Sterker nog, hij is dol op volksvoedsel. En ik vind de interactie tussen hem en de mensen met wie hij optrekt heerlijk. En hij is nergens bang voor. En hij geeft echt om mensen. Heerlijke vent.quote:Op zondag 19 juli 2015 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
het mooie van bourdain is dat hij niet zo vol met vooroordelen zit, in D geniet van een Döner, in Praag gewoon ook gegrillde worst en varkensschouder smult maar ook in toprestaurants eet. Hij houd gewoon van eten, mits goed klaargemaakt en heeft geen hangups over Duitse of Oost-Europese keuken met volksvoedsel.
Ik ookquote:Op zondag 19 juli 2015 18:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik hou er wel van als ik eet en denk: omg, hoe hebben ze dat zo gekregen! En waarom smaakt dit zo geweldig!
Ik DENK...... Piet. Dat is niet hetzelfde als ik WEET. En ik kan het best verkeerd hebben.quote:Op zondag 19 juli 2015 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je nooit in dat soort restaurants komt hoe weet je dan hoe veel van hun klanten zijn?
En als het al zo zou zijn, wat dan nog? Dat zorgt dat de betere horeca kan draaien, dat de kunst op dat niveau een bestaansrecht heeft.
Dat magquote:Op zondag 19 juli 2015 18:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik hou er wel van als ik eet en denk: omg, hoe hebben ze dat zo gekregen! En waarom smaakt dit zo geweldig!
quote:Op zondag 19 juli 2015 20:19 schreef Bluezz het volgende:
Dat is niet vergezocht dat is gewoon chemie en scheikunde joh
Superleuk verslag! Wat kregen ze veel.quote:Op zondag 19 juli 2015 17:52 schreef Isabeau het volgende:
En over El Bulli gesproken, mooiste verslag wat ik ooit over het eten daar heb gevonden. Incl heel korte youtubefilmpjes van hoe het er uitziet: http://www.amateurgourmet.com/2009/08/dinner_at_el_bu.html
Zekers, maar ik ben toch meer van het klassiekere reguliere kookwerk denk ikquote:
Dat! Dat vond ik ook zo mooi aan Chef's Table, een blik in het hoofd van die mensen. En ook de ElBulli's en Blumentahl's, fascinerend om te zien hoe ze eten benaderen. Dat gaat helemaal niet meer om gewoon 'uit eten', dus zo moet je dat ook niet beoordelen denk ik.quote:Op zondag 19 juli 2015 20:39 schreef Bluezz het volgende:
Avontuurlijk is ook wel eens leuk vind ik. Out of the box denken eten en ervaren... heerlijk juist
Dat is in zekere zin natuurlijk ook gewoon scheikunde aan het werkquote:Op zondag 19 juli 2015 20:28 schreef PdeHoog het volgende:
Zekers, maar ik ben toch meer van het klassiekere reguliere kookwerk denk ik
Zuchtquote:Op zondag 19 juli 2015 21:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is in zekere zin natuurlijk ook gewoon scheikunde aan het werk
En geen zondagskindquote:Op zondag 19 juli 2015 21:43 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Nee, geen weekendtype schijnbaar
Nee, vertelquote:
Niet echtquote:
Sorry miniquote:Op maandag 20 juli 2015 00:12 schreef minilot het volgende:
Even wakker (was vroeg gaan slapen, moet er om 05:15 weer uit, vandaar) en moest toch even slikken hoor, hier in bed. Hoewel ik zeker waardering heb voor Disney's Little Mermaid (met name de fantastische muziek) is De Zeemeermin in de originele tekst van Andersen al mijn hele leven mijn favoriete sprookje.
Ik hou er wel zo erg van, dat als iemand 'minder leuk dan de Disneyversie' zegt, dat gewoon een beetje zeer doet.
Snif. Goed. Slapen maar weer.
Hahahaquote:Op maandag 20 juli 2015 00:28 schreef minilot het volgende:
Nog even Andersen lezen voor het weer slapengaan hoor. Daar waar de gestorven zeemeermin prachtig en treurig eindigt als zeeschuim op de golven, in plaats van zo:
[ afbeelding ]
![]()
Ik denk trouwens dat je gerust af kunt van het idee dat er geen publiek zou zijn voor films die gebruikmaken van oorspronkelijke, vaak ook meer duistere sprookjesvertellingen, en wel voor het herkauwen van door Disney bedachte characters. Wel degelijk zijn er nog genoeg mensen die te porren zijn voor de 'oersprookjes'!quote:Op maandag 20 juli 2015 00:31 schreef Unites het volgende:
[..]
Hahaha
Nu ik er over nadenk... ik heb helemaal nog geen (zoetsappig) einde bedacht
De laatste acte is in ieder geval wel 'heftiger' en 'dramatischer' dan dat gezwaai
EDIT: Bedankt voor de tips trouwens![]()
Wellicht een maandagkoter!quote:Op zondag 19 juli 2015 21:43 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Nee, geen weekendtype schijnbaar
Dankjewel miniquote:Op maandag 20 juli 2015 00:39 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat je gerust af kunt van het idee dat er geen publiek zou zijn voor films die gebruikmaken van oorspronkelijke, vaak ook meer duistere sprookjesvertellingen, en wel voor het herkauwen van door Disney bedachte characters. Er is wel degelijk een markt voor natuurlijk! En zo goed als Disney dat zelf voor elkaar heeft gekregen kun je het als amateur toch nooit doen. Hoe leuk je Ursula als gemene zeeheks met haar toverschelp ook vindt, dat is nu eenmaal al door de creatives van Disney bedacht en zit qua licensing logischerwijs ook helemaal dichtgetimmerd.
Niettemin toch gebruik willen maken van die al zo ver geëxploiteerde personages valt inhoudelijk eigenlijk wel degelijk onder de noemer fan fiction en daar ga je niet zo makkelijk ver mee komen. Je kunt je energie beter proberen te richten op originele content.Of gewoon lekker doorschrijven over Ariel en Sebastiaan en Botje, als je dat leuk vindt en het je ding is: gewoon doen.
Alleen kun je daar verder gewoon niet echt iets mee, dus hou daar rekening mee.
Beetje wazig, maar goed, sliep ook eigenlijk al.Succes verder!
Unites is nog best een jonkie hè, ik snap het enthousiasme voor zoiets heus wel.quote:
Ik zie geen geboortedatum in z'n profiel staan, dus dat weet ik niet.quote:Op maandag 20 juli 2015 01:01 schreef minilot het volgende:
Unites is nog best een jonkie hè, ik snap het enthousiasme voor zoiets heus wel.
Dat begrijp ik natuurlijk volkomen. De kwestie was alleen eigenlijk dat ik me afvroeg of je de karakters 'vrij basic' mocht gebruiken. Ik las namelijk dat 'Universal Studios' (tevens mijn inspiratie) (ookquote:Op maandag 20 juli 2015 00:57 schreef minilot het volgende:
Even voor de duidelijkheid, de film Maleficent is van Disney zelf hè? Vanzelfsprekend kan de studio met de eigenbedachte personages (en de villain Maleficent is nou eenmaal puur een Disneycreatie) doen wat ze willen.
Ik zag dat je in WGR al een topic had geopend en dat je conclusie was dat je hierover sowieso contact op ging nemen met Disney Benelux, maar je kunt je alvast voorbereiden op een teleurstelling. Voor je eigen plezier een verhaal over Ariel en Ursula schrijven kan natuurlijk gerust, maar je zult er van Disney nooit ook maar iets concreets mee mogen doen - daar is geen enkele twijfel over. En dat is, vanuit Disney bezien, natuurlijk ook eigenlijk hartstikke logisch.
Wegens de contacten die de organisator van deze wedstrijd heeft. Als non-professional moet je wel érg veel geluk hebben om rechtstreeks of via een agent iets te kunnen verkopen. Ik acht m'n kansen voor een competitie nét iets groter, aangezien ze ook echt daadwerkelijk ook opzoek zijn naar een 'op een sprookje gebaseerd'-verhaal en ik m'n idee (net zoals al die andere vrij radicale plannen) enorm gaaf vind. Weet niet of de uitwerking gaat lukken, heb nog nooit een script geschreven, kan voor geen meter Engels en de deadline is 1 augustus, maar ik vind het een fijne en leuke uitdaging voor in de zomervakantie.quote:Op maandag 20 juli 2015 01:00 schreef golfer het volgende:
Waarom zou je aan prijsvraag schrijfwedstrijden mee willen doen als je zelf genoeg goede ideeën hebt om te verkopen als scripts? En dan nog gebonden zijn aan bepaalde studio's of karakters?
Dat is omdat die personages door Disney eerder al zo fantastisch zijn ontwikkeld en neergezet. Het is daarom 'makkelijk' om gebruik van ze te maken, maar tegelijkertijd ook nogal oncreatief.quote:Op
maandag 20 juli 2015 01:05 schreef Unites het volgende:
maar voor het gehele idee vind ik die Disney karakters passender en herkenbaarder.
quote:Op maandag 20 juli 2015 01:11 schreef minilot het volgende:
Vanaf de weecee:
[..]
Dat is omdat die personages door Disney eerder al zo fantastisch zijn ontwikkeld en neergezet. Het is daarom 'makkelijk' om gebruik van ze te maken, maar tegelijkertijd ook nogal oncreatief.Ik snap dat je dat zelf anders ziet, maar ik probeer je er een beetje realistischer over na te laten denken. De kans dat Disney op deze manier een deal zou sluiten voor het gebruik door derden van hun al decennialand steeds zo keihard beschermde intellectual property is echt nul komma nul, sorry!
Nogmaals, als je er zelf lol mee hebt: prima. Maar neem echt maar van me aan dat Disney hier ammenooitniet mee in zee (ha!) zal gaan.
Ik wil het uiteraard lezen, lijkt me hartstikke leuk!quote:Op maandag 20 juli 2015 01:15 schreef Unites het volgende:
[..]![]()
Je hebt volkomen gelijk. Stiekem weet ik dat ergens wel ook hoor. Maar deze overenthousiasteling heeft z'n pijlen weer gezet op één bepaald idee
![]()
![]()
, maar ik zal m'n focus (langzaam) gaan verplaatsen naar nieuwe karakters
![]()
![]()
Misschien wil je het lezen, als ik het (ooit) af heb?
![]()
PS. Ik houd je echt wakker, he?
Van volwassenheid is nog maar weinig te merken hoorquote:Op maandag 20 juli 2015 01:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik wil het uiteraard lezen, lijkt me hartstikke leuk!
Maar goed, misschien is het ook een beetje onaardig van me dat ik als sprookjes/Disney/film-dork (je hebt het wel met me getroffen!) meteen zo erop in hak. Maar als je achttien bent ben je volwassen, dus een beetje realiteitszin kan geen kwaad.
![]()
Goeie nacht nog!
We hebben niet allemaal zomervakantie.
Ah, dat wist ik dus nietquote:Op maandag 20 juli 2015 01:21 schreef minilot het volgende:
O, en eindtip: 'karakters' gebruik je eigenlijk niet zo in het Nederlands. Het is characters in het Engels en 'personages' in het Nederlands.
Ja. Zit al op kantoor met mijn eerste dubbele bak koffiequote:
workaholicquote:Op maandag 20 juli 2015 07:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja. Zit al op kantoor met mijn eerste dubbele bak koffie26 ongelezen mails
Maar dat komt hoofdzakelijk omdat ik gisteravond de rest al gelezen heb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |