abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154161891
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 02:26 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Het gaat om de vraag of al-Qaradawi pre-2011 altijd sektarisch is geweest naar sjieten toe?

In je eerste filmpje met de BBC zie je dat hij al begint met te zeggen dat hij "Nasrallah heeft verdedigd en eerder zei dat de Moslims Hizbullah moesten steunen tegen Israel". Dat was 2006. Nadat die salafi-saudi sheikh Ibn Jibrin een "fatwa" gaf dat Hizbullah steunen verboden was.

In 2008 begon Qaradawi te klagen over het feit dat sjieten "soennitische landen proberen te bekeren" en "innovaties hebben".

Welk plaatje komt hieruit?

En Qaradawi die sektarischer werd, maar dat zeker niet altijd was. In 2006 was hij expliciet pro-Hizbullah en gaf aan dat "onze verschillen in religie er een zijn van bijzaken en niet in het fundament". En dit geldt voor vrijwel alle normale soennieten. Dus niet salafisten. Die willen sjieten sowieso dood, in welke situatie dan ook.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 01:45 schreef reza1 het volgende:

[..]

De agressie van al-Qaradawi op sjiieten, ook voor 2011.
Reza heeft gelijk, Qardawi was voor 2011 al sektarisch.
pi_154161933
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 02:30 schreef reza1 het volgende:
Zoals Intellectueel dus al zei
Kom met 1 citaat van Qaradawi pre 2006 over sjieten en/of Hizbullah en je snoert mij de mond.

Want: "Hezbollah voor 2006 wekte een soortelijke aversie bij veel soennieten op als vandaag de dag." ging jij op in mbt Qaradawi. Anders kan je aannemen dat pas in 2008 Qaradawi terug kwam op zijn pro-Hizbullah opinie en sektarische taal begon uit te slaan.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_154161960
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 02:32 schreef Intellectueel het volgende:
Feit blijft dat Hezbollah en Iran altijd gewantrouwd zijn en worden door de grotere soennitische gemeenschap,
Dat ligt eraan wie je als soennitisch ziet en bestempelt.

quote:
terwijl er geen strategische dreiging vanuit Israel jegens de sjiitische gemeenschap in het Midden-Oosten uitgaat.
Israel is falikant tegen de Islamitische Republiek Iran. Zonder deze Islamitische Republiek zouden de sjieten in het M-Oosten nooit zijn wat ze nu zijn. Snap niet hoe je dit kan zeggen dus. De Israeliers zien liever de Shah terugkomen en liever vandaag dan morgen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_154161998
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 02:37 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Kom met 1 citaat van Qaradawi pre 2006 over sjieten en/of Hizbullah en je snoert mij de mond.

Want: "Hezbollah voor 2006 wekte een soortelijke aversie bij veel soennieten op als vandaag de dag." ging jij op in mbt Qaradawi. Anders kan je aannemen dat pas in 2008 Qaradawi terug kwam op zijn pro-Hizbullah opinie en sektarische taal begon uit te slaan.
Net was het nog dat pre-2011, nu je je realiseert dat hij toen toch wel sektarische uitspraken heeft gedaan kom je daar op terug?
Dat hij in 2008 anti-sjiitische uitspraken deed bevestigd wat Intellectueel zei, alleen tijdens de oorlog in 2006 was Hezbollah even een held daarna ging de sektarische haat weer verder.
pi_154162012
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 02:40 schreef Aloulu het volgende:

Israel is falikant tegen de Islamitische Republiek Iran. Zonder deze Islamitische Republiek zouden de sjieten in het M-Oosten nooit zijn wat ze nu zijn. Snap niet hoe je dit kan zeggen dus. De Israeliers zien liever de Shah terugkomen en liever vandaag dan morgen.
Niet verwonderlijk, wanneer je ervan uitgaat dat het Iran was en is die claimt een existentieel probleem met de staat Israel te hebben, zoals geen enkel soennitisch land onderschrijft.
pi_154162041
Qaradawi is een clown die doet wat Qatar hem opdraagt, gezien het steunen van Hezbollah tijdens de oorlog in 2006 in het belang was van Qatar deed hij dat.
Na 2006 hingen er in Zuid-Libanon banners van Hezbollah waarin de emir van Qatar bedankt werd voor zijn steun bij de wederopbouw.
pi_154162074
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 02:51 schreef al-qahira het volgende:
Qaradawi is een clown die doet wat Qatar hem opdraagt, gezien het steunen van Hezbollah tijdens de oorlog in 2006 in het belang was van Qatar deed hij dat.
Na 2006 hingen er in Zuid-Libanon banners van Hezbollah waarin de emir van Qatar bedankt werd voor zijn steun bij de wederopbouw.
[ afbeelding ]
pi_154162121
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 02:24 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Ik heb vrij weinig zin om in mijn vakantieperiode aan bronnen te doen, of ellenlange reacties te schrijven om iemand zijn ongelijk te bewijzen.
Oh waar je zin in hebt moet je natuurlijk zelf weten, maar als je überhaupt denkt iemand z'n ongelijk te bewijzen mag je toch echt eerst beginnen je reacties zorgvuldig te formuleren, ipv toeschrijvingen zoals 'primaire' en 'geforceerd'. Tenzij je opvattingen over het ongelijk bewijzen zaken zijn die niet zijn geclaimd. Dat gezegd hebbende, doet dat er verder niets af dat je mag tellen zelfs hoeveel websites en artikelen er claimen dat rekrutering van Hezbollah niet uitsluitend bestaat uit de Sjieitische Libanees zoals jouw claim dat was.

quote:
Maar laat ik even niet moeilijk doen. Jij claimt dat Afghanen in Syrie onder de banner van Hezbollah strijden.

Ten eerste zijn deze Afghaanse-strijders georganiseerd in de Fatemiyoun brigade. De commandant van deze brigade was Alireza Tavasoli, die een vertrouweling van Qassem Suleimani was. Deze brigade staat niet onder leiding van Hezbollah of het Syrische leger, maar wordt geleid door een aantal Afghaanse commandanten die weer onder toezicht van IRGC-officieren staan.

http://www.al-monitor.com(...)igade-civil-war.html
http://www.longwarjournal(...)the-war-in-syria.php
Laat mij nog even de video's zoeken waar gegijzelde Afghaanse strijders met Hezbollah uniformen vertellen hoe ze in Syrië zijn beland, zodra ik ze heb gevonden stuur ik je wel een linkje.

Edit: Was zelfs in de reeks gepost, heeft iemand er nog een linkje naar?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2015 03:08:15 ]
pi_154162184
Hezbollah-uniformen. :')
pi_154162195
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 03:11 schreef Intellectueel het volgende:
Hezbollah-uniformen. :')
Ja, je weet wel, met de hezbollah-emblems op de petjes enzo. :')
pi_154162219
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2015 03:01 schreef Triggershot het volgende:

Laat mij nog even de video's zoeken waar gegijzelde Afghaanse strijders met Hezbollah uniformen vertellen hoe ze in Syrië zijn beland, zodra ik ze heb gevonden stuur ik je wel een linkje.

Edit: Was zelfs in de reeks gepost, heeft iemand er nog een linkje naar?
Hezbollah heeft geen Afghaanse strijders. In begin van oorlog waren er maar een paar Afghaanse strijders in Syrie. Die vochten samen met "Liwa Abu Fadl al-Abbas"(2011-2014). Nu hebben ze een eigen militie " Fatemiyoun brigade" (2014-heden).

[ Bericht 1% gewijzigd door Montana_ir op 08-07-2015 04:22:00 ]
pi_154162233
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 03:17 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Hezbollah heeft geen Afghaanse strijders. In begin van oorlog waren er maar een paar Afghaanse strijders in Syrie. Die vochten samen met "Liwa Abu Fadl al-Abbas". Nu hebben ze een eigen groepje " Fatemiyoun brigade".
Was jij er zelf niet bij toen die video's hier een tijdje terug werden gepost met de Afghaanse strijders en de Hezbollah emblems die je bijna niet meer kon tellen? Waren gegijzelde soldaten..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2015 03:21:06 ]
pi_154162252
quote:
5s.gif Op woensdag 8 juli 2015 03:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Was jij er zelf niet bij toen die video's hier een tijdje terug werden gepost met de Afghaanse strijders en de Hezbollah emblems die je bijna niet meer kon tellen? Waren gegijzelde soldaten..
pi_154162260
quote:
Nee, was in de reeks gepost, was volgens mij niet op youtube wat was gepost. Niet zo heel erg lang geleden. Muhim, tot ik de beelden heb gevonden acht mij maar ijlend. :')

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2015 03:27:57 ]
pi_154162445
Over de Afghaanse Hezbollah strijders waren het dit soort berichten:

quote:
According to well-informed sources, last January saw the arrival of the first of these batches, which included approximately 23 fighters, who then traveled in vans belonging to Hezbollah to Chtaura and then on to Nabi Sheet in east Lebanon. The leader of the group also held a meeting with a Hezbollah military official, Habib M., known as Abu Hussein, who hails from the town of Ali al-Nahri in the Bekaa Valley. The fighters then headed to the Syrian town of Serghaya near Damascus.
quote:
The sources confirmed that these Eastern European fighters wear Hezbollah military uniforms as well as yellow bands on their heads to show their loyalty. The sources also revealed that Eastern European company M Security Group, one of the most prominent organizations of its kind in the region, recruited the fighters specifically to send them to Syria to fight alongside the Syrian regime for a large monthly salary as well as insurance for their families.
quote:
According to the sources, an Eastern European officer known as Maximov is currently in a Damascus suburb in which Hezbollah is fighting the Syrian rebels, from where he handles and coordinates some of the cells working under his leadership and Hezbollah’s fighters.
http://www.dailystar.com.(...)naries-to-syria.ashx

Waarbij Hezbollah (libanon) dus direct betrokken zou zijn bij het rekruteren van non-Libaneze Sjieten.

stom genoeg kan ik de vergelijkbare claims mbt Afghanen niet meer vinden.

lol, de Fatimiyoun zijn zelfs bezig om zich te rebranden als 'Hezbollah Afghanistan' en dan mag ik mij inlezen over Syrië _O-

quote:
The development of special groups for Afghan Shiite fighters did not end with Liwa Fatemiyoun, which is now apparently incorporated with another relatively low-profile group called Hezbollah Afghanistan. Material put out by the two groups has been similar, with both claiming the same members and martyrs. While Hezbollah Afghanistan has not yet made official headlines, it has developed its own symbolism and expanded its presence in the cloistered ranks of IRGC-associated online social networks.
http://www.washingtoninst(...)te-fighters-in-syria

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2015 07:02:41 ]
pi_154162567
quote:
99s.gif Op woensdag 8 juli 2015 01:19 schreef Slayage het volgende:
voor de duidelijkheid om de hezz / iran fanboys duidelijk te maken dat investering in de goede relaties met de sunnis in het belang van de shia is

[ afbeelding ]
Map klopt niet, je hebt landen waar christenen een meerderheid vormen maar dat staat hier niet op
pi_154164781
quote:
99s.gif Op woensdag 8 juli 2015 01:19 schreef Slayage het volgende:
voor de duidelijkheid om de hezz / iran fanboys duidelijk te maken dat investering in de goede relaties met de sunnis in het belang van de shia is

[ afbeelding ]
Mooi kaartje, jammer dat hij voor geen meter klopt alleen... Waar zijn de sjiieten uit de oosterlijke provincies? de sjiieten in Bahrein?

Waar heb je dit kaartje uberhaupt vandaan?
pi_154164875
quote:
3s.gif Op woensdag 8 juli 2015 01:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In mijn ogen dus niet, of je nou Iraaks, Afghaans of Iraans bent en je strijd onder de banner / in opdracht van Hezbollah dan val je wmb ook onder Hezbollah, dat de inner - Libanese- core van Hezbollah Sjietisch Libanees is doet daat wat mij betreft niet heel veel aan af.
.... Je hebt geen flauw idee waar je over praat of wel? Dus de Nederlandse soldaten die nu met de "internationale coalitie" meedoen zijn eigenlijk allemaal Amerikanen omdat ze onder Amerikaans bevel vallen? Ook al doen ze niet mee in Syrie, alleen in Irak en ook al zullen ze altijd eerst langs het NL parlement moeten alvorens ze iets doen?

De enige reden dat sjiieten zich met Syrie bemoeien is omdat de bebaarde vriendjes maar al te duidelijk hebben gemaakt wat ze met de heiligdommen willen doen.

Hezbollah doet mee om Libanon te beschermen en de rug van het verzet niet te laten breken.

Dat ze samen optrekken omdat Hezbollah nu eenmaal veel beter getraind is (7e leger van de wereld volgens Israelische generaals) betekent niet dat ze Hezbollah zijn. Ze blijven trouw aan hun eigen partij.

Trouwens. Je kan wel 800 keer herhalen dat Hezbollah sektarisch is, maar dat maakt die leugen niet ineens waar...

[ Bericht 10% gewijzigd door Geoffrey op 08-07-2015 12:22:29 ]
pi_154167563
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:53 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

.... Je hebt geen flauw idee waar je over praat of wel? Dus de Nederlandse soldaten die nu met de "internationale coalitie" meedoen zijn eigenlijk allemaal Amerikanen omdat ze onder Amerikaans bevel vallen? Ook al doen ze niet mee in Syrie, alleen in Irak en ook al zullen ze altijd eerst langs het NL parlement moeten alvorens ze iets doen?

De enige reden dat sjiieten zich met Syrie bemoeien is omdat de bebaarde vriendjes maar al te duidelijk hebben gemaakt wat ze met de heiligdommen willen doen.

Hezbollah doet mee om Libanon te beschermen en de rug van het verzet niet te laten breken.

Dat ze samen optrekken omdat Hezbollah nu eenmaal veel beter getraind is (7e leger van de wereld volgens Israelische generaals) betekent niet dat ze Hezbollah zijn. Ze blijven trouw aan hun eigen partij.

Trouwens. Je kan wel 800 keer herhalen dat Hezbollah sektarisch is, maar dat maakt die leugen niet ineens waar...

Je hoeft niet veel te zoeken op youtube om een hezbollah filmpje te vinden met legervoertuigen en een jaren 70 muziekje waarop ze zeggen dat ze voor "God" strijden :D
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_154168457
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_154170554
EjmAlrai twitterde op woensdag 08-07-2015 om 14:10:50 #SAA and #Hezbollah advance to the outskirt of #Palmyra #Tadmur recovering 11km into #ISIS land with the aim 2recapture the city. #Syria reageer retweet
EjmAlrai twitterde op woensdag 08-07-2015 om 14:12:09 #Hezbollah advance inside #Zabadani and enter the city also from the #North today after breaking from 3 fronts since several days reageer retweet
EjmAlrai twitterde op woensdag 08-07-2015 om 14:14:06 Al-Zahra' castle and quarter fel under #Hezbollah control inside #Zabadani. Many rebels killed, mainly from Ahrar al-Sham said sources. reageer retweet
pi_154170711
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 04:38 schreef Triggershot het volgende:
lol, de Fatimiyoun zijn zelfs bezig om zich te rebranden als 'Hezbollah Afghanistan' en dan mag ik mij inlezen over Syrië _O-
Je hebt ook een Iraanse Hezbollah, Irakese Hezbollah, Saudische Hezbollah, Turkse Hezbollah, etc. Geen één van deze Hezbollah's staat onder leiding van de Libanese Hezbollah, noch vecht het onder bevel van Nasrallah in Syrie.

Je weet inderdaad niet waar je het over hebt. Heeft dan ook geen zin om over dergelijke onderwerpen met je te discussiëren.
  woensdag 8 juli 2015 @ 15:34:47 #98
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_154172308
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_154172909
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:53 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Ja, want in mijn betoog staat er dat omdat ik de Afghaanse strijders onder de Hezbollah schaar dat ze ineens van etniciteit/nationaliteit zijn veranderd. Dan ben ik diegene die geen flauw idee heeft waar hij over praat, cute. Nederland's aanwezigheid valt samen met de VS onder een internationale coalitie, VN/EU/NAVO of wat voor soort participatie je er ook wilt toeschrijven, met de Afghanen in Syrie en Libanezen in Syrie is dat echt hetzelfde geval, beiden zijn geen onafhankelijke organen wat zich individueel in de Syrische strijd hebben gemengd, hell het zijn beiden Sjiitische proxies van Iran in de ruimste zin van het woord om te beginnen
quote:
Volgens jouw lezing ja, als je de verklaringen van gearresteerde Afghaanse Sjieten zou lezen zie je daar genoeg dubieuze motivaties in, zoals het verkrijgen van een Iraans/Syrische/Libanese nationaliteit, denken dat ze tegen Amerikanen strijden, flink wat poen etc worden daar ook als reden gegeven.

quote:
Hezbollah is momenteel meer bezig Assad/de heiligdommen te beschermen dan Libanon te beschermen met de activiteiten waar ik het over heb, in dat opzicht kan je de dreiging inderdaad rationaliseren, maar wat doet dat er aan af?

quote:
Het is inderdaad meer dan logisch dat ze met/onder Hezbollah supervisie zouden samentrekken, dat ze dan beter kunnen overleven en effectiever kunnen zijn, maar trouw aan eigen partij als argument is natuurlijk onzin, men strijdt voor exact hetzelfde doel, wordt door exact dezelfde partijen gesteund, geloof in vrijwel hetzelfde en kan/zal/mag niet ook maar iets doen wat tegen de plannen, motieven en daden van de heersende gevestigde machten (SAA / Hezbollah) doen.

quote:
Welke leugen, Hezbollah is een verzetsbeweging van de Sjietische sekte, misschien dat je sektarisch ziet als iets radicaals perse, maar dat hoeft het dus niet te zijn, sektarisme is een kenmerkend begrip, niet een waardeoordeel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2015 16:20:33 ]
pi_154173330
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 14:44 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Je hebt ook een Iraanse Hezbollah, Irakese Hezbollah, Saudische Hezbollah, Turkse Hezbollah, etc. Geen één van deze Hezbollah's staat onder leiding van de Libanese Hezbollah, noch vecht het onder bevel van Nasrallah in Syrie.

Je weet inderdaad niet waar je het over hebt. Heeft dan ook geen zin om over dergelijke onderwerpen met je te discussiëren.
Lol, de Turkse Hizbullah is een Sunni militant beweging en past daarmee niet eens in het rijtje, de overige actieve groepen in bijvoorbeeld Libanon, Syrië en Irak strijden wel degelijk voor hetzelfde doel, gesteund en begeleid door exact dezelfde groepen, zelfde ideologie en religieuze opvattingen, zoals je zelf ook het lijstje noemt hoef je dus niet exclusief onder Nasrallah's bevel te zitten om te strijden onder de banner van Hezbollah, waarnaast ook het punt blijft staan dat de Libanese Hezbollah zelf direct betrokken zou zijn bij het rekruteren van niet-Libanezen. Nuances van verschillende activiteiten in verschillende landen zijn dan hier ook niet van toepassing gezien ze hier beiden in Syrië strijden ter ondersteuning van Assad.

Zo doende strijdt JAN natuurlijk ook niet onder de banner van Al-Qaeda omdat ze een aparte brigade, leider en te strijden grondgebied hebben, right.

Iemand die Syrië uitsluitend volgt door vertalingen van anderman moet echt niet naar mij komen over het niet weten waar ze het over hebben. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2015 16:20:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')