Dat mag toch ook niet ?quote:Op maandag 22 juni 2015 20:48 schreef Carlos93 het volgende:
Ik vind die verlichting die sommige mensen op de grill bouwen erg vervelend. Zijn van die lampen die ze bij een rally ook vaak gebruiken.
Dat je er op wilt hebben tot daar aan toe, maar zet ze niet aan midden op de snelweg.
Lijkt me inderdaad niet, maar ik zie ze bijna dagelijks voorbij komen. Vaak op een SUV of een Jeep.quote:
Ik heb zo'n geel nachtbrilletje van de Pearl. Dat helpt geweldig.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:47 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Vind die LED's vervelend maar die verblinden mij tenminste niet. Ik probeer niet meer te rijden als het donker is omdat elke idioot met een lease-bak mij verblind met zijn pauper verlichting. Fijn dat je zelf alles ziet, maar ik zie niets meer. 1 zo'n idioot en mijn wereldbeeld is volledig blauw. Ik zie geen bomen, voetgangers of tegenliggers meer.
Lijkt me een snelle bekeuring. Hoe val ik opquote:Op maandag 22 juni 2015 20:51 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad niet, maar ik zie ze bijna dagelijks voorbij komen. Vaak op een SUV of een Jeep.
Laatst zag ik ze echter op een golf 2
Ik heb er niet mee gereden, dus ik kan me er weinig bij voorstellen. Maar goed.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:26 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Die lampen die meedraaien in de bocht bedoel je? Dat vind ik juist handig, dan word de plaats waar je gaat rijden en naartoe kijkt verlicht. Is toch weer een voordeel, zeker in het donker.
Ik rij, als ik echt MOET rijden als het donker is, met een normale zonenbril op sterkte. Die ligt in de auto en gebruik ik alleen als het donker is. Op de brommer heb ik een zonnebril in mijn helm ingebouwd zitten die over mijn normale bril heen valt.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb zo'n geel nachtbrilletje van de Pearl. Dat helpt geweldig.
Oh shit, dat is handig!quote:Op maandag 22 juni 2015 20:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb zo'n geel nachtbrilletje van de Pearl. Dat helpt geweldig.
Een zonnebril? Een donkere? Hoe helpt dat in het donker? Dan zie je nog minder.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:54 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik rij, als ik echt MOET rijden als het donker is, met een normale zonenbril op sterkte. Die ligt in de auto en gebruik ik alleen als het donker is. Op de brommer heb ik een zonnebril in mijn helm ingebouwd zitten die over mijn normale bril heen valt.
Mijn moeder heeft ook zo'n nachtbril, eentje die ze ook over haar normale bril kan zetten. Werkt prima volgens mij.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb zo'n geel nachtbrilletje van de Pearl. Dat helpt geweldig.
Ik zie dan nog iets als er een auto met pauper lampen op mij af komt (doet nog wel pijn aan mijn ogen). Verder zie ik s'nachts met een zonnebril op nog genoeg.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een zonnebril? Een donkere? Hoe helpt dat in het donker? Dan zie je nog minder.
Voetgangers? Fietsers met zwakke verlichting? Lijkt me link.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:55 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik zie dan nog iets als er een auto met pauper lampen op mij af komt. Verder zie ik s'nachts met een zonnebril op nog genoeg.
Ik vind dat bij vrachtwagens ook soms ergerlijk hoor. Tijdens inhalen moet die ene die rechts rijd altijd even met zijn Las Vegas lichtshow aan die ander laten zien van "Je kunt". Ik snap het wel, en ik overleef het vaak ook wel. Maar heb je echt 25000 watt aan lampen nodig?quote:Op maandag 22 juni 2015 20:48 schreef Carlos93 het volgende:
Ik vind die verlichting die sommige mensen op de grill bouwen erg vervelend. Zijn van die lampen die ze bij een rally ook vaak gebruiken.
Dat je er op wilt hebben tot daar aan toe, maar zet ze niet aan midden op de snelweg.
Zelfs fietsers zonder verlichting zie ik nog met een zonnebril op.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Voetgangers? Fietsers met zwakke verlichting?
Ach dat zijn nog normale lampen.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:57 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Ik vind dat bij vrachtwagens ook soms ergerlijk hoor. Tijdens inhalen moet die ene die rechts rijd altijd even met zijn Las Vegas lichtshow aan die ander laten zien van "Je kunt". Ik snap het wel, en ik overleef het vaak ook wel. Maar heb je echt 25000 watt aan lampen nodig?
Je hebt geen dure/goede zonnebril op dan? Want met een goede zonnebril ben je in de nacht echt gewoon blind.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:57 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Zelfs fietsers zonder verlichting zie ik nog met een zonnebril op.
Ja maar heel veel normale lampen is abnormaal felquote:Op maandag 22 juni 2015 20:57 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ach dat zijn nog normale lampen.
Ray-Ban Wayfarer op sterkte. Goed en duur genoeg?quote:Op maandag 22 juni 2015 21:00 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Je hebt geen dure/goede zonnebril op dan? Want met een goede zonnebril ben je in de nacht echt gewoon blind.
Met zo'n ding van een tientje van een tankstation kan het best
[..]
Ja maar heel veel normale lampen is abnormaal fel
Wat? Gast ik heb ook zo'n bril en ik zie daar in het donker helemaal niets door. Vreemd.quote:Op maandag 22 juni 2015 21:00 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ray-Ban Wayfarer op sterkte. Goed en duur genoeg?
Iedereen heeft andere ogen? Ik zie nieuwe TL balken knipperen en ik kan rustig door een bos heen lopen zonder een zaklamp nodig te hebben.quote:Op maandag 22 juni 2015 21:02 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Wat? Gast ik heb ook zo'n bril en ik zie daar in het donker helemaal niets door. Vreemd.
Dat weet ik. Maar ik had niet verwacht dat dit bij mensen al zo'n verschillend effecten had.quote:Op maandag 22 juni 2015 21:04 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Iedereen heeft andere ogen? Ik zie nieuwe TL balken knipperen en ik kan rustig door een bos heen lopen zonder een zaklamp nodig te hebben.
Mijn ervaring is dat de reflectorpaaltjes op de rechte stukken om de 50 meter staan, of om de 100 meter waarbij je iedere 50 meter afwisselend een reflectorpaaltje of een hectometerpaaltje krijgt. Dat maakt het afstanden schatten tot je voorligger wel makkelijkerquote:Op maandag 22 juni 2015 18:53 schreef Hamlapje het volgende:
[..]
Afstand schatten is niet m'n sterkste punt, maar ik blijf inderdaad zo'n 2 tot 3 seconden achter een vrachtwagen.
Dus omdat jij supergevoelige ogen hebt moet xenon worden verboden en zijn mensen die het aanvinken als optie paupers? Subtiel, subtiel. Ik vind het af-fabriek echt een uitkomst. Beter zichtbaar voor anderen én beter zicht voor de bestuurder. Win-win.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:41 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Van mij mogen alle auto's met groot licht rijden, als ze Xenon maar verbieden. Groot licht heb ik geen last van, Xenon wel (vooral nieuwe Mercedessen en nieuwe Audi's zijn het ergste)
Daar gaat het fout. Die Duitser moet zijn snelheid aanpassen aan jou en het overige verkeer. Niet andersom. Want dan verhoog je de kans dat jullie beiden de snelheid aanpassen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:01 schreef Ridocar het volgende:
https://www.google.nl/map(...)h%3D0!7i13312!8i6656
Ik reed op de N286. Duitse auto kwam op de invoegstrook. Ik zag 'm al een tijdje dus ging ik een beetje van het gas af om 'm in te laten voegen, anders zouden we wel eens naast elkaar uit kunnen komen. Maar toen begon Duitse meneer ook te remmen, wat resulteerde in een rare situatie waarbij we alsnog naast elkaar kwamen te rijden. Erg handig, zo op het laatste moment kijken voor je invoegt.
Als ik niets had gedaan aan m'n snelheid had ik geheid naast de Duitser gereden op de invoegstrook. Ik probeer dat voor te zijn door m'n snelheid aan te passen. Ik kan wel op de regeltjes gaan zitten en denken dat het niet mijn probleem is, maar als het misgaat wordt het opeens wel mijn probleem.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:09 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Daar gaat het fout. Die Duitser moet zijn snelheid aanpassen aan jou en het overige verkeer. Niet andersom. Want dan verhoog je de kans dat jullie beiden de snelheid aanpassen.
Perfect voorbeeld van het ontbreken van inzicht en niet nadenken over de gevolgen van de actie.quote:Op woensdag 24 juni 2015 17:49 schreef Platina het volgende:
Net weer zn debiel die bij twee rijstroken voor het stoplicht op de meest linkse gaat staan zodat ze 500 meter verder mij kan afsnijden omdat ze twee rijstroken naar rechts moet
Kinkt alsof de bestuurder niet met de volle aandacht aan het rijden was, bezig met telefoontje ofzo? Of heb je dat niet kunnen zien?quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:16 schreef sandertjuh het volgende:
Van de week een witte Twingo op de A2 die tussen 2 vrachtwagens in reed maar duidelijk geen constante snelheid aan het rijden was.. waardoor de vrachtwagen dus besluit in te gaan halen en een opstopping een ontstaat.
In dit geval gaf ik de vrachtwagen niet geheel ongelijk, degene in die witte Twingo is natuurlijk de veroorzaker van de opstopping. Alleen omdat de Twingo zo kansloos onstabiel rijd duurde het eeuwen voordat de vrachtwagen eindelijk weer naar rechts komt.
En het erge is nog dat degene in de Twingo niet eens doorheeft wat ie veroorzaakt. Sowieso het idee om tussen 2 vrachtwagens in te gaan rijden, levens gevaarlijk
Oudere vrouw die tegen de voorruit aangeplakt zat en 2 handen strak om het stuur had geklemd.quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:20 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Kinkt alsof de bestuurder niet met de volle aandacht aan het rijden was, bezig met telefoontje ofzo? Of heb je dat niet kunnen zien?
Die bestaan idd ook nog ja.quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:24 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Oudere vrouw die tegen de voorruit aangeplakt zat en 2 handen strak om het stuur had geklemd.
Kortom: levensgevaarlijke combinatie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |