Ja, dat weet ik. Ik koop ook nooit kip op de markt of bij een gewone slager. Maar de Jumbo heeft een redelijk assortiment scharrel en bio.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
De poelier of slager verkoopt gewoon bio-industrie hoor. Mensen denken soms dat vlees van de slager of van de markt 'verantwoord' is. Het is allemaal harteloos productievlees.
Groene Weg zit hier vlakbij maar heeft kut-openingstijden.quote:Als je enigszins verantwoord wilt eten, moet je naar de Groene Weg-slagerijen. Die gelukkig wel overal zitten. Of inderdaad bio-vlees kopen in de super.
Ik koop ook expres mijn vlees niet bij de slager omdat daar al helemaal niet duidelijk is waar het vlees precies vandaan komt. We hebben hier alleen Keurslagers.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:19 schreef Duderinnetje het volgende:
De poelier of slager verkoopt gewoon bio-industrie hoor. Mensen denken soms dat vlees van de slager of van de markt 'verantwoord' is. Het is allemaal harteloos productievlees.
Als je enigszins verantwoord wilt eten, moet je naar de Groene Weg-slagerijen. Die gelukkig wel overal zitten. Of inderdaad bio-vlees kopen in de super.
Jawel hoorquote:
Geen foto van de kip?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Qua kip die je niet bij de boer koopt is Kemper nog het meest traceerbaar. Legdatum, datum kip uit het ei, leglocatie ei, locatie kippenboer, naam + foto kippenboer en boerderij, en slachtdatum zijn aan de hand van de track and trace code op de kip herleidbaar.
Of gewoon kippige dingetjes aan jet doen! Wormpje eten, met andere kippen rond rennen, veertjes schoon makenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:34 schreef Anthraxx het volgende:
In haar glorie dagen? Vrolijk op de weide?
Nou, dat schreef ik niet, ik schreef: "waar je wel wat aan hebt of die niet in de weg lopen of niet ziek, zwak of misselijk zijn". Dat zijn er dus wel heel wat meer dan alleen die direct nut hebben voor de mens.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 07:24 schreef Isegrim het volgende:
'Dieren waar je wel wat aan hebt'? Als in - de enige dieren die het waard zijn om te redden, zijn dieren die een nut hebben voor de mens? Naar mijn mening hebben dieren ook een intrinsieke waarde. Ik vind het van een onwaarschijnlijke arrogantie om alles te bezien vanuit mogelijk nut voor de mens.
Mooie portretfoto, met blauwe lucht en schaapjeswolkenpapier op de achtergrond?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of gewoon kippige dingetjes aan jet doen! Wormpje eten, met andere kippen rond rennen, veertjes schoon maken
Maar grutto's en kieviten zíjn niet 'ziek, zwak en misselijk'. Wij verpesten alleen hun nestelmogelijkheden. Je kunt nauwelijks van de natuur verwachten dat ze zich aanpast aan de totale destructie die de mens in kort tempo aanricht... En onze schouders daarover ophalen kan ons wel eens heel duur komen te staan.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:35 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nou, dat schreef ik niet, ik schreef: "waar je wel wat aan hebt of die niet in de weg lopen of niet ziek, zwak of misselijk zijn". Dat zijn er dus wel heel wat meer dan alleen die direct nut hebben voor de mens.
lol! Ja, zoietsquote:
"Joop, 8 weken jong. Hobby's: Hobby's en puzzelen. Houdt van wormpjes en mais. Opgegroeid in een groot gezin."quote:
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
"Joop, 8 weken jong. Hobby's: Hobby's en puzzelen. Houdt van wormpjes en mais. Opgegroeid in een groot gezin."
Die in Oldenzaal is echt goed!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:27 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Jawel hoorDat wel, maar is beperkt natuurlijk. En in de omgeving zijn wel wat bio-scharrel-duurzame boerderijen die verkopen en in Oldenzaal een bio-slager. maar voor de dagelijkse boodschappen is dat toch niet helemaal handig..
D'r zat hier in Rdam ooit een portugees eethuis dat zo goedkoop was, dat hij in no-time failliet was. Wij kwamen daar nogal vaak. Daniël, de eigenaar/kok, kwam altijd met portugees accent vragen aan de tafels "Hoe gaat het met die kip?". Om van ons steevast als antwoord te krijgen: "Niet zo goed, hij is dood...quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:59 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Grindr voor kippen klinkt wat meer morbide.
Ja ik weet.. maar het is gewoon zo onhandigquote:
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Moest jij ook aan je eindgebruikers denken?
quote:
Je hebt toch een vriezer?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:07 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja ik weet.. maar het is gewoon zo onhandigNet ff te ver, vaak moet je dingen wel bestellen en zo.. en ik ben nogal van de spontane boskippen
Ja, die ligt ook wel aardig vol hoorquote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:27 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Je hebt toch een vriezer?
Wij een ieneminie, maar we laten ons bij het eten altijd leiden door het bio-aanbod. Of we eten vegetarisch.
Nou, ik denk dus dat dat wel mee zal vallen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Maar grutto's en kieviten zíjn niet 'ziek, zwak en misselijk'. Wij verpesten alleen hun nestelmogelijkheden. Je kunt nauwelijks van de natuur verwachten dat ze zich aanpast aan de totale destructie die de mens in kort tempo aanricht... En onze schouders daarover ophalen kan ons wel eens heel duur komen te staan.
Tja, maar dat doen energiezuinige moderne huizen en het aanplanten van snijmais ipv granen ook met de huismus.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Maar grutto's en kieviten zíjn niet 'ziek, zwak en misselijk'. Wij verpesten alleen hun nestelmogelijkheden. Je kunt nauwelijks van de natuur verwachten dat ze zich aanpast aan de totale destructie die de mens in kort tempo aanricht... En onze schouders daarover ophalen kan ons wel eens heel duur komen te staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
"Joop, 8 weken jong. Hobby's: Hobby's en puzzelen. Houdt van wormpjes en mais. Opgegroeid in een groot gezin."
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:52 schreef Bluezz het volgende:
Zonder teruglezen : Ik ben niet aangenomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Balen zeg. En frustrerend dat ze dat nu pas bedenken, hadden ze ook wat eerder kunnen doen..
Zonder teruglezen : Ik ben niet aangenomen.Ah, shit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
Zonder teruglezen : Ik ben niet aangenomen.Bluezz een borrel geefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Zonder teruglezen : Ik ben niet aangenomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Nodig me dan niet uit voor een 2e gesprek inderdaad.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]![]()
Balen zeg. En frustrerend dat ze dat nu pas bedenken, hadden ze ook wat eerder kunnen doen..
Zonder teruglezen : Ik ben niet aangenomen.Meh. Balen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder teruglezen : Ik ben niet aangenomen.Godver!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Snobs have more fun!
KLIK!
Zonder teruglezen : Ik ben niet aangenomen.BahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Ja, die klemmen zijn altijd heel fijn en snijden vaak ook nog eens in je tandvlees.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:17 schreef TAV74 het volgende:
Nou, dat was wortelkanaal deel twee, waar ik me voor deel 1 wat druk maakte en in 20 minuten buiten stond kwam ik nu fluitend binnen en lag meer dan een uur op de stoel. Viel verder wel weer mee, alleen dat duimschroefachtige apparaat dat bij het vullen op de kies werd gezet vond ik minder lollig![]()
Dat dus, en dat gewrik om ze er op te krijgen. Brrrr.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, die klemmen zijn altijd heel fijn en snijden vaak ook nog eens in je tandvlees.
Zonder teruglezen : Ik ben niet aangenomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
La derecha oprime, la izquierda libera
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nodig me dan niet uit voor een 2e gesprek inderdaad.
Ons gevoel zegt dat het niet helemaal fris is hoe ze de dingen aanpakt.. Maar ja.. ik hoor het wel van die excollega of en wie er dan wel ineens in okt/nov aan het werk is daar.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:17 schreef TAV74 het volgende:
Nou, dat was wortelkanaal deel twee, waar ik me voor deel 1 wat druk maakte en in 20 minuten buiten stond kwam ik nu fluitend binnen en lag meer dan een uur op de stoel. Viel verder wel weer mee, alleen dat duimschroefachtige apparaat dat bij het vullen op de kies werd gezet vond ik minder lollig![]()
Nou ja, nu dus weer helemaal klaar![]()
En wat klote @ BluezzLekker ook dat ze daar nu achter komen..
Ja dat vond ik heel heel kut ja!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:29 schreef FutureFairytale het volgende:
Plus dat 'ja dat is nu niet aan de orde'. Kutopmerking!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |