zonder slachtoffers mag ik hopen?quote:Op maandag 29 juni 2015 20:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij ons in de buurt was er al een natuurbrand vandaag...
Het is fysisch gezien onmogelijk dat er ook maar 1 inwoner op heel deze aardbol is die deze temperatuur fijn vindt.quote:
Denk dat dat het slechtste is wat je kan doen. Ramen en gordijnen dicht ftw.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:05 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik blijf donderdag en vrijdag lekker thuiswerken met de airco aan en de ramen wijd open.
Sterkte! Met die temperatuur in de trein, liever jij dan ik.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:04 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik mag het hopen, ik heb externe vergaderingen donderdag en vrijdag
Ik hoop stiekem dat ze afzeggenquote:Op maandag 29 juni 2015 20:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Sterkte! Met die temperatuur in de trein, liever jij dan ik.
Gordijnen dicht is niet genoeg, je hebt een zonnewering nodig.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Denk dat dat het slechtste is wat je kan doen. Ramen en gordijnen dicht ftw.
Of een teleconferentie, dit is een mooie gelegenheid om er eens mee te beginnen.quote:
Zal wel los gelopen zijn, naar wat ik hoorde...quote:Op maandag 29 juni 2015 20:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
zonder slachtoffers mag ik hopen?
Dat denk jij. Het is even wennen dergelijke temperaturen.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is fysisch gezien onmogelijk dat er ook maar 1 inwoner op heel deze aardbol is die deze temperatuur fijn vindt.
Met airco waar ze verblijven! Zo kan ik het ook. Het menselijk lichaam heeft enige warmteadaptatie maar 40 graden Celsius is te warm om aangenaam te zijn, hoezeer je lichaam ook is aangepast aan de warmte. Dat is een fysiologisch feit.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat denk jij. Het is even wennen dergelijke temperaturen.![]()
Er zijn toch ook genoeg mensen die op vakantie gaan naar landen waar het nog veel warmer is
Ik duik zaterdag het water in.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:09 schreef Odaiba het volgende:
Ben ik blij dat ik vakantie heb. Ga desnoods met een paar koude handdoeken om me heen op de bank liggen.
Ze hebben niet overal airco.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met airco waar ze verblijven! Zo kan ik het ook.
Ik denk dat ik ook maar even ga zwemmen. Of dat je er iets aan hebt weet ik niet, het verstoort die warmteadaptatie van het lichaam.quote:
Bouw een simpele airco, met een ventilator (10¤ bij action) achter een bak met smeltend ijs (0,80¤ per zak ijs bij AH). IJs gebruikt warmte in je kamer om te smelten, ventilator waait de koele lucht in je kamer.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met airco waar ze verblijven! Zo kan ik het ook.
Werd er voor mijn dorp maar zulk koel weer voorspeld.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:59 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Gevoelstemperatuur voor vrijdag klopt niet helemaal denk ik(hoop ik).
6 dagen in de toekomst, nog erg onzeker.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:31 schreef aloa het volgende:
[..]
Morgen geen probleem.
Zaterdag is een ander verhaal![]()
[ afbeelding ]
Een aardig idee, dan moet ik alleen nog een diepvries kopen.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bouw een simpele airco, met een ventilator (10¤ bij action) achter een bak met smeltend ijs (0,80¤ per zak ijs bij AH). IJs gebruikt warmte in je kamer om te smelten, ventilator waait de koele lucht in je kamer.
Je hebt gelijkquote:Op maandag 29 juni 2015 20:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
6 dagen in de toekomst, nog erg onzeker.
Is het voorstelbaar dat we ineens een noorderwind krijgen? Het liefst een die lucht van boven de noordpool aanvoert.quote:
quote:'Het wordt echt heel warm'
Was het de afgelopen tijd vaak nog wat fris voor de tijd van het jaar, de zomer gaat nu echt beginnen. "Het wordt echt heel warm", zegt NOS-weervrouw Willemijn Hoebert. Omdat het naar verwachting zeker vier dagen warmer wordt dan 27 graden, wordt het Nationaal Hitteplan van kracht.
Vanaf morgen begint het. De temperaturen lopen dan op tot 26 graden in de Bilt en in het zuidoosten van het land kan het 28 graden worden. "Er is volop zon en een hoge zonkracht, dus mensen moeten zich goed insmeren", zegt Hoebert.
In de komende dagen lopen de temperaturen alleen maar verder op. Vooral donderdag en zaterdag wordt het zweten geblazen, zegt Hoebert. In het midden van het land wordt het mogelijk 34 graden en in het oosten en zuidoosten 37 graden.
Vanwege de hitte is er in de tweede helft van de week kans op onweer. "Zoals het er nu naar uitziet, zal dat vooral donderdagavond en in de nacht naar vrijdag zijn", zegt Hoebert. Zaterdag overdag is er ook kans op onweer.
Het warme weer houdt in ieder geval aan tot en met zaterdag. Zondag gaat de temperatuur naar verwachting iets omlaag.
Hoebert raadt mensen aan zich goed in te smeren als ze naar buiten gaan en heel veel water te drinken. "En ik zou zeker niet op het heetst van de dag, tussen 12.00 en 15.00 uur, buiten allerlei activiteiten gaan ondernemen. Bewaar dat dan voor de ochtend of de avond als het ietsje aan het afkoelen is."
In de eerste nachten zal het afkoelen tot 16 graden, maar er zullen ook nachten bij zitten waarin de temperatuur niet verder daalt dan 22 graden.
'Onderneem niet allerlei activiteiten op het heetst van de dag'
Video afspelen 00:23
Het komt natuurlijk wel eens voor dat weersvoorspellingen niet uitkomen, maar Hoebert denkt dat dat nu niet het geval zal zijn. Verschillende weersverwachtingsmodellen komen op hetzelfde uit. "Er is dus een heel grote kans dat het echt heel erg warm gaat worden."
http://nos.nl/artikel/2044190-het-wordt-echt-heel-warm.html
Die kans is echt heel klein. Dat gaat de komende week niet gebeuren.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is het voorstelbaar dat we ineens een noorderwind krijgen? Het liefst een die lucht van boven de noordpool aanvoert.
die nachten zijn kut jaquote:Op maandag 29 juni 2015 20:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zal blij zijn als dit weer achter de rug is. We hebben het wel over overdag, maar de nachten gaan ook bloedheet zijn.
We willen toch een warme zomer?quote:Op maandag 29 juni 2015 20:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
http://www.accuweather.co(...)ss-europe-t/49419140
The hot days combined with warm nights that are expected to prevail for much of the week in London and Paris will create dangerous conditions for those that are unable to escape the heat. People should make sure to stay hydrated and check on the elderly during this surge of heat.
Hier wordt het nog warmer dan die 38 graden celsius die ze daar voorspellen. Leuk hoor, die hitte uit de hel.
Voor die mensen is het inderdaad kutquote:Op maandag 29 juni 2015 20:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
The hot days combined with warm nights that are expected to prevail for much of the week in London and Paris will create dangerous conditions for those that are unable to escape the heat. People should make sure to stay hydrated and check on the elderly during this surge of heat.
Hier wordt het nog warmer dan die 38 graden celsius die ze daar voorspellen. Leuk hoor, die hitte uit de hel.
Ja, airco aanzetten, indien niet aanwezig, luiken dicht, indien niet aanwezig gordijnen dicht, deuren en ramen dicht?quote:Op maandag 29 juni 2015 20:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zal blij zijn als dit weer achter de rug is. We hebben het wel over overdag, maar de nachten gaan ook bloedheet zijn.
quote:Op maandag 29 juni 2015 20:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat is heel het eierkoek eten, die hitte overdag is hinderlijk maar niet meer dan dat, het is het feit dat je twee weken lang niet ontsnapt aan die hitte wat je sloopt. Twee weken lang nauwelijks kunnen slapen, badend in het zweet wakker worden, lek gestoken worden door muggen en steekvliegen, ... dat is wat vervelend is aan die hitte. Als je lichaam 's nachts tot rust zou komen dan zou het allemaal weinig uitmaken. Dat is wat zo vervelend is aan die hitte.quote:
Water koelt ook af. Koop bij de action voor 2,79 ¤ een kinderbadje en ga daar in liggen?quote:Op maandag 29 juni 2015 20:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, want dat kan niet als het een comfortabele 18-25 graden Celsius is.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:21 schreef HPLC het volgende:
Lekker. Eindelijk eens buiten zitten na het werk
Voor 10 euro heb je al grotere badjes. Ideaal voor kinderen (en voor jezelf)quote:Op maandag 29 juni 2015 20:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Water koelt ook af. Koop bij de action voor 2,79 ¤ een kinderbadje en ga daar in liggen?
Ik pas niet in een kinderbadje.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Water koelt ook af. Koop bij de action voor 2,79 ¤ een kinderbadje en ga daar in liggen?
Waar ik woon is het zelden zo warmquote:Op maandag 29 juni 2015 20:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, want dat kan niet als het een comfortabele 18-25 graden Celsius is.
Lucky boy. Geef mij maar de temperaturen die ze in San Fransisco hebben.quote:
16,95 ¤ groter bad idd, 24,95 ¤ een gezinszwembad, 54,95 ¤ een ultra groot zwembad merk Intex. Maar die waren dus uitverkocht, alleen dat goedkope zwembadje was er nog.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Voor 10 euro heb je al grotere badjes. Ideaal voor kinderen (en voor jezelf)
Van die plastic opblaasdingen?quote:Op maandag 29 juni 2015 20:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Voor 10 euro heb je al grotere badjes. Ideaal voor kinderen (en voor jezelf)
Uiteraard uitverkocht, gaat als een speer met dit weerquote:Op maandag 29 juni 2015 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
16,95 ¤ groter bad idd, 24,95 ¤ een gezinszwembad, 54,95 ¤ een ultra groot zwembad merk Intex. Maar die waren dus uitverkocht, alleen dat goedkope zwembadje was er nog.
Dan toch gewoon wat zakken ijsklontjes bij de Appie kopen en dan onder je ventilator zetten, denk ik. Wel goed fijn maken btw.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik pas niet in een kinderbadje.
Ik heb wel ergens een grote wasmand liggen waar ik water in kan doen. Het is helaas geen oplossing voor de nachten. Ik slaap op een piepklein kamertje waarop het warmer wordt dan de gemiddelde buitentemperatuur.
Als je lang genoeg blaast. Ik zie er een leuke uitdaging in.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Goedkoop electrisch pompje erbij (werkt perfect)...want die grote blaas jezelf echt niet op
Maar met deze temperaturen valt dat tegenquote:Op maandag 29 juni 2015 20:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je lang genoeg blaast. Ik zie er een leuke uitdaging in.
quote:Op maandag 29 juni 2015 20:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan toch gewoon wat zakken ijsklontjes bij de Appie kopen en dan onder je ventilator zetten, denk ik. Wel goed fijn maken btw.
Met ijs verkopen verdient de AH iets te gemakkelijk geld naar mijn smaak. Bovendien moet ik dan tig keer per dag op en neer lopen aangezien ik geen diepvries heb, dat schiet niet op.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan toch gewoon wat zakken ijsklontjes bij de Appie kopen en dan onder je ventilator zetten, denk ik. Wel goed fijn maken btw.
Ik heb nog eventjes.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:35 schreef aloa het volgende:
[..]
Maar met deze temperaturen valt dat tegen
Net als met de winterjassen en zomerjassen, wanneer het tijd wordt om er een te kopen zijn ze niet verkrijgbaar, je moet de zomerjas kopen als het vriest en de winterjas als je smacht naar verkoeling.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:32 schreef aloa het volgende:
[..]
Uiteraard uitverkocht, gaat als een speer met dit weer
kussen in een afgesloten zak, even een tijdje in de vriezer... Ramen en deuren open is niet echt handig vanwege de muggen en de warmte die gewoon vrij spel naar binnen heeftquote:Op maandag 29 juni 2015 20:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een ventilator met de voeten in het water. Dat wordt waarschijnlijk mijn copingmechanisme voor de komende hitte. 's Nachts boven alle ramen en deuren open en slapen met de tocht, hopen dat dat volstaat.
Ik heb geen vriezer. Ik heb horren geplaatst in mijn ramen, mijn woning is muggenproof. Helaas niet mierenproof aangezien het best wel een oude woning is.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:37 schreef knokkels het volgende:
[..]
kussen in een afgesloten zak, even een tijdje in de vriezer... Ramen en deuren open is niet echt handig vanwege de muggen en de warmte die gewoon vrij spel naar binnen heeft
mierenquote:Op maandag 29 juni 2015 20:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb geen vriezer. Ik heb horren geplaatst in mijn ramen, mijn woning is muggenproof. Helaas niet mierenproof aangezien het best wel een oude woning is.![]()
Het zijn fascinerende wezens maar ik heb ze niet graag in mijn woning of in mijn tuin (als ik daar aan het werken ben).quote:
koffieprutquote:Op maandag 29 juni 2015 20:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb geen vriezer. Ik heb horren geplaatst in mijn ramen, mijn woning is muggenproof. Helaas niet mierenproof aangezien het best wel een oude woning is.![]()
Daar komt het wel op neer ja. Stuk goedkoper ook!quote:Op maandag 29 juni 2015 20:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Net als met de winterjassen en zomerjassen, wanneer het tijd wordt om er een te kopen zijn ze niet verkrijgbaar, je moet de zomerjas kopen als het vriest en de winterjas als je smacht naar verkoeling.
Als je weet langs waar ze naar binnen komen...voor buiten zal het weinig helpen aangezien ze dan zo een ander tunneltje hebben gegraven.quote:
Handig is het niet. Wie denkt er aan een winterjas als het 34 graden Celsius is?quote:Op maandag 29 juni 2015 20:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer ja. Stuk goedkoper ook!
Die functioneren volgens mij het best met deze temperaturen. Over een paar dagen wemelt het van de insecten. Het enige nadeel van zomer (warmte)...een explosie van kruipend en vliegend ongediertequote:Op maandag 29 juni 2015 20:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zijn fascinerende wezens maar ik heb ze niet graag in mijn woning of in mijn tuin (als ik daar aan het werken ben).
Ze vonden het niet leuk dat ik koffieprut gestrooid had, de dood volgde dan ook snel op de een of andere manierquote:Op maandag 29 juni 2015 20:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je weet langs waar ze naar binnen komen...voor buiten zal het weinig helpen aangezien ze dan zo een ander tunneltje hebben gegraven.
Iemand die geld wil besparenquote:Op maandag 29 juni 2015 20:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Handig is het niet. Wie denkt er aan een winterjas als het 34 graden Celsius is?
Ik woon in het hart van de randstad.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Werd er voor mijn dorp maar zulk koel weer voorspeld.
40 en 40 voor vrijdag en zaterdag, 37 voor de donderdag. Woon jij in het noordwesten van dit landje?
Ik heb al heel de lente mieren in mijn achtertuin.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:46 schreef aloa het volgende:
[..]
Die functioneren volgens mij het best met deze temperaturen. Over een paar dagen wemelt het van de insecten. Het enige nadeel van zomer (warmte)...een explosie van kruipend en vliegend ongedierte
Relatief in het westen van het land dus.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:01 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Ik woon in het hart van de randstad.
Straks heb je er nog veel meer. Met het weer wat er aankomt explodeert dat.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb al heel de lente mieren in mijn achtertuin.
De juiste instelling! Al dat geklaag al vantevorenquote:Op maandag 29 juni 2015 21:08 schreef motorbloempje het volgende:
Hier doen we niet aan hitteplannen.. We overleven het maar gewoon!
Je klaagt anders zelf ook in je openingspostquote:Op maandag 29 juni 2015 21:11 schreef aloa het volgende:
[..]
De juiste instelling! Al dat geklaag al vantevoren
Treinen hebben gewoon airco.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Sterkte! Met die temperatuur in de trein, liever jij dan ik.
Vlak bij de kust wordt het inderdaad niet warmer dan 32 graden Celsius.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Relatief in het westen van het land dus.
Ik heb de OP niet gemaakt, maar overgenomenquote:Op maandag 29 juni 2015 21:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je klaagt anders zelf ook in je openingspost
Ah excusesquote:Op maandag 29 juni 2015 21:15 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik heb de OP niet gemaakt, maar overgenomen
Bij jou wordt het dan ook lang niet zo heet als in het zuidoosten van Nederland.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:08 schreef motorbloempje het volgende:
Zij heeft gemakkelijk praten.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:11 schreef aloa het volgende:
[..]
De juiste instelling! Al dat geklaag al vantevoren
Niet alle treinen die in Nederland worden gebruikt.quote:
Dat is jaarlijks mijn probleem, ik weet nooit wanneer die gekte (winterjas en zomerjas) begint aangezien ik zelden in winkels kom. Tegen de tijd dat ik erachter kom dat de tijd van het jaar weer is aangebroken is het alweer net voorbij. Hetzelfde met de kortingen.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:47 schreef aloa het volgende:
[..]
Iemand die geld wil besparen![]()
Ik denk trouwens dat je nu nergens een winterjas kan kopen?
Buiten bij het nest een schoteltje limonadesiroop neerzetten.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb al heel de lente mieren in mijn achtertuin.
Briljant, alle insecten uit de buurt naar je tuin lokken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 06:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Buiten bij het nest een schoteltje limonadesiroop neerzetten.
Dan hebben ze geen reden meer om naar binnen te gaan.
Werkt hier als een speer.
Niet? Geen diverse Levels heat alerts van de NHS? Geen hitteplannen van de regering?quote:Op maandag 29 juni 2015 21:08 schreef motorbloempje het volgende:
Zet het schoteltje steeds wat verder weg.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 07:55 schreef Bart2002 het volgende:
Boeien. Ze komen niet meer binnen en daar was het om te doen.
Zo vies rood heb ik nog nooit de kaart van Nederland gezien. Hopelijk gebeurt het na deze week ook nooit meer.quote:
39 graden hier zaterdagquote:
Is die kaart serieus? Ik kan me niet voorstellen dat het hier in Groningen 36 graden wordt.quote:
Deze kaart is serieus, maar het kan natuurlijk altijd nog veranderen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:35 schreef okedoei het volgende:
[..]
Is die kaart serieus? Ik kan me niet voorstellen dat het hier in Groningen 36 graden wordt.
Midden-Brabant zelfs 40... Nieuwe records worden gehaald denk ik.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Deze kaart is serieus, maar het kan natuurlijk altijd nog veranderen.
mmm 38 lekker koelquote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
39 graden hier zaterdag![]()
Ik ga maar in onze provisiekelder zitten, die is altijd koel
Onze kelder heeft nog wel een plekje overquote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:51 schreef kawa4 het volgende:
[..]
mmm 38 lekker koel
ik zit net onder die 41 graden van Eindhoven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |