Niet akkoord gaan met zijn eerste bod. Hij werkt in opdracht van de verzekering.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:37 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ben nog niet gebeld door de schade-expert. De motorzaak gaf me een heads-up, expert is net langsgeweest.
Heb je het over de dagwaarde? Ik hoop dat de motorzaak mij daarbij kan helpen. Misschien koop ik de volgende motor wel daar... De kleding ga ik in ieder geval daar kopen, afhankelijk van wat de expert oordeelt over de schade aan kleding, helm en laarzen...quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:44 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Niet akkoord gaan met zijn eerste bod. Hij werkt in opdracht van de verzekering.
die laat daar gewoon een formule op los op basis van de aankoopdatum. Ik kreeg vorig jaar voor mijn 2 maanden oude pak de nieuwwaarde en voor mijn helm 75% omdat ie meer als een jaar oud was (13 maanden)quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De kleding ga ik in ieder geval daar kopen, afhankelijk van wat de expert oordeelt over de schade aan kleding, helm en laarzen...
Je moet zelf ook even uitzoeken wat je brik nog waard is inderdaad, en dan met de verzekeringsexpert eruit komen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Heb je het over de dagwaarde? Ik hoop dat de motorzaak mij daarbij kan helpen. Misschien koop ik de volgende motor wel daar... De kleding ga ik in ieder geval daar kopen, afhankelijk van wat de expert oordeelt over de schade aan kleding, helm en laarzen...
Alles is minder dan een jaar oud. Volgens de voorwaarden wordt dan de nieuwwaarde uitgekeerd. Vindt de expert de kleding zodanig beschadigd dat het vervangen moet worden?quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:33 schreef Salatrel het volgende:
[..]
die laat daar gewoon een formule op los op basis van de aankoopdatum. Ik kreeg vorig jaar voor mijn 2 maanden oude pak de nieuwwaarde en voor mijn helm 75% omdat ie meer als een jaar oud was (13 maanden)
quote:17.5 Helm en motorkleding
Helm en motorkleding zijn standaard voor ¤ 1.000 meeverzekerd. Wij betalen meer als u extra heeft
meeverzekerd.
Alleen schade door oorzaken zoals genoemd in artikel 15 zijn verzekerd.
17.5.1 Dit betalen wij voor schade aan helm of motorkleding
Is de helm of motorkleding:
• maximaal een jaar oud dan betalen wij de nieuwwaarde
• ouder dan 1 jaar dan betalen wij de vervangingswaarde.
helm sowieso en als je er schaafwonden aan overgehouden hebt mag ik aannemen van welquote:Op woensdag 15 juli 2015 16:41 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Alles is minder dan een jaar oud. Volgens de voorwaarden wordt dan de nieuwwaarde uitgekeerd. Vindt de expert de kleding zodanig beschadigd dat het vervangen moet worden?
[..]
Wat mijn brik nog waard is doet er toch niet toe? Het gaat toch om wat het waard was vóór het ongeval (vervangingswaarde)? De huidige waarde is alleen van belang als ik 'm zou willen opkopen lijkt mij. Of zie ik het verkeerd?quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:38 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Je moet zelf ook even uitzoeken wat je brik nog waard is inderdaad, en dan met de verzekeringsexpert eruit komen.
Maar zoals Catch zegt, als het frame / vork nog heel zijn valt het wel mee. Die schade aan de kuip is ff kut, maar om hem technisch in orde te krijgen zal wel meevallen.
Ik wacht het telefoontje van de verzekeraar wel af. Wel kut, want ik weet nu niet of ik al moet gaan shoppen...quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:45 schreef Salatrel het volgende:
[..]
helm sowieso en als je er schaafwonden aan overgehouden hebt mag ik aannemen van wel
Ja dat bedoel ik ook eigenlijk. Het gaat om de dagwaarde, dus je moet uitzoeken wat je brik nog waard was. Sorry.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:46 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wat mijn brik nog waard is doet er toch niet toe? Het gaat toch om wat het waard was vóór het ongeval (vervangingswaarde)? De huidige waarde is alleen van belang als ik 'm zou willen opkopen lijkt mij. Of zie ik het verkeerd?
dat..quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:44 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Niet akkoord gaan met zijn eerste bod. Hij werkt in opdracht van de verzekering.
dit..quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dat..
Ding is niet TL, je wordt genaaid.
Zou ik ook doen. Als die garagist je vervolgens een leuk aanbod voor wat anders kan doen dan zit je ook hoed toch?quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:18 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik wacht het schaderapport nog even af. Afhankelijk van de schade en de restwaarde houd ik de motor gewoon. Wat krasjes boeien mij niet.
Yep.quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:31 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zou ik ook doen. Als die garagist je vervolgens een leuk aanbod voor wat anders kan doen dan zit je ook hoed toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Why?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 09:35 schreef whY... het volgende:
Ik heb een nieuwe bike! Heb de Xj900 weggedaan en er een xj600 diversion voor terug
vandaag ook weer eens op de moteur naar de Arbeit; blik krijgt een beurtje. Van de week effe een nieuw stuk achterrubber aan laten rukken, je kunt er bijna doorheen kijken inmiddelsquote:Op vrijdag 17 juli 2015 11:18 schreef Salatrel het volgende:
lekker temperatuurtje om te rijden maar tering wat een wind zeg vooral ook die stoten van opzij toch 3 uurtjes wezen sturen
Onderhoud werd duur en een lichtere bike is voor woon werk wel erg prettig.quote:
57 op je teller misschien nog wel meerquote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:11 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ] huilen toch dit? 54 km/u , vlak voor het einde 50 bord
Dynamo, carter, kuipdelen, voorvork... Dat is wat ik heb begrepen van de motorzaak. Dat is exclusief de kleine dingen zoals spiegel enzo.quote:Op donderdag 16 juli 2015 17:56 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Yep.
Ik ben morgen toch weer in Nijmegen (de motor staat bij Termaat Motoren), dus dan loop ik even langs om even te babbelen.
Ik heb je fiets niet gezien maar afgaande op de foto's en het verhaal van een schuivertje op een rotonde denk ik dat dat ruimschoots overdreven is allemaal.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:49 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dynamo, carter, kuipdelen, voorvork... Dat is wat ik heb begrepen van de motorzaak. Dat is exclusief de kleine dingen zoals spiegel enzo.
Heb je ook foto's gemaakt? Detailfoto's van de beschadigingen etc?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:49 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dynamo, carter, kuipdelen, voorvork... Dat is wat ik heb begrepen van de motorzaak. Dat is exclusief de kleine dingen zoals spiegel enzo.
quote:Op zaterdag 18 juli 2015 11:47 schreef BlackLining het volgende:
Waar staat ie ergens? Als het in de buurt is wil ik best wel een keer mee komen kijken.
quote:Op donderdag 16 juli 2015 17:56 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Yep.
Ik ben morgen toch weer in Nijmegen (de motor staat bij Termaat Motoren), dus dan loop ik even langs om even te babbelen.
Tjah, de dagwaarde van mijn motor is ook vrij laag... maar om er eentje in dezelfde staat en met dezelfde onderdelen weer terug te kopen/bouwen ben je wel duurder uit.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:22 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat is trouwens het verschil tussen dagwaarde en vervangingswaarde? Het is me niet geheel duidelijk.
Volgens de ene website betekenen die twee termen exact hetzelfde, en volgens de andere is er een wezenlijk verschil: dagwaarde is de nieuwprijs minus afschrijving, vervangingswaarde is de prijs voor een gelijkwaardig object (rekening houdend met staat van voertuig, onderhoud en dergelijke). Op mijn polis staat vervangingswaarde..
Nou ja, daarmee gaat de vervangingswaarde van de motor toch wel *iets* omhoog? Echt kut dit, vorige maand voor vijfhonderd euro nieuwe banden en kettingset laten monteren.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 13:42 schreef Salatrel het volgende:
Van 4000km oude banden zou ik niet teveel verwachten en van die kettingset ook niet
Ja, op 9 juni nieuwe banden en op 25 juni (1500km later) kettingset.. Daarna heb ik nog eens 3000km gereden. De kilometers heb ik net even opgezocht (lang leve Fuelio).quote:Op zaterdag 18 juli 2015 14:13 schreef Salatrel het volgende:
Je hebt vorige maand nieuwe banden en kettingset laten monteren die nu een verschillende hoeveelheid kilometers hebben afgelegd?
Ook nog eens een bijzonder hoog aantal km voor een maand
Mooie score! Kwam volgens mij een beste bak herrie uit zo te zienquote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:14 schreef pindaplukker het volgende:
Hoppaaa, 134,9Hp van de 140. Niet slecht dacht ik zo.
Kijk die mensen op de achtergrond
Waalwijk iddquote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:52 schreef Maegrim het volgende:
Waalwijk? Was ik net ook vanaf half 4, helaas net niet aan de beurt gekomen
Ik vrees dat er bij de Bandit wel wat meer paardjes ontsnapt zijn in inmidels 130k kmquote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:14 schreef pindaplukker het volgende:
Hoppaaa, 134,9Hp van de 140. Niet slecht dacht ik zo.
Kijk die mensen op de achtergrond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vrees dat er bij de Bandit wel wat meer paardjes ontsnapt zijn in inmidels 130k kmziet er uit als nieuwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi krom frame @ 1.50.quote:Op zondag 19 juli 2015 14:36 schreef Hyperdude het volgende:
Stom filmpje.
https://vimeo.com/132725292
123nm@ 5459rpm? da's 40 meer dan uit de fabriekquote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:14 schreef pindaplukker het volgende:
Hoppaaa, 134,9Hp van de 140. Niet slecht dacht ik zo.
Kijk die mensen op de achtergrond
quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vrees dat er bij de Bandit wel wat meer paardjes ontsnapt zijn in inmidels 130k kmIs die demper origineel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
Ah okay. Ik vind zoiets wel vetter:quote:
quote:Op zondag 19 juli 2015 19:34 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ah okay. Ik vind zoiets wel vetter:
[ afbeelding ]
Anderzijds heeft die demper dan wel weer een prima geluidje.
Dudequote:Ik was gisteren een bout van m'n remklauw achter kwijt. Vlug een nieuwe bout geregeld terwijl m'n halve reservoir over m'n velg druppelde. Nog niet dicht.
Vandaag heeft pa er even naar gekeken, waarschijnlijk wat troep tussen gekomen, werkt als een zonnetje weer. Toch raar dat die bout weg was, die andere zat echt onvermurwbaar vast.
Wel tijd voor nieuwe remblokjes trouwens.
Het is een imbus M8, dus natuurlijk met een goed lange imbussleutel. Maar het werkt weer een dag later, dus 'dude ' doe niet zo moeilijk.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Tevens, da's een Mk2 Bandit. Die erken ik niet.
[..]
Dude
Ik neem aan dat je die nieuwe bout netjes met een momentsleutel hebt vastgezet volgens de specificaties? Dat zou natuurlijk wel moeten bij een motor die in zo'n topstaat verkeert als de jouwe.
quote:Op zondag 19 juli 2015 20:07 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Het is een imbus M8, dus natuurlijk met een goed lange imbussleutel. Maar het werkt weer een dag later, dus 'dude ' doe niet zo moeilijk.
Het gaat puur om de demper van je Bandito. Melkpakje.
Die zou ik wel eens nodig kunnen hebben ja.quote:Op zondag 19 juli 2015 20:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja, kijk hier eens, zou ik zeggen.
Gewoon gaan rijden ook hequote:Op zondag 19 juli 2015 23:58 schreef Amoeba het volgende:
Ik snap alle commotie niet. Ik stond ergens bij de kerk in Oirschot te kijken, dus ik had de hele garage ook niet bij me. Nieuwe bout gescoord bij de Multimate en als het dan nog niet dicht is kon die achterrem wel tot morgen wachten.
Ik keurig m'n wiel en de kap schoongemaakt, kom ik terug bij de groep, vertel ik dat ik die rem even niet kan gebruiken, vond zo'n gozer het nog even nodig om te kijken of hij het echt niet deed. Wéér remvloeistof over m'n velg. (Hij lekte alleen als je druk opbouwt)
Moet ik dat ding dan laten staan ofwat?quote:
Je levert 20% remkracht in. Ideaal is anders, maar die hele rompslomp van een trailer (of liever een auto met trekhaak) regelen versus naar huis gaan op je dooie gemakkie, nou dan maar zo.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:37 schreef Tunafish het volgende:
Ja, je kunt ook best op alleen je achterwiel naar huis als je gewoon een hele lange wheelie trekt. Betekent niet dat het een aan te raden optie is
Ach, er gaan zat ritten voorbij dat ik mijn remmen niet aanraak. Vooral m'n achterrem gebruik ik echt maar sporadisch. Desondanks wel handig om ze te hebben en dat ze het goed doen als ik ze nodig hebquote:
Dat zal nooit gebeuren hier....quote:
quote:
Wat ik even niet snap is waar keek die chauffeur naar? Als je een draai niet haalt en op de verkeerde weghelft zit lijkt het mij vrij essentieel om even te kijken waar je naar toe gaat....quote:
2003 CBR600RRquote:Op woensdag 22 juli 2015 11:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Als ik daadwerkelijk 3700 euro krijg, dan opent dat wel nieuwe deuren ja...
quote:
Totaal niet geschikt voor woon-werkverkeer geloof ik...quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:24 schreef Freezer het volgende:
Staat nog een Husq te koop in V&A voor ongeveer dat bedrag
40km enkele reis met een stuk snelweg.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:35 schreef Erasmo het volgende:
Ligt eraan hoe ver je moet. In de stad is het wel een lekker ding.
Chauffeur ziet hem gewoon niet. Motorrijders verdwijnen heel makkelijk uit het zicht in een vrachtwagencabine.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:11 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Wat ik even niet snap is waar keek die chauffeur naar? Als je een draai niet haalt en op de verkeerde weghelft zit lijkt het mij vrij essentieel om even te kijken waar je naar toe gaat....
jeh, en het klinkt misschien stom, maar de beste manier om een vrachtwagen te passeren is redelijk dicht erlangs, want de dode hoek begint aan de buitenkant.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:03 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Chauffeur ziet hem gewoon niet. Motorrijders verdwijnen heel makkelijk uit het zicht in een vrachtwagencabine.
De gemiddelde chauffeur kennende zat ie nog even z'n vrachtbrief te controleren.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:11 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Wat ik even niet snap is waar keek die chauffeur naar? Als je een draai niet haalt en op de verkeerde weghelft zit lijkt het mij vrij essentieel om even te kijken waar je naar toe gaat....
Rijke tataquote:Op woensdag 22 juli 2015 16:08 schreef joppie_saus het volgende:
Vandaag geslaagd, rijbewijs met spoed aangevraagd en morgen de eerste kilometers maken..
[ afbeelding ]
wiehie nog een groningerquote:Op woensdag 22 juli 2015 16:08 schreef joppie_saus het volgende:
Vandaag geslaagd, rijbewijs met spoed aangevraagd en morgen de eerste kilometers maken..
[ afbeelding ]
Niceeeeeee.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:08 schreef joppie_saus het volgende:
Vandaag geslaagd, rijbewijs met spoed aangevraagd en morgen de eerste kilometers maken..
[ afbeelding ]
Koop die Honda CBR600RR.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:35 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb inmiddels de mail van de schade-expert ontvangen. Het is echt ¤3700.
Ik ga maar eens vaker onschuldig crashen denk ik.
Vraag me af of de verzekeraar moeilijk gaat doen.
Die heb ik, bevalt prima. Niet de stilste helm geloof ik, maar ik heb er geen last van. Ook niet van turbulentie ofzo, en het vizier heeft een handig kliksysteem. Als je met de ventilatie open rijdt, komen er wel beesten invliegen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:04 schreef Amoeba het volgende:
Heeft iemand ervaring met de HJC IS17? Ik had eerst relatief goedkoop een CS12n van m'n instructeur overgenomen, maar dat bevestigingspunt voor het vizier links is een beetje gaar, dus gaarne wat nieuws.
Ik ga volgende week in ieder geval 'm ergens testen. Alternatief is een Shark S900.
De CS12n heeft ook een handig kliksysteem maar het is zo gaar als maar zijn kan. Mijn vizier schiet steeds los.quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:13 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die heb ik, bevalt prima. Niet de stilste helm geloof ik, maar ik heb er geen last van. Ook niet van turbulentie ofzo, en het vizier heeft een handig kliksysteem. Als je met de ventilatie open rijdt, komen er wel beesten invliegen.
Vandaag geslaagd voor AVD! Zo maar even langs het gemeentehuis en dan morgen pasje halen en eerste ritje maken.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:13 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die heb ik, bevalt prima. Niet de stilste helm geloof ik, maar ik heb er geen last van. Ook niet van turbulentie ofzo, en het vizier heeft een handig kliksysteem. Als je met de ventilatie open rijdt, komen er wel beesten invliegen.
Vandaag geslaagd voor AVD! Zo maar even langs het gemeentehuis en dan morgen pasje halen en eerste ritje maken.
Als je zoveel geld kan neertellen voor rijlessen, motorkleding enzo, dan voel je die 40 euro extra niet eens.quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:19 schreef Amoeba het volgende:
[..]
De CS12n heeft ook een handig kliksysteem maar het is zo gaar als maar zijn kan. Mijn vizier schiet steeds los.
Tevens gefeliciteerd! Ook al spoedje ja, heeft iedereen geld zat ofzo
quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:13 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die heb ik, bevalt prima. Niet de stilste helm geloof ik, maar ik heb er geen last van. Ook niet van turbulentie ofzo, en het vizier heeft een handig kliksysteem. Als je met de ventilatie open rijdt, komen er wel beesten invliegen.
Vandaag geslaagd voor AVD! Zo maar even langs het gemeentehuis en dan morgen pasje halen en eerste ritje maken.
Ik heb ook de IS17, matzwart. Ik vind het een prima ding, maar ik heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal.quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:04 schreef Amoeba het volgende:
Heeft iemand ervaring met de HJC IS17? Ik had eerst relatief goedkoop een CS12n van m'n instructeur overgenomen, maar dat bevestigingspunt voor het vizier links is een beetje gaar, dus gaarne wat nieuws.
Ik ga volgende week in ieder geval 'm ergens testen. Alternatief is een Shark S900.
Feli!quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:13 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die heb ik, bevalt prima. Niet de stilste helm geloof ik, maar ik heb er geen last van. Ook niet van turbulentie ofzo, en het vizier heeft een handig kliksysteem. Als je met de ventilatie open rijdt, komen er wel beesten invliegen.
Vandaag geslaagd voor AVD! Zo maar even langs het gemeentehuis en dan morgen pasje halen en eerste ritje maken.
Hypocriet!quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:16 schreef Sarasi het volgende:
Ja toch maar spoed, haha. Ik wil de weg op.
Shush.quote:
hoezo tegen beter in?quote:Op donderdag 23 juli 2015 18:04 schreef KneusTeun het volgende:
Tegen beter weten in toch vandaag op de R6 maar eens naar Sallandse heuvelrug... was geen kip!
Nee, maar Sallandse heuvelrug is eigenlijk altijd knetter druk. Is het niet met motoren dan wel bussen met oude vellen. Nu zat er een mooie alfa voor me en die vond het wel een uitdaging wat ik dan wel weer leuk volgde.quote:Op donderdag 23 juli 2015 18:24 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hoezo tegen beter in?
Doordeweeks toeren ik doe niet anders
Kom met mij rijden dan! Nu bij motorplaza gogogoquote:Op donderdag 23 juli 2015 19:10 schreef joppie_saus het volgende:
Vandaag de eerste kilometers zelfstandig gemaakt. Kon er geen genoeg van krijgen.
Wat betreft helmen; ik heb de Shark Skwall met leds. Matzwart. Supertoffe helm. Redelijk licht en integraal zonnescherm. Bevalt goed.
Gesjellie!quote:Op donderdag 23 juli 2015 21:12 schreef joppie_saus het volgende:
Haha ik zit al een tijdje aan het bier. Niet zo handig dus.
Morgen kilometers maken met Sarasi
Één onbekende Fokker is wel genoeg tegelijk eerst. Overigens 's middags waarschijnlijk, 's avonds heeft broertje een tenniswedstrijd en hij heeft iedereen al verteld dat ik op de motor zou komen kijken.quote:Op donderdag 23 juli 2015 21:25 schreef Catch22- het volgende:
En mij niet uitnodigen, fraai is dat.
O, regen s avonds. Lama
Haha.quote:Op donderdag 23 juli 2015 21:27 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Één onbekende Fokker is wel genoeg tegelijk eerst. Overigens 's middags waarschijnlijk, 's avonds heeft broertje een tenniswedstrijd en hij heeft iedereen al verteld dat ik op de motor zou komen kijken.
Heuh.quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:33 schreef Salatrel het volgende:
ritje doen?
PTA / De 15e Motorrijders New/Oldbierit! Immer gerade aus! #31
Mooi fucked up. Ga 's avonds op verjaardag in Emmenquote:Op donderdag 23 juli 2015 21:25 schreef Catch22- het volgende:
En mij niet uitnodigen, fraai is dat.
O, regen s avonds. Lama
Met de motor? Ik was laatst in Emmen, bij odoorn er af en via schoonloo, Schoonoord en Sleen naar Emmen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:15 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Mooi fucked up. Ga 's avonds op verjaardag in Emmen
Ja.quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:50 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Met de motor? Ik was laatst in Emmen, bij odoorn er af en via schoonloo, Schoonoord en Sleen naar Emmen.
Dat is een leuke route.quote:
De provincie in is wel leuk hoorquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:52 schreef KneusTeun het volgende:
Emmen zo leuk? reed wel eens in de buurt, maar vond het vaak recht toe recht aan, maar ken de weg daar ook absoluut niet. Bij Ommen wel wat leuke wegen gevonden toen.
Mijn eigen dealer was goedkoper.quote:
Mag vanmiddag meteen komen, Pirelli Angel GT was op voorraad. Thanks voor de tipquote:
Ik was ¤ 330 kwijt voor twee PR4 banden, inclusief montage. Geen slechte deal geloof ik.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:30 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Mijn eigen dealer was goedkoper.
En dan had ik extra benzinekosten niet eens meegeteld, want mijn ouderlijk huis woont daar om de hoek.
Sporttour dan? VFR ofzo.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Op mijn Thundercat kon ik prima 900-1100km op een dag rijden. Dan had ik vooral last van m'n benen (lees: knieën). Ik vermoed dat dat op een R6 minder makkelijk zal zijn.
Vind het eigenlijk wel zonde om een R6 te kopen voor voornamelijk woon-werkverkeer en familiebezoekjes.
Gewoon gaan proefrijdenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:30 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Oh ja, die heb ik ook gezien.
Ik ga maar eens 'iene miene mutte' doen denk ik.
Morivar, hier op het forum, heeft er eentje. Kerel rijdt er ook gewoon mee door Europa. Check het reis topic.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:30 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Oh ja, die heb ik ook gezien.
Ik ga maar eens 'iene miene mutte' doen denk ik.
Gok inderdaad dat je daar op welke supersport fiets dan ook niet heel blij van gaat worden.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Op mijn Thundercat kon ik prima 900-1100km op een dag rijden. Dan had ik vooral last van m'n benen (lees: knieën). Ik vermoed dat dat op een R6 minder makkelijk zal zijn.
Vind het eigenlijk wel zonde om een R6 te kopen voor voornamelijk woon-werkverkeer en familiebezoekjes.
Te lui. Heb ik wel vaker last van.quote:
Met een VFR kan je je geen buil vallen. Betrouwbare fietsen en populair, dus je bent hem zo kwijt als je het niets vindt.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:48 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Te lui. Heb ik wel vaker last van.
Eerste auto: eerste de beste auto gekocht na een proefrit
Eerste huurwoning: eerste de beste huurwoning geaccepteerd na een bezichtiging
Eerste motor: tweede motor waar ik ben gaan kijken gekocht...
http://motoroccasion.nl/motoren/honda-vfr-800-fi-m1164430.htmlquote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:57 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Met een VFR kan je je geen buil vallen. Betrouwbare fietsen en populair, dus je bent hem zo kwijt als je het niets vindt.
Ik vind t ook mooie apparaten hoor heb er zelf ook naar gekeken.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:12 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
http://motoroccasion.nl/motoren/honda-vfr-800-fi-m1164430.html
Ziet er niet slecht uit.
Binnenkort maar eens even proefrijden op zo'n motor.
ik ben niet anders gewend op mijn 1 cilinderquote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:28 schreef Sarasi het volgende:
Bij een bepaald toerental gaan de spiegels wel trillen
Bij 170-180 trilt die 600SS echt als een debiel, dan kun je niet eens meer in de spiegels kijken.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:28 schreef Sarasi het volgende:
Vandaag de eerste 140km zelf gereden. Oké heel veel daarvan was met joppie, but still.
Ik ben echt super blij met mijn gs'je. Ik kan daadwerkelijk met een platte voet bij de grond en hij is lekker smal. Bij een bepaald toerental gaan de spiegels wel trillen, maar even schakelen lost dat prima op. Blij!
Mijn Thundercat trilde als de motor stationair draaide. Als ik voor een verkeerslicht stilstond en ik in de spiegels wilde kijken moest ik of een beetje gas geven of de koppeling iets laten slippen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:45 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Bij 170-180 trilt die 600SS echt als een debiel, dan kun je niet eens meer in de spiegels kijken.
Ik denk dat wij toch zeker wel 100km weggetikt hebben, ja!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:28 schreef Sarasi het volgende:
Vandaag de eerste 140km zelf gereden. Oké heel veel daarvan was met joppie, but still.
Ik ben echt super blij met mijn gs'je. Ik kan daadwerkelijk met een platte voet bij de grond en hij is lekker smal. Bij een bepaald toerental gaan de spiegels wel trillen, maar even schakelen lost dat prima op. Blij!
Zoiets ja.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:12 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Ik denk dat wij toch zeker wel 100km weggetikt hebben, ja!
Welke route hebben jullie gereden?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:28 schreef Sarasi het volgende:
Vandaag de eerste 140km zelf gereden. Oké heel veel daarvan was met joppie, but still.
Ik ben echt super blij met mijn gs'je. Ik kan daadwerkelijk met een platte voet bij de grond en hij is lekker smal. Bij een bepaald toerental gaan de spiegels wel trillen, maar even schakelen lost dat prima op. Blij!
Eh, ergens Drenthe in Komen allebei uit Groningen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:43 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Welke route hebben jullie gereden?
Ik ken een leuke route van Gouda tot Abcoude.
Gouda is niet heel ver hoor.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:44 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Eh, ergens Drenthe in Komen allebei uit Groningen.
Ik heb erg slechte knieën, maar op de R6 gaat het prima. Gister toch 150 tot 200km gereden zonder problemen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Op mijn Thundercat kon ik prima 900-1100km op een dag rijden. Dan had ik vooral last van m'n benen (lees: knieën). Ik vermoed dat dat op een R6 minder makkelijk zal zijn.
Vind het eigenlijk wel zonde om een R6 te kopen voor voornamelijk woon-werkverkeer en familiebezoekjes.
VFR is een prima ding! (want ik heb 'm zelf ook )quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:30 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Oh ja, die heb ik ook gezien.
Ik ga maar eens 'iene miene mutte' doen denk ik.
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:12 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
http://motoroccasion.nl/motoren/honda-vfr-800-fi-m1164430.html
Ziet er niet slecht uit.
Binnenkort maar eens even proefrijden op zo'n motor.
Vanwaar de keus om naar CB1300 te gaan? Looks? Power?quote:
Tenzij je veel kms maakt, dan is plastic wel fijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:01 schreef mjan het volgende:
Vind de VFR ook wel heel leuk rijden. Ik zou hem nooit kopen omdat ik niet van plastic houd en mijn tweede motor wat minder cilinders moet hebben, maar zeker leuk om af en toe op te rijden
200km kan ik wel op alle motoren rijden.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:45 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik heb erg slechte knieën, maar op de R6 gaat het prima. Gister toch 150 tot 200km gereden zonder problemen.
Thanks. Goed om te weten.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:48 schreef Morivar het volgende:
[..]
VFR is een prima ding! (want ik heb 'm zelf ook )
Waar je vooral even op moet letten is de spanning(sregelaar), deze wil nogal eens doorfikken. Verder zou ik zelf niet zo snel voor het VTEC model gaan i.v.m. hogere onderhoudskosten en je mist de übertoffe tandwiel-aangedreven nokkenassen
Ik kan met je meepraten...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 07:50 schreef Sarasi het volgende:
Vandaag even langs mijn instructeur om de laatste rijlessen af te rekenen. Duur grapje geweest zeg.
Ik had een pakket voor 900 euro. Helaas kwamen daar twee herexamens (AVD) bij. Gelukkig bracht de instructeur daarvoor slechts twee lessen in rekening. Dat grapje kostte mij dus in totaal 560 euro extra.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 08:03 schreef Catch22- het volgende:
Ik was vrij goedkoop uit, 800 euro pakket was genoeg.
Switchen van rijschool heeft mij genekt, de herexamen(s) jou, toch? Ik heb uiteindelijk hier tien lessen van twee uur gehad, twee AVB examens en één AVD. En dan bij de vorige rijschool nog een stuk of zes lessen van anderhalf uur.quote:
Ik heb die video al een paar keer gezien. Heel leerzaam.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 08:09 schreef Catch22- het volgende:
Leerzame film over bochtentechniek. Ik heb er even doorheen geskipped maar ga hem nog even goed kijken.
Ik heb eens een rondje op een Ducati 916 gemaakt. Echt holy fuck wat zit die motor kut eigenlijk, maar dat zal ook wel door die ontzettend kleine kut clip ons komen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:52 schreef Maegrim het volgende:
turbulentie, power en ikhaatcliponsmeteenpassie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
Ik denk dat je wel kan zeggen dat ik redelijk wat kilometers rijd op de bandit en de gedachte aan kuipwerk is nog nooit bij me opgekomen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:34 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Tenzij je veel kms maakt, dan is plastic wel fijn.
Vanavond gereden op natte boerenweggetjes, niet zo leuk...
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 08:52 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb eens een rondje op een Ducati 916 gemaakt. Echt holy fuck wat zit die motor kut eigenlijk, maar dat zal ook wel door die ontzettend kleine kut clip ons komen.koppel went snel hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de rijschool zou me nog een afrekening sturen, wacht er nog steeds op
Ik rijd inderdaad best veel op de snelweg. Het zijn helaas niet alleen maar plezierritjes, maar voornamelijk functionele ritjes. Ik heb geen auto, dus doe/deed alles op de motor.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 09:18 schreef Erasmo het volgende:
Ligt echt aan je afstand en soort weg. Met voornamelijk snelweg zou ik niet zonder kuip kunnen hoor
Ik ben niet eens geswitched en ik heb hetzelfde...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 07:50 schreef Sarasi het volgende:
Vandaag even langs mijn instructeur om de laatste rijlessen af te rekenen. Duur grapje geweest zeg.
Dat ben je zo vergeten johquote:Op zaterdag 25 juli 2015 09:52 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Ik ben niet eens geswitched en ik heb hetzelfde...
Pakket van 999 euro, zes uur extra met herexamen AVB, en nog 6 weglessen extra..
Ik wil nog otoplastieken en een motorjeans, die moeten dus nog even wachten.quote:
True. Gisteren bijna 300km weggetikt. En iedere keer die big smile als ik de schuur binnen loop en daar de Kawa staat te shinenquote:
Precies heb ik elke ochtend als ik mijn fiets pak en de soez zie staan.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 10:27 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
True. Gisteren bijna 300km weggetikt. En iedere keer die big smile als ik de schuur binnen loop en daar de Kawa staat te shinen
ik wil ook nog jeans. En een communicatieset. En een nieuwe helm.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 10:23 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik wil nog otoplastieken en een motorjeans, die moeten dus nog even wachten.
Maar het was het wel allemaal meer dan waard.
Ben eigenlijk ook geen fan van plastic, vooral als er onderhoud gedaan moet worden. Langzamere snelheden vind ik ook fijner met een normaal stuur i.p.v. clipons.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:34 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Tenzij je veel kms maakt, dan is plastic wel fijn.
Vanavond gereden op natte boerenweggetjes, niet zo leuk...
Dat sowiesoquote:
Sena 20s. Koppelt met veel apparaten en andere merken.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:23 schreef joppie_saus het volgende:
Communicatiesetje wil ik ook. Welke ga jij voor?
Ben een keer verdwaald geraakt rondom Nijmegen. Ineens stond ik in Kleve geloof ik, en toen heb ik maar besloten om te draaien. Best leuk dijkweggetje gevonden toen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:35 schreef Sarasi het volgende:
Ik ben vandaag idioot verdwaald. De route die ik had bedacht wilde niet, want wegafzettingen. En ik ben niet zo'n topografisch wonder dat ik alle gehuchtjes in de provincie weet te liggen. Gelukkig wel heel veel lieve mensen tegengekomen die me de weg wel wilden wijzen (en een complimentje over hadden voor mijn motor). Verdwalen is best leuk.
Ik kwam ook opeens op een heel leuk bochtig stukje tussen Noordbroek en Slochteren terecht! Ik houd wel van die anderhalf baanse 60 weggetjes met bomen langs de weg.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:49 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ben een keer verdwaald geraakt rondom Nijmegen. Ineens stond ik in Kleve geloof ik, en toen heb ik maar besloten om te draaien. Best leuk dijkweggetje gevonden toen.
Welkom in het leven van een motorrijderquote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:35 schreef Sarasi het volgende:
Ik ben vandaag idioot verdwaald. De route die ik had bedacht wilde niet, want wegafzettingen. En ik ben niet zo'n topografisch wonder dat ik alle gehuchtjes in de provincie weet te liggen. Gelukkig wel heel veel lieve mensen tegengekomen die me de weg wel wilden wijzen (en een complimentje over hadden voor mijn motor). Verdwalen is best leuk.
Nijmegenquote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:49 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ben een keer verdwaald geraakt rondom Nijmegen. Ineens stond ik in Kleve geloof ik, en toen heb ik maar besloten om te draaien. Best leuk dijkweggetje gevonden toen.
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 09:44 schreef Nero22 het volgende:
Volgens mij deed mjan ook regelmatig lange snelwegritten.
mjan is eindbaas en zeikt gewoon niet
Sinds de stationair sproeiers zijn schoongemaakt doet de bandit ineens 1:19.5 Dat had ik echt eerder moeten doen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:54 schreef Sarasi het volgende:
Overigens doet mijn motor vooralsnog 1:26, waar mijn portemonnee heul blij van wordt.
Ik heb het toch ook niet over jou?!?!quote:Op zaterdag 25 juli 2015 05:12 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
200km kan ik wel op alle motoren rijden.
En als je gewoon op je kont gaat zitten?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:06 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik heb het toch ook niet over jou?!?!
Ik kan op een CB500 nog geen 50km zitten zonder dat ik heftige pijnen in mijn knie heb.
haha ja zou wat zijn, nee ik mis een halve knieschijf en al mijn pezen etc zijn beschadigd door het destijds rondzwervende deel.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En als je gewoon op je kont gaat zitten?
Wut? 1:19?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:56 schreef mjan het volgende:
[..]
[..]
Sinds de stationair sproeiers zijn schoongemaakt doet de bandit ineens 1:19.5 Dat had ik echt eerder moeten doen.
Goed he?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wut? 1:19?
* BL ook doen gaat.
De mijne haalt met moeite 1:16 Vrûûger heb ik wel 1:20+ gehaald met dat ding. Maar dat is inmiddels ruim een halve ton geleden
hoef ik iig niet op de meter te lettenquote:Op zondag 26 juli 2015 11:25 schreef Tankiej het volgende:
Ik reed eerst +/- 1:19, maar ik had 1:15,5 bij de vorige tank. Dat was de eerste tank die ik leeggereden heb met de nieuwe uitlaat, die nodigt niet echt uit tot rustig rijden
Dat denk ik niet nee, al hoop ik wel dat het iets zuiniger wordt dan 1:15quote:Op zondag 26 juli 2015 13:34 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hoef ik iig niet op de meter te letten
Reed jij iets na half 6 over Julianaplein richting Driebond, langs oprit Helpman?quote:
jep! Nog even een kort rondje gedaan. Jij ging er gelijk weer af of niet?quote:Op zondag 26 juli 2015 18:12 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Reed jij iets na half 6 over Julianaplein richting Driebond, langs oprit Helpman?
Hehe, dat was ik ja. Ik was op weg naar huis en twijfelde of jij het wel was...quote:Op zondag 26 juli 2015 18:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
jep! Nog even een kort rondje gedaan. Jij ging er gelijk weer af of niet?
Hij brult wel behoorlijk ja. Na die paal trok ik hem even los.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:01 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Hehe, dat was ik ja. Ik was op weg naar huis en twijfelde of jij het wel was...
Oh en ik vond in spijkerbroekje op de motor toch net iets minder chill dan ik dacht.
Lekker geluidje uit die uitlaat hoor!
En dan heb je nog een helm opquote:Op zondag 26 juli 2015 20:01 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Hij brult wel behoorlijk ja. Na die paal trok ik hem even los.
Reed even zonder oordoppen, maar dat is echt minder chill
Ah ok, dan begreep ik je een beetje verkeerdquote:Op zondag 26 juli 2015 21:40 schreef Catch22- het volgende:
Het is vooral rijwind waar ik dan last van heb. Zo asociaal zijn is mijn pijp niet hoor. Op lage snelheid geen problemen
Ik had ze tijdens mijn lange rit vandaag wel in. S middags ging ik uit verveling nog een stukje rijden, toen had ik ze niet in. Ik trok toen op de snelweg door tot ehh, nou, laten we zeggen 140kmu/u, en dat werd oncomfortabel.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah ok, dan begreep ik je een beetje verkeerd
Ik vind rijwind op de snelweg te hard zonder doppen, als ik een toerritje over 80 km wegen rijd doe ik ze vaak niet in, maar mocht ik besluiten om toch snelweg te pakken stop ik en doe ik ze in, want ze zitten standaard in mijn motorjas. Ik ben zo rijk dat ik 2 paar heb
Ik kan nog steeds genieten van het geluid die de Laser uitbraakt.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dan heb je nog een helm op
Ik ben best wel van de lekkere geluidjes, maar denk je dan niet af en toe eens bij jezelf: "hoe kom ik over op de mensen waar ik langs rijd?". Ik heb toendertijd eigenlijk de Laser verruild voor de Leo, omdat die Laser echt een beetje 'Dakar' klonk.. mooi, maar wel erg luidruchtig als je eens gas gaf. En op de snelweg is het ook best vermoeiend die herrie. Ik hoor ze af en toe langsvliegen dat ik denk; Sjonnie heeft zijn Golfje verwisseld voor een CBRetje
Enneh; inb4: Loud Pipes.. bullshit: alleen wandelaars en fietsers horen je aankomen, alles wat beweegt en jij vanaf achter nadert hoort je pas als je er voorbij bent Dus in way, savet het wel lives, maar van anderen, iedereen die jóu te barsten kan rijden hoort je te laat.
Ik heb beroepsmatig veel met lawaai (understatement) te doen, en ik weet best aardig waar de 85Db-limiet ligt, en ik kan je vertellen dat dat al tussen de 80 en 100km/u in zit, een beetje depending on wat voor weer het is. Als je een straf windje hebt kan dat zelfs al onder de 80km/u zijn Zeker voor langere tijd, want de (ARBO-)limiet voor gehoorbescherming ligt op 15 minuten in 80Db als ik me niet vergis, en 80 DB is als je je stem zou verheffen voor een conversatie met iemand op een meter afstand, en dat is vrij rap, en een kwartier is niksquote:Op zondag 26 juli 2015 21:49 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik had ze tijdens mijn lange rit vandaag wel in. S middags ging ik uit verveling nog een stukje rijden, toen had ik ze niet in. Ik trok toen op de snelweg door tot ehh, nou, laten we zeggen 140kmu/u, en dat werd oncomfortabel.
Toevallig had ik een piep/doofheid na ons laatste ritje . En toen hebben we niet harder gereden als 90 km/h en op zeker niet langer als tien minuten achter elkaar.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb beroepsmatig veel met lawaai (understatement) te doen, en ik weet best aardig waar de 85Db-limiet ligt, en ik kan je vertellen dat dat al tussen de 80 en 100km/u in zit, een beetje depending on wat voor weer het is. Als je een straf windje hebt kan dat zelfs al onder de 80km/u zijn Zeker voor langere tijd, want de (ARBO-)limiet voor gehoorbescherming ligt op 15 minuten in 80Db als ik me niet vergis, en 80 DB is als je je stem zou verheffen voor een conversatie met iemand op een meter afstand, en dat is vrij rap, en een kwartier is niks
ik had met rijles nooit doppen in, maar kreeg doofheid door de slechte doppen van de communicatiequote:Op zondag 26 juli 2015 23:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Toevallig had ik een piep/doofheid na ons laatste ritje . En toen hebben we niet harder gereden als 90 km/h en op zeker niet langer als tien minuten achter elkaar.
en die herrie aan je kop is ook nog eens vermoeiend.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:27 schreef Sounddragon het volgende:
Effe een kleine toevoeging: van 100 Decibel word je niet meteen doof ofzo hoor, maar dan loop je dus gehoorschade op.. dat merk je niet, je hoort alleen steeds een klein stuk je minder Een piep of ruisje na belasting duidt overigens wel op overbelasting van je gehoorgang en trommelvlies.
En dodelijk saai als je een paar 100 km moet rijden.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:05 schreef Catch22- het volgende:
[..]
en die herrie aan je kop is ook nog eens vermoeiend.
Geluidsstress heet dat, en dat kost inderdaad een hoop energie.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:05 schreef Catch22- het volgende:
[..]
en die herrie aan je kop is ook nog eens vermoeiend.
reed je achter mij?quote:Op zondag 26 juli 2015 23:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Toevallig had ik een piep/doofheid na ons laatste ritje .
Boren in die stock Laatst een CB500 onder handen genomen en er komt een mooie diepe roffel uit die nog wel beschaafd is qua niveau.quote:Op maandag 27 juli 2015 03:47 schreef BlackLining het volgende:
Voordeel van goeie oordoppen is ook vooral dat het ruis dempt en da's nou net datgene wat irritant is.
Met Alpine otoplastieken in hoor ik mijn motor beter dan zonder, en een praatje maken voor het stoplicht tussen allemaal draaiende motoren gaat dan ook veel beter.
En dat geluid uit de pijp mag van mij ook best wat minder idd. De Bandit zit aardig boven de grens van asociaal naar mijn mening. Voel je je ook behoorlijk bezwaard als je dan rond middernacht je straat in rolt terwijl de buren al liggen te pitten Maar de stock pijp is weer een ander uiterste en iets er tussenin moet nog even stevig voor gespaard worden, die pijpen zijn doorgaans schofterig duur.
daarom rij ik ook weer met DB-killers en zelfs dan zet ik hem halverwege de straat neutraal en laat ik hem rollenquote:Op maandag 27 juli 2015 03:47 schreef BlackLining het volgende:
Voel je je ook behoorlijk bezwaard als je dan rond middernacht je straat in rolt terwijl de buren al liggen te pitten
Volgas is ook weer zo wat. Maar daarbij vind ik het wel fijn om de motor de laatste kilometer tot rust te laten komen.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:21 schreef joppie_saus het volgende:
Ach, zo lang de buurt hier de hele nacht door herrie maakt met muziek, hun Golfjes en Civicjes zie ik niet in waarom ik niet lekker 's nachts thuis kan komen met de motor.
Stel je voor dat hij niet op adem kan komen.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:25 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Volgas is ook weer zo wat. Maar daarbij vind ik het wel fijn om de motor de laatste kilometer tot rust te laten komen.
Hij heeft meestal hard gewerkt, mag hij wel even rustig uitlopen.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:47 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Stel je voor dat hij niet op adem kan komen.
Altijd de otoplastiken in als ik gaan rijden. Heb ze laten maken voor het werk maar op de motor werken ze ook prima.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:27 schreef Sounddragon het volgende:
Effe een kleine toevoeging: van 100 Decibel word je niet meteen doof ofzo hoor, maar dan loop je dus gehoorschade op.. dat merk je niet, je hoort alleen steeds een klein stuk je minder Een piep of ruisje na belasting duidt overigens wel op overbelasting van je gehoorgang en trommelvlies.
Two wrongs don't make a right.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:21 schreef joppie_saus het volgende:
Ach, zo lang de buurt hier de hele nacht door herrie maakt met muziek, hun Golfjes en Civicjes zie ik niet in waarom ik niet lekker 's nachts thuis kan komen met de motor.
Klopt. Ik woon in de Oosterpark, dus het algehele gedrag hier zal ook nimmer veranderen.quote:
kom hamburgervijver vissen danquote:Op maandag 27 juli 2015 13:22 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Klopt. Ik woon in de Oosterpark, dus het algehele gedrag hier zal ook nimmer veranderen.
Wattes?quote:
Dan maakt het ook niet uit hoe hard je uitlaat brult als je thuiskomt, iedereen daar is toch te bezopen om iets te doenquote:Op maandag 27 juli 2015 13:22 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Klopt. Ik woon in de Oosterpark, dus het algehele gedrag hier zal ook nimmer veranderen.
daar heeft r0dawa het altijd over mi mang g. Wat voor motor reed je eigenlijk? Kon het niet goed zienquote:
Klopt, scheelt weer hè.quote:Op maandag 27 juli 2015 13:56 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Dan maakt het ook niet uit hoe hard je uitlaat brult als je thuiskomt, iedereen daar is toch te bezopen om iets te doen
Kawasaki jongequote:Op maandag 27 juli 2015 13:56 schreef Catch22- het volgende:
[..]
daar heeft r0dawa het altijd over mi mang g. Wat voor motor reed je eigenlijk? Kon het niet goed zien
Ah oke, zoiets stond me wel bij ja.quote:
Als je 'm nou ook nog matzwart gekocht hebt, hebben we dis exact dezelfde helm. Ik ga mijn naam wel in het labeltje schrijven als we ooit naar dezelfde fokrit gaan. Straks zit ik per ongeluk met jouw zweetmuts op m'n kop. Ewl.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:18 schreef Amoeba het volgende:
Nieuwe helm gemacht. Eerste helm die ik op m'n kop zette was al prima, HJC IS-17 in size S.
Alles aan mij is size S ofzo, muv mijn pener, die is gewoon XXL net als de rest van FOK!.
Er lag zo'n legergroene met sterren erop. Met het oog op mijn midlife crisis..quote:Op maandag 27 juli 2015 14:24 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Als je 'm nou ook nog matzwart gekocht hebt, hebben we dis exact dezelfde helm. Ik ga mijn naam wel in het labeltje schrijven als we ooit naar dezelfde fokrit gaan. Straks zit ik per ongeluk met jouw zweetmuts op m'n kop. Ewl.
Ben je ook niet zo groot?quote:Op maandag 27 juli 2015 14:18 schreef Amoeba het volgende:
Nieuwe helm gemacht. Eerste helm die ik op m'n kop zette was al prima, HJC IS-17 in size S.
Alles aan mij is size S ofzo, muv mijn pener, die is gewoon XXL net als de rest van FOK!.
1,78m ofzo.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ben je ook niet zo groot?
Ik heb wel alles in groot. Handschoenen zelfs 5XL. Die HJC heb ik ook op gehad, maar ik vond dat zonnevizier-systeem niet zo lekker aanvoelen.
Ik had achteraf wel kleurtjes gewild stiekem. Maar dat was duurder en Nederlander en student. Zonneviziersysteem vind ik ideaal, alleen schiet hij bij mij niet helemaal terug in de helm, het laatste stukje moet ik 'm zelf terugduwen. Maar dan zit hij toch al niet meer voor m'n ogen dus dat is niet zo'n probleem.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:26 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Er lag zo'n legergroene met sterren erop. Met het oog op mijn midlife crisis..
Nee matzwart natuurlijk.
LED? Wat is deze discoquote:Op maandag 27 juli 2015 14:27 schreef joppie_saus het volgende:
Blij dat je deze niet genomen hebt dan, als je toch een nieuwe helm ging kopen:
[ afbeelding ]
Jammer dat het illegaal is. Ik overweeg die helm overigens ook. Die is gewoon strak, meeste helmen vind ik te flashy.quote:
Niet getest op het ritje net. De zon scheen toch niet en zsm naar huis gereden. M'n kap was nog niet droog dus van polyester een plaat aan m'n frame gehangen waar m'n kenteken en achterlicht opzit. Noodoplossingenquote:Op maandag 27 juli 2015 14:29 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik had achteraf wel kleurtjes gewild stiekem. Maar dat was duurder en Nederlander en student. Zonneviziersysteem vind ik ideaal, alleen schiet hij bij mij niet helemaal terug in de helm, het laatste stukje moet ik 'm zelf terugduwen. Maar dan zit hij toch al niet meer voor m'n ogen dus dat is niet zo'n probleem.
Ik heb het ook alleen nog maar getest omdat het kon hoor, nog niet nodig gehad. Ben sowieso geen fan van dat soort dingen (zonnebrillen ed), maar verder naar het zuiden of met laagstaande zon kan het soms wel verrekte prettig zijn.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:36 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Niet getest op het ritje net. De zon scheen toch niet en zsm naar huis gereden. M'n kap was nog niet droog dus van polyester een plaat aan m'n frame gehangen waar m'n kenteken en achterlicht opzit. Noodoplossingen
LEDjes zijn niet illegaal. Shark Skwal heeft een ECE keurmerk, en is derhalve in zijn geheel goedgekeurd:quote:Op maandag 27 juli 2015 14:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Jammer dat het illegaal is. Ik overweeg die helm overigens ook. Die is gewoon strak, meeste helmen vind ik te flashy.
quote:Op grond van artikel 60 lid 1 Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) dienen bestuurders en passagiers van motorfietsen een goed passende helm te dragen die is voorzien van een goedkeuringsmerk als bedoeld in artikel 22 lid 4 Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994). Helmen die voldoen aan de eisen van ECE-R22 kunnen een dergelijke goedkeuring krijgen. In de Bijlage van de Toelating van helmen is te vinden hoe een dergelijk goedkeuringsmerk eruitziet. Alleen als u een helm gebruikt die is goedgekeurd voldoet u aan de eisen van artikel 60 lid 1 RVV.
Het RVV 1990, het WVW 1994 en de Toelating van helmen zijn te vinden via de website wetten.nl.
De (zeer uitgebreide) eisen van ECE-R22 waaraan een helm moet voldoen zijn in het Engels te vinden via deze link: http://www.unece.org/file...wp29/wp29regs/r022r4e.pdf
HBJZ Burgerbrieven
Hoofddirectie Bestuurlijke en Juridische Zaken
Ministerie van Infrastructuur en Milieu
O dat is wel flex dan Dacht dat men nogal spastisch was met verlichting op auto's en motoren.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:44 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
LEDjes zijn niet illegaal. Shark Skwal heeft een ECE keurmerk, en is derhalve in zijn geheel goedgekeurd:
[..]
Zometeen dus drie exact dezelfde helmen. Ik heb ook de mat zwarte.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:29 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik had achteraf wel kleurtjes gewild stiekem. Maar dat was duurder en Nederlander en student. Zonneviziersysteem vind ik ideaal, alleen schiet hij bij mij niet helemaal terug in de helm, het laatste stukje moet ik 'm zelf terugduwen. Maar dan zit hij toch al niet meer voor m'n ogen dus dat is niet zo'n probleem.
Ook een S?quote:Op maandag 27 juli 2015 14:55 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Zometeen dus drie exact dezelfde helmen. Ik heb ook de mat zwarte.
En ook bij mij is dat zonnevizier een beetje bagger. Zelfde probleem.
Liefst wel met een rood ledje achter dan.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Jammer dat het illegaal is. Ik overweeg die helm overigens ook. Die is gewoon strak, meeste helmen vind ik te flashy.
Zou wel praktischer zijn inderdaad.quote:Op maandag 27 juli 2015 15:04 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Liefst wel met een rood ledje achter dan.
Liefst nog gekoppeld aan je remlicht ookquote:
Ik voel een kickstarter.quote:Op maandag 27 juli 2015 15:17 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Liefst nog gekoppeld aan je remlicht ook
Volgens mij wel.quote:
Helmgrabbelton bij de volgende fokrit.quote:
Ik heb er meestal wel een donker vizier op zitten.quote:Op maandag 27 juli 2015 15:38 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Helmgrabbelton bij de volgende fokrit.
die moest wegquote:Op maandag 27 juli 2015 15:29 schreef Erasmo het volgende:
FOTOTIJD:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Badassquote:Op maandag 27 juli 2015 15:50 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik heb er meestal wel een donker vizier op zitten.
Nice!!!!!!quote:Op maandag 27 juli 2015 15:29 schreef Erasmo het volgende:
FOTOTIJD:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn ervaring is dat dat bar weinig zegt. Mijn winterhandschoenen zijn 2XL, mijn zomerhandschoenen zijn S en die zitten ruimer. Mijn huidige helm is S en zit hetzelfde als mijn vorige helm in XLquote:Op maandag 27 juli 2015 14:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ben je ook niet zo groot?
Ik heb wel alles in groot. Handschoenen zelfs 5XL. Die HJC heb ik ook op gehad, maar ik vond dat zonnevizier-systeem niet zo lekker aanvoelen.
Jij rijdt nu gewoon met een kaal subframe met daaraan een plastic plaat gebeund voor het kenteken? Pics!!quote:Op maandag 27 juli 2015 14:36 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Niet getest op het ritje net. De zon scheen toch niet en zsm naar huis gereden. M'n kap was nog niet droog dus van polyester een plaat aan m'n frame gehangen waar m'n kenteken en achterlicht opzit. Noodoplossingen
Dat laatste ligt aan je hoofd. Die oude helm van je zat mij veel ruimer dan je nieuwe.quote:Op maandag 27 juli 2015 16:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat dat bar weinig zegt. Mijn winterhandschoenen zijn 2XL, mijn zomerhandschoenen zijn S en die zitten ruimer. Mijn huidige helm is S en zit hetzelfde als mijn vorige helm in XL
Waar heb je die nou weer vandaan?quote:Op maandag 27 juli 2015 15:29 schreef Erasmo het volgende:
FOTOTIJD:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog steeds die Jawa Ben nu op zoek naar een geschikte viertakt vervanger.quote:Op maandag 27 juli 2015 16:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waar heb je die nou weer vandaan?
Wel vet
Of is dit nog steeds die Jawa die je toen eens in een opwelling gekocht had?
wat had dit geintje je gekost dan? zijn volgens mij best betaalbaar toch? en rijdt het een beetje?quote:Op maandag 27 juli 2015 17:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nog steeds die Jawa Ben nu op zoek naar een geschikte viertakt vervanger.
Herkenbaar wel. Ik had hiervoor een uitlaat die ik als ik 130km/h reed nog duidelijk hoorde. Op zich een mooi geluid, maar gewoon te asociaal hard. Inmiddels een nieuwe demper eronder met de killer erin, is een stuk stiller maar meer geluid dan stock. Zodra ik m'n straat in rij gaat de koppeling in en laat ik m'n motor gewoon uitrollen tot de oprit.quote:Op maandag 27 juli 2015 09:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
daarom rij ik ook weer met DB-killers en zelfs dan zet ik hem halverwege de straat neutraal en laat ik hem rollen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |