Oh ja maar dat is geen reden voor een bank/kredietverstrekker om een lening te weigeren. Als je de lening keurig en zonder achterstanden betaald hebt kun je na het aflossen gewoon weer een lening afsluiten. Je kunt namelijk ook tussentijds een lening oversluiten/verhogen en als we TS zijn uitleg moeten geloven zou dat dus niet mogelijk zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:15 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Nope: https://www.bkr.nl/Hoe-lang-blijf-ik-geregistreerd/
Wederom nope: WGR / advies lenen geld binnen 72 uur!quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:22 schreef Chewie het volgende:
[..]
Oh ja maar dat is geen reden voor een bank/kredietverstrekker om een lening te weigeren. Als je de lening keurig en zonder achterstanden betaald hebt kun je na het aflossen gewoon weer een lening afsluiten. Je kunt namelijk ook tussentijds een lening oversluiten/verhogen en als we TS zijn uitleg moeten geloven zou dat dus niet mogelijk zijn.
Bij TS speelt er dus meer dan hij ons verteld.
Dit is gelul.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:07 schreef johny48 het volgende:
Even terug tekomen op chewie als je een lening treft hoger als 20000 word dit geregistreerd en blijft het 5 jaar lang staan helaas ik ben bij BKR ingelogd dus zodoende weet ik het allemaal en ook van abn amro . En kwa medicijnen heb je gelijk in word vergoed maar prive instellingen voor goede zorgen helaas niet mag jezelf betalen in de hoop dat het te genezen is maar helaas heeft het niet geholpen bij mn moeder!
Dit is niet echt een optie voor TS. Lees het topic.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:04 schreef Droopie het volgende:
Ik ben een half jaar bij mijn ouders gaan wonen toen ik aan de grond zat.
Was geen pretje, misschien ook niet de beste keuze achteraf, maar het doel is bereikt alle schulden zijn betaald aan iedereen en de bank, de trein is weer op de rails (moet hem alleen vooruit krijgen).
Volgens TS is de enige optie geld lenen, en naar andere dingen wil hij niet luisteren.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit is niet echt een optie voor TS. Lees het topic.
Ik heb alleen nog maar tot deze post het topic gelezen dus misschien onterecht maar:quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:27 schreef johny48 het volgende:
coolguy,
Leg het kort even uit aan je ben eerlijk mens,
heb 2 maanden geen inkomsten gehad begin dit jaar dus wat achterstanden gekregen,verder is mijn vader ernstig ziek en heb nu ww uitkering en kan dan elke E250 terug betalen als ik dat geld maar heb voor 1 aug snap je . kort samengevat had gehoopt hier iemand te vinden die een oplossing wist en serieus was. of is. Verder kan ik goed met geld omgaan alleen als je altijd 9jaar inkomsten hebt gehad van ruim 2300 per maand en nu ineens 1000 minder ja dan lukt het niet meer he.
Inderdaad is het verstandig om de rest ook even te lezen. Daarin staat dat er ook geld is geleend en dergelijke voor ziekte moeder.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:47 schreef Nijns het volgende:
[..]
Ik heb alleen nog maar tot deze post het topic gelezen dus misschien onterecht maar:
2 maanden geen inkomen en dan ¤ 5750 in de shit? Man jij kunt totaal niet met geld omgaan.. Serieus: zoek hulp.
Niet helemaal waar.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:07 schreef johny48 het volgende:
Even terug tekomen op chewie als je een lening treft hoger als 20000 word dit geregistreerd en blijft het 5 jaar lang staan helaas ik ben bij BKR ingelogd dus zodoende weet ik het allemaal en ook van abn amro . En kwa medicijnen heb je gelijk in word vergoed maar prive instellingen voor goede zorgen helaas niet mag jezelf betalen in de hoop dat het te genezen is maar helaas heeft het niet geholpen bij mn moeder!
Ook dit is dus niet helemaal waar. De lening blijft ook na beëindiging/aflossing nog staan. Maar vanaf het moment dat de einddatum/looptijd in het verleden ligt (en ook als zodanig geregistreerd is bij BKR) worden de lasten niet meegenomen voor het bepalen van de kredietwaardigheid.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja dat zei ik al een lening word altijd geregistreerd (tenminste als de kredietverstrekker is aangesloten bij het BKR) maar blijven niet automatisch 5 jaar staan, achterstanden blijven tot 5 jaar na aflossing staan.
Leningen blijven geregistreerd staan tot ze zijn afgelost (dat kan korter dan 5 jaar zijn of langer).
GKB zit niet in heel Nederland.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:55 schreef Andromache het volgende:
Als hij het bij de GKB krijgt, wordt daar ook maatwerk geleverd, en wordt er ook gekeken naar de reden dat de schulden zo hoog opgelopen zijn. Dikke kans dat TS alsnog de mogelijkheid wordt geboden vrijwillig onder budgetbeheer te komen.
Bij de GKB kun je onder voorwaarden lenen ook al heb je een BKR-registratie. In feite sluit de GKB dan je hele schuld over naar hen, en los je je schulden aan hen af i.p.v. aan de originele schuldeiser. Doen hoor, TS, direct naar het spreekuur als jouw gemeente dit heeft.
Als jouw vader ernstig ziek is en schulden heeft ben je in mijn ogen erg dom om zelf geld te lenen om die schulden voor vader te betalen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:59 schreef johny48 het volgende:
De ergste ziekte die er is helaas zowel mijn moeder is er aan overleden en mijn vader heeft niet lang meer helaas zelfde ziekte (k) dus ,en dat geld kan ik dan gebruiken voor reizen elke keer ziekenhuis etc en dure medicatie . dit is serieus en ik spot er totaal niet mee.
Hele topic gelezen maar ik heb eigenlijk nog steeds dezelfde mening.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
Inderdaad is het verstandig om de rest ook even te lezen. Daarin staat dat er ook geld is geleend en dergelijke voor ziekte moeder.
Al gedaan, waarom geen optie?quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit is niet echt een optie voor TS. Lees het topic.
Omdat zijn moeder overleden is en zijn vader blijkbaar in 1 of andere particuliere zorginstelling verblijft? Het lijkt me niet dat TS daar ook mag gaan wonen.quote:
Excuses, daar heb ik over heen gelezen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 18:47 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Omdat zijn moeder overleden is en zijn vader blijkbaar in 1 of andere particuliere zorginstelling verblijft? Het lijkt me niet dat TS daar ook mag gaan wonen.
Helemaal geen nope of je moet zo naief zijn om TS zijn verhaal te geloven.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:32 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Wederom nope: WGR / advies lenen geld binnen 72 uur!
In het geval van TS zou er bijna 5 jaar tussenzitten, dan is die registratie er nog maar is er nu niet echt sprake van de ene lening met de andere aflossen (wat banken en kredietverstrekkers overigens weinig uitmaakt en je graag een nieuwe lening aanbieden zolang je maar aan je betalingsverplichtingen voldoet) .quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:53 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ook dit is dus niet helemaal waar. De lening blijft ook na beëindiging/aflossing nog staan. Maar vanaf het moment dat de einddatum/looptijd in het verleden ligt (en ook als zodanig geregistreerd is bij BKR) worden de lasten niet meegenomen voor het bepalen van de kredietwaardigheid.
Het hebben van vele elkaar opvolgende leningen is namelijk altijd een rode vlag: als iemand steeds de ene lening met een opvolgende aflost kun je als geldverstrekker al op je klompen aanvoelen dat je met een niet heel erg financieel stabiele aanvrager te maken hebt.
En dat profiel kan wel eens gebruikt worden bij het bepalen van het te bepalen rentetarief, extra voorwaarden en of het überhapt verstandig is om tot verstrekking over te gaan.
Wat kun je aanbieden als onderpand voor de lening?quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:12 schreef johny48 het volgende:
chewie ik weet gezien ook op bkr site mijn account dat ik alles afbetaald hebt voor de einddatum dus staat verder ook geen mededeling bij zoals letters ofzo dus ga nog een keer abn raadplegen morgen alweer.
Ik neem aan dat als je dergelijke schuld hebt, je alles wat voor onderpand door zou kunnen gaan reeds verkocht hebt..quote:Op woensdag 29 juli 2015 21:04 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Wat kun je aanbieden als onderpand voor de lening?
Ho, ho, ho!quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:24 schreef johny48 het volgende:
Ik heb verder even alles terug gelezen en mensen bedankt voor de adviezen etc . Kreeg nu net mailtje over BKR verwijderen door particulier lenen site die kunnen dus op mijn BKR site komen anders weten hun mijn inlog naam niet toch. Goed we gaan weer druk op zoek voor oplossing.
Klinkt betrouwbaarquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:24 schreef johny48 het volgende:
Ik heb verder even alles terug gelezen en mensen bedankt voor de adviezen etc . Kreeg nu net mailtje over BKR verwijderen door particulier lenen site die kunnen dus op mijn BKR site komen anders weten hun mijn inlog naam niet toch. Goed we gaan weer druk op zoek voor oplossing.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:24 schreef johny48 het volgende:
Joh. Dat is waar t om gaat. Mensen die al wanhopig zijn denken niet (meer) na. Makkelijk om die lui dan nog een poot uit te draaien. Maar je moet al uberhaupt niet al te snugger zijn om het uberhaupt te geloven.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:42 schreef Mark het volgende:
Van de BKR site:
Kan ik - via een internetaanbieder - mijn registratie laten verwijderen?
Op internet zijn nogal wat partijen actief die aanbieden uw registratie in het CKI te verwijderen. Vaak bieden zij u hiertoe -tegen betaling- een handleiding aan. Ook zijn er partijen die u juridische ondersteuning aanbieden. Wees voorzichtig met dergelijke aanbiedingen. Het kost u vaak veel geld en het resultaat is zeker niet altijd verwijdering van uw registratie. Als u van mening bent dat u een onterecht registratie in het CKI bij BKR heeft , dan vindt u op onze website meer informatie om deze, zo mogelijk, te laten corrigeren.
Ach, er zijn hier al xat oplossingen gegeven, en TS luistert er toch niet naar.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:51 schreef Mark het volgende:
Wellicht dat een officiele bron TS iets meer kan overtuigen
Je dacht dat t serieus was?quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:22 schreef johny48 het volgende:
maargoed ik begrijp dat het aanbod niet doorgaat als ik het zo lees? want zie helaas nog geen reactie in mn post
Dat denk ik ook, zijn opmerkingen over het BKR en zijn registratie slaan ook nergens op. Als iemand over voldoende inkomsten beschikt en geen achterstand registratie heeft bij het BKR dan is er geen enkele reden dat een bank tegen TS zou zeggen dat hij moet wachten tot die registratie van een volgens Ts keurig op tijd afgeloste lening weg is.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:08 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ach, er zijn hier al xat oplossingen gegeven, en TS luistert er toch niet naar.
Ik geloof geen zak meer van zijn verhaal, het gaat hem alleen maar om geld geld geld.
Klinkt als iemand die problematische schulden heeft, en dat zal wel niet bij die 6000 alleen blijven.
Zoiets gok ikquote:Gokverslaafde misschien?
Dit inderdaad. Daarnaast kan de bank volgens mij bij het BKR wel meer informatie over die registratie halen. Wat voor betalingsachterstand en of deze al voldaan is.quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:37 schreef Chewie het volgende:
In je vorige topic begreep ik dat je een negatieve bkr registratie hebt maar dat die inmiddels wel betaald is.
In dat geval kun je het beste met je eigen bank gaan praten, als er regelmatig geld binnenkomt en je vaste lasten niet te hoog zijn dan zijn er meestal wel mogelijkheden met een slechte bkr registratie.
Ik hoop dat je ook gelezen hebt hoe sites NIET met je BKRgegevens aan de slag kunnen. Dat je gewoon je geld weg gooit als je er mee in zee gaat.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:13 schreef johny48 het volgende:
rotterdambart mijn email staat in het begin van deze topic misschien zou je me kunnen mailen aub? dank je wel alvast allemaal voor de steun en adviezen enz ik laat iedereen in hun waarde kwa meningen etc dat respecteer ik zeer . Fijne avond iedereen en kom morgen weer even kijken. Rotterdambart je kan ook in mijn prive box je email achterlaten geen probleem lees het wel .
Nee juist niet want zo worden users ook niet zo snel lastig gevallen door spammers enzoquote:Op donderdag 30 juli 2015 17:21 schreef johny48 het volgende:
Nisno, dank je wel voor de moeite . Ik moet eerst 7 dagen lid zijn dan kan ik pas terug antwoorden wel jammer want kan nu niemand antwoord geven of prive aanspreken . Dat is wel weer jammer van deze site of forum toch?
Of bedelende schooiers.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee juist niet want zo worden users ook niet zo snel lastig gevallen door spammers enzo
Lees gewoon maar eens goed wat iedereen hier zegt je helpt jezelf alleen maar verder in de problemenquote:Op donderdag 30 juli 2015 17:24 schreef johny48 het volgende:
Thinkk, daar heb je ook weer gelijk in ja dat is ook een optie . Maar goed we wachten af en wie weet toch .
Denk je dat er een erfenis is als die vader ook schulden heeft?quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:37 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Hoe oud is je vader, wat heeft die? En is het misschien niet beter om hem gewoon te laten en jezelf eerst uit de problemen te helpen? Eventueel kun jij zijn erfenis krijgen om zo je schulden te verlichten?
Misschien heeft die meubilair etc.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:38 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Denk je dat er een erfenis is als die vader ook schulden heeft?
Denk je serieus dat er hier een vader in het spel is?quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:38 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Denk je dat er een erfenis is als die vader ook schulden heeft?
Vragen vragen vragen....quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Denk je serieus dat er hier een vader in het spel is?
Wat mevrouw Pink hier zegt.quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Je denkt toch niet dat iemand zo gek is om iemand met financiële problemen geld te lenen.. Zeker niet aan een vreemde.. Geld zien ze dan nooit meer terug
Of wees gewoon zelf duidelijker.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:43 schreef johny48 het volgende:
Alleen moet die samenhangend verhaal wel kloppen toch Lienekien of niet? Een ieder kan zijn mening geven tuurlijk maar zeg dan wel iets wat klopt
Nee jongen er is geen touw aan vast te knopen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:46 schreef johny48 het volgende:
Ik heb zelf alles zo goed mogelijk uitgelegd in het begin van deze topic maar sommige mensen lezen misschien alleen het einde of reageren hierop terwijl ze verder niks weten of gelezen hebben vandaar misschien de mis communicatie bij bepaalde mensen hier
Het is gewoon niet duidelijk. In jouw hoofd misschien wel, dat kan.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:46 schreef johny48 het volgende:
Ik heb zelf alles zo goed mogelijk uitgelegd in het begin van deze topic maar sommige mensen lezen misschien alleen het einde of reageren hierop terwijl ze verder niks weten of gelezen hebben vandaar misschien de mis communicatie bij bepaalde mensen hier
quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:04 schreef Droopie het volgende:
[..]
Kan niet of wil niet?
Waar ga je volgende week wonen dan als je op straat komt?
Ik ben een half jaar bij mijn ouders gaan wonen toen ik aan de grond zat.
Was geen pretje, misschien ook niet de beste keuze achteraf, maar het doel is bereikt alle schulden zijn betaald aan iedereen en de bank, de trein is weer op de rails (moet hem alleen vooruit krijgen).
Ben je al bij maatschappelijk werk of de crisisdienst geweest
Dan kan je vader toch zelf zijn eigen kosten betalen? Ik snap niet zo goed hoe dat jou extra geld kost (behalve hem opzoeken dan).quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:34 schreef johny48 het volgende:
Ohja even antwoord op sommige vragen wat betreft mijn vader, die heeft totaal geen schulden die man heeft 45jaar hard gewerkt in zijn leven en geniet van een goed pensioen maar zal helaas zijn ziektebeeld hier niet lang meer van kunnen genieten helaas. Verder zit ik niet te wachten op erfenis ofzo heb liever dat die man nog lang mag leven beter .
Dit snap ik dus ook niet zo goed. Buiten het feit nog dat ik niet snap waarom je je in de schulden wil steken als hij toch niet meer te genezen is. Jij zit de rest van je leven met de gebakken peren. Maar das een andere discussie.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:55 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dan kan je vader toch zelf zijn eigen kosten betalen? Ik snap niet zo goed hoe dat jou extra geld kost (behalve hem opzoeken dan).
Hem opzoeken vind ik wel heel verstandig, maar verder... Waarom in vredesnaam voor hem de medicatie betalen als hij zelf een goed pensioen heeft?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dit snap ik dus ook niet zo goed. Buiten het feit nog dat ik niet snap waarom je je in de schulden wil steken als hij toch niet meer te genezen is. Jij zit de rest van je leven met de gebakken peren. Maar das een andere discussie.
Nee opzoeken uiteraard wel, maar waarom betalen als hij zelf geld heeft, en wellicht kan je zelfs nog je afvragen waarom je moet betalen als er geen zicht op herstel is en jij je er de rest van je leven voor in de schulden werkt.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:06 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Hem opzoeken vind ik wel heel verstandig, maar verder... Waarom in vredesnaam voor hem de medicatie betalen als hij zelf een goed pensioen heeft?
TS, hoe ver woon je eigenlijk bij je vader vandaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |