Nee, maar kwaad doen zullen ze ook niet.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:26 schreef Patroon het volgende:
Die hoogtemeters in NL gaan je op de Ventoux niet helpen
Ook niet als ik wat tochten in de Ardennen meepak en een tacx vr aanschaf voor training tijdens de winter?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:26 schreef Patroon het volgende:
Die hoogtemeters in NL gaan je op de Ventoux niet helpen
De Ardennen lijken er al meer op. Vooral als je aan de kanten van de Baraque Michel gaat fietsen.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:40 schreef foetre het volgende:
[..]
Ook niet als ik wat tochten in de Ardennen meepak en een tacx vr aanschaf voor training tijdens de winter?
Lijkt mij dat elke km meer me wel wat helpt?
Km's maken is altijd goed.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:40 schreef foetre het volgende:
[..]
Ook niet als ik wat tochten in de Ardennen meepak en een tacx vr aanschaf voor training tijdens de winter?
Dat is dus verkeerd gedacht. Met goede conditie opgebouwd op vlakke ga je gewoon prima omhoog kunnen rijden. Gaat gewoon om vermogen. Uiteraard is het ff wennen aan de belasting op andere spieren, maar dat heeft iedereen na een paar maanden geen bergen.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
Maar je kunt wel eens voelen hoe het überhaupt is om hoogtemeters te maken. Van alleen maar vlakke kilometers ga je ook nooit goed een berg beklimmen.
Je gaat er idd niet minder van worden.maar beste steek je veel tijd in rustige duurritten zodat je basis goed is.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:40 schreef foetre het volgende:
[..]
Tot nu toe is mijn oog gevallen op de Jean Nelissen classic(vianden Luxemburg)en de Sean Kelly classic(Vielsalm belgie)gevallen.Iemand ervaring met deze tochten?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:43 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De Ardennen lijken er al meer op. Vooral als je aan de kanten van de Baraque Michel gaat fietsen.
Heb je gelijk in, maar af en toe een beetje hardheid kweken door de keuteberg op te knallen kan ook geen kwaad.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je gaat er idd niet minder van worden.maar beste steek je veel tijd in rustige duurritten zodat je basis goed is.
Geen ervaring met die specifieke tochten, maar ik zou ook eens naar de tochten georganiseerd Door dvv kijken: http://www.sport.be/cyclingtour/2015/nl/?v=15102014quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:52 schreef foetre het volgende:
[..]
Tot nu toe is mijn oog gevallen op de Jean Nelissen classic(vianden Luxemburg)en de Sean Kelly classic(Vielsalm belgie)gevallen.Iemand ervaring met deze tochten?
bedankt.daar heb ik wat aan!👍quote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Geen ervaring met die specifieke tochten, maar ik zou ook eens naar de tochten georganiseerd Door dvv kijken: http://www.sport.be/cyclingtour/2015/nl/?v=15102014
Altijd er goed georganiseerde, mooie tochten.
Dat is nog is een mooie tijd.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:37 schreef Tommeke het volgende:
12 kilo afvallen gaat je wel enorm helpen!
Gewoon er voor zorgen dat je een goede conditionele basis hebt en dat je weet wat afzien is. Kunnen afzien scheelt enorm!
Een vriend van me reed afgelopen week na drie dagen koers met 38 graden Celsius de Ventoux op in 1.18!
Gewoon lekker trainen, doen wat patroon zegt, en voor de afwisseling eens een keer in de heuvels gaan fietsen.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:00 schreef foetre het volgende:
En de Ventoux is geen wedstrijd trouwens maar puur voor het goede doel.
Bovenkomen is het belangrijkste leuke tijd is meegenomen 2 uur 2.15 ofzo.
Definieer d3.quote:Op zondag 19 juli 2015 12:22 schreef faston het volgende:
Iemand die hier een beetje kan helpen met blokken training? Heb laatst een D3 blokken training gedaan van 30min inrijden 5min D3 10min herstel in D1 en dat 4x. Maar nu hoor ik dat de rust net zolang of de helft van het intesieve blok moet wezen. Is het een stuk minder effectief als ik 10min rust pak?
Gewoon zo hard mogelijk natuurlijk. Let wel op dat het echt belangrijk is om zo weinig mogelijk af te remmen anders heeft je training geen zin. Dus altijd door rood en een fietspomp mee om tegenliggers aan de kant te beuken.quote:Op zondag 19 juli 2015 12:34 schreef amp25 het volgende:
even een vraagje aan de toppers hier
wat is beter gewoon keihard fietsen 35 plus zeg maar (hou ik niet lang vol trouwers hooguit 1 uur dan kun je me oprapen)
of
gedosseert rijden voor lange afstanden dit doe ik meestal hier ligt mijn gem tussen de 28a 32 gem dat is inclusief stopen enz
VAM van 1000 is toch niet heel bijzonder? Dat rij ik ook als 't moet, een uur lang denk ik. De jongens met wie ik fiets doen allemaal 1100-1300.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gelukt in 58:01
Overall: 20/1280
Dit jaar: 3/336
https://app.strava.com/segments/5203232
![]()
1000 is Alpe d'Huez in een uurtje. Dat kan ik ook. Incl verwisselen van een bandje. Patty kan wel harder dan datquote:Op zondag 19 juli 2015 16:40 schreef Oksel het volgende:
[..]
VAM van 1000 is toch niet heel bijzonder? Dat rij ik ook als 't moet, een uur lang denk ik. De jongens met wie ik fiets doen allemaal 1100-1300.
Doe t dan bolle met je grote gulzige vreetbek.quote:Op zondag 19 juli 2015 16:40 schreef Oksel het volgende:
[..]
VAM van 1000 is toch niet heel bijzonder? Dat rij ik ook als 't moet, een uur lang denk ik. De jongens met wie ik fiets doen allemaal 1100-1300.
Niet te snel he, was nog bezig.quote:Op zondag 19 juli 2015 18:08 schreef ratatat het volgende:
Slappe edit Patty, was net van plan popcorn in de pan te gooien.
Bedankt, had wel zin in popcorn. Beetje tevreden over je FTP? Neem aan dat je die nu wel een keertje goed hebt getest.quote:
Nee FTP hier niet getest, ga ik weer op het vlakke doen. Deze week +17u. Nu beetje rusten en dan weer knallen in de koersen.quote:Op zondag 19 juli 2015 18:13 schreef ratatat het volgende:
[..]
Bedankt, had wel zin in popcorn. Beetje tevreden over je FTP? Neem aan dat je die nu wel een keertje goed hebt getest.
Alp is hoger dan 1000 meter. Met een vam van 1000 ga je dat dus echt niet redden.quote:Op zondag 19 juli 2015 17:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
1000 is Alpe d'Huez in een uurtje. Dat kan ik ook. Incl verwisselen van een bandje. Patty kan wel harder dan dat
1061. Had 'm in 1u 4 opgereden inclusief 't verwisselen van een bandje na 3 km en daarna met 4-5 bar in m'n achterband, om de indekkers maar compleet te maken.quote:Op zondag 19 juli 2015 18:19 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Alp is hoger dan 1000 meter. Met een vam van 1000 ga je dat dus echt niet redden.
Ja, je moet ook kijken naar op welke hoogte je klimt. Ijle lucht heeft enorm veel invloed op je vermogen. Hoe hoger je komt, hoe meer invloed. Op de alp begin je een stuk lager dan vanuit Barcelonnette. Daarom heeft dat eeuwige onderling vergelijk met jezelf of nog sneuer ploegmaten ook geen enkele zin. Je houdt alleen jezelf en anderen voor de gek.quote:Op zondag 19 juli 2015 18:19 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Alp is hoger dan 1000 meter. Met een vam van 1000 ga je dat dus echt niet redden.
Ach een fittie is het niet waard. Maar soms dan moet ik gewoon even reageren als zaken uit zijn verband worden getrokkenquote:Op zondag 19 juli 2015 18:26 schreef Tommeke het volgende:
Goeie fittie tussen Patroon en Oksel
Heb deze week zo'n 18 uren gemaakt hier in Luxemburg met behoorlijk wat hoogtemeters.
Door alle commotie mis ik gewoon de mooiste postquote:Op zondag 19 juli 2015 13:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gewoon zo hard mogelijk natuurlijk. Let wel op dat het echt belangrijk is om zo weinig mogelijk af te remmen anders heeft je training geen zin. Dus altijd door rood en een fietspomp mee om tegenliggers aan de kant te beuken.
Eigenlijk is het echt heel erg vreemd dat jij nog geen prof bent......waar is het mis gegaan?!quote:Op zondag 19 juli 2015 18:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
1061. Had 'm in 1u 4 opgereden inclusief 't verwisselen van een bandje na 3 km en daarna met 4-5 bar in m'n achterband, om de indekkers maar compleet te maken.
Dit. 6% en 1000 VAM is echt wel goed.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:00 schreef Patroon het volgende:
VAM moet je niet uit zijn verband trekken. De Allos is minder steil waardoor je harder moet rijden om een hoge VAM te halen. Je VAM op een steile berg is makkelijker hoger. Het heeft geen zin om bergen met verschillende percentages onderling te vergelijken, net zo min je koersen met elkaar kunt vergelijken.
Je start hier op 1135m hoogte, dus je zit al snel richting de ijle lucht. Dat heeft ook nadelig invloed op je vermogen.
Maar goed, eerst maar eens met elkaar in de bergen fietsen om te kijken wie de langste heeft...
quote:Op zondag 19 juli 2015 18:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Doe t dan bolle met je grote gulzige vreetbek.
[..]
Ik zat vanmiddag aan die VAM te denken. We reden over een klim van 9 km ofzo. Maximaal 6-7 procent, stukje dalen en het laatste gedeelte variërend van vals plat tot 5%. Het waait hier 4-5 bft, die had ik schuin tegen. Ga dan maar eens een VAM van 1000 halenquote:Op zondag 19 juli 2015 20:01 schreef Patroon het volgende:
Dit is een mooi voorbeeld:
https://www.strava.com/segments/1772609
Col is maar 4% en de KOM haalt niet eens een VAM van 900. Daar zou Oksel gewoon een KOM halen!
Ach, arme jongenquote:Op zondag 19 juli 2015 20:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]![]()
![]()
@Yankee: Ik heb het geluk niet aan m'n zijde, waardoor ik altijd indekkers heb
@Patronno: Goed bezig! Voor vrijdag ook een rondje van die lengte met zo rond de 1500 hoogtemeters aight? Ik laat de Mio wel een route maken, of verzin zelf iets.
Afsluitend BBQ!
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |