abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juli 2015 @ 12:29:46 #1
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_154001507
quote:
Griekenland verlaat waarschijnlijk de eurozone en de Europese Unie als er geen akkoord over de schuldenkwestie wordt bereikt.
Dat stelt de Griekse centrale bank woensdag.

Het mislukken van een akkoord leidt volgens de Bank of Greece tot het begin "van een pijnlijk verloop dat in eerste instantie zal leiden tot een Grieks faillissement en uiteindelijk tot een vertrek van het land uit de eurozone en hoogstwaarschijnlijk uit de Europese Unie".

De centrale bank noemt het bereiken van een nieuw akkoord met de geldschieters "van het grootste belang om de directe gevaren voor de economie af te wenden, de onzekerheid te verminderen en zich te verzekeren van een duurzame groei".

Bank of Greece denkt dat de huidige schuldencrisis dan snel verandert in een oncontroleerbare crisis, met grote risico's voor de bankensector en financiële stabiliteit.

Diepe recessie

"Een vertrek uit de eurozone zal de toch al ongunstige situatie alleen maar verergeren, omdat de daaruit voortvloeiende wisselkoerscrisis de inflatie zal laten stijgen", aldus de centrale bank.

Dat zal dan leiden tot een diepe recessie, drastische inkomensdalingen, een grote groei van de werkloosheid en een grote economische terugval. "Vanuit zijn positie als belangrijk lid van de EU, zal Griekenland zichzelf gedegradeerd zien naar de rang van een arm land in Zuid-Europa."

Daarom heeft Bank of Greece de stellige overtuiging dat het bereiken van een akkoord "een historische noodzaak" is die niet genegeerd kan worden.

Tot nu toe lijkt het er volgens de centrale bank op dat er een compromis is bereikt over de belangrijkste voorwaarden van het akkoord. De kloof tussen de partijen zou klein zijn.

Levensvatbaar

"Wat we nu nodig hebben is een levensvatbaar akkoord", schrijft Bank of Greece. Maar wel een akkoord waarbij toekomstige generaties zoveel mogelijk worden ontzien, "omdat we geen recht hebben om ze daarmee op te zadelen".

Ondertussen halen Grieken weer veel geld van hun bankrekeningen. Op maandag en dinsdag zouden ze volgens Griekse media gezamenlijk 850 miljoen euro hebben opgenomen, meldt Het Financieele Dagblad.

http://www.nu.nl/economie(...)d-wordt-bereikt.html
RT_com twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:18:33 BREAKING: Greece to hold national referendum on debt deal http://t.co/oJEKR2uriP http://t.co/ygxKTfDjXx reageer retweet
  donderdag 2 juli 2015 @ 12:30:07 #2
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_154001517
Snap niet dat de Grieken niet een soort van animatie laten zien op TV wat beide keuzes gaan doen met het land.

Dat wanneer je JA stemt, de lange termijn ellende groter wordt dan bij een NEE. Ivm de schuldenberg.
  donderdag 2 juli 2015 @ 12:34:51 #3
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_154001611
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:30 schreef BarryOSeven het volgende:
Snap niet dat de Grieken niet een soort van animatie laten zien op TV wat beide keuzes gaan doen met het land.

Dat wanneer je JA stemt, de lange termijn ellende groter wordt dan bij een NEE. Ivm de schuldenberg.
Omdat je niet zo kort door de bocht kunt stellen wat de exacte gevolgen bij een JA of een NEE zullen zijn. Daarom wordt er door zoveel users hier en ook in het nieuws zoveel kritiek geuit op het referendum. Wat de Griekse bevolking ook kiest, de uiteindelijke keuzes die de EU gaat maken zullen er niet of nauwelijks door beïnvloed worden.

Het referendum doet zich voor als een nationaal vraagstuk, maar eigenlijk is het natuurlijk een internationaal vraagstuk.
  donderdag 2 juli 2015 @ 12:51:46 #4
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154002029
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:34 schreef Belabor het volgende:

[..]

Omdat je niet zo kort door de bocht kunt stellen wat de exacte gevolgen bij een JA of een NEE zullen zijn. Daarom wordt er door zoveel users hier en ook in het nieuws zoveel kritiek geuit op het referendum. Wat de Griekse bevolking ook kiest, de uiteindelijke keuzes die de EU gaat maken zullen er niet of nauwelijks door beïnvloed worden.

Het referendum doet zich voor als een nationaal vraagstuk, maar eigenlijk is het natuurlijk een internationaal vraagstuk.
Ja alleen word er dus door alle EU leiders enorm veel druk uitgeoefend op griekse kiezers om JA te stemmen. Terwijl het dus helemaal niet uitmaakt of ze JA of NEE stemmen om in de EU te blijven. Dit heeft Tspiras ook al gezegd in een toespraak alleen vraag ik me af of mensen dat geloven.
Feyenoord!
pi_154002105
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:51 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ja alleen word er dus door alle EU leiders enorm veel druk uitgeoefend op griekse kiezers om JA te stemmen. Terwijl het dus helemaal niet uitmaakt of ze JA of NEE stemmen om in de EU te blijven. Dit heeft Tspiras ook al gezegd in een toespraak alleen vraag ik me af of mensen dat geloven.
De gebruikelijke bangmakerij die wij ook om onze oren kregen tijdens ons EU-referendum.
pi_154002106
quote:

[..]

Waarom denk je dat ze dat willen?
pi_154002135
Ik vind het wel interessant om ook eens in een land te zitten dat uit elkaar valt.
pi_154002139
Zijn ze nu al bezig met het voorbereiden van dat referendum? Lijkt me toch dat dit enige organisatie vergt.
pi_154002167
quote:

[..]

Tsipras is voor niemand nog geloofwaardig natuurlijk.
pi_154002171
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:57 schreef Aurelius het volgende:
Zijn ze nu al bezig met het voorbereiden van dat referendum? Lijkt me toch dat dit enige organisatie vergt.
Dat is al lang uitgeschreven toch?
  donderdag 2 juli 2015 @ 12:59:01 #11
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154002175
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:57 schreef Aurelius het volgende:
Als ze het nou slecht organiseren dan kunnen ze de uitslag ongeldig verklaren en het volgende week nog een keer doen. Kun je eindeloos herhalen dat soort shit. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:00:04 #12
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154002199
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tsipras is voor niemand nog geloofwaardig natuurlijk.
Juncker, Lagarde en Dijsselbloem zijn juist niet meer geloofwaardig. Tsipras is nog steeds een held.
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:00:26 #13
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154002206
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ze dat willen?
Wat willen?
Feyenoord!
pi_154002222
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat willen?
Dat ze liever hebben dat er een Ja komt.
pi_154002227
quote:

[..]

Juncker, Lagarde en Dijsselbloem zijn juist niet meer geloofwaardig. Tsipras is nog steeds een held.
Ben je een werkloze Griek of iets?
Naturheilmittel
pi_154002271
quote:
5s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:01 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Moet je daar een ,werkeloze, Griek voor zijn dan, ik geloof ook niet in de Euforie zoals die nu is.
pi_154002324
quote:

[..]

Ok, ik had buiten een miniem groepje complotdenkers gerekend, excuus.
pi_154002385
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe ga je dadelijk denken als jou baan door iemand hoe zeg ik dat, van een project van werkverschaffing gedaan gaat worden?
pi_154002407
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe ga je dadelijk denken als jou baan door iemand hoe zeg ik dat, van een project van werkverschaffing gedaan gaat worden?
Dat ik ze veel succes wens, ik zoek wel wat anders.
pi_154002413
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Moet je daar een ,werkeloze, Griek voor zijn dan, ik geloof ook niet in de Euforie zoals die nu is.
Het zijn vooral werklozen, pensionada's en anderszins onrendabelen die dwepen met Tsipiras ja. Tsipiras staat immers voor doorgaan op dezelfde voet wat betreft sociale programma's, en daar profiteren zij van.

De ondernemers zijn veel minder blij met de bezigheden van de Griekse regering aangezien zij hun inkomsten zien opdrogen.
Naturheilmittel
pi_154002437
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:08 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Het zijn vooral werklozen, pensionada's en anderszins onrendabelen die dwepen met Tsipiras ja. Tsipiras staat immers voor doorgaan op dezelfde voet wat betreft sociale programma's, en daar profiteren zij van.

De ondernemers zijn veel minder blij met de bezigheden van de Griekse regering aangezien zij hun inkomsten zien opdrogen.
Uitdrogen zal het toch wel met een ja of een nee?
pi_154002454
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nee hoor. In tegenstelling tot de beeldvorming gaan er gewoon miljarden om in de Griekse economie, en dat wordt nu ernstig geschaad door de fratsen van Tsipiras.
Naturheilmittel
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:11:05 #23
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_154002461
quote:

[..]

Voor wie? Voor de gemiddelde Europeaan is Tsipras een clown.
Voor de Griek is het misschien nog een held, maar verder...
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_154002464
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bij een nee zullen de kapitaalsrestricties wel voortgezet worden. Dan is er weinig meer te verdienen.
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:11:14 #25
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154002467
typisch weer dat één user iedereen met kritiek op de troika wegzet als aluhoedjes...
are we infinite or am I alone
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:12:02 #26
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154002487
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

maar het eerste deel van z'n bewering klopt wel...
pi_154002489
Ik zie het als een brug, ben er al zover op dat terug niet meer kan, van de andere kant komt iets gerold waar ik niet langs kan alleen erover.
Voor terug te rennen kan ook niet dan haalt die bal me in, en als ik erover wil heb ik de kans dat ik langs de brug naar beneden val.
pi_154002492
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:11 schreef crystal_meth het volgende:
typisch weer dat één user iedereen met kritiek op de troika wegzet als aluhoedjes...
Wie dan en waar?
Slechts een zeer beperkt gedeelte van de users wordt zo weggezet omdat ze overduidelijk aan de feiten voorbij gaan en complottheorieën aanhangen.
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:13:10 #29
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_154002506
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

maar het eerste deel van z'n bewering klopt wel...
Maar dat is niet nieuw. Dat was voor dit debacle ook al.
Gemiddelde Europese burger heeft weinig op met Brussel.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_154002529
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:13 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar dat is niet nieuw. Dat was voor dit debacle ook al.
Gemiddelde Europese burger heeft weinig op met Brussel.
Brussel hoefd er volgens mij ook niet te zijn, de stad natuurlijk wel dan he, bewijs me maar het tegendeel, die hadden met al het geld wat daar verdiend en vergaderd wordt dit toch kunnen zien aan komen of niet?
Of is dat alleen handje open houden?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2015 13:17:22 ]
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:20:13 #31
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154002652
quote:
The failure of the EU to deal with the problem in Greece in a way that respected its ideals of democracy and its goal of prosperity will mark a historic reversal in the economic and political integration of the continent.

From now on, it will be all downhill for the so-called "European project" — the illusory dream of a United States of Europe with full fiscal and political union along with monetary union.

..

There is still a tendency to dismiss political dissatisfaction with the EU's economic orthodoxy as a fringe phenomenon, even though the far-left parties like Podemos in Spain and the Five Star Movement in Italy, and far-right parties like the National Front in France now have the support of one quarter to one-third of national voters.

But if the traditional mainstream parties in these countries hope to remain viable, they will have to acknowledge the legitimate skepticism of voters who support these parties.

It is, after all, the popularity of the U.K. Independence Party that has pushed Cameron and his Conservative Party to seek new terms for EU membership and to schedule a referendum.

Even if there is a Greek referendum vote that accedes to the EU terms, or even if there is some last-minute miracle accord that allows both sides to save face, most of the political damage has been done and cannot be undone.
http://www.usatoday.com/s(...)ets-stocks/29488275/
pi_154002695
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bij een nee zullen de kapitaalsrestricties wel voortgezet worden. Dan is er weinig meer te verdienen.
En met een Ja moet er toch bezuinigd worden hoeveel is er dan te verdienen?

Zag een filmpje verschillende topic terug over geld onder een mat vegen totaal legaal of zoiets?
Dat kan een domme jongen niet bedacht hebben toch als het zo zou zijn?
pi_154002745
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

En met een Ja moet er toch bezuinigd worden hoeveel is er dan te verdienen?

Dan zullen er snel geen beperkingen meer zijn voor betalingen e.d. dat maakt nogal verschil.
pi_154002787
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan zullen er snel geen beperkingen meer zijn voor betalingen e.d. dat maakt nogal verschil.
Wat voor verschil dan tussen net kunnen leven of doodgaan?
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:24:41 #35
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_154002788
quote:
Aha, daarom heeft UKIP weer zoveel zetels ingeboet tijdens de vorige verkiezingen natuurlijk.

Het verhaal dat de recht- (en links!) populisten iedere keer maar ophouden, namelijk "iedereen wil eigenlijk van Europa af" is simpelweg niet waar.

De gemiddelde mening neigt meer naar: "Europa: een noodzakelijk kwaad" dan wat anders.

Het helpt ook niet echt dat de leiders van de anti-Europa partijen ook zelf al niet van die frisse jongens zijn.
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:25:25 #36
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154002805
quote:
David Ignatius: Some good for Europe might come from Greek debacle

Many commentators have seen the Greek financial crisis as an exercise in stupidity. Former Treasury Secretary Larry Summers, for example, likened it last week to the First World War, about which historians “are still, a century later, incredulous that it happened.”

But maybe the bitter confrontation over Greece’s continued membership in the eurozone will actually prove to be good for all concerned. That’s because the cruel brinksmanship and bank-withdrawal lines may burn away, once and for all, the air of unreality that has accompanied the common currency since it was introduced 13 years ago.

I was living in France in January 2002 when the euro landed on tiptoes, packaged with unmemorable coins and bills. This was the innocuous new money of what proved, until the Greek crisis hit, to be an Alice-in-Wonderland monetary union.

Europeans didn’t vote on the new money, for the most part. They rarely get to vote on anything about the “European Project,” lest they make what the elites consider the wrong decision.

So it is with the plan for a Greek referendum Sunday. Just what the Greeks would be voting on is a mystery, at this writing, since so many bailout offers have been extended and withdrawn. But Euro-savants seem to hate the idea of a Greek vote, regardless. They treat it as a cop-out or betrayal by Greek Prime Minister Alexis Tsipras. The not-so-subtle implication is that he should man up and force a deal on his country.

Tsipras has shown he’s capable of devious maneuvers. But putting this issue to the Greek people strikes me as a sensible idea, precisely because it would provide an implicit referendum, up or down, on the euro and the sacrifices necessary to preserve it. Greeks who accept a harsh bailout to keep the euro as their currency will know what they’re suffering for — and they will own the decision. If they reject the deal and commit euro-suicide, they’ll own that, too.

The public spectacle of Greece’s suffering has had some perverse benefits, too, in destroying the “magical thinking” that has accompanied the euro. Greeks are learning the terrible consequences of imprudent debt. The rest of Europe is recognizing the moral hazard of giving Greece a slide — and encouraging debtor nations throughout Europe (and their left-wing radicals) to believe there’s an escape hatch from reality.

Commentators deride Germans (and Greeks, too) for mixing economics and morality. Sorry, but they are mixed. Money and finance require trust that the paper notes and electronic digits on the screen represent real value. When that trust vanishes, systems implode. Preservation of trust is in part a morality play.

What the euro needs is the public buy-in that the elites have been reluctant to seek. Europe has had too few referendums. The 1992 Maastricht treaty that created the euro was put to a vote in only three countries. In France, it was approved by the slimmest margin, 51.1 percent in favor. In Denmark, it was rejected in a first referendum then approved in a revote the next year. Only in Ireland, which knew it was getting a sweet deal that financed a huge (and nearly ruinous) lending bubble, was there a substantial 68.7 percent majority in support.

The European Union suffers from a similar lack of a democratic foundation. A proposed European constitution was put to a vote in just four countries in 2005. Two of them, France and the Netherlands, rejected it, by 54.9 percent and 61.5 percent, respectively, and the constitution was abandoned. It was sneakily replaced by the Treaty of Lisbon. That unity pact faced a referendum in only one country, Ireland, where it was rejected the first time, in 2008, and then approved the next year.

Not an inspiring record of democratic support. The elites have behaved as if these electoral setbacks have been a sign of regrettable populist sentiment — a political version of soccer hooliganism. So they have plunged ahead, ever deeper, ever wider — until Greece happened.
http://www.montereyherald(...)e-from-greek-debacle
pi_154002935
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:24 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Aha, daarom heeft UKIP weer zoveel zetels ingeboet tijdens de vorige verkiezingen natuurlijk.

Het verhaal dat de recht- (en links!) populisten iedere keer maar ophouden, namelijk "iedereen wil eigenlijk van Europa af" is simpelweg niet waar.

De gemiddelde mening neigt meer naar: "Europa: een noodzakelijk kwaad" dan wat anders.

Het helpt ook niet echt dat de leiders van de anti-Europa partijen ook zelf al niet van die frisse jongens zijn.
Het Europa is niet verkeerd vindt ik, waarom 1 munt en waarom bemoeizucht met andere landen of over suiker of stofzuigers, ja lekker belangrijk een stofzuiget die weinig stroom verbruikt of niet?
De mensen krijgen immers hun stroom gratis, teminste ik weet niet of in Belgie nog de straatverlichting de hele nacht brand!
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:34:49 #38
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154003045
quote:

[..]

UKIP haalde 12.6% in 2015, een stijging met 9.5% tov 2010. Ze haalden één zetel, een winst van +1 tov 2010.
Over welke verkiezingen heb jij het?

http://www.bbc.com/news/election/2015/results

quote:
waarom zou je Darrell Delamaide een populist willen noemen? De man is een commentator in Washington DC, betwijfel of ie een fan is van Syriza, FN, UKIP of wie dan ook...
pi_154003175
quote:

Waarschijnlijk is er ook berusting in het feit dat de politieke elite toch wel voor steeds meer EU zorgt.

quote:
Deels niet. Maar dat is nogal een raar verwijt van de minstens zo populistische, liegende, bedriegende, referenda negerende en met oplichtersbanken heulende pro-EU figuren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154003392
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is er ook berusting in het feit dat de politieke elite toch wel voor steeds meer EU zorgt.

[..]

Hoe doen ze dat dan zonder hunzelf weg te zetten?
Houd of is er in de USA niet maar 1 president, met de nodige gouverneurs.
pi_154003432
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

UKIP haalde 12.6% in 2015, een stijging met 9.5% tov 2010. Ze haalden één zetel, een winst van +1 tov 2010.
Over welke verkiezingen heb jij het?

http://www.bbc.com/news/election/2015/results

Voor de laatste landelijke verkiezingen had UKIP 2 zetels, na die verkiezingen 1. Via overlopers en tussentijdse verkiezingen hadden ze die 2 zetels behaald.
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:50:36 #42
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154003463
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voor de laatste landelijke verkiezingen had UKIP 2 zetels, na die verkiezingen 1. Via overlopers en tussentijdse verkiezingen hadden ze die 2 zetels behaald.
overlopers, zetels die ze nooit gehaald hadden dus.
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:51:44 #43
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154003505
Merkel admitted in 2011 Greek debt unsustainable
Call intercepted by NSA and circulated by Wikileaks to media

http://www.irishtimes.com(...)ustainable-1.2270858
pi_154003509
quote:

[..]

Ik heb mensen hier zelfs het Front National met hand en tand zien verdedigen omdat ze zo lekker kritisch zijn op Europa. Stel mallotige populisten bij elkaar over het algemeen...
pi_154003525
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

overlopers, zetels die ze nooit gehaald hadden dus.
tussentijdse verkiezingen schrijf ik. Zetels die ze dus wel gehaald hebben (en direct weer verloren deels).
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:53:44 #46
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154003549
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

tussentijdse verkiezingen schrijf ik. Zetels die ze dus wel gehaald hebben (en direct weer verloren deels).
ze hebben hun aantal stemmen in vijf jaar verviervoudigd en mensen willen het voorstellen alsof ze verloren hebben...
pi_154003624
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

ze hebben hun aantal stemmen in vijf jaar verviervoudigd en mensen willen het voorstellen alsof ze verloren hebben...
Hun invloed vergeleken met voor de verkiezingen is kleiner geworden inderdaad.
Ook viel het nogal tegen allemaal en was het reden voor Farage om af te treden (heel kort, als echte populist ontbreekt het hem aan een ruggengraat).
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:56:56 #48
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154003627
wie kritiek heeft op de EU is een aluhoedje of een mallotige populist. Niveau weer.
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:58:54 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154003667
quote:

[..]

Voor sommige mensen is iedereen die Europa dwars zit een held.
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:59:12 #50
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_154003676
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:56 schreef crystal_meth het volgende:
wie kritiek heeft op de EU is een aluhoedje of een mallotige populist. Niveau weer.
Wie niet tegen de EU is, is een naïeve sukkel of een dienaar van het grootkapitaal. Niveau weer.
pi_154003682
quote:
Nogmaals, net als bij je vorige claim in die richting. Waar baseer je dit op? Je probeert wederom mensen woorden in de mond te leggen.
Er lopen in dit topic wat complotdenkers rond. En de grootste EU-critici in de politiek zijn mallotige populisten, dat is overduidelijk.
Maar dat betekent niet dat iedereen met kritiek op de EU of Euro een aluhoedje of populist is. Wel zou het goed zijn voor het debat als er wat meer van die serieuze tegenstanders waren...
pi_154003683
Tsja volgens mij klopt het gewoon dat de EU Syriza weg wil hebben hoor.

Want als hun plannen wel een succes worden, dan winnen in Italie en Spanje ook dergelijke partijen

En dan kunnen de landen het helemaal niet meer eens worden.
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:59:36 #53
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154003686
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wie niet tegen de EU is, is een naïeve sukkel of een dienaar van het grootkapitaal. Niveau weer.
kan je dat quoten?
pi_154003698
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Voor sommige mensen is iedereen die Europa dwars zit een held.
Dat is het vooral inderdaad. Of het nou Tsipiras, Poetin of een of andere idioot van Global Research is.

Als het tegen de EU of het Westen is, zal het wel goed zijn.
Naturheilmittel
pi_154003710
Gerolsteiner = Waht ?
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:00:59 #56
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154003725
kijk, ze komen allemaal samen. hoe lief...
pi_154003727
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

kan je dat quoten?
Quote jij je onderbouwing voor
quote:
maar eens.
pi_154003733
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hun invloed vergeleken met voor de verkiezingen is kleiner geworden inderdaad.
Ook viel het nogal tegen allemaal en was het reden voor Farage om af te treden (heel kort, als echte populist ontbreekt het hem aan een ruggengraat).
Kan ik van die Griek niet zeggen dat het hem ontbreekt aan ruggengraat!
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:01:12 #59
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_154003735
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

kan je dat quoten?
Dat hoef ik niet te quoten, dat type minachting sijpelt uit alles wat je zegt.
pi_154003738
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:00 schreef crystal_meth het volgende:
kijk, ze komen allemaal samen. hoe lief...
Kom, kom, onderbouw je laster eens.
pi_154003757
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kan ik van die Griek niet zeggen dat het hem ontbreekt aan ruggengraat!
Die beweert dan ook niet tegen de EU en Euro te zijn ;)
pi_154003784
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:59 schreef arjan1112 het volgende:
Tsja volgens mij klopt het gewoon dat de EU Syriza weg wil hebben hoor.

Want als hun plannen wel een succes worden, dan winnen in Italie en Spanje ook dergelijke partijen

En dan kunnen de landen het helemaal niet meer eens worden.
Willen of zouden ze daarom een uitslag met ja willen van het referendum?
  † In Memoriam † donderdag 2 juli 2015 @ 14:03:54 #63
230491 Zith
pls tip
pi_154003804
quote:
Kan je dat quoten?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_154003851
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die beweert dan ook niet tegen de EU en Euro te zijn ;)
Tegen de Eu ben ik ook niet maar dat had je toch wel al begrepen of niet?
Volgens mij Firage hoop dat ik de naam goed heb, ook niet.
pi_154003868
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Willen of zouden ze daarom een uitslag met ja willen van het referendum?
eh

ze willen ja .. want dan krijg je verkiezingen ?
pi_154003885
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Farage wil volgens mij een soor EEG voor het VK

geen open immigratie vanuit europa naar Engeland, maar wel handel
pi_154003930
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:07 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

En die handel daar is de EU toch ook voor of niet?
Toch niet om stofzuigers van een hoogwattage tegen te houden of niet?
pi_154003943
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

En die handel daar is de EU toch ook voor of niet?
Toch niet om stofzuigers van een hoogwattage tegen te houden of niet?
wel als die niet in de EU word geproduceerd ...
pi_154003961
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:10 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

wel als die niet in de EU word geproduceerd ...
En zonnepanelen uit china omdat ze te goedkoop zijn?

Wat word er nog in de EU geproduceerd dan?
Gros wat erin zit komt uit zo een land, ja het merk zal europees zijn dan lijkt me.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2015 14:12:37 ]
pi_154004058
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:06 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

eh

ze willen ja .. want dan krijg je verkiezingen ?
Die of dat referendum was toch om hem de toestemming te geven om af tewijken van zijn beloftes aan de kiezer.
Daarom wou of wil hij het aan de kiezer over laten om ja of nee te stemmen.
pi_154004142
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:07 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

De EEG had ook "open migratie".
pi_154004154
Mja Farage is daar tegen
pi_154004285
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Farage wil GB uit de EU.
pi_154004314
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Farage wil GB uit de EU.
Weet ik hoor!
Net zoals ik denk dat Spanje evt in de wachtrij staat en portugal en evt Italie?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2015 14:26:55 ]
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:31:35 #75
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154004472
quote:
5s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:01 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Nee maar ik zie door de westerse propaganda en het spinnen van nieuws heen.
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:32:44 #76
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154004512
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat begint nu wel een beetje flauw te worden vind je niet? Getuigt sowieso van zwakte om mensen zo in een hokje te drukken en daarmee om de inhoud heen te praten.
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:33:52 #77
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154004533
quote:

[..]

Voor de europeaan die braaf gelooft wat Jeroentje Dijsselbloem ze op het Journaal vertelt wel ja.
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:47:45 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154004868
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:59 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Dat is het vooral inderdaad. Of het nou Tsipiras, Poetin of een of andere idioot van Global Research is.

Tel daarbij op het idee dat banken slechts privekapitaal zijn van ene paar dikke mannetjes en op geen enkele wijze ons geld beheren.
pi_154004966
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tel daarbij op het idee dat banken slechts privekapitaal zijn van ene paar dikke mannetjes en op geen enkele wijze ons geld beheren.
En dat wordt toch ook weer zo of niet, welke bank was dat weer die op de beurs zou komen?
Maar wie laat het toe vraag ik me dan af, waarom moet ik b.v als ik mijn recht wil halen eerst tegen de nodig muren oplopen en hopen dat me iemand in dat traject van muren oplopen op het idee brengt doe dit of dat?
En dat ben ik maar dan en niemand, stel je dat eens voor als EU?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2015 14:52:25 ]
pi_154004985
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Weet ik hoor!
Net zoals ik denk dat Spanje evt in de wachtrij staat en portugal en evt Italie?
Die laatste landen lijken me stug.
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:52:26 #81
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154004990
de Grieken in de euro willen houden en pleiten voor een haircut is anti- EU tegenwoordig...
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:54:09 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154005051
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

En dat wordt toch ook weer zo of niet, welke bank was dat weer die op de beurs zou komen?
Maar wie laat het toe vraag ik me dan af, waarom moet ik b.v als ik mijn recht wil halen eerst tegen de nodig muren oplopen en hopen dat me iemand in dat traject van muren oplopen op het idee brengt doe dit of dat?
En dat ben ik maar dan en niemand, stel je dat eens voor als EU?
Hoe bedoel je?
pi_154005056
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die laatste landen lijken me stug.
Laten we afwachten en kijken of Griekenland erin blijft dan zien we verder.
Waar ik op hoop, zal ik maar niet zeggen, in iedergeval niet op de EU zoals die nu is, op een verbeterd evt ?
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:58:03 #84
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154005160
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat heeft hier niemand in de mond genomen. Het tegenovergestelde wel.
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:59:50 #85
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154005219
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:59 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Nee hoor ik vind hem een held omdat hij opstaat tegen de corrupte praktijken van het IMF, ECB en als loopjongens voor hun veel EU politici. En hij staat tenminste voor zijn burgers. De bovenstaande denken bijna alleen in het belang van banken en multinationals. Feit.
Feyenoord!
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:02:33 #86
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_154005295
Hoppa, weer iets van 24 uur verder en we stevenen af op een referendum die het volk laat kiezen wat te doen.
Keuze OXI = Nee uit de Euro te gaan en bezuiningen door de nieuwe munt flink (te laten) devalueren,
Keuze NAI = Ja in de Euro blijven waarbij er flink bezuinigd wordt conform de EUsen.

Verschil tussen OXI en NAI, behalve Nee en Ja, is dat een NAI weer tal van mogelijkheden geeft om te onderhandelen, helaas zonder smaakmaker Varoufakis en Zeus verhoedde het, de democratisch gekozen regering. Onverlet, blijft Griekenland met alle plichtplegingen lid van de EU en NATO.

Hoe dan ook nog een paar daagjes braden op Olympia en langzaam maar zeker zal de gemiddelde trotse Griek een TAXI (z'n OK) nemen op het NAI. Het is ook knap lastig dat mensen boven op hun matrassengeld zitten, voorheen spuitende geldautomaten nu slechts druppelen op basis van je achternaam en een middenstand die met z'n handel blijft zitten.

Het is echt triest voor de bevolking dat ze zo in de maling worden genomen en een goed voorbeeld voor andere landen die te zien krijgen wat er gebeurd wanneer je uit de koers wil. Als reeds door Juncker gezegd, de EU is er en zal er voortaan altijd zijn.

Strikt genomen zou ik zelf wel een OXI willen zien, puur hoe te gaan meemaken welke scenario's zich ontwikkelen om te voorzien in nieuw geld, handelsbetrekkingen en (los van de ellende) in hoeverre (of) Griekenland systematisch (wordt) ontwricht.

Leuk om te weten:
quote:
http://www.gr4all.nl/emigreren/taal/janee.htm
De lichaamstaal en manier waarop een Griek zijn hoofd hierbij beweegt kan wel eens voor wat verwarring zorgen.
NAI = ‘Ja’ wordt niet aangeduidt door met het hoofd te knikken, zoals in het Nederlands. Een Griek beweegt zijn hoofd een klein beetje schuin-links naar beneden en sluit daarbij meestal even de ogen. Het richting van het gebaar is meer zijwaarts dan naar beneden gericht.

OXI = ‘Nee’ wordt aangegeven door het hoofd achterover te bewegen en je wenkbrouwen op te trekken. Dit gebaar gaat samen met een klikkend geluid van de tong. Hoe sterker het negatieve antwoord hoe groter het gebaar en hoe harder het klikken van de tong.
Dus goed opletten hoe het door wie wat waarmee wordt gezegd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_154005297
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee hoor ik vind hem een held omdat hij opstaat tegen de corrupte praktijken van het IMF, ECB en als loopjongens voor hun veel EU politici. En hij staat tenminste voor zijn burgers. De bovenstaande denken bijna alleen in het belang van banken en multinationals. Feit.
En in het belang van (hogere) overheden, en dus van zichzelf. Feit.
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:15:44 #88
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154005698
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:02 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

En in het belang van (hogere) overheden, en dus van zichzelf. Feit.
Het steeds maar blijven sponsoren van banken en verdragen als TTIP erdoorheen jassen is alleen in het belang van een heel klein groepje mensen. Namelijk de elite. En totaal niet in het belang van de rest. Feit.
Feyenoord!
pi_154005730
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:02 schreef Vallon het volgende:
Hoppa, weer iets van 24 uur verder en we stevenen af op een referendum die het volk laat kiezen wat te doen.
Keuze OXI = Nee uit de Euro te gaan en bezuiningen door de nieuwe munt flink (te laten) devalueren,
Keuze NAI = Ja in de Euro blijven waarbij er flink bezuinigd wordt conform de EUsen.
Het referendum is veel enger en gaat slechts over de vraag of het pakket van maatregelen en steun zoals dat voorgesteld is moet worden overgenomen of niet. Het gaat dus nadrukkelijk niet over wel of niet deelnemen aan de Euro of de EU. Ook is wel duidelijk dat een land formeel niet gedwongen kan worden om de Euro of de EU te verlaten. Dat impliceert dat, anders dan zoals Dijsselbloem stelt, er wel degelijk onderhandeld zal moeten worden en dat impliceert weer er controle is over het verloop van die onderhandelingen. De Grieken moeten het pakket van maatregelen en steun op zijn merites beoordelen, en als ik daar naar kijk vanuit economisch perspectief is een afwijzing het meest verstandig, enerzijds omdat schuldverlichting ontbreekt en anderzijds omdat het pakket geen perspectief geeft om op korte termijn de economie te verbeteren.
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:22:20 #90
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154005863
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:16 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het referendum is veel enger en gaat slechts over de vraag of het pakket van maatregelen en steun zoals dat voorgesteld is moet worden overgenomen of niet. Het gaat dus nadrukkelijk niet over wel of niet deelnemen aan de Euro of de EU. Ook is wel duidelijk dat een land formeel niet gedwongen kan worden om de Euro of de EU te verlaten. Dat impliceert dat, anders dan zoals Dijsselbloem stelt, er wel degelijk onderhandeld zal moeten worden en dat impliceert weer er controle is over het verloop van die onderhandelingen. De Grieken moeten het pakket van maatregelen en steun op zijn merites beoordelen, en als ik daar naar kijk vanuit economisch perspectief is een afwijzing het meest verstandig, enerzijds omdat schuldverlichting ontbreekt en anderzijds omdat het pakket geen perspectief geeft om op korte termijn de economie te verbeteren.
Precies. Het is alleen jammer dat dit volgens mij niet echt goed duidelijk is. Ik mag hopen dat Tsipas dit goed duidelijk kan maken. Dat het dus geen JA of NEE tegen de euro is maar puur tegen het pakket aan maatregelen.
Feyenoord!
pi_154005869
quote:

[..]

Vanuit "een" economisch perspectief, niet vanuit economisch perspectief.
Er zijn nogal wat verschillende economische visies hierop. De meeste gaan er daarbij niet vanuit dat het verstandig is om de gewenste economische herstructurering maar te laten voor wat het is. En dat is waar het afwijzen van het hulppakket op neer komt.
pi_154005904
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:22 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Precies. Het is alleen jammer dat dit volgens mij niet echt goed duidelijk is. Ik mag hopen dat Tsipas dit goed duidelijk kan maken. Dat het dus geen JA of NEE tegen de euro is maar puur tegen het pakket aan maatregelen.
Dat maakt het instrument referendum ook zo belabberd. Want een JA of NEE heeft gewoon gevolgen. Bij een NEE kunnen de Griekse banken en beurs wel sluiten en verslechtert het perspectief voor de burger per direct. Ook al blijven ze op papier deel uitmaken van Euro en EU.
pi_154005925
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat maakt het instrument referendum ook zo belabberd. Want een JA of NEE heeft gewoon gevolgen. Bij een NEE kunnen de Griekse banken en beurs wel sluiten en verslechtert het perspectief voor de burger per direct. Ook al blijven ze op papier deel uitmaken van Euro en EU.
Als ik voor de dood kies heb ik liever een snelle pijnloze als een langzame.
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:26:55 #94
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154005974
quote:

[..]

Juistem.
Hij staat op voor wat hij zegt en aan de Grieken heeft beloofd.
Daarentegen ene Rutte en de rest van de schapen......beehhhhhh...
pi_154006016
quote:

[..]

Een feit is dat bepaald niet natuurlijk.
pi_154006017
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:26 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Juistem.
Hij staat op voor wat hij zegt en aan de Grieken heeft beloofd.
Daarentegen ene Rutte en de rest van de schapen......beehhhhhh...
Dat is wat ik bedoel met die heeft ruggengraad, volgens mij alleen nog in de zuidelijke landen te vinden dat soort!
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:29:36 #97
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154006034
quote:

[..]

En dat is dus speculeren want dat weet je niet.....maar wat we wel weten is dat als Griekenland uit de euro stapt de Europese banken en regeringen de Grieken medogenloos zullen "straffen" om hun koppigheid en weerstand.
Wall Street in het klein is de EU geworden: koud en medogenloos....
pi_154006078
quote:

[..]

Ik had eigenlijk ook liever gezien dat Tsipras en Varoufakis het pakket van maatregelen en steun direct definitief hadden afgewezen. Naar mijn idee zou een dergelijke keus eenvoudig aan het publiek uit te leggen zijn geweest.
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:31:37 #99
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_154006098
quote:
Het referendum is veel enger en gaat slechts over de vraag of het pakket van maatregelen en steun zoals dat voorgesteld is moet worden overgenomen of niet.
Ik ga idd wat kort door de bocht, wat wel zo wordt gepresenteerd.
Daarbij wel opgemerkt dat de gemiddelde Griek op straat, en ook ik maar weinig benul heeft wat 'm precies wordt voorgeschoteld in de media.
Wanneer het puur gaat om de voorgeschotelde keuze, is het rondweg idioot om op die - eerlijkheidshalve - details een referendum uit te schijven,
De regering verhult op deze wijze haar populistisch gedrag, brallend gestuntel en gebrek aan realisme. Na het referendum is er een mandaat waarmee alsnog dat wordt gedaan wat noodzakelijk is.

Voor de gemiddelde Griek lijkt acceptatie van de voorwaarden, los van alle chantage en identiteit, het beste. Jezelf afsnijden van een hulplijn is meestal een slechte methode om er bovenop te komen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_154006111
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:29 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En dat is dus speculeren want dat weet je niet.....maar wat we wel weten is dat als Griekenland uit de euro stapt de Europese banken en regeringen de Grieken medogenloos zullen "straffen" om hun koppigheid en weerstand.
Wall Street in het klein is de EU geworden: koud en medogenloos....
Zou ik er benieuwd naar zijn wat er dan gebeuren zou?
Denk dat ik het liever niet meemaak, en ook de jeugd niet gun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')