abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juli 2015 @ 12:29:46 #1
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_154001507
quote:
Griekenland verlaat waarschijnlijk de eurozone en de Europese Unie als er geen akkoord over de schuldenkwestie wordt bereikt.
Dat stelt de Griekse centrale bank woensdag.

Het mislukken van een akkoord leidt volgens de Bank of Greece tot het begin "van een pijnlijk verloop dat in eerste instantie zal leiden tot een Grieks faillissement en uiteindelijk tot een vertrek van het land uit de eurozone en hoogstwaarschijnlijk uit de Europese Unie".

De centrale bank noemt het bereiken van een nieuw akkoord met de geldschieters "van het grootste belang om de directe gevaren voor de economie af te wenden, de onzekerheid te verminderen en zich te verzekeren van een duurzame groei".

Bank of Greece denkt dat de huidige schuldencrisis dan snel verandert in een oncontroleerbare crisis, met grote risico's voor de bankensector en financiële stabiliteit.

Diepe recessie

"Een vertrek uit de eurozone zal de toch al ongunstige situatie alleen maar verergeren, omdat de daaruit voortvloeiende wisselkoerscrisis de inflatie zal laten stijgen", aldus de centrale bank.

Dat zal dan leiden tot een diepe recessie, drastische inkomensdalingen, een grote groei van de werkloosheid en een grote economische terugval. "Vanuit zijn positie als belangrijk lid van de EU, zal Griekenland zichzelf gedegradeerd zien naar de rang van een arm land in Zuid-Europa."

Daarom heeft Bank of Greece de stellige overtuiging dat het bereiken van een akkoord "een historische noodzaak" is die niet genegeerd kan worden.

Tot nu toe lijkt het er volgens de centrale bank op dat er een compromis is bereikt over de belangrijkste voorwaarden van het akkoord. De kloof tussen de partijen zou klein zijn.

Levensvatbaar

"Wat we nu nodig hebben is een levensvatbaar akkoord", schrijft Bank of Greece. Maar wel een akkoord waarbij toekomstige generaties zoveel mogelijk worden ontzien, "omdat we geen recht hebben om ze daarmee op te zadelen".

Ondertussen halen Grieken weer veel geld van hun bankrekeningen. Op maandag en dinsdag zouden ze volgens Griekse media gezamenlijk 850 miljoen euro hebben opgenomen, meldt Het Financieele Dagblad.

http://www.nu.nl/economie(...)d-wordt-bereikt.html
RT_com twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:18:33 BREAKING: Greece to hold national referendum on debt deal http://t.co/oJEKR2uriP http://t.co/ygxKTfDjXx reageer retweet
  donderdag 2 juli 2015 @ 12:30:07 #2
440653 BarryOSeven
pi_154001517
Snap niet dat de Grieken niet een soort van animatie laten zien op TV wat beide keuzes gaan doen met het land.

Dat wanneer je JA stemt, de lange termijn ellende groter wordt dan bij een NEE. Ivm de schuldenberg.
  donderdag 2 juli 2015 @ 12:34:51 #3
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_154001611
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:30 schreef BarryOSeven het volgende:
Snap niet dat de Grieken niet een soort van animatie laten zien op TV wat beide keuzes gaan doen met het land.

Dat wanneer je JA stemt, de lange termijn ellende groter wordt dan bij een NEE. Ivm de schuldenberg.
Omdat je niet zo kort door de bocht kunt stellen wat de exacte gevolgen bij een JA of een NEE zullen zijn. Daarom wordt er door zoveel users hier en ook in het nieuws zoveel kritiek geuit op het referendum. Wat de Griekse bevolking ook kiest, de uiteindelijke keuzes die de EU gaat maken zullen er niet of nauwelijks door beïnvloed worden.

Het referendum doet zich voor als een nationaal vraagstuk, maar eigenlijk is het natuurlijk een internationaal vraagstuk.
  donderdag 2 juli 2015 @ 12:51:46 #4
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154002029
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:34 schreef Belabor het volgende:

[..]

Omdat je niet zo kort door de bocht kunt stellen wat de exacte gevolgen bij een JA of een NEE zullen zijn. Daarom wordt er door zoveel users hier en ook in het nieuws zoveel kritiek geuit op het referendum. Wat de Griekse bevolking ook kiest, de uiteindelijke keuzes die de EU gaat maken zullen er niet of nauwelijks door beïnvloed worden.

Het referendum doet zich voor als een nationaal vraagstuk, maar eigenlijk is het natuurlijk een internationaal vraagstuk.
Ja alleen word er dus door alle EU leiders enorm veel druk uitgeoefend op griekse kiezers om JA te stemmen. Terwijl het dus helemaal niet uitmaakt of ze JA of NEE stemmen om in de EU te blijven. Dit heeft Tspiras ook al gezegd in een toespraak alleen vraag ik me af of mensen dat geloven.
Feyenoord!
pi_154002105
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:51 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ja alleen word er dus door alle EU leiders enorm veel druk uitgeoefend op griekse kiezers om JA te stemmen. Terwijl het dus helemaal niet uitmaakt of ze JA of NEE stemmen om in de EU te blijven. Dit heeft Tspiras ook al gezegd in een toespraak alleen vraag ik me af of mensen dat geloven.
De gebruikelijke bangmakerij die wij ook om onze oren kregen tijdens ons EU-referendum.
pi_154002106
quote:

[..]

Waarom denk je dat ze dat willen?
pi_154002135
Ik vind het wel interessant om ook eens in een land te zitten dat uit elkaar valt.
pi_154002139
Zijn ze nu al bezig met het voorbereiden van dat referendum? Lijkt me toch dat dit enige organisatie vergt.
pi_154002167
quote:

[..]

Tsipras is voor niemand nog geloofwaardig natuurlijk.
pi_154002171
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:57 schreef Aurelius het volgende:
Zijn ze nu al bezig met het voorbereiden van dat referendum? Lijkt me toch dat dit enige organisatie vergt.
Dat is al lang uitgeschreven toch?
  donderdag 2 juli 2015 @ 12:59:01 #11
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154002175
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:57 schreef Aurelius het volgende:
Als ze het nou slecht organiseren dan kunnen ze de uitslag ongeldig verklaren en het volgende week nog een keer doen. Kun je eindeloos herhalen dat soort shit. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:00:04 #12
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154002199
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tsipras is voor niemand nog geloofwaardig natuurlijk.
Juncker, Lagarde en Dijsselbloem zijn juist niet meer geloofwaardig. Tsipras is nog steeds een held.
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:00:26 #13
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154002206
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ze dat willen?
Wat willen?
Feyenoord!
pi_154002222
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat willen?
Dat ze liever hebben dat er een Ja komt.
pi_154002227
quote:

[..]

Juncker, Lagarde en Dijsselbloem zijn juist niet meer geloofwaardig. Tsipras is nog steeds een held.
Ben je een werkloze Griek of iets?
Naturheilmittel
pi_154002271
quote:
5s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:01 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Moet je daar een ,werkeloze, Griek voor zijn dan, ik geloof ook niet in de Euforie zoals die nu is.
pi_154002324
quote:

[..]

Ok, ik had buiten een miniem groepje complotdenkers gerekend, excuus.
pi_154002385
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe ga je dadelijk denken als jou baan door iemand hoe zeg ik dat, van een project van werkverschaffing gedaan gaat worden?
pi_154002407
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe ga je dadelijk denken als jou baan door iemand hoe zeg ik dat, van een project van werkverschaffing gedaan gaat worden?
Dat ik ze veel succes wens, ik zoek wel wat anders.
pi_154002413
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Moet je daar een ,werkeloze, Griek voor zijn dan, ik geloof ook niet in de Euforie zoals die nu is.
Het zijn vooral werklozen, pensionada's en anderszins onrendabelen die dwepen met Tsipiras ja. Tsipiras staat immers voor doorgaan op dezelfde voet wat betreft sociale programma's, en daar profiteren zij van.

De ondernemers zijn veel minder blij met de bezigheden van de Griekse regering aangezien zij hun inkomsten zien opdrogen.
Naturheilmittel
pi_154002437
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:08 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Het zijn vooral werklozen, pensionada's en anderszins onrendabelen die dwepen met Tsipiras ja. Tsipiras staat immers voor doorgaan op dezelfde voet wat betreft sociale programma's, en daar profiteren zij van.

De ondernemers zijn veel minder blij met de bezigheden van de Griekse regering aangezien zij hun inkomsten zien opdrogen.
Uitdrogen zal het toch wel met een ja of een nee?
pi_154002454
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nee hoor. In tegenstelling tot de beeldvorming gaan er gewoon miljarden om in de Griekse economie, en dat wordt nu ernstig geschaad door de fratsen van Tsipiras.
Naturheilmittel
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:11:05 #23
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_154002461
quote:

[..]

Voor wie? Voor de gemiddelde Europeaan is Tsipras een clown.
Voor de Griek is het misschien nog een held, maar verder...
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_154002464
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bij een nee zullen de kapitaalsrestricties wel voortgezet worden. Dan is er weinig meer te verdienen.
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:11:14 #25
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154002467
typisch weer dat één user iedereen met kritiek op de troika wegzet als aluhoedjes...
are we infinite or am I alone
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:12:02 #26
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154002487
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

maar het eerste deel van z'n bewering klopt wel...
pi_154002489
Ik zie het als een brug, ben er al zover op dat terug niet meer kan, van de andere kant komt iets gerold waar ik niet langs kan alleen erover.
Voor terug te rennen kan ook niet dan haalt die bal me in, en als ik erover wil heb ik de kans dat ik langs de brug naar beneden val.
pi_154002492
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:11 schreef crystal_meth het volgende:
typisch weer dat één user iedereen met kritiek op de troika wegzet als aluhoedjes...
Wie dan en waar?
Slechts een zeer beperkt gedeelte van de users wordt zo weggezet omdat ze overduidelijk aan de feiten voorbij gaan en complottheorieën aanhangen.
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:13:10 #29
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_154002506
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

maar het eerste deel van z'n bewering klopt wel...
Maar dat is niet nieuw. Dat was voor dit debacle ook al.
Gemiddelde Europese burger heeft weinig op met Brussel.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_154002529
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:13 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar dat is niet nieuw. Dat was voor dit debacle ook al.
Gemiddelde Europese burger heeft weinig op met Brussel.
Brussel hoefd er volgens mij ook niet te zijn, de stad natuurlijk wel dan he, bewijs me maar het tegendeel, die hadden met al het geld wat daar verdiend en vergaderd wordt dit toch kunnen zien aan komen of niet?
Of is dat alleen handje open houden?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2015 13:17:22 ]
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:20:13 #31
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154002652
quote:
The failure of the EU to deal with the problem in Greece in a way that respected its ideals of democracy and its goal of prosperity will mark a historic reversal in the economic and political integration of the continent.

From now on, it will be all downhill for the so-called "European project" — the illusory dream of a United States of Europe with full fiscal and political union along with monetary union.

..

There is still a tendency to dismiss political dissatisfaction with the EU's economic orthodoxy as a fringe phenomenon, even though the far-left parties like Podemos in Spain and the Five Star Movement in Italy, and far-right parties like the National Front in France now have the support of one quarter to one-third of national voters.

But if the traditional mainstream parties in these countries hope to remain viable, they will have to acknowledge the legitimate skepticism of voters who support these parties.

It is, after all, the popularity of the U.K. Independence Party that has pushed Cameron and his Conservative Party to seek new terms for EU membership and to schedule a referendum.

Even if there is a Greek referendum vote that accedes to the EU terms, or even if there is some last-minute miracle accord that allows both sides to save face, most of the political damage has been done and cannot be undone.
http://www.usatoday.com/s(...)ets-stocks/29488275/
pi_154002695
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bij een nee zullen de kapitaalsrestricties wel voortgezet worden. Dan is er weinig meer te verdienen.
En met een Ja moet er toch bezuinigd worden hoeveel is er dan te verdienen?

Zag een filmpje verschillende topic terug over geld onder een mat vegen totaal legaal of zoiets?
Dat kan een domme jongen niet bedacht hebben toch als het zo zou zijn?
pi_154002745
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

En met een Ja moet er toch bezuinigd worden hoeveel is er dan te verdienen?

Dan zullen er snel geen beperkingen meer zijn voor betalingen e.d. dat maakt nogal verschil.
pi_154002787
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan zullen er snel geen beperkingen meer zijn voor betalingen e.d. dat maakt nogal verschil.
Wat voor verschil dan tussen net kunnen leven of doodgaan?
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:24:41 #35
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_154002788
quote:
Aha, daarom heeft UKIP weer zoveel zetels ingeboet tijdens de vorige verkiezingen natuurlijk.

Het verhaal dat de recht- (en links!) populisten iedere keer maar ophouden, namelijk "iedereen wil eigenlijk van Europa af" is simpelweg niet waar.

De gemiddelde mening neigt meer naar: "Europa: een noodzakelijk kwaad" dan wat anders.

Het helpt ook niet echt dat de leiders van de anti-Europa partijen ook zelf al niet van die frisse jongens zijn.
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:25:25 #36
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154002805
quote:
David Ignatius: Some good for Europe might come from Greek debacle

Many commentators have seen the Greek financial crisis as an exercise in stupidity. Former Treasury Secretary Larry Summers, for example, likened it last week to the First World War, about which historians “are still, a century later, incredulous that it happened.”

But maybe the bitter confrontation over Greece’s continued membership in the eurozone will actually prove to be good for all concerned. That’s because the cruel brinksmanship and bank-withdrawal lines may burn away, once and for all, the air of unreality that has accompanied the common currency since it was introduced 13 years ago.

I was living in France in January 2002 when the euro landed on tiptoes, packaged with unmemorable coins and bills. This was the innocuous new money of what proved, until the Greek crisis hit, to be an Alice-in-Wonderland monetary union.

Europeans didn’t vote on the new money, for the most part. They rarely get to vote on anything about the “European Project,” lest they make what the elites consider the wrong decision.

So it is with the plan for a Greek referendum Sunday. Just what the Greeks would be voting on is a mystery, at this writing, since so many bailout offers have been extended and withdrawn. But Euro-savants seem to hate the idea of a Greek vote, regardless. They treat it as a cop-out or betrayal by Greek Prime Minister Alexis Tsipras. The not-so-subtle implication is that he should man up and force a deal on his country.

Tsipras has shown he’s capable of devious maneuvers. But putting this issue to the Greek people strikes me as a sensible idea, precisely because it would provide an implicit referendum, up or down, on the euro and the sacrifices necessary to preserve it. Greeks who accept a harsh bailout to keep the euro as their currency will know what they’re suffering for — and they will own the decision. If they reject the deal and commit euro-suicide, they’ll own that, too.

The public spectacle of Greece’s suffering has had some perverse benefits, too, in destroying the “magical thinking” that has accompanied the euro. Greeks are learning the terrible consequences of imprudent debt. The rest of Europe is recognizing the moral hazard of giving Greece a slide — and encouraging debtor nations throughout Europe (and their left-wing radicals) to believe there’s an escape hatch from reality.

Commentators deride Germans (and Greeks, too) for mixing economics and morality. Sorry, but they are mixed. Money and finance require trust that the paper notes and electronic digits on the screen represent real value. When that trust vanishes, systems implode. Preservation of trust is in part a morality play.

What the euro needs is the public buy-in that the elites have been reluctant to seek. Europe has had too few referendums. The 1992 Maastricht treaty that created the euro was put to a vote in only three countries. In France, it was approved by the slimmest margin, 51.1 percent in favor. In Denmark, it was rejected in a first referendum then approved in a revote the next year. Only in Ireland, which knew it was getting a sweet deal that financed a huge (and nearly ruinous) lending bubble, was there a substantial 68.7 percent majority in support.

The European Union suffers from a similar lack of a democratic foundation. A proposed European constitution was put to a vote in just four countries in 2005. Two of them, France and the Netherlands, rejected it, by 54.9 percent and 61.5 percent, respectively, and the constitution was abandoned. It was sneakily replaced by the Treaty of Lisbon. That unity pact faced a referendum in only one country, Ireland, where it was rejected the first time, in 2008, and then approved the next year.

Not an inspiring record of democratic support. The elites have behaved as if these electoral setbacks have been a sign of regrettable populist sentiment — a political version of soccer hooliganism. So they have plunged ahead, ever deeper, ever wider — until Greece happened.
http://www.montereyherald(...)e-from-greek-debacle
pi_154002935
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:24 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Aha, daarom heeft UKIP weer zoveel zetels ingeboet tijdens de vorige verkiezingen natuurlijk.

Het verhaal dat de recht- (en links!) populisten iedere keer maar ophouden, namelijk "iedereen wil eigenlijk van Europa af" is simpelweg niet waar.

De gemiddelde mening neigt meer naar: "Europa: een noodzakelijk kwaad" dan wat anders.

Het helpt ook niet echt dat de leiders van de anti-Europa partijen ook zelf al niet van die frisse jongens zijn.
Het Europa is niet verkeerd vindt ik, waarom 1 munt en waarom bemoeizucht met andere landen of over suiker of stofzuigers, ja lekker belangrijk een stofzuiget die weinig stroom verbruikt of niet?
De mensen krijgen immers hun stroom gratis, teminste ik weet niet of in Belgie nog de straatverlichting de hele nacht brand!
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:34:49 #38
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154003045
quote:

[..]

UKIP haalde 12.6% in 2015, een stijging met 9.5% tov 2010. Ze haalden één zetel, een winst van +1 tov 2010.
Over welke verkiezingen heb jij het?

http://www.bbc.com/news/election/2015/results

quote:
waarom zou je Darrell Delamaide een populist willen noemen? De man is een commentator in Washington DC, betwijfel of ie een fan is van Syriza, FN, UKIP of wie dan ook...
pi_154003175
quote:

Waarschijnlijk is er ook berusting in het feit dat de politieke elite toch wel voor steeds meer EU zorgt.

quote:
Deels niet. Maar dat is nogal een raar verwijt van de minstens zo populistische, liegende, bedriegende, referenda negerende en met oplichtersbanken heulende pro-EU figuren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154003392
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is er ook berusting in het feit dat de politieke elite toch wel voor steeds meer EU zorgt.

[..]

Hoe doen ze dat dan zonder hunzelf weg te zetten?
Houd of is er in de USA niet maar 1 president, met de nodige gouverneurs.
pi_154003432
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

UKIP haalde 12.6% in 2015, een stijging met 9.5% tov 2010. Ze haalden één zetel, een winst van +1 tov 2010.
Over welke verkiezingen heb jij het?

http://www.bbc.com/news/election/2015/results

Voor de laatste landelijke verkiezingen had UKIP 2 zetels, na die verkiezingen 1. Via overlopers en tussentijdse verkiezingen hadden ze die 2 zetels behaald.
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:50:36 #42
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154003463
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voor de laatste landelijke verkiezingen had UKIP 2 zetels, na die verkiezingen 1. Via overlopers en tussentijdse verkiezingen hadden ze die 2 zetels behaald.
overlopers, zetels die ze nooit gehaald hadden dus.
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:51:44 #43
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154003505
Merkel admitted in 2011 Greek debt unsustainable
Call intercepted by NSA and circulated by Wikileaks to media

http://www.irishtimes.com(...)ustainable-1.2270858
pi_154003509
quote:

[..]

Ik heb mensen hier zelfs het Front National met hand en tand zien verdedigen omdat ze zo lekker kritisch zijn op Europa. Stel mallotige populisten bij elkaar over het algemeen...
pi_154003525
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

overlopers, zetels die ze nooit gehaald hadden dus.
tussentijdse verkiezingen schrijf ik. Zetels die ze dus wel gehaald hebben (en direct weer verloren deels).
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:53:44 #46
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154003549
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

tussentijdse verkiezingen schrijf ik. Zetels die ze dus wel gehaald hebben (en direct weer verloren deels).
ze hebben hun aantal stemmen in vijf jaar verviervoudigd en mensen willen het voorstellen alsof ze verloren hebben...
pi_154003624
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

ze hebben hun aantal stemmen in vijf jaar verviervoudigd en mensen willen het voorstellen alsof ze verloren hebben...
Hun invloed vergeleken met voor de verkiezingen is kleiner geworden inderdaad.
Ook viel het nogal tegen allemaal en was het reden voor Farage om af te treden (heel kort, als echte populist ontbreekt het hem aan een ruggengraat).
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:56:56 #48
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154003627
wie kritiek heeft op de EU is een aluhoedje of een mallotige populist. Niveau weer.
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:58:54 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154003667
quote:

[..]

Voor sommige mensen is iedereen die Europa dwars zit een held.
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:59:12 #50
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_154003676
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:56 schreef crystal_meth het volgende:
wie kritiek heeft op de EU is een aluhoedje of een mallotige populist. Niveau weer.
Wie niet tegen de EU is, is een naïeve sukkel of een dienaar van het grootkapitaal. Niveau weer.
pi_154003682
quote:
Nogmaals, net als bij je vorige claim in die richting. Waar baseer je dit op? Je probeert wederom mensen woorden in de mond te leggen.
Er lopen in dit topic wat complotdenkers rond. En de grootste EU-critici in de politiek zijn mallotige populisten, dat is overduidelijk.
Maar dat betekent niet dat iedereen met kritiek op de EU of Euro een aluhoedje of populist is. Wel zou het goed zijn voor het debat als er wat meer van die serieuze tegenstanders waren...
pi_154003683
Tsja volgens mij klopt het gewoon dat de EU Syriza weg wil hebben hoor.

Want als hun plannen wel een succes worden, dan winnen in Italie en Spanje ook dergelijke partijen

En dan kunnen de landen het helemaal niet meer eens worden.
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:59:36 #53
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154003686
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wie niet tegen de EU is, is een naïeve sukkel of een dienaar van het grootkapitaal. Niveau weer.
kan je dat quoten?
pi_154003698
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Voor sommige mensen is iedereen die Europa dwars zit een held.
Dat is het vooral inderdaad. Of het nou Tsipiras, Poetin of een of andere idioot van Global Research is.

Als het tegen de EU of het Westen is, zal het wel goed zijn.
Naturheilmittel
pi_154003710
Gerolsteiner = Waht ?
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:00:59 #56
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154003725
kijk, ze komen allemaal samen. hoe lief...
pi_154003727
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

kan je dat quoten?
Quote jij je onderbouwing voor
quote:
maar eens.
pi_154003733
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hun invloed vergeleken met voor de verkiezingen is kleiner geworden inderdaad.
Ook viel het nogal tegen allemaal en was het reden voor Farage om af te treden (heel kort, als echte populist ontbreekt het hem aan een ruggengraat).
Kan ik van die Griek niet zeggen dat het hem ontbreekt aan ruggengraat!
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:01:12 #59
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_154003735
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

kan je dat quoten?
Dat hoef ik niet te quoten, dat type minachting sijpelt uit alles wat je zegt.
pi_154003738
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:00 schreef crystal_meth het volgende:
kijk, ze komen allemaal samen. hoe lief...
Kom, kom, onderbouw je laster eens.
pi_154003757
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kan ik van die Griek niet zeggen dat het hem ontbreekt aan ruggengraat!
Die beweert dan ook niet tegen de EU en Euro te zijn ;)
pi_154003784
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:59 schreef arjan1112 het volgende:
Tsja volgens mij klopt het gewoon dat de EU Syriza weg wil hebben hoor.

Want als hun plannen wel een succes worden, dan winnen in Italie en Spanje ook dergelijke partijen

En dan kunnen de landen het helemaal niet meer eens worden.
Willen of zouden ze daarom een uitslag met ja willen van het referendum?
  † In Memoriam † donderdag 2 juli 2015 @ 14:03:54 #63
230491 Zith
pls tip
pi_154003804
quote:
Kan je dat quoten?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_154003851
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die beweert dan ook niet tegen de EU en Euro te zijn ;)
Tegen de Eu ben ik ook niet maar dat had je toch wel al begrepen of niet?
Volgens mij Firage hoop dat ik de naam goed heb, ook niet.
pi_154003868
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Willen of zouden ze daarom een uitslag met ja willen van het referendum?
eh

ze willen ja .. want dan krijg je verkiezingen ?
pi_154003885
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Farage wil volgens mij een soor EEG voor het VK

geen open immigratie vanuit europa naar Engeland, maar wel handel
pi_154003930
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:07 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

En die handel daar is de EU toch ook voor of niet?
Toch niet om stofzuigers van een hoogwattage tegen te houden of niet?
pi_154003943
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

En die handel daar is de EU toch ook voor of niet?
Toch niet om stofzuigers van een hoogwattage tegen te houden of niet?
wel als die niet in de EU word geproduceerd ...
pi_154003961
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:10 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

wel als die niet in de EU word geproduceerd ...
En zonnepanelen uit china omdat ze te goedkoop zijn?

Wat word er nog in de EU geproduceerd dan?
Gros wat erin zit komt uit zo een land, ja het merk zal europees zijn dan lijkt me.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2015 14:12:37 ]
pi_154004058
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:06 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

eh

ze willen ja .. want dan krijg je verkiezingen ?
Die of dat referendum was toch om hem de toestemming te geven om af tewijken van zijn beloftes aan de kiezer.
Daarom wou of wil hij het aan de kiezer over laten om ja of nee te stemmen.
pi_154004142
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:07 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

De EEG had ook "open migratie".
pi_154004154
Mja Farage is daar tegen
pi_154004285
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Farage wil GB uit de EU.
pi_154004314
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Farage wil GB uit de EU.
Weet ik hoor!
Net zoals ik denk dat Spanje evt in de wachtrij staat en portugal en evt Italie?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2015 14:26:55 ]
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:31:35 #75
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154004472
quote:
5s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:01 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Nee maar ik zie door de westerse propaganda en het spinnen van nieuws heen.
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:32:44 #76
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154004512
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat begint nu wel een beetje flauw te worden vind je niet? Getuigt sowieso van zwakte om mensen zo in een hokje te drukken en daarmee om de inhoud heen te praten.
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:33:52 #77
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154004533
quote:

[..]

Voor de europeaan die braaf gelooft wat Jeroentje Dijsselbloem ze op het Journaal vertelt wel ja.
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:47:45 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154004868
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:59 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Dat is het vooral inderdaad. Of het nou Tsipiras, Poetin of een of andere idioot van Global Research is.

Tel daarbij op het idee dat banken slechts privekapitaal zijn van ene paar dikke mannetjes en op geen enkele wijze ons geld beheren.
pi_154004966
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tel daarbij op het idee dat banken slechts privekapitaal zijn van ene paar dikke mannetjes en op geen enkele wijze ons geld beheren.
En dat wordt toch ook weer zo of niet, welke bank was dat weer die op de beurs zou komen?
Maar wie laat het toe vraag ik me dan af, waarom moet ik b.v als ik mijn recht wil halen eerst tegen de nodig muren oplopen en hopen dat me iemand in dat traject van muren oplopen op het idee brengt doe dit of dat?
En dat ben ik maar dan en niemand, stel je dat eens voor als EU?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2015 14:52:25 ]
pi_154004985
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Weet ik hoor!
Net zoals ik denk dat Spanje evt in de wachtrij staat en portugal en evt Italie?
Die laatste landen lijken me stug.
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:52:26 #81
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154004990
de Grieken in de euro willen houden en pleiten voor een haircut is anti- EU tegenwoordig...
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:54:09 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154005051
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

En dat wordt toch ook weer zo of niet, welke bank was dat weer die op de beurs zou komen?
Maar wie laat het toe vraag ik me dan af, waarom moet ik b.v als ik mijn recht wil halen eerst tegen de nodig muren oplopen en hopen dat me iemand in dat traject van muren oplopen op het idee brengt doe dit of dat?
En dat ben ik maar dan en niemand, stel je dat eens voor als EU?
Hoe bedoel je?
pi_154005056
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die laatste landen lijken me stug.
Laten we afwachten en kijken of Griekenland erin blijft dan zien we verder.
Waar ik op hoop, zal ik maar niet zeggen, in iedergeval niet op de EU zoals die nu is, op een verbeterd evt ?
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:58:03 #84
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154005160
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat heeft hier niemand in de mond genomen. Het tegenovergestelde wel.
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:59:50 #85
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154005219
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:59 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Nee hoor ik vind hem een held omdat hij opstaat tegen de corrupte praktijken van het IMF, ECB en als loopjongens voor hun veel EU politici. En hij staat tenminste voor zijn burgers. De bovenstaande denken bijna alleen in het belang van banken en multinationals. Feit.
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:02:33 #86
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_154005295
Hoppa, weer iets van 24 uur verder en we stevenen af op een referendum die het volk laat kiezen wat te doen.
Keuze OXI = Nee uit de Euro te gaan en bezuiningen door de nieuwe munt flink (te laten) devalueren,
Keuze NAI = Ja in de Euro blijven waarbij er flink bezuinigd wordt conform de EUsen.

Verschil tussen OXI en NAI, behalve Nee en Ja, is dat een NAI weer tal van mogelijkheden geeft om te onderhandelen, helaas zonder smaakmaker Varoufakis en Zeus verhoedde het, de democratisch gekozen regering. Onverlet, blijft Griekenland met alle plichtplegingen lid van de EU en NATO.

Hoe dan ook nog een paar daagjes braden op Olympia en langzaam maar zeker zal de gemiddelde trotse Griek een TAXI (z'n OK) nemen op het NAI. Het is ook knap lastig dat mensen boven op hun matrassengeld zitten, voorheen spuitende geldautomaten nu slechts druppelen op basis van je achternaam en een middenstand die met z'n handel blijft zitten.

Het is echt triest voor de bevolking dat ze zo in de maling worden genomen en een goed voorbeeld voor andere landen die te zien krijgen wat er gebeurd wanneer je uit de koers wil. Als reeds door Juncker gezegd, de EU is er en zal er voortaan altijd zijn.

Strikt genomen zou ik zelf wel een OXI willen zien, puur hoe te gaan meemaken welke scenario's zich ontwikkelen om te voorzien in nieuw geld, handelsbetrekkingen en (los van de ellende) in hoeverre (of) Griekenland systematisch (wordt) ontwricht.

Leuk om te weten:
quote:
http://www.gr4all.nl/emigreren/taal/janee.htm
De lichaamstaal en manier waarop een Griek zijn hoofd hierbij beweegt kan wel eens voor wat verwarring zorgen.
NAI = ‘Ja’ wordt niet aangeduidt door met het hoofd te knikken, zoals in het Nederlands. Een Griek beweegt zijn hoofd een klein beetje schuin-links naar beneden en sluit daarbij meestal even de ogen. Het richting van het gebaar is meer zijwaarts dan naar beneden gericht.

OXI = ‘Nee’ wordt aangegeven door het hoofd achterover te bewegen en je wenkbrouwen op te trekken. Dit gebaar gaat samen met een klikkend geluid van de tong. Hoe sterker het negatieve antwoord hoe groter het gebaar en hoe harder het klikken van de tong.
Dus goed opletten hoe het door wie wat waarmee wordt gezegd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_154005297
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee hoor ik vind hem een held omdat hij opstaat tegen de corrupte praktijken van het IMF, ECB en als loopjongens voor hun veel EU politici. En hij staat tenminste voor zijn burgers. De bovenstaande denken bijna alleen in het belang van banken en multinationals. Feit.
En in het belang van (hogere) overheden, en dus van zichzelf. Feit.
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:15:44 #88
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154005698
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:02 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

En in het belang van (hogere) overheden, en dus van zichzelf. Feit.
Het steeds maar blijven sponsoren van banken en verdragen als TTIP erdoorheen jassen is alleen in het belang van een heel klein groepje mensen. Namelijk de elite. En totaal niet in het belang van de rest. Feit.
Feyenoord!
pi_154005730
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:02 schreef Vallon het volgende:
Hoppa, weer iets van 24 uur verder en we stevenen af op een referendum die het volk laat kiezen wat te doen.
Keuze OXI = Nee uit de Euro te gaan en bezuiningen door de nieuwe munt flink (te laten) devalueren,
Keuze NAI = Ja in de Euro blijven waarbij er flink bezuinigd wordt conform de EUsen.
Het referendum is veel enger en gaat slechts over de vraag of het pakket van maatregelen en steun zoals dat voorgesteld is moet worden overgenomen of niet. Het gaat dus nadrukkelijk niet over wel of niet deelnemen aan de Euro of de EU. Ook is wel duidelijk dat een land formeel niet gedwongen kan worden om de Euro of de EU te verlaten. Dat impliceert dat, anders dan zoals Dijsselbloem stelt, er wel degelijk onderhandeld zal moeten worden en dat impliceert weer er controle is over het verloop van die onderhandelingen. De Grieken moeten het pakket van maatregelen en steun op zijn merites beoordelen, en als ik daar naar kijk vanuit economisch perspectief is een afwijzing het meest verstandig, enerzijds omdat schuldverlichting ontbreekt en anderzijds omdat het pakket geen perspectief geeft om op korte termijn de economie te verbeteren.
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:22:20 #90
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154005863
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:16 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het referendum is veel enger en gaat slechts over de vraag of het pakket van maatregelen en steun zoals dat voorgesteld is moet worden overgenomen of niet. Het gaat dus nadrukkelijk niet over wel of niet deelnemen aan de Euro of de EU. Ook is wel duidelijk dat een land formeel niet gedwongen kan worden om de Euro of de EU te verlaten. Dat impliceert dat, anders dan zoals Dijsselbloem stelt, er wel degelijk onderhandeld zal moeten worden en dat impliceert weer er controle is over het verloop van die onderhandelingen. De Grieken moeten het pakket van maatregelen en steun op zijn merites beoordelen, en als ik daar naar kijk vanuit economisch perspectief is een afwijzing het meest verstandig, enerzijds omdat schuldverlichting ontbreekt en anderzijds omdat het pakket geen perspectief geeft om op korte termijn de economie te verbeteren.
Precies. Het is alleen jammer dat dit volgens mij niet echt goed duidelijk is. Ik mag hopen dat Tsipas dit goed duidelijk kan maken. Dat het dus geen JA of NEE tegen de euro is maar puur tegen het pakket aan maatregelen.
Feyenoord!
pi_154005869
quote:

[..]

Vanuit "een" economisch perspectief, niet vanuit economisch perspectief.
Er zijn nogal wat verschillende economische visies hierop. De meeste gaan er daarbij niet vanuit dat het verstandig is om de gewenste economische herstructurering maar te laten voor wat het is. En dat is waar het afwijzen van het hulppakket op neer komt.
pi_154005904
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:22 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Precies. Het is alleen jammer dat dit volgens mij niet echt goed duidelijk is. Ik mag hopen dat Tsipas dit goed duidelijk kan maken. Dat het dus geen JA of NEE tegen de euro is maar puur tegen het pakket aan maatregelen.
Dat maakt het instrument referendum ook zo belabberd. Want een JA of NEE heeft gewoon gevolgen. Bij een NEE kunnen de Griekse banken en beurs wel sluiten en verslechtert het perspectief voor de burger per direct. Ook al blijven ze op papier deel uitmaken van Euro en EU.
pi_154005925
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat maakt het instrument referendum ook zo belabberd. Want een JA of NEE heeft gewoon gevolgen. Bij een NEE kunnen de Griekse banken en beurs wel sluiten en verslechtert het perspectief voor de burger per direct. Ook al blijven ze op papier deel uitmaken van Euro en EU.
Als ik voor de dood kies heb ik liever een snelle pijnloze als een langzame.
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:26:55 #94
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154005974
quote:

[..]

Juistem.
Hij staat op voor wat hij zegt en aan de Grieken heeft beloofd.
Daarentegen ene Rutte en de rest van de schapen......beehhhhhh...
pi_154006016
quote:

[..]

Een feit is dat bepaald niet natuurlijk.
pi_154006017
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:26 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Juistem.
Dat is wat ik bedoel met die heeft ruggengraad, volgens mij alleen nog in de zuidelijke landen te vinden dat soort!
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:29:36 #97
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154006034
quote:

[..]

En dat is dus speculeren want dat weet je niet.....maar wat we wel weten is dat als Griekenland uit de euro stapt de Europese banken en regeringen de Grieken medogenloos zullen "straffen" om hun koppigheid en weerstand.
Wall Street in het klein is de EU geworden: koud en medogenloos....
pi_154006078
quote:

[..]

Ik had eigenlijk ook liever gezien dat Tsipras en Varoufakis het pakket van maatregelen en steun direct definitief hadden afgewezen. Naar mijn idee zou een dergelijke keus eenvoudig aan het publiek uit te leggen zijn geweest.
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:31:37 #99
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_154006098
quote:
Het referendum is veel enger en gaat slechts over de vraag of het pakket van maatregelen en steun zoals dat voorgesteld is moet worden overgenomen of niet.
Ik ga idd wat kort door de bocht, wat wel zo wordt gepresenteerd.
Daarbij wel opgemerkt dat de gemiddelde Griek op straat, en ook ik maar weinig benul heeft wat 'm precies wordt voorgeschoteld in de media.
Wanneer het puur gaat om de voorgeschotelde keuze, is het rondweg idioot om op die - eerlijkheidshalve - details een referendum uit te schijven,
De regering verhult op deze wijze haar populistisch gedrag, brallend gestuntel en gebrek aan realisme. Na het referendum is er een mandaat waarmee alsnog dat wordt gedaan wat noodzakelijk is.

Voor de gemiddelde Griek lijkt acceptatie van de voorwaarden, los van alle chantage en identiteit, het beste. Jezelf afsnijden van een hulplijn is meestal een slechte methode om er bovenop te komen.
pi_154006111
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:29 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En dat is dus speculeren want dat weet je niet.....maar wat we wel weten is dat als Griekenland uit de euro stapt de Europese banken en regeringen de Grieken medogenloos zullen "straffen" om hun koppigheid en weerstand.
Wall Street in het klein is de EU geworden: koud en medogenloos....
Zou ik er benieuwd naar zijn wat er dan gebeuren zou?
Denk dat ik het liever niet meemaak, en ook de jeugd niet gun.
pi_154006144
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:31 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk ook liever gezien dat Tsipras en Varoufakis het pakket van maatregelen en steun direct definitief hadden afgewezen. Naar mijn idee zou een dergelijke keus eenvoudig aan het publiek uit te leggen zijn geweest.
Waarom uitleggen gewoon dreigen Linksom of rechtsom het zal komen zoals ik het wil!
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:34:53 #102
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154006181
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:26 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Juistem.
Hoevaak Rutte (en trouwens ook Bak Ellende) wel niet dingen beloofd hebben die ze niet waar konden maken. Gewoon liegen om zieltjes te trekken. Dat zo veel mensen daar nog steeds intrappen vind ik verwonderlijk.
Feyenoord!
pi_154006226
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:34 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Hoevaak Rutte (en trouwens ook Bak Ellende) wel niet dingen beloofd hebben die ze niet waar konden maken. Gewoon liegen om zieltjes te trekken. Dat zo veel mensen daar nog steeds intrappen vind ik verwonderlijk.
Welke andere optie is er dan?
Vraag me dit al langer af trouwens, de gedoogpartijen zijn bij mij ook uit het wenslijstje geschrapt.
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:38:58 #104
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154006308
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik ga idd wat kort door de bocht, wat wel zo wordt gepresenteerd.
Daarbij wel opgemerkt dat de gemiddelde Griek op straat, en ook ik maar weinig benul heeft wat 'm precies wordt voorgeschoteld in de media.
Wanneer het puur gaat om de voorgeschotelde keuze, is het rondweg idioot om op die - eerlijkheidshalve - details een referendum uit te schijven,
De regering verhult op deze wijze haar populistisch gedrag, brallend gestuntel en gebrek aan realisme. Na het referendum is er een mandaat waarmee alsnog dat wordt gedaan wat noodzakelijk is.

Voor de gemiddelde Griek lijkt acceptatie van de voorwaarden, los van alle chantage en identiteit, het beste. Jezelf afsnijden van een hulplijn is meestal een slechte methode om er bovenop te komen.
Een hulplijn? Dat ze de grieken nog meer geld gaan lenen (wat ze toch nooit meer terug kunnen betalen) waarna ze nog draconischere maatregelen moeten nemen en er nog meer ellende en armoede in Griekenland komen zie jij als een HULPLIJN? Organisaties als ECB en IMF (mafia) zie jij als een HULPLIJN?

Verder wat bedoel je precies met populistisch gebrabbel en brallen gestuntel? Want als dat ergens te horen is is het wel door EU leiders en figuren als Juncker en Dijsselbloem die de mensen gewoon keihard voorliegen.
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:42:28 #105
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154006404
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Welke andere optie is er dan?
Vraag me dit al langer af trouwens, de gedoogpartijen zijn bij mij ook uit het wenslijstje geschrapt.
Ons land word al decennia bestuurd door de volgende partijen: CDA, VVD, PVDA, D66. Wil je wat anders zou je voor een van de andere partijen moeten kiezen. Persoonlijk vind ik Jesse Klaver het de laatste tijd erg goed doen. Ik zit al jaren te wachten op een politicus die eens stevige kritiek uit op het financiele stelsel en het feit dat Nederland een belastingparadijs is voor multinationals en hij (en de SP af en toe) zijn de enige die daar wat tegen in de melk proberen te brokkelen.

Of een partij als de Piratenpartij. Maar misschien komt er in Nederland ook wel een beweging als Podemos of Syriza.
Feyenoord!
pi_154006639
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:42 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ons land word al decennia bestuurd door de volgende partijen: CDA, VVD, PVDA, D66. Wil je wat anders zou je voor een van de andere partijen moeten kiezen. Persoonlijk vind ik Jesse Klaver het de laatste tijd erg goed doen. Ik zit al jaren te wachten op een politicus die eens stevige kritiek uit op het financiele stelsel en het feit dat Nederland een belastingparadijs is voor multinationals en hij (en de SP af en toe) zijn de enige die daar wat tegen in de melk proberen te brokkelen.

Of een partij als de Piratenpartij. Maar misschien komt er in Nederland ook wel een beweging als Podemos of Syriza.
Denk of vermoed dat ze allemaal wel dromen om hetzelfde als Kok te kunnen gaan verdienen?
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:53:32 #107
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_154006647
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:38 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Een hulplijn? Dat ze de grieken nog meer geld gaan lenen (wat ze toch nooit meer terug kunnen betalen) waarna ze nog draconischere maatregelen moeten nemen en er nog meer ellende en armoede in Griekenland komen zie jij als een HULPLIJN? Organisaties als ECB en IMF (mafia) zie jij als een HULPLIJN?

Verder wat bedoel je precies met populistisch gebrabbel en brallen gestuntel? Want als dat ergens te horen is is het wel door EU leiders en figuren als Juncker en Dijsselbloem die de mensen gewoon keihard voorliegen.
Hulplijn moet je niet zien als hulpvaardig zonder dat er wat tegenover moet staan.
Het is natuurlijk pressie en je reinste chantage.

Dat afwijzen van de EU voorwaarden klinkt stoer maar wanneer je van ¤400 met z'n achten moet overleven en geen sociale voorzieningen hebt, is het beter zuur te eten dan zoet te sterven.
Kiezen vanuit een luxe stoel anders dan wanneer je werkeloos zonder perspectief op de kruk zit.

De regering is incapabel (en gebleken) en maken beloftes die ze nimmer en al op voorhand (van wisten) nooit hebben kunnen waarmaken. Dat lijkt eerlijk en oprecht maar is net zo oneerlijk als hoe onze regeringsleiders hun waarheid aan ons verkondigen. Kern is dat het systeem zich wil blijven bewegen zoals het zich doet,.

Neem niet weg dat ik het met je eens ben.

We zijn verzeild geraakt in een (monetaire) dictatuur waarbij voor het (globale) systeem alleen nog de winst telt.
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:57:00 #108
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154006748
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:42 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Speciale belastingen voor multinationals vind ik niet zo erg want die brengen veel werkgelegenheid.
Wat ik wel erg vind is al die aso maatregelen naar bejaarden toe.
Afijn, dat zijn de zegeningen van de EU, dat zullen de Grieken nu ook wel begrijpen...
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:58:51 #109
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154006794
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:53 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hulplijn moet je niet zien als hulpvaardig zonder dat er wat tegenover moet staan.
Het is natuurlijk pressie en je reinste chantage.

Dat afwijzen van de EU voorwaarden klinkt stoer maar wanneer je van ¤400 met z'n achten moet overleven en geen sociale voorzieningen hebt, is het beter zuur te eten dan zoet te sterven.
Kiezen vanuit een luxe stoel anders dan wanneer je werkeloos zonder perspectief op de kruk zit.

De regering is incapabel (en gebleken) en maken beloftes die ze nimmer en al op voorhand (van wisten) nooit hebben kunnen waarmaken. Dat lijkt eerlijk en oprecht maar is net zo oneerlijk als hoe onze regeringsleiders hun waarheid aan ons verkondigen. Kern is dat het systeem zich wil blijven bewegen zoals het zich doet,.

Neem niet weg dat ik het met je eens ben.

We zijn verzeild geraakt in een (monetaire) dictatuur waarbij voor het (globale) systeem alleen nog de winst telt.
Mooi samen gevat. Dat is de "democrastische" wall street USA methode.
pi_154006988
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:57 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Speciale belastingen voor multinationals vind ik niet zo erg want die brengen veel werkgelegenheid.
.
Mits dat ze daar inderdaad voor zorgen inderdaad niet, hebben wij trouwens ook geen belastingen op wat over zee weggaat?
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:09:01 #111
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_154007054
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Denk of vermoed dat ze allemaal wel dromen om hetzelfde als Kok te kunnen gaan verdienen?
Dat is ook probleem en de uitdaging. Macht corrumpeert.
Wanneer je met de regels van het huidige systeem, het systeem omver wilt werpen, zal dat niet lukken.

Splinterpartijen ter linker en rechterzijde, dienen slechts als bliksemafleider en geven de illusie dat zij wat zouden kunnen veranderen. Neem als voorbeeld, PVV die wordt systematisch in een bepaald daglicht geplaatst, bejegend en (ook door haar eigen opstelling & volslagen onkunde) is & wordt geen serieuze gesprekspartner. De SP is wat volwassener geworden en staat structureel buitenschot omdat zij haar principe niet wil/kan laten vallen.
De partijen rondom het midden blijven over en bepalen de koers, omdat zij zich conformeren aan het systeem en natuurlijk tot doel hebben zelf te blijven voortbestaan.

Puur het feit dat een Partij over z'n z'n ideologische principes wil/kan onderhandelen in ruil voor wat anders, geeft aan dat ze onbetrouwbaar zijn, Je kan ze alleen kiezen, zonder te weten wat en waarvoor ze (voor je) zullen kiezen.
pi_154007191
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:29 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En dat is dus speculeren want dat weet je niet.....
De kans dat men tussen het bekend worden van de uitslag zondagavond laat en het moment dat beurzen en banken weer actief worden op maandag tot een akkoord komt na een NEE acht ik niet heel groot.

quote:
maar wat we wel weten is dat als Griekenland uit de euro stapt de Europese banken en regeringen de Grieken medogenloos zullen "straffen" om hun koppigheid en weerstand.
Nee, die nieuwe munt zal dan dalen omdat er onvoldoende vertrouwen in is. Dat is pure marktwerking en heeft niks met je complotten te maken.
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:16:16 #113
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154007216
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:57 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat ik wel erg vind is al die aso maatregelen naar bejaarden toe.
Afijn, dat zijn de zegeningen van de EU, dat zullen de Grieken nu ook wel begrijpen...
Ik vind het uitermate slecht dat een multinational als Starbucks bijna geen belasting betaald. Die ontrekken zo enorme bedragen geld aan het publiek belang.
Feyenoord!
pi_154007230
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:31 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe eenvoudig dat is. Dan zouden ze immers ook de problemen die daar uit voortkomen moeten uitleggen en verantwoorden. En juist die schuld proberen ze af te schuiven.
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:17:04 #115
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154007237
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is ook probleem en de uitdaging. Macht corrumpeert.
Wanneer je met de regels van het huidige systeem, het systeem omver wilt werpen, zal dat niet lukken.

Splinterpartijen ter linker en rechterzijde, dienen slechts als bliksemafleider en geven de illusie dat zij wat zouden kunnen veranderen. Neem als voorbeeld, PVV die wordt systematisch in een bepaald daglicht geplaatst, bejegend en (ook door haar eigen opstelling & volslagen onkunde) is & wordt geen serieuze gesprekspartner. De SP is wat volwassener geworden en staat structureel buitenschot omdat zij haar principe niet wil/kan laten vallen.
De partijen rondom het midden blijven over en bepalen de koers, omdat zij zich conformeren aan het systeem en natuurlijk tot doel hebben zelf te blijven voortbestaan.

Puur het feit dat een Partij over z'n z'n ideologische principes wil/kan onderhandelen in ruil voor wat anders, geeft aan dat ze onbetrouwbaar zijn, Je kan ze alleen kiezen, zonder te weten wat en waarvoor ze (voor je) zullen kiezen.
je ziet nu met Syriza en Podemos dat het blijkbaar toch wel kan. Er word in ieder geval flink aan de tralies van het systeem getrokken.
Feyenoord!
pi_154007253
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, die nieuwe munt zal dan dalen omdat er onvoldoende vertrouwen in is. Dat is pure marktwerking en heeft niks met je complotten te maken.
En de Euro zal dan stijgen door meer vertrouwen?
En dan heb ik het nog niet eens over landen die daarnaar evt ook zouden willen afhaken.

Een schaap over de dam. LOL.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2015 16:18:50 ]
pi_154007299
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

En de Euro zal dan stijgen door meer vertrouwen?
En dan heb ik het nog niet eens over landen die daarnaar evt ook zouden willen afhaken.
Een stijgende Euro zou me niet verbazen maar wellicht gebeurt daar ook gewoon niet veel mee.
Maar ik denk dat een imploderende Drachme andere landen die volgens jou zouden kunnen denken over afhaken behoorlijk afschrikt.
pi_154007367
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een stijgende Euro zou me niet verbazen maar wellicht gebeurt daar ook gewoon niet veel mee.
Maar ik denk dat een imploderende Drachme andere landen die volgens jou zouden kunnen denken over afhaken behoorlijk afschrikt.
Zou ook kunnen denk ik, de ander kant van de medaile, maar stel eens?
https://www.google.nl/sea(...)ed=0CCQQsAQ&tbm=isch
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:23:06 #119
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_154007396
quote:

[..]

Een imploderende Drachme is toch slechts tijdelijk, tuurlijk is die munt de eerste paar jaar geen ruk waard. Maar uit dat dal klimmen is misschien wel makkelijker dan het alternatief.
Op korte termijn zal het zeker afschrikken maar op lange termijn ben ik daar niet zo zeker van....
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:24:47 #120
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154007445
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De kans dat men tussen het bekend worden van de uitslag zondagavond laat en het moment dat beurzen en banken weer actief worden op maandag tot een akkoord komt na een NEE acht ik niet heel groot.

[..]

Volgens mij mis jij de helft van nieuwslezingen.
Ik weet nog goed dat Finland overwoog om uit de Eu te stappen.
De Finnen werden bedolven onder Eu dreigementen dat zij uitgesloten zouden worden van "voordelige" handels deals" etc etc....maw. je blijft er in of anders.....!!!
pi_154007463
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou ook kunnen denk ik, de ander kant van de medaile, maar stel eens?
https://www.google.nl/sea(...)ed=0CCQQsAQ&tbm=isch
Die zitten niet bepaald in de Euro

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:23 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Een imploderende Drachme is toch slechts tijdelijk, tuurlijk is die munt de eerste paar jaar geen ruk waard. Maar uit dat dal klimmen is misschien wel makkelijker dan het alternatief.
Op korte termijn zal het zeker afschrikken maar op lange termijn ben ik daar niet zo zeker van....
Ik weet niet hoe tijdelijk dat is. In het geval van de Drachme is hun enige resterende economische instrument devalueren. Ook zal de inflatie hoog blijven.
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:25:47 #122
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154007471
quote:

[..]

En een scenario dat volgens Schäuble in 2012 door velen in Europa werd overwogen: Griekenland uit de euro jagen en tenonder laten gaan als waarschuwing voor de rest.
pi_154007482
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:24 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Volgens mij mis jij de helft van nieuwslezingen.
Ik weet nog goed dat Finland overwoog om uit de Eu te stappen.
De Finnen werden bedolven onder Eu dreigementen dat zij uitgesloten zouden worden van "voordelige" handels deals" etc etc....maw. je blijft er in of anders.....!!!
Ik weet niet welke nieuwsberichten jij leest maar wanneer is er exact serieus sprake geweest van Finnen die overwogen uit de EU te stappen?
pi_154007501
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En een scenario dat volgens Schäuble in 2012 door velen in Europa werd overwogen: Griekenland uit de euro jagen en tenonder laten gaan als waarschuwing voor de rest.
quote:

[..]

Zou het niet het tegenovergestelde kunnen bewegen?
Het blijft afwachten en raden en zou ik het willen meemaken of mijn nageslacht willen gunnen?
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:27:25 #125
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154007506
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:16 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik vind het uitermate slecht dat een multinational als Starbucks bijna geen belasting betaald. Die ontrekken zo enorme bedragen geld aan het publiek belang.
Dat is iets om over te onderhandelen.
Starbucks heeft dus wel zijn koffiebranderij in NL dus mag hij ook iets eisen.
Of die eisen buitensporig zijn weet ik niet maar de Yanks te kennen knijpen ze je uit als een citroen.....
pi_154007511
quote:

[..]

Na jaren van onderhandelen en steeds maar toegeven aan de Griekse wensen kan ik me voorstellen dat een "Wie niet horen wil moet maar voelen" scenario een keer aan de orde komt.
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:28:27 #127
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154007541
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik weet niet welke nieuwsberichten jij leest maar wanneer is er exact serieus sprake geweest van Finnen die overwogen uit de EU te stappen?
Dit zegt mij al genoeg dus....
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:29:14 #128
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154007561
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Na jaren van onderhandelen en steeds maar toegeven aan de Griekse wensen kan ik me voorstellen dat een "Wie niet horen wil moet maar voelen" scenario een keer aan de orde komt.
"Na jaren van onderhandelen en steeds maar toegeven aan de Griekse wensen" _O-
pi_154007572
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dit zegt mij al genoeg dus....
Heb even gegoogled en kan niet meer vinden dan een of andere roddel van een paar jaar terug.
Maar kan me niet voorstellen dat dat is wat je bedoelt. Dan zou je je namelijk wel weer heel erg voor schut zetten.
pi_154007573
quote:

[..]

Ook daarin zou ik me kunnen vinden, maar waaraan is de hulp aan hun het meeste opgegaan, hoor verhalen over 90 proc aan franse en duitse banken, hebben die hun kapitaal dan weg getrokken daar?
Als het al zo zou zijn trouwens?
pi_154007599
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

"Na jaren van onderhandelen en steeds maar toegeven aan de Griekse wensen" _O-
Ja, zo is het nu eenmaal. Het huidige voorgestelde pakket is al weer veel milder voor de Grieken dan het vorige voorstel.
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:31:00 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154007610
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:17 schreef Japie77 het volgende:

[..]

je ziet nu met Syriza en Podemos dat het blijkbaar toch wel kan. Er word in ieder geval flink aan de tralies van het systeem getrokken.
Ze willen het systeem afbreken zonder er iets voor in de plaats te hebben ja. Oftewel een ongeorganiseerde chaos. :')
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:31:25 #133
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154007618
quote:

[..]

Onzin. De grieken hebben juist hervormingen doorgevoerd, precies wat Europa wenste alleen het resultaat was niet optimaal.
Maar de EU wenst binnen belachelijke afzienbare tijd haar bank leningen veilig te stellen en moet Griekenland snel uitgeperst worden. Elke idioot weet dat je een dergelijk financieel probleem nooit binnen een paar jaar kan oplossen, dat kan een tiental jaren duren. Maar nee hoor, de aasgieren willen perse snel het geld terug, al betekent dit vette armoede voor de gemiddelde Griek....
pi_154007626
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb even gegoogled en kan niet meer vinden dan een of andere roddel van een paar jaar terug.
Maar kan me niet voorstellen dat dat is wat je bedoelt. Dan zou je je namelijk wel weer heel erg voor schut zetten.
Voorschut zet ik me ook vaak gemoeg maar het staat er dan wel en hoop dat ik er mensen mee aan het denken zet, ieder zijn mening vindt ik interesant.
En denk dat de oplossing wel eens kinderlijk eenvoudig zou kunnen zijn, vaak genoeg meegemaakt dat ik iets zocht en een kind vond zomaar de oplossing en ook nog met minder handelingen!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2015 16:32:55 ]
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:33:22 #135
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154007659
quote:

[..]

Jezus, dus zoeken kan je ook al niet?
Binnen 3 seconden gevonden. Zo ver dus jouw expertise op dit gebied....uche uche uche....
http://www.telegraph.co.u(...)-up-of-eurozone.html
pi_154007676
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Onzin. De grieken hebben juist hervormingen doorgevoerd, precies wat Europa wenste alleen het resultaat was niet optimaal.
Onzin, ze hebben veel niet of maar halfslachtig doorgevoerd.

[
quote:
Maar de EU wenst binnen belachelijke afzienbare tijd haar bank leningen veilig te stellen en moet Griekenland snel uitgeperst worden. Elke idioot weet dat je een dergelijk financieel probleem nooit binnen een paar jaar kan oplossen, dat kan een tiental jaren duren. Maar nee hoor, de aasgieren willen perse snel het geld terug, al betekent dit vette armoede voor de gemiddelde Griek....
Onzin. De Grieken hebben hele soepele betalingsvoorwaarden gekregen, leningen met zeer lange looptijden en lage rentes.

Lees je aub eens even in over dit onderwerp. Want het gaat nu echt nergens meer over.
pi_154007684
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Binnen 3 seconden gevonden. Zo ver dus jouw expertise op dit gebied....uche uche uche....
Jij bent ambtenaar?
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:34:37 #138
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154007691
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ze willen het systeem afbreken zonder er iets voor in de plaats te hebben ja. Oftewel een ongeorganiseerde chaos. :')
Met enorme systeemsveranderingen krijg je altijd eerst chaos. Je moet eerst chaos hebben voor er iets nieuws kan ontstaan.
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:34:53 #139
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154007696
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

[

[..]

Onzin. De Grieken hebben hele soepele betalingsvoorwaarden gekregen, leningen met zeer lange looptijden en lage rentes.

Lees je aub eens even in over dit onderwerp. Want het gaat nu echt nergens meer over.
Die expertise van jouw heb ik al onderuit gehaald hierboven.... _O-
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:35:07 #140
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154007701
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:27 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat is iets om over te onderhandelen.
Starbucks heeft dus wel zijn koffiebranderij in NL dus mag hij ook iets eisen.
Of die eisen buitensporig zijn weet ik niet maar de Yanks te kennen knijpen ze je uit als een citroen.....
Nederlandse multinationals zitten massaal in belastingparadijzen'
Foto: Thinkstock
Gepubliceerd: 30 maart 2013 08:36
Laatste update: 30 maart 2013 10:05

Grote Nederlandse multinationals maken massaal gebruik van brievenbusfirma's in buitenlandse belastingparadijzen.
Ze hebben in totaal 237 dochterbedrijven gevestigd in één van de negen belastingvrije landen. Shell en ABN Amro hebben de meeste postbusfirma's. Dat schrijft de Volkskrant zaterdag.

De krant deed onderzoek naar de dochterbedrijven van 26 grote Nederlandse multinationals op Bermuda, de Kaaimaneilanden, de Bahama's, Bahrein, de Maldiven, de Britse Maagdeneilanden en de Britse Kanaaleilanden Jersey, Guernsey en Isle of Man. Hier betalen bedrijven geen belasting over hun winsten.

Shell heeft in zes belastingvrije landen in totaal 85 dochterbedrijven. ABN Amro zit met 54 dochters in vijf landen en oliehandelaar Vitol heeft 17 bedrijven in vijf landen.

Informatie

In zijn onderzoek stuitte de krant op spaarzaam verstrekte informatie. Dat onderzoek is gebaseerd op informatie die te vinden is bij de kamers van koophandel van de negen 'belastingparadijzen'.

PvdA-leider Diederik Samsom zei vrijdag in het programma College Tour dat hij belastingontduiking van buitenlandse multinationals via Nederland stap voor stap wil gaan aanpakken.

Geld langssluizen

''Ik vind het een slecht idee dat Nederland een belastingparadijs is; dat we te weinig belasting heffen op bedrijven die hier niks doen, maar alleen maar hun geld langssluizen'', vindt Samsom.

Via Nederland worden door multinationals als Apple en Starbucks jaarlijks voor - volgens sommige schattingen - duizenden miljarden euro’s doorgesluisd. Daarmee voorkomen ze dat ze in andere landen veel belasting moeten betalen.
Feyenoord!
pi_154007705
quote:

[..]

Finnen bereiden zich voor op een uiteenval van de eurozone... Dat is wat anders dan dat ze voorbereiden om eruit te stappen. Elke serieuze regering heeft plannen indien ze terugmoeten naar een andere munt.
Naturheilmittel
pi_154007713
quote:

[..]

Je weet wat voor blad je quote en dat zeer kort daarna alles compleet werd ontkend?
Want dit was inderdaad het "incident" waar ik naar verwees waarvan ik vermoedde dat je je er mee voor schut zou zetten...
pi_154007734
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Die expertise van jouw heb ik al onderuit gehaald hierboven.... _O-
Hieruit blijkt dat je me gelijk geeft in het ontkrachten van je post.
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:36:56 #144
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154007754
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hieruit blijkt dat je me gelijk geeft in het ontkrachten van je post.
ga maar ff lezen.
http://ec.europa.eu/europe2020/pdf/csr2014/nrp2014_greece_en.pdf
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:37:31 #145
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154007769
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je weet wat voor blad je quote en dat zeer kort daarna alles compleet werd ontkend?
Want dit was inderdaad het "incident" waar ik naar verwees waarvan ik vermoedde dat je je er mee voor schut zou zetten...
Ach ja de bron onbetrouwbaar noemen. 1 van die slappe excuses als je onderuit word gehaald.... _O-

http://reason.com/blog/20(...)leave-the-euro-as-fr
http://www.washingtonpost(...)y-to-leave-the-euro/
http://www.forbes.com/sit(...)uro-as-krugman-says/
pi_154007785
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Onzin. De grieken hebben juist hervormingen doorgevoerd
Syriza draaide de belangrijkste hervormingen terug. Verkiezingsbeloften waarmaken en zulks.
Naturheilmittel
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:39:20 #147
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_154007822
quote:

[..]

Een roddel??? Volgens mij was het toch echt de Finse minister van financiën die dit riep.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_154007826
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:37 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ach ja de bron onbetrouwbaar noemen. 1 van die slappe excuses als je onderuit word gehaald.... _O-
Dat is slechts 1 van de 3 elementen die ik aanhaal.
wederom een teken dat het je te hoog is gegrepen.
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:40:01 #149
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154007842
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

[..]

tuurlijk, daar ligt het aan... :')
quote:
A principal cause of the Greek economic depression of the past six years, which is now on a scale of that of the United States in the 1930s, has been the pursuit of excessive budget austerity within a euro straitjacket. That straitjacket has denied Greece the ability to adjust its currency exchange rate to offset the harm of massive budget belt-tightening. The net result has been a 25 percent decline in the Greek economy and a rise in Greek unemployment to over 25 percent. It has also brought in its wake the fragmentation of Greek politics and the destruction of its middle class.

Undeterred by the disastrous results wrought by its past policy prescriptions, the I.M.F. and the European Union have persisted in asking of Greece further large scale budget cuts and painful structural reform. They do so without explaining why such policies, which have failed so miserably in the past, would now somehow lead to Greek economic growth.
http://www.nytimes.com/ro(...)aitjacket-for-greece
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:40:55 #150
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154007872
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:39 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Een roddel??? Volgens mij was het toch echt de Finse minister van financiën die dit riep.
"There are no rules on how to leave the euro but it is only a matter of time," said Timo Soini, leader of the True Finn party, to the U.K.'s Telegraph. "Either the south or the north will break away because this currency straitjacket is causing misery for millions and destroying Europe's future. It is a total catastrophe. We are going to run out of money the way we are going. But nobody in Europe wants to be the first to get out of the euro and take all the blame."
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:41:16 #151
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154007882
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_154007905
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:40 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

"There are no rules on how to leave the euro but it is only a matter of time," said Timo Soini, leader of the True Finn party, to the U.K.'s Telegraph. "Either the south or the north will break away because this currency straitjacket is causing misery for millions and destroying Europe's future. It is a total catastrophe. We are going to run out of money the way we are going. But nobody in Europe wants to be the first to get out of the euro and take all the blame."
Waar meneer dus niet bepaald riep wat je claimde.
pi_154007931
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar ze zijn dus aan het wachten op het eerste schaap toch?

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2015 16:43:57 ]
pi_154007958
Ondertussen zit Finland nog fijn bij de euro.
Naturheilmittel
pi_154007992
Wie zou er nog meer op aan het wachten zijn, maar heeft het nog niet uitgesproken?
pi_154008019
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:45 schreef john2406 het volgende:
Wie zou er nog meer op aan het wachten zijn, maar heeft het nog niet uitgesproken?
Iedereen wacht. Iedereen heeft plannen.

Niet iedereen hier snapt wat overheden doen. Plannen voor de toekomst is hun hele taak.
Naturheilmittel
pi_154008157
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:46 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Niet iedereen hier snapt wat overheden doen. Plannen voor de toekomst is hun hele taak.
Zou ik het wel begrijpen?
Hoe haal ik iemand zoveel uit zijn broekzak zodat die genoeg heeft om het aan te vullen zodat ik de volgende keer geen lege broekzak aantref?

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2015 16:51:12 ]
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:51:47 #158
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154008183
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja als je de rest ook niet leest dan ontgaat je nogal wat.
Finland has veto power over future bailouts, and Finnish politicians have openly said that they are preparing for a eurozone breakup. If the Greek government does not get a handle on its finances quick an interesting and unpredicted economic and political reality could begin to unfold.

maw. Finland DREIGDE uit de EU te stappen als de ongecontroleerde geldstroom door bleef gaan richting Griekenland.
Wat is er mis met mijn claim dan?
pi_154008188
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou ik het wel begrijpen?
Hoe haal ik iemand zoveel uit zijn broekzak zodat die genoeg heeft om het aan te vullen zodat ik de volgende keer geen lege broekzak aantref?
Dat is gewoon belastingheffen.
Naturheilmittel
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:52:52 #160
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154008223
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:46 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Blijkbaar lukt het niet erg met de EU planning...... :N
pi_154008242
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tja als je de rest ook niet leest dan ontgaat je nogal wat.
Finland has veto power over future bailouts, and Finnish politicians have openly said that they are preparing for a eurozone breakup. If the Greek government does not get a handle on its finances quick an interesting and unpredicted economic and political reality could begin to unfold.

maw. Finland DREIGDE uit de EU te stappen als de ongecontroleerde geldstroom door bleef gaan richting Griekenland.
Wat is er mis met mijn claim dan?
Lees nu zelf nog eens wat je schrijft. Want dit gaat helemaal nergens over...
pi_154008258
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:51 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Dat is gewoon belastingheffen.
Snap ik ook hoor, daarbij wil ik ook een goede infra het liefst door de burgers betaald en het kapitaal moet snel door kunnen met hun vrachtverkeer.
pi_154008283
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat je wel alles snapt wat hier gebeurt?
I´m back.
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:55:29 #164
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154008305
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Lees nu zelf nog eens wat je schrijft. Want dit gaat helemaal nergens over...
Echt er is iets zwaar mis met je......zelfs de koppen van de bronnen roepen: http://reason.com/blog/2012/08/24/finland-is-ready-to-leave-the-euro-as-fr

Maar toegeven dat je mis zit is iets wat niet in jouw woordenboek voorkomt....derhalve hebben we hier dus te maken met een beroeps troll....................
pi_154008335
quote:
5s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat je wel alles snapt wat hier gebeurt?
Hier in het topic is het overduidelijk inderdaad. Op wat toch al onbegrijpelijke types na dan.
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:57:47 #166
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154008379
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 02-07-2015 17:06:53 ]
pi_154008398
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hier in het topic is het overduidelijk inderdaad. Op wat toch al onbegrijpelijke types na dan.
Ik bedoel met Griekenland uiteraard. Krijg de indruk dat die gasten die aan de touwtjes trekken nl. ook totaal het overzicht zijn verloren. Noch dat ze enige echte sjoege hebben van wat de gevolgen zijn van hun daden...
I´m back.
pi_154008419
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zou het niet eentonig worden om mensen niet te stimuleren hun denktank aan te zetten?
Wat er dan ook uitkomt!
pi_154008457
[quote]0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Echt er is iets zwaar mis met je......zelfs de koppen van de bronnen roepen: http://reason.com/blog/2012/08/24/finland-is-ready-to-leave-the-euro-as-fr

Maar toegeven dat je mis zit is iets wat niet in jouw woordenboek voorkomt....derhalve hebben we heir dus te maken met een beroeps troll....................
[/quote]

Sorry maar dit gaat echt nergens meer over. Dit is op geen enkele wijze een onderbouwing voor wat je claimde. Ik zal je even helpen, dit was je claim:

[q]Ik weet nog goed dat Finland overwoog om uit de Eu te stappen.
De Finnen werden bedolven onder Eu dreigementen dat zij uitgesloten zouden worden van "voordelige" handels deals" etc etc....maw. je blijft er in of anders.....!!![/q]

Zelfs de titel van een blogje op een of andere bijzonder vage site helpt je daarbij niet.
pi_154008512
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik bedoel met Griekenland uiteraard. Krijg de indruk dat die gasten die aan de touwtjes trekken nl. ook totaal het overzicht zijn verloren. Noch dat ze enige echte sjoege hebben van wat de gevolgen zijn van hun daden...
Wat er in Griekenland gebeurt is wat lastiger in te schatten lijkt me. Syriza lijkt zwaar in paniek.
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:02:38 #171
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_154008527
Weer even terug on-topic, dames? Kibbelen over wie nou op de juiste manier de tekst interpreteert kan ergens anders wel.
pi_154008536
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat er in Griekenland gebeurt is wat lastiger in te schatten lijkt me. Syriza lijkt zwaar in paniek.
Wie zou er dan nou zwaarder in paniek zijn?
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:03:09 #173
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154008539
De Noren is het prima bevallen om zelfstandig te blijven. Ja, ze hebben veel olie maar ook zonder die extra opbrengsten zouden ze het prima doen. Ik stel niet dat het voor Nederland een optie is, daar doe ik geen uitspraak over.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154008559
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wie zou er dan nou zwaarder in paniek zijn?
Zwaarder dan Syriza? De gemiddelde Griekse bejaarde denk ik.
pi_154008561
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De Noren is het prima bevallen om zelfstandig te blijven. Ja, ze hebben veel olie maar ook zonder die extra opbrengsten zouden ze het prima doen. Ik stel niet dat het voor Nederland een optie is, daar doe ik geen uitspraak over.
Ja maar komt daar net zoveel binnen wat ingeklaard of evt uitgeklaard zou moeten worden?
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:04:22 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154008568
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:34 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Met enorme systeemsveranderingen krijg je altijd eerst chaos. Je moet eerst chaos hebben voor er iets nieuws kan ontstaan.
Vind je het vreemd dat ik liever niet dat soort experimenten onderga?
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:06:11 #177
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_154008612
quote:

[..]

En dat scenario zorgt ervoor dat Griekenland uit de shit geraakt? Stel dat de huidige Griekse regering valt en dat het volk ja stemt tegen de voorstellen van de trojka. Is dat de oplossing dan?
pi_154008637
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zwaarder dan Syriza? De gemiddelde Griekse bejaarde denk ik.
Wetende dat menig bejaarde met hun staatspensioentje daar ook hun kinderen en kleinkinderen moet onderhouden hè. Maar ja, dat is nog niet genoeg hè, toch?
Ik begrijp niet dat iemand sociaaldemocraat zijnde als Dijsselbloem dit soort draconische maatregelen kan doordrukken... wetende wat we allemaal weten dat de puissant rijken in Griekenland jaren en jarenlang 0 % belasting betaalden en nu allang hun kapitaal op een Zwitserse of Luxemburgse bankrekening hebben gezet.
I´m back.
pi_154008646
Hoe wil men dat weten of oplossen kunnen, zijn ze er inmiddels al achter waarom de economie niet aantrekt of niet genoeg aantrekt?
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:07:45 #180
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154008648
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het gaat er om hoe slecht het gaat, als het slecht genoeg gaat (Griekenland) dan heb je weinig te verliezen.
#NoDAPL
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:08:01 #181
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154008656
We weten sowieso wat er zal gebeuren. De meerderheid stemt ja, Tsipras neemt ontslag, er komen waarschijnlijk nieuwe verkiezingen, en we strompelen naar de volgende crisis, de vluchtelingen bvb.
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:08:30 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154008673
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het gaat er om hoe slecht het gaat, als het slecht genoeg gaat (Griekenland) dan heb je weinig te verliezen.
Vergeleken met Somalie hebben de Grieken nog heel wat te verliezen.
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:08:35 #183
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154008675
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wetende dat menig bejaarde met hun staatspensioentje daar ook hun kinderen en kleinkinderen moet onderhouden hè. Maar ja, dat is nog niet genoeg hè, toch?
Wat bij mij de vraag oproept hoe het dan verder moet met die mensen die geen familie hebben en er slecht voor staan.
#NoDAPL
pi_154008681
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:06 schreef -Techno- het volgende:

[..]

En dat scenario zorgt ervoor dat Griekenland uit de shit geraakt?
Nee, zeker niet. Maar als de Grieken niet mee willen werken, dan houdt het wel op na lange tijd.

quote:
Stel dat de huidige Griekse regering valt en dat het volk ja stemt tegen de voorstellen van de trojka. Is dat de oplossing dan?
ook dan is het niet eenvoudig. En voor bijna geen enkel onderwerp geloof ik in iets als de oplossing. Zo moet een regering die serieus bezig gaat daar bijvoorbeeld ook het perspectief krijgen op schuldenreductie wat mij betreft.
pi_154008698
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En wij nog heel veel te geven of niet, zou de politiek het hier doen waarvoor ze het in Somalie doen?
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:09:40 #186
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154008704
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja maar Griekenland is geen 'primitief' Africaans land, wat ook de uitkomst is ze zullen uiteindelijk wel weer aanhaken bij de rest van Europa.
#NoDAPL
pi_154008720
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat bij mij de vraag oproept hoe het dan verder moet met die mensen die geen familie hebben en er slecht voor staan.
Prullenbakken afzoeken, denk ik.
I´m back.
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:11:55 #188
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154008756
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Prullenbakken afzoeken, denk ik.
Of stelen en fraude plegen.
#NoDAPL
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:13:45 #189
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154008807
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In de derde wereld zijn er honderden miljoenen, zelfs miljarden die dat lot treft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154008816
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Of stelen en fraude plegen.
Fraude plegen? Hoe?
Ik bedoel, ik weet hier in NL niet eens hoe ik eens fraude zou kunnen plegen, terwijl ik het idee heb dat half NL het doet, allerlei Hongaren en weet ik veel wat en de rest valt graaiend over elkaar heen...
I´m back.
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:14:27 #191
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154008833
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de derde wereld zijn er honderden miljoenen, zelfs miljarden die dat lot treft.
Tegelijkertijd zijn er in de derdewereld steenrijke mensen die niets van hun welvaart delen met de rest van de bevolking.
#NoDAPL
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:15:38 #192
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154008851
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het gaat komen of je het nou wil of niet. Het huidige systeem is gewoon niet houdbaar maar de mensen aan de macht willen het niet opgeven. Dus dan moet je eerst een soort van revolutie krijgen voordat er wat gaat veranderen.
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:15:52 #193
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154008860
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Fraude plegen? Hoe?
Ik bedoel, ik weet hier in NL niet eens hoe ik eens fraude zou kunnen plegen, terwijl ik het idee heb dat half NL het doet, allerlei Hongaren en weet ik veel wat en de rest valt graaiend over elkaar heen...
Ik ben er ook niet goed in maar het schijnt dat er best veel mogelijkheden zijn. Word je gepakt dan ga je naar de gevangenis, dat is niet slechter dan het leven op straat. Zie hier waarom ze in bepaalde landen graag de gevangenis onaangenaam maken wat in essentie een extra straf is aangezien de vrijheidsberoving al een straf is.
#NoDAPL
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:17:34 #194
45206 Pietverdriet
pi_154008893
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tegelijkertijd zijn er in de derdewereld steenrijke mensen die niets van hun welvaart delen met de rest van de bevolking.
Jij bent rijk naar derde wereld maatstaf
pi_154008915
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet goed in maar het schijnt dat er best veel mogelijkheden zijn. Word je gepakt dan ga je naar de gevangenis, dat is niet slechter dan het leven op straat. Zie hier waarom ze in bepaalde landen graag de gevangenis onaangenaam maken wat in essentie een extra straf is aangezien de vrijheidsberoving al een straf is.
Als je het goed doet, dan emigreer je vervolgens naar een land dat geen uitleveringsverdrag heeft met NL/EU hè. Die puissant rijken frauderen moreel gesproken eigenlijk ook, maar dan wel legaal, en mogen in Griekenland blijven wonen.
I´m back.
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:18:59 #196
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154008946
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, maar is dat omdat wij hen arm maken? In het 'westen' wordt het geld al oneerlijk verdeeld bij de bronnen zelf en in een deel van de 'westerse' wereld wordt er vervolgens wat herverdeeld. Is een groot deel van het probleem in de derde wereld niet dat die volkeren weigeren om een goede democratie op touw te zetten en wat te herverdelen? Belasting innen bij de rijkere mensen, noodzakelijke infrastructuur aanleggen, een goed klimaat scheppen voor bedrijven => meer banen en minder armoede ...=>
#NoDAPL
pi_154008961
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Delen als ze al voor werkgelegenheid zorgen zouden was dat niet al wat?
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:20:04 #198
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154008967
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je het goed doet, dan emigreer je vervolgens naar een land dat geen uitleveringsverdrag heeft met NL/EU hè. Die puissant rijken frauderen moreel gesproken eigenlijk ook, maar dan wel legaal, en mogen in Griekenland blijven wonen.
Inderdaad.
#NoDAPL
pi_154008993
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zij zouden zomaar rijker kunnen zijn of niet, hadden ze ons maar wild gelaten zei ik vroeger wel eens.
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:23:12 #200
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_154009055
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:15 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het gaat komen of je het nou wil of niet. Het huidige systeem is gewoon niet houdbaar maar de mensen aan de macht willen het niet opgeven. Dus dan moet je eerst een soort van revolutie krijgen voordat er wat gaat veranderen.
Niet alleen hun hoor, een heel groot deel van de westerse wereld wil dit niet. Daarnaast geloof ik niet in een positieve uitkomst van een eventuele revolutie.
pi_154009124
Interessante column in de FAZ (Duits), heb zo gauw wat stukjes vertaald die mij het belangrijkst leken:
quote:
Grieken zonder overheidsapparaat

Waarom lukt in Athene niet, wat in Spanje, Portugal, Ierland en Cyprus wel lukte? Griekenland beschikt niet over een overheidsapparaat dat in staat is, om een noodprogramma effectief door te voeren. Maar ook de burgers zijn mede schuldig.

(..)
Griekenland is echter geen "failed state", zoals sommigen gemakkelijk beweren. Overheidsinstanties zijn heus wel aanwezig; ze houden onveranderd de meeste vluchtelingen op hun weg door Griekenland naar Midden-Europa tegen. Doorslaggevender is dat deze overheidsinstellingen - anders dan zelfs bij de jongere EU-leden - niet op niveau van Europese standaards zijn. Meer bezuinigingsrondes en een schuldenkwijtschelding zouden daarom zonder een radicale hervorming van het overheidsapparaat zonder effect in rook opgaan; de Griekse economie zou er echter ook niet gezonder van worden.

(..) De Grieken (..) zien in hun staat de onrechtvaardige en despotische belastingronselaar; velen zien belasting nog steeds als een diefstal van het door hard werken verdiende geld. Niet wijd verspreid is (..) het idee van het algemeen belang, waar iedereen een steentje aan bijdraagt. Individuele belangen hebben voorrang. Een duivelse cirkel: zonder genoeg inkomsten kan de staat zijn opgaven niet uitvoeren; daarom zijn de scholen en de gezondheidszorg slecht. Als de mensen geen nut in de staat zien, zijn ze nog minder bereid om genoeg belasting te betalen.

In werkelijkheid buit de Griekse staat niet zijn burgers uit, omgekeerd is de ongeliefde staat eerder de melkkoe voor de burgers. Telkens wonnen politieke partijen de verkiezingen, doordat ze aanhangers in het overheidsapparaat pamperden; het gevolg was een ongelofelijk opgeblazen overheidsapparaat met een uit de hand gelopen bureaucratie. Bovendien zorgde het samenspel van de politiek met de rijken ervoor, dat de middenstand en de particuliere economie de belastingen dragen. Afgezien van een paar uitzonderingen is de politiek tot nu toe niet in staat geweest om radicale hervormingen door te voeren, die efficiëntie en innovatie voortgebracht hadden. De regering Tsipras met hun radicaal linkse programma al helemaal niet. Alle reddingsprogramma's draaien de duimschroeven van de belastingheffing verder aan. Zo bloedt het enige deel van de Griekse samenleving dood, dat het land voorwaarts zou kunnen brengen.

De Griekse staat is in grote mate onrechtvaardig. Hij mest een groot ambtenarenapparaat vet, dat op kosten van anderen leeft en koppig zijn bezit verdedigt, en houdt een corrupte elite de hand boven het hoofd, die weinig belasting betaalt. Lijden moeten de zelfstandigen en degenen die in de particuliere economie werken, meestal zo ijverig als in Midden-Europa.

(..)

http://www.faz.net/aktuel(...)-staat-13679893.html

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2015 17:26:04 ]
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:29:08 #202
45206 Pietverdriet
pi_154009192
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:25 schreef Igen het volgende:
Interessante column in de FAZ (Duits), heb zo gauw wat stukjes vertaald die mij het belangrijkst leken:

[..]

Jammer dat dit soort kwaliteitskrant in Nederland niet bestaat.
pi_154009306
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe eenvoudig dat is. Dan zouden ze immers ook de problemen die daar uit voortkomen moeten uitleggen en verantwoorden. En juist die schuld proberen ze af te schuiven.
Ik had de keus inderdaad zelf gemaakt. Wat ik eerder referendumwaardig zou vinden is een vraag als wel of geen deelname aan de Euro of EU.
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:43:37 #204
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154009479
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:23 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Niet alleen hun hoor, een heel groot deel van de westerse wereld wil dit niet. Daarnaast geloof ik niet in een positieve uitkomst van een eventuele revolutie.
Waarom zouden mensen niet van een corrupt onhoudbaar systeem naar een systeem dat veel beter werkt en veel eerlijker is en gunstiger voor 90% van de mensen toe willen?
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:53:43 #205
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_154009681
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen niet van een corrupt onhoudbaar systeem naar een systeem dat veel beter werkt en veel eerlijker is en gunstiger voor 90% van de mensen toe willen?
Ten 1e: wie zegt dat je na een revolutie een systeem krijgt dat veel eerlijker is? Hoe kom je daarbij? Laat staan dat het gunstiger is voor de gemiddelde westerling...
Ten 2e: Waarom willen de meeste westerlingen dat niet? Omdat ze in vergelijking met de rest van de wereld het gewoon goed hebben. (Hiermee zeg ik niet dat het eerlijk is btw)
  donderdag 2 juli 2015 @ 18:03:20 #206
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154009923
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:53 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Ten 1e: wie zegt dat je na een revolutie een systeem krijgt dat veel eerlijker is? Hoe kom je daarbij? Laat staan dat het gunstiger is voor de gemiddelde westerling...
Ten 2e: Waarom willen de meeste westerlingen dat niet? Omdat ze in vergelijking met de rest van de wereld het gewoon goed hebben. (Hiermee zeg ik niet dat het eerlijk is btw)
Je bekijkt het vanuit het standpunt van de westerling tov armere landen. Ik bekijke het vanuit het standpunt van de 1% tov de rest. Er zijn zoveel zaken die niet deugen aan het huidige systeem dat het moeilijk zal zijn om een nieuw systeem er voor in de plaats te krijgen wat nog slechter is.

En zoals je ziet in landen als Spanje en Griekenland is het grootste deel van de bevolking wel klaar met dit oude systeem. Dat kan je ook zien aan hoe vaak bv een boek als dat van Joris Luijendijk verkocht word. Sinds Turks Fruit niet meer een boek geweest wat zo goed verkocht heeft. Men heeft genoeg van al die corruptie van banken en een politiek die er niks aan doet.

En de belangrijkste reden is gewoon dat het huidige systeem onhoudbaar is, al jaren wankelt, we een schuldenbubbel hebben die zijn weerga niet kent en het gewoon onhoudbaar is en gaat klappen. Kan nog een paar jaar duren maar klappen zal het.
Feyenoord!
pi_154010379
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:03 schreef Japie77 het volgende:

En de belangrijkste reden is gewoon dat het huidige systeem onhoudbaar is, al jaren wankelt, we een schuldenbubbel hebben die zijn weerga niet kent en het gewoon onhoudbaar is en gaat klappen. Kan nog een paar jaar duren maar klappen zal het.
Denk ik ook, maar waar zal het knappen en merk ik er wat van?
Wie zorgt eigenlijk dat hij of zij reserve heeft om van de eerst klap te bekomen?
pi_154010487
Tsipras, Varoufakis c.s., communisten en antiglobalisten, die dachten de EU te veranderen. Als Grieken straks massaal "ja" stemmen, "nai" op zijn Grieks, is het afgelopen met hen?
Artikel uit FD
http://fd.nl/blogs/111004(...)dood-voor-de-grieken

quote:
Toch ben ik niet echt bang voor de totale ineenstorting. Als de Grieken zondag 'nee' stemmen, zal het volgens mij niet zo heel lang duren voordat de economie echt een klap maakt, waarna een volksopstand onvermijdelijk zal zijn. Daar kan Europa rustig op wachten. Met een nieuwe regering kan dan weer zaken worden gedaan en vermoedelijk hebben de Grieken dan van deze idiote confrontatie geleerd.

Kiezen ze 'ja', dan valt Syriza vermoedelijk al zondag en kan een nieuwe ploeg samen met een barmhartig Europa orde op zaken stellen. Dan komen de fondsen weer vrij, kunnen de Grieken hun schuldeisers weer betalen en weer gewoon aan het werk gaan.
Volgens mij hebben ze al flink wat volksopstanden achter de rug in korte tijd. En als ze ja stemmen en nog meer bezuinigen en zogenaamd hervormen komt er ook een volksopstand...

[ Bericht 28% gewijzigd door Ryan3 op 02-07-2015 18:36:43 ]
I´m back.
  donderdag 2 juli 2015 @ 18:27:36 #209
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154010511
quote:
IMF says Greece needs extra ¤50bn in funds and debt relief

International lender issues strong message to Europe by warning that Athens’ debts are unsustainable and it needs 20-year grace period on debt repayments

The International Monetary Fund has electrified the referendum debate in Greece after it conceded that the crisis-ridden country needs ¤50bn (£35bn or $55bn) of extra funds over the next three years and large-scale debt relief to create “a breathing space” and stabilise the economy.

With three days to go before a knife-edge referendum, the IMF revealed a deep split with Europe as it warned that Greece’s debts were “unsustainable”.

Fund officials said they would not be prepared to put a proposal for a third Greek bailout package to the Washington-based organisation’s board unless it included both a commitment to economic reform and debt relief.

According to the IMF, Greece should have a 20-year grace period before making any debt repayments and that final payments should not take place until 2055.

The IMF’s analysis will be seized upon by Alexis Tsipras, the Greek prime minister, who has been insisting that he will only agree to tough new austerity measures if Greece is granted debt relief.

In a strong message to European leaders, the IMF said they would need to find extra money for Greece following the marked deterioration in the state of the economy since Tsipras’s Syriza coalition took over at the start of the year.

“Very signficant changes in policies and in the outlook since early this year have resulted in a substantial increase in financing needs. Altogether, under the package proposed by the institutions to the Greek authorities, these needs are projected to reach about ¤50bn from October 2015 to the end of 2018, requiring new European money of at least ¤36bn over the three-year period.

The IMF said that even if Greece is offered generous terms, it is still likely to require a reduction in debt of around 30% of national income to bring it down to 117% of GDP, the uppermost limit of what the Fund considered sustainable at the time of the second Greek bailout in the autumn of 2012.

“Even with concessional financing through 2018, debt would remain very high for decades and highly vulnerable to shocks. Assuming official (concessional) financing through end–2018, the debt-to-GDP ratio is projected at about 150% in 2020, and close to 140% in 2022.

“Using the thresholds agreed in November 2012, a haircut that yields a reduction in debt of over 30% of GDP would be required to meet the November 2012 debt targets.”

The IMF added that if growth was lower than expected or if the Greek government failed to meet targets for running a surplus on its budget excluding interest payments, there would be “significant increases in debt and gross financing needs”.

The IMF said that is was releasing it preliminary draft debt sustainability analysis as a result of the leaks of documents reported in the Guardian earlier this week.

Significantly, it said its assessment had “not been agreed with the other parties in the policy discussions” – an admission that the Fund is at odds with its troika partners – the European commission and the European Central Bank – over the need for debt relief.
quote:
The Fund has traditionally viewed debt relief as an integral part of any package to improve the economic prospects of a country seeking help, but it has met resistance from European governments fearful that the cost would have to be met by their own taxpayers.

In response to criticism that the IMF has failed to tackle intransigence in European capitals against a further debt write-off, a senior IMF official said: "We are asking the Greeks to do very difficult things. We are also asking the Europeans to do something very difficult.

"The extension of maturities [by the EU] on Greek debt would be a dramatic move."

He said that while "it was a fact that Europe has already provided considerable debt relief in GDP terms" to Greece, the current dire situation meant they needed to do more.

The official said he had refused to put forward plans for a further bailout of Greece to the IMF board without a comprehensive deal that included debt relief.

"We cannot go to our board with this report unless we have a credible programme that is sustainable and with a policy from the EU on debt relief. We want a comprehensive solution and cannot go to the IMF board without it."
http://www.theguardian.co(...)eds-extra-50bn-euros
  donderdag 2 juli 2015 @ 18:36:58 #210
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154010732
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:26 schreef Ryan3 het volgende:
Tsipras, Varoufakis c.s., communisten en antiglobalisten, die dachten de EU te veranderen. Als Grieken straks massaal "ja" stemmen, "nai" op zijn Grieks, is het afgelopen met hen?
Artikel uit FD
http://fd.nl/blogs/111004(...)dood-voor-de-grieken

[..]

Je weet dat Podemos (die waarschijnlijk de verkiezingen gaan winnen in Spanje) precies dezelfde ideeen heeft als Syriza?
Feyenoord!
pi_154010741
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:36 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je weet dat Podemos (die waarschijnlijk de verkiezingen gaan winnen in Spanje) precies dezelfde ideeen heeft als Syriza?
Ja, klopt idd.
I´m back.
  donderdag 2 juli 2015 @ 18:44:55 #212
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_154010955
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:03 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je bekijkt het vanuit het standpunt van de westerling tov armere landen. Ik bekijke het vanuit het standpunt van de 1% tov de rest.
Ja tuurlijk bekijk ik het vanuit mijn eigen standpunt. Niks geks aan lijkt me...
quote:
Er zijn zoveel zaken die niet deugen aan het huidige systeem dat het moeilijk zal zijn om een nieuw systeem er voor in de plaats te krijgen wat nog slechter is.
Eens er deugen een heleboel dingen niet. Neemt niet weg dat wij het gewoon goed hebben. En ik neem aan dat we dat zou willen houden (het goed hebben)
quote:
En zoals je ziet in landen als Spanje en Griekenland is het grootste deel van de bevolking wel klaar met dit oude systeem. Dat kan je ook zien aan hoe vaak bv een boek als dat van Joris Luijendijk verkocht word. Sinds Turks Fruit niet meer een boek geweest wat zo goed verkocht heeft. Men heeft genoeg van al die corruptie van banken en een politiek die er niks aan doet.
Mensen zijn vooral nieuwsgierig of er een beter alternatief is. Tot op heden is dat alternatief niet gevonden volgens mij... Maar ik sta open voor suggestie hoor!
quote:
Grotendeels eens hoor, alleen geloof ik niet dat er een beter systeem zal komen. Dat jij je niet kan voorstellen dat het slechter kan dan dit overtuigt mij gewoon niet. Een systeemcrash zal alleen maar leiden tot meer "survival of the fittest" (lees ieder voor zichzelf).
  donderdag 2 juli 2015 @ 18:45:05 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154010962
quote:

[..]

Maar wat komt er dan precies voor in de plaats? Dat weigeren al die linkse figuren steeds aan me te vertellen.
  donderdag 2 juli 2015 @ 18:47:36 #214
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154011050
These Economists Are Calling For An End To Greece's Austerity Nightmare
http://www.huffingtonpost(...)mists_n_7714148.html
  donderdag 2 juli 2015 @ 18:52:32 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154011190
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Hoe ziet dat systeem er dan precies uit?
pi_154011205
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar wat komt er dan precies voor in de plaats? Dat weigeren al die linkse figuren steeds aan me te vertellen.
Als jij het al niet voorspellen kunt denk je dat die het dan voorspellen kunnen?

Als er al iets komt dat ze zich niet meer zelf verijken kunnen en hun werk echt al taak zien en niet als iets om rijk van te worden lijkt me al heel wat.
En lees rijk worden tevens als toekomst op een goede baan!
  donderdag 2 juli 2015 @ 18:54:34 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154011248
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als jij het al niet voorspellen kunt denk je dat die het dan voorspellen kunnen?

Dus je pleit er voor maar wat in de wilde weg te gaan doen en dan maar hopen of het goed komt?

En dan vind je het raar dat mensen daar liever voor passen?
  donderdag 2 juli 2015 @ 18:54:51 #218
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154011254
Wall St. turns negative as IMF warns on Greece
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKCN0PC15Z20150702
pi_154011274
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus je pleit er voor maar wat in de wilde weg te gaan doen en dan maar hopen of het goed komt?

En dan vind je het raar dat mensen daar liever voor passen?
Ik pleit voor niks maar als die klap komt of komen zou heb ik het maar te nemen hoe het komt of niet?
  donderdag 2 juli 2015 @ 18:56:07 #220
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_154011285
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als er al iets komt dat ze zich niet meer zelf verijken kunnen en hun werk echt al taak zien en niet als iets om rijk van te worden lijkt me al heel wat.
En lees rijk worden tevens als toekomst op een goede baan!
Oha dat lijkt mij ook wel wat, maar om dat te verwachten na een systeemcrash/revolutie is mijn inziens nogal naïef....
  donderdag 2 juli 2015 @ 18:57:38 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154011314
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik pleit voor niks maar als die klap komt of komen zou heb ik het maar te nemen hoe het komt of niet?
Ik denk dat het wel los loopt zolang Japie niet komt met een realistisch onderbouwd alternatief economisch systeem.
pi_154011330
Na alle ellende van de revoluties in Egypte en Oekraïne is het een poosje stil geweest wat betreft het idee dat er in Europa weer eens een revolutie zou moeten komen, maar blijkbaar is het voor sommigen nu alweer tijd om dat idee af te stoffen? :')
  donderdag 2 juli 2015 @ 18:59:08 #223
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_154011348
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:58 schreef Igen het volgende:
Na alle ellende van de revoluties in Egypte en Oekraïne is het een poosje stil geweest wat betreft het idee dat er in Europa weer eens een revolutie zou moeten komen, maar blijkbaar is het voor sommigen nu alweer tijd om dat idee af te stoffen? :')
Hier moest ik ook aan denken toen ik revolutie voorbij zag komen....
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:00:03 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154011367
Kennelijk denken sommigen dat hun uitkering hoger wordt door een revolutie
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:02:23 #225
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154011426
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoe ziet dat systeem er dan precies uit?
Ik heb het in eerste instantie over een ander monetair systeem en dan heb je het over bv de voorstellen van the Chigaco Plan. IJsland is bv op dit moment bezig met het bekijken of ze deze ideeen in de praktijk kunnen brengen. Onze griekse minister van financieen hangt ook dit soort ideeen aan.
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:03:33 #226
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154011455
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel los loopt zolang Japie niet komt met een realistisch onderbouwd alternatief economisch systeem.
Daar zijn er genoeg van. Maar dat zullen de poppetjes die nu aan de macht zijn niet snel doorvoeren. Waarom heb je zoveel vertrouwen in een systeem waarvan je weet dat het gaat klappen en vertrouw je nog steeds op de mensen die dit hebben veroorzaakt vraag ik me dan af?
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:04:11 #227
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154011472
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:00 schreef Hexagon het volgende:
Kijk dit zijn natuurlijk weer van die belachelijke uitspraken die helemaal niks toevoegen aan de discussie.....
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:04:43 #228
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_154011487
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:03 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Daar zijn er genoeg van.
Nou vertel dan? Of geef eens wat links? Ik ben oprecht geïnteresseerd.
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:07:41 #229
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154011566
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:04 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Nou vertel dan? Of geef eens wat links? Ik ben oprecht geïnteresseerd.
http://positivemoney.org/our-proposals/

https://en.wikipedia.org/wiki/Chicago_plan
Feyenoord!
pi_154011585
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:03 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Daar zijn er genoeg van. Maar dat zullen de poppetjes die nu aan de macht zijn niet snel doorvoeren. Waarom heb je zoveel vertrouwen in een systeem waarvan je weet dat het gaat klappen en vertrouw je nog steeds op de mensen die dit hebben veroorzaakt vraag ik me dan af?
Revolutie betekent chaos en dan zijn het juist de 'oligarchen' die zich behendig naar de top weten te manoevreren.
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:08:34 #231
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154011594
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:00 schreef Hexagon het volgende:
jij vreest dat jouw uitkering zal gekort worden?
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:10:03 #232
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154011635
benieuwd waar Europa de extra 50 miljard vandaan gaat halen...
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:10:19 #233
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154011644
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Revolutie betekent chaos en dan zijn het juist de 'oligarchen' die zich behendig naar de top weten te manoevreren.
Dat is een theorie. Mijn theorie is dat mensen gaan samenwerken om tot iets beters te komen. Kijk bv naar IJsland. Daar hebben ze ook een moment van chaos gehad nadat alles in elkaar storte en die zijn nu een lichtend voorbeeld voor de rest van de wereld.
Feyenoord!
pi_154011692
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:10 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat is een theorie. Mijn theorie is dat mensen gaan samenwerken om tot iets beters te komen. Kijk bv naar IJsland. Daar hebben ze ook een moment van chaos gehad nadat alles in elkaar storte en die zijn nu een lichtend voorbeeld voor de rest van de wereld.
In IJsland hebben ze geen revolutie gehad. |:(
pi_154011724
quote:
En dat is gewoon domme flauwekul met een mooi webdesign eroverheen.

Geld is een ruilmiddel, elke vorm van geld is per definitie een claim op het bezit of op de arbeid van iemand ander en kan dus niet bestaan zonder dat er schuld tegenover staat.

"In het nieuwe systeem kan de centrale bank gratis geld creëren waar geen schuld tegenover staat" _O- _O- Hoe wil je er dan iets mee kunnen kopen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2015 19:13:25 ]
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:13:06 #236
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_154011727
quote:

[..]

Bij chaos en revolutie heb ik hele andere beelden in mijn hoofd dan wat Ijsland heeft meegemaakt... En jij noemt het een voorbeeld? Ze werken nog steeds binnen het huidige systeem hoor.
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:15:43 #237
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154011802
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Ze hebben wel een tijdje op de Britse lijst van terroristische organisaties gestaan. :+
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:16:47 #238
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_154011834
quote:
Puur marketing gelul...
Ik quote ff wat van je 1e link
quote:
What We Need
We’ve spent the last five years researching the problems caused by the current debt-based monetary system and how to fix them. This is what we think needs to change to fix our broken money system:
1. Take the power to create money away from the banks, and return it to a democratic transparent and accountable process
Bank 2.0 dus. Zelfde idee ander naampje alleen.
quote:
2. Create money free of debt
Bestaat niet. Geld = schuld.
quote:
3. Put new money into the real economy rather than financial markets and property bubbles
En hoe ziet dat er concreet uit dan?

Kijk ik snap best je graag een alternatief wilt maar laat je niet misleiden door dit soort kletspraat.
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:17:14 #239
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154011855
quote:

[..]

Een faillisement hebben we het over waarna chaos ontstond.
Feyenoord!
pi_154011916
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:17 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Een faillisement hebben we het over waarna chaos ontstond.
Ik zal je even helpen om je geheugen op te frissen:
quote:

[..]

revolutie
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:19:56 #241
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154011946
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:16 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Puur marketing gelul...
Ik quote ff wat van je 1e link

[..]

Bank 2.0 dus. Zelfde idee ander naampje alleen.

[..]

Bestaat niet. Geld = schuld.

[..]

En hoe ziet dat er concreet uit dan?

Kijk ik snap best je graag een alternatief wilt maar laat je niet misleiden door dit soort kletspraat.
Lol. Jij bent hier degene met kletspraat. Jij zegt oprecht geinteresseerd te zijn en na een paar minuten lezen is het in jouw ogen allemaal onzin. Jij neemt wel je tijd om tot een gedegen conclusie te komen of niet?

Deze "kletspraat" gaat waarschijnlijk ingevoerd worden door IJsland. En er zijn steeds meer economen of financieel experts die deze ideeen ondersteunen.
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:27:04 #242
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_154012171
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:19 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Lol. Jij bent hier degene met kletspraat. Jij zegt oprecht geinteresseerd te zijn en na een paar minuten lezen is het in jouw ogen allemaal onzin. Jij neemt wel je tijd om tot een gedegen conclusie te komen of niet?
Ja! want je komt nu niet met iets waar ik nog nooit eerder van gehoord hebt. Aannames.....
quote:
Deze "kletspraat" gaat waarschijnlijk ingevoerd worden door IJsland. En er zijn steeds meer economen of financieel experts die deze ideeen ondersteunen.
Ja dus? Die zelfde groep mensen zijn ook verantwoordelijk voor deze hele shitzooi. Dus ik bedenk me wel 2 keer voordat ik die volg. Vooralsnog ben ik tevreden met me leven en zit ik niet te wachten op "revolutie". En daar sta ik niet alleen in.
pi_154012362
Het IJslandse voorstel is duidelijker.

In hun voorgestelde "sovereign money"-systeem worden spaarrekeningen waar je vrij geld naartoe en vandaan kan overmaken verboden, en mag je alleen nog maar risicodragend beleggen in leningen waarbij je 'spaargeld' ook net zo lang als de looptijd van de lening vast moet zitten.

Ja, op die manier wordt een "bank run" inderdaad onmogelijk, omdat dan de kapitaalrestricties die bij een bank run doorgaans worden ingesteld dan in feite altijd van kracht zijn.

Sorry, ik zat ernaast. "Sovereign money" in het IJslandse voorstel houdt in dat de overheid het systeem van betaalrekeningen garandeert maar dat alle spaartegoeden *poef* weg zullen zijn als een bank failliet gaat.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2015 19:43:03 ]
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:37:28 #244
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154012452
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

jij vreest dat jouw uitkering zal gekort worden?
Eerder dat er sowieso niets meer uit de automaat komt.
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:38:58 #245
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154012494
quote:

[..]

Ik heb een andere theorie over wat er gebeurt bij een systeemcrash. Dat lijkt in Somalie of Jemen een beetje de praktijk.
pi_154012941
quote:

[..]

Waarom niet?
Was dat niet omdat er voor 100 proc bankgarantie was?
Zelf geld van nederlandse gemeentes stond er toen uit meen ik me ter herinneren.

Als ik me goed herinner heb ik toen geschreven dat geld is van hier en hoort hier op rekeningen te staan, en hier voor werkgelegenheid te zorgen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2015 19:58:23 ]
pi_154013265
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:10 schreef crystal_meth het volgende:
benieuwd waar Europa de extra 50 miljard vandaan gaat halen...
Wat denk je van de belastingbetaler :) :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 2 juli 2015 @ 20:06:48 #248
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154013343
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:04 schreef Oud_student het volgende:

[..]

ik had misschien moeten zeggen: benieuwd of Europa die extra 50 miljard ergens vandaan gaat halen...
  donderdag 2 juli 2015 @ 21:04:51 #249
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_154014998
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]

Het is een begin om tot wat beters te komen maar zo ik het snap, is het 't zelfde liberaal kapitalistische systeem van nu met een andere sausje.

Degenen met het (schijn)geld, controleren (in)direct de markt. Zelfs zo dat globaal opererende structurern bepalen hoe naties (zullen/moeten) functioneren. Het probleem is het failliete op winst gerichte systeem.
Democratie is onderdrukking van de minderheid en het in stand houden van een door zichzelf gekozen elite is passé. Schuldenvrij zonder geld is onmogelijk, denk er maar over na. Geld stoppen in een economie....van wie door wie bepaald.

Ik heb het al vaker genoemd, De volgende stap (zeker op termijn) is Meritocratie te beginnen met 100% erfbelasting, je doet/stemt alleen over zaken waar je (aantoonbaar) verstand van hebt en ieder kind heeft eenzelfde kans heeft om z'n capaciteiten ten volle waar te maken.
In één of twee generaties is dan de hele megalomane jacht op bezit en macht en dientengevolge: (moderne) slavernij uitgeroeid.
pi_154015085
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:04 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Wat dacht je van nee :) :)
  donderdag 2 juli 2015 @ 21:20:14 #251
132605 kawotski
Il Dottore
pi_154015465
quote:

[..]

Revolutie anno 2015 , zie Arabische lente.

Ik denk dat jij een wat te romantisch beeld hebt van een revolutie. En dat in een topic over Griekenland, het gaat hier in werkelijkheid om een te overzien probleem, laten we het niet groter maken dan het is. Liever Verdijsselbloem op de brandstapel dan een revolutie.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_154015712
quote:

[..]

Dat begint te veranderen, er begint zich een meerderheid voor JA te ontwikkelen.
Ondernemers kunnen buitenlandse leveranciers niet betalen, de toeristenindustrie komt in de problemen en mensen beginnen nu serieus bang te worden de ¤ kwijt te raken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  donderdag 2 juli 2015 @ 21:28:30 #253
440653 BarryOSeven
pi_154015737
Waar staan we nu, is er nog wat gedraaid en gelogen vandaag in Brussel?
  donderdag 2 juli 2015 @ 21:29:06 #254
440653 BarryOSeven
pi_154015758
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 21:27 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Dat begint te veranderen, er begint zich een meerderheid voor JA te ontwikkelen.
Ondernemers kunnen buitenlandse leveranciers niet betalen, de toeristenindustrie komt in de problemen en mensen beginnen nu serieus bang te worden de ¤ kwijt te raken.
Meldt de pro-EU media. :')
pi_154016080
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 21:29 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Meldt de pro-EU media. :')
Die interviews zijn op de journaals geweest.
En inderdaad dat er zich een meerderheid JA gaat stemmen komt uit de pro-EU media en dat zullen we na het weekend echt weten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  donderdag 2 juli 2015 @ 21:41:10 #256
440653 BarryOSeven
pi_154016126
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 21:39 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Die interviews zijn op de journaals geweest.
En inderdaad dat er zich een meerderheid JA gaat stemmen komt uit de pro-EU media en dat zullen we na het weekend echt weten.
:Y
pi_154016166
Griekenland uit de eu wie stemt voor wie stemt tegen?
lol
pi_154016597
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 21:04 schreef Vallon het volgende:
Ik heb het al vaker genoemd, De volgende stap (zeker op termijn) is Meritocratie te beginnen met 100% erfbelasting, je doet/stemt alleen over zaken waar je (aantoonbaar) verstand van hebt en ieder kind heeft eenzelfde kans heeft om z'n capaciteiten ten volle waar te maken.
In één of twee generaties is dan de hele megalomane jacht op bezit en macht en dientengevolge: (moderne) slavernij uitgeroeid.
Communisme via de achterdeur. Binnen één a twee generaties is al het bezit aan de staat vervallen.
  donderdag 2 juli 2015 @ 22:17:36 #259
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154017304
Why Greece should vote 'No!'
http://www.cnbc.com/id/102806202
  donderdag 2 juli 2015 @ 22:19:29 #260
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154017363
Greece debt crisis: What happened to democracy when it’s a case of 'Vote Yes or else'?
If this 'democracy' doesn’t work in Europe, how is it supposed to work in India? Or the Middle East?
http://www.independent.co(...)r-else-10362374.html
  donderdag 2 juli 2015 @ 22:24:42 #261
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154017541
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 21:04 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is een begin om tot wat beters te komen maar zo ik het snap, is het 't zelfde liberaal kapitalistische systeem van nu met een andere sausje.

Degenen met het (schijn)geld, controleren (in)direct de markt. Zelfs zo dat globaal opererende structurern bepalen hoe naties (zullen/moeten) functioneren. Het probleem is het failliete op winst gerichte systeem.
Democratie is onderdrukking van de minderheid en het in stand houden van een door zichzelf gekozen elite is passé. Schuldenvrij zonder geld is onmogelijk, denk er maar over na. Geld stoppen in een economie....van wie door wie bepaald.

Ja dat spreekt mij enorm aan hoor. En daar zou ik liever gister dan vandaag mee beginnen. Alleen is het probleem dat dit voor veel mensen (zeker degene die nu de macht hebben) veel te snel gaat. ik denk dat we met wat kleinere stappen meer kans maken om dingen te veranderen. Daarom sta ik achter de voorstellen van Positive Money om in ieder geval de macht van de geldcreatie weg te halen bij een klein groepje bankiers en in de handen van het volk te brengen.

Als je dat namelijk doet breek je een hele machtige factie op Aarde die de wereld nu nog in een ijzeren greep houdt.
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 22:26:43 #262
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154017607
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 21:20 schreef kawotski het volgende:

[..]

Revolutie anno 2015 , zie Arabische lente.

Ik denk dat jij een wat te romantisch beeld hebt van een revolutie. En dat in een topic over Griekenland, het gaat hier in werkelijkheid om een te overzien probleem, laten we het niet groter maken dan het is. Liever Verdijsselbloem op de brandstapel dan een revolutie.
De oorzaken van het probleem ligger veel dieper. En te overzien is het probleem al lang niet meer.
Feyenoord!
pi_154017608
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:19 schreef crystal_meth het volgende:
Greece debt crisis: What happened to democracy when it’s a case of 'Vote Yes or else'?
If this 'democracy' doesn’t work in Europe, how is it supposed to work in India? Or the Middle East?
http://www.independent.co(...)r-else-10362374.html
Beetje onzinnig verhaal. De Trojka hoeft Griekenland geen deal te geven. De Grieken zoeken een excuus om hun kant van de afspraak niet na te komen, niet andersom. De Griekse bevolking kan prima tegen die deal stemmen, dan zoeken ze toch gewoon een andere geldschieter?
pi_154017810
Tispras en Varoufakis zijn verloren, omdat die laatste zegt af te treden en eerder zijn arm af te hakken dan de huidige deal te tekenen en dat soort onzin. Het nationalistische geblaat en de stampij laten zien dat de Syriza kopstukken ten einde raad zijn. Ze hebben zichzelf compleet vastgezet met dit referendum ongeacht de uitslag.

Wat ze vergeten is dat ze met de EU ook niet onderhandelingen met alleen rechts, Dijsselbloem is een sociaal democraat, Hollande is een socialist, dat vergeten ze voor het gemak even. Het feit dat zelfs de 'vrienden' van de Grieken hen in de steek laten zegt genoeg over het doen en laten van Varoufakis en Tsipras. Vergeet niet, de inzet was dat ze zelf geen geld meer van Europa wilde. Totdat bleek dat ze dat meer geld nodig hadden om het land in stand te houden, zoals zij dat voor zich zien.

Vergeet ook niet dat ze 4 maanden kregen om met andere plannen te komen als alternatief voor het Troika plan (en dan geen onzin als Duitse toeristen betalen om belastingontduikers op te sporen). Al hadden ze een ambitieus investeringsplan o.i.d. neergelegd dan had de EU dat zeker nu in overweging genomen. Dat kwam er echter niet, alleen een trollende Varoufakis (we killed the Troika) die aan alles en iedereen een interview gaf en het nationalistische geblaat van Tsipras, gemixed met halve communisten die dreigen Europa te overspoelen met illegale migranten als ze hun zin niet krijgen.

Voor de mensen die 'money out of politics' willen, kijk naar Bernie Sanders in de VS. Dat is nou een politicus die het op de juiste manier aanpakt. Gister nog een donderspeech gegeven voor 10.000 toeschouwers en zijn plannen zijn gebaseerd op harde bewijsbare cijfers.
  donderdag 2 juli 2015 @ 22:36:40 #265
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154017951
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:32 schreef Nintex het volgende:

Wat ze vergeten is dat ze met de EU ook niet onderhandelingen met alleen rechts, Dijsselbloem is een sociaal democraat, Hollande is een socialist, dat vergeten ze voor het gemak even. Het feit dat zelfs de 'vrienden' van de Grieken hen in de steek laten zegt genoeg over het doen en laten van Varoufakis en Tsipras. Vergeet niet, de inzet was dat ze zelf geen geld meer van Europa wilde. Totdat bleek dat ze dat meer geld nodig hadden om het land in stand te houden, zoals zij dat voor zich zien.

Dijsselbloem en Hollande zijn natuurlijk allang geen socialisten meer. De PVDA kan je absoluut geen socialistische partij meer noemen. Kijk naar het beleid wat ze voeren. Is gewoon puur VVD beleid.
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 22:38:15 #266
181126 MouzurX
Misschien?
pi_154017998
Ze hebben idd gewoon gefaald in het aanbieden van een realistisch alternatief plan
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_154018002
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:15 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het steeds maar blijven sponsoren van banken en verdragen als TTIP erdoorheen jassen is alleen in het belang van een heel klein groepje mensen. Namelijk de elite. En totaal niet in het belang van de rest. Feit.
Feit.
  donderdag 2 juli 2015 @ 22:40:06 #268
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154018056
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:38 schreef MouzurX het volgende:
Ze hebben idd gewoon gefaald in het aanbieden van een realistisch alternatief plan
En de troika heeft gefaald in het aanbieden van een realistisch plan. Anders zou Syriza nooit aan de macht geraakt zijn.
pi_154018086
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:38 schreef MouzurX het volgende:
Correct, dat is het hele eieren eten.
pi_154018160
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:40 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En de troika heeft gefaald in het aanbieden van een realistisch plan. Anders zou Syriza nooit aan de macht geraakt zijn.
Vertel mij eens waarom de Trojka alle eisen van Griekenland zou moeten slikken? Griekenland is hier de vragende partij.
  donderdag 2 juli 2015 @ 22:43:28 #271
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154018169
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:43 schreef mtk het volgende:

[..]

Vertel mij eens waarom de Trojka alle eisen van Griekenland zou moeten slikken?
Waar zeg ik dat? jij doet alsof de EU en Griekenland tegenstanders zijn. Vrij on-Europese instelling...
pi_154018271
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:43 schreef mtk het volgende:

[..]

Vertel mij eens waarom de Trojka alle eisen van Griekenland zou moeten slikken?
Omdat ze, in tegenstelling tot de Trojka, wel democratische legitimatie hebben. Beetje raar dat de Trojka gaat vertellen hoe ze het moeten doen, het lijkt me nog wel redelijk normaal dat schuldeisers zeggen hoeveel er wanneer terugbetaald moet worden, maar hoe je dat geld opbrengt lijkt me wel het minste dat is voorbehouden aan democratische besluitvorming.
pi_154018330
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:40 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wie betaald bepaalt............. Of dat altijd redelijk is laat ik maar even in het midden.

Tot het aantreden van Syriza zat de Griekse economie in de lift.
http://www.beurs.nl/nieuw(...)economie-groeit-weer

Weliswaar met vallen en opstaan maar er zat vooruitgang in.
pi_154018377
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Omdat ze, in tegenstelling tot de Trojka, wel democratische legitimatie hebben. Beetje raar dat de Trojka gaat vertellen hoe ze het moeten doen, het lijkt me nog wel redelijk normaal dat schuldeisers zeggen hoeveel er wanneer terugbetaald moet worden, maar hoe je dat geld opbrengt lijkt me wel het minste dat is voorbehouden aan democratische besluitvorming.
In 2011 hebben de banken een deel van de schulden moeten afschrijven, volgens mij was onderdeel
van die deal dat de Grieken hun economie zouden saneren.
pi_154018524
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:49 schreef Buster24 het volgende:

[..]

In 2011 hebben de banken een deel van de schulden moeten afschrijven, volgens mij was onderdeel
van die deal dat de Grieken hun economie zouden saneren.
En de rest van de schulden van onze banken zijn overgenomen door de belastingbetaler. Van al het geld dat we in Griekenland hebben gepompt, is maar 11% naar Griekse overheidsuitgaven gegaan. De rest is gebruikt om oude schulden af te lossen, en daar zaten voornamelijk Noord-Europese banken bij als schuldeisers.

De banken hebben jaren lang flink geld verdiend met leningen aan Zuid-Europa, dan gaat het mis, en wij betalen onze banken daar indirect voor terug via leningen aan Griekenland.

Bron: zie onderstaande uitzending van Radar:
http://www.npo.nl/radar-e(...)1-06-2015/AT_2028610

Nee, Griekenland moet maar krom liggen voor hun wanbeleid, maar het wanbeleid van onze eigen banken vergeten wij maar even, want dat komt ons niet goed uit.
  donderdag 2 juli 2015 @ 22:57:51 #276
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154018584
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:48 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Wie betaald bepaalt............. Of dat altijd redelijk is laat ik maar even in het midden.

quote:
De Griekse economie is in het derde kwartaal na zes jaar recessie weer gegroeid.
nou, daar kan de Troika trots op zijn hoor, wat een succes...
pi_154018657
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:55 schreef Breekfast het volgende:

[..]

En de rest van de schulden van onze banken zijn overgenomen door de belastingbetaler. Van al het geld dat we in Griekenland hebben gepompt, is maar 11% naar Griekse overheidsuitgaven gegaan. De rest is gebruikt om oude schulden af te lossen, en daar zaten voornamelijk Noord-Europese banken bij als schuldeisers.

De banken hebben jaren lang flink geld verdiend met leningen aan Zuid-Europa, dan gaat het mis, en wij betalen onze banken daar indirect voor terug via leningen aan Griekenland.

Bron: zie onderstaande uitzending van Radar:
http://www.npo.nl/radar-e(...)1-06-2015/AT_2028610

Nee, Griekenland moet maar krom liggen voor hun wanbeleid, maar het wanbeleid van onze eigen banken vergeten wij maar even, want dat komt ons niet goed uit.
Het is een nadeel dat banken niet kunnen omvallen zonder de economie zwaar te beschadigen maar in basis is het niet onredelijk dat Griekenland geleend geld terug betaald.

De voorwaarden zijn niet onredelijk en een deel is in 2011 al kwijtgescholden
pi_154019485
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:48 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Ze hebben het herstel behoorlijk gesloopt in de afgelopen maanden met hun beleid.
Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat dit met opzet gedaan is, helaas moet Yanis met de pet ervoor bloeden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 2 juli 2015 @ 23:42:38 #279
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154019641
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 23:37 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ze hebben het herstel behoorlijk gesloopt in de afgelopen maanden met hun beleid.
Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat dit met opzet gedaan is, helaas moet Yanis met de pet ervoor bloeden.
Je beseft toch dat die figuur toont dat het reeds onder de vorige regering terug achteruit ging?
pi_154019818
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 23:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je beseft toch dat die figuur toont dat het reeds onder de vorige regering terug achteruit ging?
Ik zie juist verbetering tot December toen duidelijk werd dat er verkiezingen zouden komen en gestart werd met het leegtrekken van de bankrekeningen.
Daarom werd in Januari ook al steun gevraagd door de Griekse banken.
pi_154019940
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 23:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Blijkbaar beseft hij dat niet. :')
  vrijdag 3 juli 2015 @ 00:00:18 #282
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154020104
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 23:49 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik zie juist verbetering tot December toen duidelijk werd dat er verkiezingen zouden komen en gestart werd met het leegtrekken van de bankrekeningen.
Daarom werd in Januari ook al steun gevraagd door de Griekse banken.
Vierde kwartaal van 2014 is toch rood?
pi_154020391
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 00:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Vierde kwartaal van 2014 is toch rood?
Die is rood ja, maar hoe zou het er uit gezien hebben als er geen vervroegde verkiezingen geweest zouden zijn?
Dat is natuurlijk 'als' en je hebt gelijk dat onder de vorige regering de laatste kwartaal een achteruitgang liet zien.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 02:08:47 #284
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154022652
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 00:09 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Die is rood ja, maar hoe zou het er uit gezien hebben als er geen vervroegde verkiezingen geweest zouden zijn?
Dat is natuurlijk 'als' en je hebt gelijk dat onder de vorige regering de laatste kwartaal een achteruitgang liet zien.
Wat zeggen die cijfers nu zoal?....toch vrijwel niets.....zowel de groei als de achteruitgang zijn druppeltjes...wat Griekenland nodig heeft zijn grote investeerders...producten fabriceren...je havens voor je laten werken....en dan geen idiote terugbetalingen verwachten maar eerst de boel eens goed opbouwen, misschien zelfs onder toezicht van de EU specialisten. Nu ben je bezig om een coma kip te plukken......
pi_154023651
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 02:08 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat zeggen die cijfers nu zoal?....toch vrijwel niets.....zowel de groei als de achteruitgang zijn druppeltjes...wat Griekenland nodig heeft zijn grote investeerders...producten fabriceren...je havens voor je laten werken....en dan geen idiote terugbetalingen verwachten maar eerst de boel eens goed opbouwen, misschien zelfs onder toezicht van de EU specialisten. Nu ben je bezig om een coma kip te plukken......
Infrastructuurbouw in Griekenland :D

Ze hebben bijv. voor een flink deel de spoorwegen gemoderniseerd. Splinternieuwe sporen naar Patras, Thessaloniki en het vliegveld, die samenkomen in een viersporige racebaan naar Athene, die dan echter ineens ophoudt en een paar kilometer als minispoorlijntje door achtertuinen rijdt om het (ook gemoderniseerde) centraal station van Athene te bereiken. Omdat ze het bestemmingsplan etc. voor dat laatste stukje niet rond krijgen. Gevolg: alle extra capaciteit van al die gemoderniseerde infrastructuur kan niet benut worden.

Echt een kwestie van |:( |:( |:( , geen wonder dat je op zo'n manier schulden maar geen productieve economische groei krijgt...
pi_154024175
Hieronder veel vragen en antwoorden van Elsevier over Griekenland.
O.a.:

13. Is Griekenland al eerder bankroet geweest?

De Grieken hebben zó veel ervaring met wanbetalen dat de zin 'Mijne heren, helaas zijn we failliet' (uitgesproken in 1893 door premier Trikoupis) een gevleugelde uitspraak is als iets compleet mislukt, zoals het monteren van een IKEA-kast.
http://www.elsevier.nl/Ec(...)?masterpageid=158493

Ander probleem is dat veel Grieken Griekenland ontvluchten, met name hoger opgeleiden. De regering is altijd corrupt geweest en dat is een van de redenen dat de Grieken geen belasting willen betalen. Griekenland importeert veel meer dan dat het exporteert. Grote werkloosheid. Groot zwartgeld circuit. Als ik dit allemaal zo lees, denk ik eigenlijk dat het helemaal niet goed kan komen. De drachme invoeren leidt eerst tot veel pijn omdat het geld veel minder waard wordt en mensen dus fors in inkomen achteruit gaan, maar op den duur leidt het tot een betere concurrentiepositie en kan het het land er bovenop helpen.
Dan die drachme maar weer invoeren, denk ik dan.

[ Bericht 18% gewijzigd door Loekie1 op 03-07-2015 09:22:39 ]
pi_154024783
Het clientelisme en de corruptie zijn zo diep geworteld dat er weinig hoop op echte verbetering en het zal 10tallen jaren gaan duren het op de rit te krijgen.

Video: Griechenland am Scheideweg
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_154025668
Er zijn daar zoveel krachten bezig, van oudsher, die leiden tot een gedrag van pakken wat je pakken kan, niemand vertrouwt elkaar op geldgebied, iedereen leeft voor zichzelf, dat je de Grieken in zelfbescherming zou moeten nemen en de drachme weer zou moeten invoeren. Dan móéten ze wel terug in levensstandaard maar uiteindelijk komen ze weer op de rails. Ze kunnen gewoon bij Europa blijven en van bepaalde subsidiepotjes blijven profiteren (stond ook in Elsevier artikel). Griekenland is zo populair bij toeristen - en dat zal zo blijven omdat het geen islamitisch land is en dus geen dreiging van terroristen - dat er altijd genoeg contant geld voorhanden is.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:01:29 #289
440653 BarryOSeven
pi_154026035
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Infrastructuurbouw in Griekenland :D

Ze hebben bijv. voor een flink deel de spoorwegen gemoderniseerd. Splinternieuwe sporen naar Patras, Thessaloniki en het vliegveld, die samenkomen in een viersporige racebaan naar Athene, die dan echter ineens ophoudt en een paar kilometer als minispoorlijntje door achtertuinen rijdt om het (ook gemoderniseerde) centraal station van Athene te bereiken. Omdat ze het bestemmingsplan etc. voor dat laatste stukje niet rond krijgen. Gevolg: alle extra capaciteit van al die gemoderniseerde infrastructuur kan niet benut worden.

Echt een kwestie van |:( |:( |:( , geen wonder dat je op zo'n manier schulden maar geen productieve economische groei krijgt...
Ja maar zoals Big V al vroeg:

"Waarom moeten wij 3x meer betalen voor een meter asfalt dan een Noord Europees land?"

Daar heeft hij dan ook wel weer gelijk in.

[ Bericht 0% gewijzigd door BarryOSeven op 03-07-2015 11:10:50 ]
pi_154026333
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:01 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja maar zoals Big V al vroeg:

"Waarom moeten wij 3x meer betalen voor een meter asfalt dan een Noord Europees land?"

Daar heeft hij dan ook wel weer gelijk in.
Ja dat is zijn taak om dat uit te vinden en op te lossen!
pi_154026628
Is retorische vraag niet een Griekse uitvinding?
pi_154026680
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Dan nog is het zijn taak om met een geloofwaardig plan te komen om dat probleem op te lossen.
pi_154026707
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 09:56 schreef Digi2 het volgende:
Het clientelisme en de corruptie zijn zo diep geworteld dat er weinig hoop op echte verbetering en het zal 10tallen jaren gaan duren het op de rit te krijgen.
De Griekse overheid haalt meer geld op bij de Grieken dan het uitgeeft aan de Grieken. Hun probleem is dan het clientelisme en de corruptie rondom de schuldeisers
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:33:19 #294
45206 Pietverdriet
pi_154026777
Beste oplossing is, geen cent meer lenen, Griekenland uit de Euro en drachme2 invoeren. Daarna mogen ze het lekker zelf uitzoeken.
Had al in 2006 moeten gebeuren, was veel beter geweest voor de Grieken.
pi_154026792
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De Griekse overheid haalt meer geld op bij de Grieken dan het uitgeeft aan de Grieken. Hun probleem is dan het clientelisme en de corruptie rondom de schuldeisers
Hun probleem is cliëntelisme en corruptie. Daarbij maken de schuldeisers weinig uit. Dat probleem was er ook bij totaal andere schuldeisers en dat probleem verdwijnt ook niet als de schulden verdwijnen. En Syriza verzaakt tot nu toe nogal in het aanpakken van dit probleem terwijl ze daar wel veel op hadden ingezet.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:35:55 #296
45206 Pietverdriet
pi_154026838
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, hun probleem is dat ze sinds de invoering van de democratie eerst de geldpers hebben aangegooid en na de invoering van de Euro zijn gaan lenen.
Dat heeft regering na regering gedaan.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:43:07 #297
440653 BarryOSeven
pi_154027029
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:27 schreef Weltschmerz het volgende:
De Grieken waren de eersten die überhaupt de retorische vraag herkenden. Filosofisch gezien.

De retorische vraag bestond natuurlijk gewoon al, net als dat Newton niet de zwaartekracht ontwikkeld heeft.

Kortom: je opmerking slaat nergens op.
pi_154027252
Meer geld lenen om je aflossingen te kunnen betalen.

Tja..
pi_154027398
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:52 schreef Toefjes het volgende:
Meer geld lenen om je aflossingen te kunnen betalen.

Tja..
Dat leningen 'doorrollen' is op zich niks bijzonders.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 12:04:18 #300
440653 BarryOSeven
pi_154027518
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kun jij eigenlijk voor jezelf denken? Of hobbel je in het echte leven ook achter de massa aan?
  vrijdag 3 juli 2015 @ 12:04:59 #301
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_154027545
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar het is in de huidige situatie wel compleet van de pot gerukt. De economie gaat nooit hard genoeg aantrekken om die nieuwe leningen af te lossen, zelfs al zou er geheel geen rente over deze leningen gevraagd worden.

Zoals al eerder genoemd is ligt het onderliggende probleem eigenlijk niet bij de Griekse overheid of de Europese Unie, maar vooral bij de banken die geld over en weer spelen waarvan maar hoogstens 10% daadwerkelijk daar terecht komt waar het terecht zou moeten komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')