Mijn ervaring is dat de reflectorpaaltjes op de rechte stukken om de 50 meter staan, of om de 100 meter waarbij je iedere 50 meter afwisselend een reflectorpaaltje of een hectometerpaaltje krijgt. Dat maakt het afstanden schatten tot je voorligger wel makkelijkerquote:Op maandag 22 juni 2015 18:53 schreef Hamlapje het volgende:
[..]
Afstand schatten is niet m'n sterkste punt, maar ik blijf inderdaad zo'n 2 tot 3 seconden achter een vrachtwagen.
Dus omdat jij supergevoelige ogen hebt moet xenon worden verboden en zijn mensen die het aanvinken als optie paupers? Subtiel, subtiel. Ik vind het af-fabriek echt een uitkomst. Beter zichtbaar voor anderen én beter zicht voor de bestuurder. Win-win.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:41 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Van mij mogen alle auto's met groot licht rijden, als ze Xenon maar verbieden. Groot licht heb ik geen last van, Xenon wel (vooral nieuwe Mercedessen en nieuwe Audi's zijn het ergste)
Daar gaat het fout. Die Duitser moet zijn snelheid aanpassen aan jou en het overige verkeer. Niet andersom. Want dan verhoog je de kans dat jullie beiden de snelheid aanpassen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:01 schreef Ridocar het volgende:
https://www.google.nl/map(...)h%3D0!7i13312!8i6656
Ik reed op de N286. Duitse auto kwam op de invoegstrook. Ik zag 'm al een tijdje dus ging ik een beetje van het gas af om 'm in te laten voegen, anders zouden we wel eens naast elkaar uit kunnen komen. Maar toen begon Duitse meneer ook te remmen, wat resulteerde in een rare situatie waarbij we alsnog naast elkaar kwamen te rijden. Erg handig, zo op het laatste moment kijken voor je invoegt.
Als ik niets had gedaan aan m'n snelheid had ik geheid naast de Duitser gereden op de invoegstrook. Ik probeer dat voor te zijn door m'n snelheid aan te passen. Ik kan wel op de regeltjes gaan zitten en denken dat het niet mijn probleem is, maar als het misgaat wordt het opeens wel mijn probleem.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:09 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Daar gaat het fout. Die Duitser moet zijn snelheid aanpassen aan jou en het overige verkeer. Niet andersom. Want dan verhoog je de kans dat jullie beiden de snelheid aanpassen.
Perfect voorbeeld van het ontbreken van inzicht en niet nadenken over de gevolgen van de actie.quote:Op woensdag 24 juni 2015 17:49 schreef Platina het volgende:
Net weer zn debiel die bij twee rijstroken voor het stoplicht op de meest linkse gaat staan zodat ze 500 meter verder mij kan afsnijden omdat ze twee rijstroken naar rechts moet
Kinkt alsof de bestuurder niet met de volle aandacht aan het rijden was, bezig met telefoontje ofzo? Of heb je dat niet kunnen zien?quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:16 schreef sandertjuh het volgende:
Van de week een witte Twingo op de A2 die tussen 2 vrachtwagens in reed maar duidelijk geen constante snelheid aan het rijden was.. waardoor de vrachtwagen dus besluit in te gaan halen en een opstopping een ontstaat.
In dit geval gaf ik de vrachtwagen niet geheel ongelijk, degene in die witte Twingo is natuurlijk de veroorzaker van de opstopping. Alleen omdat de Twingo zo kansloos onstabiel rijd duurde het eeuwen voordat de vrachtwagen eindelijk weer naar rechts komt.
En het erge is nog dat degene in de Twingo niet eens doorheeft wat ie veroorzaakt. Sowieso het idee om tussen 2 vrachtwagens in te gaan rijden, levens gevaarlijk
Oudere vrouw die tegen de voorruit aangeplakt zat en 2 handen strak om het stuur had geklemd.quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:20 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Kinkt alsof de bestuurder niet met de volle aandacht aan het rijden was, bezig met telefoontje ofzo? Of heb je dat niet kunnen zien?
Die bestaan idd ook nog ja.quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:24 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Oudere vrouw die tegen de voorruit aangeplakt zat en 2 handen strak om het stuur had geklemd.
Kortom: levensgevaarlijke combinatie
Is heel normaal daar in Duitsland. 'S nachts rond de 12 cent omhoog, in de avond 2.6 cent gemiddeld. En de ochtend/middag heeft het de normale prijs. Stond er destijds ook van te kijken.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
In Duitsland: Dat alle prijzen op zondagavond rond 10en zomaar 12 cent omhoog vliegen... Dafuq?!?! Mazzeltje dat er al reeds getankt was.
Als je net getankt hebt en naast zo'n prijzenbord staat, sta je best even raar te kijken. Ergens wist ik het wel, maar het blijft toch raar.quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:02 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Is heel normaal daar in Duitsland. 'S nachts rond de 12 cent omhoog, in de avond 2.6 cent gemiddeld. En de ochtend/middag heeft het de normale prijs. Stond er destijds ook van te kijken.
Wat zit daar achter?quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:02 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Is heel normaal daar in Duitsland. 'S nachts rond de 12 cent omhoog, in de avond 2.6 cent gemiddeld. En de ochtend/middag heeft het de normale prijs. Stond er destijds ook van te kijken.
Zelfde reden als dat avondwinkels duurder zijn dan supermarkten: waar kun je anders heen?quote:
De wet van vraag en aanbod. Als er 's avonds meer vraag is en minder aanbod dan kun je wel raden wat de prijzen doen. Ik wist alleen niet dat die prijsschommelingen in DE zo dynamisch zouden zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zelfde reden als dat avondwinkels duurder zijn dan supermarkten: waar kun je anders heen?
Wat ik zeg, maar dan begrijpelijk uitgelegd.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De wet van vraag en aanbod. Als er 's avonds meer vraag is en minder aanbod dan kun je wel raden wat de prijzen doen. Ik wist alleen niet dat die prijsschommelingen in DE zo dynamisch zouden zijn.
Geluid, uitstoot, slecht of nieuw wegdek... zomaar een paartje.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:29 schreef Ferry_76 het volgende:
nog minder leuk als direct na de afrit je gewoon ineens weer 130 mag zonder ook maar enige aanleiding voor de beperking hebt gezien...
Startende werkzaamheden of net afgelopen? Kan zomaar.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Kilometers voor de afrit Veenendaal richting Arnhem op de A12 alleen de middelste rijbaan open, met een snelheid van max 70 km/h. Niet leuk als je net daarvoor nog 130 mocht (Want bijna half twaalf 's nachts.), nog minder leuk als direct na de afrit je gewoon ineens weer 130 mag zonder ook maar enige aanleiding voor de beperking hebt gezien...
Geenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Kilometers voor de afrit Veenendaal richting Arnhem op de A12 alleen de middelste rijbaan open, met een snelheid van max 70 km/h. Niet leuk als je net daarvoor nog 130 mocht (Want bijna half twaalf 's nachts.), nog minder leuk als direct na de afrit je gewoon ineens weer 130 mag zonder ook maar enige aanleiding voor de beperking hebt gezien...
Aangezien de audi rijder niet kan ruiken dat jij een fout maakt, zal die wel denken dat je bang was ofzo. Meestal durven die dan toch niet voor je in te voegen en is gasgeven de makkelijkste optie.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:32 schreef d4v1d het volgende:
Ik maak een schakelfoutje waardoor ik wat snelheid verlies, moet net op dat moment ritsen. Goed foutje van mij, maar als je hem er dan voor knalt (echt een dot gas geven) met je audi wat moet ik dan?als die even zn huidige snelheid was blijven rijden had ik er gewoon vokr kunnen gaan, zonder slakkengang.
Na de matrixborden. Die gaan volgens mij boven normale verkeersborden.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:06 schreef Ridocar het volgende:
Hoe doen jullie dat bij het stuk 'einde werkzaamheden'? Gaan jullie na het laatste bord met snelheidsbeperking al op het gas of pas bij het (matrix)bord einde alle beperkingen? Het valt me op dat het eerste eerder van toepassing is, zelfs de rijstroken die nog afgekruist zijn worden gewoon bereden. Ik snap dat het daar toch geen zin heeft, maar volgens mij zou je nog steeds een prent kunnen krijgen voor het negeren van een rood kruis of negeren van een snelheidsbeperking (bij werkzaamheden).
Officieel wel. Je kunt echter geen bekeuring krijgen binnen 250 meter (bij 90 km/h) van een overgang naar een andere snelheidslimiet.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:09 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Na de matrixborden. Die gaan volgens mij boven normale verkeersborden.
De tiensecondenregel was het volgens mij, maar dat is meer een richtlijn. Oom agent mag net achter het bord bebouwde kom een flitsapparaat neerzetten, ook al is het niet echt netjes.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:22 schreef jurgenov het volgende:
[..]
Officieel wel. Je kunt echter geen bekeuring krijgen binnen 250 meter (bij 90 km/h) van een overgang naar een andere snelheidslimiet.
Nee hoor, is bij wet bepaald! Zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0030828/geldigheidsdatum_24-05-2013 en dan 2.2.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De tiensecondenregel was het volgens mij, maar dat is meer een richtlijn. Oom agent mag net achter het bord bebouwde kom een flitsapparaat neerzetten, ook al is het niet echt netjes.
Ik weet niet of ik goed snap wat je bedoelt? Ik weet niet beter dan dat je moet wachten op het volgende bord:quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:06 schreef Ridocar het volgende:
Hoe doen jullie dat bij het stuk 'einde werkzaamheden'? Gaan jullie na het laatste bord met snelheidsbeperking al op het gas of pas bij het (matrix)bord einde alle beperkingen?
My bad, wist ik niet. Vandaar dat de lengte van een trajectcontrole korter is dan het gebied van een bepaalde snelheid (zie A20, het stuk van 80 rondom Kleinpolderplein)quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:29 schreef jurgenov het volgende:
[..]
Nee hoor, is bij wet bepaald! Zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0030828/geldigheidsdatum_24-05-2013 en dan 2.2.
Daar staat ook expliciet dat er bij kruisingen en in bijzondere omstandigheden van kan worden afgeweken. Je kunt niet helemaal blind uitgaan van die 10-secondenregel.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:29 schreef jurgenov het volgende:
[..]
Nee hoor, is bij wet bepaald! Zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0030828/geldigheidsdatum_24-05-2013 en dan 2.2.
Als er geen fietspad is en je dus idd op de grotemensenweg moet rijden: Rij dan ook gewoon rechts zodat er ingehaald kan worden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:04 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ja ik mag hier op de provinciale weg rijden met mijn brommer en ik hoef ook geen helm op. Stop met toetteren, ik mag helemaal niet harder! Grrrrrr...
Ik word echt waus van al die "einde alle geboden" borden die blijven staan tussen of na werkzaamheden. Dan rij je 130 km/h, staat er ineens weer zo'n bord, en ook al heb je goed opgelet, je gaat toch twijfelen of je een snelheidsbeperking hebt gemist en of je mogelijk geflitst bent ofzo. De A58 is zo'n voorbeeld, overal op willekeurige punten die borden.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 23:13 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik goed snap wat je bedoelt? Ik weet niet beter dan dat je moet wachten op het volgende bord:
[ afbeelding ]
Als de werkzaamheden al even achter mij liggen ga ik ook wel eens iets eerder op het gas, maar mocht ik dan een boete krijgen dan betaal ik die ook zonder te morren. Er zijn ook enkele plaatsen waar een snelheidsbeperking geldt waar ik al een stuk eerder weer op het gas ga, omdat ik al weet dat het bord er aan komt. Die bocht in de A6 bij Emmeloord is een goed voorbeeld.
Zoek eens op of ze wel op een provinciale weg mogen rijden, dan wordt er al een hoop duidelijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:11 schreef Carlos93 het volgende:
Fietsers op de provinciale weg zijn overigens wel een ergernis. De brommerrijders houden zich over het algemeen nog redelijk aan de regels hier in de buurt.
Maar die fietsers, 3 breed op een provinciale weg. En dan ook nog eens een doorgetrokken streep hebben.
Die wordt dus mooi genegeerd door iedereen.
Nou... nee.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:10 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als er geen fietspad is en je dus idd op de grotemensenweg moet rijden: Rij dan ook gewoon rechts zodat er ingehaald kan worden.
Dan is dat getoeter idd niet nodig.
Bedoel je provinciale wegen of binnen wegen met een maximumsnelheid van 60KM/h waar geen afgesloten fietspad aanwezig is? Daar zit nogal een verschil tussen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:11 schreef Carlos93 het volgende:
Fietsers op de provinciale weg zijn overigens wel een ergernis. De brommerrijders houden zich over het algemeen nog redelijk aan de regels hier in de buurt.
Maar die fietsers, 3 breed op een provinciale weg. En dan ook nog eens een doorgetrokken streep hebben.
Die wordt dus mooi genegeerd door iedereen.
Hier gaat een weg van 50km/u over in en weg met 80 km/u, dan zijn er ineens geen fietsers meer toegestaan. Ook geen (apart) fietspad. Soms hebben ze het niet door en zie je er ineens een fietser op de 80 wegquote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:11 schreef Carlos93 het volgende:
Fietsers op de provinciale weg zijn overigens wel een ergernis. De brommerrijders houden zich over het algemeen nog redelijk aan de regels hier in de buurt.
Maar die fietsers, 3 breed op een provinciale weg. En dan ook nog eens een doorgetrokken streep hebben.
Die wordt dus mooi genegeerd door iedereen.
Ja dat verklaart wel weer een hoop. Veel fietsers letten helaas niet op, op dat soort borden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:19 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Hier gaat een weg van 50km/u over in en weg met 80 km/u, dan zijn er ineens geen fietsers meer toegestaan. Ook geen (apart) fietspad. Soms hebben ze het niet door en zie je er ineens een fietser op de 80 weg
Inderdaad, of ze hebben er schijt aan. Omrijden duurt nog niet eens vijf minuten.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:20 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ja dat verklaart wel weer een hoop. Veel fietsers letten helaas niet op, op dat soort borden.
Dat van die 3 wielen wist ik niet, ging ik hopelijk begrijpelijk niet automatisch van uit.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:18 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Nou... nee.
Ten eerste, ik mag gewoon op de "grotemensenweg" (echt, serieus???) rijden aangezien mijn bromfiets breder is dan 0,75 meter (waarschijnlijk breder dan je auto, in ieder geval breder dan mijn eigen auto) en ik hoef geen helm op omdat ik drie wielen heb waarvan de wieldiameter groter is dan 40 centimeter.
Op een bromfiets hoor je net als op een motor nooit, onder geen enkele voorwaarde, aan de rechterkant van de rijbaan gaan rijden. Dat is levensgevaarlijk. De plaats van je voertuig is het midden van de rijbaan. De enigste uitzondering is als er file is, dan kun je, om een kop-staart botsing te voorkomen, beter tussen de auto's door, mits de situatie het toe laat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |