Dat wist je niet?quote:Op woensdag 1 juli 2015 00:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Den haag heeft duinen.Weer iets bijgeleerd...
Maar ze zijn wel opgespoten, 100% kunstmatig, in tegenstelling tot bijv. de duinen bij Haarlem. Vroeger lag Den Haag aan het Rijswijkse Meer, een stuk lager dan nu, met een open verbinding naar zee. Na 1953 is het meer gedempt en zijn de duinen aangelegd als onderdeel van het Deltaplan.quote:
100% kunstmatig? Dus voor die tijd lag een groot deel nog onderwater?quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:48 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar ze zijn wel opgespoten, 100% kunstmatig, in tegenstelling tot bijv. de duinen bij Haarlem. Vroeger lag Den Haag aan het Rijswijkse Meer, een stuk lager dan nu, met een open verbinding naar zee. Na 1953 is het meer gedempt en zijn de duinen aangelegd als onderdeel van het Deltaplan.
Dat weten de meesten dan weer niet.
Ja, ongeveer zo laag als de Alexanderpolder bij Rotterdam.quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:51 schreef JDx het volgende:
100% kunstmatig? Dus voor die tijd lag een groot deel nog onderwater?
Ik heb eerst 30 minuten op m'n deken gelegen totdat ik het koud kreeg, toen half eronder en half erop in slaap gevallen. Goede techniek welquote:
Ik heb gewoon alleen een laken over mij heen en luiken dicht met raam open. Nergens last van.quote:Op woensdag 1 juli 2015 09:41 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik heb eerst 30 minuten op m'n deken gelegen totdat ik het koud kreeg, toen half eronder en half erop in slaap gevallen. Goede techniek wel
Ramen open is niks bij ons, al dat lawaai, grootste nadeel van de stad.quote:Op woensdag 1 juli 2015 09:47 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik heb gewoon alleen een laken over mij heen en luiken dicht met raam open. Nergens last van.
Oh, oh, Den Haag, mooie stad achter de duinenquote:Op woensdag 1 juli 2015 00:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Den haag heeft duinen.Weer iets bijgeleerd...
Hahaha, wat een bullshitquote:Op woensdag 1 juli 2015 08:57 schreef Ringo het volgende:
Ja, ongeveer zo laag als de Alexanderpolder bij Rotterdam.
Het is echt een gigantische operatie geweest, heeft zeker 15 jaar geduurd. Sommige oude wijken zijn zelfs helemaal opnieuw opgebouwd op de nieuwe (hogere) locatie, zoals het 19de eeuwse Statenkwartier.
In 1944 was het al warmer dan dit, dus zegt niks. Pas boven de 40 mag je zeiken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:10 schreef xzaz het volgende:
Als het een dagje -4 is hoor je iedereen "ja ja global warming", en nu? Niks.
Alleen domme en slecht geschoolde mensen hoor je dat dan zeggen!quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:10 schreef xzaz het volgende:
Als het een dagje -4 is hoor je iedereen "ja ja global warming"
Afgelopen nacht was het nog te doen met de ramen (en dus de deuren) tegenover elkaar open. Ik vrees dat het vannacht en anders morgen wel anders gaat zijn. Die hitte bouwt geleidelijke aan op in onze extreem warmtevasthoudende huizen en gaat heel erg langzaam weer weg.quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:16 schreef MotherFoker het volgende:
Ik hen vannacht bijzonder lekker geslapen met mijn raam dicht en ingewikkekd in een deken.
Ik klaag altijd als het heet weer is, ik klaag nooit over het weer tijdens de rest van het jaar, ik ga in principe alleen in de schaduw buiten zitten tenzij ik geen keuze heb (lees: ik ben met andere mensen die buiten willen zitten en er is geen schaduw in de buurt).quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:23 schreef aloa het volgende:
Wat een geklaag weer over de hitteEen vervolgens gaat men buiten in de zon zitten
Incorrect, in Nederland mag je zeiken vanaf een graad of 25 wanneer we weer die hoge luchtvochtigheid hebben.quote:
Zeiken over global warming, het is nu niet warmer dan 70 jaar geleden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik klaag altijd als het heet weer is, ik klaag nooit over het weer tijdens de rest van het jaar, ik ga in principe alleen in de schaduw buiten zitten tenzij ik geen keuze heb (lees: ik ben met andere mensen die buiten willen zitten en er is geen schaduw in de buurt).
Gelukkig heb ik vanochtend vanaf 7u nog een beetje kunnen sporten. Het is verre van ideaal, ook daarom ben ik blij als het weer normaal weer wordt.
[..]
Incorrect, in Nederland mag je zeiken vanaf een graad of 25 wanneer we weer die hoge luchtvochtigheid hebben.
http://www.scheveningenlive.nl/evenementen-webcam/quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:39 schreef Aether het volgende:
Valt nog mee:
http://www.scheveningenlive.nl/pier-webcam/
https://webcam.nl/strand/
?quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:41 schreef JDx het volgende:
[..]
Zeiken over global warming, het is nu niet warmer dan 70 jaar geleden.
Ja, rond de pier en het water. Ze zitten nog niet tot de boulevard.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:44 schreef JDx het volgende:
[..]
http://www.scheveningenlive.nl/evenementen-webcam/
Dat lijkt toch wel een massa mieren hoor.
quote:
?quote:
Jij hebt duidelijk geen enkel verstand van deze materie! Alle statistici die de cijfers hebben bestudeerd zijn het erover eens dat het de laatste decennia steeds wat warmer is geworden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:41 schreef JDx het volgende:
[..]
Zeiken over global warming, het is nu niet warmer dan 70 jaar geleden.
Jij hebt meer geduld dan ik.quote:
Doe jezelf een plezier en lees eens een boek over statistiek. Vooral het hoofdstuk over trendanalyse raad ik aan.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:46 schreef JDx het volgende:
[..]
Ze zeiken over een enkele piek, 1944 was het 38,6. Warmste dag ooit in NL.
quote:
Lees de posts eens voordat je een reactie geeft, ik reageerde op deze onzin post:quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Doe jezelf een plezier en lees eens een boek over statistiek. Vooral het hoofdstuk over trendanalyse raad ik aan.
-4 en dan geloven ze niet meer in global warming.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:10 schreef xzaz het volgende:
Als het een dagje -4 is hoor je iedereen "ja ja global warming", en nu? Niks.
Ik klaag nooit als het heet weer is. Het heeft n.l. geen enkele zin, het wordt er niet koeler door ofzoquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik klaag altijd als het heet weer is, ik klaag nooit over het weer tijdens de rest van het jaar, ik ga in principe alleen in de schaduw buiten zitten tenzij ik geen keuze heb (lees: ik ben met andere mensen die buiten willen zitten en er is geen schaduw in de buurt).
Gelukkig heb ik vanochtend vanaf 7u nog een beetje kunnen sporten. Het is verre van ideaal, ook daarom ben ik blij als het weer normaal weer wordt.
[..]
Incorrect, in Nederland mag je zeiken vanaf een graad of 25 wanneer we weer die hoge luchtvochtigheid hebben.
Misschien gaan ze eindelijk eens standaard een aircoaansluiting installeren in woningen als genoeg mensen klagen over de hitte?quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik klaag nooit als het heet weer is. Het heeft n.l. geen enkele zin, het wordt er niet koeler door ofzo
voor drie dagen tropische temperaturenquote:Op woensdag 1 juli 2015 15:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Misschien gaan ze eindelijk eens standaard een aircoaansluiting installeren in woningen als genoeg mensen klagen over de hitte?
[ afbeelding ]
Ik ga maar eens even proberen om mijn ventilator in elkaar te zetten.
Nederland staat in de fik.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:21 schreef aloa het volgende:
[..]
voor drie dagen tropische temperaturen![]()
[ afbeelding ]
Meestal wordt dan ook over klimaatverandering gesproken (over een langere periode).quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:12 schreef JDx het volgende:
[..]
[..]
Lees de posts eens voordat je een reactie geeft, ik reageerde op deze onzin post:
[..]
-4 en dan geloven ze niet meer in global warming.
Mijn mening:
Dat het vandaag 34 is, zegt helemaal niets over global warming.
4 a 5 graden in Duitsland en Belgiequote:Op woensdag 1 juli 2015 15:21 schreef aloa het volgende:
[..]
voor drie dagen tropische temperaturen![]()
[ afbeelding ]
quote:Woensdag is warmste 1 juli sinds 1901
Het is woensdag met 31,7 graden Celsius de warmste 1 juli sinds de officiële weermetingen in 1901. De temperatuur werd rond 14.20 uur gemeten in De Bilt.
Daarmee is het record van het jaar 1961 gebroken. Dat meldt Weeronline woensdag.
De verwachtig is dat het uiteindelijk 33 graden gaat worden in De Bilt. Elders in Nederland is het al warmer. Zo is de hoogste temperatuur tot nu toe gemeten in Hoek van Holland. Daar werd het 34,5 graden.
Er worden voor de komende dagen alleen maar tropische temperaturen verwacht. Volgens Weeronline is de kans zeer groot dat er opnieuw weerrecords worden gebroken.
Het record voor de warmste 2 juli is namelijk 33,6 graden. Ook het record van de warmste juli-temperatuur van 35,7 komt de aankomende dagen in zicht. Of het absolute warmterecord van 38,6 graden wordt verbroken, is volgens Weeronline nog twijfelachtig.
Ja, lekker hè. Zo'n vakantie gevoel.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:46 schreef Downwards het volgende:
Ik vind het allemaal nog reuze meevallen. Al wordt het pas echt relax rond 22:30 buiten met een koud pilsje.
Alleen kut dat die wekker weer gaat morgen. Maar goed, er gaan vanavond zeker een paar pilzen naar binnen.quote:
En Bram, gelukt? En heb je deze dag overleefd?quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ga maar eens even proberen om mijn ventilator in elkaar te zetten.
Ik ga niet wachten tot 22:30. Proost!quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:46 schreef Downwards het volgende:
Ik vind het allemaal nog reuze meevallen. Al wordt het pas echt relax rond 22:30 buiten met een koud pilsje.
Proost.quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik ga niet wachten tot 22:30. Proost!
Ik begon de dag met een stevige fietstocht, na 53 km. kreeg ik een klapband. Vervolgens heeft een of ander insect mij tig keer gestoken afgaande op de jeuk en de vele (15-20) rode bulten vlakbij de meest prominente oppervlakkige ader op de arm, daar waar ze normaal gesproken bloed prikken. Net een flink stuk in de volle zon gewandeld omdat er niet overal schaduw was en de 25,5 graad die het bij mij binnen is ervaarde ik als koel. Je weet dat het belachelijk heet is als je dat als koel ervaart.quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En Bram, gelukt? En heb je deze dag overleefd?
Zeg dat nu niet!quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:44 schreef FritzWepper het volgende:
26,0 op dit moment binnen, gisteravond 24,5 en vanmorgen 24,0. Gaat de 30 nog wel halen een dezer dagen.
Dat is w.s. het beruchte onderdeel des doods, wat nergens toe dient, behalve om de koper gek te maken. Of dit een complot is weet ik niet maar dat denk ik wel.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
inmiddels uitgevogeld hoe dat moet maar er zit 1 mysterieus onderdeeltje bij waarvan ik geen idee heb waarvoor het dient. Niets met schroeven, een schroefdraad gleuven of gaten, een plastic kapje, open aan 1 kant en bolvormig aan de andere met aan de zijkant een stukje rubber. Waar o waar dient het voor? Ik heb al gegoogled en geyoutubed, ik heb geen instructies of een filmpje kunnen vinden. Dat in 2015.
Dan nog ga ik morgen naar de winkel waar ik het heb gekocht om te vragen of dat zij weten waarvoor dat onderdeel is, omdat het mij als koper gek maakt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is w.s. het beruchte onderdeel des doods, wat nergens toe dient, behalve om de koper gek te maken. Of dit een complot is weet ik niet maar dat denk ik wel.![]()
En als de ventilator het gewoon doet?
Mijn vriendin heeft vandaag eigenhandig 2 ventilators in elkaar gezet ZONDER onderdelen over te houden (of die heeft ze stiekem weggegooid...) #TROTS!quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan nog ga ik morgen naar de winkel waar ik het heb gekocht om te vragen of dat zij weten waarvoor dat onderdeel is, omdat het mij als koper gek maakt.
Vanmiddag was het bij ons op kantoor een dikke 28 graden, maar dat valt volstrekt in het niet bij de temperatuur in de fabriek. Ik heb behoorlijk te doen met de collega's daar, vanmiddag begonnen de ventilatoren op de kachels aan het plafond automatisch te draaien omdat de sensoren meenden te registreren dat de verwarming aan stond. Dat betekent dat ze een temperatuur van zo'n 40 graden gemeten hebben...quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Vandaag op het werk binnentemperatuur van 22 graden. Wel een slap in the face als je buiten komt.
Thuis binnen 25 graden met 2 ventilators aan.
Nog niet, ik ben nog een beetje aan het bijkomen van de 35 graden waarin ik meer dan een uur heb gewandeld.quote:
Is daar dan wel enige vorm van klimaatbeheersing? Want dat klinkt wel een beetje cheap ass.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vanmiddag was het bij ons op kantoor een dikke 28 graden, maar dat valt volstrekt in het niet bij de temperatuur in de fabriek. Ik heb behoorlijk te doen met de collega's daar, vanmiddag begonnen de ventilatoren op de kachels aan het plafond automatisch te draaien omdat de sensoren meenden te registreren dat de verwarming aan stond. Dat betekent dat ze een temperatuur van zo'n 40 graden gemeten hebben...
Dat zal dan zeker een ander merk zijn? Ik heb de grote variant van Emerio. Laat haar die maar eens zelfstandig in elkaar zetten zonder een onderdeel over te houden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft vandaag eigenhandig 2 ventilators in elkaar gezet ZONDER onderdelen over te houden (of die heeft ze stiekem weggegooid...) #TROTS!
Respectievelijk een Bestron (tafelmodel) en een SCANP(?), model joekel.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zal dan zeker een ander merk zijn? Ik heb de grote variant van Emerio. Laat haar die maar eens zelfstandig in elkaar zetten zonder een onderdeel over te houden.
Is dat niet het pootafdekstukje?quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik begon de dag met een stevige fietstocht, na 53 km. kreeg ik een klapband. Vervolgens heeft een of ander insect mij tig keer gestoken afgaande op de jeuk en de vele (15-20) rode bulten vlakbij de meest prominente oppervlakkige ader op de arm, daar waar ze normaal gesproken bloed prikken. Net een flink stuk in de volle zon gewandeld omdat er niet overal schaduw was en de 25,5 graad die het bij mij binnen is ervaarde ik als koel. Je weet dat het belachelijk heet is als je dat als koel ervaart.
Dat vind ik allemaal best maar dat het tot eind volgende week duurt voordat de temperatuur binnen weer aangenaam is vind ik niet zo fijn. Als de hitte eindelijk weg is - de huidige prognoses gaan uit van woensdag - dan duurt het nog een paar dagen voordat de hitte uit de huizen is getrokken. Ondertussen probeer ik een ventilator te monteren, ik heb inmiddels uitgevogeld hoe dat moet maar er zit 1 mysterieus onderdeeltje bij waarvan ik geen idee heb waarvoor het dient. Niets met schroeven, een schroefdraad gleuven of gaten, een plastic kapje, open aan 1 kant en bolvormig aan de andere met aan de zijkant een stukje rubber. Waar o waar dient het voor? Ik heb al gegoogled en geyoutubed, ik heb geen instructies of een filmpje kunnen vinden. Dat in 2015.
Ze verlagen helemaal niet de temperatuur, ze verhogen die zelfs, of dat dat meetbaar is met de thermometer(s) die wij hebben is een tweede.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Respectievelijk een Bestron (tafelmodel) en een SCANP(?), model joekel.
Lekker is het wel. Ze verlagen niet zozeer de temperatuur maar wel de gevoelstemperatuur.
Jij hebt gelijk. Dat ik er zelf niet aan dacht! Ik keek er naar vanuit een verkeerde oriëntatie: voor mij zat het stukje rubber aan de zijkant maar het blijkt dat het de onderkant is. Drie van de vier zaten er in, de vierde niet om de een of andere reden.quote:
Briljant. De vrouwen hebben er verstand van blijkbaar.quote:
quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij hebt gelijk. Dat ik er zelf niet aan dacht! Ik keek er naar vanuit een verkeerde oriëntatie: voor mij zat het stukje rubber aan de zijkant maar het blijkt dat het de onderkant is. Drie van de vier zaten er in, de vierde niet om de een of andere reden.
quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Briljant. De vrouwen hebben er verstand van blijkbaar.
Maar dat dingetje verhindert w.s. niet de goede werking, dus Bram kan hem gewoon aanzetten.
Als het ons nou eens zou verbieden om morgen naar ons werk te gaan omdat we binnen dienen te blijven zou het nog enig nut hebben inderdaad.quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:03 schreef Geralt het volgende:
Wat is dat nationaal hitteplan nou? Ik lees er overal over, maar nergens staat wat het precies is?!
quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Briljant. De vrouwen hebben er verstand van blijkbaar.
Maar dat dingetje verhindert w.s. niet de goede werking, dus Bram kan hem gewoon aanzetten.
Om de een of andere reden heeft dit liedje nu even niet meer dezelfde lading voor mij.quote:
Ik vroeg een paar dagen geleden aan die jongens die het fysieke werk buiten doen of dat ze vrij krijgen als het extreem heet (41 graden Celsius) wordt. Nope. Ze moeten gewoon blijven werken in de volle zon.quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als het ons nou eens zou verbieden om morgen naar ons werk te gaan omdat we binnen dienen te blijven zou het nog enig nut hebben inderdaad.
Als je beter schoonmaakt heb je ook geen last van mierenquote:Op maandag 29 juni 2015 20:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb geen vriezer. Ik heb horren geplaatst in mijn ramen, mijn woning is muggenproof. Helaas niet mierenproof aangezien het best wel een oude woning is.![]()
Dat is een leuk sprookje maar helaas bezijdens waarheid. Goed, het risico vermindert wat maar vergeet het maar dat je het kan uitsluiten. Hoe goed je ook schoonmaakt, er blijven altijd wat etensrestjes liggen, dat is onvermijdelijk. Ze zijn zo klein dat je die niet allemaal met het blote oog ziet maar voor een mier is 1 zo'n kruimtjes een feestmaaltijd. Aangezien ik dagelijks zelf kook (dus zelf groenten snijd) blijft er altijd wel een paprikapitje, een chinese koolsnippertje of iets dergelijks achter. Als Tante Sidonia het zou schoonmaken dan zou er nog wat achter blijven.quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je beter schoonmaakt heb je ook geen last van mieren
Een ventilator maakt de boel alleen maar warmer.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik begon de dag met een stevige fietstocht, na 53 km. kreeg ik een klapband. Vervolgens heeft een of ander insect mij tig keer gestoken afgaande op de jeuk en de vele (15-20) rode bulten vlakbij de meest prominente oppervlakkige ader op de arm, daar waar ze normaal gesproken bloed prikken. Net een flink stuk in de volle zon gewandeld omdat er niet overal schaduw was en de 25,5 graad die het bij mij binnen is ervaarde ik als koel. Je weet dat het belachelijk heet is als je dat als koel ervaart.
Dat vind ik allemaal best maar dat het tot eind volgende week duurt voordat de temperatuur binnen weer aangenaam is vind ik niet zo fijn. Als de hitte eindelijk weg is - de huidige prognoses gaan uit van woensdag - dan duurt het nog een paar dagen voordat de hitte uit de huizen is getrokken. Ondertussen probeer ik een ventilator te monteren, ik heb inmiddels uitgevogeld hoe dat moet maar er zit 1 mysterieus onderdeeltje bij waarvan ik geen idee heb waarvoor het dient. Niets met schroeven, een schroefdraad gleuven of gaten, een plastic kapje, open aan 1 kant en bolvormig aan de andere met aan de zijkant een stukje rubber. Waar o waar dient het voor? Ik heb al gegoogled en geyoutubed, ik heb geen instructies of een filmpje kunnen vinden. Dat in 2015.
Dream on, poetsen kreng!quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is een leuk sprookje maar helaas bezijdens waarheid. Goed, het risico vermindert wat maar vergeet het maar dat je het kan uitsluiten. Hoe goed je ook schoonmaakt, er blijven altijd wat etensrestjes liggen, dat is onvermijdelijk. Ze zijn zo klein dat je die niet allemaal met het blote oog ziet maar voor een mier is 1 zo'n kruimtjes een feestmaaltijd. Aangezien ik dagelijks zelf kook (dus zelf groenten snijd) blijft er altijd wel een paprikapitje, een chinese koolsnippertje of iets dergelijks achter. Als Tante Sidonia het zou schoonmaken dan zou er nog wat achter blijven.
Onder de 50 watt, daar kan ik mee leven. Dat is 1/3de tot de helft van mijn computer. Al de tijd dat het aanstaat is het voor je lichaam gemiddeld 3-4 graden koeler. Best belangrijk.quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een ventilator maakt de boel alleen maar warmer.
Dat doe ik voor zo ver het mogelijk is. Beneden 1 raam open, boven tegenover elkaar een raam open, heel de dag de gordijnen dicht en op mijn slaapkamertje heel de dag een niet lichtdoorlatend ding dicht. Het is behelpen als 's nachts de temperatuur boven de 20 graden Celsius blijft en het hooguit gedurende 10 uur buiten koeler is dan binnen.quote:Snachts de boel tegen elkaar open en tegen een uur of 8 alles dicht, luiken, gordijnen etc.
Tegen een grote fabriek vol CNC frezen, draaibanken en snijtafels valt gewoonweg niet op te boksen met een airco, dan verbruikt de airco-installatie waarschijnlijk meer stroom als het hele machinepark.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is daar dan wel enige vorm van klimaatbeheersing? Want dat klinkt wel een beetje cheap ass.
Tja. Het is in die zin dan jammer dat die apparaten zelf geen last hebben van de warmte.quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Tegen een grote fabriek vol CNC frezen, draaibanken en snijtafels valt gewoonweg niet op te boksen met een airco, dan verbruikt de airco-installatie waarschijnlijk meer stroom als het hele machinepark.
Bij een vorige werkgever heb ik ooit eens meegemaakt dat het enkele dagen lang meer dan dertig graden was op de tekenkamer, ik kan je verzekeren dat de productiviteit dan echt serieus keldert. Bij dat soort temperaturen verricht ik liever fysieke arbeid dan dat ik achter een CAD-systeem zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |