hoef ik iig niet op de meter te lettenquote:Op zondag 26 juli 2015 11:25 schreef Tankiej het volgende:
Ik reed eerst +/- 1:19, maar ik had 1:15,5 bij de vorige tank. Dat was de eerste tank die ik leeggereden heb met de nieuwe uitlaat, die nodigt niet echt uit tot rustig rijden
Dat denk ik niet nee, al hoop ik wel dat het iets zuiniger wordt dan 1:15quote:Op zondag 26 juli 2015 13:34 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hoef ik iig niet op de meter te letten
Reed jij iets na half 6 over Julianaplein richting Driebond, langs oprit Helpman?quote:
jep! Nog even een kort rondje gedaan. Jij ging er gelijk weer af of niet?quote:Op zondag 26 juli 2015 18:12 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Reed jij iets na half 6 over Julianaplein richting Driebond, langs oprit Helpman?
Hehe, dat was ik ja. Ik was op weg naar huis en twijfelde of jij het wel was...quote:Op zondag 26 juli 2015 18:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
jep! Nog even een kort rondje gedaan. Jij ging er gelijk weer af of niet?
Hij brult wel behoorlijk ja. Na die paal trok ik hem even los.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:01 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Hehe, dat was ik ja. Ik was op weg naar huis en twijfelde of jij het wel was...
Oh en ik vond in spijkerbroekje op de motor toch net iets minder chill dan ik dacht.
Lekker geluidje uit die uitlaat hoor!
En dan heb je nog een helm opquote:Op zondag 26 juli 2015 20:01 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Hij brult wel behoorlijk ja. Na die paal trok ik hem even los.
Reed even zonder oordoppen, maar dat is echt minder chill
Ah ok, dan begreep ik je een beetje verkeerdquote:Op zondag 26 juli 2015 21:40 schreef Catch22- het volgende:
Het is vooral rijwind waar ik dan last van heb. Zo asociaal zijn is mijn pijp niet hoor. Op lage snelheid geen problemen
Ik had ze tijdens mijn lange rit vandaag wel in. S middags ging ik uit verveling nog een stukje rijden, toen had ik ze niet in. Ik trok toen op de snelweg door tot ehh, nou, laten we zeggen 140kmu/u, en dat werd oncomfortabel.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah ok, dan begreep ik je een beetje verkeerd
Ik vind rijwind op de snelweg te hard zonder doppen, als ik een toerritje over 80 km wegen rijd doe ik ze vaak niet in, maar mocht ik besluiten om toch snelweg te pakken stop ik en doe ik ze in, want ze zitten standaard in mijn motorjas. Ik ben zo rijk dat ik 2 paar heb
Ik kan nog steeds genieten van het geluid die de Laser uitbraakt.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dan heb je nog een helm op
Ik ben best wel van de lekkere geluidjes, maar denk je dan niet af en toe eens bij jezelf: "hoe kom ik over op de mensen waar ik langs rijd?". Ik heb toendertijd eigenlijk de Laser verruild voor de Leo, omdat die Laser echt een beetje 'Dakar' klonk.. mooi, maar wel erg luidruchtig als je eens gas gaf. En op de snelweg is het ook best vermoeiend die herrie. Ik hoor ze af en toe langsvliegen dat ik denk; Sjonnie heeft zijn Golfje verwisseld voor een CBRetje
Enneh; inb4: Loud Pipes.. bullshit: alleen wandelaars en fietsers horen je aankomen, alles wat beweegt en jij vanaf achter nadert hoort je pas als je er voorbij bent Dus in way, savet het wel lives, maar van anderen, iedereen die jóu te barsten kan rijden hoort je te laat.
Ik heb beroepsmatig veel met lawaai (understatement) te doen, en ik weet best aardig waar de 85Db-limiet ligt, en ik kan je vertellen dat dat al tussen de 80 en 100km/u in zit, een beetje depending on wat voor weer het is. Als je een straf windje hebt kan dat zelfs al onder de 80km/u zijn Zeker voor langere tijd, want de (ARBO-)limiet voor gehoorbescherming ligt op 15 minuten in 80Db als ik me niet vergis, en 80 DB is als je je stem zou verheffen voor een conversatie met iemand op een meter afstand, en dat is vrij rap, en een kwartier is niksquote:Op zondag 26 juli 2015 21:49 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik had ze tijdens mijn lange rit vandaag wel in. S middags ging ik uit verveling nog een stukje rijden, toen had ik ze niet in. Ik trok toen op de snelweg door tot ehh, nou, laten we zeggen 140kmu/u, en dat werd oncomfortabel.
Toevallig had ik een piep/doofheid na ons laatste ritje . En toen hebben we niet harder gereden als 90 km/h en op zeker niet langer als tien minuten achter elkaar.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb beroepsmatig veel met lawaai (understatement) te doen, en ik weet best aardig waar de 85Db-limiet ligt, en ik kan je vertellen dat dat al tussen de 80 en 100km/u in zit, een beetje depending on wat voor weer het is. Als je een straf windje hebt kan dat zelfs al onder de 80km/u zijn Zeker voor langere tijd, want de (ARBO-)limiet voor gehoorbescherming ligt op 15 minuten in 80Db als ik me niet vergis, en 80 DB is als je je stem zou verheffen voor een conversatie met iemand op een meter afstand, en dat is vrij rap, en een kwartier is niks
ik had met rijles nooit doppen in, maar kreeg doofheid door de slechte doppen van de communicatiequote:Op zondag 26 juli 2015 23:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Toevallig had ik een piep/doofheid na ons laatste ritje . En toen hebben we niet harder gereden als 90 km/h en op zeker niet langer als tien minuten achter elkaar.
en die herrie aan je kop is ook nog eens vermoeiend.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:27 schreef Sounddragon het volgende:
Effe een kleine toevoeging: van 100 Decibel word je niet meteen doof ofzo hoor, maar dan loop je dus gehoorschade op.. dat merk je niet, je hoort alleen steeds een klein stuk je minder Een piep of ruisje na belasting duidt overigens wel op overbelasting van je gehoorgang en trommelvlies.
En dodelijk saai als je een paar 100 km moet rijden.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:05 schreef Catch22- het volgende:
[..]
en die herrie aan je kop is ook nog eens vermoeiend.
Geluidsstress heet dat, en dat kost inderdaad een hoop energie.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:05 schreef Catch22- het volgende:
[..]
en die herrie aan je kop is ook nog eens vermoeiend.
reed je achter mij?quote:Op zondag 26 juli 2015 23:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Toevallig had ik een piep/doofheid na ons laatste ritje .
Boren in die stock Laatst een CB500 onder handen genomen en er komt een mooie diepe roffel uit die nog wel beschaafd is qua niveau.quote:Op maandag 27 juli 2015 03:47 schreef BlackLining het volgende:
Voordeel van goeie oordoppen is ook vooral dat het ruis dempt en da's nou net datgene wat irritant is.
Met Alpine otoplastieken in hoor ik mijn motor beter dan zonder, en een praatje maken voor het stoplicht tussen allemaal draaiende motoren gaat dan ook veel beter.
En dat geluid uit de pijp mag van mij ook best wat minder idd. De Bandit zit aardig boven de grens van asociaal naar mijn mening. Voel je je ook behoorlijk bezwaard als je dan rond middernacht je straat in rolt terwijl de buren al liggen te pitten Maar de stock pijp is weer een ander uiterste en iets er tussenin moet nog even stevig voor gespaard worden, die pijpen zijn doorgaans schofterig duur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |