Klopt, ze proberen uit kostenoverwegingen iedereen af te schepen met zo goedkoop en klein mogelijk materiaal en daarin gaan ze zo ver dat ze ook met onrealistische voorstellen komen. Uberhaupt kan een maximum dagvergoeding van ¤ 1,50 bij zware incontinentie al nooit uit. Te debiel voor woorden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:31 schreef fazel het volgende:
[..]
Bij mij zijn de klachten later gekomen, en net toen de zorgverzekeraars daarmee aan de gang gingen. Kreeg een groot mandverband toegestuurd en dat was het. En dat werkt niet, als jij de gehele blaasinhoud verliest...
Wie weet, wellicht brengt het enig inzicht en gaan mensen verder kijken dan hun neus lang is.quote:
Ben er nog steeds mee bezig hoor, maar in de tussentijd mag ik wel het materiaal zelf aanschaffen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, ze proberen uit kostenoverwegingen iedereen af te schepen met zo goedkoop en klein mogelijk materiaal en daarin gaan ze zo ver dat ze ook met onrealistische voorstellen komen. Uberhaupt kan een maximum dagvergoeding van ¤ 1,50 bij zware incontinentie al nooit uit. Te debiel voor woorden.
Maar ik kan alleen maar zeggen; laat je niet afschepen.
Jij hebt ook het recht om zo goed mogelijk te kunnen deelnemen in de samenleving.
Van de gemeenten weer terug naar het rijk? Dat is een drempel die dan genomen moet worden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:37 schreef Sylv3se het volgende:
Dan is het wachten op de politiek die vindt dat er toch wel erg veel mensen in de bijstand zitten en wordt er weer één of andere regeling of uitkering bedacht om het aantal bijstandsuitkeringen te beperken.
Zucht.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wie weet, wellicht brengt het enig inzicht en gaan mensen verder kijken dan hun neus lang is.
Al heb ik er een hard hoofd in bij mensen die zo wereldvreemd zijn als jij.
Trieste opmerking, en een dooddoener van heb ik jou daar.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zucht.
Nou ja, veel plezier verder met jezelf zielig vinden en meer gratis geld eisen. Ik heb niet het idee dat je boze lobby erg succesvol zal zijn.
Klopt, en niemand die wilt inzien dat het merendeel niet op te lossen valt met meer drang en dwang, repressie en "prikkelingen".quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:37 schreef Sylv3se het volgende:
Het blijft maar doorgaan met het verschuiven van uitkeringen. Toen gemeenten zelf verantwoordelijk werden voor de bijstand is een grote groep naar het UWV gestuurd om daar een Wajong-uitkering aan te vragen omdat ze kansloos op de arbeidsmarkt zijn en nu moeten ze massaal weer terug (zodra de herkeuringen gedaan zijn).
Dan is het wachten op de politiek die vindt dat er toch wel erg veel mensen in de bijstand zitten en wordt er weer één of andere regeling of uitkering bedacht om het aantal bijstandsuitkeringen te beperken.
Per saldo wordt er geen reet opgelost.
Wie zegt dat ik mezelf zielig vindt en ik afhankelijk ben van "gratis geld"? Lees je uberhaupt wel?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zucht.
Nou ja, veel plezier verder met jezelf zielig vinden en meer gratis geld eisen. Ik heb niet het idee dat je boze lobby erg succesvol zal zijn.
Nou ja, een constante stroom aan schofferingen nodigt niet echt uit tot voortzetting van welke discussie dan ook.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:42 schreef fazel het volgende:
[..]
Trieste opmerking, en een dooddoener van heb ik jou daar.
Als ik lees, hoe men hier over de doelgroep gaat, zonder mijn voorgeschiedenis te kennen. Vind ik dat ronduit belachelijk.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, een constante stroom aan schofferingen nodigt niet echt uit tot voortzetting van welke discussie dan ook.
Tijd dat je een goede incontinentieverpleegkundige tegenkomt dan.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:40 schreef fazel het volgende:
[..]
Ben er nog steeds mee bezig hoor, maar in de tussentijd mag ik wel het materiaal zelf aanschaffen.
Dat is volledig afhankelijk van je definitie van menselijk. Dat we hier gewend zijn dat iedereen recht moet en zal hebben op eigen woonruimte is ook maar een toevalligheid.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Voor ¤ 600,- per maand valt niet menselijk te leven, punt.
Jij schoffeert er ook lustig op los anders. Hypocrisie is je niet vreemd.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, een constante stroom aan schofferingen nodigt niet echt uit tot voortzetting van welke discussie dan ook.
In Amerika is dat minder hé?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is volledig afhankelijk van je definitie van menselijk. Dat we hier gewend zijn dat iedereen recht moet en zal hebben op eigen woonruimte is ook maar een toevalligheid.
Hoe verandert kennis over jouw voorgeschiedenis de visie op de doelgroep?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:48 schreef fazel het volgende:
[..]
Als ik lees, hoe men hier over de doelgroep gaat, zonder mijn voorgeschiedenis te kennen. Vind ik dat ronduit belachelijk.
Ook hier kan en moet je een verschil maken tussen mensen die niet willen en mensen die niet kunnen. Alleen al daarom is het vervelend dat (volledig) arbeidsongeschikten in de bijstand terecht kunnen komen afhankelijk van het moment dat ze ao geworden zijn. Het wordt hoog tijd om die regelingen te scheiden, dan kun je ten minste ook overgaan op beleid op maat.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:51 schreef Tomatenboer het volgende:
In Amerika is dat minder hé?
Je kunt inderdaad ook uitkeringsgerechtigden verplicht opvangen in opvanghuizen bijvoorbeeld, maar mij lijkt dat niet wenselijk en menselijk zoals ik al zei. Bovendien niet erg efficient ook.
Niet. Want je hebt a een oordeel geveld. Ken er ook genoeg welke er in zitten omdat het gratis geld is. En is dat een probleem? zeker.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoe verandert kennis over jouw voorgeschiedenis de visie op de doelgroep?
Die zijn er zelfs een heleboel, en dat is nu precies de groep die er de oorzaak van is dat regelingen worden uitgekleed voor de mensen die het wel nodig hebben.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Er zijn vast meer van deze wajongers.
Kun je mij mijn oordeel dan ook vertellen, want ik ken 'm niet.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef fazel het volgende:
[..]
Niet. Want je hebt a een oordeel geveld.
Dat is een kwestie van perspectief. Als je de groep WAOers ervanaf haalt (en denkbeeldig omzet naar WIA uitkeringen) dan zit Nederland onder het OESO gemiddelde vwb percentage van BNP dat wordt besteedt aan gedeeltelijk en volledig arbeidsongeschiktverklaarden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die zijn er zelfs een heleboel, en dat is nu precies de groep die er de oorzaak van is dat regelingen worden uitgekleed voor de mensen die het wel nodig hebben.
Zijn er genoeg die het willen doen, spreek uit ervaring wat dat betreft.quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
Waar het om gaat is dat als je kan werken en je hebt geen werk dan beland je in de bijstand. Ik vind het grote rechtsongelijkheid om voor ex WAJONG klanten een uitzondering te maken.
Ik heb overigens een vacature in de regio Amsterdam waarbij ik met voorrang iemand uit de bijstand of een ex WAJONGer wil aannemen. 30 uur per week. Eenvoudig werk.
Via mijn bedrijf zijn al heel veel mensen uit een uitkering doorgestroomd. Je staat er echter van te kijken dat er op een stuk of 5 na nog nooit mensen uit die doelgroep zelfstandig hebben gesolliciteerd.quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zijn er genoeg die het willen doen, spreek uit ervaring wat dat betreft.
Zolang je een normaal salaris geeft uiteraard, bovendien heb je er als werkgever baat bij om een wajonger in dienst te nemen fiscaal gezien. (Bij ziekte word het betaalt door uwv)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |