Dan kun je ons vast wel de reden vertellen dat in portugal nu weer de werkeloosheid met 5 % toegenomen is, in griekenland kwam het door het beleid van de regering.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aangezien dergelijke maatregelen wel werkten in pakweg Ierland en Portugal wel werkten zou het wellicht stiekem toch ook aan de Griekse regeringen kunnen liggen?
Zeker het nu gemelde probleem ligt toch echt aan de huidige Griekse regering die dacht even eenzijdig alle afspraken om te kunnen gooien en toen maar niet aan haar verplichtingen voldeed.
En klopt, de Eurozone was wellicht incompetent omdat ze Griekenland niet eerder stevig aan de gemaakte afspraken hebben gehouden. Ze waren te meegaand.
Werkloosheid kan wat schommelen. De exacte maatregelen van de Portugese regering ken ik niet maar ik weet wel dat de werkloosheid daar op de top 17,5% was. Dan is 13,7% alsnog significant lager.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan kun je ons vast wel de reden vertellen dat in portugal nu weer de werkeloosheid met 5 % toegenomen is, in griekenland kwam het door het beleid van de regering.
[ afbeelding ]
Dus in portugal is het opeens een natuurlijk schommeling maar de grieken hebben alles aan het falende beleid te danken, hoe geloofwaardig moeten wij deze door politici verzonnen argumenten vinden die zo onderuit gehaald worden met logica.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Werkloosheid kan wat schommelen. De exacte maatregelen van de Portugese regering ken ik niet maar ik weet wel dat de werkloosheid daar op de top 17,5% was. Dan is 13,7% alsnog significant lager.
Natuurlijk niet. Het volk is achterlijk, het volk wil altijd iets anders. Wat het beste is voor Griekenland kan het klootjesvolk niet weten. En dan heeft Griekenland het ongeluk om incompetente politici te hebben die het zelf ook niet beter weten.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:40 schreef poemojn het volgende:
[..]
kwam Syriza aan de macht omdat iedereen zo blij en tevreden was met het gevoerde beleid als jij? :-)
Hele bijzondere conclusies. Je hebt het afgelopen half jaar de Griekse zaak niet gevolgd?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus in portugal is het opeens een natuurlijk schommeling maar de grieken hebben alles aan het falende beleid te danken, hoe geloofwaardig moeten wij deze door politici verzonnen argumenten vinden die zo onderuit gehaald worden met logica.
Kijk dat zijn de dingen, hoe je ze zou kunnen benaderen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:31 schreef Perrin het volgende:
Misschien is 't het beste om Griekenland om te toveren tot het Florida van Europa.. Met de productie en de export wordt 't toch niks meer.
Relatief rijke bejaarden importeren die hun pensioen in Griekenland uitgeven, is dat geen win-win?
http://trends.knack.be/ec(...)e-normal-588277.htmlquote:Paul Krugman: 'Het is hopeloos. Ik zet mijn geld op een grexit'
Nobelprijswinnaar Economie Paul Krugman schat de toekomst van Griekenland als euroland nog steeds somber in.
De Amerikaanse Nobelprijswinnaar Economie Paul Krugman heeft herhaaldelijk al zijn afkeuring voor het door de trojka opgelegde besparingsbeleid voor Griekenland laten blijken. Volgens Krugman remt een dergelijk beleid de economische groei af.
Maar in een recent interview met de Amerikaanse televisiezender CNN nuanceert hij het beeld van de boze trojka versus de weerloze Grieken.
'Bekwaamheid overschat'
In het interview 'geeft Krugman toe' dat hij 'de bekwaamheid' van de Griekse regering 'misschien overschat heeft'.
"Ik had zelfs niet gedacht dat ze bereid zouden zijn om een positie in te nemen zonder een noodplan te hebben. Vreemd genoeg dachten ze gewoon dat ze gewoon betere voorwaarden konden vragen zonder enig back-upplan. Natuurlijk was dat een schok", aldus Krugman.
"Het is niet zo dat de voorwaarden die hen eerder werden aangeboden, haalbaar waren. De nieuwe voorwaarden zijn nog slechter, maar de voorwaarden die ze daarvoor kregen, zouden ook niet gewerkt hebben. Dus ja, misschien dat ik hun bekwaamheid overschat heb."
'Wedden op een grexit'
Volgens de econoom blijft de situatie ondanks het nieuwe reddingsplan in ieder geval 'hopeloos'. "Ik zet mijn geld op een grexit", zei Krugman. De gevolgen voor de wereldwijde economie schat hij evenwel minder ernstig in dan het failliet van Lehman Brothers in 2008. De gevolgen van een eventuele grexit voor het Europese project zouden wel verstrekkend zijn. (Belga/CNN/BO)
Hij geeft toe dat hij er weinig van snapt.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
http://trends.knack.be/ec(...)e-normal-588277.html
Het gewone volk heeft idd te lijden, maar de elite gaat gewoon verder met verrijken, het gratis geld blijft de komende 3 jaar weer vloeien. Tsipras heeft door deze crisis zijn macht versterkt en z'n vriendjes op lucratieve posten gezet.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:02 schreef Perrin het volgende:
Dat grapje van ze rond de onderhandelingen heeft Griekenland een harde klap toegebracht. Ben benieuwd wat "geniaal speltheoreticus" Varoufakis daarover te zeggen heeft.
Sy.ri.za is een mengeling en samentrekking van (uiterst?) linkse (splinter) en anti-partijen die zo op de bekende wijze met de vwortel voor de wagen aan de macht is gekomen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:40 schreef poemojn het volgende:
[..]
kwam Syriza aan de macht omdat iedereen zo blij en tevreden was met het gevoerde beleid als jij? :-)
Wheheh. De boef.quote:In het interview 'geeft Krugman toe' dat hij 'de bekwaamheid' van de Griekse regering 'misschien overschat heeft'.
Iets met stuurlui en aan wal staanquote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:00 schreef Perrin het volgende:
Maar wel eerst maandenlang zijn stoffig-linkse praatjes hoog van de toren blazen.
Hij zegt daar nog iets belangrijkers trouwens,quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:15 schreef Nintex het volgende:
En zo kennen we de Amerikanen weer, of zoals Dr. Schauble zou zeggen:
"De Amerikanen snappen uberhaupt niet wat een monetaire unie is."
Klopt, de typische autistische econoom. Doodvermoeiend die lui.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:14 schreef Belabor het volgende:
Krugman bekijkt alles puur uit economisch perspectief, maar vergeet voor het gemak even dat er meer speelt op politiek gebied.
Maar goed, hij geeft tenminste eindelijk toe dat het aan beide kanten wringt en niet alles op de EU afgeschoven kan worden.
Matig dit.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:32 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Klopt, de typische autistische econoom. Doodvermoeiend die lui.
straw man much?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:38 schreef Nintex het volgende:
Nog een mooie statistiek.
- De VS heeft 321 miljoen inwoners, waarvan er ~1.7 miljoen als ambtenaar werken voor de federale overheid.
- De EU heeft 507 miljoen inwoners waarvan er ~33000 als ambtenaar voor de EU werken. (efficient noemt men dat)
Laat je vooral door die 10 miljoen wanbetalende Grieken en aluhoedjes wijs maken dat je leeft in een Nazistische politiestaat en de EU/Euro opdoeken de beste oplossing is.
Doe je alsof of ben je echt zo dom? De EU en de VS zijn totaal onvergelijkbaar.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:38 schreef Nintex het volgende:
Nog een mooie statistiek.
- De VS heeft 321 miljoen inwoners, waarvan er ~1.7 miljoen als ambtenaar werken voor de federale overheid.
- De EU heeft 507 miljoen inwoners waarvan er ~33000 als ambtenaar voor de EU werken. (efficient noemt men dat)
Laat je vooral door die 10 miljoen wanbetalende Grieken en aluhoedjes wijs maken dat je leeft in een Nazistische politiestaat en de EU/Euro opdoeken de beste oplossing is.
Precies mijn punt, de EU is niet het probleem, want de punten waar de mensen het meest over klagen worden nationaal geregeld en niet door de EU. (ouderenzorg, gezondheidszorg, veiligheid etc.).quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Doe je alsof of ben je echt zo dom? De EU en de VS zijn totaal onvergelijkbaar.
De ambtenaren in de VS regelen ook de nationale veiligheid, politie en zorg. De EU werkt alleen aan de grote lijnen en dan nog ligt de uitvoering bij de lidstaten.
Die is er al.quote:Op zondag 19 juli 2015 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doe het heel democratisch, vraag mensen om een vrijwillige bijdrage voor Griekenland. Een leuke tv actie, demp de put, giro's 666
De regering wilde de belastingvlucht aanpakken, maar dat mocht niet van de Troijka. De reden waarom Tsipras zoveel vertrouwen geniet onder de Grieken is dat zijn partij juist lost staat van die belangenverstrengelingen. De corruptie is een probleem van de sociaaldemocraten en centrumrechtsen die decennia hebben geregeerd.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij zegt daar nog iets belangrijkers trouwens,
Als jullie (Griekenland) willen dat we vooruit komen, neem dan een paar van de maatregelen die jullie zeggen te willen doorvoeren en voer ze door, ga naar je parlement en just do it.
Dit is in een notendop ook een beetje het issue, de Grieken lullen veel maar doen daadwerkelijk niet zoveel. Aanpak van corruptie en nepotisme is vrijwel niet een realiteit, topposities die benoemd worden, worden benoemd met mensen uit de regeringspartij.
Ik zou best geld willen overmaken, maar nog meer geld om de banken te spekken sta ik niet vrijwillig af.quote:
Mwah, het is eerder een cultureel bepaalt probleem en met Syriza ook niet opgelost.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De corruptie is een probleem van de sociaaldemocraten en centrumrechtsen die decennia hebben geregeerd.
[..]
Maar het old boys netwerk wat we hier kennen dat is toch bijna vergelijkbaar met baantjes aan neefjes nichtjes toe wijzen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:36 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Mwah, het is eerder een cultureel bepaalt probleem en met Syriza ook niet opgelost.
Vetternwirtschaft in Griechenland: Syriza ist auch nicht besser
Uit diverse landen zijn er NGO's die er al veel humanitaire hulp bieden. Vast ook uit Nederland. Ontwijk je banken en regering volledig.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Ik zou best geld willen overmaken, maar nog meer geld om de banken te spekken sta ik niet vrijwillig af.
quote:Met het optuigen van één bindend Europees rechtsstelsel, is er niettemin een osmose van Europese en nationale regels ontstaan. Verordeningen van de EU moeten direct gevolgd worden. Bij Europese richtlijnen hebben de lidstaten nog minimale interpretatieruimte, maar bij een foute of te late transformatie kan de Europese Commissie boetes geven. Het Europees Recht vinden we inmiddels terug in tal van nationale wetten en regels. Die vermenging van rechtsordes lijkt nu onomkeerbaar. We kunnen dus wel een referendum houden over verdere bevoegdheidsoverdracht naar de Unie, maar ook zo'n referendum is misleidend. De belangrijkste bevoegdheden zijn al lang overgedragen.
Laten we ons dus liever inzetten voor het instellen van échte democratische mechanismen in de Uniestructuur: een rechtstreeks gekozen Commissie, transnationale kieslijsten voor het Europees Parlement en een betere Europese rechtsbescherming. Die mechanismen kunnen aanvullend zijn op de structuur die reeds geschapen is, maar laten we niet doen alsof er meer mogelijk is. Eén Europese rechtsorde is al decennia lang een gegeven: of we dat nu leuk vinden of niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |