Wat Blumenthal veelal doet is kijken wat we doen met het klassieke reguliere kookwerk, en wat zo'n proces doet met het eten, op scheikundig niveau, de zin en onzin van verhalen en wijsheden rondom koken schiften, en met het perfecte destillaat terugkomen.quote:Op zondag 19 juli 2015 20:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zekers, maar ik ben toch meer van het klassiekere reguliere kookwerk denk ik
Wie heeft die 'fantastische'TT weten te regelen want lijkt wel toeval na mij eetescapades van vorige week.(partytime) Daarom de TT eer aandoen en net achter de kiezen een maandagontbijtje.quote:
Ontbijtjequote:Op maandag 20 juli 2015 09:33 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wie heeft die 'fantastische'TT weten te regelen want lijkt wel toeval na mij eetescapades van vorige week.(partytime) Daarom de TT eer aandoen en net achter de kiezen een maandagontbijtje.
Vroeg?...tis al over 09:30 uur.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:38 schreef Unites het volgende:
Ontbijtje
Dat zou ik echt niet op kunnen eten zo vroeg in de ochtend zeg.
Niks mis meequote:Op maandag 20 juli 2015 09:38 schreef Isegrim het volgende:
Ik at gister bij Firma Pickles als ontbijt.
Heb jij die foto gemaakt?quote:Op maandag 20 juli 2015 09:41 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Vroeg?...tis al over 09:30 uur.
Ben al sedert 05:30 uur wakker. Hoop al gedaan w.o. licht ontbeten met wat Brinta i.c.m. banenschijfjes en uiteraard een kleine pot thee en wat prive-dingen gedaan. Oh ja...
[ afbeelding ]
Mien stad ligt er weer mooi bij...![]()
Ik vond de nadruk iets teveel op de fraude van zijn partner liggen, maar verder wel een goede documentairequote:Op maandag 20 juli 2015 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Aanrader
An Honest Liar, docu over James Randi.
Prachtige film over het werk en leven van James "the amazing" Randi.
quote:Op maandag 20 juli 2015 09:38 schreef Isegrim het volgende:
Ik at gister bij Firma Pickles als ontbijt.
quote:
Pas 3/4 in de docu komt dat naar voren, en het is deel van James Randi zijn levenquote:Op maandag 20 juli 2015 09:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vond de nadruk iets teveel op de fraude van zijn partner liggen, maar verder wel een goede documentaire.
Dat weet ik, ik heb hem ook gezienquote:Op maandag 20 juli 2015 09:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pas 3/4 in de docu komt dat naar voren, en het is deel van James Randi zijn leven
Die was van een klant, maar ziet er prima uit.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:53 schreef Iwanius het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bovenstaand? Dat is voor mij een echte hamburger met perfect 'jouw' eigen?'brood!
Leuk uitzicht heb je.quote:
Bij Alan & Pim om de hoek dus. Hoe is hun kip?quote:Op maandag 20 juli 2015 09:41 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Vroeg?...tis al over 09:30 uur.
Ben al sedert 05:30 uur wakker. Hoop al gedaan w.o. licht ontbeten met wat Brinta i.c.m. banenschijfjes en uiteraard een kleine pot thee en wat prive-dingen gedaan. Oh ja...
[ afbeelding ]
Mien stad ligt er weer mooi bij...![]()
Denk je dat als het een sneer & Jeer was ik het zou aanraden? Het zijn geen vermeende kwakzalvers trouwens, het zijn oplichters en echte kwakzalvers.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:59 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb die hele documentaire niet gezien maar is het zo een sneer and jeer docu? Hoe dan ook de beste man ken ik alleen maar van zijn onthulingen en hoe hij al die vermeende kwakzalvers ontmaskerde waarvan de grootste hieronder zijn te zien..
en natuurlijk wat recentelijk:
Toch niet nee? Cakeplakjes testen, nu je een pro bent?quote:Op maandag 20 juli 2015 12:26 schreef Isegrim het volgende:
We zijn met een bus naar de begrafenis van die collega. Zijn we 50min te vroeg bij het crematorium.Maar even wandelen in het park ernaast, ga niet 50min en een crematorium zitten wachten.
Je snapt dat het hiermee te doen moet zijn om vrij precies uit te vogelen waar je zit hè?!quote:
Gaaf! We duimen! Kun je er al iets meer over vertellen?quote:Op maandag 20 juli 2015 12:30 schreef emmyemmy het volgende:
Uitgenodigd voor een stagegesprek bij een kunstenaar
Ja, mooi park.quote:Op maandag 20 juli 2015 12:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Toch niet nee? Cakeplakjes testen, nu je een pro bent?
Wel beetje mooie omgeving daar? Succes straks.
Sterkte ermee.quote:Op maandag 20 juli 2015 12:26 schreef Isegrim het volgende:
We zijn met een bus naar de begrafenis van die collega. Zijn we 50min te vroeg bij het crematorium.Maar even wandelen in het park ernaast, ga niet 50min en een crematorium zitten wachten.
Beetje tuttig, maar ook wel leuk. Goed groepje berken in de tuin, tof balkon!quote:Op maandag 20 juli 2015 12:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, mooi park.
Leuk optrekje aan het park:
[ afbeelding ]
Nog nietquote:Op maandag 20 juli 2015 12:31 schreef minilot het volgende:
[..]
Gaaf! We duimen! Kun je er al iets meer over vertellen?
quote:Op maandag 20 juli 2015 12:30 schreef emmyemmy het volgende:
Uitgenodigd voor een stagegesprek bij een kunstenaar
Nou ja, Jos moest toch al op de Veluwe zijn zaterdagmiddag dus mijn idee was dat we er meteen wat van gingen maken.quote:
Uhmquote:Op maandag 20 juli 2015 12:46 schreef minilot het volgende:
Peeeeee!
Hoe gaat het zo, weer halverwege je eerste werkdag!?
Chaos en een duidelijke overtuiging dat ik nog een week had moeten wegblijvenquote:
Veel plezier!quote:Op maandag 20 juli 2015 13:14 schreef minilot het volgende:
Goed! Even Tilburg/Roze Maandag, dan op tijd terug naar Rotterdam voor de nieuwe Pixar Inside Out in bios.
Pas goed op julliezelf!
Ik kom helaas ook net van een crematie. Ik was natuurlijk ook veel te vroeg, maar ik kon niet weg, want er kwamen steeds gasten bij om me te condoleren.quote:Op maandag 20 juli 2015 12:26 schreef Isegrim het volgende:
Het viel mee. Gelukkig niet zo heel formeel/traditioneel en godzijdank geen condoleancerijtje.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:07 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik kom helaas ook net van een crematie. Ik was natuurlijk ook veel te vroeg, maar ik kon niet weg, want er kwamen steeds gasten bij om me te condoleren.
Ik vind het ook maar niets, van die crematies en de bijbehorende diensten. Wegblijven is alleen soms gewoon geen optie.
Heb er de afgelopen jaren een aantal gehad, waar eentje een nichtje was van middelbare school leeftijd, dat is een zeer tragische gebeurtenis. Ooms en Tantes van ver in de 80 is ook naar, maar toch heel andersquote:Op maandag 20 juli 2015 14:07 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik kom helaas ook net van een crematie. Ik was natuurlijk ook veel te vroeg, maar ik kon niet weg, want er kwamen steeds gasten bij om me te condoleren.
Ik vind het ook maar niets, van die crematies en de bijbehorende diensten. Wegblijven is alleen soms gewoon geen optie.
We hebben nog notenburgers liggen hequote:Op maandag 20 juli 2015 16:44 schreef Isegrim het volgende:
Ik koop kip bij de supermarkt, vraagt de kassamedewerker of ik vanavond kip ga eten.
Kan ook voor morgen zijn hè, zoiets wil je gewoon even zeker weten als caissière...quote:Op maandag 20 juli 2015 16:44 schreef Isegrim het volgende:
Ik koop kip bij de supermarkt, vraagt de kassamedewerker of ik vanavond kip ga eten.
Neem de telefoon dan op!quote:Op maandag 20 juli 2015 16:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We hebben nog notenburgers liggen he
Kennelijk.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:45 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Kan ook voor morgen zijn hè, zoiets wil je gewoon even zeker weten als caissière...
Ik vraag ook altijd aan mensen of ze brood eten vandaag. Je weet maar nooit wat ze er mee gaan doen.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:45 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Kan ook voor morgen zijn hè, zoiets wil je gewoon even zeker weten als caissière...
Controleer je ook of ze je woord spreken?quote:Op maandag 20 juli 2015 16:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik vraag ook altijd aan mensen of ze brood eten vandaag. Je weet maar nooit wat ze er mee gaan doen.
Logisch, je blijft je toch verantwoordelijk voelen hèquote:Op maandag 20 juli 2015 16:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik vraag ook altijd aan mensen of ze brood eten vandaag. Je weet maar nooit wat ze er mee gaan doen.
A mouthbreather two coupons short for a toaster? Lights where on but no one at home?quote:Op maandag 20 juli 2015 17:01 schreef Isegrim het volgende:
Het was sowieso een wat vreemde caissière, niet helemaal 100 punten geloof ik. Ze zat de hele tijd met haar mond open en ze zat steeds uitgebreid aan haar oog te pulken.
Ehm. Ik denk dat je in mijn post een andere toon leest dan die er staat.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:03 schreef Isabeau het volgende:
Wat erg, Ise! Dat je daar naar moest kijken zeg. En dat ze dan ook nog sociaal probeert te doen, het moet niet gekker worden. Een pratende caissière! Ik zou een klacht indienen hoor.
seriously, waar je je maar druk over kan maken
En daarna maak je haar nog een beetje belachelijk?quote:Op maandag 20 juli 2015 17:07 schreef Isegrim het volgende:
Ehm. Ik denk dat je in mijn post een andere toon leest dan die er staat.Ik maak me helemaal nergens druk om, ik vond de vraag gewoon nogal grappig.
quote:Op maandag 20 juli 2015 17:01 schreef Isegrim het volgende:
Het was sowieso een wat vreemde caissière, niet helemaal 100 punten geloof ik. Ze zat de hele tijd met haar mond open en ze zat steeds uitgebreid aan haar oog te pulken.
Superleuk!! Veel plezierquote:Op maandag 20 juli 2015 13:14 schreef minilot het volgende:
Goed! Even Tilburg/Roze Maandag, dan op tijd terug naar Rotterdam voor de nieuwe Pixar Inside Out in bios.
Pas goed op julliezelf!
Wat jij wil.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En daarna maak je haar nog een beetje belachelijk?
[..]
Heb je een nieuwe bijbaan?quote:Op maandag 20 juli 2015 17:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En daarna maak je haar nog een beetje belachelijk?
[..]
Nee hoor. Ik vind het alleen zo flauw om zo te praten over iemand die je totaal niet kent en gewoon vriendelijk probeerde te zijn.quote:
Stuk beter dan als ze nog niet de moeite nemen om goedendag te zeggen en oogcontact te maken.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vind het alleen zo flauw om zo te praten over iemand die je totaal niet kent en gewoon vriendelijk probeerde te zijn.
Welnee joh, gewoon een gekkie. Niks mis mee verder.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:30 schreef Isegrim het volgende:
Het spijt me. Ik zal nooit meer lachen om iemand die zich in mijn ogen wat vreemd gedraagt. Ze stelde dezelfde vraag aan degene voor mij (alleen dan niet met kip) en ik vond dat nogal grappig. Tevens vond ik het wat vreemd om terwijl je iemand helpt in een winkel, met twee handen en een spiegel uitgebreid in je ogen te pulken, maar misschien is dat eigenlijk wel heel normaal en mag ik daar niks over zeggen.
Zal het nooit meer doen!
Win-win!quote:Op maandag 20 juli 2015 17:34 schreef Myraela het volgende:
Ik was vroeger echt een slechte cassière.Behalve dat ik oudjes altijd hielp met inpakken. Maar dat deed ik vooral omdat ze anders echt veel te sloom waren.
Dat is wel veel beter voor je rugquote:Op maandag 20 juli 2015 17:41 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb nooit in een supermarkt achter de kassa gezeten, wel bij V&D. Nou ja, zitten dat mocht daar niet. Hele dag staan dus.
quote:Op maandag 20 juli 2015 12:31 schreef minilot het volgende:
Je snapt dat het hiermee te doen moet zijn om vrij precies uit te vogelen waar je zit hè?!
Ga ik eens op een vrije middag met een fopsnor op en een krant met uitgeknipte gaten erin in de buurt van je voordeur staan.
Grappig. Was er vanmiddag even.Wat een treurige boel zeg i.c.m. die regen. Was niet druk,zelfs verlaten indruk en wat er was had iets van:'"wij zijn doorweekt,nat enne...wordt het nog gezellig hier?"quote:Op maandag 20 juli 2015 13:14 schreef minilot het volgende:
Niet voor je voeten.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is wel veel beter voor je rug
Dat kunnen de meeste tegenwoordig echt niet.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:48 schreef FutureFairytale het volgende:
Caissiere.. pff ik had toen geen leuke collega's. En in die aardappelzak (bedrijfskleding) voelde ik me heel suf. Zo'n zware, veels te wijde zwarte broek van spijkerstof. Gelukkig zat ik, zag er niet uit. Ik was wel supersnel in scannen en rekende uit mijn hoofd uit wat klanten terugkregen (vond ik leuker dan intikken, ik vind hoofdrekenen leuk en ben er ook snel in).
Wat jammer van de regen! De sfeer is dan zo ontzettend anders. Het gaat me juist om volle terrasjes en mensen kijken en dat kon ik zaterdag weer volop in de zon met 24 gradenquote:Op maandag 20 juli 2015 17:45 schreef Iwanius het volgende:
Grappig. Was er vanmiddag even.Wat een treurige boel zeg i.c.m. die regen. Was niet druk,zelfs verlaten indruk en wat er was had iets van:'"wij zijn doorweekt,nat enne...wordt het nog gezellig hier?"
Blij terug te zijn in Rotjeknor.
Ik heb ook bij de V&D gewerkt. Dat was inderdaad een nachtmerrie. Voor de arbo hadden ze wel krukken staan, maar je mocht je absoluut niet op zitten.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:41 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb nooit in een supermarkt achter de kassa gezeten, wel bij V&D. Nou ja, zitten dat mocht daar niet. Hele dag staan dus.
Goede schoenen dragen. In de keuken sta je ook de hele dag.quote:
En niet alleen de caissières nietquote:Op maandag 20 juli 2015 17:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat kunnen de meeste tegenwoordig echt niet.
Nee jammer eigenlijk. Altijd maar je rekenmachientje pakken. En dan een keer fout intikken en je bent de lul.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat kunnen de meeste tegenwoordig echt niet.
Zij getroost, zelfs mensen met een titel kunnen maar al te vaak bijzonder slecht rekenen, echt zo triest is datquote:Op maandag 20 juli 2015 17:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nee jammer eigenlijk. Altijd maar je rekenmachientje pakken. En dan een keer fout intikken en je bent de lul.
Die domme collega zei laatst zelfs toen ik zei dat ze 5+4 pallets moest laten stapelen: "oh 10".
Boehoee is gewoon niet grappig meer
quote:Op maandag 20 juli 2015 17:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat wel erg grappig was (maar toch ook frustrerend) was toen een andere collega terugkwam van vakantie in Zuid-Afrika.
"En.. heb je veel kangaroes gezien?"
Moet je dan lachen of boos worden?
Nee, wel veel Dangaroes.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat wel erg grappig was (maar toch ook frustrerend) was toen een andere collega terugkwam van vakantie in Zuid-Afrika.
"En.. heb je veel kangaroes gezien?"
Hahaha goeiequote:Op maandag 20 juli 2015 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, wel veel Dangaroes.
Dangaroes?
Tja stond op dat bord bij het wildpark, these animals are Dangaroes
[ afbeelding ]
Ik vond het juist wel leuk klinken, hoe ze deed. Maar ik ben sowieso dol op caissières. Vind de meesten erg leuk en lief en heb oprecht bewondering voor hun werk. Ik heb het op 16-jarige leeftijd vijf dagen volgehouden omdat ik er simpelweg niks van kon. Zou het nog wel willen worden eigenlijk, als ik dacht dat ik er goed in zou zijn.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:30 schreef Isegrim het volgende:
Het spijt me. Ik zal nooit meer lachen om iemand die zich in mijn ogen wat vreemd gedraagt. Ze stelde dezelfde vraag aan degene voor mij (alleen dan niet met kip) en ik vond dat nogal grappig. Tevens vond ik het wat vreemd om terwijl je iemand helpt in een winkel, met twee handen en een spiegel uitgebreid in je ogen te pulken, maar misschien is dat eigenlijk wel heel normaal en mag ik daar niks over zeggen.
Zal het nooit meer doen!
Ik had er ook geen last van, ik moest er alleen om lachen.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:04 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik vond het juist wel leuk klinken, hoe ze deed. Maar ik ben sowieso dol op cassières. Vind de meesten erg leuk en lief en heb oprecht bewondering voor hun werk. Ik heb het op 16-jarige leeftijd vijf dagen volgehouden omdat ik er simpelweg niks van kon. Zou het nog wel willen worden eigenlijk, als ik dacht dat ik er goed in zou zijn.![]()
Niet bijgelezen vanwege Draken.
Ja schoonmaak vond ik ook altijd erg leuk.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik had er ook geen last van, ik moest er alleen om lachen.
Ik vond het wel leuk werk. Maar ik vond de schoonmaak leuker. Dat heb ik ook veel langer gedaan als bijbaan.
Ik waardeer ze ook.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja schoonmaak vond ik ook altijd erg leuk.
Maar goed, dat doet niets af aan het feit dat je je caissières een beetje moet waarderen, Isegrim!Maar ik denk dat je het ook zo kwaad niet bedoelde.
Wat ik met schoonmaken geleerd heb is dat vrouwen vreselijker viespeuken zijn dan mannen. Echt, mannentoiletten zijn hemel, vrouwentoiletten de hel als je het naast elkaar ziet.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik had er ook geen last van, ik moest er alleen om lachen.
Ik vond het wel leuk werk. Maar ik vond de schoonmaak leuker. Dat heb ik ook veel langer gedaan als bijbaan.
Hangt een beetje van de titel af he, of dat echt zo erg isquote:Op maandag 20 juli 2015 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zij getroost, zelfs mensen met een titel kunnen maar al te vaak bijzonder slecht rekenen, echt zo triest is dat
Wat is er zo triest aan? Ligt er nogal aan welke titel/vakgebied. Er zijn ook mensen met een titel die geen muziekinstrument bespelen en belabberd slecht zijn in sportquote:Op maandag 20 juli 2015 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zij getroost, zelfs mensen met een titel kunnen maar al te vaak bijzonder slecht rekenen, echt zo triest is dat
Nee, basisvaardigheden rekenen hoor je te beheersen als je meer dan lagere school hebt gedaan.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hangt een beetje van de titel af he, of dat echt zo erg is
Waarom haal je dan die titel er in hemelsnaam bij? Jij vind dus gewoon dat iedereen dat moet kunnen. Deels met je eens hoor, maar definieer 'rekenen'?? En wat zijn in jou ogen 'basisvaardigheden'? Ik weet wat de wetgever er onder verstaat, maar jij wellicht toch iets heel anders als ik dit zo lees.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, basisvaardigheden rekenen hoor je te beheersen als je meer dan lagere school hebt gedaan.
Het onderhouden klopt zeker. Je bent het behoorlijk snel kwijt als je er niet wekelijks iets mee doetquote:Op maandag 20 juli 2015 18:27 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Waarom haal je dan die titel er in hemelsnaam bij? Jij vind dus gewoon dat iedereen dat moet kunnen. Deels met je eens hoor, maar definieer 'rekenen'?? En wat zijn in jou ogen 'basisvaardigheden'? Ik weet wat de wetgever er onder verstaat, maar jij wellicht toch iets heel anders als ik dit zo lees.
Voorbeeldje: mijn moeder is bijvoorbeeld erg 'slecht' in hoofdrekenen (gymnasium gedaan he, dus alles is relatief). Maar een kei in wiskunde B. En een universitaire graad. Wat zegt dat dan??
Dat ze te weinig training heeft misschien.. 'rekenvaardigheden' moet je onderhouden. Maar niet dat ze dom is of triest of wat voor stickertje je er ook maar op wil plakken
Hoofdrekenen bestaat vooral uit snel handigheidjes 'zien' in getallen. Je hoeft niet dom te zijn om dat niet zo goed te kunnenquote:Op maandag 20 juli 2015 18:31 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het onderhouden klopt zeker. Je bent het behoorlijk snel kwijt als je er niet wekelijks iets mee doet.
Ik probeer het wel bij te houden door simpele dingen niet door mijn computer te laten doen maar door ze op kladpapier uit te rekenen.
Ik heb het niet over hoofdrekenen, ik heb het over het verschil niet weten tussen een procent en een punt, over procenten niet snappen, niet kunnen vermenigvuldigen of delen, en dan heb ik het nog niet over verzamelingen of rente op rente.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:27 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Waarom haal je dan die titel er in hemelsnaam bij? Jij vind dus gewoon dat iedereen dat moet kunnen. Deels met je eens hoor, maar definieer 'rekenen'?? En wat zijn in jou ogen 'basisvaardigheden'? Ik weet wat de wetgever er onder verstaat, maar jij wellicht toch iets heel anders als ik dit zo lees.
Voorbeeldje: mijn moeder is bijvoorbeeld erg 'slecht' in hoofdrekenen (gymnasium gedaan he, dus alles is relatief). Maar een kei in wiskunde B. En een universitaire graad. Wat zegt dat dan??
Dat ze te weinig training heeft misschien.. 'rekenvaardigheden' moet je onderhouden. Maar niet dat ze dom is of triest of wat voor stickertje je er ook maar op wil plakken
Ik trek me niets aan maar wil graag meer weten voor ik jouw conclusie wellicht ook trekquote:Op maandag 20 juli 2015 19:01 schreef Duderinnetje het volgende:
Ach Piet heeft gewoon weer wat clichématige koffie-automaten-wijsheden verzameld![]()
What else is new. Trek het jullie toch niet aan.
Dude, heb je nog geneukt?quote:Op maandag 20 juli 2015 19:01 schreef Duderinnetje het volgende:
Ach Piet heeft gewoon weer wat clichématige koffie-automaten-wijsheden verzameld![]()
What else is new. Trek het jullie toch niet aan.
Ah zo, nou ja, wij hadden het over hoofdrekenen volgens mij, beetje verwarrend dan hequote:Op maandag 20 juli 2015 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb het niet over hoofdrekenen, ik heb het over het verschil niet weten tussen een procent en een punt, over procenten niet snappen, niet kunnen vermenigvuldigen of delen, en dan heb ik het nog niet over verzamelingen of rente op rente.
Ja,maar je vergeet Piet. Een paar jaar geleden besloot een of andere minister (weet niet meer welke) dat hoofdrekenen niet zo belangrijk meer was,klassen nog groter konden (nu weer kleiner) en meer van die gein. Hoofdrekenen...wie heeft het niet gehad als vak op je rapport. De welbekende tafels die je moest opdreunen en meer van die gein. Ik moet zeggen: Zelfs anno 2015 merk ik dat vakken die ik vroeger vreselijk vond (latijn..hoofdrekenen daarvoor) heb ik nu nog steeds deels profijt van.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, basisvaardigheden rekenen hoor je te beheersen als je meer dan lagere school hebt gedaan.
Ik sluit het ook niet uit, ik heb het niet specifiek over hoofdrekenen maar over slechte rekenvaardigheden.quote:Op maandag 20 juli 2015 19:05 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ah zo, nou ja, wij hadden het over hoofdrekenen volgens mij, beetje verwarrend dan he![]()
Maar hier blijft mijn vraag wel deels mee staan.
quote:Op maandag 20 juli 2015 19:06 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ja,maar je vergeet Piet. Een paar jaar geleden besloot een of andere minister (weet niet meer welke) dat hoofdrekenen niet zo belangrijk meer was,klassen nog groter konden (nu weer kleiner) en meer van die gein. Hoofdrekenen...wie heeft het niet gehad als vak op je rapport. De welbekende tafels die je moest opdreunen en meer van die gein. Ik moet zeggen: Zelfs anno 201 merk ik dat vakken die ik vroeger vreselijk vond (latijn..hoofdrekenen daarvoor) heb ik nu nog steeds deels profijt van.
Ik heb het niet alleen over de jeugd, maar ik vind idd wel het onderwijs slecht hierin. Er wordt imho vooral aangeleerd dat rekenen moeilijk is, het lijkt vooral gericht op het halen van een examen en niet op daadwerkelijk wat leren.quote:Op maandag 20 juli 2015 19:06 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ja,maar je vergeet Piet. Een paar jaar geleden besloot een of andere minister (weet niet meer welke) dat hoofdrekenen niet zo belangrijk meer was,klassen nog groter konden (nu weer kleiner) en meer van die gein. Hoofdrekenen...wie heeft het niet gehad als vak op je rapport. De welbekende tafels die je moest opdreunen en meer van die gein. Ik moet zeggen: Zelfs anno 2015 merk ik dat vakken die ik vroeger vreselijk vond (latijn..hoofdrekenen daarvoor) heb ik nu nog steeds deels profijt van.
Oh van mij hoeft een Schriftgeleerde (om maar wat te noemen) niet zo veel van natuurkunde of biologie te weten eigenlijk.. Beetje algemene kennis is leuk, maar ik geloof dat de meeste hoger opgeleiden dat nog wel hebben of daar iig later zelf nog wel wat achteraan gaan.. (uitzonderingen zijn er uiteraard altijd..)quote:Op maandag 20 juli 2015 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik sluit het ook niet uit, ik heb het niet specifiek over hoofdrekenen maar over slechte rekenvaardigheden.
En dan heb ik het nog niet over hele basale zaken mbt natuurkunde of biologie.
Ik betwijfel dat en denk dat niet voor niets zoveel hoger opgeleidenen naar alternatieve genezers rennen.quote:Op maandag 20 juli 2015 19:10 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Oh van mij hoeft een Schriftgeleerde (om maar wat te noemen) niet zo veel van natuurkunde of biologie te weten eigenlijk.. Beetje algemene kennis is leuk, maar ik geloof dat de meeste hoger opgeleiden dat nog wel hebben of daar iig later zelf nog wel wat achteraan gaan.. (uitzonderingen zijn er uiteraard altijd..)
En dan zwijgen we maar over simpele maatschappelijke dingen in connectie met geschiedenis van het verleden. Weet men gewoon niet....omdat ze het niet meer op school leren of krijgen...quote:Op maandag 20 juli 2015 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik sluit het ook niet uit, ik heb het niet specifiek over hoofdrekenen maar over slechte rekenvaardigheden. En dan heb ik het nog niet over hele basale zaken mbt natuurkunde of biologie.
Ik vermoed dat dat daar dus niets mee te maken heeft.quote:Op maandag 20 juli 2015 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat en denk dat niet voor niets zoveel hoger opgeleidenen naar alternatieve genezers rennen.
Dat heeft geen lor met kennis te maken.quote:Op maandag 20 juli 2015 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat en denk dat niet voor niets zoveel hoger opgeleidenen naar alternatieve genezers rennen.
Oh ze leren het wel hoor (als in: krijgen het aangeboden).. onthouden, dat is een ander dingetje..quote:Op maandag 20 juli 2015 19:12 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En dan zwijgen we maar over simpele maatschappelijke dingen in connectie met geschiedenis van het verleden. Weet men gewoon niet....omdat ze het niet meer op school leren of krijgen...![]()
Jongens/meisjes... Willem van Oranje... zegt jullie dat wat?
"Eeeeh heeft die te maken met het NL elftal?"
Dat is wat je dan als volwassen man op internet tegen een andere volwassene zegt?quote:
Ik vind het wel een zeer relevante vraag eigenlijk. Nu we het over algemene ontwikkeling en kennis hebben en zoquote:Op maandag 20 juli 2015 19:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat is wat je dan als volwassen man op internet tegen een andere volwassene iemand zegt?
Ja nee, nu maak je het te complex hoor!! We hebben maar 1 kam hier!quote:Op maandag 20 juli 2015 19:14 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Verschilt wel per kind he! Mijn neefje van bijna 8 zag laatst Ali B op televisie en zei 'hé! Die lijkt op Johan de Witt!'
Dat krijgen ze wel, vraag is of ze het boeit. Net al al die oudjes die het vroeger allemaal zo goed geleerd zeggen te hebben maar er ook geen lor van weten. Uiteindelijk roep je ook maar wat zonder actuele kennis van de inhoud van het onderwijs heb ik het idee.quote:Op maandag 20 juli 2015 19:12 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En dan zwijgen we maar over simpele maatschappelijke dingen in connectie met geschiedenis van het verleden. Weet men gewoon niet....omdat ze het niet meer op school leren of krijgen...![]()
Jongens/meisjes... Willem van Oranje... zegt jullie dat wat?
"Eeeeh heeft die te maken met het NL elftal?"
Ach ja, dat gebeurt hier wel vakerquote:Op maandag 20 juli 2015 19:16 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dat krijgen ze wel, vraag is of ze het boeit. Net al al die oudjes die het vroeger allemaal zo goed geleerd zeggen te hebben maar er ook geen lor van weten. Uiteindelijk roep je ook maar wat zonder actuele kennis van de inhoud van het onderwijs heb ik het idee.
Was in onze jeugd (en wat jij wel moet kennen denk ik) zelfs een liedje ofzo?quote:Op maandag 20 juli 2015 19:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat is wat je dan als volwassen man op internet tegen een andere volwassene iemand zegt?
quote:De cultparodie "Noggeneukt?!" van De Student van Tegenwoordig verwierf met name in de studentenstad Utrecht grote bekendheid
Ja, inderdaad. De vraag gaat wel diep. Kejje niks van zeggen!quote:Op maandag 20 juli 2015 19:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik vind het wel een zeer relevante vraag eigenlijk. Nu we het over algemene ontwikkeling en kennis hebben en zo![]()
Precies!! En draagt enorm bij aan de algemene kennis van ons allen!quote:Op maandag 20 juli 2015 19:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. De vraag gaat wel diep. Kejje niks van zeggen!
Nu ja, als ik daar een bijdrage aan kan leveren middels een antwoord, dan zal ik niet schromen een boekje open te doen over mijn 'neuk-frequentie.' Maar persoonlijk twijfel ik aan de maatschappelijke betekenis van die informatie. Behalve dat Piet er nogal belang bij lijkt te hebben. Laat hij er zelf wel eens iets over los?quote:Op maandag 20 juli 2015 19:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Precies!! En draagt enorm bij aan de algemene kennis van ons allen!
Bij ons bedrijf andersom. Heb één keer de toiletten van het magazijnpersoneel gezien en dan word je gelijk misselijk. Heb medelijden met de schoonmaaksters. Zij hebben ook een keer tegen mij gezegd dat de herentoiletten (ook van kantoorpersoneel) veel erger waren. De vrouwen laten het netjes achter, mannen kijken er niet naar om.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat ik met schoonmaken geleerd heb is dat vrouwen vreselijker viespeuken zijn dan mannen. Echt, mannentoiletten zijn hemel, vrouwentoiletten de hel als je het naast elkaar ziet.
Jouw eeuwige afgezeik is een voorbeeld zeker?quote:Op maandag 20 juli 2015 19:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat is wat je dan als volwassen man op internet tegen een andere volwassene zegt?
Hou op over zeikenquote:Op maandag 20 juli 2015 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jouw eeuwige afgezeik is een voorbeeld zeker?
Huh? Heb je taakstraf ofzoquote:Op maandag 20 juli 2015 19:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Pfff 24 uur urine verzamelen zorgt er wel voor dat je preventief geen wratjes op je vingers krijgt
Ben zo simpel als de pest maar het betaald de rekeningen, hotelletjes, vakanties.
Hij kan rekenen, dat is zekerquote:Op maandag 20 juli 2015 19:51 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Hou op over zeiken
Ach, Most is ook een domme boer maar wel miljonair.
quote:Op maandag 20 juli 2015 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jouw eeuwige afgezeik is een voorbeeld zeker?
maar schrijven dan weer niet.quote:
het hoofdrekenen is ook steeds minder nodig. voor de euro was je hier aan de grensstreek constant guldens naar marken en marken naar guldens aan het omrekenen.quote:Op maandag 20 juli 2015 19:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Qua wegzakken baal ik met taal en dan met name Frans. Frans is altijd het vak geweest waar ik het beste in was (tot een 10 op zowel mijn mondelinge- als schriftelijke eindexamen wat landelijk nog steeds niet geëvenaard is (best een klein beetje trots, ook al is het jaaaaren later)). Maar doordat ik het nergens nodig heb verleer ik het en dat vind ik eigenlijk vreselijk.
Ook al vond ik hoofdrekenen altijd heel leuk, wiskunde en economie vond ik echt vreselijk. Interesseerde me ook gewoon niet.
Zwangerschapsdementie, Jagarquote:Op maandag 20 juli 2015 20:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn hersenen kunnen helemala niet meer rekenen. En geen taal meer, en niets meer onthouden. Frustrerend!
Hier was de Duutsers vader op bezoek dit weekend. Een goede stok achter de deur om alle lampen op te hangen, en de laatste dingen aan de muur. Nu is het huis 'af'. Zelfs het balkon is nu fijn en gezellig met plantjes en lichtjes!
Je vindt geld verdienen met andere mensen oplichten een goed iets? Dat ze je herinnering aan je overleden vader anders maken, want hij had nog allemaal boodschappen voor je vanuit het hiernamaals? Serieus? Dat is iets goeds?quote:Op maandag 20 juli 2015 21:32 schreef FutureFairytale het volgende:
Isa; eigenlijk vind ik het wel mooi dat sommigen daarin geloven. Stukje houvast voor hen en daar is nooit wat mis mee.
Jammergenoeg ben ik zelf zo'n hork die alles in twijfel trekt.
Nooit wat mis mee? Daar denk ik toch wel een beetje anders over.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:32 schreef FutureFairytale het volgende:
Isa; eigenlijk vind ik het wel mooi dat sommigen daarin geloven. Stukje houvast voor hen en daar is nooit wat mis mee.
Mijn moeder heeft overigens minstens 20 jaar rondgelopen met het idee 'dat er iets ergs ging gebeuren in haar leven'. Echt, fantastischquote:
Ik heb een nichtje die serieus denkt dat haar autistische zoontje paranormaal begaafd is. Hij wist zelfs dat er een xbox in de kast stond voor kerstmis! En praat over geesten in huis die hij ziet. Wel toevallig dat mama zich ook altijd met dat soort fenomenen bezig houdt.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:51 schreef Isegrim het volgende:
Er zijn er misschien bij die zelf oprecht denken dat ze een gave hebben.
20 jaar?quote:Op maandag 20 juli 2015 21:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft overigens minstens 20 jaar rondgelopen met het idee 'dat er iets ergs ging gebeuren in haar leven'. Echt, fantastisch
Als je maar lang genoeg wacht...quote:Op maandag 20 juli 2015 21:53 schreef Isabeau het volgende:
Mijn moeder heeft overigens minstens 20 jaar rondgelopen met het idee 'dat er iets ergs ging gebeuren in haar leven'. Echt, fantastisch
Tja. Mensen zien wat ze willen zien...quote:Op maandag 20 juli 2015 21:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een nichtje die serieus denkt dat haar autistische zoontje paranormaal begaafd is. Hij wist zelfs dat er een xbox in de kast stond voor kerstmis! En praat over geesten in huis die hij ziet. Wel toevallig dat mama zich ook altijd met dat soort fenomenen bezig houdt.
johquote:
Had die niet ook iets te maken met Sylvia Millecam die door haar haar reguliere geneeskundige behandeling stop zette?quote:Op maandag 20 juli 2015 22:01 schreef Isegrim het volgende:
Mijn geestelijk gehandicapte oom en tante geloven heilig in Jomanda.En onschuldig, m'n reet. Dat is niet onschuldig.
Oh ja, ik ben ook eens naar zo'n beurs geweest. Geen idee meer wat voor BS ik te horen kreeg maar het was een vreselijk gebeuren.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
joh
Dat is nou net het punt van al die algemeenheden. Als je maar lang genoeg wacht of de situatie naar je hand interpreteert (zoals die tante met haar zoon & dochter).
Overigens, ik bedenk me net dat ik zelf ook ooit op zo'n beurs uit verveling bij zo iemand ben gaan zitten. Ten eerste dacht hij dat ik vrijgezel was (ik vroeg nog wat hij wist dat ik niet wist, want mijn vriend liep verder op met ons buurmeisje), verder zou ik 2 kinderen krijgen (tijd begint te dringen voor iemand die over de 40 is en voorbehoedmiddelen gebruikt) en kon ik alles worden wat ik maar wilde! Hoe algemeen wil je het hebben. Oh, er zouden nog meer mannen in mijn leven komen. Daar had hij dan wel weer gelijk in
Mijn stiefmoeder ging vroeger in bad zitten met de radio aan waar ze op kwam en flessen water er omheenquote:Op maandag 20 juli 2015 22:01 schreef Isegrim het volgende:
Mijn geestelijk gehandicapte oom en tante geloven heilig in Jomanda.En onschuldig, m'n reet. Dat is niet onschuldig.
Ja.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Had die niet ook iets te maken met Sylvia Millecam die door haar haar reguliere geneeskundige behandeling stop zette?
Met Wieteke van Dort die dat volop verdedigt, en op TV geroepen heeft dat het geen kanker was.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Had die niet ook iets te maken met Sylvia Millecam die door haar haar reguliere geneeskundige behandeling stop zette?
Oh ja, je kon water laten instralen bij de radio.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:03 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Mijn stiefmoeder ging vroeger in bad zitten met de radio aan waar ze op kwam en flessen water er omheenDat was wel onschuldig gelukkig en vooral erg grappig
Ingestraald water
Wel apart dat ze dan uiteindelijk toch aan kanker overleden is.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Met Wieteke van Dort die dat volop verdedigt, en op TV geroepen heeft dat het geen kanker was.
Toeval natuurlijk!quote:Op maandag 20 juli 2015 22:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wel apart dat ze dan uiteindelijk toch aan kanker overleden is.
Mijn stiefmoeder is verre van een moron maar deed het wel.. tja.. ze heeft nu ook water met kristallen er in om te zuiveren.. lekker laten gaan in dit gevalquote:Op maandag 20 juli 2015 22:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh ja, je kon water laten instralen bij de radio.Fucking morons.
Volgens mij was hun versie dat het evil ontstekingen waren.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wel apart dat ze dan uiteindelijk toch aan kanker overleden is.
Je kunt ook op één bepaald vlak een moron zijn.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:04 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Mijn stiefmoeder is verre van een moron maar deed het wel.. tja.. ze heeft nu ook water met kristallen er in om te zuiveren.. lekker laten gaan in dit geval
quote:Op maandag 20 juli 2015 21:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je vindt geld verdienen met andere mensen oplichten een goed iets? Dat ze je herinnering aan je overleden vader anders maken, want hij had nog allemaal boodschappen voor je vanuit het hiernamaals? Serieus? Dat is iets goeds?
Of die gebedsgenezer in die docu bij Randi, die mensen opriep hun medicijnen maar weg te gooien, want god ging ze nu beter maken. En dat was ook duidelijk een oplichter. Echt, dat is iets goeds? Want hij geeft hoop of zo en hoop geneest kanker?
Ik vind mensen serieus voor de gek houden nooit goed.
Serieus? Dat GL niet altijd even goed snik is, ja, maar serieus, willen ze nu koeien weer niet in de wei?quote:Op maandag 20 juli 2015 21:27 schreef z80 het volgende:
groenlinks is de weg kwijt. jaren lang roepen dat de koeien de wei in moeten. en nu komen er meer koeien in de wei is het weer niet goed..
Verdringen de weidevogels die aan het uitsterven zijn.. Er is wat voor te zeggen dat het niet handig is dus. Alleen tja.. wat dan?quote:Op maandag 20 juli 2015 22:06 schreef Isegrim het volgende:
Wat is er nu niet goed aan koeien in de wei dan?
Dat zal wel iets met koeienpoep te maken hebben, gok ik zo. Anders zou ik het ook niet weten.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:06 schreef Isegrim het volgende:
Weidevogels, en het gaat er om dat ze tegen het loslaten van het melkquotum zijn. Z slaat het wel heel erg plat.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:06 schreef Isegrim het volgende:
Ja nou ja, vind die benaming iets té in dit geval hoorquote:Op maandag 20 juli 2015 22:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je kunt ook op één bepaald vlak een moron zijn.
Neu, niet an Tante Lien komme, hoor. Die is wel bijgetrokken.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Met Wieteke van Dort die dat volop verdedigt, en op TV geroepen heeft dat het geen kanker was.
Ik ben daar nogal ongenuanceerd in. Ik kan iemand die zoiets doet niet erg serieus meer nemen vrees ik.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:08 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja nou ja, vind die benaming iets té in dit geval hoor
En waarom vormen koeien een bedreiging voor weidevogels terwijl dat de voorgaande paar honderd jaar niet het geval was?quote:Op maandag 20 juli 2015 22:08 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Weidevogels, en het gaat er om dat ze tegen het loslaten van het melkquotum zijn. Z slaat het wel heel erg plat.
Piet, geef je nog antwoord op mijn vraagjes? Want je vroeg mij ook het een en ander.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Serieus? Dat GL niet altijd even goed snik is, ja, maar serieus, willen ze nu koeien weer niet in de wei?
Dan zou je haar erg te kort doenquote:Op maandag 20 juli 2015 22:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ben daar nogal ongenuanceerd in. Ik kan iemand die zoiets doet niet erg serieus meer nemen vrees ik.
Dat vormen ze altijd al, maar de vraag is of je het erger moet maken als je weet dat weidevogels het toch al moeilijk hebben. GL vindt dus van niet.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En waarom vormen koeien een bedreiging voor weidevogels terwijl dat de voorgaande paar honderd jaar niet het geval was?
Heeft alles met verhoudingen te maken en zo.. veranderde aard van veeteelt en weidebeheer. Niet te vergelijken met zelfs maar 40-50 jaar geleden..quote:Op maandag 20 juli 2015 22:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En waarom vormen koeien een bedreiging voor weidevogels terwijl dat de voorgaande paar honderd jaar niet het geval was?
Nou, misschien moeten we dáár dan eens naar kijken.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:17 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Heeft alles met verhoudingen te maken en zo.. veranderde aard van veeteelt en weidebeheer. Niet te vergelijken met zelfs maar 40-50 jaar geleden..
Volgens mij is dat dus precies wat GL wilquote:Op maandag 20 juli 2015 22:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, misschien moeten we dáár dan eens naar kijken.
Euhm, dat is dus precies het puntquote:Op maandag 20 juli 2015 22:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, misschien moeten we dáár dan eens naar kijken.
Dan is het een spel. Dat geeft niet. Maar naïeve mensen voor de gek houden is verwerpelijk.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Hele leven bestaat toch uit leugens?
Daar werkt het systeem op, elkaar aan het werk houden. Elkaar hoop geven. Veel geld aan verdienen.
Luister eens naar een gesprek in een zakenhotel met 2 van die sjappies:
De ene liegt nog harder dan de ander en dat weten ze ook van elkaar maar TOCH wordt er geld mee verdient.
En of verdient of verdiend is.. dat doet er niet toe
Nou, dan ben ik het met ze eens. Als hun punt is dat we met zijn allen gewoon drastisch minder vlees moeten gaan eten en terug moeten naar een extensieve manier van veehouden.quote:
Nou ja, gewoon niet méér koeien en dan buiten klinkt best goed. Heb er ook geen onderbouwde mening over verderquote:Op maandag 20 juli 2015 22:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen mening over vogels en koeien, want behalve dat ik koeien in de wei leuk vind en het zielig vind als ze de hele tijd op stal staan heb ik er totaal geen verstand van
Ik vind koeien die altijd binnen staan absoluut niet zielig. Een moderne ligboxenstal met veel licht en frisse lucht voldoet wat mij betreft prima.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen mening over vogels en koeien, want behalve dat ik koeien in de wei leuk vind en het zielig vind als ze de hele tijd op stal staan heb ik er totaal geen verstand van
Dat doen alle boeren en hun kinderen toch?quote:
Ik vind het beide ernstig en onacceptabel.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vind koeien die altijd binnen staan absoluut niet zielig. Een moderne ligboxenstal met veel licht en frisse lucht voldoet wat mij betreft prima.
De welzijnsproblemen bij varkens zijn vele malen groter. Maar die zien we überhaupt niet dus dat boeit niet.
Waarom in godesnaam?quote:
Mooie pakkenquote:Op maandag 20 juli 2015 22:36 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Waarom in godesnaam?
Of wellicht juist daarom.
Maar ik denk dat je ons voor het lapje houdt![]()
Ja, dat boeit wel. Vind ik ook erg dat die dieren zo moeten levenquote:Op maandag 20 juli 2015 22:25 schreef Isegrim het volgende:
De welzijnsproblemen bij varkens zijn vele malen groter. Maar die zien we überhaupt niet dus dat boeit niet.
Is het ook. Maar mensen zijn idioten.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:35 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik vind het beide ernstig en onacceptabel.
En varkens die gewoon buiten leven zijn 1000x lekkerder.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat boeit wel. Vind ik ook erg dat die dieren zo moeten leven
quote:Op maandag 20 juli 2015 22:54 schreef Isegrim het volgende:
En varkens die gewoon buiten leven zijn 1000x lekkerder.
Waarom zou ik? Enig wat jij doet is afzeiken en sneren.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Piet, geef je nog antwoord op mijn vraagjes? Want je vroeg mij ook het een en ander.
Ik heb die twijfel ook wel, maar ik denk dan altijd maar dat ik iig een signaal afgeef dat ik het wel graag wil of zo..quote:Op maandag 20 juli 2015 22:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
Ik ben ook volledig bereid om meer te betalen voor vlees als het dier een goed leven krijgt. Ik probeer nu al alles biologisch en diervriendelijkachtig te kopen. Blij dat dat financieel kan. Maar heb er nog wel regelmatig twijfels over of het wel echt zo is, of gewoon een marketingetiketje
Ik probeer zoveel mogelijk herleidbaar te kopen. Maar koop dus ook wel gewoon scharrelkip bij de super. Maar als ik toch eens kip bij een kippenboer kon kopen...quote:Op maandag 20 juli 2015 22:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
Ik ben ook volledig bereid om meer te betalen voor vlees als het dier een goed leven krijgt. Ik probeer nu al alles biologisch en diervriendelijkachtig te kopen. Blij dat dat financieel kan. Maar heb er nog wel regelmatig twijfels over of het wel echt zo is, of gewoon een marketingetiketje
Ik denk serieus dat we in de verre toekomst naar de 21ste eeuw terug kijken en mensen dan oprecht geschokt zijn dat de mensen toen nog dieren opaten terwijl het al mogelijk was om vegetariër te zijn en gezond te leven. Ook alleen mogelijk door onze moderne maatschappij overigens. Maar goed, dat is een hersenkronkel die ik nooit kan verifiëren natuurlijkquote:Op maandag 20 juli 2015 23:02 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb er totaal geen moeite mee een dier op te eten.. mits en maar en zo.
Ben een jaar of vijftien vegetariër geweest. Zou het nog steeds zijn als ik geen verantwoord vlees kon betalen.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik voel me altijd zo'n hypocriet wicht, want aan de ene kant vind ik dat we dieren eigenlijk niet moeten opeten en aan de andere kant wil ik het niet opgeven omdat het zo lekker is. Alsof een beest daarmee geholpen is, dat ik iets 'lekker' vind![]()
Vlees schijnt best vies te zijn als je lange tijd geen vlees hebt gegeten (heb ik van horen zeggen, totaal geen gefundeerde opinie dus). Was dat bij jou ook zo?quote:Op maandag 20 juli 2015 23:05 schreef Isegrim het volgende:
Ben een jaar of vijftien vegetariër geweest. Zou het nog steeds zijn als ik geen verantwoord vlees kon betalen.
Dan moet er nog wel heel veel gebeuren met de mensheid, ik geloof eigenlijk niet dat dit zo zal zijn,quote:Op maandag 20 juli 2015 23:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat we in de verre toekomst naar de 21ste eeuw terug kijken en mensen dan oprecht geschokt zijn dat de mensen toen nog dieren opaten terwijl het al mogelijk was om vegetariër te zijn en gezond te leven.
Ik kan me er niets bij voorstellenquote:Op maandag 20 juli 2015 23:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vlees schijnt best vies te zijn als je lange tijd geen vlees hebt gegeten (heb ik van horen zeggen, totaal geen gefundeerde opinie dus). Was dat bij jou ook zo?
Neuh.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vlees schijnt best vies te zijn als je lange tijd geen vlees hebt gegeten (heb ik van horen zeggen, totaal geen gefundeerde opinie dus). Was dat bij jou ook zo?
Ierse biefstuk is qua diervriendelijkheid en beweging (En dus smaak) prima.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:24 schreef golfer het volgende:
Ik ben wel hypocriet en niet consequent in het kopen van vlees. Soms kopen we bij onze slagerjuwelier prachtige biologisch en duur vlees, maar andere dagen koop ik ook gewoon een Argentijnse of Ierse massa-biefstuk in de supermarkt.
Huh?quote:Op maandag 20 juli 2015 23:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik zou wel wat vaker vegetarisch willen eten, maar vind het lastig met goede alternatieve recepten te komen die niet meteen heel erg vettig of duur zijn..
Dat bedoel ik er ook mee.. anders. Maar goedkoop? Mij lukt dat dus niet..quote:Op maandag 20 juli 2015 23:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Huh?
Je moet ook geen 'alternatieve' recepten zoeken, je moet ándere recepten zoeken. En vega is juist veel goedkoper normaal gesproken.
Misschien omdat je geen geschikte basisvoorraad hebt?quote:Op maandag 20 juli 2015 23:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dat bedoel ik er ook mee.. anders. Maar goedkoop? Mij lukt dat dus niet..
Geen idee wat jij een geschikte basisvoorraad vind in deze context? Voorbeeld van wat daar in moet zitten?quote:Op maandag 20 juli 2015 23:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Misschien omdat je geen geschikte basisvoorraad hebt?
Oh daar gaat het misquote:
Totaal geen moeite mee. Maar ik zou wel graag weer willen zien waar het vlees vandaan komt.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik voel me altijd zo'n hypocriet wicht, want aan de ene kant vind ik dat we dieren eigenlijk niet moeten opeten en aan de andere kant wil ik het niet opgeven omdat het zo lekker is. Alsof een beest daarmee geholpen is, dat ik iets 'lekker' vind![]()
Ik weet natuurlijk niet wat je hebt. Maar qua vega ben ik zelf erg dol op Indiase curry's en dat vergt wel een aardige kruidenvoorraad bijvoorbeeld.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:31 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Geen idee wat jij een geschikte basisvoorraad vind in deze context? Voorbeeld van wat daar in moet zitten?
Ja, dat heb ik allemaal wel in huis. Enorme voorraad zelfsquote:Op maandag 20 juli 2015 23:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet wat je hebt. Maar qua vega ben ik zelf erg dol op Indiase curry's en dat vergt wel een aardige kruidenvoorraad bijvoorbeeld.
Maar je komt ook al een heel eind met goedkope dingen als kikkererwten en linzen e.d. En die zijn heel goedkoop.
Het is denk ik ook gewoon een kwestie van wennen aan een andere manier van koken? Maar wij zijn eigenlijk altijd goedkoper uit als we vega eten.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:40 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik allemaal wel in huis. Enorme voorraad zelfs![]()
Ik heb vooral geen recepten die me echt goed bevallen.. of iig te weinig om er echt een gewoonte van te maken. Plus Tav eet geen gekookte eieren bijv, want ik heb wel een erg lekker eiercurryrecept maar ja..Want alleen groente in een curry vind ik niet iedere keer lekker, mag van mij wel iets eiwittigs bij. Nou ja, als voorbeeld dus..
quote:Op maandag 20 juli 2015 22:02 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
* Blue_Panther_Ninja heeft vanochtend zijn allereerste auto gekocht!!![]()
Mazda 626 1.8i LX hatchback,5-deurs,blauw enz enz![]()
En dat voor maar ¤600.-(75% direct betaald).![]()
![]()
Feliquote:*weet niet wat ik nu moet eten*![]()
Het hangt er natuurlijk vanaf. Veel verschillende groentes is ook niet heel goedkoop (helaas)..quote:Op maandag 20 juli 2015 23:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het is denk ik ook gewoon een kwestie van wennen aan een andere manier van koken? Maar wij zijn eigenlijk altijd goedkoper uit als we vega eten.
Dat is wel een makkelijke manier om er onderuit te komen.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:52 schreef Unites het volgende:
Helaas is er niet echt een alternatief, voor mij dan persoonlijk: ik hou van vlees, zou het niet kunnen en willen missen en vegetarisch eten heeft nou eenmaal niet hetzelfde gemak als vlees
Dat is eigenlijk ook zo. Daarom ben ik ergens best wel blij met een concept als 'HelloFresh'. Ik word nu 'gedwongen' (oké, je bestelt die doos vrijwillig, ... bijna altijd vrijwilligquote:Op maandag 20 juli 2015 23:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is wel een makkelijke manier om er onderuit te komen.
...quote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:00 schreef RobinOok het volgende:
De tijd van weidevogels is gewoon geweest. Wat moet ik met een grutto? Niks.
Kun je je niet aanpassen? Dikke, vette zultpech. Weg ermee. Waarom zouden we die missen?
Ze beschermen onze gewassen tegen de larven van de langpootmug. Dus ze dienen eigenlijk als een soort van natuurlijke beschermer.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:00 schreef RobinOok het volgende:
Kun je je niet aanpassen? Dikke, vette zultpech. Weg ermee. Waarom zouden we die missen?
Dit is zo eng. Ik was echt serieus net hier na toe aan het gaan om het aan je te vragenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:29 schreef minilot het volgende:
Hallo vanuit de auto. Pixar's Inside Out is fan-tas-tisch!
Welnee, legio dieren waar je wel wat aan hebt of die niet in de weg lopen of niet ziek, zwak of misselijk zijn. Ik hou gewoon niet van die zeurbeesten die niet met hun tijd mee kunnen zoals die grutto, korenwolf of ijsbeer.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
...
Ik zou ze absoluut wél missen. Maar volgens mij hou jij alleen van dieren als ze op je bord liggen.
Ik denk eerder dat de grutto opnieuw moet leren samenleven met de mens.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:41 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Welnee, legio dieren waar je wel wat aan hebt of die niet in de weg lopen of niet ziek, zwak of misselijk zijn. Ik hou gewoon niet van die zeurbeesten die niet met hun tijd mee kunnen zoals die grutto, korenwolf of ijsbeer.
Er wordt altijd maar als vanzelfsprekend vanuit gegaan dat het heel erg is als een diersoort uitsterft. Ik vraag me dat dus af. Mij boeit het niet. Genoeg andere vogels die wel kunnen samen leven met de koe.
Blijkbaar komt het niet duidelijk over dat ik het over de mensen heb die daarin geloven, niet degenen die het uitvoeren.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je vindt geld verdienen met andere mensen oplichten een goed iets? Dat ze je herinnering aan je overleden vader anders maken, want hij had nog allemaal boodschappen voor je vanuit het hiernamaals? Serieus? Dat is iets goeds?
Of die gebedsgenezer in die docu bij Randi, die mensen opriep hun medicijnen maar weg te gooien, want god ging ze nu beter maken. En dat was ook duidelijk een oplichter. Echt, dat is iets goedis? Want hij geeft hoop of zo en hoop geneest kanker?
Ik vind mensen serieus voor de gek houden nooit goed.
Nog niet van gehoord. Zal eens een trailer zoeken.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:35 schreef Unites het volgende:
[..]
Dit is zo eng. Ik was echt serieus net hier na toe aan het gaan om het aan je te vragen
Hoeft dus niet meer! Haha!
Fijn dat je er van hebt genoten!
Heb zelf eerlijk gezegd m'n twijfels over 'Inside Out'. Het concept spreekt me erg aan, maar vond de trailer niet veel soeps.
Maar... het is dus een échte aanrader?![]()
Er zijn wel steeds meer groot schaligere landbouwbedrijven denk ik, die zich richten op een 'diervriendelijkere (vaak automatische) massaproductie', omdat de maatschappelijke normen, waarden en opvattingen daarover zijn veranderd. Dit door bijvoorbeeld koeien meer in de wei te laten staan.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:53 schreef RobinOok het volgende:
Ja, die weides zijn altijd vergeven van de mensen ja.
Het aantal boeren heeft zich ook schrikbarend vermenigvuldigd de laatste decennia.
Je kunt je lont niet keren of daar zit weer een boer.
'Dieren waar je wel wat aan hebt'? Als in - de enige dieren die het waard zijn om te redden, zijn dieren die een nut hebben voor de mens? Naar mijn mening hebben dieren ook een intrinsieke waarde. Ik vind het van een onwaarschijnlijke arrogantie om alles te bezien vanuit mogelijk nut voor de mens.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:41 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Welnee, legio dieren waar je wel wat aan hebt of die niet in de weg lopen of niet ziek, zwak of misselijk zijn. Ik hou gewoon niet van die zeurbeesten die niet met hun tijd mee kunnen zoals die grutto, korenwolf of ijsbeer.
Er wordt altijd maar als vanzelfsprekend vanuit gegaan dat het heel erg is als een diersoort uitsterft. Ik vraag me dat dus af. Mij boeit het niet. Genoeg andere vogels die wel kunnen samen leven met de koe.
De boeren die ik ken, houden van weidevogels en plaatsen nestbeschermers. Zo ingewikkeld is dat toch niet?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 01:13 schreef Unites het volgende:
[..]
Er zijn wel steeds meer groot schaligere landbouwbedrijven denk ik, die zich richten op een 'diervriendelijkere (vaak automatische) massaproductie', omdat de maatschappelijke normen, waarden en opvattingen daarover zijn veranderd. Dit door bijvoorbeeld koeien meer in de wei te laten staan.
Er wordt dus minder omgekeken naar het dier zelf (want: mechanisatie) en daardoor ook minder naar de omgeving. Zoals al gezegd, een beetje boer met liefde voor z'n vak, zou zich ook zodanig kunnen aanpassen qua landbezetting/omheining, dat het een houdbare situatie blijft voor ieder dier (en mens).
Een voorbeeld: vlakbij ons staat een geheel geautomatiseerd koeienmelkbedrijf. Die beestjes komen of niet buiten (meestal), of in delen op een zeer minimalistisch stuk grond of met z'n allen tegerlijk op een enorm stuk weiland.
En dat laatste zal voornamelijk zorgen voor zulke vervelende situaties (in mijn optiek dan althans), zoals bij de grutto. Als er nou eens meer aandacht voor de bron van het product zelf zou zijn i.p.v. de opbrengst van het product...
De oplossing: betere spreiding, rekening houden met je gebied en haar inwoners, dus de juiste verhoudingen vinden.
de weidevogels hebben het al veel lander moeilijk. maar GL gooit het nu op het melkquota dat is weggevallen. waardoor er nu waarschijnlijk weer meer melkkoeien bij komen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 07:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De boeren die ik ken, houden van weidevogels en plaatsen nestbeschermers. Zo ingewikkeld is dat toch niet?
Ik kan de meeste mensen ook prima missen, denk dat de aarde ook beter af is dan. We moesten dus maar geen moeite meer doen om ze in leven te houden.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:00 schreef RobinOok het volgende:
Wat hebben die mensen jou misdaanquote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:42 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik kan de meeste mensen ook prima missen, denk dat de aarde ook beter af is dan. We moesten dus maar geen moeite meer doen om ze in leven te houden.
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:42 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik kan de meeste mensen ook prima missen, denk dat de aarde ook beter af is dan. We moesten dus maar geen moeite meer doen om ze in leven te houden.
Snip is wel vreselijk lekkerquote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:00 schreef RobinOok het volgende:
De poelier of slager verkoopt gewoon bio-industrie hoor. Mensen denken soms dat vlees van de slager of van de markt 'verantwoord' is. Het is allemaal harteloos productievlees.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik probeer zoveel mogelijk herleidbaar te kopen. Maar koop dus ook wel gewoon scharrelkip bij de super. Maar als ik toch eens kip bij een kippenboer kon kopen...
Behalve hierquote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
De poelier of slager verkoopt gewoon bio-industrie hoor. Mensen denken soms dat vlees van de slager of van de markt 'verantwoord' is. Het is allemaal harteloos productievlees.
Als je enigszins verantwoord wilt eten, moet je naar de Groene Weg-slagerijen. Die gelukkig wel overal zitten. Of inderdaad bio-vlees kopen in de super.
Ja, dat weet ik. Ik koop ook nooit kip op de markt of bij een gewone slager. Maar de Jumbo heeft een redelijk assortiment scharrel en bio.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
De poelier of slager verkoopt gewoon bio-industrie hoor. Mensen denken soms dat vlees van de slager of van de markt 'verantwoord' is. Het is allemaal harteloos productievlees.
Groene Weg zit hier vlakbij maar heeft kut-openingstijden.quote:Als je enigszins verantwoord wilt eten, moet je naar de Groene Weg-slagerijen. Die gelukkig wel overal zitten. Of inderdaad bio-vlees kopen in de super.
Ik koop ook expres mijn vlees niet bij de slager omdat daar al helemaal niet duidelijk is waar het vlees precies vandaan komt. We hebben hier alleen Keurslagers.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Als je enigszins verantwoord wilt eten, moet je naar de Groene Weg-slagerijen. Die gelukkig wel overal zitten. Of inderdaad bio-vlees kopen in de super.
Jawel hoorquote:
Geen foto van de kip?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Qua kip die je niet bij de boer koopt is Kemper nog het meest traceerbaar. Legdatum, datum kip uit het ei, leglocatie ei, locatie kippenboer, naam + foto kippenboer en boerderij, en slachtdatum zijn aan de hand van de track and trace code op de kip herleidbaar.
Of gewoon kippige dingetjes aan jet doen! Wormpje eten, met andere kippen rond rennen, veertjes schoon makenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:34 schreef Anthraxx het volgende:
In haar glorie dagen? Vrolijk op de weide?
Nou, dat schreef ik niet, ik schreef: "waar je wel wat aan hebt of die niet in de weg lopen of niet ziek, zwak of misselijk zijn". Dat zijn er dus wel heel wat meer dan alleen die direct nut hebben voor de mens.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 07:24 schreef Isegrim het volgende:
'Dieren waar je wel wat aan hebt'? Als in - de enige dieren die het waard zijn om te redden, zijn dieren die een nut hebben voor de mens? Naar mijn mening hebben dieren ook een intrinsieke waarde. Ik vind het van een onwaarschijnlijke arrogantie om alles te bezien vanuit mogelijk nut voor de mens.
Mooie portretfoto, met blauwe lucht en schaapjeswolkenpapier op de achtergrond?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of gewoon kippige dingetjes aan jet doen! Wormpje eten, met andere kippen rond rennen, veertjes schoon maken
Maar grutto's en kieviten zíjn niet 'ziek, zwak en misselijk'. Wij verpesten alleen hun nestelmogelijkheden. Je kunt nauwelijks van de natuur verwachten dat ze zich aanpast aan de totale destructie die de mens in kort tempo aanricht... En onze schouders daarover ophalen kan ons wel eens heel duur komen te staan.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:35 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nou, dat schreef ik niet, ik schreef: "waar je wel wat aan hebt of die niet in de weg lopen of niet ziek, zwak of misselijk zijn". Dat zijn er dus wel heel wat meer dan alleen die direct nut hebben voor de mens.
lol! Ja, zoietsquote:
"Joop, 8 weken jong. Hobby's: Hobby's en puzzelen. Houdt van wormpjes en mais. Opgegroeid in een groot gezin."quote:
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
"Joop, 8 weken jong. Hobby's: Hobby's en puzzelen. Houdt van wormpjes en mais. Opgegroeid in een groot gezin."
Die in Oldenzaal is echt goed!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:27 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Jawel hoorDat wel, maar is beperkt natuurlijk. En in de omgeving zijn wel wat bio-scharrel-duurzame boerderijen die verkopen en in Oldenzaal een bio-slager. maar voor de dagelijkse boodschappen is dat toch niet helemaal handig..
D'r zat hier in Rdam ooit een portugees eethuis dat zo goedkoop was, dat hij in no-time failliet was. Wij kwamen daar nogal vaak. Daniël, de eigenaar/kok, kwam altijd met portugees accent vragen aan de tafels "Hoe gaat het met die kip?". Om van ons steevast als antwoord te krijgen: "Niet zo goed, hij is dood...quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:59 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Grindr voor kippen klinkt wat meer morbide.
Ja ik weet.. maar het is gewoon zo onhandigquote:
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Moest jij ook aan je eindgebruikers denken?
quote:
Je hebt toch een vriezer?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:07 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja ik weet.. maar het is gewoon zo onhandigNet ff te ver, vaak moet je dingen wel bestellen en zo.. en ik ben nogal van de spontane boskippen
Ja, die ligt ook wel aardig vol hoorquote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:27 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Je hebt toch een vriezer?
Wij een ieneminie, maar we laten ons bij het eten altijd leiden door het bio-aanbod. Of we eten vegetarisch.
Nou, ik denk dus dat dat wel mee zal vallen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Maar grutto's en kieviten zíjn niet 'ziek, zwak en misselijk'. Wij verpesten alleen hun nestelmogelijkheden. Je kunt nauwelijks van de natuur verwachten dat ze zich aanpast aan de totale destructie die de mens in kort tempo aanricht... En onze schouders daarover ophalen kan ons wel eens heel duur komen te staan.
Tja, maar dat doen energiezuinige moderne huizen en het aanplanten van snijmais ipv granen ook met de huismus.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Maar grutto's en kieviten zíjn niet 'ziek, zwak en misselijk'. Wij verpesten alleen hun nestelmogelijkheden. Je kunt nauwelijks van de natuur verwachten dat ze zich aanpast aan de totale destructie die de mens in kort tempo aanricht... En onze schouders daarover ophalen kan ons wel eens heel duur komen te staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
"Joop, 8 weken jong. Hobby's: Hobby's en puzzelen. Houdt van wormpjes en mais. Opgegroeid in een groot gezin."
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:52 schreef Bluezz het volgende:
Zonder teruglezen : Ik ben niet aangenomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Balen zeg. En frustrerend dat ze dat nu pas bedenken, hadden ze ook wat eerder kunnen doen..
Zonder teruglezen : Ik ben niet aangenomen.Ah, shit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
Zonder teruglezen : Ik ben niet aangenomen.Bluezz een borrel geefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Zonder teruglezen : Ik ben niet aangenomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Nodig me dan niet uit voor een 2e gesprek inderdaad.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]![]()
Balen zeg. En frustrerend dat ze dat nu pas bedenken, hadden ze ook wat eerder kunnen doen..
Zonder teruglezen : Ik ben niet aangenomen.Meh. Balen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder teruglezen : Ik ben niet aangenomen.Godver!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Snobs have more fun!
KLIK!
Zonder teruglezen : Ik ben niet aangenomen.BahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Ja, die klemmen zijn altijd heel fijn en snijden vaak ook nog eens in je tandvlees.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:17 schreef TAV74 het volgende:
Nou, dat was wortelkanaal deel twee, waar ik me voor deel 1 wat druk maakte en in 20 minuten buiten stond kwam ik nu fluitend binnen en lag meer dan een uur op de stoel. Viel verder wel weer mee, alleen dat duimschroefachtige apparaat dat bij het vullen op de kies werd gezet vond ik minder lollig![]()
Dat dus, en dat gewrik om ze er op te krijgen. Brrrr.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, die klemmen zijn altijd heel fijn en snijden vaak ook nog eens in je tandvlees.
Zonder teruglezen : Ik ben niet aangenomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
La derecha oprime, la izquierda libera
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nodig me dan niet uit voor een 2e gesprek inderdaad.
Ons gevoel zegt dat het niet helemaal fris is hoe ze de dingen aanpakt.. Maar ja.. ik hoor het wel van die excollega of en wie er dan wel ineens in okt/nov aan het werk is daar.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:17 schreef TAV74 het volgende:
Nou, dat was wortelkanaal deel twee, waar ik me voor deel 1 wat druk maakte en in 20 minuten buiten stond kwam ik nu fluitend binnen en lag meer dan een uur op de stoel. Viel verder wel weer mee, alleen dat duimschroefachtige apparaat dat bij het vullen op de kies werd gezet vond ik minder lollig![]()
Nou ja, nu dus weer helemaal klaar![]()
En wat klote @ BluezzLekker ook dat ze daar nu achter komen..
Ja dat vond ik heel heel kut ja!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:29 schreef FutureFairytale het volgende:
Plus dat 'ja dat is nu niet aan de orde'. Kutopmerking!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |