Een spiegel geeft een realistischer beeld van je uiterlijk volgens mij.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:27 schreef Snowhite22 het volgende:
Ik vind mezelf echt niet mooi op fotos door anderen genomen. mn vriendin bevestigt dit ook door niet tegen me in te gaan als ik zeg wat een lelijke foto(van mezelf). Die door haar is genomen
Ik krijg ook bijna nooit complimenten in rl. Ik zit hier eigenlijk wel mee, nu weet ik wel dat ik niet de mooiste ben maar dit vind ik best rrg omdat ik ook nog es een saai persoon ben. Dan heb ik bijna niets te bieden (aan een jongen).
Waarom zir ik er niet uit op fotos zoals ik mezelf zie in de spiegel??? Dan vind ik mezelf er wel goed uitzien.(niet lelijk in ieder geval)
Alleen op selfies zie (kan) ik er goed uitzien. Dat vindvik raar.
Ik denk juist niet.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:34 schreef Casave het volgende:
[..]
Een spiegel geeft een realistischer beeld van je uiterlijk volgens mij.
Waar ben je niet tevreden over? En waarom ben je saai volgens jou?
Aan je haar kun je wat doen. Wat blijft er dan nog over???quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:41 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
Ik denk juist niet.
Bijna alles behalve me lichaam en ogen. De rest ziet er echt fucked up uit op zulke fotos. Zelfs mn haar.
Dat denk ik omdat ik vaak stil ben. Niet dat ik niet van praten houd,maar omdat ik gewoon niks weet te seggen.
ja dat wel, maar om jezelf lelijk te vinden is niet gezond. Je kan door onzekerheid geen oogcontact durven maken met een jongen die jou wel mooi vind en geintresseerd in je is.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:47 schreef Ludd het volgende:
Tja, sommige mensen zijn nou eenmaal lelijk. Als je, net als ik, onder die groep valt, waarom zou het dan raar of een taboe zijn om jezelf lelijk te vinden?
Dat kan toch een objectieve vaststelling zijn?
klopt, ga ik ook idd doen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:49 schreef Casave het volgende:
[..]
Aan je haar kun je wat doen. Wat blijft er dan nog over???
Als je stil bent, kun je vast goed luisteren, niet waar? Luister en haak in op gesprekken. En probeer te ontdekken wat je interessant vindt. Dan heb je vanzelf gespreksstof.
Niet zo onzeker doen. Dat vinden mannen ook niet aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:56 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
klopt, ga ik ook idd doen.
Mn neus, lippen, gezichtsvorm. All ugly in pictures taken fron others. Uff.
#uitzichtloos
Dus jij vind dat uitgesproken lelijke mensen zichzelf niet lelijk mogen vinden? Waarom is dat?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:53 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
ja dat wel, maar om jezelf lelijk te vinden is niet gezond.
hahaha, dat is waar ja.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:57 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Niet zo onzeker doen. Dat vinden mannen ook niet aantrekkelijk.
Dat.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:54 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Komt omdat jezelf altijd in spiegelbeeld ziet en op foto's precies andersom wat je niet gewend bent aan jezelf.
Als ze er vrede mee hebben wel, maar soms kan het je belemmeren in dingen. Dat wat ik opgenoemd heb, daarom dus.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:58 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dus jij vind dat uitgesproken lelijke mensen zichzelf niet lelijk mogen vinden? Waarom is dat?
Een dik iemand vind zichzelf toch ook gewoon dik? Waarom zou een lelijk iemand zichzelf niet lelijk mogen vinden?
Ga je vaak uit? En zo ja, tonen mannen dan wel interesse?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:00 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
hahaha, dat is waar ja.
Ben ook niet echt onzeker, maar dit blijft een issue bij mij.
Nee helaas niet ( geen vrienden die ook uitgaan wegens geloof).quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:03 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Ga je vaak uit? En zo ja, tonen mannen dan wel interesse?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.geen.
Zij kan gewoon geen foto maken; foto maken is niet alleen op een knop drukken.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:27 schreef Snowhite22 het volgende:
Ik vind mezelf echt niet mooi op fotos door anderen genomen. mn vriendin bevestigt dit ook door niet tegen me in te gaan als ik zeg wat een lelijke foto(van mezelf).
Waarom zir ik er niet uit op fotos zoals ik mezelf zie in de spiegel??? Dan vind ik mezelf er wel goed uitzien.(niet lelijk in ieder geval)
Alleen op selfies zie (kan) ik er goed uitzien. Dat vindvik raar.
Is je vriendin verantwoordelijk voor jouw gevoel van onaantrekkelijkheid?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:27 schreef Snowhite22 het volgende:
Ik vind mezelf echt niet mooi op fotos door anderen genomen. mn vriendin bevestigt dit ook door niet tegen me in te gaan als ik zeg wat een lelijke foto(van mezelf). Die door haar is genomen
Tijd om eens wat aan jezelf te gaan doen hè. Beetje onzeker op complimentjes van anderen gaan zitten wachten om je beter te gaan voelen is een nogal passieve tactiek. Beter ga je ervoor zorgen dat je jezelf niet meer zo saai vindt en je lekkerder in je vel gaat zitten. Dat ga je uitstralen met alle gevolgen van dien.quote:Ik krijg ook bijna nooit complimenten in rl. Ik zit hier eigenlijk wel mee, nu weet ik wel dat ik niet de mooiste ben maar dit vind ik best rrg omdat ik ook nog es een saai persoon ben. Dan heb ik bijna niets te bieden (aan een jongen).
Deze houding zorgt ervoor dat je minder complimenten krijgt. Je gaat al in de hoek liggen, voor er uitgehaald wordt. Beetje onzin natuurlijk, want kijk om je heen. Zat lelijkere mensen die aan een partner komen, dus laat je ingebeelde lelijkheid geen excuus zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:53 schreef Snowhite22 het volgende:
Hoe kan je flirten als je jezelf niet mooi vind?Ik kan dat in ieder geval niet. Ga er sowieso vanuit dat ze afknappen op mn uiterlijk. Al kijken ze mn richting op.
Maar waar vind ik mijn deksel?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:38 schreef PausNicolaas het volgende:
Precies als hierboven. In elk geval past op ieder potje een deksel
Het zegt niet zo gek veel over je uiterlijk als mannen dat zeggen.quote:
Ik als hetero vrouw zijnde vind je er juist heel leuk uitzien!quote:Op woensdag 15 juli 2015 03:48 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het zegt niet zo gek veel over je uiterlijk als mannen dat zeggen.
Dat zeg ik !quote:Op woensdag 15 juli 2015 03:51 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik als hetero vrouw zijnde vind je er juist heel leuk uitzien!
Misschien ziet TS er ook wel heel leuk uit. Het is alleen geen realiteitsding, maar een zelfbeeldding.quote:Op woensdag 15 juli 2015 03:51 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik als hetero vrouw zijnde vind je er juist heel leuk uitzien!
ik had idd ook zon vermoeden. Heel diep diep in mijn dacht ik zoiets. Maar snap dat niet.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:39 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Zij kan gewoon geen foto maken; foto maken is niet alleen op een knop drukken.
Sowieso zijn vrouwen niet te vertrouwen voor foto's van jezelf, tenzij ze professionals zijn. De meeste vrouwen zijn afgunstig; lelijkste angle, slechte belichting etc. Dat doen ze opzettelijk. Als anderen foto's van ze maken, hangen ze de diva uit. Maken zij een foto van je, verwacht maar een lelijk iets.
ik vind dit wel een leuke reactie en goede tip ook! Thanks!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:30 schreef Lenny77 het volgende:
Als jij jezelf mooi vindt in de spiegel en op je eigen foto's dan ben je gewoon mooi.
Niet iedereen kan foto's nemen en ze ook mooi maken. Plus sommige mensen zijn fotogeniek en anderen niet. Wat ben je ermee als je mooi bent op de foto maar lelijk in het echt? Dan kan het beter andersom zijn.
En geloof me, je bent een meid dus er zijn sowieso hopen mannen die wel interesse hebben. Plus een stille meid is ook geen probleem. Minder gezeur voor hun.
Ik zou me nu even gaan focussen op het vinden van andere vrienden zodat je eens een stap in de wereld kan zetten. Want alleen gelovige vrienden gaan je niet kunnen helpen vrees ik
nee maar doorvhaar reactie (niks zeggen van mooie foto ofzo) denk ik weer van nou ben niet zo mooi waarschijnlijk. Op de foto in ieder geval niet. In mirrors wel, echt raar.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:32 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Is je vriendin verantwoordelijk voor jouw gevoel van onaantrekkelijkheid?
[..]
Tijd om eens wat aan jezelf te gaan doen hè. Beetje onzeker op complimentjes van anderen gaan zitten wachten om je beter te gaan voelen is een nogal passieve tactiek. Beter ga je ervoor zorgen dat je jezelf niet meer zo saai vindt en je lekkerder in je vel gaat zitten. Dat ga je uitstralen met alle gevolgen van dien.
Een jongen moet je leuk vinden om wie je bent, dus tijd om voor je gevoel echt iemand te worden.
Yes indeed. Daar ben ik me bewust van, maar ik wil niet lelijk zijn. Hoeft ook niet prachtig, maar in ieder geval leuk om te zien.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:35 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Deze houding zorgt ervoor dat je minder complimenten krijgt. Je gaat al in de hoek liggen, voor er uitgehaald wordt. Beetje onzin natuurlijk, want kijk om je heen. Zat lelijkere mensen die aan een partner komen, dus laat je ingebeelde lelijkheid geen excuus zijn.
Je kunt ze in het FOK! fotoboek plaatsen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 04:06 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
ik wil best fotos plaatsen maar op voorwaarde dat andere dit ook doen.:)
je groeit er idd over heen opneen gegeven moment. Dit had ik ook een tijdje maar dan na het zien van die foto, vind ik het toch niet zo leuk.quote:Op woensdag 15 juli 2015 03:24 schreef Lokasenna het volgende:
Ik heb dit ook, niet alleen op foto's maar ook voor de spiegel.
Maar heel veel geef ik er niet meer om.
oh ff een kijkje nemenquote:Op woensdag 15 juli 2015 04:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Je kunt ze in het FOK! fotoboek plaatsen.
En de mijne?quote:Op woensdag 15 juli 2015 01:45 schreef ChocolateJesus. het volgende:
[..]
Maar waar vind ik mijn deksel?
Het leven draait om meer, mag ik hopenquote:Op woensdag 15 juli 2015 10:29 schreef jodelahity het volgende:
Op foto's kan je er nou eenmaal stom uitzien. Dikke boeie. Soms trek je een scheve bek. Gaat er alleen maar om uiteindelijk of je in het echt jongens kan krijgen (van mijn part gecompenseerd dankzij karakter, boeit allemaal niet, het eindresultaat is het enige dat uitmaakt, en hoe we geboren worden kunnen we niks aan doen dus ja).
Ja maar we gaan niet alles noemen als TS zo'n specifieke vraag stelt mag ik hopen tochquote:Op woensdag 15 juli 2015 11:24 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het leven draait om meer, mag ik hopen
Goed punt, maar dan zou ik het niet verwoorden als dat het er alleen maar om gaat of ze wel een jongen kan krijgen..quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:27 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Ja maar we gaan niet alles noemen als TS zo'n specifieke vraag stelt mag ik hopen toch
Jij bent anders dan mij. Of is het ik?quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:28 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Goed punt, maar dan zou ik het niet verwoorden als dat het er alleen maar om gaat of ze wel een jongen kan krijgen..
Mocht het dekseltje niet passen kan je altijd nog zilverfolie gebruiken!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:38 schreef PausNicolaas het volgende:
Precies als hierboven. In elk geval past op ieder potje een deksel
Het gaat niet om wie wij zijn, het gaat om advies voor TS. Dan lijkt het me niet gewenst om haar eigenwaarde af te meten cq op te krikken aan het al dan niet kunnen krijgen van jongens.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:29 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Jij bent anders dan mij. Of is het ik?
Beter dan op basis van foto's lijkt me. Althans meer realistisch.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:31 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het gaat niet om wie wij zijn, het gaat om advies voor TS. Dan lijkt het me niet gewenst om haar eigenwaarde af te meten cq op te krikken aan het al dan niet kunnen krijgen van jongens.
Daarboven zit nog iets beters en duurzamers..quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:32 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Beter dan op basis van foto's lijkt me. Althans meer realistisch.
Eerst problemen aanpakken, dan pas gaan voor wat er meer mogelijk is toch.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:36 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Daarboven zit nog iets beters en duurzamers..
Dit!quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:41 schreef Trashcanman het volgende:
Oki. Foto gezien, je bent gewoon knap hoor niks aan de hand.
Next.
Waar is die te zien dan?quote:Op donderdag 16 juli 2015 01:33 schreef Anton91 het volgende:
Heb je foto ook gezien en om eerlijk te zijn denk ik dat je je een beetje aanstelt, je ziet er gewoon goed uit!
US / Hoe zie je er nu uit? #138 Daar staat hij, moet je even op de kleine afbeelding die zij gepost heeft met je rechter muisknop klikken, link van afbeelding koperen en plakken in de browser. Ze wil de foto blijkbaar verwijderen dus ze wil niet gequote worden.quote:
Altijd dat aanpraten dat anderen jaloers zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2015 22:37 schreef Lenny77 het volgende:
Nou ik ben gaan kijken naar je foto.
Je vriendin is gewoon jaloers!!! Je bent een hele mooie meid! Snowwhite is trouwens een goede nickname voor je :-)
Nee man lees ff die instructie 2 post boven die ene van mijquote:Op donderdag 16 juli 2015 08:49 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Die is alweer verwijderd schijnbaar...
Op een foto zie je jezelf zoals anderen je zien? Ik weet het niet, het komt vaak voor dat ik veel mensen mooier op de foto vind staan dan hoe ze er in de realiteit uitzien. Er is geen antwoord op te geven. Ik denk dat filmpjes een reëel beeld geven.quote:Op donderdag 16 juli 2015 17:08 schreef snakelady het volgende:
Je bent niet gewend jezelf zo te zien, normaal zie je alleen je spiegelbeeld, dat is het beeld wat jij gewend bent.
Op een foto zie je jezelf zoals anderen je zien maar jij herkent jezelf dus niet zo goed. Zo werken je hersenen nu eenmaal.
Maar misschien een schrale troost, meestal vinden andere mensen jou aantrekkelijker dan je jezelf vind.
Goed post. ZO is het maar net.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:47 schreef PausNicolaas het volgende:
Ik ben een jongen maar heb dat ook wel eens. Komt omdat ik ook wel onzeker ben.
De meeste mensen vinden zichzelf niet knap. De mensen die dat wel van zichzelf vinden zijn hebben of gelijk of (in de meeste gevallen) gewoon arrogant![]()
Ik bedoel dat anderen je niet in spiegelbeeld zien, terwijl je jezelf het beste kent in spiegelbeeld.quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:06 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Op een foto zie je jezelf zoals anderen je zien? Ik weet het niet, het komt vaak voor dat ik veel mensen mooier op de foto vind staan dan hoe ze er in de realiteit uitzien. Er is geen antwoord op te geven. Ik denk dat filmpjes een reëel beeld geven.
Dat dus. Alhoewel ik het wel een beetje herken. Qua spiegelbeeld ben ik best tevreden,maar op foto's?quote:Op donderdag 16 juli 2015 17:08 schreef snakelady het volgende:
Je bent niet gewend jezelf zo te zien, normaal zie je alleen je spiegelbeeld, dat is het beeld wat jij gewend bent.
Op een foto zie je jezelf zoals anderen je zien maar jij herkent jezelf dus niet zo goed. Zo werken je hersenen nu eenmaal.
Maar misschien een schrale troost, meestal vinden andere mensen jou aantrekkelijker dan je jezelf vind.
Die zijn dan heel fotogeniek.quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:06 schreef Aijmee het volgende:
Ik weet het niet, het komt vaak voor dat ik veel mensen mooier op de foto vind staan dan hoe ze er in de realiteit uitzien.
Mja wees blij met wat je wel hebt zou ik zeggen. Foto's zijn maar foto's.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:06 schreef yats het volgende:
[..]
Dat dus. Alhoewel ik het wel een beetje herken. Qua spiegelbeeld ben ik best tevreden,maar op foto's?
Denk het niet. Dat is evenzogoed een momentopname, hoe ik mensen zie is zelfs op dat moment nog deels de som van alle keren dat ik die persoon mee heb gemaakt.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Is op film ook hoe anderen je zien?
Jij bent mooi van binnen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Mooie mensen (en mensen die zichzelf mooi vinden) zijn ook overrated...
#teamlelijk![]()
Die complimenten zijn leuk ja, maar ga je ook even nadenken over wat er verder over je manier van tegen jezelf aankijken wordt gezegd?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:56 schreef Snowhite22 het volgende:
Ik heb eindrlijk mn account terug dus kan weer reageren.
Bedankt voor de complimentjes. Dit is nog een foto waar ik er redelijk uitzie, andere fotos durf ik niet te plaatsen, too ugly.
En het klopt zelfvertouwen is idd een belangrijk punt.
Moet wel zeggen dat ik steeds minder zorgen maak over mn uiterlijk. Ga zulke fotos gewoon vermijden, word er echt niet vrolijk van.
Ja maar dat vind ik moeilijk. Ik vind mezelf gwn niet mooi en hoor dat ook niet (vaak) in rl van mensen of ik moet t eruittrekken. Dat vind ik niet leuk, ben gwn lelijk.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:04 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Die complimenten zijn leuk ja, maar ga je ook even nadenken over wat er verder over je manier van tegen jezelf aankijken wordt gezegd?
Nee waailap, dat heeft men nu al meerdere keren tegengesproken.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:11 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
Ja maar dat vind ik moeilijk. Ik vind mezelf gwn niet mooi en hoor dat ook niet (vaak) in rl van mensen of ik moet t eruittrekken. Dat vind ik niet leuk, ben gwn lelijk.
Fotos zijn maar momentopnames. Maar op de een of andere manier neem ik die lelijke fotos meer serieus dan de mooiere.
das maar één foto.:/quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:40 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Nee waailap, dat heeft men nu al meerdere keren tegengesproken.
Als je dergelijke gedachten hebt zul je jezelf van het tegendeel moeten overtuigen, kost wat moeite maar uiteindelijk moet het wel lukken.
Als het vanwege je uiterlijk was zou het toch nooit 'aan' zijn geweest in de eerste plaats?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 23:10 schreef Snowhite22 het volgende:
Ben gedumpt en denk echt dat t met mn uiterlijk te maken heeft.
jawel, we hadden met elkaar zonder dat we elkaar gezien hebben. Via internet leerde k m kennen.quote:Op zondag 19 juli 2015 00:31 schreef mrs.bashful het volgende:
[..]
Als het vanwege je uiterlijk was zou het toch nooit 'aan' zijn geweest in de eerste plaats?
Of denk ik nou te simpel?
Als je denkt dat de gemiddelde persoon om een duidelijke reden gedumpt wordt heb je het goed mis. Trek je conclusies uit dingen waarvan je echt weet dat ze waar zijn, punt.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 23:10 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
das maar één foto.:/
Ik denk dat ik eerder lak aan moet hebben. Mezelf prachtig vinden ga k toch nooit doen, ook door wat er eerder gebeurt is. Ben gedumpt en denk echt dat t met mn uiterlijk te maken heeft.
Na al die complimenten lijkt dat me vrij sterk.quote:Op zondag 19 juli 2015 00:39 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
jawel, we hadden met elkaar zonder dat we elkaar gezien hebben. Via internet leerde k m kennen.
Toen die mn foto zag maakte die t uit. Zonder reden, kan wel raden waarover t ging::
Als vrouw, ja?quote:Op zondag 19 juli 2015 04:53 schreef DiceMan het volgende:
Spieren kweken lijkt mij de oplossing voor al uw problemen, hoe raar dat ook mag klinken
Zet het in je dagboekquote:
Oke dan. Een relatie hebben zonder elkaar ooit gezien te hebben. Ik word oud volgens mij.quote:Op zondag 19 juli 2015 00:39 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
jawel, we hadden met elkaar zonder dat we elkaar gezien hebben. Via internet leerde k m kennen.
Toen die mn foto zag maakte die t uit. Zonder reden, kan wel raden waarover t ging::
dat krijg ik soms te horen van mn marokkaanse vriendin. Tenminste zei ze vroeger. Mn therapeut(nederlandse) vind me dan weer helemaal niet saai. Maar dies van n andere generatie.quote:Op zondag 19 juli 2015 04:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Ik sta ook keer op keer als een mongool op foto's, toch zijn er chicks die mij knap/leuk vonden. Hoe fotogeniek je bent zegt niets over je uiterlijk.
En waarom zou je 'saai' zijn?
haha ik snap t, dit wil ik ook graag maar ben te ongeduldig.quote:Op zondag 19 juli 2015 04:53 schreef DiceMan het volgende:
Spieren kweken lijkt mij de oplossing voor al uw problemen, hoe raar dat ook mag klinken
Ja was heel opvallend na t showen van pic (hele slechte pic btw).quote:Op zondag 19 juli 2015 10:06 schreef mrs.bashful het volgende:
[..]
Oke dan. Een relatie hebben zonder elkaar ooit gezien te hebben. Ik word oud volgens mij.
Komt er niet eerst een datingfase voor een echte relatie?
Ik snap wel dat het contact verbreken danwel genegeerd worden zonder duidelijke/eerlijke communicatie hakt in je zelfvertrouwen. Ik heb het ook al een paar keer gehad en ook ik ging op een gegeven moment denken dat ik kennelijk toch niet leuk genoeg was ofzo.
Maar ik hoorde van een ander dat ze hetzelfde hier op Fok had dus mocht het een Fokker zijn geweest: it isn't you, its Fok.
oh cool ga k proberen.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:06 schreef defrikandel het volgende:
De spiegel is sowieso verraderlijk. Weet je waar de term 'spiegelbeeld' vandaan komt? Juist, omdat alles horizontaal 'omgedraaid' wordt.
Door jezelf elke dag weer terug te zien in de spiegel, wen je dus aan je eigen gezicht zoals je het daar ziet. Maar dat is dus een verkeerd zelfbeeld, want je gezicht is in werkelijkheid 180 graden gespiegeld.
En dat maakt meer verschil dan je denkt. Als je wellicht (net als bijna iedereen) een wat scheve mond of neus hebt, dan ben je in de spiegel gewend aan die kleine symmetrische afwijking. Je brein filtert dat weg.
Maar dan zie je jezelf terug op foto's of video's (nog erger) en dan komen dat soort onvolmaaktheden keihard in your face aan.
Dit klinkt cru, maar gelukkig ervaren andere mensen het niet zo. Die zijn immers aan je gezicht gewend zoals het er echt uit ziet.
Vergelijk het met je stem terug horen op een audio-opname. Dat is ook verschrikkelijk en komt door hetzelfde fenomeen. Je hoort je eigen stem altijd anders en dus ben je daar aan gewend. Hoor je hem dan hoe anderen hem horen, dan denk je 'wat ben ik voor mongool?'.
Ook hier geldt weer dat het voor jezelf altijd lelijker is dan voor anderen.
Leuke test = Zoek maar eens wat foto's van jezelf en open ze dan in Photoshop of een ander programma, en kies de optie 'Flip Horizontal' of 'Mirror image'. Dan ineens voelen ze weer natuurlijk aan
Als ze je echt saai zou vinden was ze je vriendin niet. Vermied dat ze eerder bedielt dat je niet graag nieuwe dingen doet o.i.d.quote:Op zondag 19 juli 2015 14:16 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
dat krijg ik soms te horen van mn marokkaanse vriendin. Tenminste zei ze vroeger. Mn therapeut(nederlandse) vind me dan weer helemaal niet saai. Maar dies van n andere generatie.
Ik vind mezelf ook nuet saai maar als anderen t zeggen zal t toch wel kloppen, especially a friend..
-__-quote:Op zondag 19 juli 2015 14:23 schreef Trashcanman het volgende:
Yes! Blijf je vooral concentreren op al het negatieve, dat gaat je helpen
ik heb geen idee, maar goed idee ik ga t vragen aan dr wrm.quote:Op zondag 19 juli 2015 14:27 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Als ze je echt saai zou vinden was ze je vriendin niet. Vermied dat ze eerder bedielt dat je niet graag nieuwe dingen doet o.i.d.
Laatste poging van mij: de enige die je daadwerkelijk beter over jezelf kan laten denken ben je zelf. Dus je kan van alles wat er tegen je gezegd wordt vooral bij de niet leuke zooi blijven hangen maar daar ga je niet gelukkig van worden.quote:
haha true.quote:Op zondag 19 juli 2015 14:48 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Laatste poging van mij: de enige die je daadwerkelijk beter over jezelf kan laten denken ben je zelf. Dus je kan van alles wat er tegen je gezegd wordt vooral bij de niet leuke zooi blijven hangen maar daar ga je niet gelukkig van worden.
Dus dat die muts van een vriendin van je je als enige saai noemt zou je daar ook je schouders over op kunnen halen..
Of misschien dacht hij dat jij "out of his league" was en schrok hij daarvoor af.quote:Op zondag 19 juli 2015 14:22 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
Ja was heel opvallend na t showen van pic (hele slechte pic btw).
Hij loog ook nog door te zeggen dak n mooie vroyw was maar geloof daar geen bal van.
Zeg dan gwn je bent mn type niet wtf.
hmm you're probably right. (About unattractive people en dat niet iedereen je knap kan vinden) dit weet ik.quote:Op zondag 19 juli 2015 16:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Of misschien dacht hij dat jij "out of his league" was en schrok hij daarvoor af.
Jij bent niet lelijk, er zullen best mensen zijn die jou niet aantrekkelijk vinden maar dat is altijd zo, niet heel de wereld kan jou knap vinden en dat is ook niet nodig.
Maar over het algemeen zal jij zeker niet als lelijk bestempeld worden, zoals je ook aan de reacties hier een in het andere topic kan zien.
Maar ook al was je niet aantrekkelijk? Is dat het enige wat belangrijk Is? zijn er geen andere kwaliteiten die je hebt die net zo of misschien wel belangrijker zijn?
Ik ken voldoende minder aantrekkelijk mensen die heel succesvol in het leven zijn en heel gelukkig zijn. Leuke baan, leuke partner, leuke kinderen enz.
Dus waar ben je bang voor als je minder aantrekkelijk zou zijn?
iedereen krijgt weleens aandacht, ook jij. Mss heb je t dan gwn niet door..quote:Op zondag 19 juli 2015 17:33 schreef Geerd het volgende:
Het is opzich wel makkelijk om te weten of je nou een 8+ bent of een 4,5/ Dan weet je beetje waar je aan toe bent.
Ook zegt dat niks maar toch helpt het wel, weet je waar je staat.
In 28 jaar alweer, nog nooit aandacht gekregen van dames, laat staan een vriendinnetje/scharrel etc ik zou dus ook niet weten wat ik ben.
De pogingen die ik heb gedaan en doe kregen/krijgen als weer woord de al om bekende wel aardig maar/ nee sorry want etc
Als ik dan in de spiegel kijk, goed gebit, groene ogen, lang maar niet iel. Wel een kippenborst, flaporen.
Sja dan denk ik vaak ook och 28 jaar heb ik al gered lukt nog wel 28 jaar.
Dat zou idd ook kunnen.quote:Op zondag 19 juli 2015 17:48 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
iedereen krijgt weleens aandacht, ook jij. Mss heb je t dan gwn niet door..
Gemeen?? De doorslaggevende factor waardoor mensen bij elkaar blijven is juist het innerlijk...quote:Op zondag 19 juli 2015 17:47 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
hmm you're probably right. (About unattractive people en dat niet iedereen je knap kan vinden) dit weet ik.
Ik ben ook niet bang dak manloos zal blijven. Maar eerder dat r eentje bij me blijft om t innerlijk. :/
Das gemeen.
quote:Op zondag 19 juli 2015 17:47 schreef Snowhite22 het volgende:
Maar eerder dat r eentje bij me blijft om t innerlijk. :/
Das gemeen.
Hu? Dat is toch juist de bedoeling?quote:Op zondag 19 juli 2015 17:47 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
hmm you're probably right. (About unattractive people en dat niet iedereen je knap kan vinden) dit weet ik.
Ik ben ook niet bang dak manloos zal blijven. Maar eerder dat r eentje bij me blijft om t innerlijk. :/
Das gemeen.
HAHA. Dat weet ik en ik zeg ook niet dat ie ALLEEN om mn uiterlijk moet gaan. Maar gewoon allebei.quote:Op zondag 19 juli 2015 17:52 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Gemeen?? De doorslaggevende factor waardoor mensen bij elkaar blijven is juist het innerlijk...
Dat is nog gemener.quote:Op zondag 19 juli 2015 18:09 schreef mrs.bashful het volgende:
[..]![]()
Als er een bij je blijft omdat hij je zielig vind, dat is gemeen.
Het innerlijk is uiteindelijk hetgeen waar het om draait.
Niet waar, sorry. Dat is lullig voor de echt onaantrekkelijke mensen, of mensen met echt onaantrekkelijke partners, of echt onaantrekkelijke koppels, maar zo werkt het niet. Om een paar dingen te noemen die bijdragen aan een fijne relatie: verliefdheid, geilheid, liefde, seks, verbondenheid, aantrekking, zielsverwantschap. Die dingen kunnen niet allemaal zonder een mooi uiterlijk.quote:Op zondag 19 juli 2015 18:09 schreef mrs.bashful het volgende:
[..]![]()
Als er een bij je blijft omdat hij je zielig vind, dat is gemeen.
Het innerlijk is uiteindelijk hetgeen waar het om draait.
Ik heb het verkeerd verwoord zie het nu pas LOL.quote:
Dat moet je juist willen, je uiterlijk zal immers altijd veranderen en vaak hoe ouder je wordt hoe minder je wordt. dus als iemand je innerlijk belangrijker vind dan je uiterlijk is dat alleen maar goed.quote:Op zondag 19 juli 2015 17:47 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
Das gemeen.
Was een foutje van haarquote:Op zondag 19 juli 2015 20:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat moet je juist willen, je uiterlijk zal immers altijd veranderen en vaak hoe ouder je wordt hoe minder je wordt. dus als iemand je innerlijk belangrijker vind dan je uiterlijk is dat alleen maar goed.
Nee, dat is niet waar. Hoe ouder je wordt, hoe ouder je eruit gaat zien. Dat betekent niet per se minder aantrekkelijk. Je laat je nu misschien in de war brengen door het gedrag dat veel mensen vertonen als ze ouder worden (hoe ouder je wordt, hoe minder je je best doet om er iets van te maken). Maar dat ligt niet aan leeftijd, maar aan inzet (of het gebrek daaraan).quote:Op zondag 19 juli 2015 20:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat moet je juist willen, je uiterlijk zal immers altijd veranderen en vaak hoe ouder je wordt hoe minder je wordt. dus als iemand je innerlijk belangrijker vind dan je uiterlijk is dat alleen maar goed.
Wacht ff!!!!! JIj reageert op een post van een reaguurder die post op een post die niet goed gepost isquote:Op zondag 19 juli 2015 20:39 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Hoe ouder je wordt, hoe ouder je eruit gaat zien. Dat betekent niet per se minder aantrekkelijk. Je laat je nu misschien in de war brengen door het gedrag dat veel mensen vertonen als ze ouder worden (hoe ouder je wordt, hoe minder je je best doet om er iets van te maken). Maar dat ligt niet aan leeftijd, maar aan inzet (of het gebrek daaraan).
quote:Op zondag 19 juli 2015 18:40 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
Ik heb het verkeerd verwoord zie het nu pas LOL.
k wil gewoon niet dat ie me niet aantrekkelijk vind en wel blijft omdat ik dan een leuk innerlijk heb (volgens hem) dat doen veel jongens, als dat bij mij gebeurt vind hik het wel erg.
Ach kom op, hoe graag ik ook zou willen ziet mijn lichaam er nu toch echt minder goed uit dan toen ik 20 was. Twee kinderen en zwaartekracht doen en lichaam niet goed.quote:Op zondag 19 juli 2015 20:39 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Hoe ouder je wordt, hoe ouder je eruit gaat zien. Dat betekent niet per se minder aantrekkelijk. Je laat je nu misschien in de war brengen door het gedrag dat veel mensen vertonen als ze ouder worden (hoe ouder je wordt, hoe minder je je best doet om er iets van te maken). Maar dat ligt niet aan leeftijd, maar aan inzet (of het gebrek daaraan).
Sylvie Meis is al 40 of ouder zelfs en heeft een beter lichaam dan de meeste twintigjarigen.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ach kom op, hoe graag ik ook zou willen ziet mijn lichaam er nu toch echt minder goed uit dan toen ik 20 was. Twee kinderen en zwaartekracht doen en lichaam niet goed.
En natuurlijk vind mijn vriend mij nu ook gewoon mooi, maar ik had toen toch echt een mooie lichaam.
Maar dat is ook prima, daar heb ik vrede mee.
Neejoh, omg, is niet helemaal gezond hoor om een complete relatie aan te gaan via internet. Heeft niks met leeftijd te maken verder.quote:Op zondag 19 juli 2015 10:06 schreef mrs.bashful het volgende:
[..]
Oke dan. Een relatie hebben zonder elkaar ooit gezien te hebben. Ik word oud volgens mij.
Komt er niet eerst een datingfase voor een echte relatie?
Ik snap wel dat het contact verbreken danwel genegeerd worden zonder duidelijke/eerlijke communicatie hakt in je zelfvertrouwen. Ik heb het ook al een paar keer gehad en ook ik ging op een gegeven moment denken dat ik kennelijk toch niet leuk genoeg was ofzo.
Maar ik hoorde van een ander dat ze hetzelfde hier op Fok had dus mocht het een Fokker zijn geweest: it isn't you, its Fok.
Wat een onzin.quote:Op zondag 19 juli 2015 18:40 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Niet waar, sorry. Dat is lullig voor de echt onaantrekkelijke mensen, of mensen met echt onaantrekkelijke partners, of echt onaantrekkelijke koppels, maar zo werkt het niet. Om een paar dingen te noemen die bijdragen aan een fijne relatie: verliefdheid, geilheid, liefde, seks, verbondenheid, aantrekking, zielsverwantschap. Die dingen kunnen niet allemaal zonder een mooi uiterlijk.
Het is ook geluk hebben (of je bv na een zwangerschap zwangerschapsstrepen hebt) en met veel geld is het altijd makelijker om er beter uit te blijven zien.quote:Op zondag 19 juli 2015 22:57 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Sylvie Meis is al 40 of ouder zelfs en heeft een beter lichaam dan de meeste twintigjarigen.Het is ook wat je zelf wil, denk ik altijd. En ouder worden betekent niet dat je lelijker of minder wordt qua uiterlijk. Ik vind dat als je gewoon mooi bent van jezelf, je op oudere leeftijd ook nog mooi bent.
Is dat niet vervelend. Ik ben geen vrouw maar het lijkt me zo irritant om de hele tijd aandacht van mensen te krijgen gebaseerd op je uiterlijk.quote:
Soms wel, als het seksueel aandacht is, dat laat me ongemakkelijk voelen.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Is dat niet vervelend. Ik ben geen vrouw maar het lijkt me zo irritant om de hele tijd aandacht van mensen te krijgen gebaseerd op je uiterlijk.
Ook als het iemand is die je niet kent?quote:Op maandag 20 juli 2015 10:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als iemand zegt dat ik mooie ogen of leuke kleding aan heb dan is dat wel leuk.
Aardig intelligentquote:Maar als ik een compliment krijg dat ik aardig of intelligent ben dan vind ik dat eigenlijk nog leuker.
ach je doet je best om er goed uit te zien (op zijn minst verzorgd) dus soms een complimentje is best leuk.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Is dat niet vervelend. Ik ben geen vrouw maar het lijkt me zo irritant om de hele tijd aandacht van mensen te krijgen gebaseerd op je uiterlijk.
Ik ben wel eens met een groep in een gay bar geweest en de vrouwen klaagden dat ze zich onzichbaar voelden, en wij mannen hadden zoiets wat zit iedereen te staren... Echt compleet ongemakkelijk, ik ben blij dat ik geen vrouw benquote:Op maandag 20 juli 2015 10:59 schreef Beppiie het volgende:
[..]
ach je doet je best om er goed uit te zien (op zijn minst verzorgd) dus soms een complimentje is best leuk.
Het komt hopelijk omdat ik geen kroegtijger ben, dat ik me daar niet in herken.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben wel eens met een groep in een gay bar geweest en de vrouwen klaagden dat ze zich onzichbaar voelden, en wij mannen hadden zoiets wat zit iedereen te staren... Echt compleet ongemakkelijk, ik ben blij dat ik geen vrouw ben![]()
Volgensmij zou het voor de gemiddelde man een ontzettende schok zijn om een dagje als vrouw door te brengen.
zolang het niet te veel is een gewoon echt aardig bedoeld is zonder bijbedoelingen.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ook als het iemand is die je niet kent?
[..]
Aardig intelligent
Daar hoef je toch geen vrouw voor te zijn? Alleen mooi.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Volgens mij zou het voor de gemiddelde man een ontzettende schok zijn om een dagje als vrouw door te brengen.
Correctie: zolang jij het niet door hebt of opvat als 'zonder bijbedoelingen'.quote:Op maandag 20 juli 2015 13:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
zolang het niet te veel is een gewoon echt aardig bedoeld is zonder bijbedoelingen.
Natuurlijk zullen sommigen er toch wel bijbedoelingen bij hebben, maar ''hey, wat een lekkere dikke tieten'' komt al een stuk minder prettig over dan ''Wat heb je een mooie ogen''quote:Op maandag 20 juli 2015 22:35 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Correctie: zolang jij het niet door hebt of opvat als 'zonder bijbedoelingen'.
Dus schijnheiligheid heeft de voorkeur. Got itquote:Op maandag 20 juli 2015 23:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Natuurlijk zullen sommigen er toch wel bijbedoelingen bij hebben, maar ''hey, wat een lekkere dikke tieten'' komt al een stuk minder prettig over dan ''Wat heb je een mooie ogen''
Allebei niet erg, en dus kwa ergheid precies op dezelfde hoogte.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:48 schreef Twiitch het volgende:
Wat is erger denken jullie? Een graflelijke man of vrouw zijn?
Is het niet erg om minder kans te maken op een relatie, minder kans te maken op een baan, om minder competent ingeschat te worden dan je bent, slechter te worden opgevoed door je ouders en een omgekeerde voorkeursbehandeling te krijgen, terwijl dat niet op de politieke agenda staat zoals seksuele geaardheid en etniciteit?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Allebei niet erg, en dus kwa ergheid precies op dezelfde hoogte.
Ik neem aan dat je chargeert, ik weet dat schoonheidsideaal in de huidige maatschappij een waarde heeft maar ik hoop toch niet dat dat zo diep gaat als jij aangeeft. Nu ben ik een academicus en heb ik daar nog nooit mensen enige moer zien geven om uiterlijk, beoordeling gaat hier eerder over wat je kunt. Als jij snoeilelijk bent maar wel je project op sublieme manier kan verkopen zal niemand erover zeuren dat je er onverzorgd uitziet. Zelf als je stottert of erger is het perfect mogelijk te zijn om een briliant wetenschapper te worden en ook zo gezien te worden (met als ultieme voorbeeld natuurlijk stephen hawking).quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:11 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Is het niet erg om minder kans te maken op een relatie, minder kans te maken op een baan, om minder competent ingeschat te worden dan je bent, slechter te worden opgevoed door je ouders en een omgekeerde voorkeursbehandeling te krijgen, terwijl dat niet op de politieke agenda staat zoals seksuele geaardheid en etniciteit?
Ik kan me voorstellen dat je ervaart alsof uiterlijk geen issue is, maar dat maakt het nog geen feit. Stephen Hawing is een one shot case. Bovendien was hij al briljant voor zijn ziekte werd ontdekt.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je chargeert, ik weet dat schoonheidsideaal in de huidige maatschappij een waarde heeft maar ik hoop toch niet dat dat zo diep gaat als jij aangeeft. Nu ben ik een academicus en heb ik daar nog nooit mensen enige moer zien geven om uiterlijk, beoordeling gaat hier eerder over wat je kunt. Als jij snoeilelijk bent maar wel je project op sublieme manier kan verkopen zal niemand erover zeuren dat je er onverzorgd uitziet. Zelf als je stottert of erger is het perfect mogelijk te zijn om een briliant wetenschapper te worden en ook zo gezien te worden (met als ultieme voorbeeld natuurlijk stephen hawking).
Toch blijf ik het onzin vinden, smaken verschillen nou eenmaal. Van die standaard 'hunks' waar alle meisjes en vrouwen van beginnen te gillen doen mij vaak helemaal niets om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op maandag 20 juli 2015 07:36 schreef Strugglemaster het volgende:
Omdat ze zich moeten neerleggen bij de afwezigheid van de elementen die worden gevoed door fysieke aantrekkelijkheid. Ik zeg niet dat je dan niet geil op elkaar kunt worden, maar in die geilheid mist iets wat knappe mensen wel ervaren.
Nee, respect tonen heeft de voorkeur.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:11 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dus schijnheiligheid heeft de voorkeur. Got it
tja dus als je mensen laat kiezen die nog nooit met een persoon gewerkt hebben en niet weten hoe die bad performance tevoorschijn komt kiezen ze de mooie persoon. Dat kan prima maar ik weet niet of deze studie nou gelijk zegt dat het in een normale situatie ook gebeurt.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:04 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je ervaart alsof uiterlijk geen issue is, maar dat maakt het nog geen feit. Stephen Hawing is een one shot case. Bovendien was hij al briljant voor zijn ziekte werd ontdekt.
Eerste zoekresultaat met Google:
• http://onlinelibrary.wile(...)012.00970.x/abstract
Er zijn fora op internet waar hele verzamelingen van dit soort artikelen voorbij komen..
Dan is het hoog tijd voor een meta-analyse!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
tja dus als je mensen laat kiezen die nog nooit met een persoon gewerkt hebben en niet weten hoe die bad performance tevoorschijn komt kiezen ze de mooie persoon. Dat kan prima maar ik weet niet of deze studie nou gelijk zegt dat het in een normale situatie ook gebeurt.
Er zijn ook zat studies die zeggen dat mooie mensen veel beter hun best moeten doen om eenzelfde beoordeling te krijgen omdat ze vaker als minder slim gezien worden.
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:57 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dan is het hoog tijd voor een meta-analyse!
Daar zit wel een behoorlijke kern van waarheid in vrees ikquote:Op woensdag 15 juli 2015 03:48 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het zegt niet zo gek veel over je uiterlijk als mannen dat zeggen.
"Universeel lelijk" bestaat.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:09 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Toch blijf ik het onzin vinden, smaken verschillen nou eenmaal. Van die standaard 'hunks' waar alle meisjes en vrouwen van beginnen te gillen doen mij vaak helemaal niets om maar een voorbeeld te noemen.
Allebei niet erg??quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Allebei niet erg, en dus kwa ergheid precies op dezelfde hoogte.
Ik geloof dat ieders definitie van knap en lelijk anders is.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:03 schreef Teydelyk het volgende:
Schoonheid is meetbaar.
Reddit.com/r/rateme
👍quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:49 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
Smaken verschillen gewoon. Als een groot aantal mensen een bepaald persoon knap vindt, is men al snel geneigd om diegene ook echt als knap te bestempelen terwijl er een ander (wellicht wat kleinere) groep is die dezelfde persoon helemaal niet zo knap vindt. Het gaat erom hoeveel waarde je dan hecht aan die groot aantal mensen.. Je kunt namelijk niet door iedereen knap gevonden worden, er zijn zoveel factoren die jouw zelfverzekerdheid dan omlaag kunnen schoppen als je dat echt laat afhangen van andermans mening.. Denk aan jaloezie, een heel andere smaak hebben, een grap maken.. Als je zo afhankelijk wordt, dan ga je zelfs achter de kleinste c.q. wellicht zelfs onzichtbare dingen (zoals je ex die het uit heeft gemaakt zonder reden waarvan jij denkt dat het meteen door jouw foto is) iets halen waardoor toch wel blijkt dat je lelijk moet zijn. Aangezien die smaken verschillen moet je gewoon afgaan wat je zelf van jezelf vindt - dit hoeft niet te betekenen dat je er op alles flawless uit moet zien. Als je je spiegelbeeld mooi vindt, dan is het toch klaar? Als je per se wil kijken naar foto's die door anderen zijn gemaakt, dan hecht je dus wel weer veel waarde omdat je bang bent dat andere mensen jou ook zo zien. Je kunt jezelf nog zo verbeteren en desondanks jezelf altijd er kut uit vinden zien op foto's die door anderen zijn gemaakt, nogmaals, je moet waarde hechten aan wat jou gelukkig maakt. Als dat enkel je spiegelbeeld is, dan hou je je daaraan vast. Het is gewoon lastig om vast te stellen hoe anderen jou zien, is het een filmpje? een foto gemaakt door jezelf? een foto gemaakt door anderen? je spiegelbeeld? Het is lastig om vast te stellen dus maak je niet gek en maak het je gewoon wat makkelijker door waarde te hechten aan dingen die je gelukkig maken en niet dingen die je gek maken. Dat is pas een winsituatie want met het ongelukkig zijn juist omdat je onzeker bent over hoe en wat, dat maakt je ongelukkig en je schiet er gewoon niks mee op.
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:49 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
Smaken verschillen gewoon.
Of je bent een product op de markt. Als er weinig vraag naar je is, dan ben je ook weinig waard. Weinig mensen aantrekken is de definitie van onaantrekkelijkheid. Daar is niets irrationeels aan.quote:
Ja beide niet erg.quote:
Emotioneel geef ik je gelijk, rationeel niet.quote:Op woensdag 22 juli 2015 07:32 schreef Drieklank het volgende:
[..]
[..]
Of je bent een product op de markt. Als er weinig vraag naar je is, dan ben je ook weinig waard. Weinig mensen aantrekken is de definitie van onaantrekkelijkheid. Daar is niets irrationeels aan.
Nee maar ze eindigen met andere lelijke mensen of compenseren met geld. Echt lelijk maar wel een geweldig karakter heeft nog nooit iemand seks met een 8 of hoger opgeleverd.quote:Op woensdag 22 juli 2015 08:50 schreef K44S het volgende:
[..]
Emotioneel geef ik je gelijk, rationeel niet.
Het zou dus betekenen dat iemand die volgens aardig wat mensen onaantrekkelijk is, gedoemd is alleen te blijven.
Zeg je nu dat lelijke mensen nooit lekkere seks hebben?quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:11 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Nee maar ze eindigen met andere lelijke mensen of compenseren met geld. Echt lelijk maar wel een geweldig karakter heeft nog nooit iemand seks met een 8 of hoger opgeleverd.
Ik denk dat hij die "8" qua aantrekkelijkheid bedoeldquote:Op woensdag 22 juli 2015 11:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zeg je nu dat lelijke mensen nooit lekkere seks hebben?
dit vind ik best wel bullshit.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:11 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Nee maar ze eindigen met andere lelijke mensen of compenseren met geld. Echt lelijk maar wel een geweldig karakter heeft nog nooit iemand seks met een 8 of hoger opgeleverd.
Je kan nog zo'n goed karakter hebben, maar stel je voor: 100kg, 1.75m, een bochel, slecht gebit en flaporen. Succes met het vinden van een '8 of hoger' (wat een kut termquote:Op woensdag 22 juli 2015 11:24 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
dit vind ik best wel bullshit.
Hoe weet jij dit eigenlijk? Lol
Baseer me op empirisch onderzoek.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:24 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
Dat is zijn meester struggle waarschijnlijkquote:Op woensdag 22 juli 2015 11:24 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
Ik zou dat ook niet kunnen, het oog wilt ook wat. Maar betekent niet dat hij fotomodel moet zijn, gewoon iemand in mijn ogen dus ja kan wel.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:30 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Je kan nog zo'n goed karakter hebben, maar stel je voor: 100kg, 1.75m, een bochel, slecht gebit en flaporen. Succes met het vinden van een '8 of hoger' (wat een kut term) die niet platonisch met je om zal gaan. Tenzij jij die uitzondering bent, daten?
![]()
![]()
Die |(minder mooie) mensen praten er openlijk over met jou?quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:41 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Baseer me op empirisch onderzoek.
Je hebt enigzins gelijk, maar valt me op dak niet vaak complimentjes krijg. Of mss focus ik me op negatieve punten kan ook.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:47 schreef Natalie het volgende:
Je focust je op andere punten als je in de spiegel kijkt of zelf een foto neemt.
Daarnaast: jezelf lelijk vinden (op een foto), balen dat je geen complimenten van anderen krijgt en jezelf saai noemen klinkt niet alsof je blij met jezelf bent. Alsof je eigenwaarde afhangt van de complimentjes van anderen. Fijne uitstraling zal dat op foto's geven.
Haha.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:49 schreef yats het volgende:
[..]
Dat is zijn meester struggle waarschijnlijk
Maar TS, ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. Ik heb jouw foto gezien en zie niets raars. Bovendien, je kunt simpelweg niet door iedereen aantrekkelijk gevonden worden. Ik herken je struggle overigens wel, ik vind foto's van mezelf meestal ook niet leuk. Maar andere mensen zijn er dan weer positief over...
Ik heb het over echt lelijke mensen. Niet de minder mooie. Dit is over meerdere generaties en in verschillende culturen uitgebreid onderzocht door wetenschappers van het GIVE (geheim instituut voor esthetiek). Uitkomst was eenduidig. De echt lelijke mensen kunnen alleen door betaling erotisch genot verkrijgen met dames van kwalitatief hoogwaardige esthetiek (direct middels prostitutie of indirect middels grote rijkdom).quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:10 schreef Snowhite22 het volgende:
[..]
Die |(minder mooie) mensen praten er openlijk over met jou?
Wellicht. Dat is - maak ik op uit je teksten - al deel van je eigenbeeld. Je vindt jezelf niet mooi. Als anderen dan iets zeggen dat het in jouw oren bevestigt, dan dringt zich al snel een beeld op als: 'Hij/zij vindt mij dus ook lelijk. Dus het zal wel zo zijn.' En vervolgens hoor je overal negativiteit en concludeert dat je nooit complimentjes krijgt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:10 schreef Snowhite22 het volgende:
Je hebt enigzins gelijk, maar valt me op dak niet vaak complimentjes krijg. Of mss focus ik me op negatieve punten kan ook.
Vanuit een evolutionair standpunt bestaan echt lelijke mensen dus al niet meer want als je zo lelijk was dat je geen seks kon verkrijgen heb je ook geen nageslacht. Conclusie alle mensen zijn mooi.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:40 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Ik heb het over echt lelijke mensen. Niet de minder mooie. Dit is over meerdere generaties en in verschillende culturen uitgebreid onderzocht door wetenschappers van het GIVE (geheim instituut voor esthetiek). Uitkomst was eenduidig. De echt lelijke mensen kunnen alleen door betaling erotisch genot verkrijgen met dames van kwalitatief hoogwaardige esthetiek (direct middels prostitutie of indirect middels grote rijkdom).
Niet waar. Voortplantingsdrang is bij de esthetisch inferieuren sterker dan de afstotingskracht van de divisie waarin zij spelen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vanuit een evolutionair standpunt bestaan echt lelijke mensen dus al niet meer want als je zo lelijk was dat je geen seks kon verkrijgen heb je ook geen nageslacht. Conclusie alle mensen zijn mooi.
Mwa... dat zou ik niet als hard bewijs zien.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:27 schreef Snowhite22 het volgende:
Ik krijg ook bijna nooit complimenten in rl.
Ik heb ooit ook ergens gelezen dat andere mensen jou 20% knapper zien dan jijzelf. Had volgens mij te maken omdat zij je door je persoonlijkheid je vaak knapper in gaan zien dacht ik.quote:Op maandag 27 juli 2015 16:08 schreef moi.Gracia het volgende:
schijnbaar vinden veel mensen zichzelf lelijk, tenminste, dat las ik eens ergens. Volgens dat artikel komt dat omdat we op tv alleen extreem mooie mensen zien. even kort door de bocht.
mijn mening: alleen de vorm van je neus heeft weinig te maken met echt aantrekkelijk zijn.
En als je zo onzeker bent, ga dan dingen doen waardoor je een goed gevoel krijgt over jezelf, dan ga je misschien ook wat minder fixeren op "selfies".
Of zoek een voorbeeld in mensen die ook niet knap zijn maar waar je wel respect voor voelt.
Aight 120%quote:Op maandag 27 juli 2015 17:20 schreef Anti-P het volgende:
[..]
Ik heb ooit ook ergens gelezen dat andere mensen jou 20% knapper zien dan jijzelf. Had volgens mij te maken omdat zij je door je persoonlijkheid je vaak knapper in gaan zien dacht ik.
Mensen die ik graag mag geven me ook een goed gevoel als ik ze tegenkom.quote:Op maandag 27 juli 2015 17:20 schreef Anti-P het volgende:
[..]
Ik heb ooit ook ergens gelezen dat andere mensen jou 20% knapper zien dan jijzelf. Had volgens mij te maken omdat zij je door je persoonlijkheid je vaak knapper in gaan zien dacht ik.
Het zou ook vrij plausibel zijn dat 'jezelf lelijk vinden' veroorzaakt wordt door 1) gelijkenis met familie, vermijden van incestueuze handelingen, 2) om genetische diversiteit aan te sporen (gelijkenis -> grotere mogelijkheid tot inteelt)quote:Op maandag 27 juli 2015 16:08 schreef moi.Gracia het volgende:
schijnbaar vinden veel mensen zichzelf lelijk, tenminste, dat las ik eens ergens. Volgens dat artikel komt dat omdat we op tv alleen extreem mooie mensen zien. even kort door de bocht.
Oftewel persoonlijke ervaringenquote:Op woensdag 22 juli 2015 11:41 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Baseer me op empirisch onderzoek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |