Dat Hezbollah supervisie heeft over dergelijke brigades is een discutabel. Immers:quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:53 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dit is niet zo. Hizbullah heeft slechts supervisie over niet-Libanese sjitische brigades die in Syrie vechten omdat zij de jarenlange en gedisciplineerde ervaring hebben mbt oorlogsvoering en organisatie. Dat is dus praktisch. Maar de recruiting gebeurt dan 1000 km's verderop in Bagdad waar de Libanese Hizbullah geen enkel zicht op heeft. Wat ze dus wel in eigen land hebben. Daar hebben en kennen ze hun eigen sjitische gemeenschap zo goed dat ook hun recruiting gewoon erg goed is en beter dan in Irak bijv. Er is wel een verschil in deze.
http://www.newyorker.com/magazine/2013/09/30/the-shadow-commanderquote:Finally, Suleimani began flying into Damascus frequently so that he could assume personal control of the Iranian intervention. “He’s running the war himself,” an American defense official told me. In Damascus, he is said to work out of a heavily fortified command post in a nondescript building, where he has installed a multinational array of officers: the heads of the Syrian military, a Hezbollah commander, and a cordinator of Iraqi Shiite militias, which Suleimani mobilized and brought to the fight.
Ik had je nog zo gezegd blijf van Ayatollah Google af man. Niet doen gewoon:quote:
quote:Reza anno 2015: "ik google en noem Qaradawi en ga nu harder googlen wat statements toch te vinden die mijn belachelijke claim enigszins recht doen"
quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:48 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Jij weet dus echt totaal niet waar je het over hebt. De Afghaanse strijders vallen onder de Fatamiyoun brigade, die niet onder het bevel van Hezbollah staat. De Irakese milities die in Syria vochten, deden dat ook onder hun eigen banners. Dat deze organisaties geregeld gezamenlijk met Hezbollah een operatie delen doet daar niets aan af.
Zoals ik al, lees je eens in, wat je slaat complete nonsens uit.
Ja johquote:Op woensdag 8 juli 2015 01:52 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Onwetendheid zegeviert hier weer eens zie ik. Zucht.
:quote:Asha, a veiled woman in her early 60s, resident of a small town in the Bekaa, was stuffing zucchinis, sitting on a small chair at the doorstep, on a small terrace surrounding her house. She said with a low voice: “The finest young men in town are gone. They went to fight the enemies who are threatening our security. It is sad to say this but what more can I say? The call of duty has to be answered.” Asha was referring to young men who recently left their towns in the Bekaa Valley to join Hezbollah ranks in Syria.
Recently, Hezbollah has been losing ground in Syria, though there are no official numbers for its fatalities. According to an Al-Modon report, in pro-Hezbollah circles, “words are being whispered about great losses. Some people have gone even further and said that the size of losses in Syria exceeds the total losses incurred by the party since the beginning of its conflict with the enemy in 1982.” Consequently, Hezbollah has started to take unusual measures, recruiting heavily from various parts of Lebanon, including teenagers—endeavoring to uphold its Syrian front as long as possible.
allemaal hardcore Hezbollah strijders van origine, totaal niet gerekruteerd buiten de Sjietische Libanees of met geld. Tering zeg.quote:Hezbollah is recruiting young Christian, Druze and Sunni men in east Lebanon for the Resistance Brigades to fight ISIS, local newspaper An-Nahar reported Wednesday.
The report said Hezbollah members in the northern and western parts of the Bekaa Valley were offering the recruits weapons and training “to counter the threat of ISIS and its affiliates.”
As the recruitment was reportedly ongoing in the Bekaa, the report said similar training of Christians, Druze and Alawites was taking place in Syria, “but not under the Resistance Brigades.”
Hezbollah formed the Resistance Brigades in 2009, recruiting Sunni allies into the group, which later sparked controversy when clashes erupted between the militia and residents in south Lebanon.
Last year, Hezbollah reduced the number of the Resistance Brigades fighters from around 500 to between 200 and 250 and purged its ranks of those who had been exacerbating tensions with the local community, a source close to the party had told The Daily Star.
An-Nahar said “hefty” pay had been offered to those recruits who “directly” joined Iran’s Revolutionary Guards to fight in Syria, while more modest salaries are given to those volunteering with Hezbollah’s official military wing, the Islamic Resistance.
As for militants who chose to join the militias of the Syrian Social Nationalist Party because of their secular beliefs or their non-Shiite identity, An-Nahar said they received wages similar to Hezbollah fighters.
On the other hand, the report stressed that the Resistance Brigades did not operate in Syria and that its role was to monitor Lebanese territory and be ready to act against any move by Israel or a fundamentalist group.
Relatives of those who return from the battle in Syria back to Lebanon said the fighters were earning monthly salaries between $1,500 and $2,500, according to the report.
Is het zo moeilijk om toe te geven dat je fout zat? Typisch dat je zelf de quote die je net copy paste ook van wikipedia af haalde waar ook zijn uitspraken tegen sjiieten staan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:57 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik had je nog zo gezegd blijf van Ayatollah Google af man. Niet doen gewoon:
[..]
De praktische aspecten daarvan zijn te verklaren en te rechtvaardigen, enkel dit neemt niet weg dat als je de opdracht geeft, dan wel de plaatsing, vervoer e.d. Dit een zeer nauw band met zich mee brengt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:53 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dit is niet zo. Hizbullah heeft slechts supervisie over niet-Libanese sjitische brigades die in Syrie vechten omdat zij de jarenlange en gedisciplineerde ervaring hebben mbt oorlogsvoering en organisatie. Dat is dus praktisch. Maar de recruiting gebeurt dan 1000 km's verderop in Bagdad waar de Libanese Hizbullah geen enkel zicht op heeft. Wat ze dus wel in eigen land hebben. Daar hebben en kennen ze hun eigen sjitische gemeenschap zo goed dat ook hun recruiting gewoon erg goed is en beter dan in Irak bijv. Er is wel een verschil in deze.
Waar worden ze geforceerd, of spelen financile motieven een primaire rol? Hezbollah rekruteert inderdaad Christenen, Soennieten en Druzen in Libanon, maar niet voor de strijd in Syrie.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Ja joh
[..]
:
[..]
allemaal hardcore Hezbollah strijders van origine, totaal niet gerekruteerd buiten de Sjietische Libanees of met geld. Tering zeg.
Klopt. Alleen wordt Hizbullah er meer bij betrokken dan tot voorheen. In het begin van de oorlog was het echt hun volledig eigen brigades waar ze over gingen. Nu lijkt het er langer op dat er wel een uitwisseling is van informatie, kennis en training naar andere sjitiche strijdgroepen die in Syrie vechten. Maar ook overigens bij groepen en milities in Irak waar de Libanese Hizbullah mensen naar heeft gestuurd om daar hen in zaken bij te staan. De Libanese Hizbullah blijft de belangrijkste rol van het Iraanse project in Syrie natuurlijk en heeft veel meer ervaring alsmede een goed gedisciplineerde organisatie. Het zou dom zijn daar niet meer gebruik van te maken nu er meer andere sjitische milities en strijdgroepen nodig zijn om aan de kant van Bashar te vechten. Maar volgens mij heeft Hizbullah niet tot weinig direct contact met de Fatamiyyoun-brigade bestaande uit Hazara's. Misschien komt dit ook door het feit dat zij Farsi spreken en daarom door Iraanse generaals geleidt worden ipv Arabischtalige Hizbullah.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:57 schreef Intellectueel het volgende:
Da Hezbollah supervisie heeft over dergelijke brigades is een discutabel. Immers:
An-Nahar is een pro-Saudische krant, dat bevestigd wordt door de gelekte Saudische cables.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Ja joh
[..]
:
[..]
allemaal hardcore Hezbollah strijders van origine, totaal niet gerekruteerd buiten de Sjietische Libanees of met geld. Tering zeg.
Ik zeg niet dat er geen band is. Zeker is die er. Logisch. Maar de Libanese Hizbullah en hoe ze hun eigen organisatie runnen en fighting force kan je niet vergelijken met hoe ze wat kennis delen en lichtjes hier en daar aansturen mbt Iraaks-sjitishe milities.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:02 schreef Triggershot het volgende:
De praktische aspecten daarvan zijn te verklaren en te rechtvaardigen, enkel dit neemt niet weg dat als je de opdracht geeft, dan wel de plaatsing, vervoer e.d. Dit een zeer nauw band met zich mee brengt.
Nu kan ik het geheugen van een vis hebben, maar waar had ik het over geforceerd dan, financin spelen een grote rol, of dat de primaire zijn weet ik niet, wel weet ik dat er ideologisch tussen de Druzen, Alawieten, Soennieten en Sjieten grote verschillen zijn, dus een simpel open dag voor Hezbollah niet voldoet. Sterker nog, de gegeven bronnen claimen letterlijk dat ze in Syrie ook deelnemen aan de strijd tegen ISIS, jouw woord tegen de zijnen dan vooralsnog, indien je met verifieerbare weerleggingen komt of iets waardoor het aantoonbaar onjuist is bewezen. De claims dat Hezbollah in Syrie uitsluitend strijd strijdt door / met de hardcore Sjietische Libanees wordt zo vaak weergesproken dat ik niet eens weet of er behoefte voor is om er verder op in te gaan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:02 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Waar worden ze geforceerd, of spelen financile motieven een primaire rol? Hezbollah rekruteert inderdaad Christenen, Soennieten en Druzen in Libanon, maar niet voor de strijd in Syrie.
Een grote:quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nu kan ik het geheugen van een vis hebben, maar waar had ik het over geforceerd dan, financin spelen een grote rol, of dat de primaire zijn weet ik niet, wel weet ik dat er ideologisch tussen de Druzen, Alawieten, Soennieten en Sjieten grote verschillen zijn, dus een simpel open dag voor Hezbollah niet voldoet. Sterker nog, de gegeven bronnen claimen letterlijk dat ze in Syrie ook deelnemen aan de strijd tegen ISIS, jouw woord tegen de zijnen dan vooralsnog, indien je met verifieerbare weerleggingen komt of iets waardoor het aantoonbaar onjuist is bewezen. De claims dat Hezbollah in Syrie uitsluitend strijd strijdt door / met de hardcore Sjietische Libanees wordt zo vaak weergesproken dat ik niet eens weet of er behoefte voor is om er verder op in te gaan.
Er zijn wel meer bronnen dan Saudische kranten agie, geloof me, ik zit gewoon gayass op een tablet, maar met Google kom je er op veel meer uit, sterker nog, ik heb ze niet eens van An Nahar gekopieerd.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:04 schreef reza1 het volgende:
[..]
An-Nahar is een pro-Saudische krant, dat bevestigd wordt door de gelekte Saudische cables.
https://www.wikileaks.org/saudi-cables/doc122173.html
En toevallig berichtte die krant totaal niet over de cables.
Dus, waarom een pro-Saudische krant geloven als het over Hezbollah gaat?
quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:50 schreef Aloulu het volgende:
[..]
1. Je moest wel ff googlen en denken he? Eerlijk reza![]()
2. Qaradawi; ff kijken wat hij voor 2011 zei en juist na de Syrische oorlog over sjieten:
[..]
Qaradawi pre-2011: "het is verplicht Hizbullah te steunen! onze verschillen met de sjieten zijn in bijzaken!". Qaradawi post-2011: "fuck die sjia ze zijn onze vijanden". Reza anno 2015: "ik google en noem Qaradawi en ga nu harder googlen wat statements toch te vinden die mijn belachelijke claim enigszins recht doen". Aloulu 2015: "je hebt juist de verkeerde persoon aangehaald als voorbeeld mijn sjitisch broedertje reza!".
Eens.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:02 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Klopt. Alleen wordt Hizbullah er meer bij betrokken dan tot voorheen. In het begin van de oorlog was het echt hun volledig eigen brigades waar ze over gingen. Nu lijkt het er langer op dat er wel een uitwisseling is van informatie, kennis en training naar andere sjitiche strijdgroepen die in Syrie vechten. Maar ook overigens bij groepen en milities in Irak waar de Libanese Hizbullah mensen naar heeft gestuurd om daar hen in zaken bij te staan. De Libanese Hizbullah blijft de belangrijkste rol van het Iraanse project in Syrie natuurlijk en heeft veel meer ervaring alsmede een goed gedisciplineerde organisatie. Het zou dom zijn daar niet meer gebruik van te maken nu er meer andere sjitische milities en strijdgroepen nodig zijn om aan de kant van Bashar te vechten. Maar volgens mij heeft Hizbullah niet tot weinig direct contact met de Fatamiyyoun-brigade bestaande uit Hazara's. Misschien komt dit ook door het feit dat zij Farsi spreken en daarom door Iraanse generaals geleidt worden ipv Arabischtalige Hizbullah.
Oh dat ben ik helemaal met je eens, als jij niet eens weet wat er in Hezbollah speelt, dan moet je al helemaal niet praten over wat Hezbollah in Syrie doet idd. Mijn lieve intellectueel.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een grote:
Heeft vrij weinig zin om met iemand te discussiren die niet precies wat er speelt in Syrie.
Nee, je haalde ook mmedia.me aan terwijl je gister nog zat te klagen toen diezelfde website berichtte dat een Turkse soldaat was gedood.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er zijn wel meer bronnen dan Saudische kranten agie, geloof me, ik zit gewoon gayass op een tablet, maar met Google kom je er op veel meer uit, sterker nog, ik heb ze niet eens van An Nahar gekopieerd.
quote:Op maandag 6 juli 2015 19:00 schreef Richestorags het volgende:
Volgens deze bron heeft de YPG een Turkse soldaat gedood:
https://mobile.mmedia.me/(...)order-clash-ngo-says
Ik ben niet degene die claimt dat Afghanen onder de banner van Hezbollah in Syrie strijden, dat Hezbollah-strijders geforceerd worden of vanwege financile motieven lid worden, etc.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh dat ben ik helemaal met je eens, als jij niet eens weet wat er in Hezbollah speelt, dan moet je al helemaal niet praten over wat Hezbollah in Syrie doet idd. Mijn lieve intellectueel.
Ik maak dan ook een concreet onderscheid tussen de die-hard van origine Libanese Hezbollah strijders en de gerekruteerde groepen die wel / niet in Syrie strijden ( afhankelijk van de bron) voor Hezbollah, maar tekort aan manschappen, falende strategien en dergelijke claimen juist dat ze geen ander optie hebben dan flexibeler te zijn. Tenzij de bronnen pure onzin zijn, dan moeten we het daarover hebben.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:06 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er geen band is. Zeker is die er. Logisch. Maar de Libanese Hizbullah en hoe ze hun eigen organisatie runnen en fighting force kan je niet vergelijken met hoe ze wat kennis delen en lichtjes hier en daar aansturen mbt Iraaks-sjitishe milities.
Je haalt die defense force aan van christenen en soennieten die Hizbullah helpt te vormen. Maar dit is slechts een defense force he. Niet vergelijkbaar met de eigen fighting force waar Hizbullah op bouwt. Die gaan ze nooit laten bestaan uit niet-sjieten. Omdat ze daar niet 100% zeker zijn van hun loyaliteiten namelijk.
Je mag mij best aanvallen vanwege die claims hoor, als je daar mee denkt dat je positie inhoudelijk sterker zal worden mij best, feit is dat als je claims en bronnen wilt voor dat Hezbollah in Syrie niet uitsluitend bestaat door de Sjietische hardcore dan heb je daar genoeg artikelen voor, dat je verder komt met 'weerleggingen' zoals 'geforceerd' en 'primair' waar je mij ten eerste op mag quoten, maakt je standpunt niet sterker. Je hebt feitelijk geen een argument / bron aangehaald om ook maar tegen te spreken wat de betreffende citaten claimen. Dan kan ik je niet kwalijk nemen voor je verwijten richting mijn kant over Syrie en Hezbollah, integendeel, vind het apart.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:10 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die claimt dat Afghanen onder de banner van Hezbollah in Syrie strijden, dat Hezbollah-strijders geforceerd worden of vanwege financile motieven lid worden, etc.
Je roept maar wat in het donker, om vervolgens te proberen om je riedeltje kracht bij te zetten door niet-relevante artikelen te googlen.
Zoals ik al zei, m.b.t Hezbollah en sjiitische organisaties in Syrie heb je weinig kennis van zaken.
Dat is het punt niet, je mag best stellen en claimen dat de desbetreffende bronnen, websites en claims bullshit zijn, sterker nog, voor zover ik het weet zijn wel allemaal duizenden kilometers verder en moeten we het allemaal doen met wat we via de media, websites en claims her en der vinden kunnen doen. Mmedia is bij niet de enige die het meld, maakt dat het waarachtiger nee? Zijn de vergelijkbare claims op andere website weerlegd? Geen idee, zeg het maar.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:10 schreef reza1 het volgende:
[..]
Nee, je haalde ook mmedia.me aan terwijl je gister nog zat te klagen toen diezelfde website berichtte dat een Turkse soldaat was gedood.
[..]
Je kan op Alsahabi Youtube (ra) genoeg video's vinden van al-Qardawi.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:57 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik had je nog zo gezegd blijf van Ayatollah Google af man. Niet doen gewoon:
[..]
Ik heb vrij weinig zin om in mijn vakantieperiode aan bronnen te doen, of ellenlange reacties te schrijven om iemand zijn ongelijk te bewijzen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je mag mij best aanvallen vanwege die claims hoor, als je daar mee denkt dat je positie inhoudelijk sterker zal worden mij best, feit is dat als je claims en bronnen wilt voor dat Hezbollah in Syrie niet uitsluitend bestaat door de Sjietische hardcore dan heb je daar genoeg artikelen voor, dat je verder komt met 'weerleggingen' zoals 'geforceerd' en 'primair' waar je mij ten eerste op mag quoten, maakt je standpunt niet sterker. Je hebt feitelijk geen een argument / bron aangehaald om ook maar tegen te spreken wat de betreffende citaten claimen. Dan kan ik je niet kwalijk nemen voor je verwijten richting mijn kant over Syrie en Hezbollah, integendeel, vind het apart.
Dat is het punt niet. Het gaat om de vraag of al-Qaradawi pre-2011 altijd sektarisch is geweest naar sjieten toe?quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:19 schreef Montana_ir het volgende:
Je kan op Alsahabi Youtube (ra) genoeg video's vinden van al-Qardawi.
Zoals Intellectueel dus al zeiquote:Op woensdag 8 juli 2015 02:26 schreef Aloulu het volgende:
In 2006 was hij expliciet pro-Hizbullah en gaf aan dat "onze verschillen in religie er een zijn van bijzaken en niet in het fundament".
quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:19 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De tijdelijke held. Hezbollah voor 2006 wekte een soortelijke aversie bij veel soennieten op als vandaag de dag. Dat de oorlog tegen Israel dat tijdelijke verbloemde doet daar niets aan af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |