Catch22- | woensdag 15 juli 2015 @ 15:39 |
Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht Agenda: De New/Oldbierit! - Motorrijders newbierit! In de planning: - Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik New/Oldbierit Apr 2014 Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op? Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog? Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden. Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken? Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet? Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven? Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. Wie maakt er eventueel foto's? Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden? Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT! Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen. Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden! Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • Tarieven snelheidsovertredingen • Inside the mind of a motorbike thief Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Reflectiestickers • Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen • Motosp.gr - Evenzo surplus online shop Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez • Cycle-Ergo (Ergonomie) Motorreparatie • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. [ Bericht 2% gewijzigd door Catch22- op 15-07-2015 16:34:59 ] | |
Den_Haag | woensdag 15 juli 2015 @ 15:44 |
Niet akkoord gaan met zijn eerste bod. Hij werkt in opdracht van de verzekering. | |
sylvesterrr | woensdag 15 juli 2015 @ 16:19 |
Heb je het over de dagwaarde? Ik hoop dat de motorzaak mij daarbij kan helpen. Misschien koop ik de volgende motor wel daar... De kleding ga ik in ieder geval daar kopen, afhankelijk van wat de expert oordeelt over de schade aan kleding, helm en laarzen... | |
Salatrel | woensdag 15 juli 2015 @ 16:33 |
die laat daar gewoon een formule op los op basis van de aankoopdatum. Ik kreeg vorig jaar voor mijn 2 maanden oude pak de nieuwwaarde en voor mijn helm 75% omdat ie meer als een jaar oud was (13 maanden) | |
Amoeba | woensdag 15 juli 2015 @ 16:38 |
Je moet zelf ook even uitzoeken wat je brik nog waard is inderdaad, en dan met de verzekeringsexpert eruit komen. Maar zoals Catch zegt, als het frame / vork nog heel zijn valt het wel mee. Die schade aan de kuip is ff kut, maar om hem technisch in orde te krijgen zal wel meevallen. | |
sylvesterrr | woensdag 15 juli 2015 @ 16:41 |
Alles is minder dan een jaar oud. Volgens de voorwaarden wordt dan de nieuwwaarde uitgekeerd. Vindt de expert de kleding zodanig beschadigd dat het vervangen moet worden?
| |
Salatrel | woensdag 15 juli 2015 @ 16:45 |
helm sowieso en als je er schaafwonden aan overgehouden hebt mag ik aannemen van wel | |
sylvesterrr | woensdag 15 juli 2015 @ 16:46 |
Wat mijn brik nog waard is doet er toch niet toe? Het gaat toch om wat het waard was vóór het ongeval (vervangingswaarde)? De huidige waarde is alleen van belang als ik 'm zou willen opkopen lijkt mij. Of zie ik het verkeerd? | |
sylvesterrr | woensdag 15 juli 2015 @ 16:48 |
Ik wacht het telefoontje van de verzekeraar wel af. Wel kut, want ik weet nu niet of ik al moet gaan shoppen... | |
Amoeba | woensdag 15 juli 2015 @ 16:49 |
Ja dat bedoel ik ook eigenlijk. Het gaat om de dagwaarde, dus je moet uitzoeken wat je brik nog waard was. Sorry. | |
Sounddragon | woensdag 15 juli 2015 @ 19:53 |
dat.. Ding is niet TL, je wordt genaaid. | |
BlackLining | donderdag 16 juli 2015 @ 14:21 |
dit.. Total loss om wat schaafplekken Mag ik even schatten? 150 euro en drie uur werk. Dan is ie weer prima. Zul je niet alle krasjes weggewerkt krijgen maar het is totale bull om dat ding TL te verklaren. Ik zou zeggen, zeg die oplichter gedag, neem 'het wrak' mee en geef een handige kennis een kratje bier en geld voor een nieuwe spiegel (50 euro) en een carterdeksel (75 euro). | |
Salatrel | donderdag 16 juli 2015 @ 15:25 |
2 knaak 50 geboden voor het 'wrak' | |
sylvesterrr | donderdag 16 juli 2015 @ 16:18 |
Ik wacht het schaderapport nog even af. Afhankelijk van de schade en de restwaarde houd ik de motor gewoon. Wat krasjes boeien mij niet. | |
Catch22- | donderdag 16 juli 2015 @ 16:31 |
Zou ik ook doen. Als die garagist je vervolgens een leuk aanbod voor wat anders kan doen dan zit je ook hoed toch? | |
sylvesterrr | donderdag 16 juli 2015 @ 17:56 |
Yep. Ik ben morgen toch weer in Nijmegen (de motor staat bij Termaat Motoren), dus dan loop ik even langs om even te babbelen. | |
BlackLining | donderdag 16 juli 2015 @ 18:06 |
Huh? Staat de Ten ook bij de garage dan? | |
Dekatria | donderdag 16 juli 2015 @ 19:33 |
Prima rijweer hier hoor. | |
Salatrel | donderdag 16 juli 2015 @ 19:40 |
jammer dat je haar niet op de foto staat
| |
Salatrel | donderdag 16 juli 2015 @ 19:41 |
tevens: goeie fotokwaliteit zeg! | |
whY... | vrijdag 17 juli 2015 @ 09:35 |
Ik heb een nieuwe bike! Heb de Xj900 weggedaan en er een xj600 diversion voor terug | |
Salatrel | vrijdag 17 juli 2015 @ 11:18 |
lekker temperatuurtje om te rijden maar tering wat een wind zeg vooral ook die stoten van opzij toch 3 uurtjes wezen sturen | |
Sounddragon | vrijdag 17 juli 2015 @ 12:40 |
Why? | |
Sounddragon | vrijdag 17 juli 2015 @ 12:42 |
vandaag ook weer eens op de moteur naar de Arbeit; blik krijgt een beurtje. Van de week effe een nieuw stuk achterrubber aan laten rukken, je kunt er bijna doorheen kijken inmiddels | |
whY... | vrijdag 17 juli 2015 @ 12:49 |
Onderhoud werd duur en een lichtere bike is voor woon werk wel erg prettig. | |
Yreal | vrijdag 17 juli 2015 @ 13:11 |
huilen toch dit? 54 km/u , vlak voor het einde 50 bord | |
BRooster | vrijdag 17 juli 2015 @ 14:37 |
57 km/h Wel irritant zoiets ja... | |
Salatrel | vrijdag 17 juli 2015 @ 15:01 |
57 op je teller misschien nog wel meer | |
Tunafish | vrijdag 17 juli 2015 @ 16:36 |
De grens moet toch ergens getrokken worden. | |
sylvesterrr | vrijdag 17 juli 2015 @ 16:49 |
Dynamo, carter, kuipdelen, voorvork... Dat is wat ik heb begrepen van de motorzaak. Dat is exclusief de kleine dingen zoals spiegel enzo. | |
Amoeba | vrijdag 17 juli 2015 @ 16:50 |
Voorvork is wel duur ja | |
BlackLining | vrijdag 17 juli 2015 @ 19:08 |
Ik heb je fiets niet gezien maar afgaande op de foto's en het verhaal van een schuivertje op een rotonde denk ik dat dat ruimschoots overdreven is allemaal. Krassen op een vork wil nog niet zeggen dat ie kapot is. Als ie als nieuw moet is ie total loss ja. Maar uitgaande van de dagwaarde en een paar krasjes is wat dat betreft elke motor ouder dan vijf jaar met een krasje op de tank al TL te verklaren. Als ik zo mag gokken schat ik dat 85% hier rondrijdt op volgens de verzekering TL'ed motoren. De mijne, anderhalf jaar geleden volledig gerestaureerd incluis. Dagwaarde volgens verzekeraars is na enkele jaren al onder de 500 euro (totaal niet in lijn met de praktijk, maar oke) en een nieuw kuipdeel kost daarvan de helft, een vork een drievoud. Repareren kan, mits niet té hard verneukt, echter ook met een soldeerbout, wat donorplastic en een lakstiftje. Totale kosten 30 piek, nieuw carterhelftje en een spiegel van eBay plukken en je bent klaar voor nog niet de helft als wat de verzekering als dagwaarde ziet. Als je dan ook nog bedenkt dat de dagwaarde in de praktijk geen 500 euro maar eerder 1500 is, kun je je conclusie trekken. [ Bericht 6% gewijzigd door BlackLining op 17-07-2015 19:18:57 ] | |
Tankiej | vrijdag 17 juli 2015 @ 19:11 |
Heb je ook foto's gemaakt? Detailfoto's van de beschadigingen etc? Verder wat BL zegt; verzekering gaat uit van alle beschadigingen verhelpen met originele onderdelen. Dan zijn motoren heel snel economisch TL. Ik heb een GS500 gehad die nadat ie omgevallen was al TL verklaard werd door de verzekering. Zaten wat krasjes op de tank, uitlaat, spiegel en remhendel was krom. Dan is ie voor een verzekering economisch gezien afgeschreven, maar dat wil niet zeggen dat ie ook echt afgeschreven is. | |
sylvesterrr | vrijdag 17 juli 2015 @ 19:29 |
Ikzelf heb geen detailfoto's gemaakt. Mij is verteld dat het tegen de stoeprand aan schuiven de voorvork heeft verpest. Ik heb verder ook 0,0 verstand van motoren, kan er moeilijk over oordelen. Zodra ik meer info (restwaarde) heb zal ik met de motorzaak gaan babbelen over het technisch in orde krijgen van de motor. Ik kijk wel of ik iemand kan meenemen die meer verstand van zaken heeft. | |
BlackLining | zaterdag 18 juli 2015 @ 11:47 |
Waar staat ie ergens? Als het in de buurt is wil ik best wel een keer mee komen kijken. | |
Tankiej | zaterdag 18 juli 2015 @ 12:02 |
| |
sylvesterrr | zaterdag 18 juli 2015 @ 12:22 |
Wat is trouwens het verschil tussen dagwaarde en vervangingswaarde? Het is me niet geheel duidelijk. Volgens de ene website betekenen die twee termen exact hetzelfde, en volgens de andere is er een wezenlijk verschil: dagwaarde is de nieuwprijs minus afschrijving, vervangingswaarde is de prijs voor een gelijkwaardig object (rekening houdend met staat van voertuig, onderhoud en dergelijke). Op mijn polis staat vervangingswaarde.. | |
daNpy | zaterdag 18 juli 2015 @ 12:55 |
Tjah, de dagwaarde van mijn motor is ook vrij laag... maar om er eentje in dezelfde staat en met dezelfde onderdelen weer terug te kopen/bouwen ben je wel duurder uit. Ik denk dat je met vervangingswaarde beter uit bent. | |
Sounddragon | zaterdag 18 juli 2015 @ 12:55 |
Dagwaarde staat in een boekje, daarmee kom je beter uit als het een pekelbarrel betreft waar de vellen aan alle kanten aan het blok hangen. Vervangingswaarde komt beter uit als je een piekfijn onderhouden motorfiets hebt, want dan kun je een in eenzelfde staat verkerende fiets als vervanging eisen, en als je dan bijvoorbeeld op iets zeldzaams rijdt, kan die waarde goed omhoog schieten. Had ik met de AT toen ook, omdat er domweg bijna niet één te vinden was in bijvoorbeeld mijn kleur, met vergelijkbare km-stand en staat van onderhoud. | |
daNpy | zaterdag 18 juli 2015 @ 13:02 |
Kleur lijkt me dan toch wel het minst van toepassing, tenzij speciaal gespoten in een of andere glitterlak | |
sylvesterrr | zaterdag 18 juli 2015 @ 13:02 |
Nou, dan zie ik hopelijk toch een deel van mijn nieuwe banden (4000km) en kettingkit (2500km) terug in de vergoeding. Scheelt weer. Ik hoop snel uitsluitsel te hebben, dan kan ik gaan shoppen... Heb een leuke r6 op het oog als opvolger van de Thundercat. | |
Salatrel | zaterdag 18 juli 2015 @ 13:42 |
Van 4000km oude banden zou ik niet teveel verwachten en van die kettingset ook niet | |
sylvesterrr | zaterdag 18 juli 2015 @ 14:08 |
Nou ja, daarmee gaat de vervangingswaarde van de motor toch wel *iets* omhoog? Echt kut dit, vorige maand voor vijfhonderd euro nieuwe banden en kettingset laten monteren. Waar het mij omgaat is dat ik met het geld een motor wil kunnen kopen waarbij de banden en kettingset niet zo goed als op zijn. | |
Salatrel | zaterdag 18 juli 2015 @ 14:13 |
Je hebt vorige maand nieuwe banden en kettingset laten monteren die nu een verschillende hoeveelheid kilometers hebben afgelegd? Ook nog eens een bijzonder hoog aantal km voor een maand | |
sylvesterrr | zaterdag 18 juli 2015 @ 14:20 |
Ja, op 9 juni nieuwe banden en op 25 juni (1500km later) kettingset.. Daarna heb ik nog eens 3000km gereden. De kilometers heb ik net even opgezocht (lang leve Fuelio). Met 400km per week woon-werkverkeer, familiebezoekjes (90 km enkele reis) gaat het hard. Op 28 juni ook nog een dagje Eifel (800-900km). Ik heb de Thundercat op 18 april met 61450km op de teller gekocht. Bij de laatste tankbeurt stond de teller op 73009km. | |
daNpy | zaterdag 18 juli 2015 @ 15:14 |
Die ketting en banden vallen onder normaal onderhoud. Daarnaast denk ik dat het verschil tussen vervangingswaarde en dagwaarde van een Thundercat met 73dkm op de klok tamelijk verwaarloosbaar is | |
pindaplukker | zaterdag 18 juli 2015 @ 17:14 |
Hoppaaa, 134,9Hp van de 140. Niet slecht dacht ik zo. Kijk die mensen op de achtergrond | |
BRooster | zaterdag 18 juli 2015 @ 17:32 |
Mooie score! Kwam volgens mij een beste bak herrie uit zo te zien | |
Maegrim | zaterdag 18 juli 2015 @ 17:52 |
Waalwijk? Was ik net ook vanaf half 4, helaas net niet aan de beurt gekomen | |
pindaplukker | zaterdag 18 juli 2015 @ 18:14 |
Waalwijk idd | |
BlackLining | zaterdag 18 juli 2015 @ 21:08 |
Ik vrees dat er bij de Bandit wel wat meer paardjes ontsnapt zijn in inmidels 130k km
| |
Salatrel | zaterdag 18 juli 2015 @ 21:21 |
ziet er uit als nieuw
| |
Hyperdude | zondag 19 juli 2015 @ 14:36 |
Stom filmpje. https://vimeo.com/132725292 | |
Sounddragon | zondag 19 juli 2015 @ 18:28 |
Mooi krom frame @ 1.50. | |
Maegrim | zondag 19 juli 2015 @ 18:43 |
123nm@ 5459rpm? da's 40 meer dan uit de fabriek | |
Amoeba | zondag 19 juli 2015 @ 19:03 |
Is die demper origineel? | |
BlackLining | zondag 19 juli 2015 @ 19:18 |
Ja. | |
Amoeba | zondag 19 juli 2015 @ 19:34 |
Ah okay. Ik vind zoiets wel vetter: Anderzijds heeft die demper dan wel weer een prima geluidje. Ik was gisteren een bout van m'n remklauw achter kwijt. Vlug een nieuwe bout geregeld terwijl m'n halve reservoir over m'n velg druppelde. Nog niet dicht. Vandaag heeft pa er even naar gekeken, waarschijnlijk wat troep tussen gekomen, werkt als een zonnetje weer. Toch raar dat die bout weg was, die andere zat echt onvermurwbaar vast. Wel tijd voor nieuwe remblokjes trouwens. | |
Maegrim | zondag 19 juli 2015 @ 19:37 |
origineel nadat er iemand er een zaag ingezet heeft en er daarna op is gaan staan ja | |
BlackLining | zondag 19 juli 2015 @ 19:37 |
Tevens, da's een Mk2 Bandit. Die erken ik niet. Dude Ik neem aan dat je die nieuwe bout netjes met een momentsleutel hebt vastgezet volgens de specificaties? Dat zou natuurlijk wel moeten bij een motor die in zo'n topstaat verkeert als de jouwe. | |
Sarasi | zondag 19 juli 2015 @ 19:40 |
sylvesterrr | zondag 19 juli 2015 @ 20:01 |
Amoeba | zondag 19 juli 2015 @ 20:07 |
Het is een imbus M8, dus natuurlijk met een goed lange imbussleutel. Maar het werkt weer een dag later, dus 'dude ' doe niet zo moeilijk. Het gaat puur om de demper van je Bandito. Melkpakje. | |
BlackLining | zondag 19 juli 2015 @ 20:23 |
Nou ja, kijk hier eens, zou ik zeggen. | |
Amoeba | zondag 19 juli 2015 @ 21:56 |
Die zou ik wel eens nodig kunnen hebben ja. | |
Catch22- | zondag 19 juli 2015 @ 22:10 |
Gaan we nu weer lief doen? Mooi. | |
Amoeba | zondag 19 juli 2015 @ 23:58 |
Ik snap alle commotie niet. Ik stond ergens bij de kerk in Oirschot te kijken, dus ik had de hele garage ook niet bij me. Nieuwe bout gescoord bij de Multimate en als het dan nog niet dicht is kon die achterrem wel tot morgen wachten. Ik keurig m'n wiel en de kap schoongemaakt, kom ik terug bij de groep, vertel ik dat ik die rem even niet kan gebruiken, vond zo'n gozer het nog even nodig om te kijken of hij het echt niet deed. Wéér remvloeistof over m'n velg. (Hij lekte alleen als je druk opbouwt) | |
BlackLining | maandag 20 juli 2015 @ 00:08 |
Gewoon gaan rijden ook he | |
Amoeba | maandag 20 juli 2015 @ 00:14 |
Moet ik dat ding dan laten staan ofwat? | |
Amoeba | maandag 20 juli 2015 @ 00:17 |
Ophalen met een trailer zeker. Makkelijk praten achter je toetsenbord, gewoon naar huis knallen, dat kan prima met alleen een voorrem. | |
Catch22- | maandag 20 juli 2015 @ 00:30 |
Weet niet of ik er verder mee zou rijden... | |
Tunafish | maandag 20 juli 2015 @ 10:37 |
Ja, je kunt ook best op alleen je achterwiel naar huis als je gewoon een hele lange wheelie trekt. Betekent niet dat het een aan te raden optie is | |
Amoeba | maandag 20 juli 2015 @ 11:55 |
Je levert 20% remkracht in. Ideaal is anders, maar die hele rompslomp van een trailer (of liever een auto met trekhaak) regelen versus naar huis gaan op je dooie gemakkie, nou dan maar zo. | |
Den_Haag | maandag 20 juli 2015 @ 14:12 |
Remmen is overrated | |
BRooster | maandag 20 juli 2015 @ 14:33 |
Ach, er gaan zat ritten voorbij dat ik mijn remmen niet aanraak. Vooral m'n achterrem gebruik ik echt maar sporadisch. Desondanks wel handig om ze te hebben en dat ze het goed doen als ik ze nodig heb | |
Gummiebeer | maandag 20 juli 2015 @ 14:49 |
Het is maar een achterrem.. Volgens mij heb ik nog de originele remvoering achter, zo vaak spreek ik die aan Het is veel spannender om met een versleten remschijf voor te remmen! | |
Gummiebeer | maandag 20 juli 2015 @ 14:51 |
BL doet veel stoutere dingen als ik dat zo lees. CJIB kan dat beamen | |
Salatrel | maandag 20 juli 2015 @ 15:46 |
Onze brabobadboy | |
KneusTeun | maandag 20 juli 2015 @ 21:03 |
Dat zal nooit gebeuren hier.... | |
Salatrel | dinsdag 21 juli 2015 @ 16:59 |
sylvesterrr | dinsdag 21 juli 2015 @ 17:02 |
| |
Erasmo | dinsdag 21 juli 2015 @ 17:07 |
Claxon was zeker defect? Blijft een Ducati | |
KneusTeun | dinsdag 21 juli 2015 @ 17:11 |
Wat ik even niet snap is waar keek die chauffeur naar? Als je een draai niet haalt en op de verkeerde weghelft zit lijkt het mij vrij essentieel om even te kijken waar je naar toe gaat.... | |
sylvesterrr | woensdag 22 juli 2015 @ 08:21 |
Zonet gebeld door de schade-expert. Restwaarde is 680 euro, voorstel voor dagwaarde 3700 (???!). Toen ik die 3700 euro hoorde was mijn eerste reactie 'is dat inclusief motorkleding?' Zijn antwoord: 'nee, daarvan moet ik de waarde nog bepalen, de scans van de aankoopnota's die ik heb gekregen zijn niet goed leesbaar.' Holy shit. Ik wacht nog op de bevestiging per mail van het bod. Of zou hij 'zeventienhonderd' bedoeld hebben in plaats van 'zevenendertighonderd'? Nou ja, qua uitspraak lijken ze niet echt op elkaar. [ Bericht 14% gewijzigd door sylvesterrr op 22-07-2015 08:33:18 ] | |
Nero22 | woensdag 22 juli 2015 @ 11:00 |
Mooie nieuwe brommer uitzoeken dan. | |
sylvesterrr | woensdag 22 juli 2015 @ 11:19 |
Als ik daadwerkelijk 3700 euro krijg, dan opent dat wel nieuwe deuren ja... | |
Nero22 | woensdag 22 juli 2015 @ 11:21 |
2003 CBR600RR | |
Freezer | woensdag 22 juli 2015 @ 11:24 |
Staat nog een Husq te koop in V&A voor ongeveer dat bedrag | |
Nero22 | woensdag 22 juli 2015 @ 11:26 |
10/10 would buy | |
sylvesterrr | woensdag 22 juli 2015 @ 11:29 |
Totaal niet geschikt voor woon-werkverkeer geloof ik... | |
Erasmo | woensdag 22 juli 2015 @ 11:35 |
Ligt eraan hoe ver je moet. In de stad is het wel een lekker ding. | |
sylvesterrr | woensdag 22 juli 2015 @ 11:43 |
40km enkele reis met een stuk snelweg. | |
Gummiebeer | woensdag 22 juli 2015 @ 14:03 |
Chauffeur ziet hem gewoon niet. Motorrijders verdwijnen heel makkelijk uit het zicht in een vrachtwagencabine. | |
Sounddragon | woensdag 22 juli 2015 @ 14:25 |
jeh, en het klinkt misschien stom, maar de beste manier om een vrachtwagen te passeren is redelijk dicht erlangs, want de dode hoek begint aan de buitenkant. | |
Erasmo | woensdag 22 juli 2015 @ 14:36 |
De gemiddelde chauffeur kennende zat ie nog even z'n vrachtbrief te controleren. | |
joppie_saus | woensdag 22 juli 2015 @ 16:08 |
Vandaag geslaagd, rijbewijs met spoed aangevraagd en morgen de eerste kilometers maken.. | |
Amoeba | woensdag 22 juli 2015 @ 16:16 |
Rijke tata | |
Erasmo | woensdag 22 juli 2015 @ 16:52 |
Gefeliciteerd! De meerkosten voor een mooie zomerdag rijden zijn het wel waard. | |
Catch22- | woensdag 22 juli 2015 @ 17:08 |
wiehie nog een groninger gefeliciteerd! | |
Den_Haag | woensdag 22 juli 2015 @ 17:28 |
Hopen dat het droog blijft en dan lekker op de brommer naar huis. | |
sylvesterrr | woensdag 22 juli 2015 @ 17:35 |
Ik heb inmiddels de mail van de schade-expert ontvangen. Het is echt ¤3700. Ik ga maar eens vaker onschuldig crashen denk ik. Vraag me af of de verzekeraar moeilijk gaat doen. | |
Nero22 | woensdag 22 juli 2015 @ 17:36 |
Niceeeeeee. Koop die Honda CBR600RR. Ik zie hem als uitstekende opvolger van mijn baby Ninja. | |
Nero22 | woensdag 22 juli 2015 @ 19:16 |
Yamaha's XSR700. Afgeleid van de MT-07. Pretty cool! | |
Salatrel | donderdag 23 juli 2015 @ 02:03 |
doe mij maar een MT-09 overigens kan je daarmee gelijk naar hyperpro want de standaard veren schijnen zo slap te zijn dat ze onder de XT niet zouden misstaan | |
Amoeba | donderdag 23 juli 2015 @ 11:04 |
Heeft iemand ervaring met de HJC IS17? Ik had eerst relatief goedkoop een CS12n van m'n instructeur overgenomen, maar dat bevestigingspunt voor het vizier links is een beetje gaar, dus gaarne wat nieuws. Ik ga volgende week in ieder geval 'm ergens testen. Alternatief is een Shark S900. | |
Sarasi | donderdag 23 juli 2015 @ 11:13 |
Die heb ik, bevalt prima. Niet de stilste helm geloof ik, maar ik heb er geen last van. Ook niet van turbulentie ofzo, en het vizier heeft een handig kliksysteem. Als je met de ventilatie open rijdt, komen er wel beesten invliegen. Vandaag geslaagd voor AVD! Zo maar even langs het gemeentehuis en dan morgen pasje halen en eerste ritje maken. | |
Amoeba | donderdag 23 juli 2015 @ 11:19 |
De CS12n heeft ook een handig kliksysteem maar het is zo gaar als maar zijn kan. Mijn vizier schiet steeds los. Tevens gefeliciteerd! Ook al spoedje ja, heeft iedereen geld zat ofzo | |
sylvesterrr | donderdag 23 juli 2015 @ 11:30 |
Gefeliciteerd! | |
sylvesterrr | donderdag 23 juli 2015 @ 11:31 |
Als je zoveel geld kan neertellen voor rijlessen, motorkleding enzo, dan voel je die 40 euro extra niet eens. | |
Catch22- | donderdag 23 juli 2015 @ 11:31 |
Toch maar spoed? | |
Nero22 | donderdag 23 juli 2015 @ 11:37 |
Ik heb ook de IS17, matzwart. Ik vind het een prima ding, maar ik heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal. Feli! En dat kliksysteem werkt ook prima trouwens. Heb al regelmatig viziertjes gewisseld zonder gezeur. | |
Erasmo | donderdag 23 juli 2015 @ 11:49 |
Gefeliciteerd Sarasi! | |
Sarasi | donderdag 23 juli 2015 @ 12:16 |
Ja toch maar spoed, haha. Ik wil de weg op. | |
rulerofdeath | donderdag 23 juli 2015 @ 12:54 |
Gefeliciteerd. Wat voor motor heb je? | |
Sarasi | donderdag 23 juli 2015 @ 13:00 |
Suzuki GS500H. Sinds gisteren ook een stelling vlakbij huis, dus ik kan 'm zo ophalen bij m'n ouders. | |
Catch22- | donderdag 23 juli 2015 @ 13:12 |
Hypocriet! | |
Sarasi | donderdag 23 juli 2015 @ 13:26 |
Shush. | |
Den_Haag | donderdag 23 juli 2015 @ 17:15 |
Zo, de bagagedrager opgehaald in Duitsland. Nu nog even Yamaha koffers regelen. | |
KneusTeun | donderdag 23 juli 2015 @ 18:04 |
Tegen beter weten in toch vandaag op de R6 maar eens naar Sallandse heuvelrug... was geen kip! | |
Salatrel | donderdag 23 juli 2015 @ 18:24 |
hoezo tegen beter in? Doordeweeks toeren ik doe niet anders | |
KneusTeun | donderdag 23 juli 2015 @ 18:34 |
Nee, maar Sallandse heuvelrug is eigenlijk altijd knetter druk. Is het niet met motoren dan wel bussen met oude vellen. Nu zat er een mooie alfa voor me en die vond het wel een uitdaging wat ik dan wel weer leuk volgde. | |
GrumpyCat | donderdag 23 juli 2015 @ 18:53 |
Vandaag met het pontje over bij Bronkhorst, lekker tussen de fietsen en lekker het gas open trekken zodat die ouwe knarren zich de pleuris schrikken Tevens langs Lichtenvoorde geweest waar de Zwarte Cross is begonnen. Al toeterend de provinciale weg gereden, er stonden hordes mensen te kijken naar al het voorbijrijdende caravanverkeer | |
joppie_saus | donderdag 23 juli 2015 @ 19:10 |
Vandaag de eerste kilometers zelfstandig gemaakt. Kon er geen genoeg van krijgen. Wat betreft helmen; ik heb de Shark Skwall met leds. Matzwart. Supertoffe helm. Redelijk licht en integraal zonnescherm. Bevalt goed. | |
Catch22- | donderdag 23 juli 2015 @ 19:25 |
Kom met mij rijden dan! Nu bij motorplaza gogogo Even een optimate en schijfremslot gekocht. | |
joppie_saus | donderdag 23 juli 2015 @ 21:12 |
Haha ik zit al een tijdje aan het bier. Niet zo handig dus. Morgen kilometers maken met Sarasi | |
Sarasi | donderdag 23 juli 2015 @ 21:12 |
Gesjellie! | |
joppie_saus | donderdag 23 juli 2015 @ 21:13 |
Dat moet nog blijken | |
Catch22- | donderdag 23 juli 2015 @ 21:25 |
En mij niet uitnodigen, fraai is dat. O, regen s avonds. Lama | |
Sarasi | donderdag 23 juli 2015 @ 21:27 |
Één onbekende Fokker is wel genoeg tegelijk eerst. Overigens 's middags waarschijnlijk, 's avonds heeft broertje een tenniswedstrijd en hij heeft iedereen al verteld dat ik op de motor zou komen kijken. | |
Catch22- | donderdag 23 juli 2015 @ 21:28 |
Haha. Ik heb net even gereden, de power begint steeds meer te wennen. | |
Amoeba | donderdag 23 juli 2015 @ 21:54 |
Morgen m'n achterkap overspuiten. | |
Salatrel | donderdag 23 juli 2015 @ 22:33 |
ritje doen? PTA / De 15e Motorrijders New/Oldbierit! Immer gerade aus! #31 | |
einschtein | donderdag 23 juli 2015 @ 22:39 |
Heuh. | |
joppie_saus | donderdag 23 juli 2015 @ 23:15 |
Mooi fucked up. Ga 's avonds op verjaardag in Emmen | |
Catch22- | donderdag 23 juli 2015 @ 23:50 |
Met de motor? Ik was laatst in Emmen, bij odoorn er af en via schoonloo, Schoonoord en Sleen naar Emmen. | |
joppie_saus | vrijdag 24 juli 2015 @ 08:26 |
Ja. | |
Catch22- | vrijdag 24 juli 2015 @ 09:21 |
Dat is een leuke route. Tegenwoordig ga ik trouwens via assen en de frieslandroute naar Emmen, scheelt een stuk tijd en frustratie. | |
KneusTeun | vrijdag 24 juli 2015 @ 10:52 |
Emmen zo leuk? reed wel eens in de buurt, maar vond het vaak recht toe recht aan, maar ken de weg daar ook absoluut niet. Bij Ommen wel wat leuke wegen gevonden toen. | |
Catch22- | vrijdag 24 juli 2015 @ 11:01 |
De provincie in is wel leuk hoor | |
Atreidez | vrijdag 24 juli 2015 @ 11:17 |
Iemand ervaring met de bandenservice van Motoport? Prijs en service ok? Ik zou voor onderhoud en reparatie er niet heen willen, maar met banden is t wel prettig dat t meteen kan met t type band wat je wil omdat t op voorraad is.. | |
Den_Haag | vrijdag 24 juli 2015 @ 11:19 |
Nope, ga altijd naar motor Mike. | |
sylvesterrr | vrijdag 24 juli 2015 @ 11:28 |
Sabra in Geldermalsen... | |
Nero22 | vrijdag 24 juli 2015 @ 11:30 |
Mijn eigen dealer was goedkoper. En dan had ik extra benzinekosten niet eens meegeteld, want mijn ouderlijk huis woont daar om de hoek. | |
Atreidez | vrijdag 24 juli 2015 @ 11:41 |
Mag vanmiddag meteen komen, Pirelli Angel GT was op voorraad. Thanks voor de tip | |
Den_Haag | vrijdag 24 juli 2015 @ 11:51 |
np, aardige kerel met snelle service | |
sylvesterrr | vrijdag 24 juli 2015 @ 12:42 |
Ik was ¤ 330 kwijt voor twee PR4 banden, inclusief montage. Geen slechte deal geloof ik. | |
Nero22 | vrijdag 24 juli 2015 @ 13:02 |
Bij mij scheelde het ook maar een tientje of zo hoor, met die fietsbanden van mij. | |
Salatrel | vrijdag 24 juli 2015 @ 13:07 |
sylvesterrr | vrijdag 24 juli 2015 @ 13:10 |
Daar waar ik twijfelde tussen de CBR600F en de R6 begin ik nu te neigen naar een heel andere soort fiets: Fazer... Zithouding is compleet anders, comfortabeler heb ik gehoord. Wel fijn als je veel rijdt. Je mist dan echter wel het kuipwerk. Keuzes, keuzes en keuzes... | |
Salatrel | vrijdag 24 juli 2015 @ 13:19 |
Ik ben een keer in 1 dag van Rotterdam naar Leeds gereden op de cbr600f van mijn broer en je kan beter wat meer in het weer zitten dan die hele afstand op je polsen leunen | |
sylvesterrr | vrijdag 24 juli 2015 @ 13:23 |
Op mijn Thundercat kon ik prima 900-1100km op een dag rijden. Dan had ik vooral last van m'n benen (lees: knieën). Ik vermoed dat dat op een R6 minder makkelijk zal zijn. Vind het eigenlijk wel zonde om een R6 te kopen voor voornamelijk woon-werkverkeer en familiebezoekjes. | |
Catch22- | vrijdag 24 juli 2015 @ 13:23 |
Sporttour dan? VFR ofzo. | |
sylvesterrr | vrijdag 24 juli 2015 @ 13:30 |
Oh ja, die heb ik ook gezien. Ik ga maar eens 'iene miene mutte' doen denk ik. | |
Catch22- | vrijdag 24 juli 2015 @ 13:39 |
Gewoon gaan proefrijden | |
Nero22 | vrijdag 24 juli 2015 @ 13:42 |
Morivar, hier op het forum, heeft er eentje. Kerel rijdt er ook gewoon mee door Europa. Check het reis topic. TRV / Reizen op de motor #7: nieuwe ronde, nieuwe plannen | |
BRooster | vrijdag 24 juli 2015 @ 13:42 |
Gok inderdaad dat je daar op welke supersport fiets dan ook niet heel blij van gaat worden. VFR is dan wel een mooi ding om naar te gaan kijken ja | |
sylvesterrr | vrijdag 24 juli 2015 @ 13:48 |
Te lui. Heb ik wel vaker last van. Eerste auto: eerste de beste auto gekocht na een proefrit Eerste huurwoning: eerste de beste huurwoning geaccepteerd na een bezichtiging Eerste motor: tweede motor waar ik ben gaan kijken gekocht... | |
Catch22- | vrijdag 24 juli 2015 @ 13:57 |
Met een VFR kan je je geen buil vallen. Betrouwbare fietsen en populair, dus je bent hem zo kwijt als je het niets vindt. | |
sylvesterrr | vrijdag 24 juli 2015 @ 14:12 |
http://motoroccasion.nl/motoren/honda-vfr-800-fi-m1164430.html Ziet er niet slecht uit. Binnenkort maar eens even proefrijden op zo'n motor. | |
Catch22- | vrijdag 24 juli 2015 @ 14:15 |
Ik vind t ook mooie apparaten hoor heb er zelf ook naar gekeken. | |
Den_Haag | vrijdag 24 juli 2015 @ 14:17 |
Prima machines, genoeg pit en ietsjes tour er in. | |
Sarasi | vrijdag 24 juli 2015 @ 15:28 |
Vandaag de eerste 140km zelf gereden. Oké heel veel daarvan was met joppie, but still. Ik ben echt super blij met mijn gs'je. Ik kan daadwerkelijk met een platte voet bij de grond en hij is lekker smal. Bij een bepaald toerental gaan de spiegels wel trillen, maar even schakelen lost dat prima op. Blij! | |
Salatrel | vrijdag 24 juli 2015 @ 15:31 |
ik ben niet anders gewend op mijn 1 cilinder | |
Amoeba | vrijdag 24 juli 2015 @ 15:45 |
Bij 170-180 trilt die 600SS echt als een debiel, dan kun je niet eens meer in de spiegels kijken. | |
sylvesterrr | vrijdag 24 juli 2015 @ 15:48 |
Mijn Thundercat trilde als de motor stationair draaide. Als ik voor een verkeerslicht stilstond en ik in de spiegels wilde kijken moest ik of een beetje gas geven of de koppeling iets laten slippen. | |
joppie_saus | vrijdag 24 juli 2015 @ 18:12 |
Ik denk dat wij toch zeker wel 100km weggetikt hebben, ja! | |
Salatrel | vrijdag 24 juli 2015 @ 18:17 |
mijn XT trilt alleen niet als de motor uit staat | |
Sarasi | vrijdag 24 juli 2015 @ 18:27 |
Zoiets ja. | |
sylvesterrr | vrijdag 24 juli 2015 @ 18:43 |
Welke route hebben jullie gereden? Ik ken een leuke route van Gouda tot Abcoude. | |
Sarasi | vrijdag 24 juli 2015 @ 18:44 |
Eh, ergens Drenthe in Komen allebei uit Groningen. | |
sylvesterrr | vrijdag 24 juli 2015 @ 18:45 |
Gouda is niet heel ver hoor. | |
KneusTeun | vrijdag 24 juli 2015 @ 19:45 |
Ik heb erg slechte knieën, maar op de R6 gaat het prima. Gister toch 150 tot 200km gereden zonder problemen. | |
Morivar | vrijdag 24 juli 2015 @ 19:48 |
VFR is een prima ding! (want ik heb 'm zelf ook ) Waar je vooral even op moet letten is de spanning(sregelaar), deze wil nogal eens doorfikken. Verder zou ik zelf niet zo snel voor het VTEC model gaan i.v.m. hogere onderhoudskosten en je mist de übertoffe tandwiel-aangedreven nokkenassen | |
Maegrim | vrijdag 24 juli 2015 @ 20:45 |
ook gehad | |
Nero22 | vrijdag 24 juli 2015 @ 20:51 |
Vanwaar de keus om naar CB1300 te gaan? Looks? Power? | |
Maegrim | vrijdag 24 juli 2015 @ 20:52 |
turbulentie, power en ikhaatcliponsmeteenpassie | |
mjan | vrijdag 24 juli 2015 @ 22:01 |
Vind de VFR ook wel heel leuk rijden. Ik zou hem nooit kopen omdat ik niet van plastic houd en mijn tweede motor wat minder cilinders moet hebben, maar zeker leuk om af en toe op te rijden | |
Catch22- | vrijdag 24 juli 2015 @ 22:34 |
Tenzij je veel kms maakt, dan is plastic wel fijn. Vanavond gereden op natte boerenweggetjes, niet zo leuk... | |
rulerofdeath | vrijdag 24 juli 2015 @ 23:25 |
Nou, mijn motor heeft vandaag ook even gelopen. De aanhanger op, even testen. Test geslaagd, aanhanger klaar. | |
sylvesterrr | zaterdag 25 juli 2015 @ 05:12 |
200km kan ik wel op alle motoren rijden. | |
sylvesterrr | zaterdag 25 juli 2015 @ 05:13 |
Thanks. Goed om te weten. | |
Sarasi | zaterdag 25 juli 2015 @ 07:50 |
Vandaag even langs mijn instructeur om de laatste rijlessen af te rekenen. Duur grapje geweest zeg. | |
sylvesterrr | zaterdag 25 juli 2015 @ 07:56 |
Ik kan met je meepraten... | |
Catch22- | zaterdag 25 juli 2015 @ 08:03 |
Ik was vrij goedkoop uit, 800 euro pakket was genoeg. | |
sylvesterrr | zaterdag 25 juli 2015 @ 08:07 |
Ik had een pakket voor 900 euro. Helaas kwamen daar twee herexamens (AVD) bij. Gelukkig bracht de instructeur daarvoor slechts twee lessen in rekening. Dat grapje kostte mij dus in totaal 560 euro extra. | |
Sarasi | zaterdag 25 juli 2015 @ 08:07 |
Switchen van rijschool heeft mij genekt, de herexamen(s) jou, toch? Ik heb uiteindelijk hier tien lessen van twee uur gehad, twee AVB examens en één AVD. En dan bij de vorige rijschool nog een stuk of zes lessen van anderhalf uur. Maar goed, ik ben wel niet meer bang voor lantaarnpalen, kan met vertrouwen een halve draai draaien (zelfs met m'n eigen motor, gisteren al geprobeerd ) en heb ook wel het idee dat ik goed heb leren rijden. Dus soit. Maar budget is er wel echt echt echt doorheen nu ook, wordt sparen voor die motorjeans. Misschien dat ik trouwens dan straks ook nog even het terrein op kan, even vragen. Zou eigenlijk de remoefeningen nog wel even met pylonnen willen doen op m'n eigen motor. De achterrem is veel enthousiaster dan die van mijn lesmotor en tijdens mijn noodstop gisteren (suïcidale fietsers in Groningen ) kwam ik bijna dwars op de weg te staan. Dus dat ga ik even wat beter oefenen dan die paar remmingen waarmee ik dat gisterochtend gelukkig al wel een beetje gedaan had. | |
Catch22- | zaterdag 25 juli 2015 @ 08:09 |
Leerzame film over bochtentechniek. Ik heb er even doorheen geskipped maar ga hem nog even goed kijken. | |
sylvesterrr | zaterdag 25 juli 2015 @ 08:10 |
Maar met een beetje geluk worden de lessen en herexamens met terugwerkende kracht door de verzekering betaald. | |
sylvesterrr | zaterdag 25 juli 2015 @ 08:11 |
Ik heb die video al een paar keer gezien. Heel leerzaam. | |
Amoeba | zaterdag 25 juli 2015 @ 08:52 |
Ik heb eens een rondje op een Ducati 916 gemaakt. Echt holy fuck wat zit die motor kut eigenlijk, maar dat zal ook wel door die ontzettend kleine kut clip ons komen.
| |
mjan | zaterdag 25 juli 2015 @ 08:58 |
Ik denk dat je wel kan zeggen dat ik redelijk wat kilometers rijd op de bandit en de gedachte aan kuipwerk is nog nooit bij me opgekomen. | |
Maegrim | zaterdag 25 juli 2015 @ 09:13 |
koppel went snel hoor de rijschool zou me nog een afrekening sturen, wacht er nog steeds op | |
Erasmo | zaterdag 25 juli 2015 @ 09:18 |
Ligt echt aan je afstand en soort weg. Met voornamelijk snelweg zou ik niet zonder kuip kunnen hoor | |
sylvesterrr | zaterdag 25 juli 2015 @ 09:24 |
Ik rijd inderdaad best veel op de snelweg. Het zijn helaas niet alleen maar plezierritjes, maar voornamelijk functionele ritjes. Ik heb geen auto, dus doe/deed alles op de motor. | |
Nero22 | zaterdag 25 juli 2015 @ 09:44 |
Volgens mij deed mjan ook regelmatig lange snelwegritten. mjan is eindbaas en zeikt gewoon niet Ik denk overigens ook niet dat ik zonder (focking klein) kuipje kan. Verwenning leidt tot gewenning zegt mijn ouwe man altijd. | |
joppie_saus | zaterdag 25 juli 2015 @ 09:52 |
Ik ben niet eens geswitched en ik heb hetzelfde... Pakket van 999 euro, zes uur extra met herexamen AVB, en nog 6 weglessen extra.. | |
Catch22- | zaterdag 25 juli 2015 @ 10:19 |
Dat ben je zo vergeten joh | |
Sarasi | zaterdag 25 juli 2015 @ 10:23 |
Ik wil nog otoplastieken en een motorjeans, die moeten dus nog even wachten. Maar het was het wel allemaal meer dan waard. | |
joppie_saus | zaterdag 25 juli 2015 @ 10:27 |
True. Gisteren bijna 300km weggetikt. En iedere keer die big smile als ik de schuur binnen loop en daar de Kawa staat te shinen | |
Catch22- | zaterdag 25 juli 2015 @ 10:32 |
Precies heb ik elke ochtend als ik mijn fiets pak en de soez zie staan. ik wil ook nog jeans. En een communicatieset. En een nieuwe helm. Eerst maar communicatie. Jeans en helm haal ik wel in de opruiming. | |
Morivar | zaterdag 25 juli 2015 @ 10:43 |
Ben eigenlijk ook geen fan van plastic, vooral als er onderhoud gedaan moet worden. Langzamere snelheden vind ik ook fijner met een normaal stuur i.p.v. clipons. De VFR ziet er wel tof uit, maar zou een volgende motor toch graag een naked willen hebben :p Niet dat de VFR er binnenkort uit gaat, vind het nog steeds een hele fijne motor! Dat sowieso | |
Catch22- | zaterdag 25 juli 2015 @ 10:52 |
Ik wil ook wel een naked, maar budgettair gezien was er niks leuks te koop (bandit trekt me niet zo). Maar dat is omdat ik alleen voor de leuk rij. Als ik meer kms zou maken dan wou ik wel wat bescherming. Clipons vergen wel wat gewenning ja. Maar ik kom nooit in de stad met de motor, dus heb er geen last van in de praktijk. | |
Atreidez | zaterdag 25 juli 2015 @ 12:02 |
De storm is vakkundig me motorhoes aan t slopen | |
joppie_saus | zaterdag 25 juli 2015 @ 13:23 |
Communicatiesetje wil ik ook. Welke ga jij voor? | |
Catch22- | zaterdag 25 juli 2015 @ 14:13 |
Sena 20s. Koppelt met veel apparaten en andere merken. | |
Sarasi | zaterdag 25 juli 2015 @ 15:35 |
Ik ben vandaag idioot verdwaald. De route die ik had bedacht wilde niet, want wegafzettingen. En ik ben niet zo'n topografisch wonder dat ik alle gehuchtjes in de provincie weet te liggen. Gelukkig wel heel veel lieve mensen tegengekomen die me de weg wel wilden wijzen (en een complimentje over hadden voor mijn motor). Verdwalen is best leuk. | |
Nero22 | zaterdag 25 juli 2015 @ 15:49 |
Ben een keer verdwaald geraakt rondom Nijmegen. Ineens stond ik in Kleve geloof ik, en toen heb ik maar besloten om te draaien. Best leuk dijkweggetje gevonden toen. | |
Sarasi | zaterdag 25 juli 2015 @ 15:54 |
Ik kwam ook opeens op een heel leuk bochtig stukje tussen Noordbroek en Slochteren terecht! Ik houd wel van die anderhalf baanse 60 weggetjes met bomen langs de weg. Overigens doet mijn motor vooralsnog 1:26, waar mijn portemonnee heul blij van wordt. | |
Erasmo | zaterdag 25 juli 2015 @ 16:18 |
Welkom in het leven van een motorrijder | |
Den_Haag | zaterdag 25 juli 2015 @ 17:14 |
Ik haal met moeite 1:13,5 Maar ja, 1300cc | |
sylvesterrr | zaterdag 25 juli 2015 @ 17:21 |
Nijmegen | |
Amoeba | zaterdag 25 juli 2015 @ 17:52 |
In september weer naar Luxemburg. Een beetje gekapt met in Nederland rondcrossen, buiten de dijken is het eigenlijk niet zo heel tof. Ik ken echt maar een paar leuke wegen hier. | |
mjan | zaterdag 25 juli 2015 @ 19:56 |
Sinds de stationair sproeiers zijn schoongemaakt doet de bandit ineens 1:19.5 Dat had ik echt eerder moeten doen. | |
KneusTeun | zaterdag 25 juli 2015 @ 21:06 |
Ik heb het toch ook niet over jou?!?! Ik kan op een CB500 nog geen 50km zitten zonder dat ik heftige pijnen in mijn knie heb. | |
Sounddragon | zaterdag 25 juli 2015 @ 21:42 |
En als je gewoon op je kont gaat zitten? | |
KneusTeun | zaterdag 25 juli 2015 @ 21:57 |
haha ja zou wat zijn, nee ik mis een halve knieschijf en al mijn pezen etc zijn beschadigd door het destijds rondzwervende deel. | |
BlackLining | zaterdag 25 juli 2015 @ 22:09 |
Wut? 1:19? * BL ook doen gaat. De mijne haalt met moeite 1:16 Vrûûger heb ik wel 1:20+ gehaald met dat ding. Maar dat is inmiddels ruim een halve ton geleden | |
mjan | zaterdag 25 juli 2015 @ 22:53 |
Goed he? Had het eigenlijk voor de vakantie moeten doen, maar geen tijd en was niet zeker of het daadwerkelijk die stationair sproeiers waren. Vorige week liep hij ineens nog maar op drie cilinders onder de 4k toeren, dus toen werd het iets noodzakelijker Hiervoor zat ik ook op 1:16, op het laatst. | |
Catch22- | zondag 26 juli 2015 @ 10:13 |
Blijft vandaag langer droog dan verwacht, spring er zo even op denk ik. | |
Salatrel | zondag 26 juli 2015 @ 10:37 |
In Scandinavië 1:25 aangetikt met volle bepakking | |
Salatrel | zondag 26 juli 2015 @ 10:38 |
Met een 23L tank | |
Catch22- | zondag 26 juli 2015 @ 10:49 |
Ik zal het de volgende tank eens bijhouden. Even checken hoe de tripmeter werkt. | |
pindaplukker | zondag 26 juli 2015 @ 10:50 |
Suzuka 8hr http://www.vipleague.me/m(...)e-stream-online.html | |
Nero22 | zondag 26 juli 2015 @ 11:17 |
1:25 met 19 liter | |
Tankiej | zondag 26 juli 2015 @ 11:25 |
Ik reed eerst +/- 1:19, maar ik had 1:15,5 bij de vorige tank. Dat was de eerste tank die ik leeggereden heb met de nieuwe uitlaat, die nodigt niet echt uit tot rustig rijden | |
Salatrel | zondag 26 juli 2015 @ 13:34 |
hoef ik iig niet op de meter te letten | |
Catch22- | zondag 26 juli 2015 @ 14:06 |
Tankiej | zondag 26 juli 2015 @ 14:08 |
Dat denk ik niet nee, al hoop ik wel dat het iets zuiniger wordt dan 1:15 | |
Dekatria | zondag 26 juli 2015 @ 17:03 |
Groetjes van de maan [ Bericht 8% gewijzigd door Dekatria op 26-07-2015 17:16:31 ] | |
Sarasi | zondag 26 juli 2015 @ 17:56 |
Wauw, prachtig! Dat klinkt wel als een hele vette reis. Ik heb vandaag bochtjes geoefend in de provincie. Toch weer heel anders op m'n eigen motor en daar valt ook nog behoorlijk wat winst te halen. Wel nog even aangehaakt bij een klein groepje wat het duidelijk beter kon, daarna ging het bij mij ook direct weer een stuk beter. | |
joppie_saus | zondag 26 juli 2015 @ 18:12 |
Reed jij iets na half 6 over Julianaplein richting Driebond, langs oprit Helpman? | |
Catch22- | zondag 26 juli 2015 @ 18:20 |
jep! Nog even een kort rondje gedaan. Jij ging er gelijk weer af of niet? | |
joppie_saus | zondag 26 juli 2015 @ 19:01 |
Hehe, dat was ik ja. Ik was op weg naar huis en twijfelde of jij het wel was... Oh en ik vond in spijkerbroekje op de motor toch net iets minder chill dan ik dacht. Lekker geluidje uit die uitlaat hoor! | |
Catch22- | zondag 26 juli 2015 @ 20:01 |
Hij brult wel behoorlijk ja. Na die paal trok ik hem even los. Reed even zonder oordoppen, maar dat is echt minder chill | |
Sounddragon | zondag 26 juli 2015 @ 21:39 |
En dan heb je nog een helm op Ik ben best wel van de lekkere geluidjes, maar denk je dan niet af en toe eens bij jezelf: "hoe kom ik over op de mensen waar ik langs rijd?". Ik heb toendertijd eigenlijk de Laser verruild voor de Leo, omdat die Laser echt een beetje 'Dakar' klonk.. mooi, maar wel erg luidruchtig als je eens gas gaf. En op de snelweg is het ook best vermoeiend die herrie. Ik hoor ze af en toe langsvliegen dat ik denk; Sjonnie heeft zijn Golfje verwisseld voor een CBRetje Enneh; inb4: Loud Pipes.. bullshit: alleen wandelaars en fietsers horen je aankomen, alles wat beweegt en jij vanaf achter nadert hoort je pas als je er voorbij bent Dus in way, savet het wel lives, maar van anderen, iedereen die jóu te barsten kan rijden hoort je te laat. | |
Catch22- | zondag 26 juli 2015 @ 21:40 |
Het is vooral rijwind waar ik dan last van heb. Zo asociaal zijn is mijn pijp niet hoor. Op lage snelheid geen problemen | |
Sounddragon | zondag 26 juli 2015 @ 21:47 |
Ah ok, dan begreep ik je een beetje verkeerd Ik vind rijwind op de snelweg te hard zonder doppen, als ik een toerritje over 80 km wegen rijd doe ik ze vaak niet in, maar mocht ik besluiten om toch snelweg te pakken stop ik en doe ik ze in, want ze zitten standaard in mijn motorjas. Ik ben zo rijk dat ik 2 paar heb | |
Catch22- | zondag 26 juli 2015 @ 21:49 |
Ik had ze tijdens mijn lange rit vandaag wel in. S middags ging ik uit verveling nog een stukje rijden, toen had ik ze niet in. Ik trok toen op de snelweg door tot ehh, nou, laten we zeggen 140kmu/u, en dat werd oncomfortabel. | |
Gummiebeer | zondag 26 juli 2015 @ 22:53 |
Ik kan nog steeds genieten van het geluid die de Laser uitbraakt. Moet de Alp wel lopen natuurlijk | |
Sarasi | zondag 26 juli 2015 @ 23:15 |
Ik krijg al last van m'n oren bij 100km/h. Dus gewoon dopjes in als ik rijd. Klinkt nog steeds prima op stock. | |
Sounddragon | zondag 26 juli 2015 @ 23:20 |
Ik heb beroepsmatig veel met lawaai (understatement) te doen, en ik weet best aardig waar de 85Db-limiet ligt, en ik kan je vertellen dat dat al tussen de 80 en 100km/u in zit, een beetje depending on wat voor weer het is. Als je een straf windje hebt kan dat zelfs al onder de 80km/u zijn Zeker voor langere tijd, want de (ARBO-)limiet voor gehoorbescherming ligt op 15 minuten in 80Db als ik me niet vergis, en 80 DB is als je je stem zou verheffen voor een conversatie met iemand op een meter afstand, en dat is vrij rap, en een kwartier is niks | |
Anne | zondag 26 juli 2015 @ 23:21 |
Toevallig had ik een piep/doofheid na ons laatste ritje . En toen hebben we niet harder gereden als 90 km/h en op zeker niet langer als tien minuten achter elkaar. | |
Catch22- | zondag 26 juli 2015 @ 23:24 |
ik had met rijles nooit doppen in, maar kreeg doofheid door de slechte doppen van de communicatie | |
Sounddragon | zondag 26 juli 2015 @ 23:27 |
Effe een kleine toevoeging: van 100 Decibel word je niet meteen doof ofzo hoor, maar dan loop je dus gehoorschade op.. dat merk je niet, je hoort alleen steeds een klein stuk je minder Een piep of ruisje na belasting duidt overigens wel op overbelasting van je gehoorgang en trommelvlies. | |
Catch22- | maandag 27 juli 2015 @ 00:05 |
en die herrie aan je kop is ook nog eens vermoeiend. | |
vannelle | maandag 27 juli 2015 @ 00:24 |
En dodelijk saai als je een paar 100 km moet rijden. In het begin is het leuk maar daarna niet meer. | |
BlackLining | maandag 27 juli 2015 @ 03:47 |
Voordeel van goeie oordoppen is ook vooral dat het ruis dempt en da's nou net datgene wat irritant is. Met Alpine otoplastieken in hoor ik mijn motor beter dan zonder, en een praatje maken voor het stoplicht tussen allemaal draaiende motoren gaat dan ook veel beter. En dat geluid uit de pijp mag van mij ook best wat minder idd. De Bandit zit aardig boven de grens van asociaal naar mijn mening. Voel je je ook behoorlijk bezwaard als je dan rond middernacht je straat in rolt terwijl de buren al liggen te pitten Maar de stock pijp is weer een ander uiterste en iets er tussenin moet nog even stevig voor gespaard worden, die pijpen zijn doorgaans schofterig duur. [ Bericht 24% gewijzigd door BlackLining op 27-07-2015 03:53:15 ] | |
Sounddragon | maandag 27 juli 2015 @ 04:27 |
Geluidsstress heet dat, en dat kost inderdaad een hoop energie. | |
Salatrel | maandag 27 juli 2015 @ 09:10 |
reed je achter mij? | |
Erasmo | maandag 27 juli 2015 @ 09:13 |
Boren in die stock Laatst een CB500 onder handen genomen en er komt een mooie diepe roffel uit die nog wel beschaafd is qua niveau. | |
Salatrel | maandag 27 juli 2015 @ 09:16 |
daarom rij ik ook weer met DB-killers en zelfs dan zet ik hem halverwege de straat neutraal en laat ik hem rollen | |
Catch22- | maandag 27 juli 2015 @ 09:52 |
Ik rij in de 3 door de straat met 40km/u, dan is hij ook wel stil. | |
joppie_saus | maandag 27 juli 2015 @ 10:21 |
Ach, zo lang de buurt hier de hele nacht door herrie maakt met muziek, hun Golfjes en Civicjes zie ik niet in waarom ik niet lekker 's nachts thuis kan komen met de motor. | |
Catch22- | maandag 27 juli 2015 @ 10:25 |
Volgas is ook weer zo wat. Maar daarbij vind ik het wel fijn om de motor de laatste kilometer tot rust te laten komen. | |
Vinniiee | maandag 27 juli 2015 @ 10:47 |
Stel je voor dat hij niet op adem kan komen. | |
Catch22- | maandag 27 juli 2015 @ 10:55 |
Hij heeft meestal hard gewerkt, mag hij wel even rustig uitlopen. | |
Den_Haag | maandag 27 juli 2015 @ 11:15 |
Altijd de otoplastiken in als ik gaan rijden. Heb ze laten maken voor het werk maar op de motor werken ze ook prima. | |
Erasmo | maandag 27 juli 2015 @ 11:19 |
Two wrongs don't make a right. | |
joppie_saus | maandag 27 juli 2015 @ 13:22 |
Klopt. Ik woon in de Oosterpark, dus het algehele gedrag hier zal ook nimmer veranderen. | |
Catch22- | maandag 27 juli 2015 @ 13:37 |
kom hamburgervijver vissen dan | |
Sarasi | maandag 27 juli 2015 @ 13:39 |
Mijn stalling is in een hofje. Dus ik ben gisteravond ook in de neutraal naar binnen gerold, kleine moeite en goede (in ieder geval geen slechte) contacten met omwonenden vind ik stiekem toch wel belangrijk. Ik groet ze ook allemaal heel vrolijk als ze langskomen terwijl ik bezig ben en hopelijk bespaar ik mezelf daar op de lange termijn veel gezeik mee. | |
joppie_saus | maandag 27 juli 2015 @ 13:41 |
Wattes? | |
Tunafish | maandag 27 juli 2015 @ 13:56 |
Dan maakt het ook niet uit hoe hard je uitlaat brult als je thuiskomt, iedereen daar is toch te bezopen om iets te doen | |
Catch22- | maandag 27 juli 2015 @ 13:56 |
daar heeft r0dawa het altijd over mi mang g. Wat voor motor reed je eigenlijk? Kon het niet goed zien | |
joppie_saus | maandag 27 juli 2015 @ 14:10 |
Klopt, scheelt weer hè. Kawasaki jonge | |
Catch22- | maandag 27 juli 2015 @ 14:11 |
Ah oke, zoiets stond me wel bij ja. | |
Amoeba | maandag 27 juli 2015 @ 14:18 |
Nieuwe helm gemacht. Eerste helm die ik op m'n kop zette was al prima, HJC IS-17 in size S. Alles aan mij is size S ofzo, muv mijn pener, die is gewoon XXL net als de rest van FOK!. | |
Sarasi | maandag 27 juli 2015 @ 14:24 |
Als je 'm nou ook nog matzwart gekocht hebt, hebben we dis exact dezelfde helm. Ik ga mijn naam wel in het labeltje schrijven als we ooit naar dezelfde fokrit gaan. Straks zit ik per ongeluk met jouw zweetmuts op m'n kop. Ewl. | |
Amoeba | maandag 27 juli 2015 @ 14:26 |
Er lag zo'n legergroene met sterren erop. Met het oog op mijn midlife crisis.. Nee matzwart natuurlijk. | |
Catch22- | maandag 27 juli 2015 @ 14:26 |
Ben je ook niet zo groot? Ik heb wel alles in groot. Handschoenen zelfs 5XL. Die HJC heb ik ook op gehad, maar ik vond dat zonnevizier-systeem niet zo lekker aanvoelen. | |
joppie_saus | maandag 27 juli 2015 @ 14:27 |
Blij dat je deze niet genomen hebt dan, als je toch een nieuwe helm ging kopen: | |
Amoeba | maandag 27 juli 2015 @ 14:28 |
1,78m ofzo. Handschoenen volgens mij size M, maar dat komt omdat ik lange smalle vingers heb, anders zijn ze te kort | |
Sarasi | maandag 27 juli 2015 @ 14:29 |
Ik had achteraf wel kleurtjes gewild stiekem. Maar dat was duurder en Nederlander en student. Zonneviziersysteem vind ik ideaal, alleen schiet hij bij mij niet helemaal terug in de helm, het laatste stukje moet ik 'm zelf terugduwen. Maar dan zit hij toch al niet meer voor m'n ogen dus dat is niet zo'n probleem. | |
joppie_saus | maandag 27 juli 2015 @ 14:30 |
Hehe ik heb juist extra betaald voor een matzwarte | |
Amoeba | maandag 27 juli 2015 @ 14:31 |
LED? Wat is deze disco Ga je ook neon onder die Kawa zetten? | |
joppie_saus | maandag 27 juli 2015 @ 14:34 |
Haten op LED | |
Catch22- | maandag 27 juli 2015 @ 14:36 |
Jammer dat het illegaal is. Ik overweeg die helm overigens ook. Die is gewoon strak, meeste helmen vind ik te flashy. | |
Amoeba | maandag 27 juli 2015 @ 14:36 |
Niet getest op het ritje net. De zon scheen toch niet en zsm naar huis gereden. M'n kap was nog niet droog dus van polyester een plaat aan m'n frame gehangen waar m'n kenteken en achterlicht opzit. Noodoplossingen | |
Sarasi | maandag 27 juli 2015 @ 14:42 |
Ik heb het ook alleen nog maar getest omdat het kon hoor, nog niet nodig gehad. Ben sowieso geen fan van dat soort dingen (zonnebrillen ed), maar verder naar het zuiden of met laagstaande zon kan het soms wel verrekte prettig zijn. | |
joppie_saus | maandag 27 juli 2015 @ 14:44 |
LEDjes zijn niet illegaal. Shark Skwal heeft een ECE keurmerk, en is derhalve in zijn geheel goedgekeurd:
[ Bericht 26% gewijzigd door joppie_saus op 27-07-2015 14:49:44 ] | |
Catch22- | maandag 27 juli 2015 @ 14:52 |
O dat is wel flex dan Dacht dat men nogal spastisch was met verlichting op auto's en motoren. | |
Nero22 | maandag 27 juli 2015 @ 14:55 |
Zometeen dus drie exact dezelfde helmen. Ik heb ook de mat zwarte. En ook bij mij is dat zonnevizier een beetje bagger. Zelfde probleem. | |
Sarasi | maandag 27 juli 2015 @ 15:02 |
Ook een S? | |
Erasmo | maandag 27 juli 2015 @ 15:04 |
Liefst wel met een rood ledje achter dan. | |
Catch22- | maandag 27 juli 2015 @ 15:16 |
Zou wel praktischer zijn inderdaad. | |
Erasmo | maandag 27 juli 2015 @ 15:17 |
Liefst nog gekoppeld aan je remlicht ook | |
Catch22- | maandag 27 juli 2015 @ 15:27 |
Ik voel een kickstarter. | |
Erasmo | maandag 27 juli 2015 @ 15:29 |
FOTOTIJD: | |
Sarasi | maandag 27 juli 2015 @ 15:32 |
Pwetty! | |
Nero22 | maandag 27 juli 2015 @ 15:36 |
Volgens mij wel. | |
Sarasi | maandag 27 juli 2015 @ 15:38 |
Helmgrabbelton bij de volgende fokrit. | |
Nero22 | maandag 27 juli 2015 @ 15:50 |
Ik heb er meestal wel een donker vizier op zitten. | |
KneusTeun | maandag 27 juli 2015 @ 16:01 |
die moest weg Mooi ding man! | |
Amoeba | maandag 27 juli 2015 @ 16:01 |
Badass | |
Den_Haag | maandag 27 juli 2015 @ 16:06 |
Nice!!!!!! | |
BlackLining | maandag 27 juli 2015 @ 16:16 |
Mijn ervaring is dat dat bar weinig zegt. Mijn winterhandschoenen zijn 2XL, mijn zomerhandschoenen zijn S en die zitten ruimer. Mijn huidige helm is S en zit hetzelfde als mijn vorige helm in XL Jij rijdt nu gewoon met een kaal subframe met daaraan een plastic plaat gebeund voor het kenteken? Pics!! | |
Sarasi | maandag 27 juli 2015 @ 16:20 |
Dat laatste ligt aan je hoofd. Die oude helm van je zat mij veel ruimer dan je nieuwe. Ik heb alles in maat S/36, alleen mijn laarzen zijn maat 37. Grote voeten. | |
BlackLining | maandag 27 juli 2015 @ 16:25 |
Waar heb je die nou weer vandaan? Wel vet Of is dit nog steeds die Jawa die je toen eens in een opwelling gekocht had? | |
Erasmo | maandag 27 juli 2015 @ 17:45 |
Nog steeds die Jawa Ben nu op zoek naar een geschikte viertakt vervanger. | |
KneusTeun | maandag 27 juli 2015 @ 18:36 |
wat had dit geintje je gekost dan? zijn volgens mij best betaalbaar toch? en rijdt het een beetje? | |
BRooster | maandag 27 juli 2015 @ 18:44 |
Herkenbaar wel. Ik had hiervoor een uitlaat die ik als ik 130km/h reed nog duidelijk hoorde. Op zich een mooi geluid, maar gewoon te asociaal hard. Inmiddels een nieuwe demper eronder met de killer erin, is een stuk stiller maar meer geluid dan stock. Zodra ik m'n straat in rij gaat de koppeling in en laat ik m'n motor gewoon uitrollen tot de oprit. |