Dat is wel een makkelijke manier om er onderuit te komen.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:52 schreef Unites het volgende:
Helaas is er niet echt een alternatief, voor mij dan persoonlijk: ik hou van vlees, zou het niet kunnen en willen missen en vegetarisch eten heeft nou eenmaal niet hetzelfde gemak als vlees
Dat is eigenlijk ook zo. Daarom ben ik ergens best wel blij met een concept als 'HelloFresh'. Ik word nu 'gedwongen' (oké, je bestelt die doos vrijwillig, ... bijna altijd vrijwilligquote:Op maandag 20 juli 2015 23:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is wel een makkelijke manier om er onderuit te komen.
...quote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:00 schreef RobinOok het volgende:
De tijd van weidevogels is gewoon geweest. Wat moet ik met een grutto? Niks.
Kun je je niet aanpassen? Dikke, vette zultpech. Weg ermee. Waarom zouden we die missen?
Ze beschermen onze gewassen tegen de larven van de langpootmug. Dus ze dienen eigenlijk als een soort van natuurlijke beschermer.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:00 schreef RobinOok het volgende:
Kun je je niet aanpassen? Dikke, vette zultpech. Weg ermee. Waarom zouden we die missen?
Dit is zo eng. Ik was echt serieus net hier na toe aan het gaan om het aan je te vragenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:29 schreef minilot het volgende:
Hallo vanuit de auto. Pixar's Inside Out is fan-tas-tisch!
Welnee, legio dieren waar je wel wat aan hebt of die niet in de weg lopen of niet ziek, zwak of misselijk zijn. Ik hou gewoon niet van die zeurbeesten die niet met hun tijd mee kunnen zoals die grutto, korenwolf of ijsbeer.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
...
Ik zou ze absoluut wél missen. Maar volgens mij hou jij alleen van dieren als ze op je bord liggen.
Ik denk eerder dat de grutto opnieuw moet leren samenleven met de mens.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:41 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Welnee, legio dieren waar je wel wat aan hebt of die niet in de weg lopen of niet ziek, zwak of misselijk zijn. Ik hou gewoon niet van die zeurbeesten die niet met hun tijd mee kunnen zoals die grutto, korenwolf of ijsbeer.
Er wordt altijd maar als vanzelfsprekend vanuit gegaan dat het heel erg is als een diersoort uitsterft. Ik vraag me dat dus af. Mij boeit het niet. Genoeg andere vogels die wel kunnen samen leven met de koe.
Blijkbaar komt het niet duidelijk over dat ik het over de mensen heb die daarin geloven, niet degenen die het uitvoeren.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je vindt geld verdienen met andere mensen oplichten een goed iets? Dat ze je herinnering aan je overleden vader anders maken, want hij had nog allemaal boodschappen voor je vanuit het hiernamaals? Serieus? Dat is iets goeds?
Of die gebedsgenezer in die docu bij Randi, die mensen opriep hun medicijnen maar weg te gooien, want god ging ze nu beter maken. En dat was ook duidelijk een oplichter. Echt, dat is iets goedis? Want hij geeft hoop of zo en hoop geneest kanker?
Ik vind mensen serieus voor de gek houden nooit goed.
Nog niet van gehoord. Zal eens een trailer zoeken.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:35 schreef Unites het volgende:
[..]
Dit is zo eng. Ik was echt serieus net hier na toe aan het gaan om het aan je te vragen
Hoeft dus niet meer! Haha!
Fijn dat je er van hebt genoten!
Heb zelf eerlijk gezegd m'n twijfels over 'Inside Out'. Het concept spreekt me erg aan, maar vond de trailer niet veel soeps.
Maar... het is dus een échte aanrader?![]()
Er zijn wel steeds meer groot schaligere landbouwbedrijven denk ik, die zich richten op een 'diervriendelijkere (vaak automatische) massaproductie', omdat de maatschappelijke normen, waarden en opvattingen daarover zijn veranderd. Dit door bijvoorbeeld koeien meer in de wei te laten staan.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:53 schreef RobinOok het volgende:
Ja, die weides zijn altijd vergeven van de mensen ja.
Het aantal boeren heeft zich ook schrikbarend vermenigvuldigd de laatste decennia.
Je kunt je lont niet keren of daar zit weer een boer.
'Dieren waar je wel wat aan hebt'? Als in - de enige dieren die het waard zijn om te redden, zijn dieren die een nut hebben voor de mens? Naar mijn mening hebben dieren ook een intrinsieke waarde. Ik vind het van een onwaarschijnlijke arrogantie om alles te bezien vanuit mogelijk nut voor de mens.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:41 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Welnee, legio dieren waar je wel wat aan hebt of die niet in de weg lopen of niet ziek, zwak of misselijk zijn. Ik hou gewoon niet van die zeurbeesten die niet met hun tijd mee kunnen zoals die grutto, korenwolf of ijsbeer.
Er wordt altijd maar als vanzelfsprekend vanuit gegaan dat het heel erg is als een diersoort uitsterft. Ik vraag me dat dus af. Mij boeit het niet. Genoeg andere vogels die wel kunnen samen leven met de koe.
De boeren die ik ken, houden van weidevogels en plaatsen nestbeschermers. Zo ingewikkeld is dat toch niet?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 01:13 schreef Unites het volgende:
[..]
Er zijn wel steeds meer groot schaligere landbouwbedrijven denk ik, die zich richten op een 'diervriendelijkere (vaak automatische) massaproductie', omdat de maatschappelijke normen, waarden en opvattingen daarover zijn veranderd. Dit door bijvoorbeeld koeien meer in de wei te laten staan.
Er wordt dus minder omgekeken naar het dier zelf (want: mechanisatie) en daardoor ook minder naar de omgeving. Zoals al gezegd, een beetje boer met liefde voor z'n vak, zou zich ook zodanig kunnen aanpassen qua landbezetting/omheining, dat het een houdbare situatie blijft voor ieder dier (en mens).
Een voorbeeld: vlakbij ons staat een geheel geautomatiseerd koeienmelkbedrijf. Die beestjes komen of niet buiten (meestal), of in delen op een zeer minimalistisch stuk grond of met z'n allen tegerlijk op een enorm stuk weiland.
En dat laatste zal voornamelijk zorgen voor zulke vervelende situaties (in mijn optiek dan althans), zoals bij de grutto. Als er nou eens meer aandacht voor de bron van het product zelf zou zijn i.p.v. de opbrengst van het product...
De oplossing: betere spreiding, rekening houden met je gebied en haar inwoners, dus de juiste verhoudingen vinden.
de weidevogels hebben het al veel lander moeilijk. maar GL gooit het nu op het melkquota dat is weggevallen. waardoor er nu waarschijnlijk weer meer melkkoeien bij komen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 07:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De boeren die ik ken, houden van weidevogels en plaatsen nestbeschermers. Zo ingewikkeld is dat toch niet?
Ik kan de meeste mensen ook prima missen, denk dat de aarde ook beter af is dan. We moesten dus maar geen moeite meer doen om ze in leven te houden.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:00 schreef RobinOok het volgende:
Wat hebben die mensen jou misdaanquote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:42 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik kan de meeste mensen ook prima missen, denk dat de aarde ook beter af is dan. We moesten dus maar geen moeite meer doen om ze in leven te houden.
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:42 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik kan de meeste mensen ook prima missen, denk dat de aarde ook beter af is dan. We moesten dus maar geen moeite meer doen om ze in leven te houden.
Snip is wel vreselijk lekkerquote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:00 schreef RobinOok het volgende:
De poelier of slager verkoopt gewoon bio-industrie hoor. Mensen denken soms dat vlees van de slager of van de markt 'verantwoord' is. Het is allemaal harteloos productievlees.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik probeer zoveel mogelijk herleidbaar te kopen. Maar koop dus ook wel gewoon scharrelkip bij de super. Maar als ik toch eens kip bij een kippenboer kon kopen...
Behalve hierquote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
De poelier of slager verkoopt gewoon bio-industrie hoor. Mensen denken soms dat vlees van de slager of van de markt 'verantwoord' is. Het is allemaal harteloos productievlees.
Als je enigszins verantwoord wilt eten, moet je naar de Groene Weg-slagerijen. Die gelukkig wel overal zitten. Of inderdaad bio-vlees kopen in de super.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |