Hangt nogal van de situatie lijkt me. Maar in deze situatie zou ik zeggen wanneer men Grieken zonder zeer strikte voorwaarden grote kwijtscheldingen had geboden. Het signaal dat wangedrag beloond wordt moet je voorkomen.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, en dus wanneer zou jij nou zeggen.... nee, dit gaat me te ver?
Als de oude lening met een vast termijn vastgezet was en over bijvoorbeeld 20 jaar die 6% en de nieuwe lening een variabele rente heeft waardoor die nu 3% kan zijn maar over X jaar 15% is het maar de vraag of het verstandig was. Nu op korte termijn wel, maar we hebben al gezien in de afgelopen 15 jaar wat het korte termijn denken en doorrollen van leningen waarbij er ook nog CDSén om zogenaamd het riscio af te dekken kunnen doen.quote:Op maandag 20 juli 2015 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je oude lening 6% rente droeg en de nieuwe 3% is het erg verstandig zelfs.
Ik noem eens iets geks. Georgië, Moldavië, Kazachstan, Oekraïne en Turkije treden toe. (Eerste drie werd even rond getrommeld twee weken geleden hè, omdat ze een associatieverdrag of iets dergelijks tekenden. Turkije in werkelijkheid is dat verder weg dan ooit, maar wie weet in de toekomst, Erdo heeft ook niet het eeuwige leven...)quote:Op maandag 20 juli 2015 16:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hangt nogal van de situatie lijkt me. Maar in deze situatie zou ik zeggen wanneer men Grieken zonder zeer strikte voorwaarden grote kwijtscheldingen had geboden. Het signaal dat wangedrag beloond wordt moet je voorkomen.
Ik ben niet principieel tegen verdere uitbreiding van de EU. Zie dat echter niet op korte termijn gebeuren, vergeet niet dat Turkije al decennia een dergelijk associatieverdrag heeftquote:Op maandag 20 juli 2015 16:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik noem eens iets geks. Georgië, Moldavië, Kazachstan, Oekraïne en Turkije treden toe. (Eerste drie werd even rond getrommeld twee weken geleden hè, omdat ze een associatieverdrag of iets dergelijks tekenden. Turkije in werkelijkheid is dat verder weg dan ooit, maar wie weet in de toekomst, Erdo heeft ook niet het eeuwige leven...)
Nee, eurocraten doen dat niet zonder dat de voorwaarden volgens hen okee zijn. Net als Griekenland bij de toetreding tot de euro hè. En in Oekraïne weet onze Guy Verhofstadt kun je lekker naar gas fracken. Als mensen hier tegen zijn dan begrijpen ze het gewoon niet, zeg maar.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ben niet principieel tegen verdere uitbreiding van de EU. Zie dat echter niet op korte termijn gebeuren, vergeet niet dat Turkije al decennia een dergelijk associatieverdrag heeft.
Maar als zoiets overhaast en zonder strikte voorwaarden zou gebeuren, dan heb ik daar inderdaad problemen mee.
Ik heb jou eerder al uitgelegd dat dit waarschijnlijk geen godwin was. Een van de definities van collaborateur is landverrader, vermoedelijk gebruikte hij in die zin dat woord. Je kan het ermee eens of oneens zijn, het is volkomen acceptabel dat hij de Nederlandse politici die verantwoordelijk waren voor de invoering van de Euro voor Nederland landverraders noemt.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat. Ben op veel onderdelen zeer kritisch op het functioneren van de EU. Maar om mezelf dan maar te verlagen tot Godwins voegt volgens mij niet veel toe.
Nogmaals, ik ben zeer kritisch op het functioneren van de EU. Dus wat je me aan probeert te wrijven is grappig maar het gaat nergens over.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, eurocraten doen dat niet zonder dat de voorwaarden volgens hen okee zijn. Net als Griekenland bij de toetreding tot de euro hè. En in Oekraïne weet onze Guy Verhofstadt kun je lekker naar gas fracken. Als mensen hier tegen zijn dan begrijpen ze het gewoon niet, zeg maar..
Maar dat zou dan voor jou dus geen reden zijn om een beetje kritisch te worden, begrijp ik?
Nogmaals, lees de hele column eens, hij trekt iets verderop rechtstreeks een vergelijking met een nazifilosoof.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb jou eerder al uitgelegd dat dit waarschijnlijk geen godwin was. Een van de definities van collaborateur is landverrader, vermoedelijk gebruikte hij in die zin dat woord.
In vergelijking met voordat de Euro werd ingevoerd zijn de verschillen tussen arm en rijk groter geworden, is de werkeloosheid gestegen en nog wat van die zaken waar iedere linkse politicus van gruwelt. Of dat er een oorzakelijk verband is tussen die Euro en deze verslechtering daar kan je lang over discussiëren, Engelen legt dit oorzakelijke verband en noemt deze politici daarom landverraders. Het is typisch voor jou dat jij tracht jouw verbale tegenstander, in dit geval Engelen, te ridiculiseren. Het is ook nogal laf aangezien hij zich hier niet kan verdedigen.
Nee, ik probeer vast te stellen of het überhaupt mogelijk is dat je de EU hier min of meer publiekelijk afvalt, omdat er iets niet goed gaat, helemaal uit de klauwloopt of dat je zegt: hee maar dat is toch niet te bedoeling, volgens jou. En ik denk dat dat lastig valt vast te stellen. Dus ik vrees toch een beetje, dat we dan, als we Popper er eens bijhalen, jouw mening tav de EU, op wat kleine kritiekpuntjes na, eigenlijk meer weg heeft van een niet te falsificeren religie of ideologie. Toch?quote:Op maandag 20 juli 2015 17:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben zeer kritisch op het functioneren van de EU. Dus wat je me aan probeert te wrijven is grappig maar het gaat nergens over.
En dat maakt het meteen een Godwin, ongeacht het feit of die vergelijking terecht is? Misschien zou je eens moeten opzoeken wat Mike Godwin daarvan gezegd heeft, voor je zijn naam misbruikt.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogmaals, lees de hele column eens, hij trekt iets verderop rechtstreeks een vergelijking met een nazifilosoof.
Lekker belangrijk.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogmaals, lees de hele column eens, hij trekt iets verderop rechtstreeks een vergelijking met een nazifilosoof.
Los van 9, het is de laatste jaren heel erg duidelijk geworden dat voor veel EU-fanboys het meer een religie is dan iets anders. Het moet en zal slagen, er is in hun denkwereld geen alternatief voor de EU. Kwade opzet of blindheid?quote:Op maandag 20 juli 2015 17:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik probeer vast te stellen of het überhaupt mogelijk is dat je de EU hier min of meer publiekelijk afvalt, omdat er iets niet goed gaat, helemaal uit de klauwloopt of dat je zegt: hee maar dat is toch niet te bedoeling, volgens jou. En ik denk dat dat lastig valt vast te stellen. Dus ik vrees toch een beetje, dat we dan, als we Popper er eens bijhalen, jouw mening tav de EU, op wat kleine kritiekpuntjes na, eigenlijk meer weg heeft van een niet te falsificeren religie of ideologie. Toch?
quote:Op maandag 20 juli 2015 17:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het gaat om dit stukje tekst:quote:Op maandag 20 juli 2015 17:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Lekker belangrijk.
Op basis daarvan meen je zijn hele boodschap en argumentatie weg te zetten en er niet inhoudelijk op in te gaan.
Maar hij zit inhoudelijk met een heleboel argumenten wel juist. Maar jij weigert wat dat betreft een discussie op zijn aangedragen inhoudelijke argumenten.
Volgens mij sla je wat door. Ik heb zat kritiek op de EU maar je blijft hangen in het verleden of komt met onrealistische voorstellen. Dan komen we niet veel verder lijkt me.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik probeer vast te stellen of het überhaupt mogelijk is dat je de EU hier min of meer publiekelijk afvalt, omdat er iets niet goed gaat, helemaal uit de klauwloopt of dat je zegt: hee maar dat is toch niet te bedoeling, volgens jou. En ik denk dat dat lastig valt vast te stellen. Dus ik vrees toch een beetje, dat we dan, als we Popper er eens bijhalen, jouw mening tav de EU, op wat kleine kritiekpuntjes na, eigenlijk meer weg heeft van een niet te falsificeren religie of ideologie. Toch?
Dergelijk gedrag en ander taalgebruik maakt inderdaad dat hij zich wat mij betreft buiten de discussie plaatst. Als je de discussie aan wilt gaan, dan kan dat volgens mij beter met goed onderbouwde en serieuze argumenten. Dat voegt meer toe dan dit.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En dat maakt het meteen een Godwin, ongeacht het feit of die vergelijking terecht is? Misschien zou je eens moeten opzoeken wat Mike Godwin daarvan gezegd heeft, voor je zijn naam misbruikt.
Ik bespreek inderdaad liever een stuk van een serieuze criticus dan van zo'n clown.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Lekker belangrijk.
Op basis daarvan meen je zijn hele boodschap en argumentatie weg te zetten en er niet inhoudelijk op in te gaan.
Maar hij zit inhoudelijk met een heleboel argumenten wel juist. Maar jij weigert wat dat betreft een discussie op zijn aangedragen inhoudelijke argumenten.
Ik sla niet door, je hebt nog steeds niet gezegd wat jouw kritiek nou is nl. en of er zich in de toekomst theoretisch iets kan voordoen waardoor jij van mening verandert tav de EU.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij sla je wat door. Ik heb zat kritiek op de EU maar je blijft hangen in het verleden of komt met onrealistische voorstellen. Dan komen we niet veel verder lijkt me.
Dan heb je niet goed gelezen. Ik zou bij overhaaste toetreding van de landen die je noemt bijvoorbeeld grote problemen hebben. Of bij kwijtschelding van Griekse schulden zonder hele stevige voorwaarden omdat je dan slecht gedrag beloont. En zo zijn er heel wat meer punten maar wat dat nog met de Griekse ellende te maken heeft ontgaat me een beetje.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik sla niet door, je hebt nog steeds niet gezegd wat jouw kritiek nou is nl. en of er zich in de toekomst theoretisch iets kan voordoen waardoor jij van mening verandert tav de EU.
Bij mij kom je over als iemand die een religie of een ideologie als het marxisme aanhangt nl. Een vertrouwen in dit geval in de EU dat gewoon niet valt te falsificeren door de praktijk. Ooit.
Carl Smitt is nog steeds invloedrijk (reaal politiek, machtspolitiek, geopolitiek)quote:Op maandag 20 juli 2015 17:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
quote:Lange tijd gold Schmitt als een Schreibtischtäter, de intellectuelen die belangrijk hebben bijgedragen aan de opkomst van nazi-Duitsland. Sedert de jaren 90 van de 20e eeuw staat zijn werk weer nadrukkelijk in de aandacht. Sommigen zien in Schmitt een van de grootste politieke denkers van de twintigste eeuw. Anderen zien in hem niet meer dan een gewetenloze opportunist. Zijn geschriften en ideeën mogen zich echter in een toenemende belangstelling verheugen. Schmitt heeft talloze publicaties op zijn naam staan. Zijn bekendste werk is Der Begriff des Politischen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Carl_Schmitt
Heel leuk maar uiteindelijk helpt zo'n column een Engelen en zijn zaak niet verder, eerder het tegenovergestelde.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Carl Smitt is nog steeds invloedrijk
[..]
Ook iemand die op filosofie faculteiten angstvallig verzwegen wordtquote:Op maandag 20 juli 2015 18:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Carl Smitt is nog steeds invloedrijk (reaal politiek, machtspolitiek, geopolitiek)
[..]
Dat is geen geleuter, dat is de waarheid. De EU-fanboys zijn op dat vlak net als de religiegekjes. Zij zijn niet de enigen hoor, het is een algemene kwaal bij mensen die politiek geëngageerd zijn, zij cherrypicken en verdraaien informatie dusdanig dat het in hun wereldbeeld past. Wat dat betreft is dit onderzoekje interessant: http://www.motherjones.co(...)makes-you-innumeratequote:Op maandag 20 juli 2015 17:46 schreef 99.999 het volgende:
En dat geleuter van je over religie gaat natuurlijk nergens over.
Ik kan niet inschatten in hoeverre dat klopt maar als dat zo is dan zou dat nogal onverstandig zijn. Like it or not, als die man zijn denkbeelden invloed hebben en je bent van mening dat die invloed negatief is dan kan je beter juist wel kritisch die denkbeelden en de praktische implicaties van het volgen van die denkbeelden analyseren. Doodzwijgen werkt niet.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ook iemand die op filosofie faculteiten angstvallig verzwegen wordt
Zij geloven sterk in de marktideologie. Volgens deze ideologie zijn naties onnatuurlijke blokkades voor vrije markten.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is geen geleuter, dat is de waarheid. De EU-fanboys zijn op dat vlak net als de religiegekjes. Zij zijn niet de enigen hoor, het is een algemene kwaal bij mensen die politiek geëngageerd zijn, zij cherrypicken en verdraaien informatie dusdanig dat het in hun wereldbeeld past. Wat dat betreft is dit onderzoekje interessant: http://www.motherjones.co(...)makes-you-innumerate
Het is een paradigma waar de meeste in gevangen zitten, er kunnen geen hoog intelligente nazi's zijn, Objectivisme is dom, libertarisme zo mogelijk nog erger dan facisme, maar wel de zegeningen van Karl Marx willen verspreiden, meestal volledig kritiekloos.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kan niet inschatten in hoeverre dat klopt maar als dat zo is dan zou dat nogal onverstandig zijn. Like it or not, als die man zijn denkbeelden invloed hebben en je bent van mening dat die invloed negatief is dan kan je beter juist wel kritisch die denkbeelden en de praktische implicaties van het volgen van die denkbeelden analyseren. Doodzwijgen werkt niet.
"Fanboys" zelfs? Het komt niet in je op dat het ook kan gaan om goed geïnformeerde, rationele personen? Ik raad je niet voor niets regelmatig aan je eens te verdiepen in de materie voor je weer met je doldwaze stellingen aan komt zettenquote:Op maandag 20 juli 2015 18:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is geen geleuter, dat is de waarheid. De EU-fanboys zijn op dat vlak net als de religiegekjes. Zij zijn niet de enigen hoor, het is een algemene kwaal bij mensen die politiek geëngageerd zijn, zij cherrypicken en verdraaien informatie dusdanig dat het in hun wereldbeeld past. Wat dat betreft is dit onderzoekje interessant: http://www.motherjones.co(...)makes-you-innumerate
Markt is geen ideologie, dat is een fenomeen, de manier waarop mensen met elkaar in economische zin met elkaar omgaan.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:28 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Zij geloven sterk in de marktideologie. Volgens deze ideologie zijn naties onnatuurlijke blokkades voor vrije markten.
Veel huidige problemen zijn terug te voeren op het geloof dat het marktmodel de natuurlijke orde der dingen is.
1) Griekenland is goedgekeurd de euro binnen gerommeld.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed gelezen. Ik zou bij overhaaste toetreding van de landen die je noemt bijvoorbeeld grote problemen hebben. Of bij kwijtschelding van Griekse schulden zonder hele stevige voorwaarden omdat je dan slecht gedrag beloont. En zo zijn er heel wat meer punten maar wat dat nog met de Griekse ellende te maken heeft ontgaat me een beetje.
En dat geleuter van je over religie gaat natuurlijk nergens over.
Hun blindheid voor extreem duidelijke feiten die niet verkeerd te interpreteren zijn onderstreept hoe erg ze gevangen zitten. Het waren de NAZI's die de straaljager uitvonden en die de basis legden voor de ruimtevaart. Als je niet inziet dat er hele slimme NAZI's waren dan ben je weinig rationeel.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is een paradigma waar de meeste in gevangen zitten, er kunnen geen hoog intelligente nazi's zijn, Objectivisme is dom, libertarisme zo mogelijk nog erger dan facisme, maar wel de zegeningen van Karl Marx willen verspreiden, meestal volledig kritiekloos.
Eerst maar eens even dit eerste cruciale puntje afhandelen!quote:Op maandag 20 juli 2015 18:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
1) Griekenland is goedgekeurd de euro binnen gerommeld.
Niet voor niets wil zelfs Syriza nog altijd gewoon in de Euro blijven. Juist omdat ze de gevolgen van regelmatige devaluaties en grote inflatie kennen.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat levert de euro nu op voor de Grieken? Wat gaat dat opleveren voor landen die nu worden aangemerkt als kandidaat? Politieke stabiliteit, toegenomen welvaart?
Nee, het verklaart alleen dat rücksichtsloos de EU trein voortdendert, volgens mij.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Niet voor niets wil zelfs Syriza nog altijd gewoon in de Euro blijven. Juist omdat ze de gevolgen van regelmatige devaluaties en grote inflatie kennen.
Dat opeenlopende Griekse regeringen (op z'n minst tot aan vandaag de dag) er een zooitje van maken kan je volgens mij moeilijk de Euro aanrekenen. Het verklaart echter wel mede waarom ze zelfs nu liever in de Euro blijven zitten dan weer een Drachme te introduceren...
Als dat devaluatiebeleid zo geweldig werkte, waarom heeft Syriza dan nooit aangestuurd op een vertrek uit de Euro?quote:Op maandag 20 juli 2015 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, het verklaart alleen dat rücksichtsloos de EU trein voortdendert, volgens mij.
En alsnog is het gebruik van merkgeneesmiddelen in plaats van generieke vervangers er vele malen hoger dan in andere EU-landen. Ook hebben ze er nog altijd niet zoiets ingericht als eerstelijns gezondheidszorg waardoor het beroep op de dure ziekenhuizen flink beperkt zou kunnen worden.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De Euro heeft de Grieken opgeleverd dat hun gezondheidszorg nu zo slecht is dat je daar incidenten ziet die niet voor mogelijk werden gehouden in Europa: verpleegkundigen die zelf spul kopen om de patiënten te behandelen omdat het ziekenhuis het niet heeft, ernstige ziektes die niet worden behandeld, geen toegang tot basale farmaceutische middelen...
omdat de bevolking het niet wilquote:Op maandag 20 juli 2015 18:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als dat devaluatiebeleid zo geweldig werkte, waarom heeft Syriza dan nooit aangestuurd op een vertrek uit de Euro?
Ze hadden er nooit in gemoeten, en de trein blijft doordenderen. Estl, Letl, Litouwen staan op de nominatie om toe te treden tot de eurozone. En de vergrijzingshobbel komt er nog aan.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als dat devaluatiebeleid zo geweldig werkte, waarom heeft Syriza dan nooit aangestuurd op een vertrek uit de Euro?
Ja en nee.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Markt is geen ideologie, dat is een fenomeen, de manier waarop mensen met elkaar in economische zin met elkaar omgaan.
Dat zijn dingen die in NL nog maar 2 jaar zijn ingevoerd hè c.q. waar men achterkwam. Ben benieuwd hoe dat in Dld gaat bijv. Of Fr.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En alsnog is het gebruik van merkgeneesmiddelen in plaats van generieke vervangers er vele malen hoger dan in andere EU-landen. Ook hebben ze er nog altijd niet zoiets ingericht als eerstelijns gezondheidszorg waardoor het beroep op de dure ziekenhuizen flink beperkt zou kunnen worden.
De Griekse regering maakt gewoon veel matige keuzes.
De trend naar generieke medicijnen speelt al veel langer. En er zijn meer landen dan Nederland en Griekenland. Het is een eenvoudige manier om verantwoord te bezuinigen.quote:Op maandag 20 juli 2015 19:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zijn dingen die in NL nog maar 2 jaar zijn ingevoerd hè c.q. waar men achterkwam. Ben benieuwd hoe dat in Dld gaat bijv. Of Fr.
Je kunt niet meteen verwachten dat Gr. al zover is, bovendien hebben ze voor sommige dingen niet eens de knowhow of infrastructuur.
Nee, dat is niet langer dan 2 jaar dat dat vruchten afwerpt, de scheiding eerstelijns- en tweedelijnszorg is wel wat ouder. Maar dan nog denk je dat dat er in Fr. zo aan toe gaat? Maar jij verwacht dat Gr. dat even in paar maanden Syriza in de markt zet?quote:Op maandag 20 juli 2015 19:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De trend naar generieke medicijnen speelt al veel langer. En er zijn meer landen dan Nederland en Griekenland. Het is een eenvoudige manier om verantwoord te bezuinigen.
omdat men liever zekerheid heeft, ook al is die zekerheid slechter dan het alternatief.quote:
Waarom is het alternatief van de Drachme beter?quote:Op maandag 20 juli 2015 19:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
omdat men liever zekerheid heeft, ook al is die zekerheid slechter dan het alternatief.
Ik heb al meermaals aangegeven dat Griekenland al lange tijd beroerde regeringen heeft.quote:Op maandag 20 juli 2015 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet langer dan 2 jaar dat dat vruchten afwerpt, de scheiding eerstelijns- en tweedelijnszorg is wel wat ouder. Maar dan nog denk je dat dat er in Fr. zo aan toe gaat? Maar jij verwacht dat Gr. dat even in paar maanden Syriza in de markt zet?
genoeg economen die dat beschreven hebben.quote:Op maandag 20 juli 2015 20:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom is het alternatief van de Drachme beter?
Niet met de zekerheid waarmee jij het brengt. Het kost de gemiddelde Griek nogal wat...quote:Op maandag 20 juli 2015 20:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
genoeg economen die dat beschreven hebben.
Ja, net als wij.quote:Op maandag 20 juli 2015 20:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik heb al meermaals aangegeven dat Griekenland al lange tijd beroerde regeringen heeft.
Hier wisselt de kwaliteit nogal maar is de staatshuishouding structureel gelukkig beter op orde.quote:
Niet helemaal, de uitlener wil links of rechts, echt wel de door hem verwachte renteinkomsten ontvangen.quote:Op maandag 20 juli 2015 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je oude lening 6% rente droeg en de nieuwe 3% is het erg verstandig zelfs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |