert. Net zo goed als dat een agent een stuk minder stress zal ervaren als er een nerd achter het stuur zit, met vrouw en kinderen in de auto.
Wie weet kun je in de training daar iets mee.
Daar doel ik ook op met het 2e deel van die post. Er spelen fundamentele problemen in dat land waardoor gehele bevolkingslagen achterop raken. Zeer complexe problematiek die niet even op te lossen is helaas.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat ook voor een groot deel te verklaren valt doordat ze gemiddeld gezien afhankelijk zijn van pro deo advocaten, hetgeen in het systeem in de VS flink doorwerkt in de kans om onschuldig te worden verklaard. Zelfs als je zwart bent... (O.J. is een mooi voorbeeld)
Ik vind jou geen racist en volgens mij noemt niemand jou een racist. Ik vind wel dat je je schuldig maakt aan blaming the victim.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:08 schreef ElDinosaur het volgende:
Oh zo zit het. Als je het niet zwart wit ziet ben je gelijk een racist en vind je het ok dat iemand doodgeschoten wordt omdat hij zijn rijbewijs niet laat zien.
Ok.
Maar toevalligerwijze worden die blanken niet doodgeschoten als ze niet volledig meewerken.quote:Gast.Ga nou even lopen verkondigen dat het standaard werkwijze is van de politie om getinte mensen af te tuigen / vermoorden.
#blacklivesmatter #policekkk
![]()
Hij is vanwege een valide reden staande gehouden. Een blanke was hier ook voor aan de kant gezet.
Ik denk dat het vaak niets met racisme te doen heeft. Het is gedrag en daar de reactie op. Wapens hebben daar duidelijk wel mee te maken. De politie is daar terecht bang voor. Iets anders is het geweld dat men gebruikt in situaties dat dat echt niet nodig is.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:28 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat er een hele hoop politiegeweld op het hoofd van de donkere Amerikaan terechtkomt. En ja, ik ben er van overtuigd dat er voor een fors deel een racistisch element in zit, maar dat is niet de enige reden.
Met de hoeveelheid wapens heeft het niets te maken. Het is meer de agressieve volksaard. Die overigens van overheidswege wordt gecultiveerd (Polite is eervol en heilig, Leger nog veel meer. Strijders moet je eren en meer van die onzin). De geweldsverheerlijking mag best op een wat lager piitje. Ook fijn voor de rest van de wereld.
Klopt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:30 schreef ElDinosaur het volgende:
Er spelen fundamentele problemen in dat land waardoor gehele bevolkingslagen achterop raken. Zeer complexe problematiek die niet even op te lossen is helaas.
Het hangt er wel vanaf hoe je dat brengt bij een agent natuurlijk.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt.
En dat lijkt mij een constatering waar je echt wel iets mee mag doen. En het niet willen tonen van een rijbewijs vind ik dan bepaald niet iets om veel woorden aan vuil te willen maken. Heb ik ook wel eens niet gedaan (ik had hem ook niet bij). Heb het zomaar overleefd. Hell, ik kreeg niet eens een draai om mijn oren.
De vele, vele filmpjes waarin geboeide donkere mannen en vrouwen de puinpoeier worden ingeslagen omdat de diender(s) in kwestie aangetast zijn in hun eer-, dan wel superioriteitsgevoel laten toch iets anders zien.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:31 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik denk dat het vaak niets met racisme te doen heeft. Het is gedrag en daar de reactie op. Wapens hebben daar duidelijk wel mee te maken. De politie is daar terecht bang voor. Iets anders is het geweld dat men gebruikt in situaties dat dat echt niet nodig is.
Ik zeg ook nergens dat hij door zijn acties een kogel heeft verdiend. Ik vind het alleen niet zo zwart wit als er in de media verkondigd wordt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind jou geen racist en volgens mij noemt niemand jou een racist. Ik vind wel dat je je schuldig maakt aan blaming the victim.
Daar zijn de meningen ook over verdeeld, maar deze gevallen vinden hun weg niet naar de media.quote:Maar toevalligerwijze worden die blanken niet doodgeschoten als ze niet volledig meewerken.
quote:“Adjusted for the homicide rate, whites are 1.7 times more likely than blacks die at the hands of police,” he said. “Adjusted for the racial disparity at which police are feloniously killed, whites are 1.3 times more likely than blacks to die at the hands of police.”
quote:Niemand klaagt over de staandehouding, dus waar heb je het over?
Hiermee werd geïnsinueerd dat er geen valide reden was naar mijn mening.quote:Bovendien màg de Politie je daar vaak niet eens zomaar aan de kant zetten. Als je ze daarop wijst raakt hun authoriteitskliertje ontstoken en zie je dit soort dingen.
Dat zie je ook gebeuren bij blanke mensen. Maar daar maakt niemand een racisme ding van. Iets anders is gewoon het te vaak gewelddadig optreden van de politie daar. Maar als je daar woont en dat weet moet je gewoon meewerken lijkt mij.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:36 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
De vele, vele filmpjes waarin geboeide donkere mannen en vrouwen de puinpoeier worden ingeslagen omdat de diender(s) in kwestie aangetast zijn in hun eer-, dan wel superioriteitsgevoel laten toch iets anders zien.
Bekijk de verhoudingen eensquote:Op donderdag 30 juli 2015 12:38 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat zie je ook gebeuren bij blanke mensen. Maar daar maakt niemand een racisme ding van. Iets anders is gewoon het te vaak gewelddadig optreden van de politie daar. Maar als je daar woont en dat weet moet je gewoon meewerken lijkt mij.
Het is FOK!, dus als je een gewoon een discussie probeert te voeren hoe een dergelijke situatie nu eigenlijk kan ontstaan ben je meteen voor of tegen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:37 schreef ElDinosaur het volgende:
Ik zeg ook nergens dat hij door zijn acties een kogel heeft verdiend. Ik vind het alleen niet zo zwart wit als er in de media verkondigd wordt.
Ik heb ook wel eens te maken gehad met een agent die een grote waffel meende te moeten hebben en dan krijgt zo'n snotaap ook de wind van voren bij mij. Zelfs dan krijg ik geen draai om mijn oren hoor.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:34 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Het hangt er wel vanaf hoe je dat brengt bij een agent natuurlijk.
In eerdere reacties kwam het op mij in ieder geval als zodanig over.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:37 schreef ElDinosaur het volgende:
Ik zeg ook nergens dat hij door zijn acties een kogel heeft verdiend. Ik vind het alleen niet zo zwart wit als er in de media verkondigd wordt.
Eerste keer dat ik in de VS kwam werd ons vanuit de opleiding ook gewoon verteld om de agenten beleefd aan te spreken, handen op het stuur te houden en precies te doen wat hij zegt. En vooral niet vanuit je Nederlandse bijdehandheid opmerkingen / grapjes te gaan maken.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt.
En dat lijkt mij een constatering waar je echt wel iets mee mag doen. En het niet willen tonen van een rijbewijs vind ik dan bepaald niet iets om veel woorden aan vuil te willen maken. Heb ik ook wel eens niet gedaan (ik had hem ook niet bij). Heb het zomaar overleefd. Hell, ik kreeg niet eens een draai om mijn oren.
Waar? In de US of hier? Maakt nogal wat uit. Hier heb ik ook weleens een grote bek geha tegen een agent. Maar niet op het niveau dan men mij mag aanhouden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens te maken gehad met een agent die een grote waffel meende te moeten hebben en dan krijgt zo'n snotaap ook de wind van voren bij mij. Zelfs dan krijg ik geen draai om mijn oren hoor.
Ik snap best dat de politie in de VS het ook wat zwaarder heeft dan hier in bepaalde wijken en dat ze daardoor wel eens disproportioneel kunnen handelen. Maar dit is gewoon echt te zot voor worden. Dit is disproportioneel in het kwadraat.
Dat laatste lijkt mij ook niet goed. Er was pas nog een filmpje van een agent die iemand (blank) keihard voor zijn bek sloeg met als uitleg "ik was een marinier en ik laat mij niet zo toespreken. Dan ben je in Nederland direct je baan kwijt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:45 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik in de VS kwam werd ons vanuit de opleiding ook gewoon verteld om de agenten beleefd aan te spreken, handen op het stuur te houden en precies te doen wat hij zegt. En vooral niet vanuit je Nederlandse bijdehandheid opmerkingen / grapjes te gaan maken.
Dat zegt al genoeg over de houding van de politie. Autoritair en gemilitariseerd qua vooropleiding, uitrusting en houding. Een groot deel van de agenten zijn ook voormalig leger / marine en dat lijkt me eerlijk gezegd geen hele goede combinatie.
Heb je ook een bron voor deze bewering?quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:30 schreef DS4 het volgende:
Maar toevalligerwijze worden die blanken niet doodgeschoten als ze niet volledig meewerken.
Aanpassing vereist dus.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:45 schreef ElDinosaur het volgende:
Eerste keer dat ik in de VS kwam werd ons vanuit de opleiding ook gewoon verteld om de agenten beleefd aan te spreken, handen op het stuur te houden en precies te doen wat hij zegt. En vooral niet vanuit je Nederlandse bijdehandheid opmerkingen / grapjes te gaan maken.
Dat zegt al genoeg over de houding van de politie. Autoritair en gemilitariseerd qua vooropleiding, uitrusting en houding. Een groot deel van de agenten zijn ook voormalig leger / marine en dat lijkt me eerlijk gezegd geen hele goede combinatie.
Hier. In de VS nooit problemen gehad met de politie. Ik vind ze altijd bijzonder correct naar mij toe en dan ben ik dat uiteraard ook naar hen toe.quote:
Het is duivels bewijs als je iets wat niet gebeurd is moet aantonen... Maar het lijkt mij vanzelfsprekend dat iedere keer dat een agent iemand doodt vanwege het niet tonen van een rijbewijs, oid, dat dit nieuws is.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:49 schreef Scorpie het volgende:
Heb je ook een bron voor deze bewering?
Zo werkt dat ook. Handen op het stuur! Is precies wat je moet doen soms.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hier. In de VS nooit problemen gehad met de politie. Ik vind ze altijd bijzonder correct naar mij toe en dan ben ik dat uiteraard ook naar hen toe.
Het is een legitieme vraag. Daarnaast gebeurt dit duidelijk niet dagelijks dus kun je er verder weinig over zeggen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is duivels bewijs als je iets wat niet gebeurd is moet aantonen... Maar het lijkt mij vanzelfsprekend dat iedere keer dat een agent iemand doodt vanwege het niet tonen van een rijbewijs, oid, dat dit nieuws is.
(gelukkig wel, want anders zou dat inhoudelijk dat het de normale gang van zaken is)
Er zijn in het afgelopen jaar ook meerdere blanken doodgeschoten door de politie, waaronder een ongewapende tiener. Het is niet iets wat puur toe te schrijven is aan racisme, maar de focus moet liggen op het excessieve politiegeweld.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is duivels bewijs als je iets wat niet gebeurd is moet aantonen... Maar het lijkt mij vanzelfsprekend dat iedere keer dat een agent iemand doodt vanwege het niet tonen van een rijbewijs, oid, dat dit nieuws is.
(gelukkig wel, want anders zou dat inhoudelijk dat het de normale gang van zaken is)
Ja.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:57 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Er zijn in het afgelopen jaar ook meerdere blanken doodgeschoten door de politie, waaronder een ongewapende tiener. Het is niet iets wat puur toe te schrijven is aan racisme, maar de focus moet liggen op het excessieve politiegeweld.
Nooit aangehouden in de auto.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:55 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Zo werkt dat ook. Handen op het stuur! Is precies wat je moet doen soms.
Als je exacte gegevens doorgeeft ga ik een verassing voor bereiden....quote:
Dat ontken ik niet. Je kan alleen iets wat niet gebeurd is niet aantonen als zijnde niet gebeurd.quote:
Dan moet je het ook niet aangeven alsof iets zo is. De politie daar kan ook wel een Mexicaan 4 x in zijn knie schieten en dan kun je later zeggen "dat gebeurt nooit bij blanken". Het zegt dan niets. Behalve dat die actie fout was.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat ontken ik niet. Je kan alleen iets wat niet gebeurd is niet aantonen als zijnde niet gebeurd.
Vergl het met het bestaan van God. Toon maar eens aan dat God niet bestaat. Zelfs als je er 100% van overtuigd bent dat God niet bestaat zul je moeten erkennen dat je dat niet kan bewijzen.
Er zijn ook genoeg blanke mensen doodgeschoten door de politie in de VS, voor niets. Ik denk dan ook dat het een tikkeltje kort door de bocht is te stellen dat alleen zwarte mensen doodgeschoten worden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ninja edits FTW.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:04 schreef ElDinosaur het volgende:
mrconservative is misschien niet de beste bron.
Edit; snel meer bronnen toevoegen he.![]()
Voor de aanklager is het vrij zwart wit.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:37 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Wat zou voor jou dan zwart-wit zijn? Dat iemand volledig meewerkt en zonder enige aanleiding een kogel in het hoofd krijgt? Dat is het gedrag van spree killers, dan zou het niet bij één slachtoffer blijven. Er is altijd een aanleiding bij police shootings, het gaat erom dat die aanleiding het schieten hoegenaamd niet rechtvaardigd.quote:Of more than 100 police shootings reviewed by his office, Deters said, “this is the first time that we’ve thought, ‘This is without question a murder.'”
Omdat de doorsnee blanke zich niet verwant voelt aan zulke slachtoffers. Die denken "mij zal zoiets niet overkomen".quote:[..]
Daar zijn de meningen ook over verdeeld, maar deze gevallen vinden hun weg niet naar de media.
http://www.washingtontime(...)minority-d/?page=all
[..]
Ik heb het dan ook geen racisme genoemd. Het gaat natuurlijk altijd om wat je uitstraalt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:57 schreef ElDinosaur het volgende:
Er zijn in het afgelopen jaar ook meerdere blanken doodgeschoten door de politie, waaronder een ongewapende tiener. Het is niet iets wat puur toe te schrijven is aan racisme, maar de focus moet liggen op het excessieve politiegeweld.
Dat lijkt mij per definitie onzinnig, zelfs al had de agent "die, nigger, die!" geroepen.quote:Maar goed, nu heeft de onderkant van de samenleving in Cincinnati een reden om de halve stad af te branden onder het mom van protesteren. En gelijk even een nieuwe TV en Nikes te regelen.
In de VS?quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:01 schreef mastertephon het volgende:
Als je exacte gegevens doorgeeft ga ik een verassing voor bereiden....![]()
Niemand zegt dat deze actie normaal is. Wat vervelend is dat er steeds racisme bij wordt gehaald.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Voor de aanklager is het vrij zwart wit.
[..]
Wat zou voor jou dan zwart-wit zijn? Dat iemand volledig meewerkt en zonder enige aanleiding een kogel in het hoofd krijgt? Dat is het gedrag van spree killers, dan zou het niet bij één slachtoffer blijven. Er is altijd een aanleiding bij police shootings, het gaat erom dat die aanleiding het schieten hoegenaamd niet rechtvaardigd.
[..]
Omdat de doorsnee blanke zich niet verwant voelt aan zulke slachtoffers. Die denken "mij zal zoiets niet overkomen".
Dat is onzin, want dan mag ook niemand zeggen dat God niet bestaat.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:03 schreef mastertephon het volgende:
Dan moet je het ook niet aangeven alsof iets zo is.
Sowieso ook verspilling van overheidsmiddelen, één kogel per knie lijkt mij wel afdoende.quote:De politie daar kan ook wel een Mexicaan 4 x in zijn knie schieten en dan kun je later zeggen "dat gebeurt nooit bij blanken". Het zegt dan niets. Behalve dat die actie fout was.
Wat een vaag verhaal. Ik rij ook in duurdere auto's en heb nooit een probleem ondervonden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook geen racisme genoemd. Het gaat natuurlijk altijd om wat je uitstraalt.
In Nederland ben ik nogal eens de lul bij controles die zich richten op duurdere voertuigen. Ik krijg steevast meteen te horen dat het kort zal duren en dat ik zo weer onderweg ben, op zo'n manier dat duidelijk is dat men er vanuit gaat dat alles bij mij op orde is.
Daarbij reed ik in twee gevallen op Duits kenteken (...) en in één geval stond de auto waarmee ik reed te boek als zijnde gestolen (foutje in het doorgeven van het chassisnummer). Duitse kentekens deed men geen reet mee (al speelt daar wellicht mijn Duitse nationaliteit een rol, ook al is dat in het geheel niet van belang aangezien ik gewoon in NL woonachtig ben) en die diefstal was gewoon mijn verklaring dat ik de auto bij de dealer gekocht had voldoende om er weer vanuit te gaan dat dat ook wel zou kloppen.
Als ik uit een verdachte wijk zou komen (even los van huidskleur) en/of anderszins er een reden is om te denken dat er wel eens niet iets zou kloppen, dan zou dat toch echt anders liggen (ik ken wel een geval waarbij niet duidelijk was of een auto gestolen was (ja, ooit, maar dat was een melding die ver daarvoor lag) en die persoon mocht echt meteen mee naar het bureau om e.e.a. uit te zoeken).
Het is dus op zichzelf bezien allemaal wel verklaarbaar en menselijk. De vraag is alleen hoe het door mag werken in de praktijk en wat we kunnen doen om het niet correcte doorwerken daarvan tegen te gaan.
[..]
Dat lijkt mij per definitie onzinnig, zelfs al had de agent "die, nigger, die!" geroepen.
Ok, het zal zeker niet zo zijn dat het alleen zwarten treft.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg blanke mensen doodgeschoten door de politie in de VS, voor niets. Ik denk dan ook dat het een tikkeltje kort door de bocht is te stellen dat alleen zwarte mensen doodgeschoten worden.
http://mrconservative.com(...)an-no-media-outrage/
http://www.washingtontime(...)minority-d/?page=all
http://www.washingtontime(...)k-cop-trev/?page=all
Dit soort artikelen geven toch een iets ander beeld aan.
Dat laatste zegt het dus......quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
In de VS?
In NL ben ik dan wel weer vaak aangehouden. Hell, in een deel van de gevallen ook terecht.
Niet als feit inderdaad. Je mag wel iets geloven of vinden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is onzin, want dan mag ook niemand zeggen dat God niet bestaat.
[..]
Sowieso ook verspilling van overheidsmiddelen, één kogel per knie lijkt mij wel afdoende.
Dan heb je geluk. Maar er zijn vaak acties in het land waarbij kentekens gescand worden en dan word je eruit gepikt als je openstaande boetes hebt en/of openstaande belastingschulden, dan wel een andere signalering van toepassing is en daarnaast de duurdere auto's. Mij is steeds ook verteld dat dat in mijn geval de reden was.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:14 schreef mastertephon het volgende:
Wat een vaag verhaal. Ik rij ook in duurdere auto's en heb nooit een probleem ondervonden.
Als je staande gehouden wordt is er vaak een aanleiding. Maar dat is in dezen toch ook niet de discussie?quote:
Van mij mag iemand gewoon beweren dat God niet bestaat. Als feit.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:15 schreef mastertephon het volgende:
Niet als feit inderdaad. Je mag wel iets geloven of vinden.
Natuurlijk vind de aanklager het zwart-wit, dat is zijn baan.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Voor de aanklager is het vrij zwart wit.
[..]
Wat zou voor jou dan zwart-wit zijn? Dat iemand volledig meewerkt en zonder enige aanleiding een kogel in het hoofd krijgt? Dat is het gedrag van spree killers, dan zou het niet bij één slachtoffer blijven. Er is altijd een aanleiding bij police shootings, het gaat erom dat die aanleiding het schieten hoegenaamd niet rechtvaardigd.
[..]
Omdat de doorsnee blanke zich niet verwant voelt aan zulke slachtoffers. Die denken "mij zal zoiets niet overkomen".
Dat geloof ik dus niet. Het probleem is meer dat jij opduikt in bepaalde databases. Jij begon over duurdere auto's. Ik heb geen strafblad. Ik heb geen schulden. Ik heb geen belastingproblemen. Natuurlijk word ik ook weleens aangehouden. Dan is er geen probleem. En men maakt zeker geen opmerking over de auto.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan heb je geluk. Maar er zijn vaak acties in het land waarbij kentekens gescand worden en dan word je eruit gepikt als je openstaande boetes hebt en/of openstaande belastingschulden, dan wel een andere signalering van toepassing is en daarnaast de duurdere auto's. Mij is steeds ook verteld dat dat in mijn geval de reden was.
(je hebt ook duurder en duurder... geen idee wat jij eronder verstaat en ik heb overigens geen idee wat de grens is)
Oud collega van me is Surinamer en rijdt in een BMW 6 serie. Hij wordt iedere maand minimaal een keer aan de kant gezet waarna hij mag aantonen dat het zijn auto is en legitiem verkregen. Inmiddels heeft hij een brief van de politie zelf in zijn handschoenenkastje liggen waarin staat dat het zijn auto is.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:21 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat geloof ik dus niet. Het probleem is meer dat jij opduikt in bepaalde databases. Jij begon over duurdere auto's. Ik heb geen strafblad. Ik heb geen schulden. Ik heb geen belastingproblemen. Natuurlijk word ik ook weleens aangehouden. Dan is er geen probleem. En men maakt zeker geen opmerking over de auto.
En hoe komt dat? Omdat er veel donkere mensen in dure autoś WEL crimineel zijn.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:23 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Oud collega van me is Surinamer en rijdt in een BMW 6 serie. Hij wordt iedere maand minimaal een keer aan de kant gezet waarna hij mag aantonen dat het zijn auto is en legitiem verkregen. Inmiddels heeft hij een brief van de politie zelf in zijn handschoenenkastje liggen waarin staat dat het zijn auto is.
Ja, en dan kom je op het hekele punt van racial profiling en dat de goede onder de slechte gaan leiden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:24 schreef mastertephon het volgende:
[..]
En hoe komt dat? Omdat er veel donkere mensen in dure autoś WEL crimineel zijn.
Ervaring leert. Zo ging men ook beter kijken naar mensen met een Poolse nummerplaat en alcoholgebruik. Zo werkt dat dan gewoon. Iets anders is dat ik zwarte familie heb uit het buitenland. ie rijden hier ook gewoon in auto's van de familie. Ik heb nog NOOIT gehoord dat een van hen zomaar werd aangehouden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:25 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ja, en dan kom je op het hekele punt van racial profiling en dat de goede onder de slechte gaan leiden.
Dat is jouw zaak.quote:
Het enige probleem dat ik heb met de belastingdienst is dat ik vind dat ik teveel naar ze over moet maken. En mijn JD is ook niet meer dan wat meldingen van verkeersdelictjes... Je wordt echt niet preventief staande gehouden omdat je wel eens te hard gereden hebt. Schulden heb ik ook niet (en waarom zou de overheid daar op aanslaan?).quote:Het probleem is meer dat jij opduikt in bepaalde databases. Jij begon over duurdere auto's. Ik heb geen strafblad. Ik heb geen schulden. Ik heb geen belastingproblemen.
Het gaat niet om eruit geplukt worden als je normaal rijdt, maar om een controle in samenwerking met de belastingdienst en het rdw.quote:Natuurlijk word ik ook weleens aangehouden. Dan is er geen probleem. En men maakt zeker geen opmerking over de auto.
Net nog zat je dan in een database... blijkt het nu toch te gaan om de auto icm het uiterlijk.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:24 schreef mastertephon het volgende:
En hoe komt dat? Omdat er veel donkere mensen in dure autoś WEL crimineel zijn.
Dat heb ik dan gemist. Waar lees jij dat dit een racistische moord was?quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:20 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Het wordt gelijk weer weggezet als een racistische moord door een witte agent. Dat stoort me.
Ik herken mij gewoon totaal niet in jouw verhaal. Zeker niet over Porsche. Als het je vaak moeilijk wordt gemaakt is er iets met je aan de hand of begrijpt men niet wat je hier doet met een andere nummerplaat. Zoals gezegd heb ik ook donkere familieleden. Die kunnen prima rondrijden in bijv. Amsterdam in een auto van 100.000+ Nooit gehoord over een probleem. Er zijn gewoon mensen die overal een probleem van willen maken. Net als discriminatie. Ik zie het niet zo en heb het ook nog niet vaak serieus meegemaakt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is jouw zaak.
[..]
Het enige probleem dat ik heb met de belastingdienst is dat ik vind dat ik teveel naar ze over moet maken. En mijn JD is ook niet meer dan wat meldingen van verkeersdelictjes... Je wordt echt niet preventief staande gehouden omdat je wel eens te hard gereden hebt. Schulden heb ik ook niet (en waarom zou de overheid daar op aanslaan?).
Nee, het gaat gewoon om bepaalde typen auto's. Overigens ken ik er meerderen via de Porschewereld die bij gelijksoortige controles langs de kant mochten staan en je kan ook gewoon zien dat ze een voorkeur hebben voor de duurdere types, aangezien ze opvallend vaak er tussen staan.
[..]
Het gaat niet om eruit geplukt worden als je normaal rijdt, maar om een controle in samenwerking met de belastingdienst en het rdw.
Dat jij ze nooit tegen bent gekomen wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Vaak aan de grens (wat ook weer mijn nadeel was aangezien ik jarenlang in NL woonde op een plek waardoor ik dagelijks over Hazeldonk moest rijden, zo'n beetje eender waar ik naartoe moest in NL.
Je kan ergens uitgepikt worden. Als je dan verder een probleem hebt heb je een probleem. Zo niet dan mag je door.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Net nog zat je dan in een database... blijkt het nu toch te gaan om de auto icm het uiterlijk.
'White cop kills black man'. #blacklivesmatter. Vanuit die hoek wordt direct met het vingertje gewezen naar racisme / discriminatie.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat heb ik dan gemist. Waar lees jij dat dit een racistische moord was?
Jij hebt het niet meegemaakt, dus is het niet zo?quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:31 schreef mastertephon het volgende:
Ik herken mij gewoon totaal niet in jouw verhaal. Zeker niet over Porsche. Als het je vaak moeilijk wordt gemaakt is er iets met je aan de hand of begrijpt men niet wat je hier doet met een andere nummerplaat. Zoals gezegd heb ik ook donkere familieleden. Die kunnen prima rondrijden in bijv. Amsterdam in een auto van 100.000+ Nooit gehoord over een probleem. Er zijn gewoon mensen die overal een probleem van willen maken. Net als discriminatie. Ik zie het niet zo en heb het ook nog niet vaak serieus meegemaakt.
Nee. Ik zeg gewoon dat ik al jarenlang omga met zwarte mensen uit mijn familie die hier komen en dat ik het nog nooit heb gezien. En als je het hen vraagt (racisme) begrijpt men in eerste instantie niet eens waar je het over hebt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij hebt het niet meegemaakt, dus is het niet zo?
Tenzij de Franse politie een fuckup maakt... Dan duurt het al snel een uur en kun je een paar uur inkomsten afschrijven...quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:32 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Je kan ergens uitgepikt worden. Als je dan verder een probleem hebt heb je een probleem. Zo niet dan mag je door.
Fouten.....het gebeurt. Ik ben eens gepakt in Frankrijk op zo'n trajectmeting over snelheid. Dat was ook fors te hoog. Dan wordt je echt niet aardig behandelt. Ik dacht echt dat ik diep in de shit zat.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tenzij de Franse politie een fuckup maakt... Dan duurt het al snel een uur en kun je een paar uur inkomsten afschrijven...
Maar verder: ja, je bent zo weer op weg.
Het lijkt mij evident dat racisme voorkomt. En gelukkig heeft niet iedereen daar last van.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:35 schreef mastertephon het volgende:
Nee. Ik zeg gewoon dat ik al jarenlang omga met zwarte mensen uit mijn familie die hier komen en dat ik het nog nooit heb gezien. En als je het hen vraagt (racisme) begrijpt men in eerste instantie niet eens waar je het over hebt.
De statistieken roepen alvast vragen op. Waarom zwarte slachtoffers veel vaker ongewapend zijn bvb.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:32 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
'White cop kills black man'. #blacklivesmatter. Vanuit die hoek wordt direct met het vingertje gewezen naar racisme / discriminatie.
Het is een universeel iets dat mensen mensen die anders zijn vaak anders behandelen. Dat maakt het niet direct racisme. Als ik zo was gaan denken toen ik in Azie woonde was ik gek geworden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het lijkt mij evident dat racisme voorkomt. En gelukkig heeft niet iedereen daar last van.
Heb je ook per kleur de statistieken over geweld en misdaad?quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De statistieken roepen alvast vragen op. Waarom zwarte slachtoffers veel vaker ongewapend zijn bvb.
In 2015: zwarten 32%, hispanics 25%, blanken 15% ongewapend.
Je mag geloven dat het een feit is. Daar stopt het. Als je het een feit vindt.....moet je dat met feiten bewijzen. Zo werkt dat wetenschappelijk gezien.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Van mij mag iemand gewoon beweren dat God niet bestaat. Als feit.
Op zeker moment is de kans dat het niet klopt zo klein dat je best eens iets vast mag stellen zonder onomstotelijk bewijs.
Maar goed, volgens mij maakt niemand in verband met de OP een opmerking als dat het racisme zou zijn.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:43 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Het is een universeel iets dat mensen mensen die anders zijn vaak anders behandelen. Dat maakt het niet direct racisme. Als ik zo was gaan denken toen ik in Azie woonde was ik gek geworden.
Dat ligt ook genuanceerder hoor. Maar goed, het gaat wel erg offtopic.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:45 schreef mastertephon het volgende:
Je mag geloven dat het een feit is. Daar stopt het. Als je het een feit vindt.....moet je dat met feiten bewijzen. Zo werkt dat wetenschappelijk gezien.
De titel in elk geval.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar goed, volgens mij maakt niemand in verband met de OP een opmerking als dat het racisme zou zijn.
Er zijn ook mensen die geloven in zeg contact met mensen die dood zijn of kabouters of sashkwats. Dat maakt het feitelijk nog niet waar. Dat moet je dan eerst bewijzen. Ik geloof totaal niet. Dat maakt mijn ongeloof niet feitelijk juist.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat ligt ook genuanceerder hoor. Maar goed, het gaat wel erg offtopic.
Nee hoor.quote:
In de wetenschap kent men weldegelijk meer varianten dan "wel een feit" en "geen feit". Nogmaals: volstrekt offtopic.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:55 schreef mastertephon het volgende:
Er zijn ook mensen die geloven in zeg contact met mensen die dood zijn of kabouters of sashkwats. Dat maakt het feitelijk nog niet waar. Dat moet je dan eerst bewijzen. Ik geloof totaal niet. Dat maakt mijn ongeloof niet feitelijk juist.
Nee. Er kan een kans zijn. Een feit is iets anders. Maar ook een feit kan later als fout gezien worden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
In de wetenschap kent men weldegelijk meer varianten dan "wel een feit" en "geen feit". Nogmaals: volstrekt offtopic.
Lees de OP. Het lijkt mij sterk dat TS bedoeld heeft dat er dus sprake is van racisme.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:03 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Agent schiet ZWARTE man dood
Dat was toch de titel? Waarom staat dat zwarte dan zo groot.
Het gaat meer over het daar de nadruk op leggen dan......dat zegt toch wel iets.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lees de OP. Het lijkt mij sterk dat TS bedoeld heeft dat er dus sprake is van racisme.
Het spijt me voor je, maar je gaat je gelijk niet krijgen (om te beginnen omdat je het niet hebt). Zullen we er nu mee ophouden aangezien het echt helemaal nergens anders meer om gaat dan (meest waarschijnlijk) jouw zucht naar erkenning?quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:04 schreef mastertephon het volgende:
Nee. Er kan een kans zijn. Een feit is iets anders. Maar ook een feit kan later als fout gezien worden.
Ik constateer dat zelfs met de insteek die gehanteerd is iedereen toch lekker weg weet te blijven van de kort door de bocht conclusie dat het dus racisme moet zijn.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:05 schreef mastertephon het volgende:
Het gaat meer over het daar de nadruk op leggen dan......dat zegt toch wel iets.
Ik zou zeggen lees het topic door en kijk naar hoe vaak het gaat over de kleur.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik constateer dat zelfs met de insteek die gehanteerd is iedereen toch lekker weg weet te blijven van de kort door de bocht conclusie dat het dus racisme moet zijn.
Ik hoef geen erkenning. Een feit is iets dat bewezen is. Een feit is dat als jij een glas uit je handen laat vallen dat glas valt......en niet gaat zweven.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het spijt me voor je, maar je gaat je gelijk niet krijgen (om te beginnen omdat je het niet hebt). Zullen we er nu mee ophouden aangezien het echt helemaal nergens anders meer om gaat dan (meest waarschijnlijk) jouw zucht naar erkenning?
Neemt niet weg dat de actie van de politie-agent totaal over the top en onnodig was. Het slachtoffer kwam totaal niet agressief over, eerder sukkelig, een wapen kon je ook niet zien. Hij probeerde onder een boete uit te komen, okee dat proberen bijna alle mensen die staande worden gehouden. Had geen rijbewijs bij zich, maar dat hij er één had en dat-ie niet was ingetrokken had de politie-agent kunnen controleren. Het ontbrekende nummerbord zat in het dashbordkastje. Van wie de auto was en of de auto eventueel was gestolen, had de agent dus ook kunnen controleren. Als de man was weggereden, hadden ze gewoon achter hem aan kunnen gaan, klem rijden en kunnen arresteren. Wat ook risico's met zich meebrengt natuurlijk, maar hoeft niet per se voor de bestuurder, andere personen van het publiek of de agenten fataal af te lopen.quote:
Dat het dingen laten escaleren idd. Daar lijken bepaalde agenten daar erg goed in.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat de actie van de politie-agent totaal over the top en onnodig was. Het slachtoffer kwam totaal niet agressief over, eerder sukkelig, een wapen kon je ook niet zien. Hij probeerde onder een boete uit te komen, okee dat proberen bijna alle mensen die staande worden gehouden. Had geen rijbewijs bij zich, maar dat hij er één had en dat-ie niet was ingetrokken had de politie-agent kunnen controleren. Het ontbrekende nummerbord zat in het dashbordkastje. Dus van wie de auto was en of de auto eventueel was gestolen, had de agent dus ook kunnen controleren. Als de man was weggereden, hadden ze gewoon achter hem aan kunnen gaan, klem rijden en kunnen arresteren. Wat ook risico's met zich meebrengt natuurlijk, maar hoeft niet per se voor de bestuurder, andere personen van het publiek of de agenten fataal af te lopen.
Ik heb dezelfde reactie met de zaak van dat meisje Sandra Bland op totaal onnodige manier wordt hier de boel geëscaleerd. Volgens mij ben je niet aangesteld als politie-agent om de boel te escaleren. Sterker nog: volgens mij ben je dan niet geschikt voor de baan van politie-agent.
Gekke is dat we, sinds de introductie van de body cam bij veel politiecorpsen in de VS, alleen filmpjes zien van hoe de boel escaleert bij "zwarte" mensen, black ppl. Ik kan me geen filmpjes herinneren waarbij een politie-agent op dergelijke wijze een WASP door zijn of haar hoofd schiet of bijv. de boel compleet laat escaleren nadat een meisje met blonde haren en blauwe ogen vergeet haar knipperlicht te gebruiken na het wisselen van rijbaan...
Filmpje bekeken, en ik vind het op zijn zachtst gezegd niets meer of minder dan een executie. Het gesprek was allemaal heel relaxed, totdat bleek dat de man wss geen rijbewijs heeft en geen legitimatie en het erop begon te lijken dat ie ervandoor wilde gaan, of in ieder geval geen aanstalten maakte om zich vrijwillig in te laten rekenen. Als je dan als agent als enige oplossing een schot in het hoofd kan bedenken, ben je volledig ongeschikt voor je baan, en een gevaar voor de samenleving. Levenslang lijkt me wel op zijn plaats voor deze cowboy.quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Politie zal wel niet voor niets een schot gelost hebben.
Kleur is dan ook wel degelijk regelmatig een component in dit soort gevallen en het is dan ook helemaal niet vreemd dat daar inmiddels de nadruk op gelegd wordt. Je moet wat, met meer dan 1000 doden door politie per jaar.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:08 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik zou zeggen lees het topic door en kijk naar hoe vaak het gaat over de kleur.
Maar dan kan je daar tegenover ook zeggen dat bepaalde kleuren vaker crimineel zijn. Wat de reden daarvoor ook mag zijn. Het is niet simpel.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:15 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Kleur is dan ook wel degelijk regelmatig een component in dit soort gevallen en het is dan ook helemaal niet vreemd dat daar inmiddels de nadruk op gelegd wordt. Je moet wat, met meer dan 1000 doden door politie per jaar.
De politie kan dit heel goed voorkomen door wat minder negers af te schieten. Dan zijn de Amerikaanse varianten van Quinsy weer koest.
De persoon in de auto had ook alle kenmerken van een Blood, helemaal in het rood, maar dat is natuurlijk nog geen reden om hem dan maar meteen door het hoofd te schieten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:18 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Maar dan kan je daar tegenover ook zeggen dat bepaalde kleuren vaker crimineel zijn. Wat de reden daarvoor ook mag zijn. Het is niet simpel.
Gewoon uberhaupt minder schieten en super agressief zijn lijkt mij een idee.
Je hoeft geen erkenning, maar je blijft wel doorgaan terwijl ik al lang en breed heb aangegeven het er bij te willen laten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:09 schreef mastertephon het volgende:
Ik hoef geen erkenning. Een feit is iets dat bewezen is. Een feit is dat als jij een glas uit je handen laat vallen dat glas valt......en niet gaat zweven.
Dan nog verklaar je niet waarom één op de drie zwarte doden door politie ongewapend is. Er zit daar iets heel diep van binnen behoorlijk verkeerd. De rassenkwestie zit daar heel, heel diep. Vergeet niet dat pakweg zestig jaar geleden de negers nog werden gebruikt als tuinkachel en boomversiering.. Wat veel mensen doen is met Europese ogen die kant opkijken. De volksaard is er heel anders. Ik heb vrienden in Texas en Georgia die me na aan het hart liggen, maar als je daar politiek, religie of rassenkwesties mee bespreekt val je steil achterover. Dat lossen wij op een forumpje niet op.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:18 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Maar dan kan je daar tegenover ook zeggen dat bepaalde kleuren vaker crimineel zijn. Wat de reden daarvoor ook mag zijn. Het is niet simpel.
Gewoon uberhaupt minder schieten en super agressief zijn lijkt mij een idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |