door je als minderheid sjia in de regio in te zetten voor de kliek van een alawi minderheid tegen een sunni meerderheid is het op lange termijn inderdaad dienen van de eigen belang. daar waar hezz door main stream sunni moslims in de strijd met israel vol werd gerespecteerd. is het nu een en al haat naar deze militie. dat kan geen gezonde investering zijn in de lange termijn.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:09 schreef reza1 het volgende:
[..]
Al voor dat Hezbollah actief werd werd er vanuit Syri terrorisme gepleegd, Hezbollah voorkomt juist dat het nog verder overslaat.
Onzin als je het mij vraagt, je weet dondersgoed dat na 2006 Hezbollah en Nasrallah zo goed als de internationale helden waren van de Soennieten. Ondanks dat hij tot een andere sekte behoorde. Dit soort claims tenzij je het niet concreet over Salafisten hebt, is empirisch onjuist.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:13 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Heeft niets met sektarisme te maken. Geen ideologische en theologische aversie binnen Hezbollah jegens soennieten, wat andersom wel het geval is.
Er is niets mis met het erkennen van een nederlaag. Al deze politieke vluchtelingen riskeerden huis en haard voor een politieke zaak, hebben hier voor gevochten om uiteindelijk de bitterre realiteit te erkennen. De vlucht naar het buitenland is niet voorafgegaan zonder een militaire of politieke strijd, in tegenstelling tot miljoenen mensen die in het land van herkomst klagen maar te laf zijn om de wapens op te pakken.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:13 schreef Aloulu het volgende:
Totdat ze uitweken naar een plaats buiten Iran. Allemaal goed en aardig, maar niet als je zo hoogmoedig praat over "een strijd tussen goed en kwaad en dat de dood de consequentie van je keuze daarin is". Als je dat zo ziet had jij (of je vader) gewoon in Iran moeten blijven en strijden tegen Khamenei's moorddadige ayatollah-regime nadat ie iedereen daar in het ootje heeft genomen zodra hij de macht overnam en alle vooral linkse politieke tegenstanders met duizenden over de kling heeft gejaagd.
De tijdelijke held. Hezbollah voor 2006 wekte een soortelijke aversie bij veel soennieten op als vandaag de dag. Dat de oorlog tegen Israel dat tijdelijke verbloemde doet daar niets aan af.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onzin als je het mij vraagt, je weet dondersgoed dat na 2006 Hezbollah en Nasrallah zo goed als de internationale helden waren van de Soennieten. Ondanks dat hij tot een andere sekte behoorde. Dit soort claims tenzij je het niet concreet over Salafisten hebt, is empirisch onjuist.
Nonsense. Niemand wordt geforceerd om lid te worden, noch zijn financile redenen doorslaggevend.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geforceerde / omgekochte 'vrijwilliger' ja. Genoeg om daar aan te twijfelen.
Dat jij denkt dat het gaat om een kliek van alawi minderheid tegen soennieten zegt meer iets over jouw eigen sektarisme. De ministers in het kabinet zijn voor het overgrote deel geen alawieten net als de Syrische soldaten dat niet zijn. Hillarisch om te denken dat een minderheid van 17% het vol kan houden tegen de rest die ook nog eens veel militaire steun van vele landen krijgen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
door je als minderheid sjia in de regio in te zetten voor de kliek van een alawi minderheid tegen een sunni meerderheid is het op lange termijn inderdaad dienen van de eigen belang. daar waar hezz door main stream sunni moslims in de strijd met israel vol werd gerespecteerd. is het nu een en al haat naar deze militie. dat kan geen gezonde investering zijn in de lange termijn.
Je hoeft mij de demografische realiteit van de Islamitische wereld niet duidelijk te maken hoor. Iran gaat haar gang, of al die onwetende soennieten hier nu mee eens zijn, of niet.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:19 schreef Slayage het volgende:
voor de duidelijkheid om de hezz / iran fanboys duidelijk te maken dat investering in de goede relaties met de sunnis in het belang van de shia is
[ afbeelding ]
Met sektarische idioten moet je niet proberen krampachtig goede relaties te houden. Je gaat me niet wijs maken dat ze echt zoveel geven om de burgerdoden waar Assad zogenaamd verantwoordelijk voor zou zijn als ze tegelijk de Saudische agressie tegen Jemen steunen en Saddam een held vinden.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:19 schreef Slayage het volgende:
voor de duidelijkheid om de hezz / iran fanboys duidelijk te maken dat investering in de goede relaties met de sunnis in het belang van de shia is
[ afbeelding ]
Tot 2011 is er geen enkel soort van vijandigheid of aversie getoond door die groepen jegens Hezbollah buiten de traditionele Salafisten, pas met dat Hezbollah duidelijk kant koos voor Assad is dat weer teruggekeerd.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:19 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De tijdelijke held. Hezbollah voor 2006 wekte een soortelijke aversie bij veel soennieten op als vandaag de dag. Dat de oorlog tegen Israel dat tijdelijke verbloemde doet daar niets aan af.
Sure, alle strijders geverifieerd genterviewd ja?quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:20 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nonsense. Niemand wordt geforceerd om lid te worden, noch zijn financile redenen doorslaggevend.
Bron?quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:19 schreef Intellectueel het volgende:
De tijdelijke held. Hezbollah voor 2006 wekte een soortelijke aversie bij veel soennieten op als vandaag de dag.
Voor 2011 controleerden deze Salafisten dan ook geen grond in heel de Levant.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:24 schreef Triggershot het volgende:
Tot 2011 is er geen enkel soort van vijandigheid of aversie getoond door die groepen jegens Hezbollah buiten de traditionele Salafisten, pas met dat Hezbollah duidelijk kant koos voor Assad is dat weer teruggekeerd.
Niemand had het over Afghaanse strijders.quote:Sure, alle strijders geverifieerd genterviewd ja?
Maanden geleden heeft Slayage hier een artikel gedeeld over Iran dat Afghaanse vluchtelingen, gevangenen en illegalen nationaliteit en flink poen biedt voor participatie in de oorlog, een artikel van de Duitse Bild. En nog meer diverse bronnen die hetzelfde claimen.
Onzin, 2010:quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:24 schreef Triggershot het volgende:
Tot 2011 is er geen enkel soort van vijandigheid of aversie getoond door die groepen jegens Hezbollah buiten de traditionele Salafisten, pas met dat Hezbollah duidelijk kant koos voor Assad is dat weer teruggekeerd.
In deze ben ik het eens met Intellectueel dat Hizbullah-strijders weldegelijk bewust kiezen voor de strijd en het dienen van Hizbullah, welke keuzes die ook maken wat oorlog betreft. Kan je niet vergelijken met arme Hazara-afghanen die het vaak in Iran al ronduit slecht hebben en totaal geen band hebben met Syrie.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:24 schreef Triggershot het volgende:
Sure, alle strijders geverifieerd genterviewd ja?
Maanden geleden heeft Slayage hier een artikel gedeeld over Iran dat Afghaanse vluchtelingen, gevangenen en illegalen nationaliteit en flink poen biedt voor participatie in de oorlog, een artikel van de Duitse Bild. En nog meer diverse bronnen die hetzelfde claimen.
Peilingen. Voor 2005 was Hezbollah nog steeds significant onpopulair in veel Islamitische landen, wat enigszins werd onderbroken in 2006, om vervolgens weer dezelfde cijfers te zien na 2007.quote:
Een pre2011 door Salafisten gecontroleerde Syrie is in ieder geval onzin, daarnaast had je het toch echt heel concreet over Soennieten.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:25 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Voor 2011 controleerden deze Salafisten dan ook geen grond in heel de Levant.
Afghaanse strijders doen mee onder de banner van Hezbollah. Maar goed, skip dat, jij denkt dat niet vergelijkbare claims worden gemaakt door de media als het gaat om het rekruteren van mensen in Libanon door te flink poen aan te bieden, alsjeblieft zeg Intellectueel, je weet beter dan dat.quote:Niemand had het over Afghaanse strijders.
Wat?quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:29 schreef Triggershot het volgende:
Een pre2011 door Salafisten gecontroleerde Syrie is in ieder geval onzin, daarnaast had je het toch echt heel concreet over Soennieten.
Nee, totaal niet vergelijkend. Lees je eens in.quote:Afghaanse strijders doen mee onder de banjer van Hezbollah. Maar goed, skip dat, jij denkt dat niet vergelijkbare claims worden gemaakt door de media als het gaat om het rekruteren van mensen in Libanon door te flink poen aan te bieden, alsjeblieft zeg Intellectueel, je weet beter dan dat.
quote:
Ze gaan voor Sayyeda Zaynab toch, en voor de bevrijding van al-Quds, voor alles waar Hussein (Ya Hussein) zich voor heeft opgeofferd! Als je echt van Ahlul Bayt houdt ga je vechten en de mooiste dood is de martelaarsdood zoals die van Imam Hussein.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:29 schreef Triggershot het volgende:
Afghaanse strijders doen mee onder de banner van Hezbollah. Maar goed, skip dat, jij denkt dat niet vergelijkbare claims worden gemaakt door de media als het gaat om het rekruteren van mensen in Libanon door te flink poen aan te bieden, alsjeblieft zeg Intellectueel, je weet beter dan dat.
Als je in beide gevallen strijdt onder een banner van Hizbullah en er zijn vergelijkbare claims over hoe zij in Libanon ook met flink poen mensen rekruteren, ga ik daar echt mijn vraagtekens bij zetten.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:28 schreef Aloulu het volgende:
[..]
In deze ben ik het eens met Intellectueel dat Hizbullah-strijders weldegelijk bewust kiezen voor de strijd en het dienen van Hizbullah, welke keuzes die ook maken wat oorlog betreft. Kan je niet vergelijken met arme Hazara-afghanen die het vaak in Iran al ronduit slecht hebben en totaal geen band hebben met Syrie.
Jij weet volgens mij niet echt waar je het over hebt m.b.t tot de positie van Hezbollah in de Libanese Sjiitische gemeenschap.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je in beide gevallen strijdt onder een banner van Hizbullah en er zijn vergelijkbare claims over hoe zij in Libanon ook met flink poen mensen rekruteren, ga ik daar echt mijn vraagtekens bij zetten.
Dat er voor 2011 geen sprake was van een door Salafisten gedomineerde Syrie, dus dat het voor hen ook niet opgaat, er daarnaast ook nog eens een concreet verschil is tussen Salafist en Soenniet.quote:
Kom maar eens met inhoudelijke weerleggingen voor je iemand oproept zich in te lezen.quote:Nee, totaal niet vergelijkend. Lees je eens in.
Hizbullah = alles waar sjieten in Libanon voor staan. Net zoals Jezus in Christendom God is en God Jezus. Er is geen verschil tussen sjieten in Libanon en Hizbullah. Vraagtekens zijn niet aan de orde. Dat is ook hun kracht overigens. Onvoorwaardelijke loyaliteit en blind ook. Zonder waardeoordeel zeg ik dat (blind).quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:33 schreef Triggershot het volgende:
Als je in beide gevallen strijdt onder een banner van Hizbullah en er zijn vergelijkbare claims over hoe zij in Libanon ook met flink poen mensen rekruteren, ga ik daar echt mijn vraagtekens bij zetten.
Ik denk dat ik toch wel wat sceptischer mag zijn tussen een moreel 'rechtvaardiging' van Nasrallah en de individuele sentimenten, het grootste gros zal de ideologie van Hezbollah aanhangen ongetwijfeld, neemt niet weg dat de mens zwak is voor mooie toezeggingen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:32 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ze gaan voor Sayyeda Zaynab toch, en voor de bevrijding van al-Quds, voor alles waar Hussein (Ya Hussein) zich voor heeft opgeofferd! Als je echt van Ahlul Bayt houdt ga je vechten en de mooiste dood is de martelaarsdood zoals die van Imam Hussein.
Lol. Dat is een beetje het punt wat ik probeer te maken, alles wat vandaag de dag onder de Hezbollah banner strijd is niet exclusief de Sjietische Libanees.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:34 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Jij weet volgens mij niet echt waar je het over hebt m.b.t tot de positie van Hezbollah in de Libanese Sjiitische gemeenschap.
Niemand buiten de Libanese gemeenschap strijdt onder de banner van de Libanese Hezbollah. Niet eens de Irakese of Afghaanse militieleden die sinds 2011 in Syrie strijden.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lol. Dat is een beetje het punt wat ik probeer te maken, alles wat vandaag de dag onder de Hezbollah banner strijd is niet exclusief de Sjietische Libanees.
Sjieten in Libanon, en hoe zit het met de diverse rekruten die strijden in Syrie onder de banner van de Sjietische Libanese Hezbollah, als je aanvullend informatie hebt over motieven en ongetwijfelde loyaliteit, hoor ik het graag van je.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:37 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Hizbullah = alles waar sjieten in Libanon voor staan. Net zoals Jezus in Christendom God is en God Jezus. Er is geen verschil tussen sjieten in Libanon en Hizbullah. Vraagtekens zijn niet aan de orde. Dat is ook hun kracht overigens. Onvoorwaardelijke loyaliteit en blind ook. Zonder waardeoordeel zeg ik dat (blind).
Jouw woord tegen de zijnen, je snapt dat ik niet vergelijkbare waarde ga hechten aan jouw claims als ik moet kiezen he?quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:39 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niemand buiten de Libanese gemeenschap strijdt onder de banner van de Libanese Hezbollah. Niet eens de Irakese of Afghaanse militieleden die sinds 2011 in Syrie strijden.
Tuurlijk zijn er meer zaken dan alleen de populistische ideologische slogans ik net sarcastisch verkondig. Als je het analyseert begon het in chronologische volgorde met; we gaan de shrines van onze Sayyed Zeyneb verdedigen (onze heiligheden en religie staan op het spel en moeten we verdedigen), vervolgens "we moeten een dam vormen teken het takfirisme wat ons sowieso gaat komen afmaken" (zelfverdediging, we moeten anders komen ze ons halen), en als laatste pas zei Nasrallah laatst openlijk "als Assad valt is de Hizb en het voortbestaan in gevaar". Dit laatste was de eerste directe reden om in te grijpen in Syrie; politiek van aard.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:37 schreef Triggershot het volgende:
Ik denk dat ik toch wel wat sceptischer mag zijn tussen een moreel 'rechtvaardiging' van Nasrallah en de individuele sentimenten, het grootste gros zal de ideologie van Hezbollah aanhangen ongetwijfeld, neemt niet weg dat de mens zwak is voor mooie toezeggingen.
Waar heb je het in godsnaam allemaal over? Niemand buiten de Libanese, Sjiitische geemesncahp claimt dat het onder de banner van Hezbollah in Syri strijdt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jouw woord tegen de zijnen, je snapt dat ik niet vergelijkbare waarde ga hechten aan jouw claims als ik moet kiezen he?
De agressie van al-Qaradawi op sjiieten, ook voor 2011.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toon eens ook maar een soort van agressie op Hezbollah en Nasrallah vanuit Soennitisch kant, zonder dat je er Salafisten bij haalt, de aversie voor joden is veel groter, de aanvallen op Joden is zelfs ook fors stabiel.
Even serieus Intellectueel, je laat mij 5/6 reacties lang met iets bezig houden en verwijt mij dat ik mag inlezen terwijl je zelf niet op de hoogte bent van de claims in de media dat Hezbollah in Syrie wordt aangevuld door rekruten wat niets niet eens Libanese Sjieten zijn?quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:42 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Waar heb je het in godsnaam allemaal over? Niemand buiten de Libanese, Sjiitische geemesncahp claimt dat het onder de banner van Hezbollah in Syri strijdt.
Ik snap je hier niet. Je hebt de Libanese Hizbullah die uit sjieten bestaat uit Libanon. Die zitten in Syrie. je zal best Iraakse brigades hebben die onder supervisie van de Libanese Hizbullah staan maar dat is toch echt wat anders. De sjieten in Libanon zijn volledig loyaal aan Hizbullah en Nasrallah. En ja, met 100% volle overtuiging.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:40 schreef Triggershot het volgende:
Sjieten in Libanon, en hoe zit het met de diverse rekruten die strijden in Syrie onder de banner van de Sjietische Libanese Hezbollah, als je aanvullend informatie hebt over motieven en ongetwijfelde loyaliteit, hoor ik het graag van je.
Je moet toch echt lef hebben om Qardawi Salafi-free te omschrijven.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:45 schreef reza1 het volgende:
[..]
De agressie van al-Qaradawi op sjiieten, ook voor 2011.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Even serieus Intellectueel, je laat mij 5/6 reacties lang met iets bezig houden en verwijt mij dat ik mag inlezen terwijl je zelf niet op de hoogte bent van de claims in de media dat Hezbollah in Syrie wordt aangevuld door rekruten wat niets niet eens Libanese Sjieten zijn?
In mijn ogen dus niet, of je nou Iraaks, Afghaans of Iraans bent en je strijd onder de banner / in opdracht van Hezbollah dan val je wmb ook onder Hezbollah, dat de inner - Libanese- core van Hezbollah Sjietisch Libanees is doet daat wat mij betreft niet heel veel aan af.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:46 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik snap je hier niet. Je hebt de Libanese Hizbullah die uit sjieten bestaat uit Libanon. Die zitten in Syrie. je zal best Iraakse brigades hebben die onder supervisie van de Libanese Hizbullah staan maar dat is toch echt wat anders. De sjieten in Libanon zijn volledig loyaal aan Hizbullah en Nasrallah. En ja, met 100% volle overtuiging.
1. Je moest wel ff googlen en denken he? Eerlijk rezaquote:Op woensdag 8 juli 2015 01:45 schreef reza1 het volgende:
Qaradawi pre-2011: "het is verplicht Hizbullah te steunen! onze verschillen met de sjieten zijn in bijzaken!". Qaradawi post-2011: "fuck die sjia ze zijn onze vijanden". Reza anno 2015: "ik google en noem Qaradawi en ga nu harder googlen wat statements toch te vinden die mijn belachelijke claim enigszins recht doen". Aloulu 2015: "je hebt juist de verkeerde persoon aangehaald als voorbeeld mijn sjitisch broedertje reza!".quote:In 2006, in response to Scholar Abdullah Ibn Jibreen’s fatwa declaring that it was forbidden for Muslims to support or pray for Hezbollah because they are Shia, al-Qaradawi issued a contrary fatwa, stating that it was mandatory for all Muslims to support Hezbollah in its fight against Israel, stating that “Shias agree with the Sunnis in the main principles of Islam while the differences are only over the branches.” But now after years, Al-Qardawi tasted the truth and shared his experience, which we consider to be beneficial for moderate and ignorant Sunnis.
Al-Qaradawi admits his mistakes and regrets over them.
1. In this video, Al-Qaradawi says that he basically wasted his life on this Sunni-Shia unity business. He says that in unity only Shias benefit, Sunnis have nothing to benefit. In other words, as he is implying, unity is essentially a pretext for Shi’is to open up their hussaynias and propagate Shi’ism in Sunni countries and to weaken traditional and authentic Sunnism. He says there is no scope for unity because Shia and Sunni don’t hold the same views on the Qur’an , on the Sunnah, the Sahabah, etc.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In mijn ogen dus niet, of je nou Iraaks, Afghaans of Iraans bent en je strijd onder de banner / in opdracht van Hezbollah dan val je wmb ook onder Hezbollah, dat de inner - Libanese- core van Hezbollah Sjietisch Libanees is doet daat wat mij betreft niet heel veel aan af.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:50 schreef Aloulu het volgende:
Aloulu 2015: "je hebt juist de verkeerde persoon aangehaald als voorbeeld mijn sjitisch broedertje reza!".
Dit is niet zo. Hizbullah heeft slechts supervisie over niet-Libanese sjitische brigades die in Syrie vechten omdat zij de jarenlange en gedisciplineerde ervaring hebben mbt oorlogsvoering en organisatie. Dat is dus praktisch. Maar de recruiting gebeurt dan 1000 km's verderop in Bagdad waar de Libanese Hizbullah geen enkel zicht op heeft. Wat ze dus wel in eigen land hebben. Daar hebben en kennen ze hun eigen sjitische gemeenschap zo goed dat ook hun recruiting gewoon erg goed is en beter dan in Irak bijv. Er is wel een verschil in deze.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:49 schreef Triggershot het volgende:
In mijn ogen dus niet, of je nou Iraaks, Afghaans of Iraans bent en je strijd onder de banner / in opdracht van Hezbollah dan val je wmb ook onder Hezbollah, dat de inner - Libanese- core van Hezbollah Sjietisch Libanees is doet daat wat mij betreft niet heel veel aan af.
twitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op woensdag 08-07-2015 om 01:40:53#SRO | #ZABADANI CONTACT : "In 2006, we showed hospitality when they're facing Israel. Now they're shelling us as Israel did against them." reageer retweet
twitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op woensdag 08-07-2015 om 01:42:11ADD. : remember in 2006, during #Israel bloody campaign, thousands of families fled from southern #Lebanon toward border areas as #Zabadani. reageer retweet
Huilie huilie omdat ze pak slaag krijgen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:54 schreef Slayage het volgende:
twitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op woensdag 08-07-2015 om 01:40:53#SRO | #ZABADANI CONTACT : "In 2006, we showed hospitality when they're facing Israel. Now they're shelling us as Israel did against them." reageer retweet
twitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op woensdag 08-07-2015 om 01:42:11ADD. : remember in 2006, during #Israel bloody campaign, thousands of families fled from southern #Lebanon toward border areas as #Zabadani. reageer retweet
Jij doet juist belachelijke claims, krampachtig toch voor deze soenniet opkomen ondanks dat zijn uitspraken duidelijk zijn. Voor zijn uitspraken hoef je overigens niet hard te googlen, gezien het eerste resultaat al dit zegt:quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:50 schreef Aloulu het volgende:
[..]
1. Je moest wel ff googlen en denken he? Eerlijk reza![]()
2. Qaradawi; ff kijken wat hij voor 2011 zei en juist na de Syrische oorlog over sjieten:
[..]
Qaradawi pre-2011: "het is verplicht Hizbullah te steunen! onze verschillen met de sjieten zijn in bijzaken!". Qaradawi post-2011: "fuck die sjia ze zijn onze vijanden". Reza anno 2015: "ik google en noem Qaradawi en ga nu harder googlen wat statements toch te vinden die mijn belachelijke claim enigszins recht doen". Aloulu 2015: "je hebt juist de verkeerde persoon aangehaald als voorbeeld mijn sjitisch broedertje reza!".
quote:Al-Qaradawi heeft sjiitische moslims ketters genoemd ("mubtadi'oun").[3] In 2008 waarschuwde hij voor een "invasie van soennitische samenlevingen door sjiieten".
de realiteit kan confronterend zijn. ik begrijp jequote:Op woensdag 8 juli 2015 01:55 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Huilie huilie omdat ze pak slaag krijgen.
Dat Hezbollah supervisie heeft over dergelijke brigades is een discutabel. Immers:quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:53 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dit is niet zo. Hizbullah heeft slechts supervisie over niet-Libanese sjitische brigades die in Syrie vechten omdat zij de jarenlange en gedisciplineerde ervaring hebben mbt oorlogsvoering en organisatie. Dat is dus praktisch. Maar de recruiting gebeurt dan 1000 km's verderop in Bagdad waar de Libanese Hizbullah geen enkel zicht op heeft. Wat ze dus wel in eigen land hebben. Daar hebben en kennen ze hun eigen sjitische gemeenschap zo goed dat ook hun recruiting gewoon erg goed is en beter dan in Irak bijv. Er is wel een verschil in deze.
http://www.newyorker.com/magazine/2013/09/30/the-shadow-commanderquote:Finally, Suleimani began flying into Damascus frequently so that he could assume personal control of the Iranian intervention. “He’s running the war himself,” an American defense official told me. In Damascus, he is said to work out of a heavily fortified command post in a nondescript building, where he has installed a multinational array of officers: the heads of the Syrian military, a Hezbollah commander, and a cordinator of Iraqi Shiite militias, which Suleimani mobilized and brought to the fight.
Ik had je nog zo gezegd blijf van Ayatollah Google af man. Niet doen gewoon:quote:
quote:Reza anno 2015: "ik google en noem Qaradawi en ga nu harder googlen wat statements toch te vinden die mijn belachelijke claim enigszins recht doen"
quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:48 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Jij weet dus echt totaal niet waar je het over hebt. De Afghaanse strijders vallen onder de Fatamiyoun brigade, die niet onder het bevel van Hezbollah staat. De Irakese milities die in Syria vochten, deden dat ook onder hun eigen banners. Dat deze organisaties geregeld gezamenlijk met Hezbollah een operatie delen doet daar niets aan af.
Zoals ik al, lees je eens in, wat je slaat complete nonsens uit.
Ja johquote:Op woensdag 8 juli 2015 01:52 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Onwetendheid zegeviert hier weer eens zie ik. Zucht.
:quote:Asha, a veiled woman in her early 60s, resident of a small town in the Bekaa, was stuffing zucchinis, sitting on a small chair at the doorstep, on a small terrace surrounding her house. She said with a low voice: “The finest young men in town are gone. They went to fight the enemies who are threatening our security. It is sad to say this but what more can I say? The call of duty has to be answered.” Asha was referring to young men who recently left their towns in the Bekaa Valley to join Hezbollah ranks in Syria.
Recently, Hezbollah has been losing ground in Syria, though there are no official numbers for its fatalities. According to an Al-Modon report, in pro-Hezbollah circles, “words are being whispered about great losses. Some people have gone even further and said that the size of losses in Syria exceeds the total losses incurred by the party since the beginning of its conflict with the enemy in 1982.” Consequently, Hezbollah has started to take unusual measures, recruiting heavily from various parts of Lebanon, including teenagers—endeavoring to uphold its Syrian front as long as possible.
allemaal hardcore Hezbollah strijders van origine, totaal niet gerekruteerd buiten de Sjietische Libanees of met geld. Tering zeg.quote:Hezbollah is recruiting young Christian, Druze and Sunni men in east Lebanon for the Resistance Brigades to fight ISIS, local newspaper An-Nahar reported Wednesday.
The report said Hezbollah members in the northern and western parts of the Bekaa Valley were offering the recruits weapons and training “to counter the threat of ISIS and its affiliates.”
As the recruitment was reportedly ongoing in the Bekaa, the report said similar training of Christians, Druze and Alawites was taking place in Syria, “but not under the Resistance Brigades.”
Hezbollah formed the Resistance Brigades in 2009, recruiting Sunni allies into the group, which later sparked controversy when clashes erupted between the militia and residents in south Lebanon.
Last year, Hezbollah reduced the number of the Resistance Brigades fighters from around 500 to between 200 and 250 and purged its ranks of those who had been exacerbating tensions with the local community, a source close to the party had told The Daily Star.
An-Nahar said “hefty” pay had been offered to those recruits who “directly” joined Iran’s Revolutionary Guards to fight in Syria, while more modest salaries are given to those volunteering with Hezbollah’s official military wing, the Islamic Resistance.
As for militants who chose to join the militias of the Syrian Social Nationalist Party because of their secular beliefs or their non-Shiite identity, An-Nahar said they received wages similar to Hezbollah fighters.
On the other hand, the report stressed that the Resistance Brigades did not operate in Syria and that its role was to monitor Lebanese territory and be ready to act against any move by Israel or a fundamentalist group.
Relatives of those who return from the battle in Syria back to Lebanon said the fighters were earning monthly salaries between $1,500 and $2,500, according to the report.
Is het zo moeilijk om toe te geven dat je fout zat? Typisch dat je zelf de quote die je net copy paste ook van wikipedia af haalde waar ook zijn uitspraken tegen sjiieten staan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:57 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik had je nog zo gezegd blijf van Ayatollah Google af man. Niet doen gewoon:
[..]
De praktische aspecten daarvan zijn te verklaren en te rechtvaardigen, enkel dit neemt niet weg dat als je de opdracht geeft, dan wel de plaatsing, vervoer e.d. Dit een zeer nauw band met zich mee brengt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:53 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dit is niet zo. Hizbullah heeft slechts supervisie over niet-Libanese sjitische brigades die in Syrie vechten omdat zij de jarenlange en gedisciplineerde ervaring hebben mbt oorlogsvoering en organisatie. Dat is dus praktisch. Maar de recruiting gebeurt dan 1000 km's verderop in Bagdad waar de Libanese Hizbullah geen enkel zicht op heeft. Wat ze dus wel in eigen land hebben. Daar hebben en kennen ze hun eigen sjitische gemeenschap zo goed dat ook hun recruiting gewoon erg goed is en beter dan in Irak bijv. Er is wel een verschil in deze.
Waar worden ze geforceerd, of spelen financile motieven een primaire rol? Hezbollah rekruteert inderdaad Christenen, Soennieten en Druzen in Libanon, maar niet voor de strijd in Syrie.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Ja joh
[..]
:
[..]
allemaal hardcore Hezbollah strijders van origine, totaal niet gerekruteerd buiten de Sjietische Libanees of met geld. Tering zeg.
Klopt. Alleen wordt Hizbullah er meer bij betrokken dan tot voorheen. In het begin van de oorlog was het echt hun volledig eigen brigades waar ze over gingen. Nu lijkt het er langer op dat er wel een uitwisseling is van informatie, kennis en training naar andere sjitiche strijdgroepen die in Syrie vechten. Maar ook overigens bij groepen en milities in Irak waar de Libanese Hizbullah mensen naar heeft gestuurd om daar hen in zaken bij te staan. De Libanese Hizbullah blijft de belangrijkste rol van het Iraanse project in Syrie natuurlijk en heeft veel meer ervaring alsmede een goed gedisciplineerde organisatie. Het zou dom zijn daar niet meer gebruik van te maken nu er meer andere sjitische milities en strijdgroepen nodig zijn om aan de kant van Bashar te vechten. Maar volgens mij heeft Hizbullah niet tot weinig direct contact met de Fatamiyyoun-brigade bestaande uit Hazara's. Misschien komt dit ook door het feit dat zij Farsi spreken en daarom door Iraanse generaals geleidt worden ipv Arabischtalige Hizbullah.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:57 schreef Intellectueel het volgende:
Da Hezbollah supervisie heeft over dergelijke brigades is een discutabel. Immers:
An-Nahar is een pro-Saudische krant, dat bevestigd wordt door de gelekte Saudische cables.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Ja joh
[..]
:
[..]
allemaal hardcore Hezbollah strijders van origine, totaal niet gerekruteerd buiten de Sjietische Libanees of met geld. Tering zeg.
Ik zeg niet dat er geen band is. Zeker is die er. Logisch. Maar de Libanese Hizbullah en hoe ze hun eigen organisatie runnen en fighting force kan je niet vergelijken met hoe ze wat kennis delen en lichtjes hier en daar aansturen mbt Iraaks-sjitishe milities.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:02 schreef Triggershot het volgende:
De praktische aspecten daarvan zijn te verklaren en te rechtvaardigen, enkel dit neemt niet weg dat als je de opdracht geeft, dan wel de plaatsing, vervoer e.d. Dit een zeer nauw band met zich mee brengt.
Nu kan ik het geheugen van een vis hebben, maar waar had ik het over geforceerd dan, financin spelen een grote rol, of dat de primaire zijn weet ik niet, wel weet ik dat er ideologisch tussen de Druzen, Alawieten, Soennieten en Sjieten grote verschillen zijn, dus een simpel open dag voor Hezbollah niet voldoet. Sterker nog, de gegeven bronnen claimen letterlijk dat ze in Syrie ook deelnemen aan de strijd tegen ISIS, jouw woord tegen de zijnen dan vooralsnog, indien je met verifieerbare weerleggingen komt of iets waardoor het aantoonbaar onjuist is bewezen. De claims dat Hezbollah in Syrie uitsluitend strijd strijdt door / met de hardcore Sjietische Libanees wordt zo vaak weergesproken dat ik niet eens weet of er behoefte voor is om er verder op in te gaan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:02 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Waar worden ze geforceerd, of spelen financile motieven een primaire rol? Hezbollah rekruteert inderdaad Christenen, Soennieten en Druzen in Libanon, maar niet voor de strijd in Syrie.
Een grote:quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nu kan ik het geheugen van een vis hebben, maar waar had ik het over geforceerd dan, financin spelen een grote rol, of dat de primaire zijn weet ik niet, wel weet ik dat er ideologisch tussen de Druzen, Alawieten, Soennieten en Sjieten grote verschillen zijn, dus een simpel open dag voor Hezbollah niet voldoet. Sterker nog, de gegeven bronnen claimen letterlijk dat ze in Syrie ook deelnemen aan de strijd tegen ISIS, jouw woord tegen de zijnen dan vooralsnog, indien je met verifieerbare weerleggingen komt of iets waardoor het aantoonbaar onjuist is bewezen. De claims dat Hezbollah in Syrie uitsluitend strijd strijdt door / met de hardcore Sjietische Libanees wordt zo vaak weergesproken dat ik niet eens weet of er behoefte voor is om er verder op in te gaan.
Er zijn wel meer bronnen dan Saudische kranten agie, geloof me, ik zit gewoon gayass op een tablet, maar met Google kom je er op veel meer uit, sterker nog, ik heb ze niet eens van An Nahar gekopieerd.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:04 schreef reza1 het volgende:
[..]
An-Nahar is een pro-Saudische krant, dat bevestigd wordt door de gelekte Saudische cables.
https://www.wikileaks.org/saudi-cables/doc122173.html
En toevallig berichtte die krant totaal niet over de cables.
Dus, waarom een pro-Saudische krant geloven als het over Hezbollah gaat?
quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:50 schreef Aloulu het volgende:
[..]
1. Je moest wel ff googlen en denken he? Eerlijk reza![]()
2. Qaradawi; ff kijken wat hij voor 2011 zei en juist na de Syrische oorlog over sjieten:
[..]
Qaradawi pre-2011: "het is verplicht Hizbullah te steunen! onze verschillen met de sjieten zijn in bijzaken!". Qaradawi post-2011: "fuck die sjia ze zijn onze vijanden". Reza anno 2015: "ik google en noem Qaradawi en ga nu harder googlen wat statements toch te vinden die mijn belachelijke claim enigszins recht doen". Aloulu 2015: "je hebt juist de verkeerde persoon aangehaald als voorbeeld mijn sjitisch broedertje reza!".
Eens.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:02 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Klopt. Alleen wordt Hizbullah er meer bij betrokken dan tot voorheen. In het begin van de oorlog was het echt hun volledig eigen brigades waar ze over gingen. Nu lijkt het er langer op dat er wel een uitwisseling is van informatie, kennis en training naar andere sjitiche strijdgroepen die in Syrie vechten. Maar ook overigens bij groepen en milities in Irak waar de Libanese Hizbullah mensen naar heeft gestuurd om daar hen in zaken bij te staan. De Libanese Hizbullah blijft de belangrijkste rol van het Iraanse project in Syrie natuurlijk en heeft veel meer ervaring alsmede een goed gedisciplineerde organisatie. Het zou dom zijn daar niet meer gebruik van te maken nu er meer andere sjitische milities en strijdgroepen nodig zijn om aan de kant van Bashar te vechten. Maar volgens mij heeft Hizbullah niet tot weinig direct contact met de Fatamiyyoun-brigade bestaande uit Hazara's. Misschien komt dit ook door het feit dat zij Farsi spreken en daarom door Iraanse generaals geleidt worden ipv Arabischtalige Hizbullah.
Oh dat ben ik helemaal met je eens, als jij niet eens weet wat er in Hezbollah speelt, dan moet je al helemaal niet praten over wat Hezbollah in Syrie doet idd. Mijn lieve intellectueel.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een grote:
Heeft vrij weinig zin om met iemand te discussiren die niet precies wat er speelt in Syrie.
Nee, je haalde ook mmedia.me aan terwijl je gister nog zat te klagen toen diezelfde website berichtte dat een Turkse soldaat was gedood.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er zijn wel meer bronnen dan Saudische kranten agie, geloof me, ik zit gewoon gayass op een tablet, maar met Google kom je er op veel meer uit, sterker nog, ik heb ze niet eens van An Nahar gekopieerd.
quote:Op maandag 6 juli 2015 19:00 schreef Richestorags het volgende:
Volgens deze bron heeft de YPG een Turkse soldaat gedood:
https://mobile.mmedia.me/(...)order-clash-ngo-says
Ik ben niet degene die claimt dat Afghanen onder de banner van Hezbollah in Syrie strijden, dat Hezbollah-strijders geforceerd worden of vanwege financile motieven lid worden, etc.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh dat ben ik helemaal met je eens, als jij niet eens weet wat er in Hezbollah speelt, dan moet je al helemaal niet praten over wat Hezbollah in Syrie doet idd. Mijn lieve intellectueel.
Ik maak dan ook een concreet onderscheid tussen de die-hard van origine Libanese Hezbollah strijders en de gerekruteerde groepen die wel / niet in Syrie strijden ( afhankelijk van de bron) voor Hezbollah, maar tekort aan manschappen, falende strategien en dergelijke claimen juist dat ze geen ander optie hebben dan flexibeler te zijn. Tenzij de bronnen pure onzin zijn, dan moeten we het daarover hebben.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:06 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er geen band is. Zeker is die er. Logisch. Maar de Libanese Hizbullah en hoe ze hun eigen organisatie runnen en fighting force kan je niet vergelijken met hoe ze wat kennis delen en lichtjes hier en daar aansturen mbt Iraaks-sjitishe milities.
Je haalt die defense force aan van christenen en soennieten die Hizbullah helpt te vormen. Maar dit is slechts een defense force he. Niet vergelijkbaar met de eigen fighting force waar Hizbullah op bouwt. Die gaan ze nooit laten bestaan uit niet-sjieten. Omdat ze daar niet 100% zeker zijn van hun loyaliteiten namelijk.
Je mag mij best aanvallen vanwege die claims hoor, als je daar mee denkt dat je positie inhoudelijk sterker zal worden mij best, feit is dat als je claims en bronnen wilt voor dat Hezbollah in Syrie niet uitsluitend bestaat door de Sjietische hardcore dan heb je daar genoeg artikelen voor, dat je verder komt met 'weerleggingen' zoals 'geforceerd' en 'primair' waar je mij ten eerste op mag quoten, maakt je standpunt niet sterker. Je hebt feitelijk geen een argument / bron aangehaald om ook maar tegen te spreken wat de betreffende citaten claimen. Dan kan ik je niet kwalijk nemen voor je verwijten richting mijn kant over Syrie en Hezbollah, integendeel, vind het apart.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:10 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die claimt dat Afghanen onder de banner van Hezbollah in Syrie strijden, dat Hezbollah-strijders geforceerd worden of vanwege financile motieven lid worden, etc.
Je roept maar wat in het donker, om vervolgens te proberen om je riedeltje kracht bij te zetten door niet-relevante artikelen te googlen.
Zoals ik al zei, m.b.t Hezbollah en sjiitische organisaties in Syrie heb je weinig kennis van zaken.
Dat is het punt niet, je mag best stellen en claimen dat de desbetreffende bronnen, websites en claims bullshit zijn, sterker nog, voor zover ik het weet zijn wel allemaal duizenden kilometers verder en moeten we het allemaal doen met wat we via de media, websites en claims her en der vinden kunnen doen. Mmedia is bij niet de enige die het meld, maakt dat het waarachtiger nee? Zijn de vergelijkbare claims op andere website weerlegd? Geen idee, zeg het maar.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:10 schreef reza1 het volgende:
[..]
Nee, je haalde ook mmedia.me aan terwijl je gister nog zat te klagen toen diezelfde website berichtte dat een Turkse soldaat was gedood.
[..]
Je kan op Alsahabi Youtube (ra) genoeg video's vinden van al-Qardawi.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:57 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik had je nog zo gezegd blijf van Ayatollah Google af man. Niet doen gewoon:
[..]
Ik heb vrij weinig zin om in mijn vakantieperiode aan bronnen te doen, of ellenlange reacties te schrijven om iemand zijn ongelijk te bewijzen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je mag mij best aanvallen vanwege die claims hoor, als je daar mee denkt dat je positie inhoudelijk sterker zal worden mij best, feit is dat als je claims en bronnen wilt voor dat Hezbollah in Syrie niet uitsluitend bestaat door de Sjietische hardcore dan heb je daar genoeg artikelen voor, dat je verder komt met 'weerleggingen' zoals 'geforceerd' en 'primair' waar je mij ten eerste op mag quoten, maakt je standpunt niet sterker. Je hebt feitelijk geen een argument / bron aangehaald om ook maar tegen te spreken wat de betreffende citaten claimen. Dan kan ik je niet kwalijk nemen voor je verwijten richting mijn kant over Syrie en Hezbollah, integendeel, vind het apart.
Dat is het punt niet. Het gaat om de vraag of al-Qaradawi pre-2011 altijd sektarisch is geweest naar sjieten toe?quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:19 schreef Montana_ir het volgende:
Je kan op Alsahabi Youtube (ra) genoeg video's vinden van al-Qardawi.
Zoals Intellectueel dus al zeiquote:Op woensdag 8 juli 2015 02:26 schreef Aloulu het volgende:
In 2006 was hij expliciet pro-Hizbullah en gaf aan dat "onze verschillen in religie er een zijn van bijzaken en niet in het fundament".
quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:19 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De tijdelijke held. Hezbollah voor 2006 wekte een soortelijke aversie bij veel soennieten op als vandaag de dag. Dat de oorlog tegen Israel dat tijdelijke verbloemde doet daar niets aan af.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:26 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Het gaat om de vraag of al-Qaradawi pre-2011 altijd sektarisch is geweest naar sjieten toe?
In je eerste filmpje met de BBC zie je dat hij al begint met te zeggen dat hij "Nasrallah heeft verdedigd en eerder zei dat de Moslims Hizbullah moesten steunen tegen Israel". Dat was 2006. Nadat die salafi-saudi sheikh Ibn Jibrin een "fatwa" gaf dat Hizbullah steunen verboden was.
In 2008 begon Qaradawi te klagen over het feit dat sjieten "soennitische landen proberen te bekeren" en "innovaties hebben".
Welk plaatje komt hieruit?
En Qaradawi die sektarischer werd, maar dat zeker niet altijd was. In 2006 was hij expliciet pro-Hizbullah en gaf aan dat "onze verschillen in religie er een zijn van bijzaken en niet in het fundament". En dit geldt voor vrijwel alle normale soennieten. Dus niet salafisten. Die willen sjieten sowieso dood, in welke situatie dan ook.
Reza heeft gelijk, Qardawi was voor 2011 al sektarisch.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:45 schreef reza1 het volgende:
[..]
Kom met 1 citaat van Qaradawi pre 2006 over sjieten en/of Hizbullah en je snoert mij de mond.quote:
Dat ligt eraan wie je als soennitisch ziet en bestempelt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:32 schreef Intellectueel het volgende:
Feit blijft dat Hezbollah en Iran altijd gewantrouwd zijn en worden door de grotere soennitische gemeenschap,
Israel is falikant tegen de Islamitische Republiek Iran. Zonder deze Islamitische Republiek zouden de sjieten in het M-Oosten nooit zijn wat ze nu zijn. Snap niet hoe je dit kan zeggen dus. De Israeliers zien liever de Shah terugkomen en liever vandaag dan morgen.quote:terwijl er geen strategische dreiging vanuit Israel jegens de sjiitische gemeenschap in het Midden-Oosten uitgaat.
Net was het nog dat pre-2011, nu je je realiseert dat hij toen toch wel sektarische uitspraken heeft gedaan kom je daar op terug?quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:37 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Kom met 1 citaat van Qaradawi pre 2006 over sjieten en/of Hizbullah en je snoert mij de mond.
Want: "Hezbollah voor 2006 wekte een soortelijke aversie bij veel soennieten op als vandaag de dag." ging jij op in mbt Qaradawi. Anders kan je aannemen dat pas in 2008 Qaradawi terug kwam op zijn pro-Hizbullah opinie en sektarische taal begon uit te slaan.
Niet verwonderlijk, wanneer je ervan uitgaat dat het Iran was en is die claimt een existentieel probleem met de staat Israel te hebben, zoals geen enkel soennitisch land onderschrijft.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:40 schreef Aloulu het volgende:
Israel is falikant tegen de Islamitische Republiek Iran. Zonder deze Islamitische Republiek zouden de sjieten in het M-Oosten nooit zijn wat ze nu zijn. Snap niet hoe je dit kan zeggen dus. De Israeliers zien liever de Shah terugkomen en liever vandaag dan morgen.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:51 schreef al-qahira het volgende:
Qaradawi is een clown die doet wat Qatar hem opdraagt, gezien het steunen van Hezbollah tijdens de oorlog in 2006 in het belang was van Qatar deed hij dat.
Na 2006 hingen er in Zuid-Libanon banners van Hezbollah waarin de emir van Qatar bedankt werd voor zijn steun bij de wederopbouw.
[ afbeelding ]
Oh waar je zin in hebt moet je natuurlijk zelf weten, maar als je berhaupt denkt iemand z'n ongelijk te bewijzen mag je toch echt eerst beginnen je reacties zorgvuldig te formuleren, ipv toeschrijvingen zoals 'primaire' en 'geforceerd'. Tenzij je opvattingen over het ongelijk bewijzen zaken zijn die niet zijn geclaimd. Dat gezegd hebbende, doet dat er verder niets af dat je mag tellen zelfs hoeveel websites en artikelen er claimen dat rekrutering van Hezbollah niet uitsluitend bestaat uit de Sjieitische Libanees zoals jouw claim dat was.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:24 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik heb vrij weinig zin om in mijn vakantieperiode aan bronnen te doen, of ellenlange reacties te schrijven om iemand zijn ongelijk te bewijzen.
Laat mij nog even de video's zoeken waar gegijzelde Afghaanse strijders met Hezbollah uniformen vertellen hoe ze in Syri zijn beland, zodra ik ze heb gevonden stuur ik je wel een linkje.quote:Maar laat ik even niet moeilijk doen. Jij claimt dat Afghanen in Syrie onder de banner van Hezbollah strijden.
Ten eerste zijn deze Afghaanse-strijders georganiseerd in de Fatemiyoun brigade. De commandant van deze brigade was Alireza Tavasoli, die een vertrouweling van Qassem Suleimani was. Deze brigade staat niet onder leiding van Hezbollah of het Syrische leger, maar wordt geleid door een aantal Afghaanse commandanten die weer onder toezicht van IRGC-officieren staan.
http://www.al-monitor.com(...)igade-civil-war.html
http://www.longwarjournal(...)the-war-in-syria.php
Hezbollah heeft geen Afghaanse strijders. In begin van oorlog waren er maar een paar Afghaanse strijders in Syrie. Die vochten samen met "Liwa Abu Fadl al-Abbas"(2011-2014). Nu hebben ze een eigen militie " Fatemiyoun brigade" (2014-heden).quote:Op woensdag 8 juli 2015 03:01 schreef Triggershot het volgende:
Laat mij nog even de video's zoeken waar gegijzelde Afghaanse strijders met Hezbollah uniformen vertellen hoe ze in Syri zijn beland, zodra ik ze heb gevonden stuur ik je wel een linkje.
Edit: Was zelfs in de reeks gepost, heeft iemand er nog een linkje naar?
Was jij er zelf niet bij toen die video's hier een tijdje terug werden gepost met de Afghaanse strijders en de Hezbollah emblems die je bijna niet meer kon tellen? Waren gegijzelde soldaten..quote:Op woensdag 8 juli 2015 03:17 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Hezbollah heeft geen Afghaanse strijders. In begin van oorlog waren er maar een paar Afghaanse strijders in Syrie. Die vochten samen met "Liwa Abu Fadl al-Abbas". Nu hebben ze een eigen groepje " Fatemiyoun brigade".
quote:Op woensdag 8 juli 2015 03:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Was jij er zelf niet bij toen die video's hier een tijdje terug werden gepost met de Afghaanse strijders en de Hezbollah emblems die je bijna niet meer kon tellen? Waren gegijzelde soldaten..
Nee, was in de reeks gepost, was volgens mij niet op youtube wat was gepost. Niet zo heel erg lang geleden. Muhim, tot ik de beelden heb gevonden acht mij maar ijlend.quote:
quote:According to well-informed sources, last January saw the arrival of the first of these batches, which included approximately 23 fighters, who then traveled in vans belonging to Hezbollah to Chtaura and then on to Nabi Sheet in east Lebanon. The leader of the group also held a meeting with a Hezbollah military official, Habib M., known as Abu Hussein, who hails from the town of Ali al-Nahri in the Bekaa Valley. The fighters then headed to the Syrian town of Serghaya near Damascus.
quote:The sources confirmed that these Eastern European fighters wear Hezbollah military uniforms as well as yellow bands on their heads to show their loyalty. The sources also revealed that Eastern European company M Security Group, one of the most prominent organizations of its kind in the region, recruited the fighters specifically to send them to Syria to fight alongside the Syrian regime for a large monthly salary as well as insurance for their families.
http://www.dailystar.com.(...)naries-to-syria.ashxquote:According to the sources, an Eastern European officer known as Maximov is currently in a Damascus suburb in which Hezbollah is fighting the Syrian rebels, from where he handles and coordinates some of the cells working under his leadership and Hezbollah’s fighters.
http://www.washingtoninst(...)te-fighters-in-syriaquote:The development of special groups for Afghan Shiite fighters did not end with Liwa Fatemiyoun, which is now apparently incorporated with another relatively low-profile group called Hezbollah Afghanistan. Material put out by the two groups has been similar, with both claiming the same members and martyrs. While Hezbollah Afghanistan has not yet made official headlines, it has developed its own symbolism and expanded its presence in the cloistered ranks of IRGC-associated online social networks.
Map klopt niet, je hebt landen waar christenen een meerderheid vormen maar dat staat hier niet opquote:Op woensdag 8 juli 2015 01:19 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi kaartje, jammer dat hij voor geen meter klopt alleen... Waar zijn de sjiieten uit de oosterlijke provincies? de sjiieten in Bahrein?quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:19 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]
.... Je hebt geen flauw idee waar je over praat of wel? Dus de Nederlandse soldaten die nu met de "internationale coalitie" meedoen zijn eigenlijk allemaal Amerikanen omdat ze onder Amerikaans bevel vallen? Ook al doen ze niet mee in Syrie, alleen in Irak en ook al zullen ze altijd eerst langs het NL parlement moeten alvorens ze iets doen?quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hoeft niet veel te zoeken op youtube om een hezbollah filmpje te vinden met legervoertuigen en een jaren 70 muziekje waarop ze zeggen dat ze voor "God" strijdenquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:53 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
.... Je hebt geen flauw idee waar je over praat of wel? Dus de Nederlandse soldaten die nu met de "internationale coalitie" meedoen zijn eigenlijk allemaal Amerikanen omdat ze onder Amerikaans bevel vallen? Ook al doen ze niet mee in Syrie, alleen in Irak en ook al zullen ze altijd eerst langs het NL parlement moeten alvorens ze iets doen?
De enige reden dat sjiieten zich met Syrie bemoeien is omdat de bebaarde vriendjes maar al te duidelijk hebben gemaakt wat ze met de heiligdommen willen doen.
Hezbollah doet mee om Libanon te beschermen en de rug van het verzet niet te laten breken.
Dat ze samen optrekken omdat Hezbollah nu eenmaal veel beter getraind is (7e leger van de wereld volgens Israelische generaals) betekent niet dat ze Hezbollah zijn. Ze blijven trouw aan hun eigen partij.
Trouwens. Je kan wel 800 keer herhalen dat Hezbollah sektarisch is, maar dat maakt die leugen niet ineens waar...
twitter:EjmAlrai twitterde op woensdag 08-07-2015 om 14:10:50#SAA and #Hezbollah advance to the outskirt of #Palmyra #Tadmur recovering 11km into #ISIS land with the aim 2recapture the city. #Syria reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op woensdag 08-07-2015 om 14:12:09#Hezbollah advance inside #Zabadani and enter the city also from the #North today after breaking from 3 fronts since several days reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op woensdag 08-07-2015 om 14:14:06Al-Zahra' castle and quarter fel under #Hezbollah control inside #Zabadani. Many rebels killed, mainly from Ahrar al-Sham said sources. reageer retweet
Je hebt ook een Iraanse Hezbollah, Irakese Hezbollah, Saudische Hezbollah, Turkse Hezbollah, etc. Geen n van deze Hezbollah's staat onder leiding van de Libanese Hezbollah, noch vecht het onder bevel van Nasrallah in Syrie.quote:Op woensdag 8 juli 2015 04:38 schreef Triggershot het volgende:
lol, de Fatimiyoun zijn zelfs bezig om zich te rebranden als 'Hezbollah Afghanistan' en dan mag ik mij inlezen over Syri
twitter:rConflictNews twitterde op woensdag 08-07-2015 om 15:30:51Battle for #Hasakah: Map for July 8th 2015 - @CizireCanton#YPG/J #MFS #ISIS #SAAhttp://t.co/c1SyPaQExj reageer retweet
Ja, want in mijn betoog staat er dat omdat ik de Afghaanse strijders onder de Hezbollah schaar dat ze ineens van etniciteit/nationaliteit zijn veranderd. Dan ben ik diegene die geen flauw idee heeft waar hij over praat, cute. Nederland's aanwezigheid valt samen met de VS onder een internationale coalitie, VN/EU/NAVO of wat voor soort participatie je er ook wilt toeschrijven, met de Afghanen in Syrie en Libanezen in Syrie is dat echt hetzelfde geval, beiden zijn geen onafhankelijke organen wat zich individueel in de Syrische strijd hebben gemengd, hell het zijn beiden Sjiitische proxies van Iran in de ruimste zin van het woord om te beginnenquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:53 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
.... Je hebt geen flauw idee waar je over praat of wel? Dus de Nederlandse soldaten die nu met de "internationale coalitie" meedoen zijn eigenlijk allemaal Amerikanen omdat ze onder Amerikaans bevel vallen? Ook al doen ze niet mee in Syrie, alleen in Irak en ook al zullen ze altijd eerst langs het NL parlement moeten alvorens ze iets doen?
Volgens jouw lezing ja, als je de verklaringen van gearresteerde Afghaanse Sjieten zou lezen zie je daar genoeg dubieuze motivaties in, zoals het verkrijgen van een Iraans/Syrische/Libanese nationaliteit, denken dat ze tegen Amerikanen strijden, flink wat poen etc worden daar ook als reden gegeven.quote:De enige reden dat sjiieten zich met Syrie bemoeien is omdat de bebaarde vriendjes maar al te duidelijk hebben gemaakt wat ze met de heiligdommen willen doen.
Hezbollah is momenteel meer bezig Assad/de heiligdommen te beschermen dan Libanon te beschermen met de activiteiten waar ik het over heb, in dat opzicht kan je de dreiging inderdaad rationaliseren, maar wat doet dat er aan af?quote:Hezbollah doet mee om Libanon te beschermen en de rug van het verzet niet te laten breken.
Het is inderdaad meer dan logisch dat ze met/onder Hezbollah supervisie zouden samentrekken, dat ze dan beter kunnen overleven en effectiever kunnen zijn, maar trouw aan eigen partij als argument is natuurlijk onzin, men strijdt voor exact hetzelfde doel, wordt door exact dezelfde partijen gesteund, geloof in vrijwel hetzelfde en kan/zal/mag niet ook maar iets doen wat tegen de plannen, motieven en daden van de heersende gevestigde machten (SAA / Hezbollah) doen.quote:Dat ze samen optrekken omdat Hezbollah nu eenmaal veel beter getraind is (7e leger van de wereld volgens Israelische generaals) betekent niet dat ze Hezbollah zijn. Ze blijven trouw aan hun eigen partij.
Welke leugen, Hezbollah is een verzetsbeweging van de Sjietische sekte, misschien dat je sektarisch ziet als iets radicaals perse, maar dat hoeft het dus niet te zijn, sektarisme is een kenmerkend begrip, niet een waardeoordeel.quote:Trouwens. Je kan wel 800 keer herhalen dat Hezbollah sektarisch is, maar dat maakt die leugen niet ineens waar...
Lol, de Turkse Hizbullah is een Sunni militant beweging en past daarmee niet eens in het rijtje, de overige actieve groepen in bijvoorbeeld Libanon, Syri en Irak strijden wel degelijk voor hetzelfde doel, gesteund en begeleid door exact dezelfde groepen, zelfde ideologie en religieuze opvattingen, zoals je zelf ook het lijstje noemt hoef je dus niet exclusief onder Nasrallah's bevel te zitten om te strijden onder de banner van Hezbollah, waarnaast ook het punt blijft staan dat de Libanese Hezbollah zelf direct betrokken zou zijn bij het rekruteren van niet-Libanezen. Nuances van verschillende activiteiten in verschillende landen zijn dan hier ook niet van toepassing gezien ze hier beiden in Syri strijden ter ondersteuning van Assad.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:44 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Je hebt ook een Iraanse Hezbollah, Irakese Hezbollah, Saudische Hezbollah, Turkse Hezbollah, etc. Geen n van deze Hezbollah's staat onder leiding van de Libanese Hezbollah, noch vecht het onder bevel van Nasrallah in Syrie.
Je weet inderdaad niet waar je het over hebt. Heeft dan ook geen zin om over dergelijke onderwerpen met je te discussiren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |