abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153872725
Vandaag werkte iemand op mijn zenuwen. Helaas kon ik mijn agressie niet bedwingen. Deze persoon ging zo rechts mogelijk staan zodat ik niet helemaal naar voren kon rijden (tripleren) met de motor... niet altijd gewenst.. ok.. maar toch. Ik stond erachter en dan expres zo langzaam optrekken dat ik na 10 sec nog steeds 15 km per uur kon. Erg irritant voor iemand met anger issues.

Vervolgens in een gaatje gedoken en rechts ingehaald... niet netjes, maar toch.. de bestuurder heeft zijn zin gekregen en ik stond bij het eerstvolgende stoplicht alsnog naast deze dude :D Maw. Boos gemaakt om vervolgens alsnog net zo snel te zijn.
pi_153872729
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:19 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Bedoel je provinciale wegen of binnen wegen met een maximumsnelheid van 60KM/h waar geen afgesloten fietspad aanwezig is? Daar zit nogal een verschil tussen.
Gaat om een 80km/h weg. Om precies te zijn deze: https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
pi_153872799
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:18 schreef Posergoth6667 het volgende:
Op een bromfiets hoor je net als op een motor nooit, onder geen enkele voorwaarde, aan de rechterkant van de rijbaan gaan rijden. Dat is levensgevaarlijk. De plaats van je voertuig is het midden van de rijbaan. De enigste uitzondering is als er file is, dan kun je, om een kop-staart botsing te voorkomen, beter tussen de auto's door, mits de situatie het toe laat.
Ach, schei uit. Zeker in de bebouwde kom moeten ze gewoon rechts aanhouden. Vroeger (toen brommers ook nog op het fietspad mochten rijden) reden ze gewoon rechts op wegen zonder fietspad, net als de fietsers. Nu moeten brommers op de rijbaan en opeens gaan ze overal pontificaal in het midden rijden. :')
pi_153872801
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:33 schreef LangeJan het volgende:
Vandaag werkte iemand op mijn zenuwen. Helaas kon ik mijn agressie niet bedwingen. Deze persoon ging zo rechts mogelijk staan zodat ik niet helemaal naar voren kon rijden (tripleren) met de motor... niet altijd gewenst.. ok.. maar toch. Ik stond erachter en dan expres zo langzaam optrekken dat ik na 10 sec nog steeds 15 km per uur kon. Erg irritant voor iemand met anger issues.

Vervolgens in een gaatje gedoken en rechts ingehaald... niet netjes, maar toch.. de bestuurder heeft zijn zin gekregen en ik stond bij het eerstvolgende stoplicht alsnog naast deze dude :D Maw. Boos gemaakt om vervolgens alsnog net zo snel te zijn.
Samenvatting: Je maakt je een partij druk en schiet er geen hol mee op.
pi_153872900
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:37 schreef vannelle het volgende:

[..]

Samenvatting: Je maakt je een partij druk en schiet er geen hol mee op.
Jep en dat is best irritant :) Wel van geleerd. De volgende die "expres" mijn vlotte rijstijl frustreert laat ik gewoon lekker gaan en doe even twee tandjes terug. Wel mooie moves kunnen maken :P Beetje slalommen en hard accelereren enzo :')
  zaterdag 27 juni 2015 @ 01:24:39 #106
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153873873
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:10 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik word echt waus van al die "einde alle geboden" borden die blijven staan tussen of na werkzaamheden. Dan rij je 130 km/h, staat er ineens weer zo'n bord, en ook al heb je goed opgelet, je gaat toch twijfelen of je een snelheidsbeperking hebt gemist en of je mogelijk geflitst bent ofzo. De A58 is zo'n voorbeeld, overal op willekeurige punten die borden.

Maar, inderdaad meestal pas op het gas na zo'n (matrix)bord. Vooral uit angst voor oom agent. :')
Andersom is ook irritant: wel een snelheidsbeperking bij werkzaamheden, maar nooit een eindebord. Zie je vooral in de bebouwde kom.

Ook mooi wat je vaak ziet: bij werkzaamheden in een 30-zone doodleuk een bord "30" neerzetten. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_153875421
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Andersom is ook irritant: wel een snelheidsbeperking bij werkzaamheden, maar nooit een eindebord. Zie je vooral in de bebouwde kom.

Dat hoeft ook niet, zodra je een zijstraat gepasseerd bent en het bord wordt niet herhaald: Gewoon de snelheid rijden die normaal is op dat stukje.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 05:43:00 #108
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153875670
Dat van die zijstraat wist ik gelukkig. Scheelt een hoop langzaam rijden voor niks :P Maar ik denk dat de regel bij weinig mensen echt bekend is.

Maar ook op de snelweg (zonder afslagen/uitritten) zie ik het regelmatig. Geen einde beperkingen bord, of soms juist geen bord voor snelheidsbeperking. Moet je opeens met te hoge snelheid betonblokken op de weg gaan ontwijken en zo. Ik heb het idee dat het beheer van die borden een zootje is en dat ze aan de voorkant van de werkzaamheden al niet weten welke borden aan de achterkant staan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153875843
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

Ook mooi wat je vaak ziet: bij werkzaamheden in een 30-zone doodleuk een bord "30" neerzetten. :')
Ik zag laatst zelfs een bord "50" staan in een 30-zone omdat ze aan het werk waren _O-.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 27 juni 2015 @ 09:17:50 #110
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_153876264
quote:

O+

[ Bericht 4% gewijzigd door blup op 27-06-2015 13:07:19 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_153877003
quote:

Is dat niet lastig: Met zo'n lange nek op een motor?

Niet heel aerodynamisch..

Edit: Ontopic klacht: Omleidingen die op niets uitkomen. Ik heb afgelopen nacht een uur lopen dwalen in de betuwe. De omleiding die was opgezet wees me naar een veerpont dat al niet meer voer :') Ik ben onder meer door een deel van een weiland gereden en ik ben per ongeluk zelfs nog op een van de openliggende wegen beland. Daar waren wat lui aan het asfalteren of iets dergelijks en die hebben me toen een beetje de goede richting op gewezen :P

[ Bericht 10% gewijzigd door Triptamine2 op 27-06-2015 10:48:25 ]
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_153878219
Wat ik eigenlijk niet snap, werkzaamheden aan de n207 bij Nieuw Vennep / Lisse. Weg is grotendeels af, gescheiden rijbanen, geen slingers, rare overgangen of hobbels. Max 50

Werkzaamheden aan de N302 bij Zwaag ri Enkhuizen. Slingers, nieuw vettig asfalt, een smalle rijbaan waarbij twee trucks elkaar net kunnen passeren tussen tijdelijke vangrail en de berm. Max 90
.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 12:07:11 #113
45532 ziggyziggyziggy
pi_153878247
Rij van Hoogkerk naar Peize, N372. Ergens is overdwars een strookje klinkers gelegd van een meter breed door het asfalt heen. Moet je opeens van 80 terug naar 30. :')
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 12:55:37 #114
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153879135
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:27 schreef Ridocar het volgende:
De tiensecondenregel was het volgens mij, maar dat is meer een richtlijn. Oom agent mag net achter het bord bebouwde kom een flitsapparaat neerzetten, ook al is het niet echt netjes.
Nee, dat mag hij niet. Snelheid in m/s maal 10 is de minimale afstand die jij moet hebben om je snelheid aan te passen. Immers geldt de snelheid pas vanaf het bord.
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:22 schreef jurgenov het volgende:

[..]

Officieel wel. Je kunt echter geen bekeuring krijgen binnen 250 meter (bij 90 km/h) van een overgang naar een andere snelheidslimiet.
Nee. Alleen de 250 meter achter het bord moet clean zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:18 schreef Posergoth6667 het volgende:

Op een bromfiets hoor je net als op een motor nooit, onder geen enkele voorwaarde, aan de rechterkant van de rijbaan gaan rijden. Dat is levensgevaarlijk. De plaats van je voertuig is het midden van de rijbaan. De enigste uitzondering is als er file is, dan kun je, om een kop-staart botsing te voorkomen, beter tussen de auto's door, mits de situatie het toe laat.
Onzin. In RVV90 staat gewoon keurig omschreven dat de plaats op de weg zoveel mogelijk rechts is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 12:57:28 #115
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153879165
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 05:43 schreef twiFight het volgende:
Maar ook op de snelweg (zonder afslagen/uitritten) zie ik het regelmatig. Geen einde beperkingen bord, of soms juist geen bord voor snelheidsbeperking. Moet je opeens met te hoge snelheid betonblokken op de weg gaan ontwijken en zo. Ik heb het idee dat het beheer van die borden een zootje is en dat ze aan de voorkant van de werkzaamheden al niet weten welke borden aan de achterkant staan.
Snelwegen zijn leuk. Na iedere oprit moet de snelheid herhaald worden, anders mag je er gewoon weer 130.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153879503
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat van die 3 wielen wist ik niet, ging ik hopelijk begrijpelijk niet automatisch van uit.
Voertuigeisen zal wel kloppen, blijkbaar heb jij dat al uitgezocht dus daar heb ik ook vrede mee.

Maar net als de bromauto's of hoe die dingen ook heten blijft het levensgevaarlijk op een weg waar je 80 mag.
Ligt niet aan jou, ligt aan de wetgeving.
Het snelheidsverschil is gewoon te groot en het is te debiel voor woorden dat die verschillende voertuigen op dezelfde weg mogen.
Op zich begrijpelijk, maar ik ben net zo breed en soms breder dan het fietspad. Als ik dan een fietser moet inhalen of er komt een fietser of scooter van de andere kant heb ik een probleem, dat gaat helemaal niet. Daarom mag ik ook op alle wegen behalve autowegen en autosnelwegen.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_153879518
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, dat mag hij niet. Snelheid in m/s maal 10 is de minimale afstand die jij moet hebben om je snelheid aan te passen. Immers geldt de snelheid pas vanaf het bord.

[..]

Nee. Alleen de 250 meter achter het bord moet clean zijn.

[..]

Onzin. In RVV90 staat gewoon keurig omschreven dat de plaats op de weg zoveel mogelijk rechts is.
Ja, rechter rijstrook. Wel in het midden rijden niet rechts, dat is gevaarlijk.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_153879532
quote:
18s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:37 schreef k_man het volgende:

[..]

Ach, schei uit. Zeker in de bebouwde kom moeten ze gewoon rechts aanhouden. Vroeger (toen brommers ook nog op het fietspad mochten rijden) reden ze gewoon rechts op wegen zonder fietspad, net als de fietsers. Nu moeten brommers op de rijbaan en opeens gaan ze overal pontificaal in het midden rijden. :')
Ik heb dan ook geen idee waarom ze vroeger "gewoon rechts" reden. Dat is levensgevaarlijk. Een auto en een bromfiets passen samen niet op een rijstrook. Dat is levensgevaarlijk.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:29:16 #119
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153879655
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:57 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Snelwegen zijn leuk. Na iedere oprit moet de snelheid herhaald worden, anders mag je er gewoon weer 130.
Ik ben nog steeds op zoek naar de juridische onderbouwing hiervan. Voor kruisingen, zijweggetjes en knooppunten kan ik ze wel vinden (via de wet danwel jurisprudentie), maar ik heb nog niks (juridisch) kunnen vinden dat bepaalt dat een oprit een nieuw wegvak begint.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:49:27 #120
45532 ziggyziggyziggy
pi_153880008
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:29 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds op zoek naar de juridische onderbouwing hiervan. Voor kruisingen, zijweggetjes en knooppunten kan ik ze wel vinden (via de wet danwel jurisprudentie), maar ik heb nog niks (juridisch) kunnen vinden dat bepaalt dat een oprit een nieuw wegvak begint.
Kan een oprit niet worden beschouwd als een kruising of zijweg?
pi_153880233
quote:

[..]

Je hoeft slecht te claimen dat je van de oprit gekomen bent en geen bord gezien hebt.
.
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 14:15:56 #122
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153880501
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:20 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ja, rechter rijstrook. Wel in het midden rijden niet rechts, dat is gevaarlijk.
Nee, zoveel mogelijk rechts, zie Artikel 3.
quote:
Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.
Geen gelul over rijstroken, rijbanen o.i.d., gewoon zoveel mogelijk rechts. Dat betekent dus dat als jij een meter uit de kant rijdt, je niet zoveel mogelijk rechts houdt.
The summer is magic!

zaterdag 27 juni 2015 @ 14:24:54 #123
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_153880686
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:15 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

[..]

Geen gelul over rijstroken, rijbanen o.i.d., gewoon zoveel mogelijk rechts. Dat betekent dus dat als jij een meter uit de kant rijdt, je niet zoveel mogelijk rechts houdt.
Leuk wat de wet zegt, maar dat wil niet zeggen dat dat de veiligste situatie is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 14:27:25 #124
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153880729
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:24 schreef daNpy het volgende:

[..]

Leuk wat de wet zegt, maar dat wil niet zeggen dat dat de veiligste situatie is.
Dat was dan ook niet het punt van discussie. Sowieso blijft het:
1. Debiel dat een scooter met een lagere maximale snelheid zich tussen de auto's moet bevinden.
2. Zo'n scooter überhaupt een lager maximale snelheid heeft. 50 zou goed zijn.
3. Volk dat op scooters rijdt over het algemeen levensmoe. Gister ook eentje bijna op de motorkap, kwam van rechts, die stuift met 40-50 voorbij. Zonder helm.
The summer is magic!

pi_153880778
quote:

[..]

[..]

En toch is met de motor je plek op de weg links van het midden. Lijkt me alleen maar veilig dat als scooter/brommer/driewieler ook aan te houden. Anders word je een keer aangetikt door een ongeduldige automobilist die er op dezelfde strook voorbij wil.
Your opinion of me is none of my business.
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 14:36:32 #126
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153880864
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:30 schreef Sarasi het volgende:
En toch is met de motor je plek op de weg links van het midden.
Spookrijden? :')
The summer is magic!

pi_153880904
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:36 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Spookrijden? :')
Links van het midden van je eigen rijstrook, duh. :')
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 14:43:12 #128
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153881010
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:38 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Links van het midden van je eigen rijstrook, duh. :')
Zelfs dat niet. Nogmaals, RVV'90 is erg duidelijk en stelt ondubbelzinnig dat de plaats op de weg zoveel mogelijk rechts is. Veilig of niet, dat is de regel die ook geldt voor motorrijders.
The summer is magic!

pi_153881089
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:43 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zelfs dat niet. Nogmaals, RVV'90 is erg duidelijk en stelt ondubbelzinnig dat de plaats op de weg zoveel mogelijk rechts is. Veilig of niet, dat is de regel die ook geldt voor motorrijders.
Geen CBR examinator die je dan laat slagen hoor. :')
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 14:50:32 #130
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153881164
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:46 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Geen CBR examinator die je dan laat slagen hoor. :')
En het CBR is maatgevend omdat? Eerlijk gezegd, ik vind het een enge organisatie. Bestuursorgaan, al vinden ze zelf van niet. Een enge monopolist die zelf regeltjes verzint (linksknipperen op rotondes, remtesten die alleen maar schade aan je materieel voort brengen) en maatregelen op legt zonder tussenkomst van een rechter (Alcoholslot, EMG, etc).
The summer is magic!

pi_153881261
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:50 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En het CBR is maatgevend omdat? Eerlijk gezegd, ik vind het een enge organisatie. Bestuursorgaan, al vinden ze zelf van niet. Een enge monopolist die zelf regeltjes verzint (linksknipperen op rotondes, remtesten die alleen maar schade aan je materieel voort brengen) en maatregelen op legt zonder tussenkomst van een rechter (Alcoholslot, EMG, etc).
En sinds wanneer is dat regeltje van jou belangrijker dan je eigen veiligheid op de weg? ;)
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 15:03:30 #132
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153881382
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:57 schreef Sarasi het volgende:

[..]

En sinds wanneer is dat regeltje van jou belangrijker dan je eigen veiligheid op de weg? ;)
Sinds wanneer heb ik het over belangrijkheid van de regeltjes vs. veiligheid? Er wordt geclaimd dat de regels voor motorrijders anders zijn en dat is onzin. Daartegen verzet ik mij. Daarbij vind ik het schijt irritant als er weer eens een scooter voor mijn neus zit terwijl 3 meter verderop het fietspad ligt en we 80 mogen, maar daardoor niet kunnen. Zelfde geldt voor onnodig linksrijders, ik kan dat volk schieten. Verklaart wellicht een deel van mijn fanatisme.
The summer is magic!

zaterdag 27 juni 2015 @ 15:16:44 #133
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153881619
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:00 schreef Fer het volgende:
Je hoeft slecht te claimen dat je van de oprit gekomen bent en geen bord gezien hebt.
Op de oprit kan net zo goed een vmax-bord staan
Je kan door de politie staande gehouden worden die geconstateerd heeft dat je niet van oprit kwam.
pi_153881659
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:03 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Sinds wanneer heb ik het over belangrijkheid van de regeltjes vs. veiligheid? Er wordt geclaimd dat de regels voor motorrijders anders zijn en dat is onzin. Daartegen verzet ik mij. Daarbij vind ik het schijt irritant als er weer eens een scooter voor mijn neus zit terwijl 3 meter verderop het fietspad ligt en we 80 mogen, maar daardoor niet kunnen. Zelfde geldt voor onnodig linksrijders, ik kan dat volk schieten. Verklaart wellicht een deel van mijn fanatisme.
Maar dat is dus precies waarom het midden veiliger is, omdat anderen er anders langs gaan. Waarom kun je die drie meter niet gewoon even wat langzamer rijden? Als je het toch over de regels hebt, je mag toch pas 80 ter hoogte van dat bord, niet eerder.
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 15:22:29 #135
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153881710
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:19 schreef Sarasi het volgende:
Maar dat is dus precies waarom het midden veiliger is, omdat anderen er anders langs gaan. Waarom kun je die drie meter niet gewoon even wat langzamer rijden? Als je het toch over de regels hebt, je mag toch pas 80 ter hoogte van dat bord, niet eerder.
Ik mag al 80, ik rijd buiten bebouwde kom (het is ca. 300 meter vanaf de laatste stoplichten tot buiten bebouwde kom en weer 300 meter voor die stoplichten moet de scooterrijder terug het fietspad op) en ik heb geen zin om kilometers achter zo'n kutscooter te zitten met 40.
The summer is magic!

FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 15:32:19 #136
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153881878
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:16 schreef OEM het volgende:

[..]

Je kan door de politie staande gehouden worden die geconstateerd heeft dat je niet van oprit kwam.
Maar de oprit is een andere weg en na een kruising geldt de normale maximale snelheid tenzij er een afwijkende maximale snelheid is, die zal dan apart moeten worden herhaalt. En een oprit is, net als een afrit, onderdeel van een kruisingcombinatie, te weten een ongelijkvloerse kruising.
The summer is magic!

pi_153881911
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik mag al 80, ik rijd buiten bebouwde kom (het is ca. 300 meter vanaf de laatste stoplichten tot buiten bebouwde kom en weer 300 meter voor die stoplichten moet de scooterrijder terug het fietspad op) en ik heb geen zin om kilometers achter zo'n kutscooter te zitten met 40.
Zo zo, ja dat mag wel ten koste van andermans veiligheid gaan inderdaad.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 15:36:13 #138
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153881941
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
Maar de oprit is een andere weg
Oprit is dezelfde weg, hooguit een andere rijbaan van dezelfde weg.
pi_153881994
quote:

[..]

[..]

Stop met trollen. Ik ga niet op een levensgevaarlijke wijze aan de rechterkant rijden alleen maar omdat jij dat graag wilt. Zo krijg je het ook tijdens je rijles uitgelegd. Kijk maar wat je doet.
pi_153882237
quote:

[..]

Hoe het juridisch zit weet ik niet, maar het gaat om de oprit waar "nieuwe" chauffeurs de weg op komen. Die gaan uit van een weg met bijbehorende standaard regeltjes, in dit geval een snelweg (maximum snelheid 130, geen andere beperkingen).
Maar dat is met mijn boerefluitjesredenering.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153882328
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:16 schreef OEM het volgende:

[..]

Het zou het eerste bord zijn dat ik tegen zou komen op een invoegstrook. (Op dat bord C2 en "Ga Terug" na natuurlijk)
  zaterdag 27 juni 2015 @ 19:52:36 #142
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153887606
Ik kom ze toch echt regelmatig tegen :?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_153890306
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 19:52 schreef twiFight het volgende:
Ik kom ze toch echt regelmatig tegen :?
Wat? Borden?
  zaterdag 27 juni 2015 @ 22:04:39 #144
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153890483
Ja, bij een oprit. Vergeet overigens niet dat het bord autoweg en bord autosnelweg ook inherent een snelheid aangeven.
  Moderator zaterdag 27 juni 2015 @ 22:19:22 #145
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_153890799
Serieus... Wat is het èèrste dat je geleerd wordt als je een aantal rijlessen hebt gehad??

Juist, je spiegels gebruiken.

Hoe krijgt het aziatische wijf in haar gele polo :') het dan fucking voor elkaar om gewoon van haar (file)parkeerplek rechts naast t fietspad te willen wegrijden terwijl ik links op het fietspad ernaast kom aangefietst.

Moest vol in de rem om net niet aangereden te worden. Un-fucking-believable :{

Ben normaal geen schreeuwerd, maar dit keer heb ik echt even keihard: 'gebruik je fucking spiegels' geroepen.

"Joa joa" hoorde ik nonchalant achter me.
Serieus ik had zin om dat mens uit dr auto te sleuren en dr rijbewijs (als ze die uberhaupt had) in duizend stukken te stampen :(
pi_153890837
Alleen op de linkerrijstrook rijd ik rechts met de motor, zodat ik zichtbaar ben in de linkerspiegel van de de wagens naast mij, zodat de automobilisten en de vrachtwagenchauffeurs mij niet over het hoofd kunnen zien. Voor de rest rijd ik links (of baksteengewijs en daarom misschien wel eens rechts).

Op andere momenten rechts rijden slaat als een lul op een drumstel. Ik snap daarom het gemekker ook niet over de brommers; of ze nou rechts of in het midden rijden, de ruimte om in te halen moet je toch hebben.

En elke agent op de motor overtreedt blijkbaar een wet, die Pizza_Boom misschien iets te letterlijk neemt.
pi_153890964
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 22:04 schreef twiFight het volgende:
Ja, bij een oprit. Vergeet overigens niet dat het bord autoweg en bord autosnelweg ook inherent een snelheid aangeven.
Alleen de borden G01 en G03 staan aan het begin van een oprit. Die worden ook beëindigd met de borden G02 en G04 op een afrit of aan het eind van een snelweg.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ridocar op 28-06-2015 04:49:08 ]
pi_153891186
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 22:19 schreef dick_laurent het volgende:
Serieus... Wat is het èèrste dat je geleerd wordt als je een aantal rijlessen hebt gehad??

Juist, je spiegels gebruiken.

Hoe krijgt het aziatische wijf in haar gele polo :') het dan fucking voor elkaar om gewoon van haar (file)parkeerplek rechts naast t fietspad te willen wegrijden terwijl ik links op het fietspad ernaast kom aangefietst.

Moest vol in de rem om net niet aangereden te worden. Un-fucking-believable :{

Ben normaal geen schreeuwerd, maar dit keer heb ik echt even keihard: 'gebruik je fucking spiegels' geroepen.

"Joa joa" hoorde ik nonchalant achter me.
Serieus ik had zin om dat mens uit dr auto te sleuren en dr rijbewijs (als ze die uberhaupt had) in duizend stukken te stampen :(
Oh, zijn die niet voor de sier dan, die spiegels?
:+

Hoogst irritant, inderdaad. Net als fietsers die vanaf de stoep zo de rijbaan/het fietspad oprollen en dan niet doorhebben dat er nog iemand aankwam. Bellen levert meestal een 'joa joa' reactie op.
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf zondag 28 juni 2015 @ 01:54:11 #149
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153895781
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 22:36 schreef Buurpoes het volgende:
Oh, zijn die niet voor de sier dan, die spiegels?
Ik verbaas me er nog vaak over ja. Sommige presteren het om complete vrachtwagens of brandweervoertuigen over het hoofd te zien...
The summer is magic!

pi_153897817
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 01:54 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik verbaas me er nog vaak over ja. Sommige presteren het om complete vrachtwagens of brandweervoertuigen over het hoofd te zien...
Ik verbaas mij bijna nergens meer over. Sommige mensen hebben hun rijbewijs blijkbaar bij een kilo suiker in de supermarkt cadeau gekregen ofzo.
Professioneel gifmenger.
pi_153898255
Met een motor zoveel rechts op de rijstrook rijden :') :') :')
Je wilt graag dood?
  zondag 28 juni 2015 @ 14:38:41 #152
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153902558
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 10:38 schreef Pap89 het volgende:
Je wilt graag dood?
Dat geldt voor elke motorrijder.
  zondag 28 juni 2015 @ 14:57:21 #153
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153902870
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 10:38 schreef Pap89 het volgende:
Met een motor zoveel rechts op de rijstrook rijden :') :') :')
Je wilt graag dood?
Soms is dat beter voor je zichtbaarheid, zeker op de linkerrijstrook op snelweg. Dat jij dat niet inziet is meer jouw probleem als dat van de motorrijder, die probeert alleen maar om zichtbaarder te zijn zodat hij niet over het hoofd wordt gezien door iemand die een strook rechts van hem rijdt en wil gaan inhalen.

binnen de kom en/of op provinciale wegen is het idd redelijk stupide en vragen om problemen ivbm eikels die naast je kruipen, of daardoor te dicht achterop je gaan rijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_153904045
Ik doelde vooral eigenlijk binnendoor ja.
Op de snelweg zie ik waarom je op de meest linker strook ook juist wat rechter aanhoud, wat bijna alle motorrijders ook wel doen.
pi_153910702
Als motorrijder moet je juist daar rijden waar je het meest zichtbaar bent. Jammer genoeg is dat vaak vlak voor de bestuurder. Iets links uit het midden als je rechts rijdt, anders (op de linker rijstrook) meer naar rechts.
pi_153910864
Ik had vandaag overigens de meest irritante motorrijden voor mij :r.

Zodra het licht op groen springt, pas na zo'n 5 seconden eens de brommert in zijn 1 zetten en wegrijden. Bij rotondes al zo'n 200-300 meter ervoor op de motor afremmen, wat ik dus niet verwacht. En dan nog 60 rijden waar je 80 mag. En daarnaast érg laat uitvoegen, waardoor ik hem tot 2 keer toe bijna onder mijn auto had zitten, aangezien ik allang met mijn motorkap naast 'm zat.

Met z'n spijkerbroekkie, sportschoenen, rugzakkie en shirtje.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 juli 2015 @ 20:24:43 #157
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154039608
Hoe moeilijk kan het zijn om in je eigen rijstrook te blijven. Voor de bestuurders die ik vandaag tegen kwam blijkbaar erg moeilijk. Op een dubbelstrooks rotonde bijna een Citroën Picasso geval in de rechterkant die, net als ik, ook rechtsaf ging en dacht dat rechtdoor over de rotonde ook wel handig was. Stoplichtje verderop, linksaf en daarna ritsen, eentje die dacht dat het daar wel handig was om meteen de ideale lijn te pakken. Jammer genoeg voor hem kwam ik aanrijden en zat ik dus inmiddels naast hem. En tot overmaat van ramp weer wat verderop eentje die fietsers op zijn weghelft ging inhalen. Via mijn weghelft. Waar ik dus reed... |:( |:( Zou het wat te maken hebben met de markt die er in dat dorp was?

Snelweg af een Modus voor me... En daarvoor een knollenkar die ons eruit reed. Tsja, opa achter het stuur, dat gaat niet zo hard...

Verder de afgelopen dagen een keer of wat getuige geweest van bijna ongelukken. Mensen die een trekker gaan inhalen op een 80 weg ondanks tegenliggers. En gewoon doordrukken. Die auto reed een 3 of 4 auto's voor me, de tegenligger kwam pas weer in beweging toen ik erlangs reed. Op de snelweg eentje die een ander bijna van de weg reed bij het wisselen van rijstrook. Dode hoek ofzo...
The summer is magic!

pi_154039662
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 20:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn om in je eigen rijstrook te blijven. Voor de bestuurders die ik vandaag tegen kwam blijkbaar erg moeilijk. Op een dubbelstrooks rotonde bijna een Citroën Picasso geval in de rechterkant die, net als ik, ook rechtsaf ging en dacht dat rechtdoor over de rotonde ook wel handig was. Stoplichtje verderop, linksaf en daarna ritsen, eentje die dacht dat het daar wel handig was om meteen de ideale lijn te pakken. Jammer genoeg voor hem kwam ik aanrijden en zat ik dus inmiddels naast hem. En tot overmaat van ramp weer wat verderop eentje die fietsers op zijn weghelft ging inhalen. Via mijn weghelft. Waar ik dus reed... |:( |:( Zou het wat te maken hebben met de markt die er in dat dorp was?

Snelweg af een Modus voor me... En daarvoor een knollenkar die ons eruit reed. Tsja, opa achter het stuur, dat gaat niet zo hard...

Verder de afgelopen dagen een keer of wat getuige geweest van bijna ongelukken. Mensen die een trekker gaan inhalen op een 80 weg ondanks tegenliggers. En gewoon doordrukken. Die auto reed een 3 of 4 auto's voor me, de tegenligger kwam pas weer in beweging toen ik erlangs reed. Op de snelweg eentje die een ander bijna van de weg reed bij het wisselen van rijstrook. Dode hoek ofzo...
Ik zag gisteren en vandaag ook allemaal slingeraars. Zou het aan het weer liggen?
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 20:53:12 #159
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_154040359
Dit is wel de week van de fietsers die niet uitkijken, die vooral geen benul lijken te hebben van al het andere verkeer.
Eerst een dame die van links komend vrolijk meegalmend op de echo tussen haar oren mij van de fiets wenste te rammen en vervolgens nog wel de moed had om een poging te doen om te schelden. Heb daar maar verder geen moeite meer aan besteed, was het veel te mooi weer voor.

Nog geen kilometer verder haal ik een slingerende man in die op het moment dat ik er links naast zat besloot om linksaf te slaan. Dan vraag je je af of je onzichtbaar bent, maar ook waarom zo iemand niet even over de linkerschouder kijkt en misschien die uitsteeksels onder de schouder daarna gebruikt om de geplande verandering van richting aan te geven.

Maar goed, ik was op de fiets en dat maakt dan ook amper geluid.

De volgende dag reed ik elders in het land met de auto waar ik een fietsende dame naderde en ruim in wilde halen. Dame in kwestie had echter het keiharde plan om linksaf te gaan en als ik geen noodstop had gemaakt dan had ik minimaal wat krassen gehad.

En inderdaad, misschien ligt het echt wel aan het weer :P
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_154040653
Ik werd laatst op mijn scooter bijna rechts ingehaald door een andere scooter. Terwijl ik mijn knipperlicht naar rechts al aan had en duidelijk vaart aan het minderen was voor de bocht. De slaperd bedacht zich gelukkig toch.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 21:26:28 #161
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_154041291
Mensen die geen idee hebben waar de wielen zich bevinden... Vanmiddag weer door de berm gemoeten op een weg waar prima twee auto's naast elkaar passen, maar meneer bleef gewoon een meter van de kant af..
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 21:30:17 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154041414
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 21:26 schreef Mano_ het volgende:
Mensen die geen idee hebben waar de wielen zich bevinden... Vanmiddag weer door de berm gemoeten op een weg waar prima twee auto's naast elkaar passen, maar meneer bleef gewoon een meter van de kant af..
Even naar links sturen helpt. Of gewoon op de rand gaan staan en wachten tot meneer de berm in gaat.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 3 juli 2015 @ 22:21:41 #163
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_154043088
Vandaag op de A4 net voor het Prins Clausplein een oranje cabrio gespot.

Tot zover niets klachtwaardigs.

Ware het niet dat er alleen een bromfietsplaatje op zat.
pi_154052875
Gisteren was ik een Volvo V70 aan het inhalen, komt die gast opeens zonder richting aan te geven naar links zetten terwijl ik al naast hem zat. :{

Gelukkig zag ie het nog net op tijd anders had de rechterkant van mijn auto er nu wat minder fraai uitgezien.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 09:48:17 #165
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_154052926
Daarvoor heb je een claxon :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_154052942
quote:
Oh dan ga ik gewoon stilstaan en zoekt die ander het maar even uit :Y

Mensen die ook niet bij van die verbredingen blijven wachten... Die hoeven er dus niet op te rekenen dat ik ruimte maak :N
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 11:39:29 #167
66083 Platina
78th Element
pi_154054522
quote:
Dat is zo vervelend ja. Bij ons is er ook een soort van chicane in de bebouwde kom. Daar heb ik al vaak op de rem gemoeten omdat mensen hun snelheid en afstand niet goed kunnen inschatten. Bijna altijd zijn het oude vrouwtjes in een pandaatje :')
pi_154054636
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:21 schreef JDude het volgende:
Vandaag op de A4 net voor het Prins Clausplein een oranje cabrio gespot.

Tot zover niets klachtwaardigs.

Ware het niet dat er alleen een bromfietsplaatje op zat.
:o _O-
Professioneel gifmenger.
  zondag 5 juli 2015 @ 11:55:46 #169
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154080364
quote:
Drama is dat altijd ja. Ook altijd binnen de bebouwde kom dat je dan langs een rij geparkeerde auto's rijdt (aan jouw kant) en dat tegenliggers dan helemaal bang en/of boos worden dat je niet wacht en dan heel langzaam gaan rijden of zelfs wachten tot je voorbij bent. Terwijl er in theorie zelfs twee vrachtwagens langs elkaar kunnen. :')
pi_154081216
De zoveelste vouwwagen/caravan ingehaald omdat ze denken dat ze niet harder mogen dan 80.

Anti-irritatie, van die gerimpelde hagedissen die veel lijken op de vrouw van wat achter het stuur zit, met de voeten op het dashboard.
Ik zou zo graag eens willen meemaken hoe dat eruit ziet als de airbag is afgegaan...

Als mijn vrouw het ooit in haar hoofd haalt om zo erbij te gaan zitten....
  zondag 5 juli 2015 @ 12:37:31 #171
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_154081311
Het ligt aan het weer ja volgens mij. Zoveel gevallen van totaal niet opletten meegemaakt de laatste dagen.... Slingerende kindjes die met de fiets slingeren tussen weg en fietsstrook -drukke weg- moeders die ervoor fietst, geen enkele aandacht aan kindje besteedt, maar wél mij boos kan aankijken omdat ik ff toeter. Echt; 'normale' fietsers in de stad zijn al eng, maar zeker kindjes van een jaar of 6....

Laatste dagen al twee mensen (fiets voet) aangereden zien worden bij voorrangsrotondes omdat de automobilist zat te suffen....
Mensen die inderdaad rustig op jouw weghelft gaan zitten, al dan niet op de snelweg etc. etc. :{
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zondag 5 juli 2015 @ 12:42:47 #172
12888 Skull-splitter
pi_154081417
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:32 schreef Ridocar het volgende:
De zoveelste vouwwagen/caravan ingehaald omdat ze denken dat ze niet harder mogen dan 80.

Anti-irritatie, van die gerimpelde hagedissen die veel lijken op de vrouw van wat achter het stuur zit, met de voeten op het dashboard.
Ik zou zo graag eens willen meemaken hoe dat eruit ziet als de airbag is afgegaan...

Je ooit bedacht dat sommigen het niet prettig vinden boven die 80KM/U?
pi_154081532
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:55 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Drama is dat altijd ja. Ook altijd binnen de bebouwde kom dat je dan langs een rij geparkeerde auto's rijdt (aan jouw kant) en dat tegenliggers dan helemaal bang en/of boos worden dat je niet wacht en dan heel langzaam gaan rijden of zelfs wachten tot je voorbij bent. Terwijl er in theorie zelfs twee vrachtwagens langs elkaar kunnen. :')
Dat heb ik ook op een soort polderweg, waar ik altijd kom om te laden. Ik weet dat je daar gewoon kunt passeren met twee vrachtwagens (vaak genoeg gedaan) en met een personenauto en vrachtauto tegenover elkaar op het verharde gedeelte kunt blijven rijden, maar dan komen er personenauto's tegemoet die óf helemaal de berm ingaan óf chicken met je gaan spelen en bijna op de wegas gaan rijden. Nul keer raden wie er dan níet de berm in gaat.
Try me. Chicken.
pi_154081658
quote:
10s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:42 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je ooit bedacht dat sommigen het niet prettig vinden boven die 80KM/U?
Geloof me, in veel gevallen is het gewoon een gebrek aan kennis. Irl maak ik het te vaak mee ("Mag je negentig? Met een aanhanger?").
pi_154081742
quote:

Maar meestal zijn er ook kinderen bij, lekker voorbeeld.
  zondag 5 juli 2015 @ 13:02:29 #176
12888 Skull-splitter
pi_154081950
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:52 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Geloof me, in veel gevallen is het gewoon een gebrek aan kennis. Irl maak ik het te vaak mee ("Mag je negentig? Met een aanhanger?").
Tot 2007 mocht je ook gewoon maar 80, dus ach, he...
  FOK!fotograaf zondag 5 juli 2015 @ 14:08:34 #177
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154083761
quote:
Ik kwam er gister eentje tegen die met de voeten op de buitenspiegel lag... Bewijst maar weer eens hoeveel mensen hun spiegels gebruiken.
The summer is magic!

pi_154090556
quote:
7s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:37 schreef Descendent het volgende:
...
Laatste dagen al twee mensen (fiets voet) aangereden zien worden bij voorrangsrotondes omdat de automobilist zat te suffen....
...
Gisteren eentje vlakbij de Dobbe inderdaad (volgens mij woon jij vlak bij mij meen ik me te herinneren :P )
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zondag 5 juli 2015 @ 17:26:25 #179
62419 CherryLips
chocoholic
pi_154090780
quote:
7s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:37 schreef Descendent het volgende:
Het ligt aan het weer ja volgens mij. Zoveel gevallen van totaal niet opletten meegemaakt de laatste dagen.... Slingerende kindjes die met de fiets slingeren tussen weg en fietsstrook -drukke weg- moeders die ervoor fietst, geen enkele aandacht aan kindje besteedt, maar wél mij boos kan aankijken omdat ik ff toeter. Echt; 'normale' fietsers in de stad zijn al eng, maar zeker kindjes van een jaar of 6....

Mensen die inderdaad rustig op jouw weghelft gaan zitten, al dan niet op de snelweg etc. etc. :{
Vrijdag ook, kind aangereden op een rotonde (niet door mij) en 's avonds wilde ik bij Zeist de A12 op maar m'n voorganger twijfelde nog welke kant hij op moest en is drie keer van baan gewisseld. Hij stond uiteindelijk zowat overdwars over twee rijstroken heen voor het stoplicht.
En eenmaal op de snelweg iemand die een peuk uit z'n auto gooide toen ik hem wilde inhalen, ik schrok me wezenloos. Ik heb zo m'n acties, ik ben wel de laatste die zegt dat ze een goed chauffeur is, maar de tandjes wat een gehannes soms op de weg.
Tap tap tap
pi_154094566
quote:

In http://politieverhalen.bl(...)evensreddend-of.html staat het wel beschreven. Plaatjes mag je er dan zelf bij bedenken.
pi_154097227
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:29 schreef Light het volgende:

[..]

In http://politieverhalen.bl(...)evensreddend-of.html staat het wel beschreven. Plaatjes mag je er dan zelf bij bedenken.
Dat lag wel ongeveer in de lijn van de verwachting. In de handleiding van de auto (je weet wel, dat boekje dat niemand leest) staat ook dat je normaal moet zitten en je gordel aan moet doen. Hoe erg het ook is, dit is een gevalletje eigen schuld dikke racefiets.
pi_154098063
Ik kom als fietser dagelijks een kruising tegen waar voor mij haaientanden staan. Normaal wacht ik netjes tot er een flinke ruimte is om over te steken.

Deze keer sta ik te wachten en zie dat de aankomende bestelbus afremt en me voorrang geeft. De bestuurder gebaart vriendelijk dat ik over kan steken. Aangekomen op de vluchtheuvel tussen de rijbanen in kijp ik weer in mijn remmen, om te wachten tot er weer een gaatje is om verder over te steken. De bestuurster van een veel te dure zwarte BMW remt af en gebaart druk richting mijn voorwiel. Ik kijk naar beneden, om te zien of er soms iets ligt maar zie niets. Aangezien die auto stilstaat steek ik maar over. Hoor ik achter mij de bestuurster roepen dat ik haaientanden had....

Echt ik stond al bijna stil toen ze begon te wijzen en te gebaren. Die vluchtheuvel is maar anderhalve fiets breed dus ik heb net genoeg ruimte om tot stilstand te komen. (ook op de vluchtheuvel staan haaientanden)

Ik kom iedere dag langs doe kruising en soms, vooral met slecht weer, krijg ik daar nog wel eens voorrang terwijl ik het eigenlijk niet heb. Dat is vriendelijk, maar ik verwacht het nooit. Maar als je dan stil gaat op de doorgaande weg staan zonder andere aanleiding en we oogcontact hebben dan ga ik er vanuit dat je me voorrang geeft.
  zondag 5 juli 2015 @ 21:46:14 #183
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_154099179
Bijna kettingbotsing op de a29.

Zo'n kar reed volgens mij 60/70 op de rechter rijbaan, dus iedereen moest uitwijken om een botsing te voorkomen. :')
Irene is bae <3
pi_154099376
Fietsers met een mobiel in de hand en oordopjes in.. snap niet dat het nog niet verboden is
  zondag 5 juli 2015 @ 21:52:03 #185
62419 CherryLips
chocoholic
pi_154099404
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:18 schreef Fixers het volgende:
Ik kom als fietser dagelijks een kruising tegen waar voor mij haaientanden staan. Normaal wacht ik netjes tot er een flinke ruimte is om over te steken.

Deze keer sta ik te wachten en zie dat de aankomende bestelbus afremt en me voorrang geeft. De bestuurder gebaart vriendelijk dat ik over kan steken. Aangekomen op de vluchtheuvel tussen de rijbanen in kijp ik weer in mijn remmen, om te wachten tot er weer een gaatje is om verder over te steken. De bestuurster van een veel te dure zwarte BMW remt af en gebaart druk richting mijn voorwiel. Ik kijk naar beneden, om te zien of er soms iets ligt maar zie niets. Aangezien die auto stilstaat steek ik maar over. Hoor ik achter mij de bestuurster roepen dat ik haaientanden had....

Echt ik stond al bijna stil toen ze begon te wijzen en te gebaren. Die vluchtheuvel is maar anderhalve fiets breed dus ik heb net genoeg ruimte om tot stilstand te komen. (ook op de vluchtheuvel staan haaientanden)

Ik kom iedere dag langs doe kruising en soms, vooral met slecht weer, krijg ik daar nog wel eens voorrang terwijl ik het eigenlijk niet heb. Dat is vriendelijk, maar ik verwacht het nooit. Maar als je dan stil gaat op de doorgaande weg staan zonder andere aanleiding en we oogcontact hebben dan ga ik er vanuit dat je me voorrang geeft.
Ik weet nog dat m'n rij-instructeur een keer had gezegd dat je als automobilist naar het voorwiel van de fiets moet kijken als je zeker wil weten dat de fietser stil blijft staan, want zodra je de fietser zelf aankijkt, wek je de verwachting dat je hem voorrang geeft. En ik doe het zelf ook als fietser, oogcontact zoeken. Als de auto dan stilstaat, denk je dat hij voor jou stopt.
Trouwens ook eens gehad als fietser op zo'n vluchtheuveltje, de fietser achter me ging ervan uit dat ik wel door zou rijden en stak alvast de eerste rijbaan over maar de vluchtheuvel. Maar ik moest blijven wachten en kreeg die andere fietser achter me, die propte zich erbij en duwde me de weg op. En werd nog kwaad ook. Wacht dan tot ik daadwerkelijk ga fietsen, troela, auto's vol op de rem en zij stond met haar achterwiel op de weg en ik met m'n voorwiel.
Tap tap tap
  zondag 5 juli 2015 @ 22:13:14 #186
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_154100356
Gisteren ook zo'n debiel op de snelweg. Ik ben aan het invoegen (met een langzame auto) en ik ben aan het einde van de invoegstrook en ik rijd 120, dus ik zet mijn knipperlicht aan want er was gewoon ruimte (auto achter mij en auto voor mij met ruimte genoeg).
Op het moment dat ik naar links ga denkt een of andere debiel die de auto achter mij inhaalde dat het een goed idee was om naar rechts te gaan. Ik ben maar gewoon doorgegaan en hij moest vol op de rem omdat hij per se tussen mij en de auto achter mij wilde. (of eigenlijk wilde hij op de plek waar ik reed).
Daarna knipperde hij met zn lichten en haalde hij me in om daarna 1 meter voor mij te gaan rijden. Ik snap niet zo goed waarom mensen denken dat het handig is om een invoegende auto af te snijden/te blokkeren. Prima als je een auto inhaalt enzo, geen probleem maar wtf doe je nou bij een invoegstrook ineens naar rechts ? Nee.
  zondag 5 juli 2015 @ 22:59:27 #187
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_154101893
quote:
6s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:51 schreef Rickertman96 het volgende:
Fietsers met een mobiel in de hand en oordopjes in.. snap niet dat het nog niet verboden is
Artikel 5 *O*
Ok stelletje hokboeren
  zondag 5 juli 2015 @ 23:05:38 #188
12888 Skull-splitter
pi_154102093
quote:
12s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:59 schreef padlarf het volgende:

[..]

Artikel 5 *O*
Mwah, genoeg auto's waarvan de eigen muziek het denken onmogelijk maakt.
pi_154102343
quote:
99s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:13 schreef ErkendFokker het volgende:
Gisteren ook zo'n debiel op de snelweg. Ik ben aan het invoegen (met een langzame auto) en ik ben aan het einde van de invoegstrook en ik rijd 120, dus ik zet mijn knipperlicht aan want er was gewoon ruimte (auto achter mij en auto voor mij met ruimte genoeg).
Op het moment dat ik naar links ga denkt een of andere debiel die de auto achter mij inhaalde dat het een goed idee was om naar rechts te gaan. Ik ben maar gewoon doorgegaan en hij moest vol op de rem omdat hij per se tussen mij en de auto achter mij wilde. (of eigenlijk wilde hij op de plek waar ik reed).
Daarna knipperde hij met zn lichten en haalde hij me in om daarna 1 meter voor mij te gaan rijden. Ik snap niet zo goed waarom mensen denken dat het handig is om een invoegende auto af te snijden/te blokkeren. Prima als je een auto inhaalt enzo, geen probleem maar wtf doe je nou bij een invoegstrook ineens naar rechts ? Nee.
Invoegen kunnen sommige mensen echt niet idd :')
pi_154102380
quote:
12s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:59 schreef padlarf het volgende:

[..]

Artikel 5 *O*
Het zou fijn zijn als dat ook prioriteit had bij de politie....
Professioneel gifmenger.
  zondag 5 juli 2015 @ 23:18:06 #191
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_154102502
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 23:14 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als dat ook prioriteit had bij de politie....
Zou best wel wat strenger tegen op getreden mogen worden inderdaad.
Ok stelletje hokboeren
  zondag 5 juli 2015 @ 23:18:53 #192
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154102521
Oordoppen in an sich is helemaal niet zo'n ramp hoor. Je kunt prima oordoppen in hebben en toch op het verkeer letten. Het probleem is dan ook niet oordoppen maar gewoon de kop niet bij het verkeer hebben. De telefoon is al direct bewijs en ja, soms worden de oordoppen gebruikt om je nog eens extra van het verkeer af te sluiten.

Maar dat probleem zie je net zo goed bij automobilisten. Ik zie nagenoeg elke keer dat ik in de stad rij nog mensen bellen achter het stuur en op de snelweg kom je ook regelmatig mensen tegen die in een compleet andere wereld zitten met hun gedachten.

Helaas zijn deze gevallen niet te handhaven. Ofwel omdat er niet genoeg mankracht is, ofwel omdat je het niet kunt bewijzen.
  zondag 5 juli 2015 @ 23:30:37 #193
300082 roos85
JUICHEN!
pi_154102887
Van de week op de A58, reed op de rechterbaan. Nader een uitvoegstrook. Ik geef aan dat ik naar de linkerbaan wil, ruimte genoeg, geeft de Audi die daar rijdt een partij gas terwijl ik dus al bezig ben om naar links te gaan :') kon ie op de rem.

Ik vond dat altijd zo misselijk he, zien ze dat er auto's willen invoegen en rijders op de rechterbaan plaats willen maken om dan maar extra gas te geven.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zondag 5 juli 2015 @ 23:43:48 #194
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_154103304
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 17:20 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Gisteren eentje vlakbij de Dobbe inderdaad (volgens mij woon jij vlak bij mij meen ik me te herinneren :P )
Haha. Drie dagen ervoor ook al! Wtf!
Vlakbij.... valt mee. Woon in de buurt van Albert cuyp.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_154103336
quote:
99s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:13 schreef ErkendFokker het volgende:
een snelle auto kan inderdaad zeer handig zijn bij het invoegen; ff plankgas en je kan naar links

wellicht blokkeerde de auto die ingehaald werd het zicht naar jou toe
pi_154103348
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 23:30 schreef roos85 het volgende:
Van de week op de A58, reed op de rechterbaan. Nader een uitvoegstrook. Ik geef aan dat ik naar de linkerbaan wil, ruimte genoeg, geeft de Audi die daar rijdt een partij gas terwijl ik dus al bezig ben om naar links te gaan :') kon ie op de rem.

Ik vond dat altijd zo misselijk he, zien ze dat er auto's willen invoegen en rijders op de rechterbaan plaats willen maken om dan maar extra gas te geven.
Waarom? Ga je er vanuit dat de invoeger debiel is en nooit heeft geleerd in te voegen?

Zag het vanmiddag nog. Ik rechterstrook, Astra links achter me die was me aan het inhalen, tuthola voor me en een invoeger(?) die niet van plan was in te voegen want gecombineerde in/uitvoegstrook, meneer moest er dus meteen weer vanaf. Wat doet tuthola, die jast haar tutmobiel naar de linkerstrook voor een invoeger(?) die nooit gaat invoegen, gevolg, Astra piepend in de ankers. Goed gedaan mevrouw }:|

Die invoeger(?) zat ook al te kijken met een gezichtsuitdrukking van, whut :?
pi_154103451
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 23:44 schreef eP2e het volgende:

[..]

Waarom? Ga je er vanuit dat de invoeger debiel is en nooit heeft geleerd in te voegen?

Zag het vanmiddag nog. Ik rechterstrook, Astra links achter me die was me aan het inhalen, tuthola voor me en een invoeger(?) die niet van plan was in te voegen want gecombineerde in/uitvoegstrook, meneer moest er dus meteen weer vanaf. Wat doet tuthola, die jast haar tutmobiel naar de linkerstrook voor een invoeger(?) die nooit gaat invoegen, gevolg, Astra piepend in de ankers. Goed gedaan mevrouw }:|

Die invoeger(?) zat ook al te kijken met een gezichtsuitdrukking van, whut :?
"tuthola" heeft waarschijnlijk een traumatische ervaring met invoegende voertuigen gehad
pi_154103509
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 23:47 schreef DiceMan het volgende:

[..]

"tuthola" heeft waarschijnlijk een traumatische ervaring met invoegende voertuigen gehad
Ja, als je niet kan anticiperen dan kan dat wel eens voorkomen.

Ik krijg ook nog wel eens "invoeghulp". Kom je dus aankarren, past je snelheid aan, kijkt voor een geschikt gat, dan is het moment daar en zit opeens iedereen op de linkerstrook te duwen en te trekken :') Why? Goddomme zeg }:|
pi_154103579
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 23:49 schreef eP2e het volgende:

[..]

Ja, als je niet kan anticiperen dan kan dat wel eens voorkomen.
Wat dat betreft kan ik je geen ongelijk geven
  zondag 5 juli 2015 @ 23:52:53 #200
62419 CherryLips
chocoholic
pi_154103622
Tuthola meldt zich, vorige week kwam er een rits invoegers aan, het was druk, ik kon niet naar links om ruimte te geven, ik haal voet van de rem zodat er een invoeger voor kon, vervolgens besluiten de twee invoegers daarachter er ook voor te kunnen. Jammer alleen dat ze niet de bijbehorende snelheid hadde, dus ik kon mooi op de rem, waardoor iemand die achter me wilde invoegen wel heel snel op me afkwam. Ik werd gesandwich door invoegers ;(
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')