abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154467702
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

het mooie van bourdain is dat hij niet zo vol met vooroordelen zit, in D geniet van een Döner, in Praag gewoon ook gegrillde worst en varkensschouder smult maar ook in toprestaurants eet. Hij houd gewoon van eten, mits goed klaargemaakt en heeft geen hangups over Duitse of Oost-Europese keuken met volksvoedsel.
Sterker nog, hij is dol op volksvoedsel. En ik vind de interactie tussen hem en de mensen met wie hij optrekt heerlijk. En hij is nergens bang voor. En hij geeft echt om mensen. Heerlijke vent.
pi_154467932
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 18:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, ik hou er wel van als ik eet en denk: omg, hoe hebben ze dat zo gekregen! En waarom smaakt dit zo geweldig!
Ik ook :Y
  zondag 19 juli 2015 @ 18:43:23 #253
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154468145
RobinOok heeft het geluk ooit gehad om bij El Bulli te kunnen eten. Ik ben nooit door het reserveringssysteem heen gekomen. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_154468185
Nu wil ik Robin aanraken. :o
pi_154469028
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je nooit in dat soort restaurants komt hoe weet je dan hoe veel van hun klanten zijn?
En als het al zo zou zijn, wat dan nog? Dat zorgt dat de betere horeca kan draaien, dat de kunst op dat niveau een bestaansrecht heeft.
Ik DENK...... Piet. Dat is niet hetzelfde als ik WEET. En ik kan het best verkeerd hebben.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_154469147
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 18:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, ik hou er wel van als ik eet en denk: omg, hoe hebben ze dat zo gekregen! En waarom smaakt dit zo geweldig!
Dat mag :7 En ik vind het ook kunstig wat de beste man allemaal heeft bedacht :Y En hij inspireert veel mensen om net even een paar stappen verder te gaan met hun kookkunsten, wat heel goed id. Maar ik vind het allemaal zo vergezocht allemaal :@
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_154470588
Dat is niet vergezocht dat is gewoon chemie en scheikunde joh :+
pi_154470646
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:19 schreef Bluezz het volgende:
Dat is niet vergezocht dat is gewoon chemie en scheikunde joh :+
:')
pi_154470663
Ik kan serieus tranen in mijn ogen krijgen van de reacties van mensen op gerechten van Adría of Blumenthal. :D
pi_154470717
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 17:52 schreef Isabeau het volgende:
En over El Bulli gesproken, mooiste verslag wat ik ooit over het eten daar heb gevonden. Incl heel korte youtubefilmpjes van hoe het er uitziet: http://www.amateurgourmet.com/2009/08/dinner_at_el_bu.html
Superleuk verslag! Wat kregen ze veel.

Holaaa P! Zo'n weekje gaat te snel he..?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_154470728
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:21 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:')
Het is toch zo?
pi_154470794
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:25 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Het is toch zo?
Zekers, maar ik ben toch meer van het klassiekere reguliere kookwerk denk ik :P
pi_154471037
Avontuurlijk is ook wel eens leuk vind ik. Out of the box denken eten en ervaren... heerlijk juist *O*
pi_154471131
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:39 schreef Bluezz het volgende:
Avontuurlijk is ook wel eens leuk vind ik. Out of the box denken eten en ervaren... heerlijk juist *O*
Dat! Dat vond ik ook zo mooi aan Chef's Table, een blik in het hoofd van die mensen. En ook de ElBulli's en Blumentahl's, fascinerend om te zien hoe ze eten benaderen. Dat gaat helemaal niet meer om gewoon 'uit eten', dus zo moet je dat ook niet beoordelen denk ik.
  zondag 19 juli 2015 @ 21:36:09 #265
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_154472784
Het kindje bevalt niet he IMA? :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_154472898
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:28 schreef PdeHoog het volgende:

Zekers, maar ik ben toch meer van het klassiekere reguliere kookwerk denk ik :P
Dat is in zekere zin natuurlijk ook gewoon scheikunde aan het werk :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154473008
quote:
17s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Het kindje bevalt niet he IMA? :P
Nee, geen weekendtype schijnbaar :D
pi_154473208
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is in zekere zin natuurlijk ook gewoon scheikunde aan het werk :7
Zucht :P
pi_154473226
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:43 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Nee, geen weekendtype schijnbaar :D
En geen zondagskind :+
pi_154476304
Ppfft... Ik heb zo'n leuk idee voor een filmscript :P
Helaas accepteren die grote filmstudio's geen content van particulieren/fans. :'(

En dan dacht je eindelijk de oplossing gevonden te hebben door mee te gaan doen aan een schrijfcompetitie via 'www.scriptpipeline.com' en dan kom je erachter dat je aan het werken bent met (waarschijnlijk) karakters en elementen die beschermt zijn :'( (terwijl je al lekker op gang was met 't schrijfproces).

Lastige copyrights en zo :')
Je kent het wel :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2015 23:48:51 ]
pi_154476414
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 23:48 schreef Unites het volgende:
Je kent het wel
Nee, vertel :P Is het fanfiction?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154476655
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 23:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, vertel :P Is het fanfiction?
Niet echt :P

Een soort hervertelling van 'The Little Mermaid' in een 'dark fantasy'-achtige sfeer (vergelijkbaar met recente films als 'Maleficent' en 'Snow White and The Huntsman [overigens geschreven door een eerdere winnaar van die competitie :o :D]). Ik heb geprobeerd om elementen van het klassieke sprookje van 'Hans Christian Andersen' te combineren met de hedendaagse elementen van dit verhaal. En daar mee bedoel ik dus de 'Disney' animatie film, de film die is gebaseerd op het originele verhaal van Andersen, en de film die later ook voor veel andere content (zoals de 'Broadway' en 'Studio100' musical) als inspiratie heeft gediend.

Ik was dus lekker fanatiek aan de slag met characters als 'Ariel' en 'Ursula', maar voor zover ik kan het kan beoordelen, mag dat dus helemaal niet. Aangezien 'de Kleine Zeemeermin' uit het verhaal van Andersen ten eerste geen naam heeft en ten tweede ook geen kenmerkende rode lokken (en ook geen zoetsappige liedjes zingt). Ook 'Ursula', de gemene zeeheks, en haar magische schelp, zijn compleet anders dan het origineel. Eigenlijk de complete verhaallijn :P ... :'(

Maar goed... het werk van Andersen behoort dus in het publieke domein en is dus vrij te gebruiken, maar alles van de Disney prent dus niet denk ik. Maar eigenlijk kent niemand het originele sprookje meer en om eerlijk te zijn, die vind ik ook minder leuk dan de Disney versie :@ Het probleem is nu eigenlijk alleen: ik kan wel een hervertelling gaan maken van 'The Little Mermaid', maar mijn idee was dus mede gebaseerd op de Disney versie... en als je die bepaalde, kenmerkende karakters niet kunt gebruiken, dan zal er nooit een 'publiek' voor zijn (daar wordt o.a. op gelet bij de schrijfcompetitie), want 'Ariel' is nou eenmaal 'The Little Mermaid'! :o

Maar ik weet het niet helemaal zeker... heb al een mooi mailtje gestuurd naar 'Disney' in mijn prachtig gebrekkig Engels. Hoop op een antwoord, maar meestal reageren die grote studio's niet op zo'n stom achttienjarig sukkeltje :') En zeker niet voor de deadline van 1 augustus...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2015 00:04:47 ]
  maandag 20 juli 2015 @ 00:12:14 #274
221912 minilot
Nancy boy
pi_154476859
Even wakker (was vroeg gaan slapen, moet er om 05:15 weer uit, vandaar) en moest toch even slikken hoor, hier in bed. Hoewel ik zeker waardering heb voor Disney's Little Mermaid (met name de fantastische muziek) is De Kleine Zeemeermin in de originele tekst van Andersen al mijn hele leven mijn favoriete sprookje. O+
Ik hou er wel zo erg van, dat als iemand 'minder leuk dan de Disneyversie' zegt, dat gewoon een beetje zeer doet. :')

Snif. Goed. Slapen maar weer.

[ Bericht 11% gewijzigd door minilot op 20-07-2015 00:22:21 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_154477016
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 00:12 schreef minilot het volgende:
Even wakker (was vroeg gaan slapen, moet er om 05:15 weer uit, vandaar) en moest toch even slikken hoor, hier in bed. Hoewel ik zeker waardering heb voor Disney's Little Mermaid (met name de fantastische muziek) is De Zeemeermin in de originele tekst van Andersen al mijn hele leven mijn favoriete sprookje. O+
Ik hou er wel zo erg van, dat als iemand 'minder leuk dan de Disneyversie' zegt, dat gewoon een beetje zeer doet. :')

Snif. Goed. Slapen maar weer.
Sorry mini :'( Hopelijk kun je wel goed slapen :'(
Anders geef je me later op de dag maar straf, he O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')