Niceeeeeee.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:08 schreef joppie_saus het volgende:
Vandaag geslaagd, rijbewijs met spoed aangevraagd en morgen de eerste kilometers maken..
[ afbeelding ]
Koop die Honda CBR600RR.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:35 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb inmiddels de mail van de schade-expert ontvangen. Het is echt ¤3700.
Ik ga maar eens vaker onschuldig crashen denk ik.![]()
Vraag me af of de verzekeraar moeilijk gaat doen.
Die heb ik, bevalt prima. Niet de stilste helm geloof ik, maar ik heb er geen last van. Ook niet van turbulentie ofzo, en het vizier heeft een handig kliksysteem. Als je met de ventilatie open rijdt, komen er wel beesten invliegen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:04 schreef Amoeba het volgende:
Heeft iemand ervaring met de HJC IS17? Ik had eerst relatief goedkoop een CS12n van m'n instructeur overgenomen, maar dat bevestigingspunt voor het vizier links is een beetje gaar, dus gaarne wat nieuws.
Ik ga volgende week in ieder geval 'm ergens testen. Alternatief is een Shark S900.
De CS12n heeft ook een handig kliksysteem maar het is zo gaar als maar zijn kan. Mijn vizier schiet steeds los.quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:13 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die heb ik, bevalt prima. Niet de stilste helm geloof ik, maar ik heb er geen last van. Ook niet van turbulentie ofzo, en het vizier heeft een handig kliksysteem. Als je met de ventilatie open rijdt, komen er wel beesten invliegen.
Vandaag geslaagd voor AVD!Zo maar even langs het gemeentehuis en dan morgen pasje halen en eerste ritje maken.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:13 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die heb ik, bevalt prima. Niet de stilste helm geloof ik, maar ik heb er geen last van. Ook niet van turbulentie ofzo, en het vizier heeft een handig kliksysteem. Als je met de ventilatie open rijdt, komen er wel beesten invliegen.
Vandaag geslaagd voor AVD!Zo maar even langs het gemeentehuis en dan morgen pasje halen en eerste ritje maken.
Als je zoveel geld kan neertellen voor rijlessen, motorkleding enzo, dan voel je die 40 euro extra niet eens.quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:19 schreef Amoeba het volgende:
[..]
De CS12n heeft ook een handig kliksysteem maar het is zo gaar als maar zijn kan. Mijn vizier schiet steeds los.
Tevens gefeliciteerd! Ook al spoedje ja, heeft iedereen geld zat ofzo
quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:13 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb ook de IS17, matzwart. Ik vind het een prima ding, maar ik heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal.quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:04 schreef Amoeba het volgende:
Heeft iemand ervaring met de HJC IS17? Ik had eerst relatief goedkoop een CS12n van m'n instructeur overgenomen, maar dat bevestigingspunt voor het vizier links is een beetje gaar, dus gaarne wat nieuws.
Ik ga volgende week in ieder geval 'm ergens testen. Alternatief is een Shark S900.
Feli!quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:13 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hypocriet!quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:16 schreef Sarasi het volgende:
Ja toch maar spoed, haha. Ik wil de weg op.
hoezo tegen beter in?quote:Op donderdag 23 juli 2015 18:04 schreef KneusTeun het volgende:
Tegen beter weten in toch vandaag op de R6 maar eens naar Sallandse heuvelrug... was geen kip!
Nee, maar Sallandse heuvelrug is eigenlijk altijd knetter druk. Is het niet met motoren dan wel bussen met oude vellen. Nu zat er een mooie alfa voor me en die vond het wel een uitdagingquote:Op donderdag 23 juli 2015 18:24 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hoezo tegen beter in?
Doordeweeks toeren ik doe niet anders
Kom met mij rijden dan! Nu bij motorplaza gogogoquote:Op donderdag 23 juli 2015 19:10 schreef joppie_saus het volgende:
Vandaag de eerste kilometers zelfstandig gemaakt. Kon er geen genoeg van krijgen.
Wat betreft helmen; ik heb de Shark Skwall met leds. Matzwart. Supertoffe helm. Redelijk licht en integraal zonnescherm. Bevalt goed.
Gesjellie!quote:Op donderdag 23 juli 2015 21:12 schreef joppie_saus het volgende:
Haha ik zit al een tijdje aan het bier. Niet zo handig dus.
Morgen kilometers maken met Sarasi
Één onbekende Fokker is wel genoeg tegelijk eerst.quote:Op donderdag 23 juli 2015 21:25 schreef Catch22- het volgende:
En mij niet uitnodigen, fraai is dat.
O, regen s avonds. Lama
Haha.quote:Op donderdag 23 juli 2015 21:27 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Één onbekende Fokker is wel genoeg tegelijk eerst.Overigens 's middags waarschijnlijk, 's avonds heeft broertje een tenniswedstrijd en hij heeft iedereen al verteld dat ik op de motor zou komen kijken.
Heuh.quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:33 schreef Salatrel het volgende:
ritje doen?
PTA / De 15e Motorrijders New/Oldbierit! Immer gerade aus! #31
Mooi fucked up. Ga 's avonds op verjaardag in Emmenquote:Op donderdag 23 juli 2015 21:25 schreef Catch22- het volgende:
En mij niet uitnodigen, fraai is dat.
O, regen s avonds. Lama
Met de motor? Ik was laatst in Emmen, bij odoorn er af en via schoonloo, Schoonoord en Sleen naar Emmen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:15 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Mooi fucked up. Ga 's avonds op verjaardag in Emmen
Ja.quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:50 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Met de motor? Ik was laatst in Emmen, bij odoorn er af en via schoonloo, Schoonoord en Sleen naar Emmen.
Dat is een leuke route.quote:
De provincie in is wel leuk hoorquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:52 schreef KneusTeun het volgende:
Emmen zo leuk? reed wel eens in de buurt, maar vond het vaak recht toe recht aan, maar ken de weg daar ook absoluut niet. Bij Ommen wel wat leuke wegen gevonden toen.
Mijn eigen dealer was goedkoper.quote:
Mag vanmiddag meteen komen, Pirelli Angel GT was op voorraad. Thanks voor de tipquote:
Ik was ¤ 330 kwijt voor twee PR4 banden, inclusief montage. Geen slechte deal geloof ik.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:30 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Mijn eigen dealer was goedkoper.
En dan had ik extra benzinekosten niet eens meegeteld, want mijn ouderlijk huis woont daar om de hoek.
Sporttour dan? VFR ofzo.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Op mijn Thundercat kon ik prima 900-1100km op een dag rijden. Dan had ik vooral last van m'n benen (lees: knieën). Ik vermoed dat dat op een R6 minder makkelijk zal zijn.
Vind het eigenlijk wel zonde om een R6 te kopen voor voornamelijk woon-werkverkeer en familiebezoekjes.
Gewoon gaan proefrijdenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:30 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Oh ja, die heb ik ook gezien.
Ik ga maar eens 'iene miene mutte' doen denk ik.
Morivar, hier op het forum, heeft er eentje. Kerel rijdt er ook gewoon mee door Europa. Check het reis topic.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:30 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Gok inderdaad dat je daar op welke supersport fiets dan ook niet heel blij van gaat worden.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Op mijn Thundercat kon ik prima 900-1100km op een dag rijden. Dan had ik vooral last van m'n benen (lees: knieën). Ik vermoed dat dat op een R6 minder makkelijk zal zijn.
Vind het eigenlijk wel zonde om een R6 te kopen voor voornamelijk woon-werkverkeer en familiebezoekjes.
Te lui.quote:
Met een VFR kan je je geen buil vallen. Betrouwbare fietsen en populair, dus je bent hem zo kwijt als je het niets vindt.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:48 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Te lui.Heb ik wel vaker last van.
Eerste auto: eerste de beste auto gekocht na een proefrit
Eerste huurwoning: eerste de beste huurwoning geaccepteerd na een bezichtiging
Eerste motor: tweede motor waar ik ben gaan kijken gekocht...
http://motoroccasion.nl/motoren/honda-vfr-800-fi-m1164430.htmlquote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:57 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Met een VFR kan je je geen buil vallen. Betrouwbare fietsen en populair, dus je bent hem zo kwijt als je het niets vindt.
Ik vind t ook mooie apparaten hoorquote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:12 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
http://motoroccasion.nl/motoren/honda-vfr-800-fi-m1164430.html
Ziet er niet slecht uit.
Binnenkort maar eens even proefrijden op zo'n motor.
ik ben niet anders gewend op mijn 1 cilinderquote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:28 schreef Sarasi het volgende:
Bij een bepaald toerental gaan de spiegels wel trillen
Bij 170-180 trilt die 600SS echt als een debiel, dan kun je niet eens meer in de spiegels kijken.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:28 schreef Sarasi het volgende:
Vandaag de eerste 140km zelf gereden.Oké heel veel daarvan was met joppie, but still.
Ik ben echt super blij met mijn gs'je. Ik kan daadwerkelijk met een platte voet bij de grond en hij is lekker smal. Bij een bepaald toerental gaan de spiegels wel trillen, maar even schakelen lost dat prima op. Blij!
Mijn Thundercat trilde als de motor stationair draaide. Als ik voor een verkeerslicht stilstond en ik in de spiegels wilde kijken moest ik of een beetje gas geven of de koppeling iets laten slippen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:45 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Bij 170-180 trilt die 600SS echt als een debiel, dan kun je niet eens meer in de spiegels kijken.
Ik denk dat wij toch zeker wel 100km weggetikt hebben, ja!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:28 schreef Sarasi het volgende:
Vandaag de eerste 140km zelf gereden.Oké heel veel daarvan was met joppie, but still.
Ik ben echt super blij met mijn gs'je. Ik kan daadwerkelijk met een platte voet bij de grond en hij is lekker smal. Bij een bepaald toerental gaan de spiegels wel trillen, maar even schakelen lost dat prima op. Blij!
Zoiets ja.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:12 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Ik denk dat wij toch zeker wel 100km weggetikt hebben, ja!
Welke route hebben jullie gereden?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:28 schreef Sarasi het volgende:
Eh, ergens Drenthe inquote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:43 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Welke route hebben jullie gereden?![]()
Ik ken een leuke route van Gouda tot Abcoude.
Gouda is niet heel ver hoor.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:44 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Eh, ergens Drenthe inKomen allebei uit Groningen.
Ik heb erg slechte knieën, maar op de R6 gaat het prima. Gister toch 150 tot 200km gereden zonder problemen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:23 schreef sylvesterrr het volgende:
VFR is een prima ding! (want ik heb 'm zelf ookquote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:30 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:12 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
http://motoroccasion.nl/motoren/honda-vfr-800-fi-m1164430.html
Ziet er niet slecht uit.
Binnenkort maar eens even proefrijden op zo'n motor.
Tenzij je veel kms maakt, dan is plastic wel fijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:01 schreef mjan het volgende:
Vind de VFR ook wel heel leuk rijden. Ik zou hem nooit kopen omdat ik niet van plastic houd en mijn tweede motor wat minder cilinders moet hebben, maar zeker leuk om af en toe op te rijden
200km kan ik wel op alle motoren rijden.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:45 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik heb erg slechte knieën, maar op de R6 gaat het prima. Gister toch 150 tot 200km gereden zonder problemen.
Thanks. Goed om te weten.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:48 schreef Morivar het volgende:
[..]
VFR is een prima ding! (want ik heb 'm zelf ook)
Waar je vooral even op moet letten is de spanning(sregelaar), deze wil nogal eens doorfikken. Verder zou ik zelf niet zo snel voor het VTEC model gaan i.v.m. hogere onderhoudskosten en je mist de übertoffe tandwiel-aangedreven nokkenassen
Ik kan met je meepraten...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 07:50 schreef Sarasi het volgende:
Vandaag even langs mijn instructeur om de laatste rijlessen af te rekenen. Duur grapje geweest zeg.
Ik had een pakket voor 900 euro. Helaas kwamen daar twee herexamens (AVD) bij. Gelukkig bracht de instructeur daarvoor slechts twee lessen in rekening. Dat grapje kostte mij dus in totaal 560 euro extra.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 08:03 schreef Catch22- het volgende:
Ik was vrij goedkoop uit, 800 euro pakket was genoeg.
Switchen van rijschool heeft mij genekt, de herexamen(s) jou, toch? Ik heb uiteindelijk hier tien lessen van twee uur gehad, twee AVB examens en één AVD. En dan bij de vorige rijschool nog een stuk of zes lessen van anderhalf uur.quote:
Ik heb die video al een paar keer gezien. Heel leerzaam.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 08:09 schreef Catch22- het volgende:
Leerzame film over bochtentechniek. Ik heb er even doorheen geskipped maar ga hem nog even goed kijken.
Ik heb eens een rondje op een Ducati 916 gemaakt. Echt holy fuck wat zit die motor kut eigenlijk, maar dat zal ook wel door die ontzettend kleine kut clip ons komen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:52 schreef Maegrim het volgende:
turbulentie, power en ikhaatcliponsmeteenpassie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat je wel kan zeggen dat ik redelijk wat kilometers rijd op de bandit en de gedachte aan kuipwerk is nog nooit bij me opgekomen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:34 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Tenzij je veel kms maakt, dan is plastic wel fijn.
Vanavond gereden op natte boerenweggetjes, niet zo leuk...
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 08:52 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb eens een rondje op een Ducati 916 gemaakt. Echt holy fuck wat zit die motor kut eigenlijk, maar dat zal ook wel door die ontzettend kleine kut clip ons komen.koppel went snel hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de rijschool zou me nog een afrekening sturen, wacht er nog steeds op![]()
Ik rijd inderdaad best veel op de snelweg. Het zijn helaas niet alleen maar plezierritjes, maar voornamelijk functionele ritjes.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 09:18 schreef Erasmo het volgende:
Ligt echt aan je afstand en soort weg. Met voornamelijk snelweg zou ik niet zonder kuip kunnen hoor
Ik ben niet eens geswitched en ik heb hetzelfde...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 07:50 schreef Sarasi het volgende:
Vandaag even langs mijn instructeur om de laatste rijlessen af te rekenen. Duur grapje geweest zeg.
Dat ben je zo vergeten johquote:Op zaterdag 25 juli 2015 09:52 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Ik ben niet eens geswitched en ik heb hetzelfde...
Pakket van 999 euro, zes uur extra met herexamen AVB, en nog 6 weglessen extra..
Ik wil nog otoplastieken en een motorjeans, die moeten dus nog even wachten.quote:
True. Gisteren bijna 300km weggetikt. En iedere keer die big smile als ik de schuur binnen loop en daar de Kawa staat te shinenquote:
Preciesquote:Op zaterdag 25 juli 2015 10:27 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
True. Gisteren bijna 300km weggetikt. En iedere keer die big smile als ik de schuur binnen loop en daar de Kawa staat te shinen
ik wil ook nog jeans. En een communicatieset. En een nieuwe helm.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 10:23 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik wil nog otoplastieken en een motorjeans, die moeten dus nog even wachten.![]()
Maar het was het wel allemaal meer dan waard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |