Dat wist je niet?quote:Op woensdag 1 juli 2015 00:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Den haag heeft duinen.Weer iets bijgeleerd...
Maar ze zijn wel opgespoten, 100% kunstmatig, in tegenstelling tot bijv. de duinen bij Haarlem. Vroeger lag Den Haag aan het Rijswijkse Meer, een stuk lager dan nu, met een open verbinding naar zee. Na 1953 is het meer gedempt en zijn de duinen aangelegd als onderdeel van het Deltaplan.quote:
100% kunstmatig? Dus voor die tijd lag een groot deel nog onderwater?quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:48 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar ze zijn wel opgespoten, 100% kunstmatig, in tegenstelling tot bijv. de duinen bij Haarlem. Vroeger lag Den Haag aan het Rijswijkse Meer, een stuk lager dan nu, met een open verbinding naar zee. Na 1953 is het meer gedempt en zijn de duinen aangelegd als onderdeel van het Deltaplan.
Dat weten de meesten dan weer niet.
Ja, ongeveer zo laag als de Alexanderpolder bij Rotterdam.quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:51 schreef JDx het volgende:
100% kunstmatig? Dus voor die tijd lag een groot deel nog onderwater?
Ik heb eerst 30 minuten op m'n deken gelegen totdat ik het koud kreeg, toen half eronder en half erop in slaap gevallen. Goede techniek welquote:
Ik heb gewoon alleen een laken over mij heen en luiken dicht met raam open. Nergens last van.quote:Op woensdag 1 juli 2015 09:41 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik heb eerst 30 minuten op m'n deken gelegen totdat ik het koud kreeg, toen half eronder en half erop in slaap gevallen. Goede techniek wel
Ramen open is niks bij ons, al dat lawaai, grootste nadeel van de stad.quote:Op woensdag 1 juli 2015 09:47 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik heb gewoon alleen een laken over mij heen en luiken dicht met raam open. Nergens last van.
Oh, oh, Den Haag, mooie stad achter de duinenquote:Op woensdag 1 juli 2015 00:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Den haag heeft duinen.Weer iets bijgeleerd...
Hahaha, wat een bullshitquote:Op woensdag 1 juli 2015 08:57 schreef Ringo het volgende:
Ja, ongeveer zo laag als de Alexanderpolder bij Rotterdam.
Het is echt een gigantische operatie geweest, heeft zeker 15 jaar geduurd. Sommige oude wijken zijn zelfs helemaal opnieuw opgebouwd op de nieuwe (hogere) locatie, zoals het 19de eeuwse Statenkwartier.
In 1944 was het al warmer dan dit, dus zegt niks. Pas boven de 40 mag je zeiken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:10 schreef xzaz het volgende:
Als het een dagje -4 is hoor je iedereen "ja ja global warming", en nu? Niks.
Alleen domme en slecht geschoolde mensen hoor je dat dan zeggen!quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:10 schreef xzaz het volgende:
Als het een dagje -4 is hoor je iedereen "ja ja global warming"
Afgelopen nacht was het nog te doen met de ramen (en dus de deuren) tegenover elkaar open. Ik vrees dat het vannacht en anders morgen wel anders gaat zijn. Die hitte bouwt geleidelijke aan op in onze extreem warmtevasthoudende huizen en gaat heel erg langzaam weer weg.quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:16 schreef MotherFoker het volgende:
Ik hen vannacht bijzonder lekker geslapen met mijn raam dicht en ingewikkekd in een deken.
Ik klaag altijd als het heet weer is, ik klaag nooit over het weer tijdens de rest van het jaar, ik ga in principe alleen in de schaduw buiten zitten tenzij ik geen keuze heb (lees: ik ben met andere mensen die buiten willen zitten en er is geen schaduw in de buurt).quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:23 schreef aloa het volgende:
Wat een geklaag weer over de hitteEen vervolgens gaat men buiten in de zon zitten
Incorrect, in Nederland mag je zeiken vanaf een graad of 25 wanneer we weer die hoge luchtvochtigheid hebben.quote:
Zeiken over global warming, het is nu niet warmer dan 70 jaar geleden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik klaag altijd als het heet weer is, ik klaag nooit over het weer tijdens de rest van het jaar, ik ga in principe alleen in de schaduw buiten zitten tenzij ik geen keuze heb (lees: ik ben met andere mensen die buiten willen zitten en er is geen schaduw in de buurt).
Gelukkig heb ik vanochtend vanaf 7u nog een beetje kunnen sporten. Het is verre van ideaal, ook daarom ben ik blij als het weer normaal weer wordt.
[..]
Incorrect, in Nederland mag je zeiken vanaf een graad of 25 wanneer we weer die hoge luchtvochtigheid hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |