Gaat om een 80km/h weg. Om precies te zijn deze: https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:19 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Bedoel je provinciale wegen of binnen wegen met een maximumsnelheid van 60KM/h waar geen afgesloten fietspad aanwezig is? Daar zit nogal een verschil tussen.
Ach, schei uit. Zeker in de bebouwde kom moeten ze gewoon rechts aanhouden. Vroeger (toen brommers ook nog op het fietspad mochten rijden) reden ze gewoon rechts op wegen zonder fietspad, net als de fietsers. Nu moeten brommers op de rijbaan en opeens gaan ze overal pontificaal in het midden rijden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:18 schreef Posergoth6667 het volgende:
Op een bromfiets hoor je net als op een motor nooit, onder geen enkele voorwaarde, aan de rechterkant van de rijbaan gaan rijden. Dat is levensgevaarlijk. De plaats van je voertuig is het midden van de rijbaan. De enigste uitzondering is als er file is, dan kun je, om een kop-staart botsing te voorkomen, beter tussen de auto's door, mits de situatie het toe laat.
Samenvatting: Je maakt je een partij druk en schiet er geen hol mee op.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:33 schreef LangeJan het volgende:
Vandaag werkte iemand op mijn zenuwen. Helaas kon ik mijn agressie niet bedwingen. Deze persoon ging zo rechts mogelijk staan zodat ik niet helemaal naar voren kon rijden (tripleren) met de motor... niet altijd gewenst.. ok.. maar toch. Ik stond erachter en dan expres zo langzaam optrekken dat ik na 10 sec nog steeds 15 km per uur kon. Erg irritant voor iemand met anger issues.
Vervolgens in een gaatje gedoken en rechts ingehaald... niet netjes, maar toch.. de bestuurder heeft zijn zin gekregen en ik stond bij het eerstvolgende stoplicht alsnog naast deze dudeMaw. Boos gemaakt om vervolgens alsnog net zo snel te zijn.
Jep en dat is best irritantquote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Samenvatting: Je maakt je een partij druk en schiet er geen hol mee op.
Andersom is ook irritant: wel een snelheidsbeperking bij werkzaamheden, maar nooit een eindebord. Zie je vooral in de bebouwde kom.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:10 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik word echt waus van al die "einde alle geboden" borden die blijven staan tussen of na werkzaamheden. Dan rij je 130 km/h, staat er ineens weer zo'n bord, en ook al heb je goed opgelet, je gaat toch twijfelen of je een snelheidsbeperking hebt gemist en of je mogelijk geflitst bent ofzo. De A58 is zo'n voorbeeld, overal op willekeurige punten die borden.
Maar, inderdaad meestal pas op het gas na zo'n (matrix)bord. Vooral uit angst voor oom agent.
Dat hoeft ook niet, zodra je een zijstraat gepasseerd bent en het bord wordt niet herhaald: Gewoon de snelheid rijden die normaal is op dat stukje.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Andersom is ook irritant: wel een snelheidsbeperking bij werkzaamheden, maar nooit een eindebord. Zie je vooral in de bebouwde kom.
Ik zag laatst zelfs een bord "50" staan in een 30-zone omdat ze aan het werk warenquote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ook mooi wat je vaak ziet: bij werkzaamheden in een 30-zone doodleuk een bord "30" neerzetten.![]()
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:33 schreef LangeJan het volgende:
Vandaag werkte iemand op mijn zenuwen. Helaas kon ik mijn agressie niet bedwingen. Deze persoon ging zo rechts mogelijk staan zodat ik niet helemaal naar voren kon rijden (tripleren) met de motor... niet altijd gewenst.. ok.. maar toch. Ik stond erachter en dan expres zo langzaam optrekken dat ik na 10 sec nog steeds 15 km per uur kon. Erg irritant voor iemand met anger issues.
Vervolgens in een gaatje gedoken en rechts ingehaald... niet netjes, maar toch.. de bestuurder heeft zijn zin gekregen en ik stond bij het eerstvolgende stoplicht alsnog naast deze dudeMaw. Boos gemaakt om vervolgens alsnog net zo snel te zijn.
Is dat niet lastig: Met zo'n lange nek op een motor?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:33 schreef LangeJan het volgende:
Vandaag werkte iemand op mijn zenuwen. Helaas kon ik mijn agressie niet bedwingen. Deze persoon ging zo rechts mogelijk staan zodat ik niet helemaal naar voren kon rijden (tripleren) met de motor... niet altijd gewenst.. ok.. maar toch. Ik stond erachter en dan expres zo langzaam optrekken dat ik na 10 sec nog steeds 15 km per uur kon. Erg irritant voor iemand met anger issues.
Vervolgens in een gaatje gedoken en rechts ingehaald... niet netjes, maar toch.. de bestuurder heeft zijn zin gekregen en ik stond bij het eerstvolgende stoplicht alsnog naast deze dudeMaw. Boos gemaakt om vervolgens alsnog net zo snel te zijn.
Nee, dat mag hij niet. Snelheid in m/s maal 10 is de minimale afstand die jij moet hebben om je snelheid aan te passen. Immers geldt de snelheid pas vanaf het bord.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:27 schreef Ridocar het volgende:
De tiensecondenregel was het volgens mij, maar dat is meer een richtlijn. Oom agent mag net achter het bord bebouwde kom een flitsapparaat neerzetten, ook al is het niet echt netjes.
Nee. Alleen de 250 meter achter het bord moet clean zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:22 schreef jurgenov het volgende:
[..]
Officieel wel. Je kunt echter geen bekeuring krijgen binnen 250 meter (bij 90 km/h) van een overgang naar een andere snelheidslimiet.
Onzin. In RVV90 staat gewoon keurig omschreven dat de plaats op de weg zoveel mogelijk rechts is.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:18 schreef Posergoth6667 het volgende:
Op een bromfiets hoor je net als op een motor nooit, onder geen enkele voorwaarde, aan de rechterkant van de rijbaan gaan rijden. Dat is levensgevaarlijk. De plaats van je voertuig is het midden van de rijbaan. De enigste uitzondering is als er file is, dan kun je, om een kop-staart botsing te voorkomen, beter tussen de auto's door, mits de situatie het toe laat.
Snelwegen zijn leuk. Na iedere oprit moet de snelheid herhaald worden, anders mag je er gewoon weer 130.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 05:43 schreef twiFight het volgende:
Maar ook op de snelweg (zonder afslagen/uitritten) zie ik het regelmatig. Geen einde beperkingen bord, of soms juist geen bord voor snelheidsbeperking. Moet je opeens met te hoge snelheid betonblokken op de weg gaan ontwijken en zo. Ik heb het idee dat het beheer van die borden een zootje is en dat ze aan de voorkant van de werkzaamheden al niet weten welke borden aan de achterkant staan.
Op zich begrijpelijk, maar ik ben net zo breed en soms breder dan het fietspad. Als ik dan een fietser moet inhalen of er komt een fietser of scooter van de andere kant heb ik een probleem, dat gaat helemaal niet. Daarom mag ik ook op alle wegen behalve autowegen en autosnelwegen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat van die 3 wielen wist ik niet, ging ik hopelijk begrijpelijk niet automatisch van uit.
Voertuigeisen zal wel kloppen, blijkbaar heb jij dat al uitgezocht dus daar heb ik ook vrede mee.
Maar net als de bromauto's of hoe die dingen ook heten blijft het levensgevaarlijk op een weg waar je 80 mag.
Ligt niet aan jou, ligt aan de wetgeving.
Het snelheidsverschil is gewoon te groot en het is te debiel voor woorden dat die verschillende voertuigen op dezelfde weg mogen.
Ja, rechter rijstrook. Wel in het midden rijden niet rechts, dat is gevaarlijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, dat mag hij niet. Snelheid in m/s maal 10 is de minimale afstand die jij moet hebben om je snelheid aan te passen. Immers geldt de snelheid pas vanaf het bord.
[..]
Nee. Alleen de 250 meter achter het bord moet clean zijn.
[..]
Onzin. In RVV90 staat gewoon keurig omschreven dat de plaats op de weg zoveel mogelijk rechts is.
Ik heb dan ook geen idee waarom ze vroeger "gewoon rechts" reden. Dat is levensgevaarlijk. Een auto en een bromfiets passen samen niet op een rijstrook. Dat is levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Ach, schei uit. Zeker in de bebouwde kom moeten ze gewoon rechts aanhouden. Vroeger (toen brommers ook nog op het fietspad mochten rijden) reden ze gewoon rechts op wegen zonder fietspad, net als de fietsers. Nu moeten brommers op de rijbaan en opeens gaan ze overal pontificaal in het midden rijden.
Ik ben nog steeds op zoek naar de juridische onderbouwing hiervan. Voor kruisingen, zijweggetjes en knooppunten kan ik ze wel vinden (via de wet danwel jurisprudentie), maar ik heb nog niks (juridisch) kunnen vinden dat bepaalt dat een oprit een nieuw wegvak begint.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Snelwegen zijn leuk. Na iedere oprit moet de snelheid herhaald worden, anders mag je er gewoon weer 130.
Kan een oprit niet worden beschouwd als een kruising of zijweg?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:29 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds op zoek naar de juridische onderbouwing hiervan. Voor kruisingen, zijweggetjes en knooppunten kan ik ze wel vinden (via de wet danwel jurisprudentie), maar ik heb nog niks (juridisch) kunnen vinden dat bepaalt dat een oprit een nieuw wegvak begint.
Je hoeft slecht te claimen dat je van de oprit gekomen bent en geen bord gezien hebt.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:29 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds op zoek naar de juridische onderbouwing hiervan. Voor kruisingen, zijweggetjes en knooppunten kan ik ze wel vinden (via de wet danwel jurisprudentie), maar ik heb nog niks (juridisch) kunnen vinden dat bepaalt dat een oprit een nieuw wegvak begint.
Nee, zoveel mogelijk rechts, zie Artikel 3.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:20 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ja, rechter rijstrook. Wel in het midden rijden niet rechts, dat is gevaarlijk.
Geen gelul over rijstroken, rijbanen o.i.d., gewoon zoveel mogelijk rechts. Dat betekent dus dat als jij een meter uit de kant rijdt, je niet zoveel mogelijk rechts houdt.quote:Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.
Leuk wat de wet zegt, maar dat wil niet zeggen dat dat de veiligste situatie is.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, zoveel mogelijk rechts, zie Artikel 3.
[..]
Geen gelul over rijstroken, rijbanen o.i.d., gewoon zoveel mogelijk rechts. Dat betekent dus dat als jij een meter uit de kant rijdt, je niet zoveel mogelijk rechts houdt.
Dat was dan ook niet het punt van discussie. Sowieso blijft het:quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Leuk wat de wet zegt, maar dat wil niet zeggen dat dat de veiligste situatie is.
En toch is met de motor je plek op de weg links van het midden. Lijkt me alleen maar veilig dat als scooter/brommer/driewieler ook aan te houden. Anders word je een keer aangetikt door een ongeduldige automobilist die er op dezelfde strook voorbij wil.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, zoveel mogelijk rechts, zie Artikel 3.
[..]
Geen gelul over rijstroken, rijbanen o.i.d., gewoon zoveel mogelijk rechts. Dat betekent dus dat als jij een meter uit de kant rijdt, je niet zoveel mogelijk rechts houdt.
Spookrijden?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:30 schreef Sarasi het volgende:
En toch is met de motor je plek op de weg links van het midden.
Zelfs dat niet. Nogmaals, RVV'90 is erg duidelijk en stelt ondubbelzinnig dat de plaats op de weg zoveel mogelijk rechts is. Veilig of niet, dat is de regel die ook geldt voor motorrijders.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:38 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Links van het midden van je eigen rijstrook, duh.
Geen CBR examinator die je dan laat slagen hoor.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zelfs dat niet. Nogmaals, RVV'90 is erg duidelijk en stelt ondubbelzinnig dat de plaats op de weg zoveel mogelijk rechts is. Veilig of niet, dat is de regel die ook geldt voor motorrijders.
En het CBR is maatgevend omdat? Eerlijk gezegd, ik vind het een enge organisatie. Bestuursorgaan, al vinden ze zelf van niet. Een enge monopolist die zelf regeltjes verzint (linksknipperen op rotondes, remtesten die alleen maar schade aan je materieel voort brengen) en maatregelen op legt zonder tussenkomst van een rechter (Alcoholslot, EMG, etc).quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:46 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Geen CBR examinator die je dan laat slagen hoor.
En sinds wanneer is dat regeltje van jou belangrijker dan je eigen veiligheid op de weg?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En het CBR is maatgevend omdat? Eerlijk gezegd, ik vind het een enge organisatie. Bestuursorgaan, al vinden ze zelf van niet. Een enge monopolist die zelf regeltjes verzint (linksknipperen op rotondes, remtesten die alleen maar schade aan je materieel voort brengen) en maatregelen op legt zonder tussenkomst van een rechter (Alcoholslot, EMG, etc).
Sinds wanneer heb ik het over belangrijkheid van de regeltjes vs. veiligheid? Er wordt geclaimd dat de regels voor motorrijders anders zijn en dat is onzin. Daartegen verzet ik mij. Daarbij vind ik het schijt irritant als er weer eens een scooter voor mijn neus zit terwijl 3 meter verderop het fietspad ligt en we 80 mogen, maar daardoor niet kunnen. Zelfde geldt voor onnodig linksrijders, ik kan dat volk schieten. Verklaart wellicht een deel van mijn fanatisme.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
En sinds wanneer is dat regeltje van jou belangrijker dan je eigen veiligheid op de weg?
Op de oprit kan net zo goed een vmax-bord staanquote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:00 schreef Fer het volgende:
Je hoeft slecht te claimen dat je van de oprit gekomen bent en geen bord gezien hebt.
Maar dat is dus precies waarom het midden veiliger is, omdat anderen er anders langs gaan. Waarom kun je die drie meter niet gewoon even wat langzamer rijden? Als je het toch over de regels hebt, je mag toch pas 80 ter hoogte van dat bord, niet eerder.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sinds wanneer heb ik het over belangrijkheid van de regeltjes vs. veiligheid? Er wordt geclaimd dat de regels voor motorrijders anders zijn en dat is onzin. Daartegen verzet ik mij. Daarbij vind ik het schijt irritant als er weer eens een scooter voor mijn neus zit terwijl 3 meter verderop het fietspad ligt en we 80 mogen, maar daardoor niet kunnen. Zelfde geldt voor onnodig linksrijders, ik kan dat volk schieten. Verklaart wellicht een deel van mijn fanatisme.
Ik mag al 80, ik rijd buiten bebouwde kom (het is ca. 300 meter vanaf de laatste stoplichten tot buiten bebouwde kom en weer 300 meter voor die stoplichten moet de scooterrijder terug het fietspad op) en ik heb geen zin om kilometers achter zo'n kutscooter te zitten met 40.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:19 schreef Sarasi het volgende:
Maar dat is dus precies waarom het midden veiliger is, omdat anderen er anders langs gaan. Waarom kun je die drie meter niet gewoon even wat langzamer rijden? Als je het toch over de regels hebt, je mag toch pas 80 ter hoogte van dat bord, niet eerder.
Maar de oprit is een andere weg en na een kruising geldt de normale maximale snelheid tenzij er een afwijkende maximale snelheid is, die zal dan apart moeten worden herhaalt. En een oprit is, net als een afrit, onderdeel van een kruisingcombinatie, te weten een ongelijkvloerse kruising.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Op de oprit kan net zo goed een vmax-bord staan
Je kan door de politie staande gehouden worden die geconstateerd heeft dat je niet van oprit kwam.
Zo zo, ja dat mag wel ten koste van andermans veiligheid gaan inderdaad.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik mag al 80, ik rijd buiten bebouwde kom (het is ca. 300 meter vanaf de laatste stoplichten tot buiten bebouwde kom en weer 300 meter voor die stoplichten moet de scooterrijder terug het fietspad op) en ik heb geen zin om kilometers achter zo'n kutscooter te zitten met 40.
Stop met trollen. Ik ga niet op een levensgevaarlijke wijze aan de rechterkant rijden alleen maar omdat jij dat graag wilt. Zo krijg je het ook tijdens je rijles uitgelegd. Kijk maar wat je doet.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, zoveel mogelijk rechts, zie Artikel 3.
[..]
Geen gelul over rijstroken, rijbanen o.i.d., gewoon zoveel mogelijk rechts. Dat betekent dus dat als jij een meter uit de kant rijdt, je niet zoveel mogelijk rechts houdt.
Hoe het juridisch zit weet ik niet, maar het gaat om de oprit waar "nieuwe" chauffeurs de weg op komen. Die gaan uit van een weg met bijbehorende standaard regeltjes, in dit geval een snelweg (maximum snelheid 130, geen andere beperkingen).quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:29 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds op zoek naar de juridische onderbouwing hiervan. Voor kruisingen, zijweggetjes en knooppunten kan ik ze wel vinden (via de wet danwel jurisprudentie), maar ik heb nog niks (juridisch) kunnen vinden dat bepaalt dat een oprit een nieuw wegvak begint.
Het zou het eerste bord zijn dat ik tegen zou komen op een invoegstrook. (Op dat bord C2 en "Ga Terug" na natuurlijk)quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Op de oprit kan net zo goed een vmax-bord staan
Je kan door de politie staande gehouden worden die geconstateerd heeft dat je niet van oprit kwam.
Alleen de borden G01 en G03 staan aan het begin van een oprit. Die worden ook beëindigd met de borden G02 en G04 op een afrit of aan het eind van een snelweg.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 22:04 schreef twiFight het volgende:
Ja, bij een oprit. Vergeet overigens niet dat het bord autoweg en bord autosnelweg ook inherent een snelheid aangeven.
Oh, zijn die niet voor de sier dan, die spiegels?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 22:19 schreef dick_laurent het volgende:
Serieus... Wat is het èèrste dat je geleerd wordt als je een aantal rijlessen hebt gehad??
Juist, je spiegels gebruiken.
Hoe krijgt het aziatische wijf in haar gele polohet dan fucking voor elkaar om gewoon van haar (file)parkeerplek rechts naast t fietspad te willen wegrijden terwijl ik links op het fietspad ernaast kom aangefietst.
Moest vol in de rem om net niet aangereden te worden. Un-fucking-believable
Ben normaal geen schreeuwerd, maar dit keer heb ik echt even keihard: 'gebruik je fucking spiegels' geroepen.
"Joa joa" hoorde ik nonchalant achter me.
Serieus ik had zin om dat mens uit dr auto te sleuren en dr rijbewijs (als ze die uberhaupt had) in duizend stukken te stampen
Ik verbaas me er nog vaak over ja. Sommige presteren het om complete vrachtwagens of brandweervoertuigen over het hoofd te zien...quote:Op zaterdag 27 juni 2015 22:36 schreef Buurpoes het volgende:
Oh, zijn die niet voor de sier dan, die spiegels?
Ik verbaas mij bijna nergens meer over. Sommige mensen hebben hun rijbewijs blijkbaar bij een kilo suiker in de supermarkt cadeau gekregen ofzo.quote:Op zondag 28 juni 2015 01:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik verbaas me er nog vaak over ja. Sommige presteren het om complete vrachtwagens of brandweervoertuigen over het hoofd te zien...
Soms is dat beter voor je zichtbaarheid, zeker op de linkerrijstrook op snelweg. Dat jij dat niet inziet is meer jouw probleem als dat van de motorrijder, die probeert alleen maar om zichtbaarder te zijn zodat hij niet over het hoofd wordt gezien door iemand die een strook rechts van hem rijdt en wil gaan inhalen.quote:Op zondag 28 juni 2015 10:38 schreef Pap89 het volgende:
Met een motor zoveel rechts op de rijstrook rijden![]()
![]()
Je wilt graag dood?
Ik zag gisteren en vandaag ook allemaal slingeraars. Zou het aan het weer liggen?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 20:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn om in je eigen rijstrook te blijven. Voor de bestuurders die ik vandaag tegen kwam blijkbaar erg moeilijk. Op een dubbelstrooks rotonde bijna een Citroën Picasso geval in de rechterkant die, net als ik, ook rechtsaf ging en dacht dat rechtdoor over de rotonde ook wel handig was. Stoplichtje verderop, linksaf en daarna ritsen, eentje die dacht dat het daar wel handig was om meteen de ideale lijn te pakken. Jammer genoeg voor hem kwam ik aanrijden en zat ik dus inmiddels naast hem. En tot overmaat van ramp weer wat verderop eentje die fietsers op zijn weghelft ging inhalen. Via mijn weghelft. Waar ik dus reed...![]()
Zou het wat te maken hebben met de markt die er in dat dorp was?
Snelweg af een Modus voor me... En daarvoor een knollenkar die ons eruit reed. Tsja, opa achter het stuur, dat gaat niet zo hard...
Verder de afgelopen dagen een keer of wat getuige geweest van bijna ongelukken. Mensen die een trekker gaan inhalen op een 80 weg ondanks tegenliggers. En gewoon doordrukken. Die auto reed een 3 of 4 auto's voor me, de tegenligger kwam pas weer in beweging toen ik erlangs reed. Op de snelweg eentje die een ander bijna van de weg reed bij het wisselen van rijstrook. Dode hoek ofzo...
Even naar links sturen helpt. Of gewoon op de rand gaan staan en wachten tot meneer de berm in gaat.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 21:26 schreef Mano_ het volgende:
Mensen die geen idee hebben waar de wielen zich bevinden... Vanmiddag weer door de berm gemoeten op een weg waar prima twee auto's naast elkaar passen, maar meneer bleef gewoon een meter van de kant af..
Oh dan ga ik gewoon stilstaan en zoekt die ander het maar even uitquote:Op vrijdag 3 juli 2015 21:26 schreef Mano_ het volgende:
Mensen die geen idee hebben waar de wielen zich bevinden... Vanmiddag weer door de berm gemoeten op een weg waar prima twee auto's naast elkaar passen, maar meneer bleef gewoon een meter van de kant af..
Dat is zo vervelend ja. Bij ons is er ook een soort van chicane in de bebouwde kom. Daar heb ik al vaak op de rem gemoeten omdat mensen hun snelheid en afstand niet goed kunnen inschatten. Bijna altijd zijn het oude vrouwtjes in een pandaatjequote:Op vrijdag 3 juli 2015 21:26 schreef Mano_ het volgende:
Mensen die geen idee hebben waar de wielen zich bevinden... Vanmiddag weer door de berm gemoeten op een weg waar prima twee auto's naast elkaar passen, maar meneer bleef gewoon een meter van de kant af..
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:21 schreef JDude het volgende:
Vandaag op de A4 net voor het Prins Clausplein een oranje cabrio gespot.
Tot zover niets klachtwaardigs.
Ware het niet dat er alleen een bromfietsplaatje op zat.
Drama is dat altijd ja. Ook altijd binnen de bebouwde kom dat je dan langs een rij geparkeerde auto's rijdt (aan jouw kant) en dat tegenliggers dan helemaal bang en/of boos worden dat je niet wacht en dan heel langzaam gaan rijden of zelfs wachten tot je voorbij bent. Terwijl er in theorie zelfs twee vrachtwagens langs elkaar kunnen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 21:26 schreef Mano_ het volgende:
Mensen die geen idee hebben waar de wielen zich bevinden... Vanmiddag weer door de berm gemoeten op een weg waar prima twee auto's naast elkaar passen, maar meneer bleef gewoon een meter van de kant af..
Je ooit bedacht dat sommigen het niet prettig vinden boven die 80KM/U?quote:Op zondag 5 juli 2015 12:32 schreef Ridocar het volgende:
De zoveelste vouwwagen/caravan ingehaald omdat ze denken dat ze niet harder mogen dan 80.
Anti-irritatie, van die gerimpelde hagedissen die veel lijken op de vrouw van wat achter het stuur zit, met de voeten op het dashboard.
Ik zou zo graag eens willen meemaken hoe dat eruit ziet als de airbag is afgegaan...
Als mijn vrouw het ooit in haar hoofd haalt om zo erbij te gaan zitten....
Dat heb ik ook op een soort polderweg, waar ik altijd kom om te laden. Ik weet dat je daar gewoon kunt passeren met twee vrachtwagens (vaak genoeg gedaan) en met een personenauto en vrachtauto tegenover elkaar op het verharde gedeelte kunt blijven rijden, maar dan komen er personenauto's tegemoet die óf helemaal de berm ingaan óf chicken met je gaan spelen en bijna op de wegas gaan rijden. Nul keer raden wie er dan níet de berm in gaat.quote:Op zondag 5 juli 2015 11:55 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Drama is dat altijd ja. Ook altijd binnen de bebouwde kom dat je dan langs een rij geparkeerde auto's rijdt (aan jouw kant) en dat tegenliggers dan helemaal bang en/of boos worden dat je niet wacht en dan heel langzaam gaan rijden of zelfs wachten tot je voorbij bent. Terwijl er in theorie zelfs twee vrachtwagens langs elkaar kunnen.
Geloof me, in veel gevallen is het gewoon een gebrek aan kennis. Irl maak ik het te vaak mee ("Mag je negentig? Met een aanhanger?").quote:Op zondag 5 juli 2015 12:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je ooit bedacht dat sommigen het niet prettig vinden boven die 80KM/U?
Maar meestal zijn er ook kinderen bij, lekker voorbeeld.quote:Op zondag 5 juli 2015 12:32 schreef Ridocar het volgende:
Anti-irritatie, van die gerimpelde hagedissen die veel lijken op de vrouw van wat achter het stuur zit, met de voeten op het dashboard.
Ik zou zo graag eens willen meemaken hoe dat eruit ziet als de airbag is afgegaan...
Als mijn vrouw het ooit in haar hoofd haalt om zo erbij te gaan zitten....
Tot 2007 mocht je ook gewoon maar 80, dus ach, he...quote:Op zondag 5 juli 2015 12:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Geloof me, in veel gevallen is het gewoon een gebrek aan kennis. Irl maak ik het te vaak mee ("Mag je negentig? Met een aanhanger?").
Ik kwam er gister eentje tegen die met de voeten op de buitenspiegel lag... Bewijst maar weer eens hoeveel mensen hun spiegels gebruiken.quote:Op zondag 5 juli 2015 12:32 schreef Ridocar het volgende:
Anti-irritatie, van die gerimpelde hagedissen die veel lijken op de vrouw van wat achter het stuur zit, met de voeten op het dashboard.
Gisteren eentje vlakbij de Dobbe inderdaad (volgens mij woon jij vlak bij mij meen ik me te herinnerenquote:Op zondag 5 juli 2015 12:37 schreef Descendent het volgende:
...
Laatste dagen al twee mensen (fiets voet) aangereden zien worden bij voorrangsrotondes omdat de automobilist zat te suffen....
...
Vrijdag ook, kind aangereden op een rotonde (niet door mij) en 's avonds wilde ik bij Zeist de A12 op maar m'n voorganger twijfelde nog welke kant hij op moest en is drie keer van baan gewisseld. Hij stond uiteindelijk zowat overdwars over twee rijstroken heen voor het stoplicht.quote:Op zondag 5 juli 2015 12:37 schreef Descendent het volgende:
Het ligt aan het weer ja volgens mij. Zoveel gevallen van totaal niet opletten meegemaakt de laatste dagen.... Slingerende kindjes die met de fiets slingeren tussen weg en fietsstrook -drukke weg- moeders die ervoor fietst, geen enkele aandacht aan kindje besteedt, maar wél mij boos kan aankijken omdat ik ff toeter. Echt; 'normale' fietsers in de stad zijn al eng, maar zeker kindjes van een jaar of 6....
Laatste dagen al twee mensen (fiets voet) aangereden zien worden bij voorrangsrotondes omdat de automobilist zat te suffen....
Mensen die inderdaad rustig op jouw weghelft gaan zitten, al dan niet op de snelweg etc. etc.
In http://politieverhalen.bl(...)evensreddend-of.html staat het wel beschreven. Plaatjes mag je er dan zelf bij bedenken.quote:Op zondag 5 juli 2015 12:32 schreef Ridocar het volgende:
Anti-irritatie, van die gerimpelde hagedissen die veel lijken op de vrouw van wat achter het stuur zit, met de voeten op het dashboard.
Ik zou zo graag eens willen meemaken hoe dat eruit ziet als de airbag is afgegaan...
Dat lag wel ongeveer in de lijn van de verwachting. In de handleiding van de auto (je weet wel, dat boekje dat niemand leest) staat ook dat je normaal moet zitten en je gordel aan moet doen. Hoe erg het ook is, dit is een gevalletje eigen schuld dikke racefiets.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:29 schreef Light het volgende:
[..]
In http://politieverhalen.bl(...)evensreddend-of.html staat het wel beschreven. Plaatjes mag je er dan zelf bij bedenken.
Ik weet nog dat m'n rij-instructeur een keer had gezegd dat je als automobilist naar het voorwiel van de fiets moet kijken als je zeker wil weten dat de fietser stil blijft staan, want zodra je de fietser zelf aankijkt, wek je de verwachting dat je hem voorrang geeft. En ik doe het zelf ook als fietser, oogcontact zoeken. Als de auto dan stilstaat, denk je dat hij voor jou stopt.quote:Op zondag 5 juli 2015 21:18 schreef Fixers het volgende:
Ik kom als fietser dagelijks een kruising tegen waar voor mij haaientanden staan. Normaal wacht ik netjes tot er een flinke ruimte is om over te steken.
Deze keer sta ik te wachten en zie dat de aankomende bestelbus afremt en me voorrang geeft. De bestuurder gebaart vriendelijk dat ik over kan steken. Aangekomen op de vluchtheuvel tussen de rijbanen in kijp ik weer in mijn remmen, om te wachten tot er weer een gaatje is om verder over te steken. De bestuurster van een veel te dure zwarte BMW remt af en gebaart druk richting mijn voorwiel. Ik kijk naar beneden, om te zien of er soms iets ligt maar zie niets. Aangezien die auto stilstaat steek ik maar over. Hoor ik achter mij de bestuurster roepen dat ik haaientanden had....
Echt ik stond al bijna stil toen ze begon te wijzen en te gebaren. Die vluchtheuvel is maar anderhalve fiets breed dus ik heb net genoeg ruimte om tot stilstand te komen. (ook op de vluchtheuvel staan haaientanden)
Ik kom iedere dag langs doe kruising en soms, vooral met slecht weer, krijg ik daar nog wel eens voorrang terwijl ik het eigenlijk niet heb. Dat is vriendelijk, maar ik verwacht het nooit. Maar als je dan stil gaat op de doorgaande weg staan zonder andere aanleiding en we oogcontact hebben dan ga ik er vanuit dat je me voorrang geeft.
Artikel 5quote:Op zondag 5 juli 2015 21:51 schreef Rickertman96 het volgende:
Fietsers met een mobiel in de hand en oordopjes in.. snap niet dat het nog niet verboden is
Mwah, genoeg auto's waarvan de eigen muziek het denken onmogelijk maakt.quote:
Invoegen kunnen sommige mensen echt niet iddquote:Op zondag 5 juli 2015 22:13 schreef ErkendFokker het volgende:
Gisteren ook zo'n debiel op de snelweg. Ik ben aan het invoegen (met een langzame auto) en ik ben aan het einde van de invoegstrook en ik rijd 120, dus ik zet mijn knipperlicht aan want er was gewoon ruimte (auto achter mij en auto voor mij met ruimte genoeg).
Op het moment dat ik naar links ga denkt een of andere debiel die de auto achter mij inhaalde dat het een goed idee was om naar rechts te gaan. Ik ben maar gewoon doorgegaan en hij moest vol op de rem omdat hij per se tussen mij en de auto achter mij wilde. (of eigenlijk wilde hij op de plek waar ik reed).
Daarna knipperde hij met zn lichten en haalde hij me in om daarna 1 meter voor mij te gaan rijden. Ik snap niet zo goed waarom mensen denken dat het handig is om een invoegende auto af te snijden/te blokkeren. Prima als je een auto inhaalt enzo, geen probleem maar wtf doe je nou bij een invoegstrook ineens naar rechts ? Nee.
Zou best wel wat strenger tegen op getreden mogen worden inderdaad.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:14 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn als dat ook prioriteit had bij de politie....
Haha. Drie dagen ervoor ook al! Wtf!quote:Op zondag 5 juli 2015 17:20 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Gisteren eentje vlakbij de Dobbe inderdaad (volgens mij woon jij vlak bij mij meen ik me te herinneren)
een snelle auto kan inderdaad zeer handig zijn bij het invoegen; ff plankgas en je kan naar linksquote:Op zondag 5 juli 2015 22:13 schreef ErkendFokker het volgende:
Gisteren ook zo'n debiel op de snelweg. Ik ben aan het invoegen (met een langzame auto) en ik ben aan het einde van de invoegstrook en ik rijd 120, dus ik zet mijn knipperlicht aan want er was gewoon ruimte (auto achter mij en auto voor mij met ruimte genoeg).
Op het moment dat ik naar links ga denkt een of andere debiel die de auto achter mij inhaalde dat het een goed idee was om naar rechts te gaan. Ik ben maar gewoon doorgegaan en hij moest vol op de rem omdat hij per se tussen mij en de auto achter mij wilde. (of eigenlijk wilde hij op de plek waar ik reed).
Daarna knipperde hij met zn lichten en haalde hij me in om daarna 1 meter voor mij te gaan rijden. Ik snap niet zo goed waarom mensen denken dat het handig is om een invoegende auto af te snijden/te blokkeren. Prima als je een auto inhaalt enzo, geen probleem maar wtf doe je nou bij een invoegstrook ineens naar rechts ? Nee.
Waarom? Ga je er vanuit dat de invoeger debiel is en nooit heeft geleerd in te voegen?quote:Op zondag 5 juli 2015 23:30 schreef roos85 het volgende:
Van de week op de A58, reed op de rechterbaan. Nader een uitvoegstrook. Ik geef aan dat ik naar de linkerbaan wil, ruimte genoeg, geeft de Audi die daar rijdt een partij gas terwijl ik dus al bezig ben om naar links te gaankon ie op de rem.
Ik vond dat altijd zo misselijk he, zien ze dat er auto's willen invoegen en rijders op de rechterbaan plaats willen maken om dan maar extra gas te geven.
"tuthola" heeft waarschijnlijk een traumatische ervaring met invoegende voertuigen gehadquote:Op zondag 5 juli 2015 23:44 schreef eP2e het volgende:
[..]
Waarom? Ga je er vanuit dat de invoeger debiel is en nooit heeft geleerd in te voegen?
Zag het vanmiddag nog. Ik rechterstrook, Astra links achter me die was me aan het inhalen, tuthola voor me en een invoeger(?) die niet van plan was in te voegen want gecombineerde in/uitvoegstrook, meneer moest er dus meteen weer vanaf. Wat doet tuthola, die jast haar tutmobiel naar de linkerstrook voor een invoeger(?) die nooit gaat invoegen, gevolg, Astra piepend in de ankers. Goed gedaan mevrouw
Die invoeger(?) zat ook al te kijken met een gezichtsuitdrukking van, whut
Ja, als je niet kan anticiperen dan kan dat wel eens voorkomen.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:47 schreef DiceMan het volgende:
[..]
"tuthola" heeft waarschijnlijk een traumatische ervaring met invoegende voertuigen gehad
Wat dat betreft kan ik je geen ongelijk gevenquote:Op zondag 5 juli 2015 23:49 schreef eP2e het volgende:
[..]
Ja, als je niet kan anticiperen dan kan dat wel eens voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |