Ja, en als er geen klassieker is en Ajax heeft puntverlies geleden klappen ze ook al in het stadion.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:16 schreef Heeinz het volgende:
Is de haat richting Ajax van Feyenoord-kant echt zo groot, dat ze bij winst voor Feyenoord in de Klassieker blijer zijn met het feit dat Ajax heeft verloren dan dat Feyenoord heeft gewonnen?
Dat gebeurt ook in de Arena als dat bij Feyenoord/PSV is en ook bij Heerenveen als het bij Cambuur gebeurt, etc dat vind ik nog niet zo bijzonderquote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:26 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Ja, en als er geen klassieker is en Ajax heeft puntverlies geleden klappen ze ook al in het stadion.
Iedereen die een beetje voor zichzelf kan nadenken weet ook wel dat dat 'altijd sfeervolle Legioen' een fabeltje is. Weten ze zelf stiekem ook wel.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:46 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik irriteer me langzamerhand steeds meer aan het feit dat Feyenoord supporters zo geweldig gevonden worden. Dat is iets waar ze altijd op terugvallen: 'Ja, maar de supporters zijn zo erg trouw. Ze zijn er altijd voor onze club'.
Bah! Want zodra Feyenoord op achterstand komt in De Kuip is het ook muisstil daar.
De enige reden waarom iedereen dit roept is omdat de supporters nog het enige zijn waar ze een klein beetje op terug kunnen vallen. Dat er nog 50.000 mensen op de tribune zitten maakt dat Feyenoord nog een topclub genoemd kan worden in Nederland, want voor de rest stelt de club al 15 jaar niets meer voor.
Klopt. Dat is nog het enige waar ze zichzelf aan vast kunnen houden.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:50 schreef Silenus het volgende:
[..]
Iedereen die een beetje voor zichzelf kan nadenken weet ook wel dat dat 'altijd sfeervolle Legioen' een fabeltje is. Weten ze zelf stiekem ook wel.
Spijt me, maar als het spel klote is en we achterstaan ga ik niet staan zingen en juichen. We zijn (godzijdank) geen 410.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:46 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik irriteer me langzamerhand steeds meer aan het feit dat Feyenoord supporters zo geweldig gevonden worden. Dat is iets waar ze altijd op terugvallen: 'Ja, maar de supporters zijn zo erg trouw. Ze zijn er altijd voor de club'.
En dan wijzen naar Ajax: 'Ajax supporters zijn successupporters. Ajax dit, Ajax dat..
Om hun eigen tekortkomingen te verbloemen.![]()
Bah! Want zodra Feyenoord op achterstand komt in De Kuip is het ook muisstil daar.
De enige reden waarom iedereen dit roept is omdat de supporters nog het enige zijn waar ze een klein beetje op terug kunnen vallen. Dat er nog 50.000 mensen op de tribune zitten maakt dat Feyenoord nog een topclub genoemd kan worden in Nederland, want voor de rest stelt de club al 15 jaar niets meer voor.
Poeh nee, want je zou je club maar eens gaan steunen als ze achter staan.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:53 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Spijt me, maar als het spel klote is en we achterstaan ga ik niet staan zingen en juichen. We zijn (godzijdank) geen 410.
En dat is ook vrij begrijpelijk maar maakt het wel lachwekkend dat er zo veel Feyenoorders zijn die zeggen dat 'de Kuip altijd sfeervol is' en 'de supporters altijd achter de spelers staan' want dat is gewoon niet zoquote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:53 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Spijt me, maar als het spel klote is en we achterstaan ga ik niet staan zingen en juichen. We zijn (godzijdank) geen 410.
Dat is toch waar Feyenoord supporters voor staan? Dat ze hun club ALTIJD steunen. Want het legioen is het meest trouwe publiek van Nederland.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:53 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd wel grappigquote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:46 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik irriteer me langzamerhand steeds meer aan het feit dat Feyenoord supporters zo geweldig gevonden worden. Dat is iets waar ze altijd op terugvallen: 'Ja, maar de supporters zijn zo erg trouw. Ze zijn er altijd voor de club'.
En dan wijzen naar Ajax: 'Ajax supporters zijn successupporters. Ajax dit, Ajax dat..
Om hun eigen tekortkomingen te verbloemen.![]()
Meh, echt steunen kan ik dat nooit noemen eerlijk gezegd, komt op mij meer over dat ze gewoon lekker willen zingen omdat ze dat leuk vinden. Pas als er op het veld wat gebeurt, komt er echte steun van de supporters. Zo hoort dat ook naar mijn meningquote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:56 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Dat is toch waar Feyenoord supporters voor staan? Dat ze hun club ALTIJD steunen. Want het legioen is het meest trouwe publiek van Nederland.
Vak 410 steunt inderdaad Ajax ook als ze achter staan. In tegenstelling tot een groot gedeelte van de rest van het stadion, die er dus net zo over denken als jij.
Dat bedoel ik. Die geforceerde manier van 'trouw' zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:00 schreef Vasion het volgende:
Ik erger me soms juist dat er geklapt en bijna zelfs gejuicht wordt als Feyenoord verliest. Of klappen voor Kazim bijvoorbeeld.
Ik vind dat van 410 niet echt steunen tbh. Maar goed, over de rest zijn we het eens.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:56 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Dat is toch waar Feyenoord supporters voor staan? Dat ze hun club ALTIJD steunen. Want het legioen is het meest trouwe publiek van Nederland.
Vak 410 steunt inderdaad Ajax ook als ze achter staan. In tegenstelling tot een groot gedeelte van de rest van het stadion, die er dus net zo over denken als jij en ik.
Ik zie nog altijd een verschil tussen echt steunen als je merkt dat het team dat nodig heeft, of ongeacht wat er op het veld gebeurt per se je repertoire willen afwerken.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:54 schreef Bronson_ het volgende:
[..]
Poeh nee, want je zou je club maar eens gaan steunen als ze achter staan.
Ah, Legioen met pensioen of geforceerd trouw zijn, wat is het nou?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:01 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Die geforceerde manier van 'trouw' zijn.
Vertel mij dan eens wat er gebeurt als je in De Kuip zit?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:25 schreef Vasion het volgende:
[..]
Ah, Legioen met pensioen of geforceerd trouw zijn, wat is het nou?
Ook vind ik het altijd zo lachwekkend dat mensen oordelen over het Feyenoord publiek zonder ooit in De Kuip te hebben gezeten.
quote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:25 schreef Vasion het volgende:
[..]
Ah, Legioen met pensioen of geforceerd trouw zijn, wat is het nou?
Ook vind ik het altijd zo lachwekkend dat mensen oordelen over het Feyenoord publiek zonder ooit in De Kuip te hebben gezeten.
Bewaar die discussie voor een ander topic of DM mannen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:28 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Vertel mij dan eens wat er gebeurt als je in De Kuip zit?
Ik ben neutraal hoor. Vind zo wel Ajax als Feyenoord leuke clubs om naar te kijken, maar in De Kuip kom ik al jaren niet meer. Walg van de vreselijke sfeer daar.
mooie vraagquote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik als Feyenoorder weet dat Feyenoord een soort gevoel is dat zit in je bloed.
Ik ben zelfs door omstandigheden al jaren niet meer naar een wedstrijd geweest.
Maar dat gevoel als ik al langs de kuip kom of met de opendag in de kuip ben dat is niet te omschrijven nu kan ik het me niet voorstellen dat het aan de andere kant ook zo is.
En dan die 6 klassiekers die ik heb meegemaakt waarvan een paar nog met uitpubliek dat waren de wedstrijden van het jaar.
Hoe denken zij aan de andere kant over zo een club als Twente dat even meewil doen en daarom opzichtig gaat zitten haten op Feyenoord/Ajax publiek.
Psv heeft dat ook een beetje dat zoeken naar de rivaliteit die er niet is hoe kijkt u als schrijver naar dit fenomeen ?
Ik vraag me eigenlijk af hoe je tot je tot je laatste vraag komt. Hoezo is PSV op zoek naar rivaliteit die er niet is?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik als Feyenoorder weet dat Feyenoord een soort gevoel is dat zit in je bloed.
Ik ben zelfs door omstandigheden al jaren niet meer naar een wedstrijd geweest.
Maar dat gevoel als ik al langs de kuip kom of met de opendag in de kuip ben dat is niet te omschrijven nu kan ik het me niet voorstellen dat het aan de andere kant ook zo is.
En dan die 6 klassiekers die ik heb meegemaakt waarvan een paar nog met uitpubliek dat waren de wedstrijden van het jaar.
Hoe denken zij aan de andere kant over zo een club als Twente dat even meewil doen en daarom opzichtig gaat zitten haten op Feyenoord/Ajax publiek.
Psv heeft dat ook een beetje dat zoeken naar de rivaliteit die er niet is hoe kijkt u als schrijver naar dit fenomeen ?
Door toch te rellen, Speerkoren richting Feyenoord en Ajax supporters tijdens wedstrijden.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:36 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af hoe je tot je tot je laatste vraag komt. Hoezo is PSV op zoek naar rivaliteit die er niet is?
En dat doen Feyenoord en Ajax niet wil je zeggen? Of dat is een reactie op, zeker?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:49 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Door toch te rellen, Speerkoren richting Feyenoord en Ajax supporters tijdens wedstrijden.
Ado en Utrecht hebben dat ook.
PSV is sportieve rivaliteit. Hebben de afgelopen 25 jaar samen met Ajax de dienst uit gemaakt in het nationale voetbal. Dan mag je ook wel wat roepenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:49 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Door toch te rellen, Speerkoren richting Feyenoord en Ajax supporters tijdens wedstrijden.
Ado en Utrecht hebben dat ook.
Het komt altijd zo geforceerd over zo van hey wij doen ook nog mee!quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:09 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
En dat doen Feyenoord en Ajax niet wil je zeggen? Of dat is een reactie op, zeker?
Klinkt nogal als grootheidswaanzin (geen idee waar dat op gebaseerd zou moeten zijn, maar dat terzijde). De rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord staat op zichzelf ja. Maar om te doen alsof PSV hier jaloers op is en er tussen probeert te komen vind ik nogal zielig. Vraag me sowieso af of die rivaliteit nog wel echt bestaat of meer kunstmatig in leven gehouden wordt. Vooral voor de jongere generatie. Ook wat Adames zegt inderdaad.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:23 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Het komt altijd zo geforceerd over zo van hey wij doen ook nog mee!
Kan dat via internet niet zo goed omschrijven maar ik denk dat veel ajax/feyenoord supporters wel begrijpen wat ik bedoel.
Of Vermeer.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 21:02 schreef Dr.Mikey het volgende:
Voor de schrijver : U heeft met Tahamata in u boek maar een oud voetballer die voor Feyenoord en Ajax heeft gespeeld aan het woord.
Heeft u er meer benaderd of gesprekken mee gehouden ?
Persoonlijk denk ik gelijk aan Koeman of van Vossen die ik wel aan het woord zou willen horen hierover.
Als ik hem was zou ik me daar niet over uitlaten tijdens mijn carričre.quote:
Zie dat niet zo snel gebeuren en ik denk dat we daar blij om moeten zijnquote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:24 schreef Jimbo het volgende:
er moeten gewoon weer supporters bij
zonder supporters, geen klassieker
Dat heeft inderdaad ook met het stadion te maken, maar het blijft lastig er een verklaring voor te vinden. Een ding is zeker: fans van Feyenoord zijn over het algemeen minder kritisch dan Ajax-supporters.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:24 schreef Gert het volgende:
Hoe komt het dat de beleving (hartstocht/passie) bij Feyenoord zoveel groter is dan bij Ajax? Dat was al zo toen Feyenoord de beste club ter wereld was. Maar ook nu is dat nog zo, 13 jaar na de laatste echt grote prijs.
Kan het zijn dat de accommodaties daar ook mee te maken hebben? De Kuip wordt alom gezien als een prachtig stadion terwijl de Arena zelfs door eigen supporters maar een sfeerloze bedoening wordt gevonden (en De Meer had de allure van een provincieclubje).
In het buitenland vind ik toch wel de wedstrijden tussen Barcelona en Real Madrid erg mooi. Het heeft van oorsprong een politiek randje, de Catelanen tegenover de Spanjaarden. Duels die garant staan voor spektakel, prachtig! Ook de duels tussen de Turkse rivalen Fenerbahce en Galatasary zijn erg bijzonder.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:35 schreef TLC het volgende:
Wat vindt U de mooiste klassieker buiten Nederland ?
Hmm, dat zou dan betekenen dat het minder wordt in een nieuw stadion...quote:Op maandag 13 juli 2015 19:23 schreef Peter_Dijkhoff het volgende:
[..]
Dat heeft inderdaad ook met het stadion te maken, maar het blijft lastig er een verklaring voor te vinden. Een ding is zeker: fans van Feyenoord zijn over het algemeen minder kritisch dan Ajax-supporters.
Hij is er alquote:
Ja, dat is wel zeker zo dat het feit dat Ajax verliest meer meetelt dan de winst van Feyenoord zelf. Voor veel Feyenoord-supporters zijn dat extra bonuspunten.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:16 schreef Heeinz het volgende:
Is de haat richting Ajax van Feyenoord-kant echt zo groot, dat ze bij winst voor Feyenoord in de Klassieker blijer zijn met het feit dat Ajax heeft verloren dan dat Feyenoord heeft gewonnen?
Is de onderlinge rivaliteit daar vergelijkbaar met 'onze' klassieker?quote:Op maandag 13 juli 2015 19:26 schreef Peter_Dijkhoff het volgende:
[..]
In het buitenland vind ik toch wel de wedstrijden tussen Barcelona en Real Madrid erg mooi. Het heeft van oorsprong een politiek randje, de Catelanen tegenover de Spanjaarden. Duels die garant staan voor spektakel, prachtig! Ook de duels tussen de Turkse rivalen Fenerbahce en Galatasary zijn erg bijzonder.
Dank je wel!!!quote:Op maandag 13 juli 2015 19:27 schreef senesta het volgende:
[..]
Hij is er al![]()
Hallo Peter!
Welkom op FOK!
Zijn er mensen die je graag voor je boek had willen vragen maar die niet wilde of geen tijd konden vrij maken?quote:
De eerste keer dat ik actief ben op FOK?!quote:Op maandag 13 juli 2015 19:27 schreef senesta het volgende:
[..]
Hij is er al![]()
Hallo Peter!
Welkom op FOK!
Ik snap je punt, ook voor mij gaat dat veel te ver. Rivaliteit is leuk als het op een gezonde manier is, maar elkaar uitschelden/beledigen of zelfs fysiek te lijf gaan, gaat natuurlijk te ver. Het zelfs voorgekomen dat spelers werden belaagd, denk aan Van Persie. Hij werd in hartje Amsterdam in bijzijn van z'n vrouw belaagd en ook op Sportpark De Toekomst werd hij aangevallen door een groepje 'fans'. Helaas, erg triest. Het tekent de gemoederen, je ziet dat de Klassieker bij sommige mensen erg veel los maakt....quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:29 schreef Beach het volgende:
Waarom maken mensen zich zo druk over een spelletje en gaan ze vechten met fans uit een andere stad?
Op mij komt het nogal zielig over eigenlijk.
Heel graag had ik meer mensen willen strikken, maar is helaas niet gelukt......denk dan aan personen als John de Wolf, Frank de Boer, Marco van Basten, Willem van Hanegem...quote:Op maandag 13 juli 2015 19:28 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Zijn er mensen die je graag voor je boek had willen vragen maar die niet wilde of geen tijd konden vrij maken?
Ik denk grotendeels wel. Zo heb je Catelanen die zich absoluut geen Spanjaard voelen, en nooit in Madrid komen. Ook hier is dat het geval, sommige Rotterdammers komen nooit in de Amsterdam en andersom, puur wegens het feit dat het de stad van de rivaal is.quote:Op maandag 13 juli 2015 19:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Is de onderlinge rivaliteit daar vergelijkbaar met 'onze' klassieker?
Geen dank! En zeg maar gewoon Peterquote:Op maandag 13 juli 2015 19:27 schreef DonRaja het volgende:
Welkom meneer Dijkhoff en ontzettend bedankt dat u dit wil doen.
Ah was het al vergetenquote:Op maandag 13 juli 2015 19:27 schreef Peter_Dijkhoff het volgende:
[..]
Ja, dat is wel zeker zo dat het feit dat Ajax verliest meer meetelt dan de winst van Feyenoord zelf. Voor veel Feyenoord-supporters zijn dat extra bonuspunten.
Jazeker! Ik heb sterk het vermoeden dat het lang uitblijven van successen voor Feyenoord de 'haat' alleen maar vergrootte. In de jaren '90 was Ajax superieur, en won vaak met grote uitslagen van Feyenoord. Hierdoor ontstond er meer haat, en ik vermoed toch ook wel jaloezie. Je ziet ook dat de haat van Ajacieden naar Feyenoord minder groot is dan andersom. Als je namelijk vaak wint, prijzen pakt dan heb je ook minder reden om je af te zetten tegen een ander, het gaat immers goed. Maar sta je aan de andere kant van de lijn, in dit geval Feyenoord, dan heb je een ander perspectief.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:10 schreef Adames het volgende:
Heeft het lange uitblijven van successen bij Feyenoord en de inmiddels vrij eenzijdige strijd tussen Ajax en Feyenoord de rivaliteit beļnvloed?
Ik zie het somber in.....helaas. Ik vind dat de overheid het anders aan moet pakken, ik kan niet begrijpen dat een hele groep de dupe is door een kleine groep personen. Deze personen moeten er toch makkelijk uit te halen zijn lijkt mij............maar in dit geval werd er in 2009 besloten voor de 'makkelijkste' oplossing: helemaal geen uitsupporters.quote:Op maandag 13 juli 2015 19:36 schreef MPC60 het volgende:
Hoe schat jij de kansen in dat er in de toekomst weer een klassieker word gespeeld met uitpubliek?
Hoezo somber? Het blijkt toch vaak genoeg dat er supporters zijn van zowel Ajax als Feyenoord die niet helemaal sporen, zet ze bij elkaar in het stadion en je krijgt toch precies te zien waarom uitsupporters jarenlang verboden zijn, lijkt me?quote:Op maandag 13 juli 2015 19:38 schreef Peter_Dijkhoff het volgende:
[..]
Ik zie het somber in.....helaas. Ik vind dat de overheid het anders aan moet pakken, ik kan niet begrijpen dat een hele groep de dupe is door een kleine groep personen. Deze personen moeten er toch makkelijk uit te halen zijn lijkt mij............maar in dit geval werd er in 2009 besloten voor de 'makkelijkste' oplossing: helemaal geen uitsupporters.
Het komt vooral door de prestaties van Vermeer. Die zijn over het algemeen goed, en daardoor maakte men zich ook minder druk dat hij afkomstig is van Ajax. Als hij slecht gepresteerd had, dan was hij waarschijnlijk ineens die 'klote Ajacied'. Denk maar aan Johnny Rep, in het verleden speelde hij enkele jaren voor FEyenoord, en doordat goede prestaties uitbleven was hij een 'kut-Ajacied'. Cruijff speelde daarentegen erg goed, mede door zijn inbreng won Feyenoord in 1984 de dubbel, en prompt had niemand het er meer over dat hij een ras-Ajacied is.quote:Op maandag 13 juli 2015 19:36 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ah was het al vergeten![]()
Is het feit dat Vermeer zo geaccepteerd wordt door de supporters een teken dat de haat tussen Ajax en Feyenoord supporters aan het minderen is? Of komt dat enkel door de prestaties van Vermeer (die voor Feyenoord begrippen aardig waren)
Afgelopen keren speelde Feyenoord toch juist goed in de Klassieker? Jullie wonnen alleen nietquote:Op maandag 13 juli 2015 19:41 schreef DonRaja het volgende:
Veel jeugdspelers van Feyenoord geven aan in de jeugd meestal van Ajax te winnen, toch lijkt de 'echte' Klassieker vaak verlammend te werken voor de Feyenoorders. Heeft 1 van de geļnterviewden daar een verklaring voor?
Inderdaad, maar toch wonnen we niet...quote:Op maandag 13 juli 2015 19:42 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Afgelopen keren speelde Feyenoord toch juist goed in de Klassieker? Jullie wonnen alleen niet
Ja, sommige sporen niet, maar moet er dan maar gekozen worden om iedereen de toegang te weigeren? Ook de mensen die voor het plezier en voetbal komen? Vind ik zo jammer, maar de overheid kiest meestal voor de makkelijkste oplossing, terwijl die raddraaiers nauwelijks, of niet, aangepakt worden. Pak ze persoonlijk aan zou ik zeggen.....quote:Op maandag 13 juli 2015 19:39 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Hoezo somber? Het blijkt toch vaak genoeg dat er supporters zijn van zowel Ajax als Feyenoord die niet helemaal sporen, zet ze bij elkaar in het stadion en je krijgt toch precies te zien waarom uitsupporters jarenlang verboden zijn, lijkt me?
Toch zijn er mensen die menen dat we maar 13 x kampioen zijn geworden, ik was te jong toen maar mijn moeder is er zo een.quote:Op maandag 13 juli 2015 19:42 schreef Peter_Dijkhoff het volgende:
[..]
Het komt vooral door de prestaties van Vermeer. Die zijn over het algemeen goed, en daardoor maakte men zich ook minder druk dat hij afkomstig is van Ajax. Als hij slecht gepresteerd had, dan was hij waarschijnlijk ineens die 'klote Ajacied'. Denk maar aan Johnny Rep, in het verleden speelde hij enkele jaren voor FEyenoord, en doordat goede prestaties uitbleven was hij een 'kut-Ajacied'. Cruijff speelde daarentegen erg goed, mede door zijn inbreng won Feyenoord in 1984 de dubbel, en prompt had niemand het er meer over dat hij een ras-Ajacied is.
Wel begrijpelijk ook. Hoe zit dat dan met functies buiten het veld? Ik heb over bijvoorbeeld Martin van Geel nog nooit iets gehoord over zijn verleden bij Ajax, of bij Koeman en Jan Wouters die er nu ook zitquote:Op maandag 13 juli 2015 19:42 schreef Peter_Dijkhoff het volgende:
[..]
Het komt vooral door de prestaties van Vermeer. Die zijn over het algemeen goed, en daardoor maakte men zich ook minder druk dat hij afkomstig is van Ajax. Als hij slecht gepresteerd had, dan was hij waarschijnlijk ineens die 'klote Ajacied'. Denk maar aan Johnny Rep, in het verleden speelde hij enkele jaren voor FEyenoord, en doordat goede prestaties uitbleven was hij een 'kut-Ajacied'. Cruijff speelde daarentegen erg goed, mede door zijn inbreng won Feyenoord in 1984 de dubbel, en prompt had niemand het er meer over dat hij een ras-Ajacied is.
Nee natuurlijk hoort niet een hele groep daarvoor gestraft te worden, maar het is de enige manier om de idioten uit het stadion te houden want van sociale controle lijkt vaak geen sprake te zijnquote:Op maandag 13 juli 2015 19:44 schreef Peter_Dijkhoff het volgende:
[..]
Ja, sommige sporen niet, maar moet er dan maar gekozen worden om iedereen de toegang te weigeren? Ook de mensen die voor het plezier en voetbal komen? Vind ik zo jammer, maar de overheid kiest meestal voor de makkelijkste oplossing, terwijl die raddraaiers nauwelijks, of niet, aangepakt worden. Pak ze persoonlijk aan zou ik zeggen.....
We hebben bakken vol ex-Ajacieden gehad. Met als dieptepunt die Griek.quote:Op maandag 13 juli 2015 19:45 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Wel begrijpelijk ook. Hoe zit dat dan met functies buiten het veld? Ik heb over bijvoorbeeld Martin van Geel nog nooit iets gehoord over zijn verleden bij Ajax, of bij Koeman en Jan Wouters die er nu ook zit
Rivaliteit was er altijd al, maar is toegenomen, vooral in de periode 1969 - 1974. Ga maar na, Ajax en Feyenoord presteerden enorm goed, behoorden toen tot de internationale top. Dat zijn de ideale ingrediėnten om de onderlinge strijd extra te vergroten. Vanaf dat moment was de Klassieker voorgoed op de kaart gezet. In de jaren '80 en '90 verharde de maatschappij en ook eind jaren '70 ontstond het hooliganisme in Nederland. Supporters gingen de confrontatie aan, met als dieptepunt de rellen in Beverwijk, maart 1997. Een zwarte bladzijde in de geschiedenis....De rivaliteit was verhard.quote:Op maandag 13 juli 2015 19:31 schreef timmmmm het volgende:
Is de rivaliteit nou af- of toegenomen afgelopen jaren? En als het altijd al een grote rivaliteit geweest is, waarom zijn ze dan slechts onlangs met een verbod op uitsupporters gekomen?
Hoewel ik geen expert ben, het kan best zijn dat dat eerder ook al was
Jazeker! En begreep van enkele fanatieke supporters dat de Nederlandse agenten en stewards in de stadions ook te weinig indruk op ze maken, zij vinden dat er meer ME'ers ingezet moeten worden in de stadions. Maar nadeel is dat dat weer meer geld kost.quote:Op maandag 13 juli 2015 19:43 schreef MPC60 het volgende:
Enige oplossing is de Engelsen volgen in hun beleid, denk ik.
Briljant moment.quote:Op maandag 13 juli 2015 19:46 schreef DonRaja het volgende:
[..]
We hebben bakken vol ex-Ajacieden gehad. Met als dieptepunt die Griek.
Nee, er staan geen vrouwelijke supporters in. Ik heb daar eerlijk gezegd niet eens bij stil gestaan, maar had het zeker gewildquote:Op maandag 13 juli 2015 19:38 schreef Karina het volgende:
Heb je ook vrouwelijke supporters gesproken en zijn die net zo fanatiek als de mannen (of misschien nog wel fanatieker?).
Waarom is dan nu pas, op een relatief mildere periode als ik dat zo hoor, gekozen voor die, in mijn ogen rare, maatregelen?quote:Op maandag 13 juli 2015 19:47 schreef Peter_Dijkhoff het volgende:
[..]
Rivaliteit was er altijd al, maar is toegenomen, vooral in de periode 1969 - 1974. Ga maar na, Ajax en Feyenoord presteerden enorm goed, behoorden toen tot de internationale top. Dat zijn de ideale ingrediėnten om de onderlinge strijd extra te vergroten. Vanaf dat moment was de Klassieker voorgoed op de kaart gezet. In de jaren '80 en '90 verharde de maatschappij en ook eind jaren '70 ontstond het hooliganisme in Nederland. Supporters gingen de confrontatie aan, met als dieptepunt de rellen in Beverwijk, maart 1997. Een zwarte bladzijde in de geschiedenis....De rivaliteit was verhard.
In de loop der tijd is veel geprobeerd, strafzaken tegen supporters, en ook in 1998 was er al eens een Klassieker zonder uitsupporters. Niks hielp. Dit was een optelsom, volgens Job Cohen en Ahmed Aboutaleb kon het zo niet langer meer...........i hoop van harte dat in de toekomst er weer uitsupporters bij mogen zijn, het bevorderd toch de sfeer (zonder de rotte appels uiteraard)quote:Op maandag 13 juli 2015 19:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom is dan nu pas, op een relatief mildere periode als ik dat zo hoor, gekozen voor die, in mijn ogen rare, maatregelen?
Het wordt voor Ajax-supporters nog steeds wel als een wedstrijd gezien, alleen omdat Ajax vaker als winnaar van het veld stapt is het voor hen wat 'gewoner' geworden. Een overwinning van Feyenoord zal alleen al daarom uitbundiger worden gevierd omdat ze minder vaak de duels winnend weten f te sluiten.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:14 schreef Tjacka het volgende:
Hoe komt het dat de klassieker voor Ajax-supporters al jaren niet meer als de wedstrijd van het seizoen wordt gezien terwijl dat aan de andere kant juist steeds sterker lijkt te worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |