Ja, en als er geen klassieker is en Ajax heeft puntverlies geleden klappen ze ook al in het stadion.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:16 schreef Heeinz het volgende:
Is de haat richting Ajax van Feyenoord-kant echt zo groot, dat ze bij winst voor Feyenoord in de Klassieker blijer zijn met het feit dat Ajax heeft verloren dan dat Feyenoord heeft gewonnen?
Dat gebeurt ook in de Arena als dat bij Feyenoord/PSV is en ook bij Heerenveen als het bij Cambuur gebeurt, etc dat vind ik nog niet zo bijzonderquote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:26 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Ja, en als er geen klassieker is en Ajax heeft puntverlies geleden klappen ze ook al in het stadion.
Iedereen die een beetje voor zichzelf kan nadenken weet ook wel dat dat 'altijd sfeervolle Legioen' een fabeltje is. Weten ze zelf stiekem ook wel.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:46 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik irriteer me langzamerhand steeds meer aan het feit dat Feyenoord supporters zo geweldig gevonden worden. Dat is iets waar ze altijd op terugvallen: 'Ja, maar de supporters zijn zo erg trouw. Ze zijn er altijd voor onze club'.
Bah! Want zodra Feyenoord op achterstand komt in De Kuip is het ook muisstil daar.
De enige reden waarom iedereen dit roept is omdat de supporters nog het enige zijn waar ze een klein beetje op terug kunnen vallen. Dat er nog 50.000 mensen op de tribune zitten maakt dat Feyenoord nog een topclub genoemd kan worden in Nederland, want voor de rest stelt de club al 15 jaar niets meer voor.
Klopt. Dat is nog het enige waar ze zichzelf aan vast kunnen houden.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:50 schreef Silenus het volgende:
[..]
Iedereen die een beetje voor zichzelf kan nadenken weet ook wel dat dat 'altijd sfeervolle Legioen' een fabeltje is. Weten ze zelf stiekem ook wel.
Spijt me, maar als het spel klote is en we achterstaan ga ik niet staan zingen en juichen. We zijn (godzijdank) geen 410.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:46 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik irriteer me langzamerhand steeds meer aan het feit dat Feyenoord supporters zo geweldig gevonden worden. Dat is iets waar ze altijd op terugvallen: 'Ja, maar de supporters zijn zo erg trouw. Ze zijn er altijd voor de club'.
En dan wijzen naar Ajax: 'Ajax supporters zijn successupporters. Ajax dit, Ajax dat..
Om hun eigen tekortkomingen te verbloemen.![]()
Bah! Want zodra Feyenoord op achterstand komt in De Kuip is het ook muisstil daar.
De enige reden waarom iedereen dit roept is omdat de supporters nog het enige zijn waar ze een klein beetje op terug kunnen vallen. Dat er nog 50.000 mensen op de tribune zitten maakt dat Feyenoord nog een topclub genoemd kan worden in Nederland, want voor de rest stelt de club al 15 jaar niets meer voor.
Poeh nee, want je zou je club maar eens gaan steunen als ze achter staan.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:53 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Spijt me, maar als het spel klote is en we achterstaan ga ik niet staan zingen en juichen. We zijn (godzijdank) geen 410.
En dat is ook vrij begrijpelijk maar maakt het wel lachwekkend dat er zo veel Feyenoorders zijn die zeggen dat 'de Kuip altijd sfeervol is' en 'de supporters altijd achter de spelers staan' want dat is gewoon niet zoquote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:53 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Spijt me, maar als het spel klote is en we achterstaan ga ik niet staan zingen en juichen. We zijn (godzijdank) geen 410.
Dat is toch waar Feyenoord supporters voor staan? Dat ze hun club ALTIJD steunen. Want het legioen is het meest trouwe publiek van Nederland.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:53 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd wel grappigquote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:46 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik irriteer me langzamerhand steeds meer aan het feit dat Feyenoord supporters zo geweldig gevonden worden. Dat is iets waar ze altijd op terugvallen: 'Ja, maar de supporters zijn zo erg trouw. Ze zijn er altijd voor de club'.
En dan wijzen naar Ajax: 'Ajax supporters zijn successupporters. Ajax dit, Ajax dat..
Om hun eigen tekortkomingen te verbloemen.![]()
Meh, echt steunen kan ik dat nooit noemen eerlijk gezegd, komt op mij meer over dat ze gewoon lekker willen zingen omdat ze dat leuk vinden. Pas als er op het veld wat gebeurt, komt er echte steun van de supporters. Zo hoort dat ook naar mijn meningquote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:56 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Dat is toch waar Feyenoord supporters voor staan? Dat ze hun club ALTIJD steunen. Want het legioen is het meest trouwe publiek van Nederland.
Vak 410 steunt inderdaad Ajax ook als ze achter staan. In tegenstelling tot een groot gedeelte van de rest van het stadion, die er dus net zo over denken als jij.
Dat bedoel ik. Die geforceerde manier van 'trouw' zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:00 schreef Vasion het volgende:
Ik erger me soms juist dat er geklapt en bijna zelfs gejuicht wordt als Feyenoord verliest. Of klappen voor Kazim bijvoorbeeld.
Ik vind dat van 410 niet echt steunen tbh. Maar goed, over de rest zijn we het eens.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:56 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Dat is toch waar Feyenoord supporters voor staan? Dat ze hun club ALTIJD steunen. Want het legioen is het meest trouwe publiek van Nederland.
Vak 410 steunt inderdaad Ajax ook als ze achter staan. In tegenstelling tot een groot gedeelte van de rest van het stadion, die er dus net zo over denken als jij en ik.
Ik zie nog altijd een verschil tussen echt steunen als je merkt dat het team dat nodig heeft, of ongeacht wat er op het veld gebeurt per se je repertoire willen afwerken.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:54 schreef Bronson_ het volgende:
[..]
Poeh nee, want je zou je club maar eens gaan steunen als ze achter staan.
Ah, Legioen met pensioen of geforceerd trouw zijn, wat is het nou?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:01 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Die geforceerde manier van 'trouw' zijn.
Vertel mij dan eens wat er gebeurt als je in De Kuip zit?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:25 schreef Vasion het volgende:
[..]
Ah, Legioen met pensioen of geforceerd trouw zijn, wat is het nou?
Ook vind ik het altijd zo lachwekkend dat mensen oordelen over het Feyenoord publiek zonder ooit in De Kuip te hebben gezeten.
quote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:25 schreef Vasion het volgende:
[..]
Ah, Legioen met pensioen of geforceerd trouw zijn, wat is het nou?
Ook vind ik het altijd zo lachwekkend dat mensen oordelen over het Feyenoord publiek zonder ooit in De Kuip te hebben gezeten.
Bewaar die discussie voor een ander topic of DM mannen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:28 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Vertel mij dan eens wat er gebeurt als je in De Kuip zit?
Ik ben neutraal hoor. Vind zo wel Ajax als Feyenoord leuke clubs om naar te kijken, maar in De Kuip kom ik al jaren niet meer. Walg van de vreselijke sfeer daar.
mooie vraagquote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik als Feyenoorder weet dat Feyenoord een soort gevoel is dat zit in je bloed.
Ik ben zelfs door omstandigheden al jaren niet meer naar een wedstrijd geweest.
Maar dat gevoel als ik al langs de kuip kom of met de opendag in de kuip ben dat is niet te omschrijven nu kan ik het me niet voorstellen dat het aan de andere kant ook zo is.
En dan die 6 klassiekers die ik heb meegemaakt waarvan een paar nog met uitpubliek dat waren de wedstrijden van het jaar.
Hoe denken zij aan de andere kant over zo een club als Twente dat even meewil doen en daarom opzichtig gaat zitten haten op Feyenoord/Ajax publiek.
Psv heeft dat ook een beetje dat zoeken naar de rivaliteit die er niet is hoe kijkt u als schrijver naar dit fenomeen ?
Ik vraag me eigenlijk af hoe je tot je tot je laatste vraag komt. Hoezo is PSV op zoek naar rivaliteit die er niet is?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik als Feyenoorder weet dat Feyenoord een soort gevoel is dat zit in je bloed.
Ik ben zelfs door omstandigheden al jaren niet meer naar een wedstrijd geweest.
Maar dat gevoel als ik al langs de kuip kom of met de opendag in de kuip ben dat is niet te omschrijven nu kan ik het me niet voorstellen dat het aan de andere kant ook zo is.
En dan die 6 klassiekers die ik heb meegemaakt waarvan een paar nog met uitpubliek dat waren de wedstrijden van het jaar.
Hoe denken zij aan de andere kant over zo een club als Twente dat even meewil doen en daarom opzichtig gaat zitten haten op Feyenoord/Ajax publiek.
Psv heeft dat ook een beetje dat zoeken naar de rivaliteit die er niet is hoe kijkt u als schrijver naar dit fenomeen ?
Door toch te rellen, Speerkoren richting Feyenoord en Ajax supporters tijdens wedstrijden.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:36 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af hoe je tot je tot je laatste vraag komt. Hoezo is PSV op zoek naar rivaliteit die er niet is?
En dat doen Feyenoord en Ajax niet wil je zeggen? Of dat is een reactie op, zeker?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:49 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Door toch te rellen, Speerkoren richting Feyenoord en Ajax supporters tijdens wedstrijden.
Ado en Utrecht hebben dat ook.
PSV is sportieve rivaliteit. Hebben de afgelopen 25 jaar samen met Ajax de dienst uit gemaakt in het nationale voetbal. Dan mag je ook wel wat roepenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:49 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Door toch te rellen, Speerkoren richting Feyenoord en Ajax supporters tijdens wedstrijden.
Ado en Utrecht hebben dat ook.
Het komt altijd zo geforceerd over zo van hey wij doen ook nog mee!quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:09 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
En dat doen Feyenoord en Ajax niet wil je zeggen? Of dat is een reactie op, zeker?
Klinkt nogal als grootheidswaanzin (geen idee waar dat op gebaseerd zou moeten zijn, maar dat terzijde). De rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord staat op zichzelf ja. Maar om te doen alsof PSV hier jaloers op is en er tussen probeert te komen vind ik nogal zielig. Vraag me sowieso af of die rivaliteit nog wel echt bestaat of meer kunstmatig in leven gehouden wordt. Vooral voor de jongere generatie. Ook wat Adames zegt inderdaad.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:23 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Het komt altijd zo geforceerd over zo van hey wij doen ook nog mee!
Kan dat via internet niet zo goed omschrijven maar ik denk dat veel ajax/feyenoord supporters wel begrijpen wat ik bedoel.
Of Vermeer.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 21:02 schreef Dr.Mikey het volgende:
Voor de schrijver : U heeft met Tahamata in u boek maar een oud voetballer die voor Feyenoord en Ajax heeft gespeeld aan het woord.
Heeft u er meer benaderd of gesprekken mee gehouden ?
Persoonlijk denk ik gelijk aan Koeman of van Vossen die ik wel aan het woord zou willen horen hierover.
Als ik hem was zou ik me daar niet over uitlaten tijdens mijn carrière.quote:
Zie dat niet zo snel gebeuren en ik denk dat we daar blij om moeten zijnquote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:24 schreef Jimbo het volgende:
er moeten gewoon weer supporters bij
zonder supporters, geen klassieker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |