Heb je ook per kleur de statistieken over geweld en misdaad?quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De statistieken roepen alvast vragen op. Waarom zwarte slachtoffers veel vaker ongewapend zijn bvb.
In 2015: zwarten 32%, hispanics 25%, blanken 15% ongewapend.
Je mag geloven dat het een feit is. Daar stopt het. Als je het een feit vindt.....moet je dat met feiten bewijzen. Zo werkt dat wetenschappelijk gezien.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Van mij mag iemand gewoon beweren dat God niet bestaat. Als feit.
Op zeker moment is de kans dat het niet klopt zo klein dat je best eens iets vast mag stellen zonder onomstotelijk bewijs.
Maar goed, volgens mij maakt niemand in verband met de OP een opmerking als dat het racisme zou zijn.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:43 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Het is een universeel iets dat mensen mensen die anders zijn vaak anders behandelen. Dat maakt het niet direct racisme. Als ik zo was gaan denken toen ik in Azie woonde was ik gek geworden.
Dat ligt ook genuanceerder hoor. Maar goed, het gaat wel erg offtopic.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:45 schreef mastertephon het volgende:
Je mag geloven dat het een feit is. Daar stopt het. Als je het een feit vindt.....moet je dat met feiten bewijzen. Zo werkt dat wetenschappelijk gezien.
De titel in elk geval.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar goed, volgens mij maakt niemand in verband met de OP een opmerking als dat het racisme zou zijn.
Er zijn ook mensen die geloven in zeg contact met mensen die dood zijn of kabouters of sashkwats. Dat maakt het feitelijk nog niet waar. Dat moet je dan eerst bewijzen. Ik geloof totaal niet. Dat maakt mijn ongeloof niet feitelijk juist.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat ligt ook genuanceerder hoor. Maar goed, het gaat wel erg offtopic.
Nee hoor.quote:
In de wetenschap kent men weldegelijk meer varianten dan "wel een feit" en "geen feit". Nogmaals: volstrekt offtopic.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:55 schreef mastertephon het volgende:
Er zijn ook mensen die geloven in zeg contact met mensen die dood zijn of kabouters of sashkwats. Dat maakt het feitelijk nog niet waar. Dat moet je dan eerst bewijzen. Ik geloof totaal niet. Dat maakt mijn ongeloof niet feitelijk juist.
Nee. Er kan een kans zijn. Een feit is iets anders. Maar ook een feit kan later als fout gezien worden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
In de wetenschap kent men weldegelijk meer varianten dan "wel een feit" en "geen feit". Nogmaals: volstrekt offtopic.
Lees de OP. Het lijkt mij sterk dat TS bedoeld heeft dat er dus sprake is van racisme.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:03 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Agent schiet ZWARTE man dood
Dat was toch de titel? Waarom staat dat zwarte dan zo groot.
Het gaat meer over het daar de nadruk op leggen dan......dat zegt toch wel iets.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lees de OP. Het lijkt mij sterk dat TS bedoeld heeft dat er dus sprake is van racisme.
Het spijt me voor je, maar je gaat je gelijk niet krijgen (om te beginnen omdat je het niet hebt). Zullen we er nu mee ophouden aangezien het echt helemaal nergens anders meer om gaat dan (meest waarschijnlijk) jouw zucht naar erkenning?quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:04 schreef mastertephon het volgende:
Nee. Er kan een kans zijn. Een feit is iets anders. Maar ook een feit kan later als fout gezien worden.
Ik constateer dat zelfs met de insteek die gehanteerd is iedereen toch lekker weg weet te blijven van de kort door de bocht conclusie dat het dus racisme moet zijn.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:05 schreef mastertephon het volgende:
Het gaat meer over het daar de nadruk op leggen dan......dat zegt toch wel iets.
Ik zou zeggen lees het topic door en kijk naar hoe vaak het gaat over de kleur.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik constateer dat zelfs met de insteek die gehanteerd is iedereen toch lekker weg weet te blijven van de kort door de bocht conclusie dat het dus racisme moet zijn.
Ik hoef geen erkenning. Een feit is iets dat bewezen is. Een feit is dat als jij een glas uit je handen laat vallen dat glas valt......en niet gaat zweven.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het spijt me voor je, maar je gaat je gelijk niet krijgen (om te beginnen omdat je het niet hebt). Zullen we er nu mee ophouden aangezien het echt helemaal nergens anders meer om gaat dan (meest waarschijnlijk) jouw zucht naar erkenning?
Neemt niet weg dat de actie van de politie-agent totaal over the top en onnodig was. Het slachtoffer kwam totaal niet agressief over, eerder sukkelig, een wapen kon je ook niet zien. Hij probeerde onder een boete uit te komen, okee dat proberen bijna alle mensen die staande worden gehouden. Had geen rijbewijs bij zich, maar dat hij er één had en dat-ie niet was ingetrokken had de politie-agent kunnen controleren. Het ontbrekende nummerbord zat in het dashbordkastje. Van wie de auto was en of de auto eventueel was gestolen, had de agent dus ook kunnen controleren. Als de man was weggereden, hadden ze gewoon achter hem aan kunnen gaan, klem rijden en kunnen arresteren. Wat ook risico's met zich meebrengt natuurlijk, maar hoeft niet per se voor de bestuurder, andere personen van het publiek of de agenten fataal af te lopen.quote:
Dat het dingen laten escaleren idd. Daar lijken bepaalde agenten daar erg goed in.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat de actie van de politie-agent totaal over the top en onnodig was. Het slachtoffer kwam totaal niet agressief over, eerder sukkelig, een wapen kon je ook niet zien. Hij probeerde onder een boete uit te komen, okee dat proberen bijna alle mensen die staande worden gehouden. Had geen rijbewijs bij zich, maar dat hij er één had en dat-ie niet was ingetrokken had de politie-agent kunnen controleren. Het ontbrekende nummerbord zat in het dashbordkastje. Dus van wie de auto was en of de auto eventueel was gestolen, had de agent dus ook kunnen controleren. Als de man was weggereden, hadden ze gewoon achter hem aan kunnen gaan, klem rijden en kunnen arresteren. Wat ook risico's met zich meebrengt natuurlijk, maar hoeft niet per se voor de bestuurder, andere personen van het publiek of de agenten fataal af te lopen.
Ik heb dezelfde reactie met de zaak van dat meisje Sandra Bland op totaal onnodige manier wordt hier de boel geëscaleerd. Volgens mij ben je niet aangesteld als politie-agent om de boel te escaleren. Sterker nog: volgens mij ben je dan niet geschikt voor de baan van politie-agent.
Gekke is dat we, sinds de introductie van de body cam bij veel politiecorpsen in de VS, alleen filmpjes zien van hoe de boel escaleert bij "zwarte" mensen, black ppl. Ik kan me geen filmpjes herinneren waarbij een politie-agent op dergelijke wijze een WASP door zijn of haar hoofd schiet of bijv. de boel compleet laat escaleren nadat een meisje met blonde haren en blauwe ogen vergeet haar knipperlicht te gebruiken na het wisselen van rijbaan...
Filmpje bekeken, en ik vind het op zijn zachtst gezegd niets meer of minder dan een executie. Het gesprek was allemaal heel relaxed, totdat bleek dat de man wss geen rijbewijs heeft en geen legitimatie en het erop begon te lijken dat ie ervandoor wilde gaan, of in ieder geval geen aanstalten maakte om zich vrijwillig in te laten rekenen. Als je dan als agent als enige oplossing een schot in het hoofd kan bedenken, ben je volledig ongeschikt voor je baan, en een gevaar voor de samenleving. Levenslang lijkt me wel op zijn plaats voor deze cowboy.quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Politie zal wel niet voor niets een schot gelost hebben.
Kleur is dan ook wel degelijk regelmatig een component in dit soort gevallen en het is dan ook helemaal niet vreemd dat daar inmiddels de nadruk op gelegd wordt. Je moet wat, met meer dan 1000 doden door politie per jaar.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:08 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik zou zeggen lees het topic door en kijk naar hoe vaak het gaat over de kleur.
Maar dan kan je daar tegenover ook zeggen dat bepaalde kleuren vaker crimineel zijn. Wat de reden daarvoor ook mag zijn. Het is niet simpel.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:15 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Kleur is dan ook wel degelijk regelmatig een component in dit soort gevallen en het is dan ook helemaal niet vreemd dat daar inmiddels de nadruk op gelegd wordt. Je moet wat, met meer dan 1000 doden door politie per jaar.
De politie kan dit heel goed voorkomen door wat minder negers af te schieten. Dan zijn de Amerikaanse varianten van Quinsy weer koest.
De persoon in de auto had ook alle kenmerken van een Blood, helemaal in het rood, maar dat is natuurlijk nog geen reden om hem dan maar meteen door het hoofd te schieten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:18 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Maar dan kan je daar tegenover ook zeggen dat bepaalde kleuren vaker crimineel zijn. Wat de reden daarvoor ook mag zijn. Het is niet simpel.
Gewoon uberhaupt minder schieten en super agressief zijn lijkt mij een idee.
Je hoeft geen erkenning, maar je blijft wel doorgaan terwijl ik al lang en breed heb aangegeven het er bij te willen laten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:09 schreef mastertephon het volgende:
Ik hoef geen erkenning. Een feit is iets dat bewezen is. Een feit is dat als jij een glas uit je handen laat vallen dat glas valt......en niet gaat zweven.
Dan nog verklaar je niet waarom één op de drie zwarte doden door politie ongewapend is. Er zit daar iets heel diep van binnen behoorlijk verkeerd. De rassenkwestie zit daar heel, heel diep. Vergeet niet dat pakweg zestig jaar geleden de negers nog werden gebruikt als tuinkachel en boomversiering.. Wat veel mensen doen is met Europese ogen die kant opkijken. De volksaard is er heel anders. Ik heb vrienden in Texas en Georgia die me na aan het hart liggen, maar als je daar politiek, religie of rassenkwesties mee bespreekt val je steil achterover. Dat lossen wij op een forumpje niet op.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:18 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Maar dan kan je daar tegenover ook zeggen dat bepaalde kleuren vaker crimineel zijn. Wat de reden daarvoor ook mag zijn. Het is niet simpel.
Gewoon uberhaupt minder schieten en super agressief zijn lijkt mij een idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |