abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153985523
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan nog ga ik morgen naar de winkel waar ik het heb gekocht om te vragen of dat zij weten waarvoor dat onderdeel is, omdat het mij als koper gek maakt. :')
Mijn vriendin heeft vandaag eigenhandig 2 ventilators in elkaar gezet ZONDER onderdelen over te houden (of die heeft ze stiekem weggegooid...) #TROTS!
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153985552
Maar doet ie het nou?
pi_153985613
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Vandaag op het werk binnentemperatuur van 22 graden. Wel een slap in the face als je buiten komt.
Thuis binnen 25 graden met 2 ventilators aan.
Vanmiddag was het bij ons op kantoor een dikke 28 graden, maar dat valt volstrekt in het niet bij de temperatuur in de fabriek. Ik heb behoorlijk te doen met de collega's daar, vanmiddag begonnen de ventilatoren op de kachels aan het plafond automatisch te draaien omdat de sensoren meenden te registreren dat de verwarming aan stond. Dat betekent dat ze een temperatuur van zo'n 40 graden gemeten hebben...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 1 juli 2015 @ 19:42:04 #279
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153985615
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:39 schreef Bart2002 het volgende:
Maar doet ie het nou?
Nog niet, ik ben nog een beetje aan het bijkomen van de 35 graden waarin ik meer dan een uur heb gewandeld. :')
Dadelijk eerst wat eten, later op de avond ga ik dat ding wel installeren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153985655
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Vanmiddag was het bij ons op kantoor een dikke 28 graden, maar dat valt volstrekt in het niet bij de temperatuur in de fabriek. Ik heb behoorlijk te doen met de collega's daar, vanmiddag begonnen de ventilatoren op de kachels aan het plafond automatisch te draaien omdat de sensoren meenden te registreren dat de verwarming aan stond. Dat betekent dat ze een temperatuur van zo'n 40 graden gemeten hebben...
Is daar dan wel enige vorm van klimaatbeheersing? Want dat klinkt wel een beetje cheap ass.
  woensdag 1 juli 2015 @ 19:46:09 #281
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153985693
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft vandaag eigenhandig 2 ventilators in elkaar gezet ZONDER onderdelen over te houden (of die heeft ze stiekem weggegooid...) #TROTS!
Dat zal dan zeker een ander merk zijn? Ik heb de grote variant van Emerio. Laat haar die maar eens zelfstandig in elkaar zetten zonder een onderdeel over te houden. >:)
#NoDAPL
pi_153985822
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zal dan zeker een ander merk zijn? Ik heb de grote variant van Emerio. Laat haar die maar eens zelfstandig in elkaar zetten zonder een onderdeel over te houden. >:)
Respectievelijk een Bestron (tafelmodel) en een SCANP(?), model joekel.
Lekker is het wel. Ze verlagen niet zozeer de temperatuur maar wel de gevoelstemperatuur.
  Spellchecker woensdag 1 juli 2015 @ 19:53:28 #283
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_153985852
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik begon de dag met een stevige fietstocht, na 53 km. kreeg ik een klapband. Vervolgens heeft een of ander insect mij tig keer gestoken afgaande op de jeuk en de vele (15-20) rode bulten vlakbij de meest prominente oppervlakkige ader op de arm, daar waar ze normaal gesproken bloed prikken. Net een flink stuk in de volle zon gewandeld omdat er niet overal schaduw was en de 25,5 graad die het bij mij binnen is ervaarde ik als koel. Je weet dat het belachelijk heet is als je dat als koel ervaart. :?
Dat vind ik allemaal best maar dat het tot eind volgende week duurt voordat de temperatuur binnen weer aangenaam is vind ik niet zo fijn. Als de hitte eindelijk weg is - de huidige prognoses gaan uit van woensdag - dan duurt het nog een paar dagen voordat de hitte uit de huizen is getrokken. Ondertussen probeer ik een ventilator te monteren, ik heb inmiddels uitgevogeld hoe dat moet maar er zit 1 mysterieus onderdeeltje bij waarvan ik geen idee heb waarvoor het dient. Niets met schroeven, een schroefdraad gleuven of gaten, een plastic kapje, open aan 1 kant en bolvormig aan de andere met aan de zijkant een stukje rubber. Waar o waar dient het voor? Ik heb al gegoogled en geyoutubed, ik heb geen instructies of een filmpje kunnen vinden. Dat in 2015. :|W
Is dat niet het pootafdekstukje?
  woensdag 1 juli 2015 @ 19:54:22 #284
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153985871
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Respectievelijk een Bestron (tafelmodel) en een SCANP(?), model joekel.
Lekker is het wel. Ze verlagen niet zozeer de temperatuur maar wel de gevoelstemperatuur.
Ze verlagen helemaal niet de temperatuur, ze verhogen die zelfs, of dat dat meetbaar is met de thermometer(s) die wij hebben is een tweede. :)
Wind zorgt ervoor dat warmte van ons lichaam sneller wordt afgevoerd, in het bijzonder als we zweten, dat is het werkingsprincipe van een ventilator. Interessant om te weten: je heb aan de oppervlakte van je lichaam aders liggen die normaal gesproken nauwelijks bevloeid worden, zo gauw het zo warm wordt dan gaan de klepjes naar die aders open (glad spierweefsel) en vloeit er wel veel bloed in die aders. Gevolgen: meer afkoeling, meer arbeid voor het hart (en dus mindere fysieke prestaties bij sporten en fysiek zwaar werk).
#NoDAPL
  woensdag 1 juli 2015 @ 19:57:54 #285
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153985937
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:53 schreef maily het volgende:

[..]

Jij hebt gelijk. Dat ik er zelf niet aan dacht! Ik keek er naar vanuit een verkeerde oriëntatie: voor mij zat het stukje rubber aan de zijkant maar het blijkt dat het de onderkant is. Drie van de vier zaten er in, de vierde niet om de een of andere reden.
#NoDAPL
pi_153985998
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:53 schreef maily het volgende:

[..]

Briljant. De vrouwen hebben er verstand van blijkbaar.
Maar dat dingetje verhindert w.s. niet de goede werking, dus Bram kan hem gewoon aanzetten.
  Spellchecker woensdag 1 juli 2015 @ 20:02:55 #287
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_153986030
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij hebt gelijk. Dat ik er zelf niet aan dacht! Ik keek er naar vanuit een verkeerde oriëntatie: voor mij zat het stukje rubber aan de zijkant maar het blijkt dat het de onderkant is. Drie van de vier zaten er in, de vierde niet om de een of andere reden.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Maar dat dingetje verhindert w.s. niet de goede werking, dus Bram kan hem gewoon aanzetten.
c_/ Lekker chillen nu! :D
  woensdag 1 juli 2015 @ 20:03:08 #288
369251 Geralt
of Rivia
pi_153986036
Wat is dat nationaal hitteplan nou? Ik lees er overal over, maar nergens staat wat het precies is?!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153986055
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:03 schreef Geralt het volgende:
Wat is dat nationaal hitteplan nou? Ik lees er overal over, maar nergens staat wat het precies is?!
Als het ons nou eens zou verbieden om morgen naar ons werk te gaan omdat we binnen dienen te blijven zou het nog enig nut hebben inderdaad.
  woensdag 1 juli 2015 @ 20:06:04 #290
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153986082
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:02 schreef maily het volgende:

[..]

[..]

c_/ Lekker chillen nu! :D
Om de een of andere reden heeft dit liedje nu even niet meer dezelfde lading voor mij.
Het einde van het refrein blijft echter kloppen. "But it would be nothing...".
#NoDAPL
  woensdag 1 juli 2015 @ 20:07:52 #291
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153986120
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als het ons nou eens zou verbieden om morgen naar ons werk te gaan omdat we binnen dienen te blijven zou het nog enig nut hebben inderdaad.
Ik vroeg een paar dagen geleden aan die jongens die het fysieke werk buiten doen of dat ze vrij krijgen als het extreem heet (41 graden Celsius) wordt. Nope. Ze moeten gewoon blijven werken in de volle zon.
#NoDAPL
pi_153986139
Net een uur gewandeld buiten met baby die onrustig is en niet wil slapen door de warmte.

Ik ben deaud :')
  woensdag 1 juli 2015 @ 20:09:27 #293
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153986153
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb geen vriezer. Ik heb horren geplaatst in mijn ramen, mijn woning is muggenproof. Helaas niet mierenproof aangezien het best wel een oude woning is. :%
Als je beter schoonmaakt heb je ook geen last van mieren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 1 juli 2015 @ 20:11:31 #294
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153986181
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je beter schoonmaakt heb je ook geen last van mieren
Dat is een leuk sprookje maar helaas bezijdens waarheid. Goed, het risico vermindert wat maar vergeet het maar dat je het kan uitsluiten. Hoe goed je ook schoonmaakt, er blijven altijd wat etensrestjes liggen, dat is onvermijdelijk. Ze zijn zo klein dat je die niet allemaal met het blote oog ziet maar voor een mier is 1 zo'n kruimtjes een feestmaaltijd. Aangezien ik dagelijks zelf kook (dus zelf groenten snijd) blijft er altijd wel een paprikapitje, een chinese koolsnippertje of iets dergelijks achter. Als Tante Sidonia het zou schoonmaken dan zou er nog wat achter blijven.
#NoDAPL
  woensdag 1 juli 2015 @ 20:12:12 #295
45206 Pietverdriet
pi_153986192
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik begon de dag met een stevige fietstocht, na 53 km. kreeg ik een klapband. Vervolgens heeft een of ander insect mij tig keer gestoken afgaande op de jeuk en de vele (15-20) rode bulten vlakbij de meest prominente oppervlakkige ader op de arm, daar waar ze normaal gesproken bloed prikken. Net een flink stuk in de volle zon gewandeld omdat er niet overal schaduw was en de 25,5 graad die het bij mij binnen is ervaarde ik als koel. Je weet dat het belachelijk heet is als je dat als koel ervaart. :?
Dat vind ik allemaal best maar dat het tot eind volgende week duurt voordat de temperatuur binnen weer aangenaam is vind ik niet zo fijn. Als de hitte eindelijk weg is - de huidige prognoses gaan uit van woensdag - dan duurt het nog een paar dagen voordat de hitte uit de huizen is getrokken. Ondertussen probeer ik een ventilator te monteren, ik heb inmiddels uitgevogeld hoe dat moet maar er zit 1 mysterieus onderdeeltje bij waarvan ik geen idee heb waarvoor het dient. Niets met schroeven, een schroefdraad gleuven of gaten, een plastic kapje, open aan 1 kant en bolvormig aan de andere met aan de zijkant een stukje rubber. Waar o waar dient het voor? Ik heb al gegoogled en geyoutubed, ik heb geen instructies of een filmpje kunnen vinden. Dat in 2015. :|W
Een ventilator maakt de boel alleen maar warmer.
Snachts de boel tegen elkaar open en tegen een uur of 8 alles dicht, luiken, gordijnen etc.
  woensdag 1 juli 2015 @ 20:13:22 #296
45206 Pietverdriet
pi_153986207
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is een leuk sprookje maar helaas bezijdens waarheid. Goed, het risico vermindert wat maar vergeet het maar dat je het kan uitsluiten. Hoe goed je ook schoonmaakt, er blijven altijd wat etensrestjes liggen, dat is onvermijdelijk. Ze zijn zo klein dat je die niet allemaal met het blote oog ziet maar voor een mier is 1 zo'n kruimtjes een feestmaaltijd. Aangezien ik dagelijks zelf kook (dus zelf groenten snijd) blijft er altijd wel een paprikapitje, een chinese koolsnippertje of iets dergelijks achter. Als Tante Sidonia het zou schoonmaken dan zou er nog wat achter blijven.
Dream on, poetsen kreng!
  woensdag 1 juli 2015 @ 20:15:46 #297
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153986254
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een ventilator maakt de boel alleen maar warmer.
Onder de 50 watt, daar kan ik mee leven. Dat is 1/3de tot de helft van mijn computer. Al de tijd dat het aanstaat is het voor je lichaam gemiddeld 3-4 graden koeler. Best belangrijk.

quote:
Snachts de boel tegen elkaar open en tegen een uur of 8 alles dicht, luiken, gordijnen etc.
Dat doe ik voor zo ver het mogelijk is. Beneden 1 raam open, boven tegenover elkaar een raam open, heel de dag de gordijnen dicht en op mijn slaapkamertje heel de dag een niet lichtdoorlatend ding dicht. Het is behelpen als 's nachts de temperatuur boven de 20 graden Celsius blijft en het hooguit gedurende 10 uur buiten koeler is dan binnen.
#NoDAPL
pi_153986686
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:44 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Is daar dan wel enige vorm van klimaatbeheersing? Want dat klinkt wel een beetje cheap ass.
Tegen een grote fabriek vol CNC frezen, draaibanken en snijtafels valt gewoonweg niet op te boksen met een airco, dan verbruikt de airco-installatie waarschijnlijk meer stroom als het hele machinepark. :P

Bij een vorige werkgever heb ik ooit eens meegemaakt dat het enkele dagen lang meer dan dertig graden was op de tekenkamer, ik kan je verzekeren dat de productiviteit dan echt serieus keldert. Bij dat soort temperaturen verricht ik liever fysieke arbeid dan dat ik achter een CAD-systeem zit.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_153986787
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Tegen een grote fabriek vol CNC frezen, draaibanken en snijtafels valt gewoonweg niet op te boksen met een airco, dan verbruikt de airco-installatie waarschijnlijk meer stroom als het hele machinepark. :P

Bij een vorige werkgever heb ik ooit eens meegemaakt dat het enkele dagen lang meer dan dertig graden was op de tekenkamer, ik kan je verzekeren dat de productiviteit dan echt serieus keldert. Bij dat soort temperaturen verricht ik liever fysieke arbeid dan dat ik achter een CAD-systeem zit.
Tja. Het is in die zin dan jammer dat die apparaten zelf geen last hebben van de warmte.
Bij ons zijn het hoog-volume productieprinters die gewoon dienst weigeren boven 25 graden.
Vandaar dat er overal klimaatbeheersing is, qua temperatuur en qua luchtvochtigheid, want daarin zijn deze hooggevoelige apparaten eveneens kritisch.
Als bijproduct profiteert de mens hiervan mee. :)
  Miss 200.000.000! woensdag 1 juli 2015 @ 22:26:42 #300
367000 roos94
pi_153989707
Hoe kan een mens slapen in deze hitte :'( heb geen ventilator oid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')