quote:
Niet echt

Een soort hervertelling van 'The Little Mermaid' in een 'dark fantasy'-achtige sfeer (vergelijkbaar met recente films als 'Maleficent' en 'Snow White and The Huntsman [overigens geschreven door een eerdere winnaar van die competitie

]). Ik heb geprobeerd om elementen van het klassieke sprookje van 'Hans Christian Andersen' te combineren met de hedendaagse elementen van dit verhaal. En daar mee bedoel ik dus de 'Disney' animatie film, de film die is gebaseerd op het originele verhaal van Andersen, en de film die later ook voor veel andere content (zoals de 'Broadway' en 'Studio100' musical) als inspiratie heeft gediend.
Ik was dus lekker fanatiek aan de slag met characters als 'Ariel' en 'Ursula', maar voor zover ik kan het kan beoordelen, mag dat dus helemaal niet. Aangezien 'de Kleine Zeemeermin' uit het verhaal van Andersen ten eerste geen naam heeft en ten tweede ook geen kenmerkende rode lokken (en ook geen zoetsappige liedjes zingt). Ook 'Ursula', de gemene zeeheks, en haar magische schelp, zijn compleet anders dan het origineel. Eigenlijk de complete verhaallijn

...

Maar goed... het werk van Andersen behoort dus in het publieke domein en is dus vrij te gebruiken, maar alles van de Disney prent dus niet denk ik. Maar eigenlijk kent niemand het originele sprookje meer en om eerlijk te zijn, die vind ik ook minder leuk dan de Disney versie

Het probleem is nu eigenlijk alleen: ik kan wel een hervertelling gaan maken van 'The Little Mermaid', maar mijn idee was dus mede gebaseerd op de Disney versie... en als je die bepaalde, kenmerkende karakters niet kunt gebruiken, dan zal er nooit een 'publiek' voor zijn (daar wordt o.a. op gelet bij de schrijfcompetitie), want 'Ariel' is nou eenmaal 'The Little Mermaid'!

Maar ik weet het niet helemaal zeker... heb al een mooi mailtje gestuurd naar 'Disney' in mijn prachtig gebrekkig Engels. Hoop op een antwoord, maar meestal reageren die grote studio's niet op zo'n stom achttienjarig sukkeltje

En zeker niet voor de deadline van 1 augustus...
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2015 00:04:47 ]