Mijn ervaring is dat de reflectorpaaltjes op de rechte stukken om de 50 meter staan, of om de 100 meter waarbij je iedere 50 meter afwisselend een reflectorpaaltje of een hectometerpaaltje krijgt. Dat maakt het afstanden schatten tot je voorligger wel makkelijkerquote:Op maandag 22 juni 2015 18:53 schreef Hamlapje het volgende:
[..]
Afstand schatten is niet m'n sterkste punt, maar ik blijf inderdaad zo'n 2 tot 3 seconden achter een vrachtwagen.
Dus omdat jij supergevoelige ogen hebt moet xenon worden verboden en zijn mensen die het aanvinken als optie paupers? Subtiel, subtiel. Ik vind het af-fabriek echt een uitkomst. Beter zichtbaar voor anderen én beter zicht voor de bestuurder. Win-win.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:41 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Van mij mogen alle auto's met groot licht rijden, als ze Xenon maar verbieden. Groot licht heb ik geen last van, Xenon wel (vooral nieuwe Mercedessen en nieuwe Audi's zijn het ergste)
Daar gaat het fout. Die Duitser moet zijn snelheid aanpassen aan jou en het overige verkeer. Niet andersom. Want dan verhoog je de kans dat jullie beiden de snelheid aanpassen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:01 schreef Ridocar het volgende:
https://www.google.nl/map(...)h%3D0!7i13312!8i6656
Ik reed op de N286. Duitse auto kwam op de invoegstrook. Ik zag 'm al een tijdje dus ging ik een beetje van het gas af om 'm in te laten voegen, anders zouden we wel eens naast elkaar uit kunnen komen. Maar toen begon Duitse meneer ook te remmen, wat resulteerde in een rare situatie waarbij we alsnog naast elkaar kwamen te rijden. Erg handig, zo op het laatste moment kijken voor je invoegt.
Als ik niets had gedaan aan m'n snelheid had ik geheid naast de Duitser gereden op de invoegstrook. Ik probeer dat voor te zijn door m'n snelheid aan te passen. Ik kan wel op de regeltjes gaan zitten en denken dat het niet mijn probleem is, maar als het misgaat wordt het opeens wel mijn probleem.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:09 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Daar gaat het fout. Die Duitser moet zijn snelheid aanpassen aan jou en het overige verkeer. Niet andersom. Want dan verhoog je de kans dat jullie beiden de snelheid aanpassen.
Perfect voorbeeld van het ontbreken van inzicht en niet nadenken over de gevolgen van de actie.quote:Op woensdag 24 juni 2015 17:49 schreef Platina het volgende:
Net weer zn debiel die bij twee rijstroken voor het stoplicht op de meest linkse gaat staan zodat ze 500 meter verder mij kan afsnijden omdat ze twee rijstroken naar rechts moet
Kinkt alsof de bestuurder niet met de volle aandacht aan het rijden was, bezig met telefoontje ofzo? Of heb je dat niet kunnen zien?quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:16 schreef sandertjuh het volgende:
Van de week een witte Twingo op de A2 die tussen 2 vrachtwagens in reed maar duidelijk geen constante snelheid aan het rijden was.. waardoor de vrachtwagen dus besluit in te gaan halen en een opstopping een ontstaat.
In dit geval gaf ik de vrachtwagen niet geheel ongelijk, degene in die witte Twingo is natuurlijk de veroorzaker van de opstopping. Alleen omdat de Twingo zo kansloos onstabiel rijd duurde het eeuwen voordat de vrachtwagen eindelijk weer naar rechts komt.
En het erge is nog dat degene in de Twingo niet eens doorheeft wat ie veroorzaakt. Sowieso het idee om tussen 2 vrachtwagens in te gaan rijden, levens gevaarlijk
Oudere vrouw die tegen de voorruit aangeplakt zat en 2 handen strak om het stuur had geklemd.quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:20 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Kinkt alsof de bestuurder niet met de volle aandacht aan het rijden was, bezig met telefoontje ofzo? Of heb je dat niet kunnen zien?
Die bestaan idd ook nog ja.quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:24 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Oudere vrouw die tegen de voorruit aangeplakt zat en 2 handen strak om het stuur had geklemd.
Kortom: levensgevaarlijke combinatie
Is heel normaal daar in Duitsland. 'S nachts rond de 12 cent omhoog, in de avond 2.6 cent gemiddeld. En de ochtend/middag heeft het de normale prijs. Stond er destijds ook van te kijken.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
In Duitsland: Dat alle prijzen op zondagavond rond 10en zomaar 12 cent omhoog vliegen... Dafuq?!?! Mazzeltje dat er al reeds getankt was.
Als je net getankt hebt en naast zo'n prijzenbord staat, sta je best even raar te kijken. Ergens wist ik het wel, maar het blijft toch raar.quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:02 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Is heel normaal daar in Duitsland. 'S nachts rond de 12 cent omhoog, in de avond 2.6 cent gemiddeld. En de ochtend/middag heeft het de normale prijs. Stond er destijds ook van te kijken.
Wat zit daar achter?quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:02 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Is heel normaal daar in Duitsland. 'S nachts rond de 12 cent omhoog, in de avond 2.6 cent gemiddeld. En de ochtend/middag heeft het de normale prijs. Stond er destijds ook van te kijken.
Zelfde reden als dat avondwinkels duurder zijn dan supermarkten: waar kun je anders heen?quote:
De wet van vraag en aanbod. Als er 's avonds meer vraag is en minder aanbod dan kun je wel raden wat de prijzen doen. Ik wist alleen niet dat die prijsschommelingen in DE zo dynamisch zouden zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zelfde reden als dat avondwinkels duurder zijn dan supermarkten: waar kun je anders heen?
Wat ik zeg, maar dan begrijpelijk uitgelegd.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De wet van vraag en aanbod. Als er 's avonds meer vraag is en minder aanbod dan kun je wel raden wat de prijzen doen. Ik wist alleen niet dat die prijsschommelingen in DE zo dynamisch zouden zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |