Is heel normaal daar in Duitsland. 'S nachts rond de 12 cent omhoog, in de avond 2.6 cent gemiddeld. En de ochtend/middag heeft het de normale prijs. Stond er destijds ook van te kijken.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
In Duitsland: Dat alle prijzen op zondagavond rond 10en zomaar 12 cent omhoog vliegen... Dafuq?!?! Mazzeltje dat er al reeds getankt was.
Als je net getankt hebt en naast zo'n prijzenbord staat, sta je best even raar te kijken. Ergens wist ik het wel, maar het blijft toch raar.quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:02 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Is heel normaal daar in Duitsland. 'S nachts rond de 12 cent omhoog, in de avond 2.6 cent gemiddeld. En de ochtend/middag heeft het de normale prijs. Stond er destijds ook van te kijken.
Wat zit daar achter?quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:02 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Is heel normaal daar in Duitsland. 'S nachts rond de 12 cent omhoog, in de avond 2.6 cent gemiddeld. En de ochtend/middag heeft het de normale prijs. Stond er destijds ook van te kijken.
Zelfde reden als dat avondwinkels duurder zijn dan supermarkten: waar kun je anders heen?quote:
De wet van vraag en aanbod. Als er 's avonds meer vraag is en minder aanbod dan kun je wel raden wat de prijzen doen. Ik wist alleen niet dat die prijsschommelingen in DE zo dynamisch zouden zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zelfde reden als dat avondwinkels duurder zijn dan supermarkten: waar kun je anders heen?
Wat ik zeg, maar dan begrijpelijk uitgelegd.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De wet van vraag en aanbod. Als er 's avonds meer vraag is en minder aanbod dan kun je wel raden wat de prijzen doen. Ik wist alleen niet dat die prijsschommelingen in DE zo dynamisch zouden zijn.
Geluid, uitstoot, slecht of nieuw wegdek... zomaar een paartje.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:29 schreef Ferry_76 het volgende:
nog minder leuk als direct na de afrit je gewoon ineens weer 130 mag zonder ook maar enige aanleiding voor de beperking hebt gezien...
Startende werkzaamheden of net afgelopen? Kan zomaar.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Kilometers voor de afrit Veenendaal richting Arnhem op de A12 alleen de middelste rijbaan open, met een snelheid van max 70 km/h. Niet leuk als je net daarvoor nog 130 mocht (Want bijna half twaalf 's nachts.), nog minder leuk als direct na de afrit je gewoon ineens weer 130 mag zonder ook maar enige aanleiding voor de beperking hebt gezien...
Geenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Kilometers voor de afrit Veenendaal richting Arnhem op de A12 alleen de middelste rijbaan open, met een snelheid van max 70 km/h. Niet leuk als je net daarvoor nog 130 mocht (Want bijna half twaalf 's nachts.), nog minder leuk als direct na de afrit je gewoon ineens weer 130 mag zonder ook maar enige aanleiding voor de beperking hebt gezien...
Aangezien de audi rijder niet kan ruiken dat jij een fout maakt, zal die wel denken dat je bang was ofzo. Meestal durven die dan toch niet voor je in te voegen en is gasgeven de makkelijkste optie.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:32 schreef d4v1d het volgende:
Ik maak een schakelfoutje waardoor ik wat snelheid verlies, moet net op dat moment ritsen. Goed foutje van mij, maar als je hem er dan voor knalt (echt een dot gas geven) met je audi wat moet ik dan?als die even zn huidige snelheid was blijven rijden had ik er gewoon vokr kunnen gaan, zonder slakkengang.
Na de matrixborden. Die gaan volgens mij boven normale verkeersborden.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:06 schreef Ridocar het volgende:
Hoe doen jullie dat bij het stuk 'einde werkzaamheden'? Gaan jullie na het laatste bord met snelheidsbeperking al op het gas of pas bij het (matrix)bord einde alle beperkingen? Het valt me op dat het eerste eerder van toepassing is, zelfs de rijstroken die nog afgekruist zijn worden gewoon bereden. Ik snap dat het daar toch geen zin heeft, maar volgens mij zou je nog steeds een prent kunnen krijgen voor het negeren van een rood kruis of negeren van een snelheidsbeperking (bij werkzaamheden).
Officieel wel. Je kunt echter geen bekeuring krijgen binnen 250 meter (bij 90 km/h) van een overgang naar een andere snelheidslimiet.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:09 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Na de matrixborden. Die gaan volgens mij boven normale verkeersborden.
De tiensecondenregel was het volgens mij, maar dat is meer een richtlijn. Oom agent mag net achter het bord bebouwde kom een flitsapparaat neerzetten, ook al is het niet echt netjes.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:22 schreef jurgenov het volgende:
[..]
Officieel wel. Je kunt echter geen bekeuring krijgen binnen 250 meter (bij 90 km/h) van een overgang naar een andere snelheidslimiet.
Nee hoor, is bij wet bepaald! Zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0030828/geldigheidsdatum_24-05-2013 en dan 2.2.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De tiensecondenregel was het volgens mij, maar dat is meer een richtlijn. Oom agent mag net achter het bord bebouwde kom een flitsapparaat neerzetten, ook al is het niet echt netjes.
Ik weet niet of ik goed snap wat je bedoelt? Ik weet niet beter dan dat je moet wachten op het volgende bord:quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:06 schreef Ridocar het volgende:
Hoe doen jullie dat bij het stuk 'einde werkzaamheden'? Gaan jullie na het laatste bord met snelheidsbeperking al op het gas of pas bij het (matrix)bord einde alle beperkingen?
My bad, wist ik niet. Vandaar dat de lengte van een trajectcontrole korter is dan het gebied van een bepaalde snelheid (zie A20, het stuk van 80 rondom Kleinpolderplein)quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:29 schreef jurgenov het volgende:
[..]
Nee hoor, is bij wet bepaald! Zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0030828/geldigheidsdatum_24-05-2013 en dan 2.2.
Daar staat ook expliciet dat er bij kruisingen en in bijzondere omstandigheden van kan worden afgeweken. Je kunt niet helemaal blind uitgaan van die 10-secondenregel.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:29 schreef jurgenov het volgende:
[..]
Nee hoor, is bij wet bepaald! Zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0030828/geldigheidsdatum_24-05-2013 en dan 2.2.
Als er geen fietspad is en je dus idd op de grotemensenweg moet rijden: Rij dan ook gewoon rechts zodat er ingehaald kan worden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:04 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ja ik mag hier op de provinciale weg rijden met mijn brommer en ik hoef ook geen helm op. Stop met toetteren, ik mag helemaal niet harder! Grrrrrr...
Ik word echt waus van al die "einde alle geboden" borden die blijven staan tussen of na werkzaamheden. Dan rij je 130 km/h, staat er ineens weer zo'n bord, en ook al heb je goed opgelet, je gaat toch twijfelen of je een snelheidsbeperking hebt gemist en of je mogelijk geflitst bent ofzo. De A58 is zo'n voorbeeld, overal op willekeurige punten die borden.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 23:13 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik goed snap wat je bedoelt? Ik weet niet beter dan dat je moet wachten op het volgende bord:
[ afbeelding ]
Als de werkzaamheden al even achter mij liggen ga ik ook wel eens iets eerder op het gas, maar mocht ik dan een boete krijgen dan betaal ik die ook zonder te morren. Er zijn ook enkele plaatsen waar een snelheidsbeperking geldt waar ik al een stuk eerder weer op het gas ga, omdat ik al weet dat het bord er aan komt. Die bocht in de A6 bij Emmeloord is een goed voorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |