Dit vind ik echt zwaar belachelijk van de politie.quote:
quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:19 schreef Drieklank het volgende:
Politie heeft het weer te druk. Auto rijdt gewoon voorbij!
Op papier woont de verhuurder er wel dus is hij gerechtigd om gewoon de sloten te vervangen helaas.quote:
Dat het wel zijn woning is, maar hier niet woont en dus niets te zoeken heeft anders dan ruzie.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:23 schreef madam-april het volgende:
Dat is echt belachelijk. Wat heb je tegen de politie gezegd? Heb je duidelijk gemaakt dat hij je ook fysiek bedreigd?
Dat had concreter gekund lijkt me. Moet de politie nu gaan gissen dat jij het huurt? Of spreek je met dezelfde mensen?quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:25 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dat het wel zijn woning is, maar hier niet woont en dus niets te zoeken heeft anders dan ruzie.
Als ik jou was zou ik de nadruk leggen op het feit dat jij je bedreigd voelt. De rest zou ik aan de telefoon niet eens noemen. Ze moeten komen omdat jij je bedreigd voelt, of hij daar wel of niet mag zijn zoeken de agenten maar uit als ze ter plaatse zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:25 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dat het wel zijn woning is, maar hier niet woont en dus niets te zoeken heeft anders dan ruzie.
Bel de politie nog een keer, zeg dat je vreest dat het anders uit de hand loopt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:33 schreef Drieklank het volgende:
Ik ben zo boos nu. Straks kunnen ze weer niks doen. Moet ik naar het bureau gaan en een agent slaan, zodat ik wel een veilig onderkomen heb? De advocaat reageert ook zo nuchter. Is dat professioneel of geeft hij geen f*ck? Vervelend, zegt hij dan.
Huisbaas mag naar binnen maar niet sloten vervangen. En zeker niet de kamer van TS betreden (=huisvredebreuk).quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:14 schreef bombmannl het volgende:
Wat doet de politie hier verkeerd dan? Huisbaas mag gewoon daar naarbinnen en sloten vervangen als hij ingeschreven staat op dat adres (en dat staat hij).
Mischien alleen voor verstoring van de openbare orde, al zie ik dat ook niet echt in het beschreven verhaal terug.
Ik heb ook een tijdje in Capelle ad IJssel gewoond. Politiebureau is best een eindje verderop (toch bij Koperwiek? Meer ken ik er nietquote:Op woensdag 8 juli 2015 20:36 schreef dateq het volgende:
De politie van Capelle aan den IJssel is alleen van de partij als ze jonge scooterrijders kunnen intimideren.
Ik heb nog niet een keer meegemaakt in de tijd dat ik in Capelle woonde dat de politie daadkrachtig optrad bij overlast of een overval.. Ja toen iemand in de straat van zijn bed gelicht moest worden van de OvJ. Toen kwamen ze met 10 man voor een jochie van 18
Wel als hij een raam ingooit.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:38 schreef Hallmark het volgende:
Wat let je om simpelweg deur van je kamer op slot te houden? Laat die verhuurder maar z'n best doen, hij komt gewoon niet je kamer in, toch?
Voor wat ik begreep zit hij in de kamer van een huisgenoot omdat de verhuurder het slot op zijn deur ook heeft laten vervangen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:38 schreef Hallmark het volgende:
Wat let je om simpelweg deur van je kamer op slot te houden? Laat die verhuurder maar z'n best doen, hij komt gewoon niet je kamer in, toch?
Is het echt geen optie om nogmaals te bellen dat jij het een enorm bedreigende situatie vindt en dat je bang bent dat het escaleert?quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:41 schreef Drieklank het volgende:
Buren hebben ook 112 gebeld. Hij is hier nog steeds. De politie niet.
Waar lees jij dat hij de kamer van TS betreedt?quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Huis mag naar binnen maar niet sloten vervangen. En zeker niet de kamer van TS betreden (=huisvredebreuk).
Klinkt lullig, maar DAN komt de politie natuurlijk wel -_-quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:47 schreef Drieklank het volgende:
Wat is de straf als ik nu naar buiten loop en een mes tussen zijn ribben steek?
Je gaat op zeker de cel in. Tenzij hij als eerste een kap uitdeelt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:47 schreef Drieklank het volgende:
NIET DOEN. Hoe frusterend het ook is en hoe graag je het ook wil, niet doen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:47 schreef Drieklank het volgende:
Dat is al een aantal malen geopperd maar dan moet je wel enigszins in de buurt wonen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:43 schreef dateq het volgende:
Kunnen we niet met een aantal mensen die bij TS in de buurt wonen even op visite gaan?
Als de buren al de politie bellen mag toch wel duidelijk zijn dat ze nodig zijn! En 2 agenten er bij zou zeker helpen om escalatie te voorkomen, alleen al door aanwezigheid.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:41 schreef Drieklank het volgende:
Buren hebben ook 112 gebeld. Hij is hier nog steeds. De politie niet.
20 minuten and counting...
Dat mag niet. Als hij naar binnen komt mag het wel onder bepaalde voorwaarden. Begin er beter niet aan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:47 schreef Drieklank het volgende:
Eigenlijk best een strakke. Slotenmaker waarschuwing dat hij met een strafbaar feit bezig is, en daarna aangifte te doen van het een of ander. Slotenmaker is immers op de hoogte van het strafbare feit en werkt hier aan mee (geweld en bedreigingen die volgen nadat de slotenmaker de deur geopend heeft).quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:54 schreef Maax het volgende:
Tip voor je, als die slotenmaker komt van hem, spreek hem aan. desnoods uit het raam.
Lijkt mij dat als de slotenmaker weet dat er iets aan de hand is dat die niet verder mag gaan.
Zeg anders dat hij een mes bij zich heeft (en later zeg je dat je dacht dat je dat dacht omdat je bang was)?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:12 schreef Drieklank het volgende:
Geen van de wagens is nog beschikbaar. Ik sta nog steeds in de wacht. Hij valt me nu ook telefonisch lastig.
Denk dat ze dan wel gelijk komen jaquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Zeg anders dat hij een mes bij zich heeft (en later zeg je dat je dacht dat je dat dacht omdat je bang was)?
Ach kappelle..quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:17 schreef 10minuteman het volgende:
Dit is wel extreem slecht van de politie. Dit mag je gerust op social media etc gooien.
112 en 20 minuten and counting? Dat is wel bar slecht en daar mag je de politie gerust op aan spreken.
Wettelijke definities zijn een zaak van Justitie, niet van de politie.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:18 schreef Andromache het volgende:
of zeg dat hij zegt dat hij een mes heeft, en later dat je het verkeerd verstaan hebt...
WGR / Bedreigd door verhuurder #2quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:42 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Waar lees jij dat hij de kamer van TS betreedt?
TS moet eigenlijk hem ook een sleutel geven van de voordeur, doet hij ook niet.
Dit.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:18 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ach kappelle..
Binnen 10 minuten kan daar een hele macht uit Rotterdam staan, dus er is echt wel wat beschikbaar.
Dat zegt helemaal niks, dat is allemaal gebaseerd op P2000 meldingen, en politiemeldingen komen daar nauwelijks in voor.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:21 schreef 44rdbei het volgende:
Even wezen googlen...
Niks...
http://www.oozo.nl/hulpdiensten/capelle-aan-den-ijssel
oh... jammer.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:23 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dat zegt helemaal niks, dat is allemaal gebaseerd op P2000 meldingen, en politiemeldingen komen daar nauwelijks in voor.
Ik wou net zeggen, als ik bel en zeg dat er een mafkees voor de deur staat die me iets aan wil doen... zijn ze er zo..quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:22 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dit.
TS, heb je de ernst van de situatie wel goed duidelijk gemaakt?
Verzin anders een manier om te zorgen dat de politie -eindelijk- komt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:22 schreef Andromache het volgende:
voor je het weet heb je dan een valse aangifte aan je broek. zeggen dat je denkt iets verstaan te hebben, is wat moeilijker tegen je te te gebruiken.
Wat doen ze dan? Buiten beetje wachten?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:27 schreef Drieklank het volgende:
En we wachten. Handhaving (gemeente) is er wel, maar doet niets.
Met zn alleen ff naar de politie rotterdam twitteren..quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:26 schreef Etsu het volgende:
[..]
Verzin anders een manier dat de -eindelijk- politie komt.
Nouja, dat is wat, dan sta je er niet meer alleen voor.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:27 schreef Drieklank het volgende:
En we wachten. Handhaving (gemeente) is er wel, maar doet niets.
dit is de wijkagent, paar dagen geleden. lijkt alleen vandaag vrij te zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:27 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Met zn alleen ff naar de politie rotterdam twitteren..
twitter:M_vBuuren twitterde op donderdag 02-07-2015 om 13:58:13@msbeintema betreft civielrechtelijk geschil tussen huurder/verhuurder. Collega's zijn reeds tp geweest, nodige adviezen gegeven aan huurder reageer retweet
Nodige adviezen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:28 schreef Andromache het volgende:
[..]
dit is de wijkagent, paar dagen geleden. lijkt alleen vandaag vrij te zijn.twitter:M_vBuuren twitterde op donderdag 02-07-2015 om 13:58:13@msbeintema betreft civielrechtelijk geschil tussen huurder/verhuurder. Collega's zijn reeds tp geweest, nodige adviezen gegeven aan huurder reageer retweet
Nou, daar ben je met zo'n geval echt helemaal klaar en geholpen....... Adviesquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:28 schreef Andromache het volgende:
[..]
dit is de wijkagent, paar dagen geleden. lijkt alleen vandaag vrij te zijn.twitter:M_vBuuren twitterde op donderdag 02-07-2015 om 13:58:13@msbeintema betreft civielrechtelijk geschil tussen huurder/verhuurder. Collega's zijn reeds tp geweest, nodige adviezen gegeven aan huurder reageer retweet
Politie meldingen staan zelden op dat soort sites. Eigenlijk alleen als het over bijv assistentie bij een aanrijding gaat. Dat is ook niet meer dan logisch aangezien het niet erg handig zou zijn als bijv. inbrekers op Internet zouden kunnen zien dat de politie naar hun op weg is.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:21 schreef 44rdbei het volgende:
Even wezen googlen...
Niks...
http://www.oozo.nl/hulpdiensten/capelle-aan-den-ijssel
Het advies is: gewoon bellen. Je mag de deur openbreken. Doei.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:28 schreef Andromache het volgende:
[..]
Wat is op dit moment dan het probleem?quote:
Handhaving is er natuurlijk niet om hem aan te houden en af te voeren. Maar mocht het uit de hand lopen staan ze er wel, en kunnen hun er voor zorgen dat er meteen politie komt als het echt dreigend is. Dus zo verkeerd lijkt het me nog niet op dit moment.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:32 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Ze willen eerst even een bakkie doen.
Sinds wanneer zijn bedreiging en inbraak civielrechtelijk ?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:28 schreef Andromache het volgende:
[..]
Probeer dat op schrift te krijgen. Kan altijd als bewijsmateriaal dienen in de rechtszaal.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:34 schreef Drieklank het volgende:
Hij probeert binnen te komen en belt me steeds. Er zijn aanwijzingen dat hij het slot wel erg geforceerd, beschadigend en vermoedelijk zelf, heeft opengebroken, aldus de slotenmaker.
Wat nou inbraak? Het is en blijft natuurlijk wel het huis van die eigenaar, dat veranderd niet als hij er een kamer huurt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:34 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn bedreiging en inbraak civielrechtelijk ?
Zichzelf met braak toegang verschaffen tot de kamer van de huurder is gewoon inbraakquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:35 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Wat nou inbraak? Het is en blijft natuurlijk wel het huis van die eigenaar, dat veranderd niet als hij er een kamer huurt.
Als je sarcastisch gaat lopen doen, hoef je helemaal niet te reageren. Heb je het topic wel gelezen dat TS' verhuurder een groot liegbeest is en ongetwijfeld in de rechtszaak gaat beweren dat hij TS nooit heeft lastiggevallen? Dan zou de verklaring van de slotenmaker kunnen helpen.quote:
Dat is al geweest, het gaat hier om de voordeur van die woning.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:38 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zichzelf met braak toegang verschaffen tot de kamer van de huurder is gewoon inbraak
Het binnengaan van de gehuurde kamer valt wel onder huisvredebreuk en is dus niet civielrechtelijk.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:35 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Wat nou inbraak? Het is en blijft natuurlijk wel het huis van die eigenaar, dat veranderd niet als hij er een kamer huurt.
Maar dat toegang weigeren tot zijn gehuurde, is natuurlijk wel strafbaar. Maar niet spoedeisend.
Bedreiging wel, maar als Handhaving daar staat, en er is nog geen politie, denk ik dat dat op dit moment niet aan de orde is.
Ja, maar dat is al een tijd geleden, dat is nu niet een spoedeisend iets, gaat nu om de voordeur.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:39 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Het binnengaan van de gehuurde kamer valt wel onder huisvredebreuk en is dus niet civielrechtelijk.
http://forum.scholieren.com/archive/index.php/t-1831245.html
Of
https://www.jurofoon.nl/n(...)iet-zo-maar-betreden
In deel 1.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:42 schreef bombmannl het volgende:
Waar lees jij dat hij de kamer van TS betreedt?
De verhuurder heeft zich vanmiddag nog ongewenst toegang verschaft en valt daarnaast de huurder nu lastig. Lijkt me allemaal niet civielrechtelijk.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:40 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is al een tijd geleden, dat is nu niet een spoedeisend iets, gaat nu om de voordeur.
Waarom sluit je dan niet je eigen deur af in plaats van die van hem? kan ie doen wat ie wil maar sta jij in je recht..quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:34 schreef Drieklank het volgende:
Hij probeert binnen te komen en belt me steeds. Er zijn aanwijzingen dat hij het slot wel erg geforceerd, beschadigend en vermoedelijk zelf, heeft opengebroken, aldus de slotenmaker.
Als dat gebeurt is wel inderdaad. Maar handhaving is er nu toch? De politie zal echt wel komen als het echt uit de hand loopt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:41 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
De verhuurder heeft zich vanmiddag nog ongewenst toegang verschaft en valt daarnaast de huurder nu lastig. Lijkt me allemaal niet civielrechtelijk.
En zonder braak heet het huisvredebreuk... beide is genoeg om hem ff mee te nemen..quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:38 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zichzelf met braak toegang verschaffen tot de kamer van de huurder is gewoon inbraak
TS staat ook in zijn recht om gebruik te maken van de rest van het huis (GK, wc/keuken, wasmachine?), want hospitaconstructie neem ik aan?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:41 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Waarom sluit je dan niet je eigen deur af in plaats van die van hem? kan ie doen wat ie wil maar sta jij in je recht..
Dat word hem daarmee toch ook niet belet..? Echter heeft de verhuurder daar ook recht op..quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
TS staat ook in zijn recht om gebruik te maken van de rest van het huis (GK, wc/keuken, wasmachine?), want hospitaconstructie neem ik aan?
quote:
Hoezo niet als de verhuurder de sloten van de voordeur vervangt?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:45 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat word hem daarmee toch ook niet belet..?
Klopt, dan zou die een sleutel moeten geven aan TS. Doet die dus niet, anders zat TS nu geen zorgen te maken.quote:Echter heeft de verhuurder daar ook recht op..
Lijkt mij strafrecht.quote:Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.
Ehm.. de verhuurder probeert TS te bereiken.. Misschien om de sleutel te geven?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:47 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hoezo niet als de verhuurder de sloten van de voordeur vervangt?
[..]
Klopt, dan zou die een sleutel moeten geven aan TS. Doet die dus niet, anders zat TS nu geen zorgen te maken.
Jawel.. de huisbaas mag zijn kamer niet betreden zonder evt afspraak en al helemaal niet zelf ontruimen..quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:48 schreef Andromache het volgende:
adresonderzoek duurt maximaal 8 weken. geen oplossing voor TS om op korte termijn wel inbraak dan wel huisvredebreuk hard te kunnen maken
Laat verhuurder TS maar eerst eens de sleutel van zijn kamer (terug)geven.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:41 schreef Nizno het volgende:
Heel cru gezegd is de verhuurder in deze volgens mij nog steeds verplicht om de sleutel te verkrijgen van TS aangezien verhuurder (ook al is het slechts op papier) woonachtig op het adres.
klopt. alleen betreding van het gehuurde is op dit specifieke moment niet aan de orde. het opzich betreden van de gezamenlijke ruimtes is in de huidige situatie pas een zaak voor de politie zodra verhuurder niet meer op dit adres ingeschreven staat als woonachtig. en daarvoor is een onderzoek van de gemeente nodig, als verhuurder zelf weigert zich ergens in te schrijven. dat onderzoek duurt max. 8 weken.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:51 schreef Zolderkamer het volgende:
Jawel.. de huisbaas mag zijn kamer niet betreden zonder evt afspraak en al helemaal niet zelf ontruimen..
Daar is geen onderzoek van 8 weken voor nodig..
Denk je dat echt?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:50 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ehm.. de verhuurder probeert TS te bereiken.. Misschien om de sleutel te geven?
Niet verstandig. Die mensen zitten bij de buren, in die paar seconden kan veel gebeuren. De frustraties bij de beide partijen zitten enorm hoog.quote:Aangezien handhaving voor de deur staat was ik gewoon ff naar hem toe gelopen, of had iig het contactverzoek beantwoord..
Jawel. Nog steeds. Of erger: verhuurder belet TS de toegang tot het gehuurde.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:52 schreef Andromache het volgende:
klopt. alleen betreding van het gehuurde is op dit specifieke moment niet aan de orde.
Ik heb geen idee.. de huisbaas weet nu van het 1 en ander... en handhaving stond in de straat te praten toch?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
Denk je dat echt?
[..]
Niet verstandig. Die mensen zitten bij de buren, in die paar seconden kunnen veel gebeuren. De frustraties bij de beide partijen zitten enorm hoog.
Ja, maar hoe groot acht jij de kans dat de verhuurder vrijwillig een sleutel gaat geven aan TS als de sloten al minstens 4x zijn vervangen?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:53 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik heb geen idee.. de huisbaas weet nu van het 1 en ander... en handhaving stond in de straat te praten toch?
hmmmm.... is dat strafrechtelijk gezien niet iets anders dan betreden, als in, fysiek in de ruimte staan?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Jawel. Nog steeds. Of erger: verhuurder belet TS de toegang tot het gehuurde.
Hoe lang wou ie ermee doorgaan..?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja, maar hoe groot acht jij de kans dat de verhuurder vrijwillig een sleutel gaat geven aan TS als de sloten al minstens 4x zijn vervangen?
Net zolang hij zijn zin heeft, lijkt het erop.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoe lang wou ie ermee doorgaan..?
Maarja ik heb makkelijk praten met mijn postuur..
Dat (huisvredebreuk) is eraan vooraf gegaan. Was het maar daarbij gebleven.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:56 schreef Andromache het volgende:
[..]
hmmmm.... is dat strafrechtelijk gezien niet iets anders dan betreden, als in, fysiek in de ruimte staan?
Dan zou ik hem zn gang laten gaan tot ie binnen is.. het lijkt me heel sterk dat hij met handhaving in de buurt huisvredebreuk pleegt.. en voor huisvredebreuk hoeft de kamerdeur van TS niet op slot te zijn.. (oh wacht.. de huisbaas had het slot van die kamer vervangen toch?)quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:57 schreef Etsu het volgende:
[..]
Net zolang hij zijn zin heeft, lijkt het erop.
En dan? Hij heeft daar niks te zoeken. TS voelt zich niet veilig (en terecht, gezien dit topic en de afgelopen 2 topics) en wat mij betreft, en de vele FOK!kers hier, is dat een reden genoeg om in te grijpen. Maar dat gebeurt niet en niemand snapt waaromquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:00 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan zou ik hem zn gang laten gaan tot ie binnen is..
Ik denk dat het hem niks interesseert, hij weet dondersgoed dat hij onzin lult en dat hij zijn eigen glazen ingooit. Voor de zekerheid zou ik hem niet binnenlaten.quote:het lijkt me heel sterk dat hij met handhaving in de buurt huisvredebreuk pleegt..
Hij staat daar op papier ingeschreven dus de politie gaat niets doen.. die confrontatie kan er dus beter komen als ze er bij zijn..quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
En dan? Hij heeft daar niks te zoeken. TS voelt zich niet veilig (en terecht, gezien dit topic en de afgelopen 2 topics) en wat mij betreft, en de vele FOK!kers hier, is dat een reden genoeg om in te grijpen. Maar dat gebeurt niet en niemand snapt waarom
[..]
Ik denk dat het hem niks interesseert, hij weet dondersgoed dat hij onzin lult en dat hij zijn eigen glazen ingooit. Voor de zekerheid zou ik hem niet binnenlaten.
Nu even niet, als de handhaving er al staat.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:06 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik vind het vooral echt sneu voor TS. Vooral omdat hij er echt alleen voorstaat
* Etsu belt 112quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hij staat daar op papier ingeschreven dus de politie gaat niets doen..
Hij heeft als het goed is "hulp"quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:06 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik vind het vooral echt sneu voor TS. Vooral omdat hij er echt alleen voorstaat
Maar die blijven ook niet de hele nacht. Het is gewoon sneuquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:07 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Nu even niet, als de handhaving er al staat.
Als op dat moment handhaving om de hoek staat dan is er geen gevaar.. simple as thatquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:07 schreef Etsu het volgende:
[..]
* Etsu belt 112
* Etsu zegt: "mijn papa wil mijn mama vermoorden"
Gegarandeerd dat binnen 2 minuten tientallen wagens voor de deur staan.
TS is totaal niet veilig, punt uit.
Dit. Ik ben as. zondag in de buurt, dus ik zou dan eventueel kunnen helpen (ben totaal niet stevig of gespierd, dus ik weet niet of hij er wat aan heeftquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:10 schreef Andromache het volgende:
TS, alsjeblieft melden dat je midden in de nacht je bed uit getreiterd wordt door de verhuurder
Ook dat ja.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik hoop dat de politie eindelijk eens tijd heeft. Wat een aanfluiting.
Dit is Capelle ad IJssel. Best een rustig, net dorpje waar weinig gespuis komt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:14 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ook dat ja.
Maar goed er loopt meer gespuis in rond in Rotterdam.
aangezien dat pal naast Rotterdam ligt vermoed ik dat ze gewoon van de bezetting Rotterdam profiteren.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dit is Capelle ad IJssel. Best een rustig, net dorpje waar weinig gespuis komt.
Ja, klopt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:19 schreef Nizno het volgende:
[..]
aangezien dat pal naast Rotterdam ligt vermoed ik dat ze gewoon van de bezetting Rotterdam profiteren.
In Rotterdam hebben ze dus maar 2 auto'squote:Op woensdag 8 juli 2015 22:19 schreef Nizno het volgende:
[..]
aangezien dat pal naast Rotterdam ligt vermoed ik dat ze gewoon van de bezetting Rotterdam profiteren.
ik Capelle vind ik 2 auto's te veelquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:22 schreef r_one het volgende:
[..]
In Rotterdam hebben ze dus maar 2 auto's![]()
![]()
Bwahaha! Serieus? Ik kan je zo een paar wijken opnoemen waar het gespuis de dienst uitmaaktquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dit is Capelle ad IJssel. Best een rustig, net dorpje waar weinig gespuis komt.
Dat valt toch wel reuze mee?quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:23 schreef dateq het volgende:
[..]
Bwahaha! Serieus? Ik kan je zo een paar wijken opnoemen waar het gespuis de dienst uitmaakt
Geen idee. Ken wel een wijk waar verhuurders de dienst uitmaken echter.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:23 schreef dateq het volgende:
[..]
Bwahaha! Serieus? Ik kan je zo een paar wijken opnoemen waar het gespuis de dienst uitmaakt
Toen je dit postte, was TS nog online. Sinds 10 minuten niet meer.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:12 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar ik durf te wedden dat zowel TS als de huisbaas op dit moment een gesprekje met de politie hebben..
Dan durf ik te wedden dat TS nu offline is..quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Toen je dit postte, was TS nog online. Sinds 10 minuten niet meer.
Een paar ken ik niet eens (quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:30 schreef dateq het volgende:
Middelwatering - Hovenbuurt, Schollevaar - Operabuurt, Schollevaar - Dansenbuurt Om er maar een paar te noemen
quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Toen je dit postte, was TS nog online. Sinds 10 minuten niet meer.
Johquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:31 schreef Zolderkamer het volgende:
Dan durf ik te wedden dat TS nu offline is..
quote:
Ja. Maar online zijn en niet reageren is al wat vreemder.quote:maar ts is wel vaker offline hoor.. kan je niets van zeggen..
Dat klopt, ben niet voor niks zo snel mogelijk verkrast maar er is geen een enkel moment geweest waar ik me onveilig voelde.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:35 schreef Crutch het volgende:
Nou zo geweldig fijn is Capelle ook weer niet hoor. Toegegeven dat het wel 'veiliger' is dan Rotterdam.
Nou, wees er maar trots op hèquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:39 schreef Zolderkamer het volgende:
Dat verschil ook.. ik heb de deur gewoon open en autos staan hier niet op slot..
Sleutels zitten er vaak gewoon in..
Echter weet iedereen dat je gehakt bent als je betrapt word en je te laat bent om de politie te bellen als dader..
Politie rijd hier ook niet naar dat soort meldingen met 1 auto.. dan voelen ze zich alleen..
Heb ik ook maar dat is meer omdat er toch niets te halen valt en als ze dan binnen willen zijn is in elk geval de deur niet stuk.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:39 schreef Zolderkamer het volgende:
Dat verschil ook.. ik heb de deur gewoon open en autos staan hier niet op slot..
waarom zou je je auto niet op slot doenquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:39 schreef Zolderkamer het volgende:
Sleutels zitten er vaak gewoon in..
Echter weet iedereen dat je gehakt bent als je betrapt word en je te laat bent om de politie te bellen als dader..
Politie rijd hier ook niet naar dat soort meldingen met 1 auto.. dan voelen ze zich alleen..
Hoezo..? ik kan er toch niets aan doen dat de politie hier enorm bang op donkere afgelegen plekken afkomt?quote:
Waarom wel..?quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:41 schreef Moccie het volgende:
[..]
waarom zou je je auto niet op slot doen
Ben bang dat dat nog wel even gaat duren om de ene of andere reden...quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:43 schreef Nizno het volgende:
zullen we niet te ver afdwalen en hier een SC van maken?
TS zal zich hopelijk snel melden met een update.
dat zou kunnen, maar het is wel handig dat niet het hele topic in de tussentijd gevuld is met de informatie van anderen over het wel of niet sluiten van hun auto.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:45 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ben bang dat dat nog wel even gaat duren om de ene of andere reden...
Ik wou alleen maar ff aangeven dat een paar honderd km een wereld van verschil maakt in dit kleine land..quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:46 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat zou kunnen, maar het is wel handig dat niet het hele topic in de tussentijd gevuld is met de informatie van anderen over het wel of niet sluiten van hun auto.
Misschien kun je beter even wachten of TS hier op staat te wachten. Ik snap je goede bedoelingen maar het moet wel met toestemming van TS zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:02 schreef empa1010 het volgende:
En ben ook wel bereid om het morgen te regelen zodat hij bijv. een week in een hotel kan zitten of langer indien nodig.
Ze kan onmogelijk zonder toestemming van ts geld naar zijn rekening overmaken.quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:03 schreef Nizno het volgende:
[..]
Misschien kun je beter even wachten of TS hier op staat te wachten. Ik snap je goede bedoelingen maar het moet wel met toestemming van TS zijn.
Precies. Waar moet het dan heen... Naam IBAN enz.... Als ik geen gegevens heb kan ik toch niks uithalen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:04 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Ze kan onmogelijk zonder toestemming van ts geld naar zijn rekening overmaken.
Dat snap ik, maar ook het voorbereiden en dergelijke even mee wachten.quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:04 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Ze kan onmogelijk zonder toestemming van ts geld naar zijn rekening overmaken.
klopt en daar heeft TS niet op gereageerd, dat zou kunnen inhouden dat TS er geen behoefte aan heeftquote:Op woensdag 8 juli 2015 23:05 schreef empa1010 het volgende:
Het was al eerder geopperd door iemand om hem geld te geven.
Sowiesoquote:Op woensdag 8 juli 2015 23:06 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ook het voorbereiden en dergelijke even mee wachten.
Als dat daadwerkelijk zijn mening is respecteer ik dat ook. We wachten afquote:Op woensdag 8 juli 2015 23:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
klopt en daar heeft TS niet op gereageerd, dat zou kunnen inhouden dat TS er geen behoefte aan heeft
Hij heeft gebeld met Hallmark die hem ook een bedrag aanbood..quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
klopt en daar heeft TS niet op gereageerd, dat zou kunnen inhouden dat TS er geen behoefte aan heeft
Misschien moeten we gewoon even afwachten? Misschien lost hij nu wel alles op met de politie erbij, weten wij veelquote:Op woensdag 8 juli 2015 23:11 schreef vaneiges het volgende:
Politie moet die kerel gewoon ff duidelijk vertellen dat hij op moet houden met ts lastigvallen. Maakt echt wel indruk als een ervaren agent dat doet.
En waarom zouden we hier geen hulp aan mogen bieden? TS kan dan later selecteren wat hij eventueel wel wil aannemen. Het lijkt me niet iemand die er zelf om gaat vragen.
Misschien ook niet. En dan kan het maar aangeboden zijn. TS is mans genoeg om zijn rekeningnummer niet te geven als hij geen geld voor een hotel wil ontvangen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:12 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Misschien moeten we gewoon even afwachten? Misschien lost hij nu wel alles op met de politie erbij, weten wij veel
Dat dacht ik ook..! En beter aangeboden dat hij het weigert dan andersom. Ts moet rust krijgen en niet gaan denken: wat als ik een mes pak enz enz. Dan ben je al veel te ver. Morgen moet ie daar weg. Maar goed, dat is mijn mening.quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:13 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Misschien ook niet. En dan kan het maar aangeboden zijn. TS is mans genoeg om zijn rekeningnummer niet te geven als hij geen geld voor een hotel wil ontvangen.
Hoe ga je dat doen? En heb je ff tips voor mij qua anoniem storten? Ik wil morgen cash brengen bij de balie vd bank.quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:55 schreef Fogel het volgende:
Als je paypal hebt stuur me een DM, dan slinger ik ook een bijdrage jouw kant op.
Als er toevallig een tijdelijke kamer is in Utrecht, waar sommige van jullie misschien wonen, wil ik best wel even forenzen tussen Utrecht en Rotterdam. Beter dan dakloos zijn natuurlijk, zo moeilijk kan ik nu niet zijn. Misschien ben ik ook wel de toffe huisgenoot die je toevallig zocht. :pquote:Op woensdag 8 juli 2015 23:55 schreef Messina het volgende:
Neem inderdaad wat geld van lieve fokkers aan.
En hoe ver wil je max reizen (ivm werk etc)?
Zover ik weet krijgt hij dan alleen mijn e-mailadres te zien, en het bedrag wat gestuurd is uiteraard.quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:58 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Hoe ga je dat doen? En heb je ff tips voor mij qua anoniem storten? Ik wil morgen cash brengen bij de balie vd bank.
Tsja, jammer dat het helemaal in Rotterdam is. Leeuwarden is dan net even wat te ver, kan ik je uit ervaring vertellen (heb zelf anderhalf jaar, 2 dagen in de week van Leeuwarden naar Delft mogen reizen en weer terug). Maar anders had je prima hier op een matras mogen logeren voor the time being. Had het nog wel gezellig gevonden ook, denk ikquote:Op woensdag 8 juli 2015 23:58 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Als er toevallig een tijdelijke kamer is in Utrecht, waar sommige van jullie misschien wonen, wil ik best wel even forenzen tussen Utrecht en Rotterdam. Beter dan dakloos zijn natuurlijk, zo moeilijk kan ik nu niet zijn. Misschien ben ik ook wel de toffe huisgenoot die je toevallig zocht. :p
Ik woon net boven Drachten...quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:58 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Als er toevallig een tijdelijke kamer is in Utrecht, waar sommige van jullie misschien wonen, wil ik best wel even forenzen tussen Utrecht en Rotterdam. Beter dan dakloos zijn natuurlijk, zo moeilijk kan ik nu niet zijn. Misschien ben ik ook wel de toffe huisgenoot die je toevallig zocht. :p
Dat kan bij mij dan niet. Zal morgen eerst bij de bank vragen hoe en wat. TS doe ff alles DM-en dan. We zullen je niet stalkenquote:Op donderdag 9 juli 2015 00:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zover ik weet krijgt hij dan alleen mijn e-mailadres te zien, en het bedrag wat gestuurd is uiteraard.
Als Drieklank het niet wil houdt het op wat dat betreft, we kunnen 'm niet dwingen.quote:
En wat zei de politie van de huisvredebreuk?quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:48 schreef Drieklank het volgende:
Lang verhaal kort. Politie komt een paar uur later. Verhuurder, zijn vrouw en zijn zoon liegen alles bij elkaar. De politie gelooft mij, maar kan niet anders dan mij vragen om een sleutel te geven aan de verhuurder. De verhuurder gaat daar nu met zijn vrouw en zoon wonen.
Ik ben daar niet veilig meer en mag voor 1 nacht bij de buurvrouw logeren, maar zelfs de buurvrouw voelt zich onveilig. Morgen ben ik dakloos. Wie helpt mij aan een tijdelijke slaapplek vanaf morgenavond?
Ik zit nu op de laptop van de buren en ga zo slapen. Jullie begrijpen dat ik geen tijd heb voor details en prioriteiten moet stellen. Voeg nu alsjeblieft de daad bij het woord: als je me zo'n eindbaas vind, als je het zo met mij te doen hebt, help me dan aan een slaapplek vanaf morgen, want ik kan niet meer terug.
Kijk nou eerst eens of hij het wil aannemen voor je eraan begint.quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:06 schreef Loveless85 het volgende:
Ik ga morgen die crowdfunding fixen, als niemand anders dat doet
Het is geen huisvredebreuk, want het is zijn woning en hij staat daar ingeschreven. Het is pas huisvredebreuk als hij in het bijzijn van de politie weigert mijn kamer te verlaten. Er is niets strafbaars gebeurd. De politie staat aan mijn kant en ze hebben zich niets wijs laten maken, het zelfs voor mij opgenomen in het verbale gevecht, ik heb zelf niets gezegd, alleen even privé met een agent gepraat. Maar ze kunnen, willen wel, maar kunnen gewoon niets doen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:05 schreef r_one het volgende:
[..]
En wat zei de politie van de huisvredebreuk?
Spijkers met koppen ditdat, er is ook nog een leven na/tijdens dit conflictquote:Op donderdag 9 juli 2015 00:07 schreef Messina het volgende:
[..]
Kijk nou eerst eens of hij het wil aannemen voor je eraan begint.
Hij heeft jou je kamer (=woning) onrechtmatig betreden. En je er uitgeflikkerd. Dat is huisvredebreuk. Punt.quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:08 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Het is geen huisvredebreuk, want het is zijn woning en hij staat daar ingeschreven. Het is pas huisvredebreuk als hij in het bijzijn van de politie weigert mijn kamer te verlaten. Er is niets strafbaars gebeurd. De politie staat aan mijn kant en ze hebben zich niets wijs laten maken, het zelfs voor mij opgenomen in het verbale gevecht, ik heb zelf niets gezegd, alleen even privé met een agent gepraat. Maar ze kunnen, willen wel, maar kunnen gewoon niets doen,
En in het vorige deel heb ik al de juridische onderbouwing gepost (138 Sr met tekst en uitleg).quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Laat verhuurder TS maar eerst eens de sleutel van zijn kamer (terug)geven.
Bij deze heb je toestemming, zie bericht boven je.quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Spijkers met koppen ditdat, er is ook nog een leven na/tijdens dit conflict
Ik woonruimte genoeg.. maar geen geld..quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:03 schreef Andromache het volgende:
ik heb geen woonruimte voor je maar wel geld
Komt altijd van pas voor betaling van borg, verhuizing en de inrichting van een nieuwe kamer lijkt mij.quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:07 schreef Messina het volgende:
[..]
Kijk nou eerst eens of hij het wil aannemen voor je eraan begint.
Ja, dat is het. Erger nog, misschien ook op de lange termijn, als hij aan kan tonen bij de rechter dat hij niets kan betalen of de rechter zo gek kan krijgen om mij aansprakelijk te stellen voor van alles en nog wat.quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:11 schreef Andromache het volgende:
dus elke huisjesmelker met een lastige huurder kan zich dus inschrijven op het adres van zijn eigen woning, en met dit soort intimidatie de huurder opeens uit zijn kamer zetten? en er op de korte termijn nog mee weg komen ook?
Hoe ziek deze mensen ook zijn, probeer het geleidelijk aan los te laten. Het gaat nu om jouw welzijn, niet om die verrotte mensen die harteloos iemand op straat zetten. Ze krijgen hun vet nog wel... Vroeg of laat. Probeer er boven te staan, hoe moeilijk dat ook is. Denk aan je gezondheid ..!quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:14 schreef Drieklank het volgende:
De sleutelruil heeft plaatsgevonden op verzoek van de politie. Ik heb hem de sleutel gegeven van de voordeur en hij heeft mij de sleutel van de kamer gegeven, maar de politie zei al: het kan zijn dat hij nog een sleutel heeft van de kamer, dus we adviseren je ergens anders de verblijven. Meer kunnen ze niet doen. Het is zo oneerlijk en frustrerend, ze (verhuurder, zijn vrouw en zijn zoon) hebben me nog staan te provoceren ook, met 'we gaan je aansprakelijk stellen' , ' we gaan jou helemaal uitzuigen' , ' ga maar lekker uithuilen bij de buurvrouw' .
Ze lachen er gewoon om. En dan is het allemaal maar de vraag of ik mijn gelijk krijg en hoe.
Wat een slappe hap. Ze hebben niet de verhuurder indringend gewaarschuwd dat hij niet nog een keer moet wagen jouw kamer te betreden? Want dát is wat ze hadden behoren te doen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:14 schreef Drieklank het volgende:
maar de politie zei al: het kan zijn dat hij nog een sleutel heeft van de kamer, dus we adviseren je ergens anders de verblijven
Politie is gewoon mee gaan intimideren met die gekken. Onvoorstelbaar eigenlijk.quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat een slappe hap. Ze hebben niet de verhuurder indringend gewaarschuwd dat hij niet nog een keer moet wagen jouw kamer te betreden? Want dát is wat ze hadden behoren te doen.
Blaffende honden...quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:14 schreef Drieklank het volgende:
De sleutelruil heeft plaatsgevonden op verzoek van de politie. Ik heb hem de sleutel gegeven van de voordeur en hij heeft mij de sleutel van de kamer gegeven, maar de politie zei al: het kan zijn dat hij nog een sleutel heeft van de kamer, dus we adviseren je ergens anders de verblijven. Meer kunnen ze niet doen. Het is zo oneerlijk en frustrerend, ze (verhuurder, zijn vrouw en zijn zoon) hebben me nog staan te provoceren ook, met 'we gaan je aansprakelijk stellen' , ' we gaan jou helemaal uitzuigen' , ' ga maar lekker uithuilen bij de buurvrouw' .
Ze lachen er gewoon om. En dan is het allemaal maar de vraag of ik mijn gelijk krijg en hoe.
Ja op hun hard idd. Want een hart hebben ze nietquote:Op donderdag 9 juli 2015 00:20 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Blaffende honden...
Niets van aantrekken.. dreigen is typisch voor dat soort lui..
Hoop dat de politie hem ook wel het 1 en ander op het hard gedrukt heeft?
Haaalloooooooooo ... jij hebt een huurcontract. Weet je nog?quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:17 schreef Drieklank het volgende:
Ja, dat is het. Erger nog, misschien ook op de lange termijn, als hij aan kan tonen bij de rechter dat hij niets kan betalen of de rechter zo gek kan krijgen om mij aansprakelijk te stellen voor van alles en nog wat.
Jaa.... ik krijg net al een dm.. ben aan het appen en aan het lezen.. lolquote:Op donderdag 9 juli 2015 00:22 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Ja op hun hard idd. Want een hart hebben ze niet
Ik loop ook elke dag op Strovelsquote:Op donderdag 9 juli 2015 00:24 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Jaa.... ik krijg net al een dm.. ben aan het appen en aan het lezen.. lol
Men begrijpt me wel.. ik ben maar een eenvoudige boerenlul
Droom zachtquote:Op donderdag 9 juli 2015 00:25 schreef Drieklank het volgende:
Ik moet nu echt gaan slapen lieve FOK!ers. Morgen gaat het werk gewoon door. Gelukkig is het rustig op het werk en wordt er gedoogd dat ik andere zaken regel. Tot morgen.
Sleep well en veel succes!quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:25 schreef Drieklank het volgende:
Ik moet nu echt gaan slapen lieve FOK!ers. Morgen gaat het werk gewoon door. Gelukkig is het rustig op het werk en wordt er gedoogd dat ik andere zaken regel. Tot morgen.
Lol.. die heb ik niet..quote:
Die moet je bellen als je een woning/pand heb gekraakt. Ze gaan je verder echt niet helpen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 01:00 schreef Droopie het volgende:
Is kraak woning geen optie, met wat hulp van oom agent
Dus als ik post dat een schriftelijk bewijs van een slotenmaker waardevol is, omdat hij een BOA (bijzonder opsporings ambtenaar)is ben ik sarcastisch?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:38 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als je sarcastisch gaat lopen doen, hoef je helemaal niet te reageren. Heb je het topic wel gelezen dat TS' verhuurder een groot liegbeest is en ongetwijfeld in de rechtszaak gaat beweren dat hij TS nooit heeft lastiggevallen? Dan zou de verklaring van de slotenmaker kunnen helpen.
Wat een godsgruwelijke lul is die vent, zegquote:Op donderdag 9 juli 2015 07:22 schreef Drieklank het volgende:
Ik weet niet wat er gepost is, maar een verklaring van de slotenmaker zou ik best nodig kunnen hebben, omdat de slotenmaker heeft vastgesteld dat het slot door prutswerk beschadigd is. Nu wil de verhuurder mij daar voor aansprakelijk stellen en de verhuurder beweert dat ik de eerste ben die het slot heeft vervangen. Hij beweert ook dat hij mijn huurovereenkomst in de proeftijd heeft opgezegd en dat ik daar toen akkoord mee ben gegaan. Ik zou dan expres blijven zitten om een uitkoopbedrag/schadevergoeding op te eisen. Op deze manier zal de verhuurder de feiten op alle mogelijke manieren in zijn voordeel willen verdraaien. Op die toer kan hij zich misschien nog geloofwaardig maken ook. Misschien is dit waar het geluidsfragment een cruciale rol kan spelen, omdat het aantoont hoe gestoord het redeneervermogen van deze man is.
Hij verwijst naar de brief waarin staat dat hij de woning gaat verkopen en dat hij twee of drie maanden van te voren zal laten weten wanneer het huis verkocht is, zodat ik deze periode de tijd heb om te vertrekken. Ik heb daar nooit op gereageerd en nu ga ik opeens moeilijk lopen doen om een vergoeding te claimen, zo stelt de verhuurder.quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:26 schreef kanovinnie het volgende:
Laat het hem maar bewijzen. Als je opgezegd hebt moet daar toch bewijs van zijn?
Wat viel er te reageren op die brief dan?quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:29 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Hij verwijst naar de brief waarin staat dat hij de woning gaat verkopen en dat hij twee of drie maanden van te voren zal laten weten wanneer het huis verkocht is, zodat ik deze periode de tijd heb om te vertrekken. Ik heb daar nooit op gereageerd en nu ga ik opeens moeilijk lopen doen om een vergoeding te claimen, zo stelt de verhuurder.
Nouja, hij beweert ook dat jij toestemming hebt gegeven aan het e.e.a. Wat dus gewoon niet zo is, dus dat kán hij niet bewijzen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:29 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Hij verwijst naar de brief waarin staat dat hij de woning gaat verkopen en dat hij twee of drie maanden van te voren zal laten weten wanneer het huis verkocht is, zodat ik deze periode de tijd heb om te vertrekken. Ik heb daar nooit op gereageerd en nu ga ik opeens moeilijk lopen doen om een vergoeding te claimen, zo stelt de verhuurder.
Ik had de verhuurder moeten laten weten dat ik het er niet mee eens was, volgens hem.quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat viel er te reageren op die brief dan?
Stond er in de brief dat je dat moest laten weten? En op grond van welke wet is dat?quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:31 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik had de verhuurder moeten laten weten dat ik het er niet mee eens was, volgens hem.
Hij heeft de woning toch niet verkocht?quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:29 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Daar hoeft geen wet voor te zijn. Hij hoeft alleen maar aannemelijk te maken dat ik expres gebleven ben om de verhuurder een poot uit te draaien, want waarom ging ik niet op zoek naar een andere kamer, als ik wist dat het huis verkocht zou worden en dat de huurovereenkomst problemen zou opleveren bij verkoop van de woning?quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Stond er in de brief dat je dat moest laten weten? En op grond van welke wet is dat?![]()
De wet van de dikke duim?
Je draait het om. Koop breekt geen huur he.quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:38 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Daar hoeft geen wet voor te zijn. Hij hoeft alleen maar aannemelijk te maken dat ik expres gebleven ben om de verhuurder een poot uit te draaien, want waarom ging ik niet op zoek naar een andere kamer, als ik wist dat het huis verkocht zou worden en dat de huurovereenkomst problemen zou opleveren bij verkoop van de woning?
Hij zou je toch 2 tot 3 maanden vantevoren laten weten wanneer je moest vertrekken ivm de verkoop van het huis?quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:38 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Daar hoeft geen wet voor te zijn. Hij hoeft alleen maar aannemelijk te maken dat ik expres gebleven ben om de verhuurder een poot uit te draaien, want waarom ging ik niet op zoek naar een andere kamer, als ik wist dat het huis verkocht zou worden en dat de huurovereenkomst problemen zou opleveren bij verkoop van de woning?
Klopt.quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij zou je toch 2 tot 3 maanden vantevoren laten weten wanneer je moest vertrekken ivm de verkoop van het huis?
Huis is niet verkocht en die 2 tot 3 maanden heeft hij zich ook niet aan gehouden.
Waarom zou de rechter dat aannemelijk vinden?quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:49 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Klopt.
Ik denk niet dat het er alleen om gaat dat ik het recht heb om daar te blijven. Koop breekt geen huur, maar als de rechter het aannemelijk vindt dat ik daar ben blijven zitten om de verhuurder een poot uit te draaien, dan is dat ten nadele van mij. Het gaat er niet alleen om dat ik gelijk heb, maar ook waarom ik zo nodig gelijk moet krijgen. Dat wordt ook afgewogen. Waarom moest en zou ik daar per se blijven wonen?
Is geheel niet van belang, hierom.quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij zou je toch 2 tot 3 maanden vantevoren laten weten wanneer je moest vertrekken ivm de verkoop van het huis?
Huis is niet verkocht en die 2 tot 3 maanden heeft hij zich ook niet aan gehouden.
quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
Je draait het om. Koop breekt geen huur he.
quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:38 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dit. Waarom zou jij wel weg moeten gaan? Als die huurovereenkomst zo'n probleem zou zijn had die vent je 2000 euro ofzo moeten geven als oprotpremie.quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
Je draait het om. Koop breekt geen huur he.
Dat even buiten beschouwing gelaten, TS had daar best aan mee willen werken, maar wordt vanaf het moment dat de verhuurder z'n contract wil aanpassen geïntimideerd.quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:51 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is geheel niet van belang, hierom.
[..]
Waarom zou er een reden voor zijn? Je hebt een contract afgesloten voor onbepaalde tijd. Dat hij zijn huis wilt verkopen en jij een probleem bent is vervelend voor hem. Maar nu maakt hij van zijn probleem, jouw probleem.quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:49 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Klopt.
Ik denk niet dat het er alleen om gaat dat ik het recht heb om daar te blijven. Koop breekt geen huur, maar als de rechter het aannemelijk vindt dat ik daar ben blijven zitten om de verhuurder een poot uit te draaien, dan is dat ten nadele van mij. Het gaat er niet alleen om dat ik gelijk heb, maar ook waarom ik zo nodig gelijk moet krijgen. Dat wordt ook afgewogen. Waarom moest en zou ik daar per se blijven wonen?
Doordat de slotenmaker een BOA is weegt zijn verklaring omtrent deze feiten zwaarder.quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:22 schreef Drieklank het volgende:
Ik weet niet wat er gepost is, maar een verklaring van de slotenmaker zou ik best nodig kunnen hebben, omdat de slotenmaker heeft vastgesteld dat het slot door prutswerk beschadigd is. Nu wil de verhuurder mij daar voor aansprakelijk stellen en de verhuurder beweert dat ik de eerste ben die het slot heeft vervangen.
Hoezo is die slotenmaker een BOA?quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:57 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Doordat de slotenmaker een BOA is weegt zijn verklaring omtrent deze feiten zwaarder.
Elke slotenmaker is een BOA.quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo is die slotenmaker een BOA?
Precies, lijkt me een sterk verhaal dit.quote:Op donderdag 9 juli 2015 08:04 schreef Etsu het volgende:
[..]
Leg eens even uit dan, op Google zie ik het nergens staan en ik heb er ook nooit van gehoord.
Dat is helemaal niet relevantquote:Op donderdag 9 juli 2015 07:38 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Zoals ik het voor me zie bij de recher:quote:
Geen enkele rechter zal die redenering volgen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:49 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Klopt.
Dat is een mooie samenvatting.quote:Op donderdag 9 juli 2015 08:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zoals ik het voor me zie bij de recher:
Huurbaas: Beste rechter, ik wilde graag veel geld verdienen dus heb een kamer van 8 m2 voor 400 euro per maand verhuurd. De twee andere kamers heb ik ook voor dat bedrag verhuurd. Die jongens heb ik alleen een hospitacontract gegeven ondanks dat ik er niet woonde en die constructie dus niet mocht gebruiken. Echter ben ik dit bij drieklank vergeten waardoor ik nu met een probleem zit. Ik wil het huis verkopen maar zolang drieklank daar in zit kan dat niet. Ik heb geen zin om hem te compenseren voor zijn ongemak als zijnde de verhuizing dus kunt u hem er uit sturen? Want mijn intimidatie en pesterijen werken niet!
Rechter: Potverdorie! Een hardwerkende burger die een pandjesmelker dwarsboomt, dat moeten we niet hebben! Ik veroordeel drieklank tot het eeuwig schoenenpoetsen van de huurbaas en o wee als je het nogmaals doet jij rekel!
Ik heb het topic niet super bijgehouden dus weet niet of mijn samenvatting helemaal klopt
Mooie samenvatting. Maar bovenal: Tokkie de Huisbaas wil helemaal geen rechter, als-ie dat had gewild had-ie allang op de juridisch juiste wijze geprobeerd TS te laten verhuizen. In plaats daarvan gaat-ie over op intimidatie, en dat gaat hem goed af zo te zien!quote:Op donderdag 9 juli 2015 08:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zoals ik het voor me zie bij de recher:
Huurbaas: Beste rechter, ik wilde graag veel geld verdienen dus heb een kamer van 8 m2 voor 400 euro per maand verhuurd. De twee andere kamers heb ik ook voor dat bedrag verhuurd. Die jongens heb ik alleen een hospitacontract gegeven ondanks dat ik er niet woonde en die constructie dus niet mocht gebruiken. Echter ben ik dit bij drieklank vergeten waardoor ik nu met een probleem zit. Ik wil het huis verkopen maar zolang drieklank daar in zit kan dat niet. Ik heb geen zin om hem te compenseren voor zijn ongemak als zijnde de verhuizing dus kunt u hem er uit sturen? Want mijn intimidatie en pesterijen werken niet!
Rechter: Potverdorie! Een hardwerkende burger die een pandjesmelker dwarsboomt, dat moeten we niet hebben! Ik veroordeel drieklank tot het eeuwig schoenenpoetsen van de huurbaas en o wee als je het nogmaals doet jij rekel!
Ik heb het topic niet super bijgehouden dus weet niet of mijn samenvatting helemaal klopt
Gave tip! Alleen geen woonzekerheid voor de lange termijn.quote:Op donderdag 9 juli 2015 08:25 schreef jroz het volgende:
Geen idee of het al een keer geopperd is, maar kan je niet anti-kraak gaan zitten? In Alexander staat nog een school waar wat lokalen beschikbaar zijn. Mijn ervaring: zonder al teveel moeite kan je er iets moois van maken, is goedkoop, en bovenal nog gezellig ook!
Het geluidsfragment niet gehoord, maar je geeft aan dat de zoon van de verhuurder zich als een mafketel gedraagd en uitspraken doet tegen zichzelf. Als dat niet de verhuurder zelf is, wat dan?quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:22 schreef Drieklank het volgende:
Ik weet niet wat er gepost is, maar een verklaring van de slotenmaker zou ik best nodig kunnen hebben, omdat de slotenmaker heeft vastgesteld dat het slot door prutswerk beschadigd is. Nu wil de verhuurder mij daar voor aansprakelijk stellen en de verhuurder beweert dat ik de eerste ben die het slot heeft vervangen. Hij beweert ook dat hij mijn huurovereenkomst in de proeftijd heeft opgezegd en dat ik daar toen akkoord mee ben gegaan. Ik zou dan expres blijven zitten om een uitkoopbedrag/schadevergoeding op te eisen. Op deze manier zal de verhuurder de feiten op alle mogelijke manieren in zijn voordeel willen verdraaien. Op die toer kan hij zich misschien nog geloofwaardig maken ook. Misschien is dit waar het geluidsfragment een cruciale rol kan spelen, omdat het aantoont hoe gestoord het redeneervermogen van deze man is.
Nee ik kan daar wel wonen, maar dan gaat hij mij treiteren.quote:Op donderdag 9 juli 2015 08:59 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Het geluidsfragment niet gehoord, maar je geeft aan dat de zoon van de verhuurder zich als een mafketel gedraagd en uitspraken doet tegen zichzelf. Als dat niet de verhuurder zelf is, wat dan?
Verder zou ik mij niet te druk maken dat de rechter zomaar even achter de verhuurder gaat staan. Er is sowieso sprake van een afhankelijkheidssituatie waardoor jouw belang (als zijnde de afhankelijke) zwaarder zal worden gewogen. Wat mij alles overziende het meest belangrijk lijkt is aantonen dat verhuurder daar niet zelf altijd heeft gewoond. getuigeverklaringen van de buren kunnen helpen. Die van huisgenoten des te meer - zij zijn wellicht na vertrek en afwikkeling van het contract wél bereid te praten. Daarnaast heb je natuurlijk het aantonen van woonachtig zijn op een ander adres.
En nu ontzegt hij je de volledige toegang om hij er met zijn vrouw en zoon bij is gaan wonen, of hoe zit die situatie nu?
Nope... ik krijg ook geen cent ondanks dat ik maanden achter elkaar met dezelfde vergelijkbare problemen zit.. (Al 3jaar hier and still counting)quote:Op donderdag 9 juli 2015 08:25 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dat is een mooie samenvatting.
Over een andere boeg: wat kost het mij? Wat kost een verstoorde avond? Wat kost een slechte nachtrust? Wat kost een onveilig gevoel in het gehuurde? Euro's? Hoeveel? Anders? Zou een rechter mij daarvoor willen compenseren en zo ja, wat en hoeveel moet ik aan de rechter vragen en hoe onderbouw ik dat tarief?
Nee, maar wellicht wel een veilige tussenoplossing. Van daar uit verder zoeken kan altijd?quote:Op donderdag 9 juli 2015 08:57 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Gave tip! Alleen geen woonzekerheid voor de lange termijn.
In principe moet ik de komende dagen toch al in een hotel o.i.d. slapen, want ook zo'n anti-kraak woning kan ik niet letterlijk vanavond al betrekken, me dunkt. Dan kan ik de komende dagen beter mijn energie steken in een structurele oplossing, maar nogmaals: ik was er zelf niet opgekomen, bedankt voor de tip, misschien ga ik er toch nog gebruik van maken.quote:Op donderdag 9 juli 2015 09:06 schreef baskick het volgende:
[..]
Nee, maar wellicht wel een veilige tussenoplossing. Van daar uit verder zoeken kan altijd?
Wat baskick hierboven zegt. En daarnaast: In Rotterdam staat genoeg anti kraak, met het geld dat je bespaart kan je prima af en toe verhuizen. Daarnaast, ik neem aan dat je op een kamertje van 8m² ook niet voor jaren wilde blijven?quote:Op donderdag 9 juli 2015 08:57 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Gave tip! Alleen geen woonzekerheid voor de lange termijn.
Ik had je in het eerste deel al op het bestaan van een KSU gewezen...quote:Op donderdag 9 juli 2015 09:09 schreef Drieklank het volgende:
[..]
In principe moet ik de komende dagen toch al in een hotel o.i.d. slapen, want ook zo'n anti-kraak woning kan ik niet letterlijk vanavond al betrekken, me dunkt. Dan kan ik de komende dagen beter mijn energie steken in een structurele oplossing, maar nogmaals: ik was er zelf niet opgekomen, bedankt voor de tip, misschien ga ik er toch nog gebruik van maken.
Reknr van TS is bekend per DM geloof ik.. Denk dat Nizno (mod) je wel verder kan helpenquote:Op donderdag 9 juli 2015 10:08 schreef Loveless85 het volgende:
Crowdfunding is niet zo simpel als het klinkt, sites vragen al snel 5% commissie, wat gewoon zonde is. Of je komt bij de échte projecten, waar er ook gewoon verwacht wordt dat je een rente gaat trekken op je 'investering', en het dus niet als donatie wordt gezien.
Begreep dat er al een rekeningnummer rondging, dat lijkt me dan wat makkelijker? Misschien iemand die zich als intermediair op wil werpen met een ongebruikt bankrekeningetje waar het even op verzameld kan worden oid?
Ik heb geen dm met rekeningnummer en kan op dit moment financieel helaas ook niets betekenen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:14 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Reknr van TS is bekend per DM geloof ik.. Denk dat Nizno (mod) je wel verder kan helpen
Oh.. oke..quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:15 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik heb geen dm met rekeningnummer en kan op dit moment financieel helaas ook niets betekenen.
ja klopt ik heb het gelezen, ik vermoed dat degenen die het wel hebben zich wel even melden dat ze het hebben en dat het dan zo bij iedereen inderdaad discreet terecht kan komen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:19 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh.. oke..
TS zei iig dat zijn reknr rond ging (en discreet rond mocht gaan) via DM
Dus dan moeten de mensen maar ff teruglezen.. (hij zei het gister nadat de politie geweest was ergens)
Omdat er geen enkele reden was om te verhuizen. En die is er nog steeds niet als je naar je rechten als huurder kijkt. Je wilt nu alleen maar weg omdat je bedreigd wordt door deze gestoorde en je onveilig voelt. Dat heeft niets met het huurcontract te maken. Ja, dat hij zijn plichten als verhuurder niet nakomt.quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:49 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Waarom moest en zou ik daar per se blijven wonen?
Moet een verhuurder ook geen veilige woonomgeving verschaffen?quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:27 schreef vaneiges het volgende:
Ja, dat hij zijn plichten als verhuurder niet nakomt.
Juist. En woongenot.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Moet een verhuurder ook geen veilige woonomgeving verschaffen?
Denk niet dat het waarde heeft in een rechtszaak. Lullig gezegd kan het allemaal uit TS zijn dikke duim komen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:39 schreef probeer het volgende:
In hoeverre kan dit draadje eventueel een bijdrage leveren in een mogelijke rechtszaak? Ik bedoel .. bewijs is het niet, maar het geeft toch best een aardig overzicht van de situatie?
Ik weet dat je er geen zin in hebt maar volgens mij is dat juist een hele goede kans. Hoe meer bewijs je hebt van zijn getreiter hoe sterker je komt te staan. Probeer in elk geval bewijs te krijgen van hun verhuizing naar jullie huis want dat toont duidelijk aan dat ze er niet woonden voor die tijd.quote:Op donderdag 9 juli 2015 09:04 schreef Drieklank het volgende:
Nee ik kan daar wel wonen, maar dan gaat hij mij treiteren.
Wie dan wel, volgens jou?quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:30 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Woongenot hoeft een verhuurder niet te verschaffen hoor
quote:Leuke discussie om door te lezen! Maar het juiste juridische antwoord is tot op heden niet genoemd.
Er van uitgaande dat het model ROZ gebruikt is, is de huurder inderdaad verplicht om de makelaar toegang te verlenen binnen de gestelde tijden, dus overdag. Daar is dan voor getekend, en is dus ook geen discussie over mogelijk (maar wel overlge, natuurlijk).
Maar... het feit dat de huurder verplicht is om de makelaar toegang te verlenen, wil nog niet zeggen dat de makelaar zich dan ook zonder dat de huurder aanwezig is toegang mag verschaffen... dat mag namelijk absoluut niet. De huurder heeft, zolang het huurcontract nog loopt, het exclusieve recht op gebruik en bewoning van het appartement.
Als de makelaar vooraf aankondigt wanneer hij foto's wil komen maken en desondanks de huurder niet thuis treft, mag hij niet binnentreden. Dat is een inbreuk op het huurrecht. De enige manier om medewerking van de huurder af te dwingen, is door het opstarten van een procedure, waarbij de huurder veroordeelt wordt om toegang te verlenen en de onnodige extra kosten (uren makelaar, eventueel extra maandhuur omdat de woning later verhuurd kan worden) aan de verhuurder te vergoeden.
Zelfs als gerechtsdeurwaarder mag ik niet binnentreden in een woning zonder aanwezigheid of toestemming van de bewoner. Ik moet me dan laten vertegenwoordigen door een officier van justitie.
Ik adviseer iedere makelaar om zich aan de regels te houden, want als er op dit punt aangifte wordt gedaan, ben je de pineut! En het feit dat de huurder zich niet aan het contract houdt, redt je dan echt niet...
Hebben ze nog een verslag gemaakt zodat je van hun op papier hebt wat er allemaal door die lui is gezegd, zo niet vraag daar dan om ivm de aanstaande rechtszaak.quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:17 schreef Drieklank het volgende:
De politie zegt zelf tegen mij: deze mensen zijn hartstikke gestoord. Het is niet eens een geschil meer. Die mensen zijn gewoon sadistisch. Ze zijn evil. Het zijn ziekelijke leugenaars. Ze genieten hier van.
Niemand, dat moet je zelf makenquote:
Sorry, watquote:Op donderdag 9 juli 2015 11:30 schreef empa1010 het volgende:
Ik ben vanochtend bij 2 banken geweest om cash te storten maar dat kan dus helaas niet. En ik wil het per se anoniem doen. Heb nu de vraag bij een accountmanager neergelegd of hij wat kan betekenen via een rekening van de bank zelf. Desnoods stop ik het in een postpakket maar daar moet dan weer een postcode en huisnr. opkan ook niet. Dan blijven over: morgen afspreken in woonplaats TS of nabijgelegen plaats. Ik stuur dan iemand. Diegene heeft al toegezegd dit te willen doen. En blijft over: ik stort het naar een kerk, zij leggen contact met TS en geven het geld aan hem. Wordt aan gewerkt maar zal eventueel morgen pas in orde komen helaas. Zie jij dat zitten TS, om morgen ergens te zijn op een ommenebij tijdstip? Kan dan verder via dm hoor.
quote:Op donderdag 9 juli 2015 11:38 schreef Zolderkamer het volgende:
Is het het nooit gevonden losgeld van de heineken ontvoering ofzo?
Nee, eens. Maar je kan ook doorslaan. Lijkt me een béétje veel moeite voor paar tientjes. Serieus andere mensen charteren om het te bezorgen, of via een tussenrekening van de bankquote:Op donderdag 9 juli 2015 11:40 schreef Monopoly het volgende:
[..]![]()
![]()
Ergens snap ik het wel, FOK! en privé is eeb goed idee om gescheiden te houden. Ik ben al te bekend op FOK! (veel hebben mijn facebook, weten mijn naam en adres). Kan me voorstellen dat sommige daar geen behoefte aan hebben.
Natuurlijk wel. Hij kan niet zomaar het dakraam eruit laten als dat uit de verrotte sponningen weggewaaid is. Om maar een voorbeeld te noemen. En ook niet 's nachts met een breekijzer, schreeuwen en bellen de huurder uit zijn slaap houden.quote:Op donderdag 9 juli 2015 11:19 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Niemand, dat moet je zelf maken
Dat de huisbaas geen -inbreuk- mag maken op het woongenot, klopt.
Maar de verhuurder hoeft dat je niet te verschaffen. Die band is vrij simpel. Je huurt object x voor prijs y. Daar hangen enkele wederzijdse verplichtingen aan, maar 'woongenot', een volstrekt subjectief iets, hoort daar natuurlijk niet bij.
Dat is derving van woongenot. Wat Vanillekwark bedoelt is dat de verhuurder het niet negatief mag beinvloeden, maar niet verplicht is om het positief te beinvloeden.quote:Op donderdag 9 juli 2015 11:58 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Hij kan niet zomaar het dakraam eruit laten als dat uit de verrotte sponningen weggewaaid is. Om maar een voorbeeld te noemen. En ook niet 's nachts met een breekijzer, schreeuwen en bellen de huurder uit zijn slaap houden.
Wat kan jou dat nou schelen? Ik vind het ontzettend tof van empa.quote:Op donderdag 9 juli 2015 11:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee, eens. Maar je kan ook doorslaan. Lijkt me een béétje veel moeite voor paar tientjes.
Geen idee wie dat heeft.. ik dacht dat jij hem had..quote:Op donderdag 9 juli 2015 11:58 schreef Hallmark het volgende:
Kan iemand me effe DM'en voor het rekeningnummer?
quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:08 schreef Drieklank het volgende:
Ja, ik heb mijn rekeningnummer al naar iemand via dm verstuurd. Hij/zij, mag achter gesloten vensters dat nummer verspreiden onder geïnteresseerden.
Halen we mooi het DNA van de postzegel af.quote:Op donderdag 9 juli 2015 11:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee, eens. Maar je kan ook doorslaan. Lijkt me een béétje veel moeite voor paar tientjes. Serieus andere mensen charteren om het te bezorgen, of via een tussenrekening van de bank
Stop het in een envelop en klaar? Wat is dan het probleem? Daar staat hoogstens een poststempel op.
Die gestoorde probeert het woongenot zoveel mogelijk te verstieren om ts weg te jagen omdat hij ook wel weet dat hij geen enkele kans maakt bij de rechter. Daarmee houdt verhuurder zich niet aan het contract.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:03 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat is derving van woongenot. Wat Vanillekwark bedoelt is dat de verhuurder het niet negatief mag beinvloeden, maar niet verplicht is om het positief te beinvloeden.
Dat zeg ik toch ook helemaal nietquote:Op donderdag 9 juli 2015 11:58 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Hij kan niet zomaar het dakraam eruit laten als dat uit de verrotte sponningen weggewaaid is. Om maar een voorbeeld te noemen. En ook niet 's nachts met een breekijzer, schreeuwen en bellen de huurder uit zijn slaap houden.
Verhuurder levert (zijn deel van de ovk) door het niet aan te tasten.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:14 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook helemaal niet
Topactie..quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:18 schreef Droopie het volgende:
TS, ik heb op twitter een agent benaderd die ik volg en heel betrokken is met social media. Deze heb ik dit topic doorgestuurd en hij heeft het gelezen en zou graag met jou in contact willen komen en vraagt om je telefoonnummer. Zou je hem zelf willen benaderen via twitter of moet ik jouw telefoonnummer doorgeven?
'woongenot verschaffen' zal niet in de overeenkomst staan. Maar goed, je snapt me niet, of je wil me niet snappen. Laat maar verderquote:Op donderdag 9 juli 2015 12:18 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Verhuurder levert (zijn deel van de ovk) door het niet aan te tasten.
Zo haakte ik in op de eerdere post.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |