Mijn zorgverzekering met aftrek van de zorgtoeslag is en blijft 154,- daarin is het eigen risico in afgedekt. En heb inmiddels min of meer een hulphond nodig, en die kosten ook geld.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Voor grote groepen zorgbehoevenden is dat zeker geen tientjeswerk.
Maar studenten kunnen genoegen nemen met een klein hok als leefruimte.quote:
Het minimum eigen risico is 375 euro per jaar. Dat is pakweg 3 tientjes per maand. Dat is tientjeswerk.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Voor grote groepen zorgbehoevenden is dat zeker geen tientjeswerk.
Uitkeringstrekkers ook.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar studenten kunnen genoegen nemen met een klein hok als leefruimte.
Waarom niet?quote:Dat zou ik niet alle uitkeringsgerechtigden toewensen. Lijkt me ook niet realistisch overigens.
Als het goed is geldt dat net zo goed voor uitkeringstrekkers.quote:Bovendien hebben veel uitkeringsgerechtigden extra zorgkosten, en weten ze veelal dat ze hun gehele leven op dat niveau blijven hangen, terwijl het voor studenten een kwestie is van 'even afzien' maar daarna hun studie (hopelijk) te gelde gaan maken.
Een idee wat incontinentie materiaal kost?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Uitkeringstrekkers ook.
[..]
Waarom niet?
[..]
Als het goed is geldt dat net zo goed voor uitkeringstrekkers.
Voor uitkeringsgerechtigden zoals Wajongers waar relatief veel chronisch zieken en gehandicapten deel vanuit maken natuurlijk is dat naast hun andere extra zorgkosten, zoals bijvoorbeeld eigen bijdragen, weldegelijk een smak geld.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het minimum eigen risico is 375 euro per jaar. Dat is pakweg 3 tientjes per maand. Dat is tientjeswerk.
Er zijn in de afgelopen jaren veel te veel mensen in de wajong geparkeerd die daar helemaal niet in thuishoren. Het was gewoon een goedkope manier voor gemeentes om werklozen te lozen. Dat die eruit gaan is niet meer dan logisch. Maar zoals ik in dit topic al eerder opmerkte: de bijl is te bot. Dit werkt alleen maar contraproductief en daar heeft niemand wat aan. Ook niet degenen die terecht uit de wajong worden gekegeld.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:16 schreef Tomatenboer het volgende:
Overigens lees ik vaak in de meeste reactie's van rechtse reaguurders dat het sociale zekerheidsstelsel minder / omlaag moet, maar dat men het degenen die het "echt nodig hebben" wel gunt en daarvoor bereid is belasting af te dragen.
Nu hebben we het hierover degenen die het "echt nodig hebben" en dan blijkt dat men ze stiekem helemaal niets gunt en dat men voor het gemak iedereen maar over één kam scheert en men op de stoel van de dokter denkt te kunnen gaan zitten door over iedereen te kunnen oordelen dat zij niets mankeren.
Kom op, wees eens realistisch.quote:
Je pleit er serieus voor alle uitkeringsgerechtigden te laten verhuizen en bij elkaar op te hokken?quote:Waarom niet?
We hebben het hier over een groep mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt, namelijk degenen met een mate van arbeidsbeperking.quote:Als het goed is geldt dat net zo goed voor uitkeringstrekkers.
Daar heb ik me eigenlijk nog nooit in verdiept.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:17 schreef fazel het volgende:
[..]
Een idee wat incontinentie materiaal kost?
De grenzen worden steeds verder opgeschoven en de bodem is waarschijnlijk nog niet in zicht... Alles is voor velen per definitie te veel.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:03 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Wie echt niet kan werken hoeft dat uiteraard niet
Ik heb er een hard hoofd in. Nederland verandert van een high trust naar een low trust maatschappij. Men wordt individualistisch, ook geacht om de arbeidsparticipatie verder op te krikken en de sociale media heeft een bewezen effect op narcisme en empathie. Al het gedrag wordt individualistischer, van mediaconsumptie tot werk.quote:Waar het mij om gaat is dat er in onze cultuur ruimschoots begrip en draagkracht aanwezig is om de werkelijk onoplosbare situaties te ondervangen.
Wat dus echt peanuts is in vergelijking met andere fraude (waar veel minder aan gedaan wordt). Daarmee praat ik het niet goed, maar feit is wel dat hier de fraudebestrijding meer kost dan het op levert terwijl dat op andere terreinen beslist niet het geval is.quote:Maar de fraude moet er uit.
Wordt vergoed door de zorgverzekeraar hé.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:17 schreef fazel het volgende:
[..]
Een idee wat incontinentie materiaal kost?
Eigen risico is wat anders dan eigen bijdrage.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het minimum eigen risico is 375 euro per jaar. Dat is pakweg 3 tientjes per maand. Dat is tientjeswerk.
In mijn geval niet meer sinds de aanpassingen daarin, mag nu netjes 50,- per maand minimaal ervoor neerleggen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wordt vergoed door de zorgverzekeraar hé.
Maar kost je wel jaarlijks je eigen risico a ¤ 375,-. Exclusief eventuele bijkomende kosten voor extra wassen, kleding of beddengoed.
Ben ik. Waarom zou de een wel klein moeten wonen wegens geldgebrek en de ander niet?quote:
Waar deed ik dat?quote:[..]
Je pleit er serieus voor alle uitkeringsgerechtigden te laten verhuizen en bij elkaar op te hokken?
Het valt wel op dat de uitkeringstrekkers hier bovengemiddeld vaak bijzonder intolerant reageren. Iemand met een andere mening? Meteen uitfoeteren.quote:Allemaal om een paar tientjes aan belasting voor jezelf te besparen. Walgelijk gedrag.
Ja. Dus?quote:[..]
We hebben het hier over een groep mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt, namelijk degenen met een mate van arbeidsbeperking.
Sinds de zorgverzekeraars zijn gaan bepalen dat een zorgleverancier maximaal ¤ 1,50 per dag aan incontinentiemateriaal mag verstrekken?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:22 schreef fazel het volgende:
[..]
In mijn geval niet meer sinds de aanpassingen daarin, mag nu netjes 50,- per maand minimaal ervoor neerleggen.
Ik ben geen uitkeringstrekker. Je hangt in je vooroordelen loser.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ben ik. Waarom zou de een wel klein moeten wonen wegens geldgebrek en de ander niet?
[..]
Waar deed ik dat?
[..]
Het valt wel op dat de uitkeringstrekkers hier bovengemiddeld vaak bijzonder intolerant reageren. Iemand met een andere mening? Meteen uitfoeteren.
[..]
Ja. Dus?
Sommigen zijn verplicht om medicijnen te slikken omdat het anders hun functioneren en bevoegdheden ernstig belemmerd (mocht het fout gaan, zonder medicijnen, dan is het harde strafrechtklimaat niet mild). Deze medicijnen zijn echter niet gratis. Ik ken psychotische personen waarvoor dit op gaat en het kost hen geld. Het is een voorbeeld van de kosten die een 'normaal' persoon niet heeft.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Voor uitkeringsgerechtigden zoals Wajongers waar relatief veel chronisch zieken en gehandicapten deel vanuit maken natuurlijk is dat naast hun andere extra zorgkosten, zoals bijvoorbeeld eigen bijdragen, weldegelijk een smak geld.
Bij mij zijn de klachten later gekomen, en net toen de zorgverzekeraars daarmee aan de gang gingen. Kreeg een groot mandverband toegestuurd en dat was het. En dat werkt niet, als jij de gehele blaasinhoud verliest...quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Sinds de zorgverzekeraars zijn gaan bepalen dat een zorgleverancier maximaal ¤ 1,50 per dag aan incontinentiemateriaal mag verstrekken?
Ik ondervind gelukkig nog geen problemen, maar ik ben ook aangewezen op incontinentiemateriaal vanwege een neurologische aandoening (zuurstoftekort bij geboorte).
Nou ja, dit bedoel ik dus.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ben geen uitkeringstrekker. Je hangt in je vooroordelen loser.![]()
Ik vind het nogal vreemd dat je dat voor de ene bevolkingsgroep prima vindt, maar voor de andere niet.quote:Maar mensen met een flinke afstand tot de arbeidsmarkt hebben niet uitzicht om snel hun situatie te verbeteren, dat lijkt me nogal evident.
Verder vind ik het bijzonder verwerpelijk dat je wenst uitkeringsgerechtigden op te moeten hokken (verbannen naast studentenkotjes). Overigens wonen uitkeringsgerechtigden over het algemeen al spotgoedkoop.
Ik heb het jaren met minder dan de helft daarvan gedaan. Punt.quote:Voor ¤ 600,- per maand valt niet menselijk te leven, punt.
Inderdaad, nog steeds wordt dat fraude-argument gebruikt om afbraak van sociale voorzieningen te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat dus echt peanuts is in vergelijking met andere fraude (waar veel minder aan gedaan wordt). Daarmee praat ik het niet goed, maar feit is wel dat hier de fraudebestrijding meer kost dan het op levert terwijl dat op andere terreinen beslist niet het geval is.
Maar ik ben geen uitkeringstrekker. Ik word boos vanwege die simplistische vooroordelen en bekrompen visie van velen, waaronder jij.quote:
Omdat enerzijds velen al wat hebben opgebouwd, en anderzins hebben zij ook recht op bijvoorbeeld een gezin.quote:Ik vind het nogal vreemd dat je dat voor de ene bevolkingsgroep prima vindt, maar voor de andere niet.
Als student ongetwijfeld.quote:Ik heb het jaren met minder dan de helft daarvan gedaan. Punt.
Klopt, ze proberen uit kostenoverwegingen iedereen af te schepen met zo goedkoop en klein mogelijk materiaal en daarin gaan ze zo ver dat ze ook met onrealistische voorstellen komen. Uberhaupt kan een maximum dagvergoeding van ¤ 1,50 bij zware incontinentie al nooit uit. Te debiel voor woorden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:31 schreef fazel het volgende:
[..]
Bij mij zijn de klachten later gekomen, en net toen de zorgverzekeraars daarmee aan de gang gingen. Kreeg een groot mandverband toegestuurd en dat was het. En dat werkt niet, als jij de gehele blaasinhoud verliest...
Wie weet, wellicht brengt het enig inzicht en gaan mensen verder kijken dan hun neus lang is.quote:
Ben er nog steeds mee bezig hoor, maar in de tussentijd mag ik wel het materiaal zelf aanschaffen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, ze proberen uit kostenoverwegingen iedereen af te schepen met zo goedkoop en klein mogelijk materiaal en daarin gaan ze zo ver dat ze ook met onrealistische voorstellen komen. Uberhaupt kan een maximum dagvergoeding van ¤ 1,50 bij zware incontinentie al nooit uit. Te debiel voor woorden.
Maar ik kan alleen maar zeggen; laat je niet afschepen.
Jij hebt ook het recht om zo goed mogelijk te kunnen deelnemen in de samenleving.
Van de gemeenten weer terug naar het rijk? Dat is een drempel die dan genomen moet worden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:37 schreef Sylv3se het volgende:
Dan is het wachten op de politiek die vindt dat er toch wel erg veel mensen in de bijstand zitten en wordt er weer één of andere regeling of uitkering bedacht om het aantal bijstandsuitkeringen te beperken.
Zucht.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wie weet, wellicht brengt het enig inzicht en gaan mensen verder kijken dan hun neus lang is.
Al heb ik er een hard hoofd in bij mensen die zo wereldvreemd zijn als jij.
Trieste opmerking, en een dooddoener van heb ik jou daar.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zucht.
Nou ja, veel plezier verder met jezelf zielig vinden en meer gratis geld eisen. Ik heb niet het idee dat je boze lobby erg succesvol zal zijn.
Klopt, en niemand die wilt inzien dat het merendeel niet op te lossen valt met meer drang en dwang, repressie en "prikkelingen".quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:37 schreef Sylv3se het volgende:
Het blijft maar doorgaan met het verschuiven van uitkeringen. Toen gemeenten zelf verantwoordelijk werden voor de bijstand is een grote groep naar het UWV gestuurd om daar een Wajong-uitkering aan te vragen omdat ze kansloos op de arbeidsmarkt zijn en nu moeten ze massaal weer terug (zodra de herkeuringen gedaan zijn).
Dan is het wachten op de politiek die vindt dat er toch wel erg veel mensen in de bijstand zitten en wordt er weer één of andere regeling of uitkering bedacht om het aantal bijstandsuitkeringen te beperken.
Per saldo wordt er geen reet opgelost.
Wie zegt dat ik mezelf zielig vindt en ik afhankelijk ben van "gratis geld"? Lees je uberhaupt wel?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zucht.
Nou ja, veel plezier verder met jezelf zielig vinden en meer gratis geld eisen. Ik heb niet het idee dat je boze lobby erg succesvol zal zijn.
Nou ja, een constante stroom aan schofferingen nodigt niet echt uit tot voortzetting van welke discussie dan ook.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:42 schreef fazel het volgende:
[..]
Trieste opmerking, en een dooddoener van heb ik jou daar.
Als ik lees, hoe men hier over de doelgroep gaat, zonder mijn voorgeschiedenis te kennen. Vind ik dat ronduit belachelijk.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, een constante stroom aan schofferingen nodigt niet echt uit tot voortzetting van welke discussie dan ook.
Tijd dat je een goede incontinentieverpleegkundige tegenkomt dan.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:40 schreef fazel het volgende:
[..]
Ben er nog steeds mee bezig hoor, maar in de tussentijd mag ik wel het materiaal zelf aanschaffen.
Dat is volledig afhankelijk van je definitie van menselijk. Dat we hier gewend zijn dat iedereen recht moet en zal hebben op eigen woonruimte is ook maar een toevalligheid.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Voor ¤ 600,- per maand valt niet menselijk te leven, punt.
Jij schoffeert er ook lustig op los anders. Hypocrisie is je niet vreemd.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, een constante stroom aan schofferingen nodigt niet echt uit tot voortzetting van welke discussie dan ook.
In Amerika is dat minder hé?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is volledig afhankelijk van je definitie van menselijk. Dat we hier gewend zijn dat iedereen recht moet en zal hebben op eigen woonruimte is ook maar een toevalligheid.
Hoe verandert kennis over jouw voorgeschiedenis de visie op de doelgroep?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:48 schreef fazel het volgende:
[..]
Als ik lees, hoe men hier over de doelgroep gaat, zonder mijn voorgeschiedenis te kennen. Vind ik dat ronduit belachelijk.
Ook hier kan en moet je een verschil maken tussen mensen die niet willen en mensen die niet kunnen. Alleen al daarom is het vervelend dat (volledig) arbeidsongeschikten in de bijstand terecht kunnen komen afhankelijk van het moment dat ze ao geworden zijn. Het wordt hoog tijd om die regelingen te scheiden, dan kun je ten minste ook overgaan op beleid op maat.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:51 schreef Tomatenboer het volgende:
In Amerika is dat minder hé?
Je kunt inderdaad ook uitkeringsgerechtigden verplicht opvangen in opvanghuizen bijvoorbeeld, maar mij lijkt dat niet wenselijk en menselijk zoals ik al zei. Bovendien niet erg efficient ook.
Niet. Want je hebt a een oordeel geveld. Ken er ook genoeg welke er in zitten omdat het gratis geld is. En is dat een probleem? zeker.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoe verandert kennis over jouw voorgeschiedenis de visie op de doelgroep?
Die zijn er zelfs een heleboel, en dat is nu precies de groep die er de oorzaak van is dat regelingen worden uitgekleed voor de mensen die het wel nodig hebben.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Er zijn vast meer van deze wajongers.
Kun je mij mijn oordeel dan ook vertellen, want ik ken 'm niet.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef fazel het volgende:
[..]
Niet. Want je hebt a een oordeel geveld.
Dat is een kwestie van perspectief. Als je de groep WAOers ervanaf haalt (en denkbeeldig omzet naar WIA uitkeringen) dan zit Nederland onder het OESO gemiddelde vwb percentage van BNP dat wordt besteedt aan gedeeltelijk en volledig arbeidsongeschiktverklaarden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die zijn er zelfs een heleboel, en dat is nu precies de groep die er de oorzaak van is dat regelingen worden uitgekleed voor de mensen die het wel nodig hebben.
Zijn er genoeg die het willen doen, spreek uit ervaring wat dat betreft.quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
Waar het om gaat is dat als je kan werken en je hebt geen werk dan beland je in de bijstand. Ik vind het grote rechtsongelijkheid om voor ex WAJONG klanten een uitzondering te maken.
Ik heb overigens een vacature in de regio Amsterdam waarbij ik met voorrang iemand uit de bijstand of een ex WAJONGer wil aannemen. 30 uur per week. Eenvoudig werk.
Via mijn bedrijf zijn al heel veel mensen uit een uitkering doorgestroomd. Je staat er echter van te kijken dat er op een stuk of 5 na nog nooit mensen uit die doelgroep zelfstandig hebben gesolliciteerd.quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zijn er genoeg die het willen doen, spreek uit ervaring wat dat betreft.
Zolang je een normaal salaris geeft uiteraard, bovendien heb je er als werkgever baat bij om een wajonger in dienst te nemen fiscaal gezien. (Bij ziekte word het betaalt door uwv)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |