hunquote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:49 schreef hottentot het volgende:
Wat jij ervan vind Klaas, dat boeit hen niet. Ophouden met die lui huizen te geven dat boeit hen wel.
Kerk, humanitas, gemeente, overheid. Het is een miljarden industrie.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:51 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vraag me af wie dan de huur betaalt van de woning.
Daar zijn we zelfs nog nooit mee begonnen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:49 schreef hottentot het volgende:
Wat jij ervan vind Klaas, dat boeit hen niet. Ophouden met die lui huizen te geven dat boeit hen wel.
Helaas wel het beeld dat bij een groot deel van de bevolking leeft.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Daar zijn we zelfs nog nooit mee begonnen.
Tenzij ze zelf een baan hebben, is het toch echt Nederland als geheel die hen gratis onderdak schenkt.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Daar zijn we zelfs nog nooit mee begonnen.
De Telegraaf is veruit de meest gelezen krant van Nederland en de PVV staat hoog in de peilingen. Gewoon even twee andere kleine symtoompjes van dezelfde intense domheid.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Helaas wel het beeld dat bij een groot deel van de bevolking leeft.
Onderdak bieden staat alles behalve gelijk aan het 'geven van huizen'.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Tenzij ze zelf een baan hebben, is het toch echt Nederland als geheel die hen gratis onderdak schenkt.
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:15 schreef embedguy het volgende:
Ok, ik wilde dit posten in het geweldig hoogstaande topic van tong... Helaas gesloten dus dan maar hier... Topic verder niet gelezen maar titel deed vermoeden dat het hier zou passen.
Jeem... Helemaal geweldig doen over dat foldertje... Het zelfde geld had er op gestaan dat ze allemaal het beste naar groenland konden gaan... Dat foldertje is toch gewoon een waardeloos papiertje waar gewoon willekeurig wat landen op zijn gezet om de vluchtrlingen te besodemieteren... Er had net zo goed ider ander willekeurig land op kunnen staan... Staat imho een beetje los van het feit dat nederland goed is voor vluchtelingen...
Sowieso niet echt spannend: logisch toch dat ze ditsoort info aan vluchtelingen geven.?..
Zo gauw ze een status hebben komt het daar in de praktijk toch echt op neer. En dat is erg jammer voor mensen die al keurig tien jaar op een wachtlijst staan voor een huis.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Onderdak bieden staat alles behalve gelijk aan het 'geven van huizen'.
Nee. Staat het niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo gauw ze een status hebben komt het daar in de praktijk toch echt op neer. En dat is erg jammer voor mensen die al keurig tien jaar op een wachtlijst staan voor een huis.
Jawel. Gemeentes zijn wettelijk verplicht om ze te plaatsen en schuiven ze dus doodleuk met urgentie voor de wachtende mensen in. En aangezien deze doelgroep in veel gevallen (nog) geen inkomen heeft, wordt het via enig heen en weer schuiven voor ze betaald ook.quote:
Gemeenten hebben over het algemeen niets over dergelijke urgentie te zeggen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jawel. Gemeentes zijn wettelijk verplicht om ze te plaatsen en schuiven ze dus doodleuk met urgentie voor de wachtende mensen in. En aangezien deze doelgroep in veel gevallen (nog) geen inkomen heeft, wordt het via enig heen en weer schuiven voor ze betaald ook.
Oh nee? Wie dan wel?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gemeenten hebben over het algemeen niets over dergelijke urgentie te zeggen.
Ja, en die worden weer door de gemeentes gedwongen om X statushouders te plaatsen. En hoe doen die dat precies?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Woningcorporaties. Die werken zelfstandig.
Ok wist ik niet. Terecht dat het topic is opgeruimd. Deed er zelf ook aan mee.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:22 schreef Dven het volgende:
Tong, omdat mijn reactie zonder duidelijke reden verwijderd is :
Leefgeld wordt persoonlijk vastgesteld en ligt vaak zo rond de 40 euro per week. Ieder extra persoon in het huishouden zorgt voor een verhoging van 10 euro. Zo zal je in een huishouden van vijf vaak rond moeten komen van circa 300 euro de maand.
Die kunnen dat dus niet afdwingen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, en die worden weer door de gemeentes gedwongen om X statushouders te plaatsen. En hoe doen die dat precies?
Ik snap dat het niet in jouw straatje past hoor, maar als je de ambtelijke theorie en de praktijk nu even uit elkaar probeert te houden enquote:
Je bedoelt dus dat Nederlandse gemeentes duizenden brieven hebben verstuurd en nog enthousiast gaan versturen aan Jan en Marie, 27 jaar oud en sinds 6 jaar op een wachtlijst staan.quote:
Het zal in overleg gebeuren maar enige mogelijkheid om het bij corporaties af te dwingen is er volgens mij echt niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik snap dat het niet in jouw straatje past hoor, maar als je de ambtelijke theorie en de praktijk nu even uit elkaar probeert te houden en
http://www.rijksoverheid.(...)-verblijfsvergunning
combineert met
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1279496/
dan weten we allebei weer hoe het zit.
Nee, snap niet hoe je nu weer bij deze onzin komt.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:50 schreef cempexo het volgende:
[..]
Je bedoelt dus dat Nederlandse gemeentes duizenden brieven hebben verstuurd en nog enthousiast gaan versturen aan Jan en Marie, 27 jaar oud en sinds 6 jaar op een wachtlijst staan.
De tekst van deze brief is kort, ivm besparing op inkt:
U bent van de wachtlijst afgetrapt.
Daar was ik al bang voor.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, snap niet hoe je nu weer bij deze onzin komt.
Als je wilt dan lever ik deze week nog 1000 asielzoekers vanuit Denemarken naar Nederland. Volgende week nog meer, zeg eens 3000. En die week daarop....quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:06 schreef Re het volgende:
een reclame foldertje van een smokkelaar, ja, die doen niet aan marketing natuurlijk
oh ja, die dooddoener weer, je hoeft helemaal niets want je kan niets op dat gebiedquote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:11 schreef cempexo het volgende:
[..]
Als je wilt dan lever ik deze week nog 1000 asielzoekers vanuit Denemarken naar Nederland. Volgende week nog meer, zeg eens 3000. En die week daarop....
Ik vraag 350 euro per persoon als bemiddelingsprovisie. Zorg voor 20 bussen in Flensburg, meer hoef niet te doen. Betaling contact.
D66 en de PvdA zullen geweldig trots op je zijn !!
drukkerijen opdoeken een idee?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:13 schreef Elfletterig het volgende:
Zolang we niet snel een effectief terugzendbeleid in gang zetten, blijven de stromen gelukszoekers deze kant opkomen. We zijn overal in Europa - Nederland voorop - tenenkrommend naïef. Het simpelweg niet mogelijk om hier tienduizenden migranten op te vangen. Het is hoog tijd dat de politiek eens bij zinnen komt en concreet actie onderneemt.
Je doet in je broek van angst dat ze niet naar Nederland komen maar naar bv Zweden. Die hebben weer een marketing item toegevoegd.quote:
Dat moeten we hier dan ook maar invoeren. Anders verliezen we de strijd.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:18 schreef cempexo het volgende:
[..]
Je doet in de broek van angst dat ze niet naar Nederland komen maar naar bv Zweden. Die hebben weer een marketing item toegevoegd.
Asielzoekers mogen nu geheel gratis met de bus reizen door heel Zweden. Doel is om kennis te maken met de Zweed en het land. Kost 53.000 euro per maand.
Wat nu Re ?
Je moet toch een Unique Sellingpoint hebben, anders werkt het niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat moeten we hier dan ook maar invoeren. Anders verliezen we de strijd.
Nederland staat inderdaad voorop waar het gaat om een streng asielbeleid en het daadwerkelijk uitzetten van afgewezen personen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:13 schreef Elfletterig het volgende:
Zolang we niet snel een effectief terugzendbeleid in gang zetten, blijven de stromen gelukszoekers deze kant opkomen. We zijn overal in Europa - Nederland voorop - tenenkrommend naïef. Het simpelweg niet mogelijk om hier tienduizenden migranten op te vangen. Het is hoog tijd dat de politiek eens bij zinnen komt en concreet actie onderneemt.
Hoe kom je daar precies bij?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:26 schreef Ferdo het volgende:
Is daar serieus nog een folder voor nodig dan? Dacht dat we toch allang de reputatie hadden als de malle jopies van Europa, samen met de Britten.
ik denk dat ik ten eerste niet zo spastisch zou reageren op een suf foldertje ergens in Syrie, de rest is gewoon suf geleuter uit de grote duim. Natuurlijk wordt alles wat rooskleuriger voorgesteld, dat is hun verdienmodel (ja die van de smokkelaars)quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:18 schreef cempexo het volgende:
[..]
Je doet in je broek van angst dat ze niet naar Nederland komen maar naar bv Zweden. Die hebben weer een marketing item toegevoegd.
Asielzoekers mogen nu geheel gratis met de bus reizen door heel Zweden. Doel is om kennis te maken met de Zweed en het land. Kost 53.000 euro per maand.
Wat nu Re ?
Kan je ook omschrijven hoe je die demografische ontwikkeling concreet voor je ziet?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:32 schreef Beach het volgende:
Over 10 jaar is het bukken voor de islam hier.
Opnieuw: Hoeveel wil je er hebben deze week ? Zeg het maar !quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:33 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat ik ten eerste niet zo spastisch zou reageren op een suf foldertje ergens in Syrie, de rest is gewoon suf geleuter uit de grote duim. Natuurlijk wordt alles wat rooskleuriger voorgesteld, dat is hun verdienmodel (ja die van de smokkelaars)
ik hoef helemaal niets, ik heb een nee/nee sticker op de deur, houdt reclame buitenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:37 schreef cempexo het volgende:
[..]
Opnieuw: Hoeveel wil je er hebben deze week ? Zeg het maar !
Je zult er wel het Arabisch(e schrift) voor machtig moeten zijn, denk ik.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik wil die folder weleens zien. Iemand?
Frontex moet inderdaad veel beter gaan functioneren en landen als Spanje, Italië, Bulgarije en Griekenland moeten veel meer geholpen worden om de asielzoekers de eerste opvang te bieden.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:46 schreef deedeetee het volgende:
Geen zogenaamde asielzoekers meer accepteren. Ze vragen maar asiel aan in het eerste land dat ze bereiken na het verlaten van hun eigen land. En dat kan nooit Nederland zijn.
Precies fuck Eritrea.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:46 schreef deedeetee het volgende:
Geen zogenaamde asielzoekers meer accepteren. Ze vragen maar asiel aan in het eerste land dat ze bereiken na het verlaten van hun eigen land. En dat kan nooit Nederland zijn.
Klinkt wel goed, ik kan ook wel een gratis huis gebruikenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:47 schreef Loekie1 het volgende:
Nederlandse overheid een huis voor ze zal betalen.
Wiens brood men eet diens woord men spreekt. Tussen de 200 en 250 euro per uur in dit geval.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:43 schreef Twiitch het volgende:
Advocaat Wil Eikelboom van de vereniging Asieladvocaten Nederland vindt juist dat Nederland trots moet zijn dat het op een lijstje staat met goede opvang. ,,Ik zou mij schamen als we op lijstjes staan van landen waar Syriërs absoluut géén asiel willen aanvragen.''
Waarom zou ik? Met linkse goedpraters met oogkleppen op die provocerende vragen stellen is het niet normaal discussiëren.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan je ook omschrijven hoe je die demografische ontwikkeling concreet voor je ziet?
Absoluut fucking bullshit dit. Ik kan hier echt boos om worden.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:22 schreef Dven het volgende:
Tong, omdat mijn reactie zonder duidelijke reden verwijderd is :
Leefgeld wordt persoonlijk vastgesteld en ligt vaak zo rond de 40 euro per week. Ieder extra persoon in het huishouden zorgt voor een verhoging van 10 euro. Zo zal je in een huishouden van vijf vaak rond moeten komen van circa 300 euro de maand.
Prima, we hebben nog wel een gymzaal in Zeeland waar je mag kamperen, met honderden anderen. Ja, inclusief huilende kinderen en zo. Veel plezier!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ga mij ook maar eens aanmelden als vluchteling
En na 2 maandjes een gratis huis met urgentie en uitkering.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:28 schreef Toeps het volgende:
[..]
Prima, we hebben nog wel een gymzaal in Zeeland waar je mag kamperen, met honderden anderen. Ja, inclusief huilende kinderen en zo. Veel plezier!
[ afbeelding ]
Twee maandjes ja? Ik weet niet welke asielprocedure dat is, maar ik ken asielzoekers die jaaaaaren hebben moeten wachten. Oké, na een tijdje mag je naar een permanentere opvang, met echte kamers en muren, maar twee maandjes... Nope.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:28 schreef Beach het volgende:
[..]
En na 2 maandjes een gratis huis met urgentie en uitkering.
In April lag de wachttijd op 7-8 maanden. Zal nu wel iets opgelopen zijn maat absoluut geen jaren.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:30 schreef Toeps het volgende:
[..]
Twee maandjes ja? Ik weet niet welke asielprocedure dat is, maar ik ken asielzoekers die jaaaaaren hebben moeten wachten. Oké, na een tijdje mag je naar een permanentere opvang, met echte kamers en muren, maar twee maandjes... Nope.
Oh dan is de wachttijd wellicht gedaald, deze mensen zaten er jaren geleden. Inmiddels zal de wachttijd trouwens wel weer oplopen, gezien de toestroom.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
In April lag de wachttijd op 7-8 maanden. Zal nu wel iets opgelopen zijn maat absoluut geen jaren.
Vet gezellig man.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:28 schreef Toeps het volgende:
[..]
Prima, we hebben nog wel een gymzaal in Zeeland waar je mag kamperen, met honderden anderen. Ja, inclusief huilende kinderen en zo. Veel plezier!
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Precies fuck Eritrea.
Mooi dat de Joden in Duitsland een veilige haven vonden.
Ik ben geen voorstander van volksverhuizing. Problemen los je maar op in je eigen werelddeel.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Frontex moet inderdaad veel beter gaan functioneren en landen als Spanje, Italië, Bulgarije en Griekenland moeten veel meer geholpen worden om de asielzoekers de eerste opvang te bieden.terug te sturen
Hoe kom je exact bij die, nogal arbitraire, grens?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van volksverhuizing. Problemen los je maar op in je eigen werelddeel.
Je zou het kunnen overwegen om zo de feiten in plaats van je onderbuik de discussie te laten voeden.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:20 schreef Beach het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Met linkse goedpraters met oogkleppen op die provocerende vragen stellen is het niet normaal discussiëren.
Ja, Nederland, Duitsland, Zweden, Noorwegen, Denemarken zijn idd ook de landen die heel vaak terecht gekomen op de lijst van landen waar je het liefst zou willen wonen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:47 schreef Loekie1 het volgende:
Smokkelaars lyrisch over Nederland
AMSTERDAM -
Syrische vluchtelingen die naar Europa komen krijgen door mensensmokkelaars een soort folder te zien waarin Nederland wordt aangeprezen. Tot in detail wordt omschreven hoe kort de wachtlijsten zijn, hoe goed de opvang is en dat de Nederlandse overheid een huis voor ze zal betalen.
Dat schrijft het AD dinsdag. Ons land wordt in de brochure in één adem genoemd met Duitsland, Zweden, Noorwegen en Denemarken, allemaal landen met een ruimhartig opvangbeleid.
Denemarken gebruikte het door de Europese grensbewaker Frontex gevonden document al om de uitkeringen voor asielzoekers te halveren. Nederland is dat vooralsnog niet van plan en staatssecretaris Klaas Dijkhoff wijst erop dat de informatie in de folder een te rooskleurig beeld geeft.
http://www.telegraaf.nl/b(...)risch_over_NL__.html
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-Nederland-aan.dhtml
Vraag me af wat er niet waar is wat er in die folder staat.
Lijkt me duidelijk. Zoek hulp ( als je dat echt nodig hebt ) in je eigen regio en ga niet naar Verweggistan omdat je hoopt er economisch beter van te worden.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe kom je exact bij die, nogal arbitraire, grens?
Waarom ligt pakweg Japan meer in de regio voor iemand uit Syrië dan pakweg Nederland?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk. Zoek hulp ( als je dat echt nodig hebt ) in je eigen regio en ga niet naar Verweggistan omdat je hoopt er economisch beter van te worden.
Dan is er inderdaad sprake van perfecte integratie, kankeren op het weer, de files, de prijs van brood, de kat van de buren...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:23 schreef DS4 het volgende:
Ach, als ze ingeburgerd zijn zullen ze ook vast steen en been klagen over Nederland...
Ik heb even de lijst bekeken. De landen die jij benoemt is wel apart dat daar je voorkeur naar zou uitgaan. Het zijn wel de landen waar het aantal zelfdodingen vrij hoog is. Vooral Nieuw -Zeeland en Finland. Niet gek ook je sterft daar zowat van eenzaamheid. Somber klimaat(Finland) iets waar je wel tegen moet kunnen. Dat geld ook voor Noorwegen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, Nederland, Duitsland, Zweden, Noorwegen, Denemarken zijn idd ook de landen die heel vaak terecht gekomen op de lijst van landen waar je het liefst zou willen wonen.
Zie: POL / In welk land wil je het liefste leven? (recap)
Dat geldt voor mensen die vluchten ook natuurlijk.
Ja, misschien moeten ze dat dan maar in die folder zetten ook. Scandinavische landen uitstekend om in te wonen, maar wees er op je hoede, voor je het weet bekruipt je het gevoel zelfmoord te willen plegen?.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:01 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik heb even de lijst bekeken. De landen die jij benoemt is wel apart dat daar je voorkeur naar zou uitgaan. Het zijn wel de landen waar het aantal zelfdodingen vrij hoog is. Vooral Nieuw -Zeeland en Finland. Niet gek ook je sterft daar zowat van eenzaamheid. Somber klimaat(Finland) iets waar je wel tegen moet kunnen. Dat geld ook voor Noorwegen.
Voor mij staat België op 1 en Nederland op 2.
Niet gek ook omdat het landen zijn die van alles wat hebben. Uitstekend om daar te kunnen leven.
Makkelijk lullen, eerst hun landen leegroven van grondstoffen en onze problemen in hun schoot dumpen maar als je dan een reactie terug krijgt gewoon zeggen dat ze hun problemen maar zelf moeten oplossen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van volksverhuizing. Problemen los je maar op in je eigen werelddeel.
Niet alleen NL natuurlijk. Maar het verbaast me niets nee. Zoals hierboven uitgelegd, iedereen zou die landen kiezen die staan op alle mogelijke lijstjes bovenaan...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:07 schreef Scorpie het volgende:
Even serieus he, is er iemand hier die verbaast opkijkt over deze berichten? Iedereen weet toch zo onderhand wel dat Nederland het Beloofde Land is voor de Gelukszoeker?
ofwel, er bestaat kennelijk een website op de intrawebz waarop iets 'staat'...quote:Frontex stuitte op het lijstje toen een Syrische vluchteling asiel aanvroeg in Griekenland. Hij verwees naar een Arabische website waar hij zich kon oriënteren op zijn nieuwe toekomst in Europa. Frontex maakte er een melding van in een intern document, dat nu is uitgelekt
Zou wel leuk zijn om een foldertje in elkaar te knutselen waarin alle negatieve tot zeer negatieve punten van Nederland worden opgesomd...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:23 schreef DS4 het volgende:
Ach, als ze ingeburgerd zijn zullen ze ook vast steen en been klagen over Nederland...
Zou wel een bak zijn ja.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:12 schreef RM-rf het volgende:
Maar wat is nu precies die zo genoemde 'folder' ?
[..]
ofwel, er bestaat kennelijk een website op de intrawebz waarop iets 'staat'...
Stop de Persen! het staat op het Internet...!!1Einsz
man-o-man... straks komen ze aan het een Fok!-user als cempexo en gaan roepen dat die mensensmokkelaar is omdat hij zo vaak denemarken aanprijst en beweert dat daar alles zo goed geregeld is, 'op een website'.
Wat een voorrecht ja, twee sneetjes volkoren. En dat in het prachtige Ter Apel. Als bonus kun je met je leefgeld naar een internetcafé om te zien wat opgefokte talentloze filecowboys met cubiclejobs van je vinden.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:07 schreef Scorpie het volgende:
Even serieus he, is er iemand hier die verbaast opkijkt over deze berichten? Iedereen weet toch zo onderhand wel dat Nederland het Beloofde Land is voor de Gelukszoeker?
Dat internetcafe is nogal passe. Je pakt gewoon je iPhone 6 die je van je leefgeld hebt gekocht welke een 2 gig databundeltje bevat en Googled een beetje op leuke plaatsen waar je een huisje mag uitzoeken omdat je nu eenmaal voorrang hebt op alles en iedereen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:24 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Wat een voorrecht ja, twee sneetjes volkoren. En dat in het prachtige Ter Apel. Als bonus kun je met je leefgeld naar een internetcafé om te zien wat opgefokte talentloze filecowboys met cubiclejobs van je vinden.
Dit soort artikelen lijkt me niet gelogen anders:quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Helaas wel het beeld dat bij een groot deel van de bevolking leeft.
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat internetcafe is nogal passe. Je pakt gewoon je iPhone 6 die je van je leefgeld hebt gekocht welke een 2 gig databundeltje bevat en Googled een beetje op leuke plaatsen waar je een huisje mag uitzoeken omdat je nu eenmaal voorrang hebt op alles en iedereen.
Dan worden de spulletjes netjes voor je ingepakt en uitgepakt in je nieuwe woningkje, krijg je van de gemeente nog even een nieuwe wasmachine, koelkast, vaatwasser en droger en kan je vervolgens op de door de staat gesponsorde 50 inch plasma met schotel alle zenders bekijken van het thuisland.
Ben je het dan een keer zat om maar elke maand gratis geld te krijgen zonder er voor te hoeven werken, dan ga je gewoon op vakantie naar je thuisland voor een maand, wederom op kosten van de staat, want zo rollen we hier. Heb je het geluk dat je toevallig getrouwd was toen je hier kwam, dan kan je gewoon helemaal graties je partner + aanhang hierheen halen, waarna de maandelijkse toelage x 4 gaat, zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
Nicequote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat internetcafe is nogal passe. Je pakt gewoon je iPhone 6 die je van je leefgeld hebt gekocht welke een 2 gig databundeltje bevat en Googled een beetje op leuke plaatsen waar je een huisje mag uitzoeken omdat je nu eenmaal voorrang hebt op alles en iedereen.
Dan worden de spulletjes netjes voor je ingepakt en uitgepakt in je nieuwe woningkje, krijg je van de gemeente nog even een nieuwe wasmachine, koelkast, vaatwasser en droger en kan je vervolgens op de door de staat gesponsorde 50 inch plasma met schotel alle zenders bekijken van het thuisland.
Ben je het dan een keer zat om maar elke maand gratis geld te krijgen zonder er voor te hoeven werken, dan ga je gewoon op vakantie naar je thuisland voor een maand, wederom op kosten van de staat, want zo rollen we hier. Heb je het geluk dat je toevallig getrouwd was toen je hier kwam, dan kan je gewoon helemaal graties je partner + aanhang mee terug nemen, waarna de maandelijkse toelage x 4 gaat, zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Ka-ching!
Wat een onzin het heeft niks met geen grondstoffen te maken maar alles met een regering die er een zooitje van maakt en de boel leegzuigt.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Makkelijk lullen, eerst hun landen leegroven van grondstoffen en onze problemen in hun schoot dumpen maar als je dan een reactie terug krijgt gewoon zeggen dat ze hun problemen maar zelf moeten oplossen.
In Japan zijn ze echt ook niet welkom waarom haal je dat er bijquote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom ligt pakweg Japan meer in de regio voor iemand uit Syrië dan pakweg Nederland?
Immers, dat is wat je stelt.
Nog los van het feit dat de overgrote meerderheid van de mensen inderdaad wordt opgevangen in de buurlanden maar ook hun opvangcapaciteit is beperkt.
Via onze roze vrienden:quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik wil die folder weleens zien. Iemand?
Het barst in Europa, met name in Oost-Europa, van de landen die nauwelijks asielzoekers opnemen. Australië heeft een duidelijk "NO WAY"-beleid voor bootvluchtelingen die proberen om het land in te komen. Nederland neemt er duizenden op. En het eind is nog niet in zicht, want ze komen massaal deze kant op.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nederland staat inderdaad voorop waar het gaat om een streng asielbeleid en het daadwerkelijk uitzetten van afgewezen personen.
Maar iets zegt me dat dit niet is wat je bedoelt, kan je je stelling dat het tegendeel blijkbaar waar is ook onderbouwen?
Ik vergelijk in mijn post uiteraard Nederland met vergelijkbare landen. Dus niet met Moldavië of Australië.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het barst in Europa, met name in Oost-Europa, van de landen die nauwelijks asielzoekers opnemen. Australië heeft een duidelijk "NO WAY"-beleid voor bootvluchtelingen die proberen om het land in te komen. Nederland neemt er duizenden op. En het eind is nog niet in zicht, want ze komen massaal deze kant op.
In Nederland worden veel uitgeprocedeerde asielzoekers helemaal niet uitgezet. Ze blijven gewoon op straat ronddwalen. Ik hoef hier toch geen samenvatting te typen van het gesol met de asielzoekers in Amsterdam? Van kerk naar garage; overal heen, behalve het land uit.
Klopt, stabiliteit daar scheelt al zo verschrikkelijk veel in deze.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:40 schreef Re het volgende:
Einde maken aan de oorlog in Syrie, voor de rest is het natuurlijk gerommel in de marge
Dit slaat echt nergens op. Denk je dat ze daarom zo arm zijn?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Makkelijk lullen, eerst hun landen leegroven van grondstoffen en onze problemen in hun schoot dumpen maar als je dan een reactie terug krijgt gewoon zeggen dat ze hun problemen maar zelf moeten oplossen.
De vergelijkbare landen waarvoor precies hetzelfde geldt als voor Nederland en die in de folder (en in de OP) in één adem met Nederland worden genoemd, bedoel je?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik vergelijk in mijn post uiteraard Nederland met vergelijkbare landen. Dus niet met Moldavië of Australië.
Heb je de betreffende folder eigenlijk wel gezien?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De vergelijkbare landen waarvoor precies hetzelfde geldt als voor Nederland en die in de folder (en in de OP) in één adem met Nederland worden genoemd, bedoel je?
Ik heb volgens mij nergens gezegd dat we het hier over een exclusief Nederlands probleem hebben.
De folder zegt eigenlijk alles wel: de smokkelaars en vluchtelingen weten precies waar ze moeten zijn; in welke landen er de meeste kans op succes is. Nederland staat in dat rijtje met landen, samen met Duitsland, Zweden, Noorwegen en Denemarken.
Alle andere landen in Europa - en dat zijn er nogal wat - worden niet op deze manier genoemd.
Ziek.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:55 schreef Ryan3 het volgende:
Alle regelingen op een rijtje, bron NOS.nl:
[ afbeelding ]
Zitten in NL nog wel erg veel mensen onder 1400/1600 ¤ per maand + woning, denk ik?
Dat is inderdaad een groot probleem ja. Maar de problemen moeten eerst nog veel verder uit de hand lopen voordat politiek-correct Nederland dat inziet. We zitten ruim aan onze taks wat betreft het percentage moslims in dit land. Sinds de komst van de eerste gastarbeiders, die vervolgens nooit meer terugkeerden, zijn we bijna 50 jaar verder. De integratie van een groot deel van de migranten is een flop, de multiculturele samenleving is het grootste fiasco sinds de Tweede Wereldoorlog en anno 2015 horen we voortdurend berichten over de toenemende radicalisering van moslimjongeren.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:03 schreef Loekie1 het volgende:
Het probleem is de religie van de vluchtelingen. Een paar jaar geleden zei men nog dat het geen vaart zou lopen, het aantal moslims zou stabiel zijn, niet stijgen. Ik ben wel benieuwd hoe de prognoses nu zijn.
Nee domme doos. "Hun" geeft bezit aan. "Hen" is in dit geval correct.quote:
Daarom multiculturalisme naar de Gutmensch zelf brengenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een groot probleem ja. Maar de problemen moeten eerst nog veel verder uit de hand lopen voordat politiek-correct Nederland dat inziet. We zitten ruim aan onze taks wat betreft het percentage moslims in dit land. Sinds de komst van de eerste gastarbeiders, die vervolgens nooit meer terugkeerden, zijn we bijna 50 jaar verder. De integratie van een groot deel van de migranten is een flop, de multiculturele samenleving is het grootste fiasco sinds de Tweede Wereldoorlog en anno 2015 horen we voortdurend berichten over de toenemende radicalisering van moslimjongeren.
Kortom: we hebben onze handen meer dan vol aan het oplossen van de problemen die er nu zijn. In plaats daarvan blijven we dweilen met de kraan open.
Hoe bepaal je taks voor het aantal aanhangers van een bepaald geloof?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een groot probleem ja. Maar de problemen moeten eerst nog veel verder uit de hand lopen voordat politiek-correct Nederland dat inziet. We zitten ruim aan onze taks wat betreft het percentage moslims in dit land. Sinds de komst van de eerste gastarbeiders, die vervolgens nooit meer terugkeerden, zijn we bijna 50 jaar verder. De integratie van een groot deel van de migranten is een flop, de multiculturele samenleving is het grootste fiasco sinds de Tweede Wereldoorlog en anno 2015 horen we voortdurend berichten over de toenemende radicalisering van moslimjongeren.
Kortom: we hebben onze handen meer dan vol aan het oplossen van de problemen die er nu zijn. In plaats daarvan blijven we dweilen met de kraan open.
Je kijkt hoeveel er zijn en deelt dat door twee. Wat je dan krijgt is je taks.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe bepaal je taks voor het aantal aanhangers van een bepaald geloof?
Een realistisch percentage en dan langs democratische weg beleid invoeren. In Denemarken wil de helft van de bevolking dat er een bovengrens komt wat het aantal moslims betreft. Het genoemde percentage in de tekst is 5 procent: http://www.powned.tv/nieu(...)aldus_50_denema.htmlquote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe bepaal je taks voor het aantal aanhangers van een bepaald geloof?
En als het door natuurlijke aanwas boven dat percentage komt moet er weer gedeporteerd worden?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een realistisch percentage en dan langs democratische weg beleid invoeren. In Denemarken wil de helft van de bevolking dat er een bovengrens komt wat het aantal moslims betreft. Het genoemde percentage in de tekst is 5 procent: http://www.powned.tv/nieu(...)aldus_50_denema.html
Zoiets lijkt mij voor Nederland ook een prima uitgangspunt.
Gewoon wat wildbeheer op toepassen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En als het door natuurlijke aanwas boven dat percentage komt moet er weer gedeporteerd worden?
'waar gewoon willekeurig wat landen op zijn gezet'quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:15 schreef embedguy het volgende:
Ok, ik wilde dit posten in het geweldig hoogstaande topic van tong... Helaas gesloten dus dan maar hier... Topic verder niet gelezen maar titel deed vermoeden dat het hier zou passen.
Jeem... Helemaal geweldig doen over dat foldertje... Het zelfde geld had er op gestaan dat ze allemaal het beste naar groenland konden gaan... Dat foldertje is toch gewoon een waardeloos papiertje waar gewoon willekeurig wat landen op zijn gezet om de vluchtrlingen te besodemieteren... Er had net zo goed ider ander willekeurig land op kunnen staan... Staat imho een beetje los van het feit dat nederland goed is voor vluchtelingen...
Sowieso niet echt spannend: logisch toch dat ze ditsoort info aan vluchtelingen geven.?..
Het percentage is inderdaad arbitrair. Het zou ook 4 of 6 procent kunnen zijn. Elke grens die je ergens aan stelt is arbitrair. In dit geval is een grens nodig om problemen beheersbaar te houden (cq. te maken) en om ongezond veel invloed van de islam te voorkomen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En als het door natuurlijke aanwas boven dat percentage komt moet er weer gedeporteerd worden?
Maar waarom een dergelijk arbitrair percentage, waarom is 5 een betere limiet dan 4 of 6%?
Met je grens van 5% zijn er nu pakweg 150.000 teveel in Nederland. Die moeten dus geporteerd worden om de "problemen beheersbaar" te houden. Immers boven de 5% is het niet beheersbaar. Of zijn die 150.000 te deporteren moslims wat jou betreft de radicalen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het percentage is inderdaad arbitrair. Het zou ook 4 of 6 procent kunnen zijn. Elke grens die je ergens aan stelt is arbitrair. In dit geval is een grens nodig om problemen beheersbaar te houden (cq. te maken) en om ongezond veel invloed van de islam te voorkomen.
Deporteren op basis van afkomst is niet aan de orde, maar onder de nu aanwezige moslims bevinden zich de nodige radicalen. Die moeten we zien te lozen.
Op basis van de demografie gaat de overheersing door de moslims nog altijd niet lukken.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:03 schreef Loekie1 het volgende:
Het probleem is de religie van de vluchtelingen. Een paar jaar geleden zei men nog dat het geen vaart zou lopen, het aantal moslims zou stabiel zijn, niet stijgen. Ik ben wel benieuwd hoe de prognoses nu zijn.
Dan stellen we die grens op 6 procent. Zoals al gezegd: de grens is arbitrair. En het lijkt me handig dat de begrenzing op de realiteit aansluit. Een grens van 2 procent zou bijvoorbeeld totaal absurd zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met je grens van 5% zijn er nu pakweg 150.000 teveel in Nederland. Die moeten dus geporteerd worden om de "problemen beheersbaar" te houden. Immers boven de 5% is het niet beheersbaar. Of zijn die 150.000 te deporteren moslims wat jou betreft de radicalen?
Het is vooral een absurde vorm van discriminatie. Tikt het aantal de 6% aan, dan mogen er alleen nog moslims geboren worden als er eerst eentje sterft of vertrekt. Absurd, idioot plan weer.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan stellen we die grens op 6 procent. Zoals al gezegd: de grens is arbitrair.
Bij een overschot, dus deporteren. Snap dat het deporteren geen doel op zich is maar een middel. Was het bij de nazi's ook natuurlijk.quote:En het lijkt me handig dat de begrenzing op de realiteit aansluit. Een grens van 2 procent zou bijvoorbeeld totaal absurd zijn.
Moslims deporteren is geen doel op zich. Het doel is dat we invloed van de islam begrenzen en dat we het aandeel van moslims in de totale populatie begrenzen.
Voor die problemen maakt het percentage moslims in de bevolking het verschil? Integratie gaat wel bij 5,9% maar niet meer bij 6,1%?quote:Dat is hard nodig, gezien de grote problemen rondom de integratie van de hier aanwezige moslims en de mate van radicalisering onder moslimjongeren.
Het blijft een achterlijke vorm van discriminatie op basis van geloof die we hier gelukkig al ruim 70 jaar niet meer kennen.quote:Een te groot deel van de moslims in West-Europa (en dus ook in Nederland) is slecht geïntegreerd. Om die problemen op te lossen, zullen we moeten stoppen met dweilen met de kraan open. Daarom een begrenzing. Dat die begrenzing er komt (wat per saldo dus neerkomt op een vrijwel volledige immigratiestop vanuit moslimlanden) is belangrijker dan bij welk percentage die grens precies ligt.
dus je bent zo'n mensensmokkelaar?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:11 schreef cempexo het volgende:
[..]
Als je wilt dan lever ik deze week nog 1000 asielzoekers vanuit Denemarken naar Nederland. Volgende week nog meer, zeg eens 3000. En die week daarop....
Ik vraag 350 euro per persoon als bemiddelingsprovisie. Dat is nog minder dan 1 week uitkering, koopje dus.
Zorg voor 20 bussen in Flensburg, meer hoef niet te doen. Betaling contact.
D66 en de PvdA zullen geweldig trots op je zijn !!
Dit is geen rijtje van de mensensmokkelaars, maar van Frontexquote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:55 schreef Ryan3 het volgende:
Alle regelingen op een rijtje, bron NOS.nl:
[ afbeelding ]
Zitten in NL nog wel erg veel mensen onder 1400/1600 ¤ per maand + woning, denk ik?
Het is inderdaad discriminatie, dat klopt. Discrimineren is niks meer of minder dan onderscheid maken. De vraag is of het terecht is om onderscheid te maken; of daar geldige argumenten voor zijn. En guess what: die zijn er.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:08 schreef 99.999 het volgende:
Het is vooral een absurde vorm van discriminatie. Tikt het aantal de 6% aan, dan mogen er alleen nog moslims geboren worden als er eerst eentje sterft of vertrekt. Absurd, idioot plan weer.
Klopt. We zullen inderdaad een beperkte groep moslims moeten deporteren uit land. Dat zijn namelijk de extremisten. Ze vormen ongeveer 5 procent van de totale moslimpopulatie in Nederland. We hebben het hier over jihadisten, haatzaaiers, figuren die Nederland en de westerse samenleving haten en die geweld niet schuwen. Weg ermee; deporteren graag.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:08 schreef 99.999 het volgende:
Bij een overschot, dus deporteren. Snap dat het deporteren geen doel op zich is maar een middel. Was het bij de nazi's ook natuurlijk.
Integratie wordt bemoeilijkt door te grote concentraties allochtonen. Integratie wordt ook bemoeilijkt als blijft dweilen met de kraan open. Er zijn genoeg voorbeelden van wijken / gebieden in (West) Europese landen waar het percentage moslims veel hoger ligt dan 6 procent. Naarmate de percentages toenemen, verergeren de problemen en ontstaan zelfs enclaves waar eigen wetten en regels gelden. Ik wens dit soort problemen voor te zijn en te bestrijden, in plaats van lafjes de kop in het zand te steken en te doen alsof er niks aan de hand is.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:08 schreef 99.999 het volgende:
Voor die problemen maakt het percentage moslims in de bevolking het verschil? Integratie gaat wel bij 5,9% maar niet meer bij 6,1%? Dit soort discriminatie zal de problemen overigens alleen maar groter maken. Je maakt die mensen dan immers definitief tweederangsburgers op basis van hun geloof.
Een typische poco-opmerking. Ten eerste is het niet achterlijk, maar broodnodig. Ten tweede schijnt het je pijnlijk te ontgaan dat je hier groepen mensen hebt wonen die met hun rug naar de Nederlandse samenleving staan en alles haten wat Nederlands of westers is. Behalve de uitkering die ze maandelijks ontvangen, natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:08 schreef 99.999 het volgende:
Het blijft een achterlijke vorm van discriminatie op basis van geloof die we hier gelukkig al ruim 70 jaar niet meer kennen.
Ben ik per ongeluk op het stormfront forum terecht gekomen dat dit soort onzin is toegestaan?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is inderdaad discriminatie, dat klopt. Discrimineren is niks meer of minder dan onderscheid maken. De vraag is of het terecht is om onderscheid te maken; of daar geldige argumenten voor zijn. En guess what: die zijn er.
Je opmerkingen over sterven en geboren worden zijn zwaar overdreven. Waar het hier om gaat, is een effectief migratiebeleid en om een broodnodige migratiestop.
[..]
Klopt. We zullen inderdaad een beperkte groep moslims moeten deporteren uit land. Dat zijn namelijk de extremisten. Ze vormen ongeveer 5 procent van de totale moslimpopulatie in Nederland. We hebben het hier over jihadisten, haatzaaiers, figuren die Nederland en de westerse samenleving haten en die geweld niet schuwen. Weg ermee; deporteren graag.
De nazi's deporteerden complete bevolkingsgroepen. Dat is niet wat we in Nederland met moslims doen en het is ook niet nodig. Er zijn genoeg (gematigde) moslims die zich probleemloos gedragen, die wel fatsoenlijk integreren en die dus ook gewoon in Nederland kunnen wonen. Waar het om gaat, is dat we de probleemgroepen eindelijk eens echt aanpakken.
[..]
Integratie wordt bemoeilijkt door te grote concentraties allochtonen. Integratie wordt ook bemoeilijkt als blijft dweilen met de kraan open. Er zijn genoeg voorbeelden van wijken / gebieden in (West) Europese landen waar het percentage moslims veel hoger ligt dan 6 procent. Naarmate de percentages toenemen, verergeren de problemen en ontstaan zelfs enclaves waar eigen wetten en regels gelden. Ik wens dit soort problemen voor te zijn en te bestrijden, in plaats van lafjes de kop in het zand te steken en te doen alsof er niks aan de hand is.
[..]
Een typische poco-opmerking. Ten eerste is het niet achterlijk, maar broodnodig. Ten tweede schijnt het je pijnlijk te ontgaan dat je hier groepen mensen hebt wonen die met hun rug naar de Nederlandse samenleving staan en alles haten wat Nederlands of westers is. Behalve de uitkering die ze maandelijks ontvangen, natuurlijk.
Discriminatie is niet iets dat alleen wordt gedaan door Nederlanders richting moslims; ik zal de laatste zijn die dat ontkent. Discriminatie is er omgekeerd net zo goed. En wereldvreemde types denken dat de situatie vanzelf wel een keer verbetert, zonder dat je daar iets aan moet doen. Dat is dus extreem naïef.
Klopt en als je het er beargumenteerd niet mee eens bent, dan ben je een naïeve Pocoquote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ben ik per ongeluk op het stormfront forum terecht gekomen dat dit soort onzin is toegestaan?
Weet je, dat er users zijn die van het padje zijn vind ik nog tot daar aan toe, maar dat fok dit soort onzin toestaat snap ik echt niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt en als je het er beargumenteerd niet mee eens bent, dan ben je een naïeve Poco. Het is echt compleet van de zotte.
Het is broodnodig dat de overheid na ruim 70 jaar weer actief gaat discrimineren en deporteren op basis van geloof...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Weet je, dat er users zijn die van het padje zijn vind ik nog tot daar aan toe, maar dat fok dit soort onzin toestaat snap ik echt niet.
Dit is niet zo maar een beetje over het randje...
Het is natuurlijk maar wat je uit wil stralen als website.
Nee, hij wil pakweg 5% van de moslims in Nederland deporteren. Volgens mij hebben we hier niet pakweg 50.000 Jihadisten. En de meeste Jihadisten deporteren zichzelf om elders te gaan vechtenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:44 schreef sp3c het volgende:
naja hij wil jihadisten deporteren, das op zich een aardig idee natuurlijk
totaal onwerkbaar natuurlijk op zich ...
Geen idee hoe ik dat op de iphone doe. Was wel mijn eerste optie...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:40 schreef sp3c het volgende:
beter als je een tr zet dan dat je er in het topic over gaat zitten mekkeren
Dat vind ik persoonlijk heel apart dat je dit soort posts gewoon vindt kunnen. Maar je staat niet alleen: het lijkt beleid te zijn.quote:persoonlijk zie ik er overigens niet zoveel modbaars in behalve dat het een tikje offtopic is
nee hij wil de jihadisten deporteren, dat zijn er volgens hem 5%quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, hij wil pakweg 5% van de moslims in Nederland deporteren. Volgens mij hebben we hier niet pakweg 50.000 Jihadisten. En de meeste Jihadisten deporteren zichzelf om elders te gaan vechten.
wat zou je precies weg willen hebben?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geen idee hoe ik dat op de iphone doe. Was wel mijn eerste optie...
[..]
Dat vind ik persoonlijk heel apart dat je dit soort posts gewoon vindt kunnen. Maar je staat niet alleen: het lijkt beleid te zijn.
Neenee, hij koppelde het gewoon aan het zijn van moslim.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:44 schreef sp3c het volgende:
naja hij wil jihadisten deporteren, das op zich een aardig idee natuurlijk
totaal onwerkbaar natuurlijk op zich ...
Suggesties om mensen te deporteren op basis van dat ze een bepaald geloof hebben, als de groep groter wordt dan elfje kan handelen.quote:
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:25 schreef Elfletterig het volgende:
Klopt. We zullen inderdaad een beperkte groep moslims moeten deporteren uit land. Dat zijn namelijk de extremisten. Ze vormen ongeveer 5 procent van de totale moslimpopulatie in Nederland. We hebben het hier over jihadisten, haatzaaiers, figuren die Nederland en de westerse samenleving haten en die geweld niet schuwen. Weg ermee; deporteren graag.
Die 5%, dat zijn er dus pakweg 50.000quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee hij wil de jihadisten deporteren, dat zijn er volgens hem 5%
dat staat er letterlijk ... je hoeft er echt geen dingen bij te verzinnen om er wat raars van te maken hoor
ja we hebben allemaal leren rekenen maar toch bedanktquote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die 5%, dat zijn er dus pakweg 50.000.
Hij is ook voorstander van een bovengrens aan het aantal moslims in Nederland. Daar stoor ik mij aan.quote:
Nou?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja we hebben allemaal leren rekenen maar toch bedankt
dan zijn er volgens hem dus 50.000 jihadisten, die moeten weg
Dat gaat toch wel om etnische zuivering.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan stellen we die grens op 6 procent. Zoals al gezegd: de grens is arbitrair. En het lijkt me handig dat de begrenzing op de realiteit aansluit. Een grens van 2 procent zou bijvoorbeeld totaal absurd zijn.
Moslims deporteren is geen doel op zich. Het doel is dat we invloed van de islam begrenzen en dat we het aandeel van moslims in de totale populatie begrenzen. Dat is hard nodig, gezien de grote problemen rondom de integratie van de hier aanwezige moslims en de mate van radicalisering onder moslimjongeren.
Een te groot deel van de moslims in West-Europa (en dus ook in Nederland) is slecht geïntegreerd. Om die problemen op te lossen, zullen we moeten stoppen met dweilen met de kraan open. Daarom een begrenzing. Dat die begrenzing er komt (wat per saldo dus neerkomt op een vrijwel volledige immigratiestop vanuit moslimlanden) is belangrijker dan bij welk percentage die grens precies ligt.
stoor ik mij ook aan maar dat is niet echt een criterium om het weg te halenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hij is ook voorstander van een bovengrens aan het aantal moslims in Nederland. Daar stoor ik mij aan.
Mensen het land uitzetten omdat ze zich niet gedragen vind ik geen spannende mening. Onwerkbaar, maar het is dan gericht op daden ipv afkomst.
bij een etnische zuivering is het deporteren natuurlijk wel een doel op zichquote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou?
[..]
Dat gaat toch wel om etnische zuivering.
Nee, ik wil een grens stellen aan het percentage moslims in de Nederlandse samenleving. Ik verwijs nog eens terug naar het PowNed-artikel over Denemarken. Mensen deporteren is geen doel op zich en ook niet de insteek van wat ik heb bepleit. Ik wil namelijk een rem op de komst van moslims naar dit land; een immigratiestop.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, hij wil pakweg 5% van de moslims in Nederland deporteren. Volgens mij hebben we hier niet pakweg 50.000 Jihadisten. En de meeste Jihadisten deporteren zichzelf om elders te gaan vechten.
Ik denk serieus dat zijn uitlatingen hier strafbaar zijn. Zou dat misschien een goed criterium zijn?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
stoor ik mij ook aan maar dat is niet echt een criterium om het weg te halen
jaquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat zijn uitlatingen hier strafbaar zijn. Zou dat misschien een goed criterium zijn?
Doe voor de grap aangifte en kijk het eens aan zou ik zeggen.quote:
ik vind aangifte doen geen grap, die gasten hebben het al druk zatquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Doe voor de grap aangifte en kijk het eens aan zou ik zeggen.
We komen er verder niet uit, ik blijf bij mijn mening, maar heb mij neer te leggen bij jouw oordeel.
Het enige argument dat jij hebt aangedragen is dat het discriminatie is. Iets dat hij overigens ook nergens ontkent, sterker nog hij geeft voluit toe dat het discriminatie is. Verder ben je op geen enkel van zijn standpunten ingegaan, laat staan inhoudelijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt en als je het er beargumenteerd niet mee eens bent, dan ben je een naïeve Poco. Het is echt compleet van de zotte.
Ik meen me te herinneren dat DS4 jurist is. Wat is jouw basis om het een sterk verhaal te noemen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja
maar het lijkt me een vrij sterk verhaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |