door je als minderheid sjia in de regio in te zetten voor de kliek van een alawi minderheid tegen een sunni meerderheid is het op lange termijn inderdaad dienen van de eigen belang. daar waar hezz door main stream sunni moslims in de strijd met israel vol werd gerespecteerd. is het nu een en al haat naar deze militie. dat kan geen gezonde investering zijn in de lange termijn.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:09 schreef reza1 het volgende:
[..]
Al voor dat Hezbollah actief werd werd er vanuit Syrië terrorisme gepleegd, Hezbollah voorkomt juist dat het nog verder overslaat.
Onzin als je het mij vraagt, je weet dondersgoed dat na 2006 Hezbollah en Nasrallah zo goed als de internationale helden waren van de Soennieten. Ondanks dat hij tot een andere sekte behoorde. Dit soort claims tenzij je het niet concreet over Salafisten hebt, is empirisch onjuist.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:13 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Heeft niets met sektarisme te maken. Geen ideologische en theologische aversie binnen Hezbollah jegens soennieten, wat andersom wel het geval is.
Er is niets mis met het erkennen van een nederlaag. Al deze politieke vluchtelingen riskeerden huis en haard voor een politieke zaak, hebben hier voor gevochten om uiteindelijk de bitterre realiteit te erkennen. De vlucht naar het buitenland is niet voorafgegaan zonder een militaire of politieke strijd, in tegenstelling tot miljoenen mensen die in het land van herkomst klagen maar te laf zijn om de wapens op te pakken.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:13 schreef Aloulu het volgende:
Totdat ze uitweken naar een plaats buiten Iran. Allemaal goed en aardig, maar niet als je zo hoogmoedig praat over "een strijd tussen goed en kwaad en dat de dood de consequentie van je keuze daarin is". Als je dat zo ziet had jij (of je vader) gewoon in Iran moeten blijven en strijden tegen Khamenei's moorddadige ayatollah-regime nadat ie iedereen daar in het ootje heeft genomen zodra hij de macht overnam en alle vooral linkse politieke tegenstanders met duizenden over de kling heeft gejaagd.
De tijdelijke held. Hezbollah voor 2006 wekte een soortelijke aversie bij veel soennieten op als vandaag de dag. Dat de oorlog tegen Israel dat tijdelijke verbloemde doet daar niets aan af.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onzin als je het mij vraagt, je weet dondersgoed dat na 2006 Hezbollah en Nasrallah zo goed als de internationale helden waren van de Soennieten. Ondanks dat hij tot een andere sekte behoorde. Dit soort claims tenzij je het niet concreet over Salafisten hebt, is empirisch onjuist.
Nonsense. Niemand wordt geforceerd om lid te worden, noch zijn financiële redenen doorslaggevend.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geforceerde / omgekochte 'vrijwilliger' ja. Genoeg om daar aan te twijfelen.
Dat jij denkt dat het gaat om een kliek van alawi minderheid tegen soennieten zegt meer iets over jouw eigen sektarisme. De ministers in het kabinet zijn voor het overgrote deel geen alawieten net als de Syrische soldaten dat niet zijn. Hillarisch om te denken dat een minderheid van 17% het vol kan houden tegen de rest die ook nog eens veel militaire steun van vele landen krijgen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
door je als minderheid sjia in de regio in te zetten voor de kliek van een alawi minderheid tegen een sunni meerderheid is het op lange termijn inderdaad dienen van de eigen belang. daar waar hezz door main stream sunni moslims in de strijd met israel vol werd gerespecteerd. is het nu een en al haat naar deze militie. dat kan geen gezonde investering zijn in de lange termijn.
Je hoeft mij de demografische realiteit van de Islamitische wereld niet duidelijk te maken hoor. Iran gaat haar gang, of al die onwetende soennieten hier nu mee eens zijn, of niet.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:19 schreef Slayage het volgende:
voor de duidelijkheid om de hezz / iran fanboys duidelijk te maken dat investering in de goede relaties met de sunnis in het belang van de shia is
[ afbeelding ]
Met sektarische idioten moet je niet proberen krampachtig goede relaties te houden. Je gaat me niet wijs maken dat ze echt zoveel geven om de burgerdoden waar Assad zogenaamd verantwoordelijk voor zou zijn als ze tegelijk de Saudische agressie tegen Jemen steunen en Saddam een held vinden.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:19 schreef Slayage het volgende:
voor de duidelijkheid om de hezz / iran fanboys duidelijk te maken dat investering in de goede relaties met de sunnis in het belang van de shia is
[ afbeelding ]
Tot 2011 is er geen enkel soort van vijandigheid of aversie getoond door die groepen jegens Hezbollah buiten de traditionele Salafisten, pas met dat Hezbollah duidelijk kant koos voor Assad is dat weer teruggekeerd.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:19 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De tijdelijke held. Hezbollah voor 2006 wekte een soortelijke aversie bij veel soennieten op als vandaag de dag. Dat de oorlog tegen Israel dat tijdelijke verbloemde doet daar niets aan af.
Sure, alle strijders geverifieerd geïnterviewd ja?quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:20 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nonsense. Niemand wordt geforceerd om lid te worden, noch zijn financiële redenen doorslaggevend.
Bron?quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:19 schreef Intellectueel het volgende:
De tijdelijke held. Hezbollah voor 2006 wekte een soortelijke aversie bij veel soennieten op als vandaag de dag.
Voor 2011 controleerden deze Salafisten dan ook geen grond in heel de Levant.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:24 schreef Triggershot het volgende:
Tot 2011 is er geen enkel soort van vijandigheid of aversie getoond door die groepen jegens Hezbollah buiten de traditionele Salafisten, pas met dat Hezbollah duidelijk kant koos voor Assad is dat weer teruggekeerd.
Niemand had het over Afghaanse strijders.quote:Sure, alle strijders geverifieerd geïnterviewd ja?
Maanden geleden heeft Slayage hier een artikel gedeeld over Iran dat Afghaanse vluchtelingen, gevangenen en illegalen nationaliteit en flink poen biedt voor participatie in de oorlog, een artikel van de Duitse Bild. En nog meer diverse bronnen die hetzelfde claimen.
Onzin, 2010:quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:24 schreef Triggershot het volgende:
Tot 2011 is er geen enkel soort van vijandigheid of aversie getoond door die groepen jegens Hezbollah buiten de traditionele Salafisten, pas met dat Hezbollah duidelijk kant koos voor Assad is dat weer teruggekeerd.
In deze ben ik het eens met Intellectueel dat Hizbullah-strijders weldegelijk bewust kiezen voor de strijd en het dienen van Hizbullah, welke keuzes die ook maken wat oorlog betreft. Kan je niet vergelijken met arme Hazara-afghanen die het vaak in Iran al ronduit slecht hebben en totaal geen band hebben met Syrie.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:24 schreef Triggershot het volgende:
Sure, alle strijders geverifieerd geïnterviewd ja?
Maanden geleden heeft Slayage hier een artikel gedeeld over Iran dat Afghaanse vluchtelingen, gevangenen en illegalen nationaliteit en flink poen biedt voor participatie in de oorlog, een artikel van de Duitse Bild. En nog meer diverse bronnen die hetzelfde claimen.
Peilingen. Voor 2005 was Hezbollah nog steeds significant onpopulair in veel Islamitische landen, wat enigszins werd onderbroken in 2006, om vervolgens weer dezelfde cijfers te zien na 2007.quote:
Een pre2011 door Salafisten gecontroleerde Syrie is in ieder geval onzin, daarnaast had je het toch echt heel concreet over Soennieten.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:25 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Voor 2011 controleerden deze Salafisten dan ook geen grond in heel de Levant.
Afghaanse strijders doen mee onder de banner van Hezbollah. Maar goed, skip dat, jij denkt dat niet vergelijkbare claims worden gemaakt door de media als het gaat om het rekruteren van mensen in Libanon door te flink poen aan te bieden, alsjeblieft zeg Intellectueel, je weet beter dan dat.quote:Niemand had het over Afghaanse strijders.
Wat?quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:29 schreef Triggershot het volgende:
Een pre2011 door Salafisten gecontroleerde Syrie is in ieder geval onzin, daarnaast had je het toch echt heel concreet over Soennieten.
Nee, totaal niet vergelijkend. Lees je eens in.quote:Afghaanse strijders doen mee onder de banjer van Hezbollah. Maar goed, skip dat, jij denkt dat niet vergelijkbare claims worden gemaakt door de media als het gaat om het rekruteren van mensen in Libanon door te flink poen aan te bieden, alsjeblieft zeg Intellectueel, je weet beter dan dat.
quote:
Ze gaan voor Sayyeda Zaynab toch, en voor de bevrijding van al-Quds, voor alles waar Hussein (Ya Hussein) zich voor heeft opgeofferd! Als je echt van Ahlul Bayt houdt ga je vechten en de mooiste dood is de martelaarsdood zoals die van Imam Hussein.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:29 schreef Triggershot het volgende:
Afghaanse strijders doen mee onder de banner van Hezbollah. Maar goed, skip dat, jij denkt dat niet vergelijkbare claims worden gemaakt door de media als het gaat om het rekruteren van mensen in Libanon door te flink poen aan te bieden, alsjeblieft zeg Intellectueel, je weet beter dan dat.
Als je in beide gevallen strijdt onder een banner van Hizbullah en er zijn vergelijkbare claims over hoe zij in Libanon ook met flink poen mensen rekruteren, ga ik daar echt mijn vraagtekens bij zetten.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:28 schreef Aloulu het volgende:
[..]
In deze ben ik het eens met Intellectueel dat Hizbullah-strijders weldegelijk bewust kiezen voor de strijd en het dienen van Hizbullah, welke keuzes die ook maken wat oorlog betreft. Kan je niet vergelijken met arme Hazara-afghanen die het vaak in Iran al ronduit slecht hebben en totaal geen band hebben met Syrie.
Jij weet volgens mij niet echt waar je het over hebt m.b.t tot de positie van Hezbollah in de Libanese Sjiitische gemeenschap.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je in beide gevallen strijdt onder een banner van Hizbullah en er zijn vergelijkbare claims over hoe zij in Libanon ook met flink poen mensen rekruteren, ga ik daar echt mijn vraagtekens bij zetten.
Dat er voor 2011 geen sprake was van een door Salafisten gedomineerde Syrie, dus dat het voor hen ook niet opgaat, er daarnaast ook nog eens een concreet verschil is tussen Salafist en Soenniet.quote:
Kom maar eens met inhoudelijke weerleggingen voor je iemand oproept zich in te lezen.quote:Nee, totaal niet vergelijkend. Lees je eens in.
Hizbullah = alles waar sjieten in Libanon voor staan. Net zoals Jezus in Christendom God is en God Jezus. Er is geen verschil tussen sjieten in Libanon en Hizbullah. Vraagtekens zijn niet aan de orde. Dat is ook hun kracht overigens. Onvoorwaardelijke loyaliteit en blind ook. Zonder waardeoordeel zeg ik dat (blind).quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:33 schreef Triggershot het volgende:
Als je in beide gevallen strijdt onder een banner van Hizbullah en er zijn vergelijkbare claims over hoe zij in Libanon ook met flink poen mensen rekruteren, ga ik daar echt mijn vraagtekens bij zetten.
Ik denk dat ik toch wel wat sceptischer mag zijn tussen een moreel 'rechtvaardiging' van Nasrallah en de individuele sentimenten, het grootste gros zal de ideologie van Hezbollah aanhangen ongetwijfeld, neemt niet weg dat de mens zwak is voor mooie toezeggingen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:32 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ze gaan voor Sayyeda Zaynab toch, en voor de bevrijding van al-Quds, voor alles waar Hussein (Ya Hussein) zich voor heeft opgeofferd! Als je echt van Ahlul Bayt houdt ga je vechten en de mooiste dood is de martelaarsdood zoals die van Imam Hussein.
Lol. Dat is een beetje het punt wat ik probeer te maken, alles wat vandaag de dag onder de Hezbollah banner strijd is niet exclusief de Sjietische Libanees.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:34 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Jij weet volgens mij niet echt waar je het over hebt m.b.t tot de positie van Hezbollah in de Libanese Sjiitische gemeenschap.
Niemand buiten de Libanese gemeenschap strijdt onder de banner van de Libanese Hezbollah. Niet eens de Irakese of Afghaanse militieleden die sinds 2011 in Syrie strijden.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lol. Dat is een beetje het punt wat ik probeer te maken, alles wat vandaag de dag onder de Hezbollah banner strijd is niet exclusief de Sjietische Libanees.
Sjieten in Libanon, en hoe zit het met de diverse rekruten die strijden in Syrie onder de banner van de Sjietische Libanese Hezbollah, als je aanvullend informatie hebt over motieven en ongetwijfelde loyaliteit, hoor ik het graag van je.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:37 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Hizbullah = alles waar sjieten in Libanon voor staan. Net zoals Jezus in Christendom God is en God Jezus. Er is geen verschil tussen sjieten in Libanon en Hizbullah. Vraagtekens zijn niet aan de orde. Dat is ook hun kracht overigens. Onvoorwaardelijke loyaliteit en blind ook. Zonder waardeoordeel zeg ik dat (blind).
Jouw woord tegen de zijnen, je snapt dat ik niet vergelijkbare waarde ga hechten aan jouw claims als ik moet kiezen he?quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:39 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niemand buiten de Libanese gemeenschap strijdt onder de banner van de Libanese Hezbollah. Niet eens de Irakese of Afghaanse militieleden die sinds 2011 in Syrie strijden.
Tuurlijk zijn er meer zaken dan alleen de populistische ideologische slogans ik net sarcastisch verkondig. Als je het analyseert begon het in chronologische volgorde met; we gaan de shrines van onze Sayyed Zeyneb verdedigen (onze heiligheden en religie staan op het spel en moeten we verdedigen), vervolgens "we moeten een dam vormen teken het takfirisme wat ons sowieso gaat komen afmaken" (zelfverdediging, we moeten anders komen ze ons halen), en als laatste pas zei Nasrallah laatst openlijk "als Assad valt is de Hizb en het voortbestaan in gevaar". Dit laatste was de eerste directe reden om in te grijpen in Syrie; politiek van aard.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:37 schreef Triggershot het volgende:
Ik denk dat ik toch wel wat sceptischer mag zijn tussen een moreel 'rechtvaardiging' van Nasrallah en de individuele sentimenten, het grootste gros zal de ideologie van Hezbollah aanhangen ongetwijfeld, neemt niet weg dat de mens zwak is voor mooie toezeggingen.
Waar heb je het in godsnaam allemaal over? Niemand buiten de Libanese, Sjiitische geemesncahp claimt dat het onder de banner van Hezbollah in Syrië strijdt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jouw woord tegen de zijnen, je snapt dat ik niet vergelijkbare waarde ga hechten aan jouw claims als ik moet kiezen he?
De agressie van al-Qaradawi op sjiieten, ook voor 2011.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toon eens ook maar een soort van agressie op Hezbollah en Nasrallah vanuit Soennitisch kant, zonder dat je er Salafisten bij haalt, de aversie voor joden is veel groter, de aanvallen op Joden is zelfs ook fors stabiel.
Even serieus Intellectueel, je laat mij 5/6 reacties lang met iets bezig houden en verwijt mij dat ik mag inlezen terwijl je zelf niet op de hoogte bent van de claims in de media dat Hezbollah in Syrie wordt aangevuld door rekruten wat niets niet eens Libanese Sjieten zijn?quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:42 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Waar heb je het in godsnaam allemaal over? Niemand buiten de Libanese, Sjiitische geemesncahp claimt dat het onder de banner van Hezbollah in Syrië strijdt.
Ik snap je hier niet. Je hebt de Libanese Hizbullah die uit sjieten bestaat uit Libanon. Die zitten in Syrie. je zal best Iraakse brigades hebben die onder supervisie van de Libanese Hizbullah staan maar dat is toch echt wat anders. De sjieten in Libanon zijn volledig loyaal aan Hizbullah en Nasrallah. En ja, met 100% volle overtuiging.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:40 schreef Triggershot het volgende:
Sjieten in Libanon, en hoe zit het met de diverse rekruten die strijden in Syrie onder de banner van de Sjietische Libanese Hezbollah, als je aanvullend informatie hebt over motieven en ongetwijfelde loyaliteit, hoor ik het graag van je.
Je moet toch echt lef hebben om Qardawi Salafi-free te omschrijven.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:45 schreef reza1 het volgende:
[..]
De agressie van al-Qaradawi op sjiieten, ook voor 2011.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Even serieus Intellectueel, je laat mij 5/6 reacties lang met iets bezig houden en verwijt mij dat ik mag inlezen terwijl je zelf niet op de hoogte bent van de claims in de media dat Hezbollah in Syrie wordt aangevuld door rekruten wat niets niet eens Libanese Sjieten zijn?
In mijn ogen dus niet, of je nou Iraaks, Afghaans of Iraans bent en je strijd onder de banner / in opdracht van Hezbollah dan val je wmb ook onder Hezbollah, dat de inner - Libanese- core van Hezbollah Sjietisch Libanees is doet daat wat mij betreft niet heel veel aan af.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:46 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik snap je hier niet. Je hebt de Libanese Hizbullah die uit sjieten bestaat uit Libanon. Die zitten in Syrie. je zal best Iraakse brigades hebben die onder supervisie van de Libanese Hizbullah staan maar dat is toch echt wat anders. De sjieten in Libanon zijn volledig loyaal aan Hizbullah en Nasrallah. En ja, met 100% volle overtuiging.
1. Je moest wel ff googlen en denken he? Eerlijk rezaquote:Op woensdag 8 juli 2015 01:45 schreef reza1 het volgende:
De agressie van al-Qaradawi op sjiieten, ook voor 2011.
Qaradawi pre-2011: "het is verplicht Hizbullah te steunen! onze verschillen met de sjieten zijn in bijzaken!". Qaradawi post-2011: "fuck die sjia ze zijn onze vijanden". Reza anno 2015: "ik google en noem Qaradawi en ga nu harder googlen wat statements toch te vinden die mijn belachelijke claim enigszins recht doen". Aloulu 2015: "je hebt juist de verkeerde persoon aangehaald als voorbeeld mijn sjitisch broedertje reza!".quote:In 2006, in response to Scholar Abdullah Ibn Jibreen’s fatwa declaring that it was forbidden for Muslims to support or pray for Hezbollah because they are Shia, al-Qaradawi issued a contrary fatwa, stating that it was mandatory for all Muslims to support Hezbollah in its fight against Israel, stating that “Shias agree with the Sunnis in the main principles of Islam while the differences are only over the branches.” But now after years, Al-Qardawi tasted the truth and shared his experience, which we consider to be beneficial for moderate and ignorant Sunnis.
Al-Qaradawi admits his mistakes and regrets over them.
1. In this video, Al-Qaradawi says that he basically wasted his life on this Sunni-Shia unity business. He says that in unity only Shias benefit, Sunnis have nothing to benefit. In other words, as he is implying, unity is essentially a pretext for Shi’is to open up their hussaynias and propagate Shi’ism in Sunni countries and to weaken traditional and authentic Sunnism. He says there is no scope for unity because Shia and Sunni don’t hold the same views on the Qur’an , on the Sunnah, the Sahabah, etc.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In mijn ogen dus niet, of je nou Iraaks, Afghaans of Iraans bent en je strijd onder de banner / in opdracht van Hezbollah dan val je wmb ook onder Hezbollah, dat de inner - Libanese- core van Hezbollah Sjietisch Libanees is doet daat wat mij betreft niet heel veel aan af.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:50 schreef Aloulu het volgende:
Aloulu 2015: "je hebt juist de verkeerde persoon aangehaald als voorbeeld mijn sjitisch broedertje reza!".
Dit is niet zo. Hizbullah heeft slechts supervisie over niet-Libanese sjitische brigades die in Syrie vechten omdat zij de jarenlange en gedisciplineerde ervaring hebben mbt oorlogsvoering en organisatie. Dat is dus praktisch. Maar de recruiting gebeurt dan 1000 km's verderop in Bagdad waar de Libanese Hizbullah geen enkel zicht op heeft. Wat ze dus wel in eigen land hebben. Daar hebben en kennen ze hun eigen sjitische gemeenschap zo goed dat ook hun recruiting gewoon erg goed is en beter dan in Irak bijv. Er is wel een verschil in deze.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:49 schreef Triggershot het volgende:
In mijn ogen dus niet, of je nou Iraaks, Afghaans of Iraans bent en je strijd onder de banner / in opdracht van Hezbollah dan val je wmb ook onder Hezbollah, dat de inner - Libanese- core van Hezbollah Sjietisch Libanees is doet daat wat mij betreft niet heel veel aan af.
twitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op woensdag 08-07-2015 om 01:40:53#SRO | #ZABADANI CONTACT : "In 2006, we showed hospitality when they're facing Israel. Now they're shelling us as Israel did against them." reageer retweet
twitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op woensdag 08-07-2015 om 01:42:11ADD. : remember in 2006, during #Israel bloody campaign, thousands of families fled from southern #Lebanon toward border areas as #Zabadani. reageer retweet
Huilie huilie omdat ze pak slaag krijgen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:54 schreef Slayage het volgende:
twitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op woensdag 08-07-2015 om 01:40:53#SRO | #ZABADANI CONTACT : "In 2006, we showed hospitality when they're facing Israel. Now they're shelling us as Israel did against them." reageer retweet
twitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op woensdag 08-07-2015 om 01:42:11ADD. : remember in 2006, during #Israel bloody campaign, thousands of families fled from southern #Lebanon toward border areas as #Zabadani. reageer retweet
Jij doet juist belachelijke claims, krampachtig toch voor deze soenniet opkomen ondanks dat zijn uitspraken duidelijk zijn. Voor zijn uitspraken hoef je overigens niet hard te googlen, gezien het eerste resultaat al dit zegt:quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:50 schreef Aloulu het volgende:
[..]
1. Je moest wel ff googlen en denken he? Eerlijk reza![]()
2. Qaradawi; ff kijken wat hij voor 2011 zei en juist na de Syrische oorlog over sjieten:
[..]
Qaradawi pre-2011: "het is verplicht Hizbullah te steunen! onze verschillen met de sjieten zijn in bijzaken!". Qaradawi post-2011: "fuck die sjia ze zijn onze vijanden". Reza anno 2015: "ik google en noem Qaradawi en ga nu harder googlen wat statements toch te vinden die mijn belachelijke claim enigszins recht doen". Aloulu 2015: "je hebt juist de verkeerde persoon aangehaald als voorbeeld mijn sjitisch broedertje reza!".
quote:Al-Qaradawi heeft sjiitische moslims ketters genoemd ("mubtadi'oun").[3] In 2008 waarschuwde hij voor een "invasie van soennitische samenlevingen door sjiieten".
de realiteit kan confronterend zijn. ik begrijp jequote:Op woensdag 8 juli 2015 01:55 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Huilie huilie omdat ze pak slaag krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |