SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Paar weken terug nog.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:31 schreef Burner82 het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is die goede oude tijd.....
Voelt al heel lang geleden...quote:
op naar de 801!quote:
Je post 1 keer in 999, gooit hem op slot en opent 1000?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:35 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb al een script klaarstaan om de 1000 te kapen
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:37 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Je post 1 keer in 999, gooit hem op slot en opent 1000?
* spijkerbroek dient een preventieve klacht in wegens machtsmisbruikquote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:37 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Je post 1 keer in 999, gooit hem op slot en opent 1000?
Misschien heb ik over 2 jaar en 2 maanden die macht niet eens meerquote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
* spijkerbroek dient een preventieve klacht in wegens machtsmisbruik
Dat mag ik hopen, met zo'n klacht aan je broek!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:39 schreef Nattekat het volgende:
Misschien heb ik over 2 jaar en 2 maanden die macht niet eens meer
Tsja, heb de broek er maar weer bij aangetrokkenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:54 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Zat je de hele nacht te wachten en dan krijg je dit. Graag gedaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Had ik die ook?!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:35 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb al een script klaarstaan om de 1000 te kapen
Of de 900, omdat Dago nu al de 700 en de 800 heeft
700+800 = 2 keer 750.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alleen het echte jubileum op 750 niet.
quote:
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:42 schreef Nattekat het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
Zondag ook nog.quote:
Van wanneer is dat?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De twee mooiste onweersdagen van het jaar... nog nooit was het schild zo mooi in beeld gebracht:
[ afbeelding ]
Dat ziet er wel pijnlijk uit jaquote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De twee mooiste onweersdagen van het jaar... nog nooit was het schild zo mooi in beeld gebracht:
[ afbeelding ]
Dus... de volgende keer als er geklaagd wordt door mensen die niet in het schild wonen...quote:
Ik wacht nog steeds op een regenbuiquote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus... de volgende keer als er geklaagd wordt door mensen die niet in het schild wonen...
(nou moet ik erbij zeggen dat Zuid-Limburg ook aardig naast de boot is gevallen)
Hier ook.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:27 schreef Burner82 het volgende:
Ik wacht nog steeds op een regenbui
Het is wel bewolkt(zelfs wat grijze wolken) maar ook warm... Klef zweetweer dus.
Krijg nu een buienalarm voor 13.00... Ben zeer benieuwdquote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hier ook.
Afgelopen week een paar druppels en wat gerommel op afstand. Slaat nergens op.
Dit kan wel kloppen, heb afgelopen jaren in Schiedam en Maassluis gewoont. Dit jaar nog geen enkele keer fatsoenlijk onweer gehad. Beetje jammerquote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:33 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zijn alle bliksemdagen van heel 2015. Hoe lichter de kleur, hoe vaker het geonweerd heeft. Is een kleur paars, dan viel onweer vooral 's avonds. Is een kleur groen/lichtblauw, viel het vooral 's ochtends. Witte kleuren duiden op een combinatie van beide.
Plaatsen met de minste bliksem? De strook tussen Rotterdam/Gorinchem en Hoek van Holland/IJmuiden. Breda heeft ook een eigen rondje midden in en door bliksem omsingeld gebied
En, ben je al weggespoeld?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:39 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Krijg nu een buienalarm voor 13.00... Ben zeer benieuwd
Zal wel verdampt zijn voordat het hier langs kwamquote:
23 graden zonnetje en het eind van de dag een buitje voor het stof en de plantjes.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
Verwachtingen gaan met de minuut naar beneden![]()
Bedoel, ik hoef echt niet perse die 33 graden meer die we vorige week hadden. Maar de rest vd maand een graad of 19 met harde wind en regen vind ik dan ook weer een beetje
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
Bedoel, ik hoef echt niet perse die 33 graden meer die we vorige week hadden. Maar de rest vd maand een graad of 19 met harde wind en regen vind ik dan ook weer een beetje
Mag ik even spreken namens alle limbo'squote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
Wat ben je toch een depressieveling! Of waar woon je, in Groningen of zo?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
Dan wordt het toch ook tijd voor een andere avatarquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:46 schreef Klonk het volgende:
Liever een jasje extra dan een derde graads verbranding oplopen op het moment dat je een poot buiten de deur zet
Hell noquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:51 schreef Cassius het volgende:
[..]
Dan wordt het toch ook tijd voor een andere avatar
Nee!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
[..]
Mag ik even spreken namens alle limbo's
We zijn niet eens in de buurt van de 40 gekomen, laat staan de 42 die ik voorbij zag komen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:51 schreef Klonk het volgende:
Wat zegt Navgem die zaten we twee weken geleden ook uit te lachen met die belachelijke hoge temperaturen
Midden des lands. En hier regent het momenteel en is het 21 graden, terwijl het in het zuiden nog 28 graden is....quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat ben je toch een depressieveling! Of waar woon je, in Groningen of zo?
Ik zie zaterdag zon en 30 graden en volgende week ook alleen maar zonnetjes en rond de 25 graden. Ik woon wel in het zuiden, dat scheelt misschien.
Ik krijg voor de 2e keer vandaag een buienalarm... Maar voorlopig is het enige dat valt, het zweet tijdens het trainen...quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Midden des lands. En hier regent het momenteel en is het 21 graden, terwijl het in het zuiden nog 28 graden is....
Dus niet meteen mij voor depressieveling uitmaken als je zelf lekker nog in de warmte zit
verhuizen/klussen?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:14 schreef WEST het volgende:
Zolang het over 2 weken maar droog is de hele week en een graad of 22.
Lopenquote:
Dan is 22 nog best warm...quote:
Dan zijn we al wel binnen we beginnen ook om 4 uurquote:
Dan is een max van 22 wel ok iddquote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:17 schreef WEST het volgende:
[..]
Dan zijn we al wel binnen we beginnen ook om 4 uur
46 zelfs.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We zijn niet eens in de buurt van de 40 gekomen, laat staan de 42 die ik voorbij zag komen.
Daarom, vorig jaar de laatste dag was geen pretje. Het was 30 + en weinig muziek dat laatste stuk door MH17.quote:
Maar is het bij jullie de komende week zo slecht? Hier niet hoor, ik vind het een prachtzomer!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Midden des lands. En hier regent het momenteel en is het 21 graden, terwijl het in het zuiden nog 28 graden is....
Dus niet meteen mij voor depressieveling uitmaken als je zelf lekker nog in de warmte zit
Weekend lijkt mee te gaan vallen, zaterdag wel mooi waarschijnlijk.... zondag alweer bewolkt/regen en graad of 20 en dat blijft de dagen daarna ook zo lijkt het.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar is het bij jullie de komende week zo slecht? Hier niet hoor, ik vind het een prachtzomer!
hier ook.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
Ik zit nog/weer op 28.7 nu... Zo maar weer eens katten opsluitenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Temperatuur in woonkamer gedaald tot 25.0. Ik durf de ramen niet meer dicht te doen nu.
De wind waait vanuit elke kant de kamer door hier. Dan gaat het hardquote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:06 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik zit nog/weer op 28.7 nu... Zo maar weer eens katten opsluiten
Waarmee niet?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:08 schreef Klonk het volgende:
Jullie zijn het volgens mij niet eens met mij
Radarruisquote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:20 schreef Burner82 het volgende:
Buienalarm nummer 3.... maar nog geen regen gezien
Het trekt net allemaal ten oosten van ons langsquote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:20 schreef Burner82 het volgende:
Buienalarm nummer 3.... maar nog geen regen gezien
Koud = grijs saai triest winderig kutweerquote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:23 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat het beter te koud kan zijn dat te pleurisheet
Staat op Roermond. En volgens radar komt er inderdaad wel iets over... Maar ik zie het nietquote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Radarruis
Hoe ver heb jij je waarschuwingsinterval staan?
Zet hem dan niet op Roermond...quote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:29 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Staat op Roermond. En volgens radar komt er inderdaad wel iets over... Maar ik zie het niet
Rond 7 uur zou er echt iets komen... heb het nu maar wel omgezet naar matige neerslag, ipv lichte
Ik zal het op maastricht zetten of eindhoven... Lekker handigquote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zet hem dan niet op Roermond...
Lichte
Hoe ver kijk jij vooruit voor er een alarm wordt gegeven? Als bij mij het alarm afgaat (20 min van tevoren) is het ook echt terecht
We kiezen allebei voor een ander weddenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Koud = grijs saai triest winderig kutweer
Pleurisheet = zonnig blauw zwembadweer
Geen lastige keus.
Ik kies voor het hele jaar 25 graden, met af en toe 's nachts een regenbuiquote:
we hebben het niet over fantaseer je eigen weer maar over het kiezen van een van die beidequote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:38 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik kies voor het hele jaar 25 graden, met af en toe 's nachts een regenbui
Maar dan kloppen ze beide niet...quote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:38 schreef Klonk het volgende:
[..]
we hebben het niet over fantaseer je eigen weer maar over het kiezen van een van die beide
pietlutquote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:40 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Maar dan kloppen ze beide niet...
Vandaag is het heet en grijs.
Dus jij hebt de wind gejatquote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:03 schreef dick_laurent het volgende:
Gelukkig is het windstil buiten waardoor ik met gemak naar huis kon fietsen net.....
OHNEE GRAPJE want er stond weer eens windkracht honderdmiljoenmiljard waardoor ik bijna niet vooruit kwam op de fiets, voor-de-fucking-verandering
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op dinsdag 07-07-2015 om 18:24:56Prachtig woelige wolkenluchten. http://t.co/N681gbxhkW Wil je wolken leren herkennen? Wij geven cursussen! https://t.co/PIxK8Gbqit reageer retweet
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
[..]
Mag ik even spreken namens alle limbo's
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:30 schreef Daywalk3r het volgende:
http://wolken.buienradar.nl/nl
Beste wolken in midden Duitsland.
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:03 schreef dick_laurent het volgende:
Gelukkig is het windstil buiten waardoor ik met gemak naar huis kon fietsen net.....
OHNEE GRAPJE want er stond weer eens windkracht honderdmiljoenmiljard waardoor ik bijna niet vooruit kwam op de fiets, voor-de-fucking-verandering
Picsquote:
Eerste kans die ik kreegquote:
Aha... plezier er van. Hoop dat we nog wel een paar weken echt mooi weer gaan krijgen. Niet zo heet als afgelopen week, dat wel.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 21:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eerste kans die ik kreeg
Toevallig de laatste tafelversie, bij de volgende hittegolf is er helemaal niks meer
Mijn zus is hoogzwanger, vierde 2 weken geleden haar verjaardag. Ik had het sufste cadeautje..quote:Op dinsdag 7 juli 2015 21:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eerste kans die ik kreeg
Toevallig de laatste tafelversie, bij de volgende hittegolf is er helemaal niks meer
quote:
Sodetandjes zegquote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:35 schreef MrFotografie het volgende:
Is die van vandaag?
Kwam wel dit filmpje tegen, op het einde is hij vrij heftig![]()
[..]
quote:Op woensdag 8 juli 2015 00:11 schreef roislecxe het volgende:
Weer een dag voorbij. Nog steeds 0.0mm op de teller deze maand
Daar had ik eigenlijk geen kaartje voor nodig dat er hier ook 0,0 is gevallenquote:Op woensdag 8 juli 2015 00:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik hoor daar niet meer bij, zondag trok er een flink buitje over
Gortdroog hier, gort.quote:Op woensdag 8 juli 2015 00:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik hoor daar niet meer bij, zondag trok er een flink buitje over
Ik ben het over het algemeen met je eens hoorquote:Op woensdag 8 juli 2015 06:40 schreef Klonk het volgende:
Lekker buiten en binnen, alles open en de temperatuur in huis daalt als een maffialijk in een bak beton hier
/einde onpopulaire mening
hè bah...quote:Op woensdag 8 juli 2015 07:26 schreef JDude het volgende:
Plassen op de weg en het stof is van m'n auto gespoeld. Wat gebeurt er?
quote:
Dit is het moment om te koelen. Ik heb alles tegen elkaar open staan, 20,5 is het hier nu binnen. Als er straks weer hitte komt is het binnen in ieder geval nog even koel.quote:Op woensdag 8 juli 2015 09:49 schreef ieniminimuis het volgende:
Raam open, want temperatuurverschil is wel 10 graden met voor en achter in de kamer.
Ik zit ook in spijkerbroek met tank top voor het open raam. Heerlijkheidquote:Op woensdag 8 juli 2015 09:54 schreef bondage het volgende:
[..]
Dit is het moment om te koelen. Ik heb alles tegen elkaar open staan, 20,5 is het hier nu binnen. Als er straks weer hitte komt is het binnen in ieder geval nog even koel.
Het is na zoveel warme dagen inderdaad lekker verfrissend. Niets mis met een paar koele dagen tussendoor, maakt het een stuk dragelijker.quote:Op woensdag 8 juli 2015 09:55 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik zit ook in spijkerbroek met tank top voor het open raam. Heerlijkheid
Hitte zit nog in de muren opgeslagen. Flink luchten is eigenlijk de enige oplossing en zelfs dan duurt het lang. Als ik nu alle ramen dichtdoe dan warmt het zo weer een paar graden opquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Boven in de slaapkamers nog altijd 28 graden, beneden nu 24.5.
Voor vrijdag is de voorspelde minimumtemperatuur hier in Assen 6 graden... Dat is gewoon koud.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:27 schreef dick_laurent het volgende:
En de verwachting is weer wat omlaag gegaan. Nog even en we gaan van een ultieme hittegolf naar wederom temperaturen onder normaal
Welkom in Nederlandquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:27 schreef dick_laurent het volgende:
En de verwachting is weer wat omlaag gegaan. Nog even en we gaan van een ultieme hittegolf naar wederom temperaturen onder normaal
Daar schijnt de zon. Jij zit in de schaduw van de wolkenquote:Op woensdag 8 juli 2015 08:58 schreef Ajaxfan het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kwam ik afgelopen week tegen op het water. Hoe komt die weerspiegeling? Is dat dan bij extreem 'glad' water ofzo?
Dat is niet voor overdag uiteraardquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:29 schreef bondage het volgende:
[..]
Voor vrijdag is de voorspelde minimumtemperatuur hier in Assen 6 graden... Dat is gewoon koud.
Dat wel ja, als je er vroeg uit moet zeker!quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:48 schreef bondage het volgende:
[..]
Klopt, is de nacht van donderdag op vrijdagMaar toch, blijft behoorlijk koud.
Ik moet er inderdaad vroeg uit, als het 's ochtends dan erg koud is dan is dat lastig omdat ik dan een jas mee moet zeulen zodra het in de loop van de dag warmer wordt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:49 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat wel ja, als je er vroeg uit moet zeker!
Doe je een vestje erbij aanquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:53 schreef ieniminimuis het volgende:
Oke het wordt nu toch wel een beetje koud zo met het raam wagenwijd open.
Een paar leden zijn wel erg optimistischquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:53 schreef aloa het volgende:
Vooruitzichten zien er niet verkeerd uit. Gemiddelde netjes rond de 20 graden.![]()
[ afbeelding ]
Op zich is het inderdaad niet verkeerd en met redelijk wat zon best aangenaam, maar het is echt alles of niets en dit neigt meer naar (bijna) niets. Zomers is toch echt warmer dan dat. Wel blijft het erg droogquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:53 schreef aloa het volgende:
Vooruitzichten zien er niet verkeerd uit. Gemiddelde netjes rond de 20 graden.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:53 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Had ik al aan gedaan ondertussen. Het raam gaat wel op kiep stand. Toch frisse lucht en iets minder koud.quote:
ik hoop dat ze gelijk krijgenquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:54 schreef bondage het volgende:
[..]
Een paar leden zijn wel erg optimistisch
Ik heb eigenlijk heel weinig mensen zien klagen over de warmte...quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:56 schreef Burner82 het volgende:
Nu met z'n alle klagen dat het te koud is
die droogte is idd wel opvallend. De dijken worden al gecontroleerd.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Op zich is het inderdaad niet verkeerd en met redelijk wat zon best aangenaam, maar het is echt alles of niets en dit neigt meer naar (bijna) niets. Zomers is toch echt warmer dan dat. Wel blijft het erg droog
Minimaal 1quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk heel weinig mensen zien klagen over de warmte...
'Heel weinig'quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:58 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Minimaal 1Maar dat is vanaf vrijdag ook weer klaar. Dan zijn de katten weg
genoegquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Enige reden voor mij om te klagen in de winter is dat mijn accu het standaard begeeftquote:Op woensdag 8 juli 2015 11:01 schreef aloa het volgende:
[..]
genoegHet zijn ook altijd dezelfde...in de winter te koud en in de zomer te heet
Goed bezig. Ik heb een raam en de deur naar het dakterras open staan. Is de slaapkamer op de tweede verdieping, zolang ik beneden ben heb ik daar geen last vanquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:56 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Had ik al aan gedaan ondertussen. Het raam gaat wel op kiep stand. Toch frisse lucht en iets minder koud.
Straks ga je nog zeggen dat ik daar bij hoor als ik in de winter ga klagenquote:Op woensdag 8 juli 2015 11:01 schreef aloa het volgende:
[..]
genoegHet zijn ook altijd dezelfde...in de winter te koud en in de zomer te heet
Ga ik niet doenquote:Op woensdag 8 juli 2015 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Straks ga je nog zeggen dat ik daar bij hoor als ik in de winter ga klagen
Het is herfsttwitter:L1weer twitterde op woensdag 08-07-2015 om 11:04:20Lijkt wel herfst! Nu windkracht 5/zandverstuivingen. Bladeren vallen t.g.v. #droogte afgelopen #hittegolf #L1 http://t.co/WGuzAB7yfB reageer retweet
kitesurfenquote:Op woensdag 8 juli 2015 11:09 schreef Burner82 het volgende:
Het is herfsttwitter:L1weer twitterde op woensdag 08-07-2015 om 11:04:20Lijkt wel herfst! Nu windkracht 5/zandverstuivingen. Bladeren vallen t.g.v. #droogte afgelopen #hittegolf #L1 http://t.co/WGuzAB7yfB reageer retweet
Zeg lolbroek.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:31 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Daar schijnt de zon. Jij zit in de schaduw van de wolken
Rond gat in de wolkenquote:Op woensdag 8 juli 2015 11:20 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Zeg lolbroek.Wat ik meer bedoel is dat het perfect rond is de rest eromheen schaduw.
Hmm touche ik had gehoopt op iets exotisch / speciaals.quote:
Carglass zeker? Ruit in je sterretjequote:Op woensdag 8 juli 2015 11:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Reclame op de radio: "Op zo'n warme dag als vandaag....."
Uhuh. Het schijnt dat je sterretje uitscheurt op zo'n warme dag als vandaag.quote:
Ja, als je de kachel op standje max zet misschien.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:42 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Uhuh. Het schijnt dat je sterretje uitscheurt op zo'n warme dag als vandaag.
Ik heb dat toch flink veel gezien in dit topic (en terecht, achterlijke hitte was het ook met die 30+quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meer mensen die klaagden dat het binnen maar niet afkoelde (waar ikzelf ook in mindere mate aan meedeedquote:Op woensdag 8 juli 2015 12:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb dat toch flink veel gezien in dit topic (en terecht, achterlijke hitte was het ook met die 30+)
QFTquote:Op woensdag 8 juli 2015 13:21 schreef Rabieluh het volgende:
Was het maar weer 36 graden, dit is echt stom weer.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan klaag je toch?quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meer mensen die klaagden dat het binnen maar niet afkoelde (waar ikzelf ook in mindere mate aan meedeed)
Dat ik het binnen 's avonds niet koel kreegquote:Op woensdag 8 juli 2015 14:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan klaag je toch?![]()
Ik heb zelf het idee dat er meer mensen klagen als het zo heet is als een paar dagen terug dan als het echt koud is in de winter.
Op kou kan je je wat beter kleden en daar kan je tenminste aan ontsnappen, die verzengende hitte volgt je na een tijd tot in het meest geisoleerde kamertje van je huis.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan klaag je toch?![]()
Ik heb zelf het idee dat er meer mensen klagen als het zo heet is als een paar dagen terug dan als het echt koud is in de winter.
In de winter kan je een trui extra aan trekken om het warm te krijgen. Maar als je alles al uit hebt wat uit kan met warmte, kan je niks meer om af te koelen. Niet verwondelijk dat meer mensen over warmte zeuren dan kou.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan klaag je toch?![]()
zomers heerlijk heet (hittegolven etc) en swinters 11stedentochtquote:Op woensdag 8 juli 2015 14:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan klaag je toch?![]()
quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij zit altijd voor een kampvuur, dat telt niet.
Je hebt het altijd op een bepaalde manier koud in de winter, als ik met shirt + trui + vest + winterjas + handschoenen + muts naar buiten ga met -10, heb ik het nog steeds koud als ik me niet genoeg inspan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:09 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Op kou kan je je wat beter kleden en daar kan je tenminste aan ontsnappen, die verzengende hitte volgt je na een tijd tot in het meest geisoleerde kamertje van je huis.
En god wat is het kut om te poepen op een benauwde plee...quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:09 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Op kou kan je je wat beter kleden en daar kan je tenminste aan ontsnappen, die verzengende hitte volgt je na een tijd tot in het meest geisoleerde kamertje van je huis.
-10 met een striemende noordoostenwind van zeker windkracht 6, gesprongen lippen, tranende ogen, prikkende oren, genotquote:Op woensdag 8 juli 2015 14:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt het altijd op een bepaalde manier koud in de winter, als ik met shirt + trui + vest + winterjas + handschoenen + muts naar buiten ga met -10, heb ik het nog steeds koud als ik me niet genoeg inspan.
Ja maar dan heb je altijd het vooruitzicht van een warm huis, auto, school of kantoorquote:Op woensdag 8 juli 2015 14:12 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
-10 met een striemende noordoostenwind van zeker windkracht 6, gesprongen lippen, tranende ogen, prikkende oren, genot.
Ja echt chill man. Of je gaat gewoon lekker in een distributiecentrum voor bevroren goederen werken.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:12 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
-10 met een striemende noordoostenwind van zeker windkracht 6, gesprongen lippen, tranende ogen, prikkende oren, genot.
Met andere woorden, vurig hopen op kou om het zo veel mogelijk te mijden en de kachel lekker heet op te stoken. Echt nooit begrepenquote:Op woensdag 8 juli 2015 14:13 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ja maar dan heb je altijd het vooruitzicht van een warm huis, auto, school of kantoor
Zulke kou is frustrerend, sochtends vroeg op het fiestje naar school, over van die bevroren sneeuwbrokken op het fietspad, niks zien door de sneeuw in de ogen. Dat is echt bar.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja echt chill man. Of je gaat gewoon lekker in een distributiecentrum voor bevroren goederen werken.
Waar ik me dan de tandjes zweet door het temperatuurverschil, en als ik eenmaal afgekoeld ben krijg ik het weer koudquote:Op woensdag 8 juli 2015 14:13 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ja maar dan heb je altijd het vooruitzicht van een warm huis, auto, school of kantoor
Er is altijd nog een douche/zwembad/zee....quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:10 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
In de winter kan je een trui extra aan trekken om het warm te krijgen. Maar als je alles al uit hebt wat uit kan met warmte, kan je niks meer om af te koelen. Niet verwondelijk dat meer mensen over warmte zeuren dan kou.
Het is gewoon altijd schijt. Of je nou op met de benenwagen fiets brommer of auto gaat.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:16 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Zulke kou is frustrerend, sochtends vroeg op het fiestje naar school, over van die bevroren sneeuwbrokken op het fietspad, niks zien door de sneeuw in de ogen. Dat is echt bar.
Dat is ook de kracht van dit topic. Zeiken maar wel op een leuke manier en inderdaad de gemeenschappelijke interesse van het weer. Voorkeur daarentegen...quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:21 schreef Klonk het volgende:
Ik blijf ervan genieten hoe we met z'n allen hier van de capriolen van het weer genieten maar ondertussen zo van mening kunnen verschillen
Zet de stoelverwarming standje hoger, druk op het knopje voor de voorruitverwarming en een minuut later, rijden maarquote:Op woensdag 8 juli 2015 14:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is gewoon altijd schijt. Of je nou op met de benenwagen fiets brommer of auto gaat.
Onweer is heerlijk. 1 van de weinige voordelen van 8 hoog wonen, je hebt een geweldig uitzichtquote:Op woensdag 8 juli 2015 14:24 schreef Rabieluh het volgende:
Over onweer denkt bijna iedereen toch wel hetzelfde? Of zitten er echte haters bij.
Dat klopt, alleen moet er nog een knopje komen die alle treuzelaars, file's en krenten op zomerbanden instant laat verdwijnen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:23 schreef Klonk het volgende:
[..]
Zet de stoelverwarming standje hoger, druk op het knopje voor de voorruitverwarming en een minuut later, rijden maar
Ik ken wel iemand bedenken, een inwoner van Overijssel, in de buurt van Ommen en Hardenberg, die er echt een hekel aan heeft.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:24 schreef Rabieluh het volgende:
Over onweer denkt bijna iedereen toch wel hetzelfde? Of zitten er echte haters bij.
De zee is beetje ver weg, woon tegen de Duitse grens. Maar ik ben de afgelopen week heel blij geweest met een frisse douchequote:Op woensdag 8 juli 2015 14:18 schreef aloa het volgende:
[..]
Er is altijd nog een douche/zwembad/zee....perfect om af te koelen.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:33 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit is lekker. 15-17 graden. Ik kan raam open hebben en ik kan genoeg aan of uit doen om de temperatuur te regelen. Niet te warm en niet te koud.
15-17 graden in juli lekker vinden.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:33 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit is lekker. 15-17 graden. Ik kan raam open hebben en ik kan genoeg aan of uit doen om de temperatuur te regelen. Niet te warm en niet te koud.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:33 schreef ieniminimuis het volgende:
Begint hier pas net, had de hele ochtend al de sproeier aanstaan tot ik er net achterkwam dat het regendequote:Op woensdag 8 juli 2015 14:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
15-17 graden in juli lekker vinden.
Ik vind trouwens af en toe zo'n dag als vandaag niet echt erg. Goed tegen het neerslagtekort.. het regent al bijna de gehele dag hier.
Dat moet er erg grappig uit hebben gezien voor je burenquote:Op woensdag 8 juli 2015 14:49 schreef Klonk het volgende:
[..]
Begint hier pas net, had de hele ochtend al de sproeier aanstaan tot ik er net achterkwam dat het regende
Huh? Ik zie echt zover als je kunt kijken alleen maar temperaturen tussen 20 en 25. Heerlijk toch!quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:32 schreef dick_laurent het volgende:
En weer omlaag met de verwachtingen haha..... nog een paar dagen zo doorgaan met deze neerwaartse spiraal en juli staat straks op een 'te koele' maand.... haast niet voor te stellen na die eerste week
Misschien voor zuid limburg ja.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Huh? Ik zie echt zover als je kunt kijken alleen maar temperaturen tussen 20 en 25. Heerlijk toch!
Dat geldt voor iedereen dan. Het is overigens Noord-Limburg, doorgaans het warmste en zonnigste plekje van Nederland (omgeving weerstation Ell).quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Misschien voor zuid limburg ja.
Verder kijken dan je neus lang is.....
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat geldt voor iedereen dan. Het is overigens Noord-Limburg, doorgaans het warmste en zonnigste plekje van Nederland (omgeving weerstation Ell).
Neuh, maar wat moest ik met die loze 'opmerking verderquote:
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op woensdag 08-07-2015 om 15:51:42Lokaak veel neerslag! In Ede-Zuid al 25,7mm vandaag. Het water in de straat moet daar nu weggepompt worden... #eindelijkregen reageer retweet
Niks loze opmerking. Hier wordt alleen maar over het weer gezeurd, dus mag ik dat ook. Ook wanneer het niet in jouw straatje past.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Neuh, maar wat moest ik met die loze 'opmerking verder
Ik heb toch nooit gezegd dat je niet mag zeuren? Dus wat zeur je nou.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Niks loze opmerking. Hier wordt alleen maar over het weer gezeurd, dus mag ik dat ook. Ook wanneer het niet in jouw straatje past.
Na mijn vakantie (vanaf 28 juli) wordt het pas weer goed weer... Even geduldquote:Op woensdag 8 juli 2015 15:59 schreef aloa het volgende:
Echt heet lijkt het voorlopig niet meer te gaan worden.
Ik hoop het voor jequote:Op woensdag 8 juli 2015 16:17 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Na mijn vakantie (vanaf 28 juli) wordt het pas weer goed weer... Even geduld
De hele dag joh ... maar alleen met ramen open is het prettig binnen. Nog steeds 24 binnen en 18 buiten.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
ramen al wagewijd open gehad waar het kan?
Dan is mijn 19 graden zo slecht nog nietquote:Op woensdag 8 juli 2015 17:33 schreef Burner82 het volgende:
Koudste hier binnen was 22.7.. maar het is nu alweer opgelopen tot 24.8
Wind is ook weer wat gaan liggen.
Moet sowieso van alles dicht/op een kier houden door de katten. En wat ramen dicht moeten maken omdat anders de inboedel door de hut vloogquote:Op woensdag 8 juli 2015 17:43 schreef bondage het volgende:
[..]
Dan is mijn 19 graden zo slecht nog niet
Tja, kattenquote:Op woensdag 8 juli 2015 17:48 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Moet sowieso van alles dicht/op een kier houden door de katten. En wat ramen dicht moeten maken omdat anders de inboedel door de hut vloog
Nu is de wind gaan liggen en een zonnetje erbij
Ben net klaar met trainen... zweette me sufquote:Op woensdag 8 juli 2015 17:52 schreef bondage het volgende:
[..]
Tja, katten![]()
Hier geen zon, heeft net nog beetje geregend en er staat een lekker briesje. Goed genoeg om alles door te laten luchten.
24 á 25 vind ik overigens nog goed te doen, mijn woonkamer heeft die temperatuur en kan er prima zitten met korte mouwen.
Fette Scheiße!!!quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:24 schreef Rabieluh het volgende:
http://www.spiegel.de/vid(...)m-video-1591213.html
Woooow. Dikke downburst.
Katten zijn inderdaad een heel gepuzzel met hittegolven.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:48 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Moet sowieso van alles dicht/op een kier houden door de katten. En wat ramen dicht moeten maken omdat anders de inboedel door de hut vloog
Nu is de wind gaan liggen en een zonnetje erbij
Er worden geen katten geschopt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 19:10 schreef ieniminimuis het volgende:
Gewoon geen katten nemen of de kat naar buiten schoppen.
Dierenmishandeling.quote:Op woensdag 8 juli 2015 19:14 schreef Rabieluh het volgende:
Helemaal begazen dat balkon
[ afbeelding ]
Ik snap ze wel, dat zijn allemaal dingen die ik ook graag zou doenquote:Op woensdag 8 juli 2015 19:15 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dierenmishandeling.
Een kat hoort naar buiten te gaan. Vogels vermoorden, autobestuurders hartaanvallen bezorgen, in andermans tuin schijten enz.
Nee hoor, die van mij heeft een week lang niet bewogen, hoogstens naar de kattenbak en de voerbak, voor de rest op spaarstand.quote:Op woensdag 8 juli 2015 19:04 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Katten zijn inderdaad een heel gepuzzel met hittegolven.
Idem. Of liggen op de meest rare plaatsen (vooral traptredes waren populair...)quote:Op woensdag 8 juli 2015 19:23 schreef Klonk het volgende:
[..]
Nee hoor, die van mij heeft een week lang niet bewogen, hoogstens naar de kattenbak en de voerbak, voor de rest op spaarstand.
Ik heb al een ouwetje, wordt binnenkort 19 en ik werd vandaag verrast door twee gekke buien terwijl eentje normaal isquote:Op woensdag 8 juli 2015 19:45 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Idem. Of liggen op de meest rare plaatsen (vooral traptredes waren populair...)
Vandaag was het koeler, ik werd meteen verrast met een dode merel in mijn gang.
Ik heb 2 logeerkattenquote:Op woensdag 8 juli 2015 19:10 schreef ieniminimuis het volgende:
Gewoon geen katten nemen of de kat naar buiten schoppen.
Die auto heeft nog geluk zegquote:Op woensdag 8 juli 2015 19:20 schreef Rabieluh het volgende:
In het geval mensen aan je vragen of er tornado's in Europa voorkomen, hier weer een hele recente.
Laatst een kat doodgereden.quote:Op woensdag 8 juli 2015 19:15 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dierenmishandeling.
Een kat hoort naar buiten te gaan. Vogels vermoorden, autobestuurders hartaanvallen bezorgen, in andermans tuin schijten enz.
Gevaarlijk, hij rijd achteruit ook nog!quote:
Idem, maar geen regen...quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het is hier nu donker om 20.45. Lichten in huis aan....
Ik ben nog altijd met de hittegolf bezig... 25.5 binnenquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:53 schreef Burner82 het volgende:
Alles open, nog 23.8 binnen... Maar wel een fris windje... Ik ga een shirt aandoen denk ik
Zelfs hierbinnen is die afgelopen... zit nu op 22.6quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:28 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik ben nog altijd met de hittegolf bezig... 25.5 binnen
Hier ook. 21.5 inmiddels zelfsquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:29 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Zelfs hierbinnen is die afgelopen... zit nu op 22.6
Twee knallen maar, kermis gaat ook vrolijk door op de Rijnweek.quote:
Ik woon aan de andere kant van de berg dus mss blijft het onweer wel hangen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:58 schreef tralalala het volgende:
[..]
Twee knallen maar, kermis gaat ook vrolijk door op de Rijnweek.
Had eigenlijk wel verwacht dat ze de grote attracties stil zouden leggen, er zat maar 2 seconde tussen bliksem en donder.
Kermisklanten die iets stil leggen?quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:58 schreef tralalala het volgende:
[..]
Twee knallen maar, kermis gaat ook vrolijk door op de Rijnweek.
Had eigenlijk wel verwacht dat ze de grote attracties stil zouden leggen, er zat maar 2 seconde tussen bliksem en donder.
Nou ja berg...quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:00 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik woon aan de andere kant van de berg dus mss blijft het onweer wel hangen.
Ik fietst er niet graag tegenop. Dus het is een berg.quote:
pussyquote:Op woensdag 8 juli 2015 23:10 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik fietst er niet graag tegenop. Dus het is een berg.
De helling is iets van 10% ofzoquote:
10%? Waar hebben wij 10%? 21% is het steilste wat ik ooit heb gefietst, volgens mij. Dat was overigens best pittig...quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:23 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
De helling is iets van 10% ofzoEn dat dan opfietsen met mijn studentenbarrel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |