abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153898255
Met een motor zoveel rechts op de rijstrook rijden :') :') :')
Je wilt graag dood?
  zondag 28 juni 2015 @ 14:38:41 #152
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153902558
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 10:38 schreef Pap89 het volgende:
Je wilt graag dood?
Dat geldt voor elke motorrijder.
  zondag 28 juni 2015 @ 14:57:21 #153
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153902870
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 10:38 schreef Pap89 het volgende:
Met een motor zoveel rechts op de rijstrook rijden :') :') :')
Je wilt graag dood?
Soms is dat beter voor je zichtbaarheid, zeker op de linkerrijstrook op snelweg. Dat jij dat niet inziet is meer jouw probleem als dat van de motorrijder, die probeert alleen maar om zichtbaarder te zijn zodat hij niet over het hoofd wordt gezien door iemand die een strook rechts van hem rijdt en wil gaan inhalen.

binnen de kom en/of op provinciale wegen is het idd redelijk stupide en vragen om problemen ivbm eikels die naast je kruipen, of daardoor te dicht achterop je gaan rijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_153904045
Ik doelde vooral eigenlijk binnendoor ja.
Op de snelweg zie ik waarom je op de meest linker strook ook juist wat rechter aanhoud, wat bijna alle motorrijders ook wel doen.
pi_153910702
Als motorrijder moet je juist daar rijden waar je het meest zichtbaar bent. Jammer genoeg is dat vaak vlak voor de bestuurder. Iets links uit het midden als je rechts rijdt, anders (op de linker rijstrook) meer naar rechts.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153910864
Ik had vandaag overigens de meest irritante motorrijden voor mij :r.

Zodra het licht op groen springt, pas na zo'n 5 seconden eens de brommert in zijn 1 zetten en wegrijden. Bij rotondes al zo'n 200-300 meter ervoor op de motor afremmen, wat ik dus niet verwacht. En dan nog 60 rijden waar je 80 mag. En daarnaast érg laat uitvoegen, waardoor ik hem tot 2 keer toe bijna onder mijn auto had zitten, aangezien ik allang met mijn motorkap naast 'm zat.

Met z'n spijkerbroekkie, sportschoenen, rugzakkie en shirtje.
  FOK!Fotograaf vrijdag 3 juli 2015 @ 20:24:43 #157
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154039608
Hoe moeilijk kan het zijn om in je eigen rijstrook te blijven. Voor de bestuurders die ik vandaag tegen kwam blijkbaar erg moeilijk. Op een dubbelstrooks rotonde bijna een Citroën Picasso geval in de rechterkant die, net als ik, ook rechtsaf ging en dacht dat rechtdoor over de rotonde ook wel handig was. Stoplichtje verderop, linksaf en daarna ritsen, eentje die dacht dat het daar wel handig was om meteen de ideale lijn te pakken. Jammer genoeg voor hem kwam ik aanrijden en zat ik dus inmiddels naast hem. En tot overmaat van ramp weer wat verderop eentje die fietsers op zijn weghelft ging inhalen. Via mijn weghelft. Waar ik dus reed... |:( |:( Zou het wat te maken hebben met de markt die er in dat dorp was?

Snelweg af een Modus voor me... En daarvoor een knollenkar die ons eruit reed. Tsja, opa achter het stuur, dat gaat niet zo hard...

Verder de afgelopen dagen een keer of wat getuige geweest van bijna ongelukken. Mensen die een trekker gaan inhalen op een 80 weg ondanks tegenliggers. En gewoon doordrukken. Die auto reed een 3 of 4 auto's voor me, de tegenligger kwam pas weer in beweging toen ik erlangs reed. Op de snelweg eentje die een ander bijna van de weg reed bij het wisselen van rijstrook. Dode hoek ofzo...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154039662
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 20:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn om in je eigen rijstrook te blijven. Voor de bestuurders die ik vandaag tegen kwam blijkbaar erg moeilijk. Op een dubbelstrooks rotonde bijna een Citroën Picasso geval in de rechterkant die, net als ik, ook rechtsaf ging en dacht dat rechtdoor over de rotonde ook wel handig was. Stoplichtje verderop, linksaf en daarna ritsen, eentje die dacht dat het daar wel handig was om meteen de ideale lijn te pakken. Jammer genoeg voor hem kwam ik aanrijden en zat ik dus inmiddels naast hem. En tot overmaat van ramp weer wat verderop eentje die fietsers op zijn weghelft ging inhalen. Via mijn weghelft. Waar ik dus reed... |:( |:( Zou het wat te maken hebben met de markt die er in dat dorp was?

Snelweg af een Modus voor me... En daarvoor een knollenkar die ons eruit reed. Tsja, opa achter het stuur, dat gaat niet zo hard...

Verder de afgelopen dagen een keer of wat getuige geweest van bijna ongelukken. Mensen die een trekker gaan inhalen op een 80 weg ondanks tegenliggers. En gewoon doordrukken. Die auto reed een 3 of 4 auto's voor me, de tegenligger kwam pas weer in beweging toen ik erlangs reed. Op de snelweg eentje die een ander bijna van de weg reed bij het wisselen van rijstrook. Dode hoek ofzo...
Ik zag gisteren en vandaag ook allemaal slingeraars. Zou het aan het weer liggen?
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 20:53:12 #159
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_154040359
Dit is wel de week van de fietsers die niet uitkijken, die vooral geen benul lijken te hebben van al het andere verkeer.
Eerst een dame die van links komend vrolijk meegalmend op de echo tussen haar oren mij van de fiets wenste te rammen en vervolgens nog wel de moed had om een poging te doen om te schelden. Heb daar maar verder geen moeite meer aan besteed, was het veel te mooi weer voor.

Nog geen kilometer verder haal ik een slingerende man in die op het moment dat ik er links naast zat besloot om linksaf te slaan. Dan vraag je je af of je onzichtbaar bent, maar ook waarom zo iemand niet even over de linkerschouder kijkt en misschien die uitsteeksels onder de schouder daarna gebruikt om de geplande verandering van richting aan te geven.

Maar goed, ik was op de fiets en dat maakt dan ook amper geluid.

De volgende dag reed ik elders in het land met de auto waar ik een fietsende dame naderde en ruim in wilde halen. Dame in kwestie had echter het keiharde plan om linksaf te gaan en als ik geen noodstop had gemaakt dan had ik minimaal wat krassen gehad.

En inderdaad, misschien ligt het echt wel aan het weer :P
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_154040653
Ik werd laatst op mijn scooter bijna rechts ingehaald door een andere scooter. Terwijl ik mijn knipperlicht naar rechts al aan had en duidelijk vaart aan het minderen was voor de bocht. De slaperd bedacht zich gelukkig toch.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 21:26:28 #161
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_154041291
Mensen die geen idee hebben waar de wielen zich bevinden... Vanmiddag weer door de berm gemoeten op een weg waar prima twee auto's naast elkaar passen, maar meneer bleef gewoon een meter van de kant af..
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 21:30:17 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154041414
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 21:26 schreef Mano_ het volgende:
Mensen die geen idee hebben waar de wielen zich bevinden... Vanmiddag weer door de berm gemoeten op een weg waar prima twee auto's naast elkaar passen, maar meneer bleef gewoon een meter van de kant af..
Even naar links sturen helpt. Of gewoon op de rand gaan staan en wachten tot meneer de berm in gaat.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 3 juli 2015 @ 22:21:41 #163
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_154043088
Vandaag op de A4 net voor het Prins Clausplein een oranje cabrio gespot.

Tot zover niets klachtwaardigs.

Ware het niet dat er alleen een bromfietsplaatje op zat.
pi_154052875
Gisteren was ik een Volvo V70 aan het inhalen, komt die gast opeens zonder richting aan te geven naar links zetten terwijl ik al naast hem zat. :{

Gelukkig zag ie het nog net op tijd anders had de rechterkant van mijn auto er nu wat minder fraai uitgezien.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 09:48:17 #165
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_154052926
Daarvoor heb je een claxon :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_154052942
quote:
Oh dan ga ik gewoon stilstaan en zoekt die ander het maar even uit :Y

Mensen die ook niet bij van die verbredingen blijven wachten... Die hoeven er dus niet op te rekenen dat ik ruimte maak :N
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 11:39:29 #167
66083 Platina
78th Element
pi_154054522
quote:
Dat is zo vervelend ja. Bij ons is er ook een soort van chicane in de bebouwde kom. Daar heb ik al vaak op de rem gemoeten omdat mensen hun snelheid en afstand niet goed kunnen inschatten. Bijna altijd zijn het oude vrouwtjes in een pandaatje :')
pi_154054636
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:21 schreef JDude het volgende:
Vandaag op de A4 net voor het Prins Clausplein een oranje cabrio gespot.

Tot zover niets klachtwaardigs.

Ware het niet dat er alleen een bromfietsplaatje op zat.
:o _O-
Professioneel gifmenger.
  zondag 5 juli 2015 @ 11:55:46 #169
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154080364
quote:
Drama is dat altijd ja. Ook altijd binnen de bebouwde kom dat je dan langs een rij geparkeerde auto's rijdt (aan jouw kant) en dat tegenliggers dan helemaal bang en/of boos worden dat je niet wacht en dan heel langzaam gaan rijden of zelfs wachten tot je voorbij bent. Terwijl er in theorie zelfs twee vrachtwagens langs elkaar kunnen. :')
pi_154081216
De zoveelste vouwwagen/caravan ingehaald omdat ze denken dat ze niet harder mogen dan 80.

Anti-irritatie, van die gerimpelde hagedissen die veel lijken op de vrouw van wat achter het stuur zit, met de voeten op het dashboard.
Ik zou zo graag eens willen meemaken hoe dat eruit ziet als de airbag is afgegaan...

Als mijn vrouw het ooit in haar hoofd haalt om zo erbij te gaan zitten....
  zondag 5 juli 2015 @ 12:37:31 #171
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_154081311
Het ligt aan het weer ja volgens mij. Zoveel gevallen van totaal niet opletten meegemaakt de laatste dagen.... Slingerende kindjes die met de fiets slingeren tussen weg en fietsstrook -drukke weg- moeders die ervoor fietst, geen enkele aandacht aan kindje besteedt, maar wél mij boos kan aankijken omdat ik ff toeter. Echt; 'normale' fietsers in de stad zijn al eng, maar zeker kindjes van een jaar of 6....

Laatste dagen al twee mensen (fiets voet) aangereden zien worden bij voorrangsrotondes omdat de automobilist zat te suffen....
Mensen die inderdaad rustig op jouw weghelft gaan zitten, al dan niet op de snelweg etc. etc. :{
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zondag 5 juli 2015 @ 12:42:47 #172
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_154081417
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:32 schreef Ridocar het volgende:
De zoveelste vouwwagen/caravan ingehaald omdat ze denken dat ze niet harder mogen dan 80.

Anti-irritatie, van die gerimpelde hagedissen die veel lijken op de vrouw van wat achter het stuur zit, met de voeten op het dashboard.
Ik zou zo graag eens willen meemaken hoe dat eruit ziet als de airbag is afgegaan...

Je ooit bedacht dat sommigen het niet prettig vinden boven die 80KM/U?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_154081532
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:55 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Drama is dat altijd ja. Ook altijd binnen de bebouwde kom dat je dan langs een rij geparkeerde auto's rijdt (aan jouw kant) en dat tegenliggers dan helemaal bang en/of boos worden dat je niet wacht en dan heel langzaam gaan rijden of zelfs wachten tot je voorbij bent. Terwijl er in theorie zelfs twee vrachtwagens langs elkaar kunnen. :')
Dat heb ik ook op een soort polderweg, waar ik altijd kom om te laden. Ik weet dat je daar gewoon kunt passeren met twee vrachtwagens (vaak genoeg gedaan) en met een personenauto en vrachtauto tegenover elkaar op het verharde gedeelte kunt blijven rijden, maar dan komen er personenauto's tegemoet die óf helemaal de berm ingaan óf chicken met je gaan spelen en bijna op de wegas gaan rijden. Nul keer raden wie er dan níet de berm in gaat.
Try me. Chicken.
pi_154081658
quote:
10s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:42 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je ooit bedacht dat sommigen het niet prettig vinden boven die 80KM/U?
Geloof me, in veel gevallen is het gewoon een gebrek aan kennis. Irl maak ik het te vaak mee ("Mag je negentig? Met een aanhanger?").
pi_154081742
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:32 schreef Ridocar het volgende:

Maar meestal zijn er ook kinderen bij, lekker voorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')