Daar houd ik vanquote:Op maandag 22 juni 2015 18:03 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Daar kan ik, zonder motor, ook echt niet tegen. Als er file is en ik rij op de linkerbaan, dan rij ik uiterst links. Rij ik rechts dan rij ik uiterst rechts. Ik hoef niet eens elke seconde in mijn spiegel te kijken of je er met je motor langs hoeft te gaan, je kan er gewoon langs. Zo kan elke motor er veilig door en ben ik geen seconde later op mijn bestemming. Sterker nog, doordat jij op een motor rijd ben ik waarschijnlijk eerder op mijn bestemming omdat er niet nog een auto in de rij staat.
Maarja, als iedereen een beetje normaal doet zijn we allemaal eerder thuis.
Met plezier zelfs. Jarenlang in een dorp gewerkt, elke dag naar huis stond er een stukje file waar twee rijstroken een werden. Ik zat altijd te kijken of er motoren aan kwamen, dan deed ik mijn raam open om aan te wijzen dat ze er voor mogen. Ik hou afstand van alles wat zich op twee wielen verplaatst.quote:Op maandag 22 juni 2015 18:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daar houd ik van
Uiteindelijk zijn mensen zoals jij ook de manier om er langs te komen. Die nemen dan gas terug zodat je er via de andere baan alsnog langs kan.
quote:Op maandag 22 juni 2015 18:23 schreef Hamlapje het volgende:
Ik heb dan de gewoonte ontwikkeld om daar lekker met een snelheid tussen de 80 en 90 km per uur achter te blijven rijden op de cruise control. En dan het liefst een 20 tot 30 meter er achter zodat ik ook langs zo'n vrachtwagen kan kijken of ik eventueel in kan halen op de weinige stukken waar dat is toegestaan.
quote:Waarom rijden er zoveel mongolen rond die mij dan toch zo nodig (op vaak asociale manieren) in moeten halen om maar tussen mij en zo'n vrachtwagen te komen, vervolgens vlak achter zo'n vrachtwagen gaan slalommen omdat ze er niet op een fatsoenlijke manier langs kunnen kijken.
Sommige mensen moeten de maximumsnelheid rijden ongeacht de situatie, ook al gaat het ten koste van hun eigen veiligheid en de veiligheid van hun medeweggebruikers. Bij deze mensen komt het woord "anticiperen" dan ook niet in hun woordenboek voor. Ik denk altijd maar, rij de maximumsnelheid waar dat kan, en pas je snelheid aan als het moet.quote:Als het echt zo noodzakelijk is om op die weg 100 te rijden in plaats van 80, ga dan 3 minuten eerder van huis, want meer tijd win je er echt niet mee. Je rijdt nu alleen maar een twee keer zo grote afstand door dat slalommen.
Wat snap jij niet aan vrachtverkeer/vrachtwagens?quote:Op maandag 22 juni 2015 18:34 schreef Carlos93 het volgende:
Of de andere weggebruikers moeten gewoon 100 gaan rijden, ipv mensen zoals jij die 80 gaan rijden. Zo kan je het namelijk ook bekijken.
Heb er zo'n hekel aan, mensen die niet de maximum snelheid rijden, waardoor ik moet afremmen.
Ik heb het niet over vrachtwagens. Ik heb het over hamlapje, die er bewust voor kiest om 80 of 90 te gaan rijden.quote:Op maandag 22 juni 2015 18:42 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan vrachtverkeer/vrachtwagens?
Ja, hij kiest er bewust voor omdat het amper mogelijk is om in te halen.quote:Op maandag 22 juni 2015 18:43 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over vrachtwagens. Ik heb het over hamlapje, die er bewust voor kiest om 80 of 90 te gaan rijden.
Vrachtwagens hebben begrenzers, dat weet iedereen.
Die vrachtwagens rijden de voor hen geldende maximumsnelheid. Leuk dat jij dan 100 wilt rijden, maar dan moet je ze wel voorbij kunnen en mogen. En zolang dat niet kan, kun je net zo goed op 50-75 meter afstand blijven zitten.quote:Op maandag 22 juni 2015 18:34 schreef Carlos93 het volgende:
Of de andere weggebruikers moeten gewoon 100 gaan rijden, ipv mensen zoals jij die 80 gaan rijden. Zo kan je het namelijk ook bekijken.
Heb er zo'n hekel aan, mensen die niet de maximum snelheid rijden, waardoor ik moet afremmen.
Waarom moet ik honderd gaan rijden als er een vrachtwagen voor me rijdt met 80?quote:Op maandag 22 juni 2015 18:34 schreef Carlos93 het volgende:
Of de andere weggebruikers moeten gewoon 100 gaan rijden, ipv mensen zoals jij die 80 gaan rijden. Zo kan je het namelijk ook bekijken.
Heb er zo'n hekel aan, mensen die niet de maximum snelheid rijden, waardoor ik moet afremmen.
Ik kies er bewust voor om lekker achter die vrachtwagen te blijven.quote:Op maandag 22 juni 2015 18:43 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over vrachtwagens. Ik heb het over hamlapje, die er bewust voor kiest om 80 of 90 te gaan rijden.
Vrachtwagens hebben begrenzers, dat weet iedereen.
Kijk vooruit en anticipeer. Als je voorganger 80 rijdt waar 100 is toegestaan kun je er waarschijnlijk helemaal geen 100km/u rijden op dat moment. Want er zit een vrachtwagen voor, het is druk, of andere redenen. Punt is, jij komt dan met 100 k/u aanrijden en je wilt door, je moet door want het is 100km/u en daar moet je je van jezelf aan houden. Doe dat nou niet, pas je snelheid aan. Dan hoef je ook niet zoveel te remmen.quote:Op maandag 22 juni 2015 18:34 schreef Carlos93 het volgende:
Of de andere weggebruikers moeten gewoon 100 gaan rijden, ipv mensen zoals jij die 80 gaan rijden. Zo kan je het namelijk ook bekijken.
Heb er zo'n hekel aan, mensen die niet de maximum snelheid rijden, waardoor ik moet afremmen.
Afstand schatten is niet m'n sterkste punt, maar ik blijf inderdaad zo'n 2 tot 3 seconden achter een vrachtwagen.quote:Op maandag 22 juni 2015 18:41 schreef sneakydesert het volgende:
[..], nog beter is om twee seconden tussen jou en je voorganger te houden. Met 90km/u is dat al 50 meter. Geeft je nog meer ruimte om overzicht te houden en je hebt meer tijd om te reageren op een onverwachte situatie. Ook is je remweg een paar meter langer. Twee seconden tellen is ook iets makkelijker dan het schatten van meters als je beweegt.
[..]
[..]
Zo'n 'gat' is wel jouw personal space in het verkeer. De barrière die jouw de tijd geeft om te reageren als het verkeer voor jou plots stopt. Dat sommige mensen daar lak aan hebben en jouw ruimte en de ruimte van zichzelf kleiner maken door daar in te gaan zitten laat zien dat er weinig besef en verkeersinzicht bij hun zit. Het enige wat je dan kunt dun is zelf meer afstand afstand houden en hopen dat er niet nog een hufter tussenkomt.quote:Op maandag 22 juni 2015 18:53 schreef Hamlapje het volgende:
[..]
Afstand schatten is niet m'n sterkste punt, maar ik blijf inderdaad zo'n 2 tot 3 seconden achter een vrachtwagen.
Alleen erger ik me dan inderdaad wel eens aan mensen die per se mij in moeten halen omdat die mensen het idee hebben dat je zo'n 'gat' dicht moet rijden.
Zitten voor mij als gewone automobilist herkenbare situaties tussen ja. Ik heb ook een krantenwijk elke ochtend, en om half vijf is bijna niemand op de weg. Af en toe komt er een auto aanrijden als ik de rotonde op fiets, netjes mijn hand uitsteek (goede gewoonte) en de rotonde oversteek. En het overkomt me steeds maar weer dat auto's gewoon doorrijden, terwijl ik voorrang heb en goed zichtbaar ben. De laatste keer scheelde het niet veel of ik lag op de motorkap. Blijkbaar maakt die paar seconden wachten een verschil dat van levensbelang is voor hunquote:
Ik zie jullie regelmatig rijden ja. Maar ik kan met de krantenbezorgers weinig problemen hebben. Die letten meestal wel op en zorgen vrij weinig voor overlast. Ze zitten meestal op de stoep en communiceren meestal wel met het verkeerquote:Op maandag 22 juni 2015 19:13 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Zitten voor mij als gewone automobilist herkenbare situaties tussen ja. Ik heb ook een krantenwijk elke ochtend, en om half vijf is bijna niemand op de weg. Af en toe komt er een auto aanrijden als ik de rotonde op fiets, netjes mijn hand uitsteek (goede gewoonte) en de rotonde oversteek. En het overkomt me steeds maar weer dat auto's gewoon doorrijden, terwijl ik voorrang heb en goed zichtbaar ben. De laatste keer scheelde het niet veel of ik lag op de motorkap. Blijkbaar maakt die paar seconden wachten een verschil dat van levensbelang is voor hun
Waarom herken ik alle punten? Er is veel frustratie op de weg door mensen die dit soort gedrag vertonen.quote:
Die lampen die meedraaien in de bocht bedoel je? Dat vind ik juist handig, dan word de plaats waar je gaat rijden en naartoe kijkt verlicht. Is toch weer een voordeel, zeker in het donker.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Nog iets debieler zijn die bochtlichten. Werkelijk geen idee waarom je die in Nederland nodig zou hebben.
Omdat het gewoon soms een frustrerend iets is, het verkeer. Maar ook vooral toch heel fascinerend.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:17 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Waarom herken ik alle punten? Er is veel frustratie op de weg door mensen die dit soort gedrag vertonen.
Weet je zeker dat ze groot licht gebruiken? Er zijn heel veel tokkies die auto's hebben met Xenon verlichting. Dat is echt de slechtste uitvinding ooit.
Daar erger ik mezelf dan weer niet aan. Maar ieder het zijne.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Nog iets debieler zijn die bochtlichten. Werkelijk geen idee waarom je die in Nederland nodig zou hebben.
Van mij mogen alle auto's met groot licht rijden, als ze Xenon maar verbieden. Groot licht heb ik geen last van, Xenon wel (vooral nieuwe Mercedessen en nieuwe Audi's zijn het ergste)quote:Op maandag 22 juni 2015 20:27 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Omdat het gewoon soms een frustrerend iets is, het verkeer. Maar ook vooral toch heel fascinerend.
Daar ben ik wel zeker van ja. Xenon is herkenbaar ten opzichte van normaal groot licht. Het is wel fel maar het dan meer op de manier zoals een sterke led zaklamp ook fel is(klein oppervlakte licht, heel fel). Groot licht bij normaal licht is alsof er 2 bouwlampen op je geschenen worden
[..]
Daar erger ik mezelf dan weer niet aan. Maar ieder het zijne.
Oh, en ik ben ook niet perfect. Ik stond recentelijk voor een dubbel stoplicht. beide op rood. De voorste springt op groen, de mijne niet, maar ik reed toch maar aan. Ik heb geen idee waarom![]()
Dus toen heb ik maar even pauze genomen.
Wel grappig, je hebt precies het tegenovergestelde. Ieder paar ogen zal wel weer anders reageren op bepaalde lichtsoorten. Bij die nieuwe Audi/Mercedessen vind ik die 2 dunne lijntjes-lampen onder de voorlampen veel vervelender. Die lijken heel los te zitten of er zit iets voor of wat dan ook maar die dingen rammelen altijd als een gek op en neer.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:41 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Van mij mogen alle auto's met groot licht rijden, als ze Xenon maar verbieden. Groot licht heb ik geen last van, Xenon wel (vooral nieuwe Mercedessen en nieuwe Audi's zijn het ergste)
Vind die LED's vervelend maar die verblinden mij tenminste niet. Ik probeer niet meer te rijden als het donker is omdat elke idioot met een lease-bak mij verblind met zijn pauper verlichting. Fijn dat je zelf alles ziet, maar ik zie niets meer. 1 zo'n idioot en mijn wereldbeeld is volledig blauw. Ik zie geen bomen, voetgangers of tegenliggers meer.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:45 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Wel grappig, je hebt precies het tegenovergestelde. Ieder paar ogen zal wel weer anders reageren op bepaalde lichtsoorten. Bij die nieuwe Audi/Mercedessen vind ik die 2 dunne lijntjes-lampen onder de voorlampen veel vervelender. Die lijken heel los te zitten of er zit iets voor of wat dan ook maar die dingen rammelen altijd als een gek op en neer.
Of dat lijkt, dat kan ook nog. Maar het zijn vage lampen.
Dat mag toch ook niet ?quote:Op maandag 22 juni 2015 20:48 schreef Carlos93 het volgende:
Ik vind die verlichting die sommige mensen op de grill bouwen erg vervelend. Zijn van die lampen die ze bij een rally ook vaak gebruiken.
Dat je er op wilt hebben tot daar aan toe, maar zet ze niet aan midden op de snelweg.
Lijkt me inderdaad niet, maar ik zie ze bijna dagelijks voorbij komen. Vaak op een SUV of een Jeep.quote:
Ik heb zo'n geel nachtbrilletje van de Pearl. Dat helpt geweldig.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:47 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Vind die LED's vervelend maar die verblinden mij tenminste niet. Ik probeer niet meer te rijden als het donker is omdat elke idioot met een lease-bak mij verblind met zijn pauper verlichting. Fijn dat je zelf alles ziet, maar ik zie niets meer. 1 zo'n idioot en mijn wereldbeeld is volledig blauw. Ik zie geen bomen, voetgangers of tegenliggers meer.
Lijkt me een snelle bekeuring. Hoe val ik opquote:Op maandag 22 juni 2015 20:51 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad niet, maar ik zie ze bijna dagelijks voorbij komen. Vaak op een SUV of een Jeep.
Laatst zag ik ze echter op een golf 2
Ik heb er niet mee gereden, dus ik kan me er weinig bij voorstellen. Maar goed.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:26 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Die lampen die meedraaien in de bocht bedoel je? Dat vind ik juist handig, dan word de plaats waar je gaat rijden en naartoe kijkt verlicht. Is toch weer een voordeel, zeker in het donker.
Ik rij, als ik echt MOET rijden als het donker is, met een normale zonenbril op sterkte. Die ligt in de auto en gebruik ik alleen als het donker is. Op de brommer heb ik een zonnebril in mijn helm ingebouwd zitten die over mijn normale bril heen valt.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb zo'n geel nachtbrilletje van de Pearl. Dat helpt geweldig.
Oh shit, dat is handig!quote:Op maandag 22 juni 2015 20:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb zo'n geel nachtbrilletje van de Pearl. Dat helpt geweldig.
Een zonnebril? Een donkere? Hoe helpt dat in het donker? Dan zie je nog minder.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:54 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik rij, als ik echt MOET rijden als het donker is, met een normale zonenbril op sterkte. Die ligt in de auto en gebruik ik alleen als het donker is. Op de brommer heb ik een zonnebril in mijn helm ingebouwd zitten die over mijn normale bril heen valt.
Mijn moeder heeft ook zo'n nachtbril, eentje die ze ook over haar normale bril kan zetten. Werkt prima volgens mij.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb zo'n geel nachtbrilletje van de Pearl. Dat helpt geweldig.
Ik zie dan nog iets als er een auto met pauper lampen op mij af komt (doet nog wel pijn aan mijn ogen). Verder zie ik s'nachts met een zonnebril op nog genoeg.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een zonnebril? Een donkere? Hoe helpt dat in het donker? Dan zie je nog minder.
Voetgangers? Fietsers met zwakke verlichting? Lijkt me link.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:55 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik zie dan nog iets als er een auto met pauper lampen op mij af komt. Verder zie ik s'nachts met een zonnebril op nog genoeg.
Ik vind dat bij vrachtwagens ook soms ergerlijk hoor. Tijdens inhalen moet die ene die rechts rijd altijd even met zijn Las Vegas lichtshow aan die ander laten zien van "Je kunt". Ik snap het wel, en ik overleef het vaak ook wel. Maar heb je echt 25000 watt aan lampen nodig?quote:Op maandag 22 juni 2015 20:48 schreef Carlos93 het volgende:
Ik vind die verlichting die sommige mensen op de grill bouwen erg vervelend. Zijn van die lampen die ze bij een rally ook vaak gebruiken.
Dat je er op wilt hebben tot daar aan toe, maar zet ze niet aan midden op de snelweg.
Zelfs fietsers zonder verlichting zie ik nog met een zonnebril op.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Voetgangers? Fietsers met zwakke verlichting?
Ach dat zijn nog normale lampen.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:57 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Ik vind dat bij vrachtwagens ook soms ergerlijk hoor. Tijdens inhalen moet die ene die rechts rijd altijd even met zijn Las Vegas lichtshow aan die ander laten zien van "Je kunt". Ik snap het wel, en ik overleef het vaak ook wel. Maar heb je echt 25000 watt aan lampen nodig?
Je hebt geen dure/goede zonnebril op dan? Want met een goede zonnebril ben je in de nacht echt gewoon blind.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:57 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Zelfs fietsers zonder verlichting zie ik nog met een zonnebril op.
Ja maar heel veel normale lampen is abnormaal felquote:Op maandag 22 juni 2015 20:57 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ach dat zijn nog normale lampen.
Ray-Ban Wayfarer op sterkte. Goed en duur genoeg?quote:Op maandag 22 juni 2015 21:00 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Je hebt geen dure/goede zonnebril op dan? Want met een goede zonnebril ben je in de nacht echt gewoon blind.
Met zo'n ding van een tientje van een tankstation kan het best
[..]
Ja maar heel veel normale lampen is abnormaal fel
Wat? Gast ik heb ook zo'n bril en ik zie daar in het donker helemaal niets door. Vreemd.quote:Op maandag 22 juni 2015 21:00 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ray-Ban Wayfarer op sterkte. Goed en duur genoeg?
Iedereen heeft andere ogen? Ik zie nieuwe TL balken knipperen en ik kan rustig door een bos heen lopen zonder een zaklamp nodig te hebben.quote:Op maandag 22 juni 2015 21:02 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Wat? Gast ik heb ook zo'n bril en ik zie daar in het donker helemaal niets door. Vreemd.
Dat weet ik. Maar ik had niet verwacht dat dit bij mensen al zo'n verschillend effecten had.quote:Op maandag 22 juni 2015 21:04 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Iedereen heeft andere ogen? Ik zie nieuwe TL balken knipperen en ik kan rustig door een bos heen lopen zonder een zaklamp nodig te hebben.
Mijn ervaring is dat de reflectorpaaltjes op de rechte stukken om de 50 meter staan, of om de 100 meter waarbij je iedere 50 meter afwisselend een reflectorpaaltje of een hectometerpaaltje krijgt. Dat maakt het afstanden schatten tot je voorligger wel makkelijkerquote:Op maandag 22 juni 2015 18:53 schreef Hamlapje het volgende:
[..]
Afstand schatten is niet m'n sterkste punt, maar ik blijf inderdaad zo'n 2 tot 3 seconden achter een vrachtwagen.
Dus omdat jij supergevoelige ogen hebt moet xenon worden verboden en zijn mensen die het aanvinken als optie paupers? Subtiel, subtiel. Ik vind het af-fabriek echt een uitkomst. Beter zichtbaar voor anderen én beter zicht voor de bestuurder. Win-win.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:41 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Van mij mogen alle auto's met groot licht rijden, als ze Xenon maar verbieden. Groot licht heb ik geen last van, Xenon wel (vooral nieuwe Mercedessen en nieuwe Audi's zijn het ergste)
Daar gaat het fout. Die Duitser moet zijn snelheid aanpassen aan jou en het overige verkeer. Niet andersom. Want dan verhoog je de kans dat jullie beiden de snelheid aanpassen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:01 schreef Ridocar het volgende:
https://www.google.nl/map(...)h%3D0!7i13312!8i6656
Ik reed op de N286. Duitse auto kwam op de invoegstrook. Ik zag 'm al een tijdje dus ging ik een beetje van het gas af om 'm in te laten voegen, anders zouden we wel eens naast elkaar uit kunnen komen. Maar toen begon Duitse meneer ook te remmen, wat resulteerde in een rare situatie waarbij we alsnog naast elkaar kwamen te rijden. Erg handig, zo op het laatste moment kijken voor je invoegt.
Als ik niets had gedaan aan m'n snelheid had ik geheid naast de Duitser gereden op de invoegstrook. Ik probeer dat voor te zijn door m'n snelheid aan te passen. Ik kan wel op de regeltjes gaan zitten en denken dat het niet mijn probleem is, maar als het misgaat wordt het opeens wel mijn probleem.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:09 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Daar gaat het fout. Die Duitser moet zijn snelheid aanpassen aan jou en het overige verkeer. Niet andersom. Want dan verhoog je de kans dat jullie beiden de snelheid aanpassen.
Perfect voorbeeld van het ontbreken van inzicht en niet nadenken over de gevolgen van de actie.quote:Op woensdag 24 juni 2015 17:49 schreef Platina het volgende:
Net weer zn debiel die bij twee rijstroken voor het stoplicht op de meest linkse gaat staan zodat ze 500 meter verder mij kan afsnijden omdat ze twee rijstroken naar rechts moet
Kinkt alsof de bestuurder niet met de volle aandacht aan het rijden was, bezig met telefoontje ofzo? Of heb je dat niet kunnen zien?quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:16 schreef sandertjuh het volgende:
Van de week een witte Twingo op de A2 die tussen 2 vrachtwagens in reed maar duidelijk geen constante snelheid aan het rijden was.. waardoor de vrachtwagen dus besluit in te gaan halen en een opstopping een ontstaat.
In dit geval gaf ik de vrachtwagen niet geheel ongelijk, degene in die witte Twingo is natuurlijk de veroorzaker van de opstopping. Alleen omdat de Twingo zo kansloos onstabiel rijd duurde het eeuwen voordat de vrachtwagen eindelijk weer naar rechts komt.
En het erge is nog dat degene in de Twingo niet eens doorheeft wat ie veroorzaakt. Sowieso het idee om tussen 2 vrachtwagens in te gaan rijden, levens gevaarlijk
Oudere vrouw die tegen de voorruit aangeplakt zat en 2 handen strak om het stuur had geklemd.quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:20 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Kinkt alsof de bestuurder niet met de volle aandacht aan het rijden was, bezig met telefoontje ofzo? Of heb je dat niet kunnen zien?
Die bestaan idd ook nog ja.quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:24 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Oudere vrouw die tegen de voorruit aangeplakt zat en 2 handen strak om het stuur had geklemd.
Kortom: levensgevaarlijke combinatie
Is heel normaal daar in Duitsland. 'S nachts rond de 12 cent omhoog, in de avond 2.6 cent gemiddeld. En de ochtend/middag heeft het de normale prijs. Stond er destijds ook van te kijken.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
In Duitsland: Dat alle prijzen op zondagavond rond 10en zomaar 12 cent omhoog vliegen... Dafuq?!?! Mazzeltje dat er al reeds getankt was.
Als je net getankt hebt en naast zo'n prijzenbord staat, sta je best even raar te kijken. Ergens wist ik het wel, maar het blijft toch raar.quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:02 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Is heel normaal daar in Duitsland. 'S nachts rond de 12 cent omhoog, in de avond 2.6 cent gemiddeld. En de ochtend/middag heeft het de normale prijs. Stond er destijds ook van te kijken.
Wat zit daar achter?quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:02 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Is heel normaal daar in Duitsland. 'S nachts rond de 12 cent omhoog, in de avond 2.6 cent gemiddeld. En de ochtend/middag heeft het de normale prijs. Stond er destijds ook van te kijken.
Zelfde reden als dat avondwinkels duurder zijn dan supermarkten: waar kun je anders heen?quote:
De wet van vraag en aanbod. Als er 's avonds meer vraag is en minder aanbod dan kun je wel raden wat de prijzen doen. Ik wist alleen niet dat die prijsschommelingen in DE zo dynamisch zouden zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zelfde reden als dat avondwinkels duurder zijn dan supermarkten: waar kun je anders heen?
Wat ik zeg, maar dan begrijpelijk uitgelegd.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De wet van vraag en aanbod. Als er 's avonds meer vraag is en minder aanbod dan kun je wel raden wat de prijzen doen. Ik wist alleen niet dat die prijsschommelingen in DE zo dynamisch zouden zijn.
Geluid, uitstoot, slecht of nieuw wegdek... zomaar een paartje.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:29 schreef Ferry_76 het volgende:
nog minder leuk als direct na de afrit je gewoon ineens weer 130 mag zonder ook maar enige aanleiding voor de beperking hebt gezien...
Startende werkzaamheden of net afgelopen? Kan zomaar.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Kilometers voor de afrit Veenendaal richting Arnhem op de A12 alleen de middelste rijbaan open, met een snelheid van max 70 km/h. Niet leuk als je net daarvoor nog 130 mocht (Want bijna half twaalf 's nachts.), nog minder leuk als direct na de afrit je gewoon ineens weer 130 mag zonder ook maar enige aanleiding voor de beperking hebt gezien...
Geenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Kilometers voor de afrit Veenendaal richting Arnhem op de A12 alleen de middelste rijbaan open, met een snelheid van max 70 km/h. Niet leuk als je net daarvoor nog 130 mocht (Want bijna half twaalf 's nachts.), nog minder leuk als direct na de afrit je gewoon ineens weer 130 mag zonder ook maar enige aanleiding voor de beperking hebt gezien...
Aangezien de audi rijder niet kan ruiken dat jij een fout maakt, zal die wel denken dat je bang was ofzo. Meestal durven die dan toch niet voor je in te voegen en is gasgeven de makkelijkste optie.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:32 schreef d4v1d het volgende:
Ik maak een schakelfoutje waardoor ik wat snelheid verlies, moet net op dat moment ritsen. Goed foutje van mij, maar als je hem er dan voor knalt (echt een dot gas geven) met je audi wat moet ik dan?als die even zn huidige snelheid was blijven rijden had ik er gewoon vokr kunnen gaan, zonder slakkengang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |