Dit vind ik echt zwaar belachelijk van de politie.quote:
quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:19 schreef Drieklank het volgende:
Politie heeft het weer te druk. Auto rijdt gewoon voorbij!
Op papier woont de verhuurder er wel dus is hij gerechtigd om gewoon de sloten te vervangen helaas.quote:
Dat het wel zijn woning is, maar hier niet woont en dus niets te zoeken heeft anders dan ruzie.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:23 schreef madam-april het volgende:
Dat is echt belachelijk. Wat heb je tegen de politie gezegd? Heb je duidelijk gemaakt dat hij je ook fysiek bedreigd?
Dat had concreter gekund lijkt me. Moet de politie nu gaan gissen dat jij het huurt? Of spreek je met dezelfde mensen?quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:25 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dat het wel zijn woning is, maar hier niet woont en dus niets te zoeken heeft anders dan ruzie.
Als ik jou was zou ik de nadruk leggen op het feit dat jij je bedreigd voelt. De rest zou ik aan de telefoon niet eens noemen. Ze moeten komen omdat jij je bedreigd voelt, of hij daar wel of niet mag zijn zoeken de agenten maar uit als ze ter plaatse zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:25 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dat het wel zijn woning is, maar hier niet woont en dus niets te zoeken heeft anders dan ruzie.
Bel de politie nog een keer, zeg dat je vreest dat het anders uit de hand loopt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:33 schreef Drieklank het volgende:
Ik ben zo boos nu. Straks kunnen ze weer niks doen. Moet ik naar het bureau gaan en een agent slaan, zodat ik wel een veilig onderkomen heb? De advocaat reageert ook zo nuchter. Is dat professioneel of geeft hij geen f*ck? Vervelend, zegt hij dan.
Huisbaas mag naar binnen maar niet sloten vervangen. En zeker niet de kamer van TS betreden (=huisvredebreuk).quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:14 schreef bombmannl het volgende:
Wat doet de politie hier verkeerd dan? Huisbaas mag gewoon daar naarbinnen en sloten vervangen als hij ingeschreven staat op dat adres (en dat staat hij).
Mischien alleen voor verstoring van de openbare orde, al zie ik dat ook niet echt in het beschreven verhaal terug.
Ik heb ook een tijdje in Capelle ad IJssel gewoond. Politiebureau is best een eindje verderop (toch bij Koperwiek? Meer ken ik er nietquote:Op woensdag 8 juli 2015 20:36 schreef dateq het volgende:
De politie van Capelle aan den IJssel is alleen van de partij als ze jonge scooterrijders kunnen intimideren.
Ik heb nog niet een keer meegemaakt in de tijd dat ik in Capelle woonde dat de politie daadkrachtig optrad bij overlast of een overval.. Ja toen iemand in de straat van zijn bed gelicht moest worden van de OvJ. Toen kwamen ze met 10 man voor een jochie van 18
Wel als hij een raam ingooit.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:38 schreef Hallmark het volgende:
Wat let je om simpelweg deur van je kamer op slot te houden? Laat die verhuurder maar z'n best doen, hij komt gewoon niet je kamer in, toch?
Voor wat ik begreep zit hij in de kamer van een huisgenoot omdat de verhuurder het slot op zijn deur ook heeft laten vervangen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:38 schreef Hallmark het volgende:
Wat let je om simpelweg deur van je kamer op slot te houden? Laat die verhuurder maar z'n best doen, hij komt gewoon niet je kamer in, toch?
Is het echt geen optie om nogmaals te bellen dat jij het een enorm bedreigende situatie vindt en dat je bang bent dat het escaleert?quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:41 schreef Drieklank het volgende:
Buren hebben ook 112 gebeld. Hij is hier nog steeds. De politie niet.
Waar lees jij dat hij de kamer van TS betreedt?quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Huis mag naar binnen maar niet sloten vervangen. En zeker niet de kamer van TS betreden (=huisvredebreuk).
Klinkt lullig, maar DAN komt de politie natuurlijk wel -_-quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:47 schreef Drieklank het volgende:
Wat is de straf als ik nu naar buiten loop en een mes tussen zijn ribben steek?
Je gaat op zeker de cel in. Tenzij hij als eerste een kap uitdeelt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:47 schreef Drieklank het volgende:
NIET DOEN. Hoe frusterend het ook is en hoe graag je het ook wil, niet doen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:47 schreef Drieklank het volgende:
Dat is al een aantal malen geopperd maar dan moet je wel enigszins in de buurt wonen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:43 schreef dateq het volgende:
Kunnen we niet met een aantal mensen die bij TS in de buurt wonen even op visite gaan?
Als de buren al de politie bellen mag toch wel duidelijk zijn dat ze nodig zijn! En 2 agenten er bij zou zeker helpen om escalatie te voorkomen, alleen al door aanwezigheid.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:41 schreef Drieklank het volgende:
Buren hebben ook 112 gebeld. Hij is hier nog steeds. De politie niet.
20 minuten and counting...
Dat mag niet. Als hij naar binnen komt mag het wel onder bepaalde voorwaarden. Begin er beter niet aan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:47 schreef Drieklank het volgende:
Eigenlijk best een strakke. Slotenmaker waarschuwing dat hij met een strafbaar feit bezig is, en daarna aangifte te doen van het een of ander. Slotenmaker is immers op de hoogte van het strafbare feit en werkt hier aan mee (geweld en bedreigingen die volgen nadat de slotenmaker de deur geopend heeft).quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:54 schreef Maax het volgende:
Tip voor je, als die slotenmaker komt van hem, spreek hem aan. desnoods uit het raam.
Lijkt mij dat als de slotenmaker weet dat er iets aan de hand is dat die niet verder mag gaan.
Zeg anders dat hij een mes bij zich heeft (en later zeg je dat je dacht dat je dat dacht omdat je bang was)?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:12 schreef Drieklank het volgende:
Geen van de wagens is nog beschikbaar. Ik sta nog steeds in de wacht. Hij valt me nu ook telefonisch lastig.
Denk dat ze dan wel gelijk komen jaquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Zeg anders dat hij een mes bij zich heeft (en later zeg je dat je dacht dat je dat dacht omdat je bang was)?
Ach kappelle..quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:17 schreef 10minuteman het volgende:
Dit is wel extreem slecht van de politie. Dit mag je gerust op social media etc gooien.
112 en 20 minuten and counting? Dat is wel bar slecht en daar mag je de politie gerust op aan spreken.
Wettelijke definities zijn een zaak van Justitie, niet van de politie.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:18 schreef Andromache het volgende:
of zeg dat hij zegt dat hij een mes heeft, en later dat je het verkeerd verstaan hebt...
WGR / Bedreigd door verhuurder #2quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:42 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Waar lees jij dat hij de kamer van TS betreedt?
TS moet eigenlijk hem ook een sleutel geven van de voordeur, doet hij ook niet.
Dit.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:18 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ach kappelle..
Binnen 10 minuten kan daar een hele macht uit Rotterdam staan, dus er is echt wel wat beschikbaar.
Dat zegt helemaal niks, dat is allemaal gebaseerd op P2000 meldingen, en politiemeldingen komen daar nauwelijks in voor.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:21 schreef 44rdbei het volgende:
Even wezen googlen...
Niks...
http://www.oozo.nl/hulpdiensten/capelle-aan-den-ijssel
oh... jammer.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:23 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dat zegt helemaal niks, dat is allemaal gebaseerd op P2000 meldingen, en politiemeldingen komen daar nauwelijks in voor.
Ik wou net zeggen, als ik bel en zeg dat er een mafkees voor de deur staat die me iets aan wil doen... zijn ze er zo..quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:22 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dit.
TS, heb je de ernst van de situatie wel goed duidelijk gemaakt?
Verzin anders een manier om te zorgen dat de politie -eindelijk- komt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:22 schreef Andromache het volgende:
voor je het weet heb je dan een valse aangifte aan je broek. zeggen dat je denkt iets verstaan te hebben, is wat moeilijker tegen je te te gebruiken.
Wat doen ze dan? Buiten beetje wachten?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:27 schreef Drieklank het volgende:
En we wachten. Handhaving (gemeente) is er wel, maar doet niets.
Met zn alleen ff naar de politie rotterdam twitteren..quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:26 schreef Etsu het volgende:
[..]
Verzin anders een manier dat de -eindelijk- politie komt.
Nouja, dat is wat, dan sta je er niet meer alleen voor.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:27 schreef Drieklank het volgende:
En we wachten. Handhaving (gemeente) is er wel, maar doet niets.
dit is de wijkagent, paar dagen geleden. lijkt alleen vandaag vrij te zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:27 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Met zn alleen ff naar de politie rotterdam twitteren..
twitter:M_vBuuren twitterde op donderdag 02-07-2015 om 13:58:13@msbeintema betreft civielrechtelijk geschil tussen huurder/verhuurder. Collega's zijn reeds tp geweest, nodige adviezen gegeven aan huurder reageer retweet
Nodige adviezen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:28 schreef Andromache het volgende:
[..]
dit is de wijkagent, paar dagen geleden. lijkt alleen vandaag vrij te zijn.twitter:M_vBuuren twitterde op donderdag 02-07-2015 om 13:58:13@msbeintema betreft civielrechtelijk geschil tussen huurder/verhuurder. Collega's zijn reeds tp geweest, nodige adviezen gegeven aan huurder reageer retweet
Nou, daar ben je met zo'n geval echt helemaal klaar en geholpen....... Adviesquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:28 schreef Andromache het volgende:
[..]
dit is de wijkagent, paar dagen geleden. lijkt alleen vandaag vrij te zijn.twitter:M_vBuuren twitterde op donderdag 02-07-2015 om 13:58:13@msbeintema betreft civielrechtelijk geschil tussen huurder/verhuurder. Collega's zijn reeds tp geweest, nodige adviezen gegeven aan huurder reageer retweet
Politie meldingen staan zelden op dat soort sites. Eigenlijk alleen als het over bijv assistentie bij een aanrijding gaat. Dat is ook niet meer dan logisch aangezien het niet erg handig zou zijn als bijv. inbrekers op Internet zouden kunnen zien dat de politie naar hun op weg is.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:21 schreef 44rdbei het volgende:
Even wezen googlen...
Niks...
http://www.oozo.nl/hulpdiensten/capelle-aan-den-ijssel
Het advies is: gewoon bellen. Je mag de deur openbreken. Doei.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:28 schreef Andromache het volgende:
[..]
Wat is op dit moment dan het probleem?quote:
Handhaving is er natuurlijk niet om hem aan te houden en af te voeren. Maar mocht het uit de hand lopen staan ze er wel, en kunnen hun er voor zorgen dat er meteen politie komt als het echt dreigend is. Dus zo verkeerd lijkt het me nog niet op dit moment.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:32 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Ze willen eerst even een bakkie doen.
Sinds wanneer zijn bedreiging en inbraak civielrechtelijk ?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:28 schreef Andromache het volgende:
[..]
Probeer dat op schrift te krijgen. Kan altijd als bewijsmateriaal dienen in de rechtszaal.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:34 schreef Drieklank het volgende:
Hij probeert binnen te komen en belt me steeds. Er zijn aanwijzingen dat hij het slot wel erg geforceerd, beschadigend en vermoedelijk zelf, heeft opengebroken, aldus de slotenmaker.
Wat nou inbraak? Het is en blijft natuurlijk wel het huis van die eigenaar, dat veranderd niet als hij er een kamer huurt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:34 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn bedreiging en inbraak civielrechtelijk ?
Zichzelf met braak toegang verschaffen tot de kamer van de huurder is gewoon inbraakquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:35 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Wat nou inbraak? Het is en blijft natuurlijk wel het huis van die eigenaar, dat veranderd niet als hij er een kamer huurt.
Als je sarcastisch gaat lopen doen, hoef je helemaal niet te reageren. Heb je het topic wel gelezen dat TS' verhuurder een groot liegbeest is en ongetwijfeld in de rechtszaak gaat beweren dat hij TS nooit heeft lastiggevallen? Dan zou de verklaring van de slotenmaker kunnen helpen.quote:
Dat is al geweest, het gaat hier om de voordeur van die woning.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:38 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zichzelf met braak toegang verschaffen tot de kamer van de huurder is gewoon inbraak
Het binnengaan van de gehuurde kamer valt wel onder huisvredebreuk en is dus niet civielrechtelijk.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:35 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Wat nou inbraak? Het is en blijft natuurlijk wel het huis van die eigenaar, dat veranderd niet als hij er een kamer huurt.
Maar dat toegang weigeren tot zijn gehuurde, is natuurlijk wel strafbaar. Maar niet spoedeisend.
Bedreiging wel, maar als Handhaving daar staat, en er is nog geen politie, denk ik dat dat op dit moment niet aan de orde is.
Ja, maar dat is al een tijd geleden, dat is nu niet een spoedeisend iets, gaat nu om de voordeur.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:39 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Het binnengaan van de gehuurde kamer valt wel onder huisvredebreuk en is dus niet civielrechtelijk.
http://forum.scholieren.com/archive/index.php/t-1831245.html
Of
https://www.jurofoon.nl/n(...)iet-zo-maar-betreden
In deel 1.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:42 schreef bombmannl het volgende:
Waar lees jij dat hij de kamer van TS betreedt?
De verhuurder heeft zich vanmiddag nog ongewenst toegang verschaft en valt daarnaast de huurder nu lastig. Lijkt me allemaal niet civielrechtelijk.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:40 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is al een tijd geleden, dat is nu niet een spoedeisend iets, gaat nu om de voordeur.
Waarom sluit je dan niet je eigen deur af in plaats van die van hem? kan ie doen wat ie wil maar sta jij in je recht..quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:34 schreef Drieklank het volgende:
Hij probeert binnen te komen en belt me steeds. Er zijn aanwijzingen dat hij het slot wel erg geforceerd, beschadigend en vermoedelijk zelf, heeft opengebroken, aldus de slotenmaker.
Als dat gebeurt is wel inderdaad. Maar handhaving is er nu toch? De politie zal echt wel komen als het echt uit de hand loopt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:41 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
De verhuurder heeft zich vanmiddag nog ongewenst toegang verschaft en valt daarnaast de huurder nu lastig. Lijkt me allemaal niet civielrechtelijk.
En zonder braak heet het huisvredebreuk... beide is genoeg om hem ff mee te nemen..quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:38 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zichzelf met braak toegang verschaffen tot de kamer van de huurder is gewoon inbraak
TS staat ook in zijn recht om gebruik te maken van de rest van het huis (GK, wc/keuken, wasmachine?), want hospitaconstructie neem ik aan?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:41 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Waarom sluit je dan niet je eigen deur af in plaats van die van hem? kan ie doen wat ie wil maar sta jij in je recht..
Dat word hem daarmee toch ook niet belet..? Echter heeft de verhuurder daar ook recht op..quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
TS staat ook in zijn recht om gebruik te maken van de rest van het huis (GK, wc/keuken, wasmachine?), want hospitaconstructie neem ik aan?
quote:
Hoezo niet als de verhuurder de sloten van de voordeur vervangt?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:45 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat word hem daarmee toch ook niet belet..?
Klopt, dan zou die een sleutel moeten geven aan TS. Doet die dus niet, anders zat TS nu geen zorgen te maken.quote:Echter heeft de verhuurder daar ook recht op..
Lijkt mij strafrecht.quote:Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.
Ehm.. de verhuurder probeert TS te bereiken.. Misschien om de sleutel te geven?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:47 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hoezo niet als de verhuurder de sloten van de voordeur vervangt?
[..]
Klopt, dan zou die een sleutel moeten geven aan TS. Doet die dus niet, anders zat TS nu geen zorgen te maken.
Jawel.. de huisbaas mag zijn kamer niet betreden zonder evt afspraak en al helemaal niet zelf ontruimen..quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:48 schreef Andromache het volgende:
adresonderzoek duurt maximaal 8 weken. geen oplossing voor TS om op korte termijn wel inbraak dan wel huisvredebreuk hard te kunnen maken
Laat verhuurder TS maar eerst eens de sleutel van zijn kamer (terug)geven.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:41 schreef Nizno het volgende:
Heel cru gezegd is de verhuurder in deze volgens mij nog steeds verplicht om de sleutel te verkrijgen van TS aangezien verhuurder (ook al is het slechts op papier) woonachtig op het adres.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |