Gaat om een 80km/h weg. Om precies te zijn deze: https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:19 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Bedoel je provinciale wegen of binnen wegen met een maximumsnelheid van 60KM/h waar geen afgesloten fietspad aanwezig is? Daar zit nogal een verschil tussen.
Ach, schei uit. Zeker in de bebouwde kom moeten ze gewoon rechts aanhouden. Vroeger (toen brommers ook nog op het fietspad mochten rijden) reden ze gewoon rechts op wegen zonder fietspad, net als de fietsers. Nu moeten brommers op de rijbaan en opeens gaan ze overal pontificaal in het midden rijden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:18 schreef Posergoth6667 het volgende:
Op een bromfiets hoor je net als op een motor nooit, onder geen enkele voorwaarde, aan de rechterkant van de rijbaan gaan rijden. Dat is levensgevaarlijk. De plaats van je voertuig is het midden van de rijbaan. De enigste uitzondering is als er file is, dan kun je, om een kop-staart botsing te voorkomen, beter tussen de auto's door, mits de situatie het toe laat.
Samenvatting: Je maakt je een partij druk en schiet er geen hol mee op.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:33 schreef LangeJan het volgende:
Vandaag werkte iemand op mijn zenuwen. Helaas kon ik mijn agressie niet bedwingen. Deze persoon ging zo rechts mogelijk staan zodat ik niet helemaal naar voren kon rijden (tripleren) met de motor... niet altijd gewenst.. ok.. maar toch. Ik stond erachter en dan expres zo langzaam optrekken dat ik na 10 sec nog steeds 15 km per uur kon. Erg irritant voor iemand met anger issues.
Vervolgens in een gaatje gedoken en rechts ingehaald... niet netjes, maar toch.. de bestuurder heeft zijn zin gekregen en ik stond bij het eerstvolgende stoplicht alsnog naast deze dudeMaw. Boos gemaakt om vervolgens alsnog net zo snel te zijn.
Jep en dat is best irritantquote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Samenvatting: Je maakt je een partij druk en schiet er geen hol mee op.
Andersom is ook irritant: wel een snelheidsbeperking bij werkzaamheden, maar nooit een eindebord. Zie je vooral in de bebouwde kom.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:10 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik word echt waus van al die "einde alle geboden" borden die blijven staan tussen of na werkzaamheden. Dan rij je 130 km/h, staat er ineens weer zo'n bord, en ook al heb je goed opgelet, je gaat toch twijfelen of je een snelheidsbeperking hebt gemist en of je mogelijk geflitst bent ofzo. De A58 is zo'n voorbeeld, overal op willekeurige punten die borden.
Maar, inderdaad meestal pas op het gas na zo'n (matrix)bord. Vooral uit angst voor oom agent.
Dat hoeft ook niet, zodra je een zijstraat gepasseerd bent en het bord wordt niet herhaald: Gewoon de snelheid rijden die normaal is op dat stukje.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Andersom is ook irritant: wel een snelheidsbeperking bij werkzaamheden, maar nooit een eindebord. Zie je vooral in de bebouwde kom.
Ik zag laatst zelfs een bord "50" staan in een 30-zone omdat ze aan het werk warenquote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ook mooi wat je vaak ziet: bij werkzaamheden in een 30-zone doodleuk een bord "30" neerzetten.![]()
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:33 schreef LangeJan het volgende:
Vandaag werkte iemand op mijn zenuwen. Helaas kon ik mijn agressie niet bedwingen. Deze persoon ging zo rechts mogelijk staan zodat ik niet helemaal naar voren kon rijden (tripleren) met de motor... niet altijd gewenst.. ok.. maar toch. Ik stond erachter en dan expres zo langzaam optrekken dat ik na 10 sec nog steeds 15 km per uur kon. Erg irritant voor iemand met anger issues.
Vervolgens in een gaatje gedoken en rechts ingehaald... niet netjes, maar toch.. de bestuurder heeft zijn zin gekregen en ik stond bij het eerstvolgende stoplicht alsnog naast deze dudeMaw. Boos gemaakt om vervolgens alsnog net zo snel te zijn.
Is dat niet lastig: Met zo'n lange nek op een motor?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:33 schreef LangeJan het volgende:
Nee, dat mag hij niet. Snelheid in m/s maal 10 is de minimale afstand die jij moet hebben om je snelheid aan te passen. Immers geldt de snelheid pas vanaf het bord.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:27 schreef Ridocar het volgende:
De tiensecondenregel was het volgens mij, maar dat is meer een richtlijn. Oom agent mag net achter het bord bebouwde kom een flitsapparaat neerzetten, ook al is het niet echt netjes.
Nee. Alleen de 250 meter achter het bord moet clean zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:22 schreef jurgenov het volgende:
[..]
Officieel wel. Je kunt echter geen bekeuring krijgen binnen 250 meter (bij 90 km/h) van een overgang naar een andere snelheidslimiet.
Onzin. In RVV90 staat gewoon keurig omschreven dat de plaats op de weg zoveel mogelijk rechts is.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:18 schreef Posergoth6667 het volgende:
Op een bromfiets hoor je net als op een motor nooit, onder geen enkele voorwaarde, aan de rechterkant van de rijbaan gaan rijden. Dat is levensgevaarlijk. De plaats van je voertuig is het midden van de rijbaan. De enigste uitzondering is als er file is, dan kun je, om een kop-staart botsing te voorkomen, beter tussen de auto's door, mits de situatie het toe laat.
Snelwegen zijn leuk. Na iedere oprit moet de snelheid herhaald worden, anders mag je er gewoon weer 130.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 05:43 schreef twiFight het volgende:
Maar ook op de snelweg (zonder afslagen/uitritten) zie ik het regelmatig. Geen einde beperkingen bord, of soms juist geen bord voor snelheidsbeperking. Moet je opeens met te hoge snelheid betonblokken op de weg gaan ontwijken en zo. Ik heb het idee dat het beheer van die borden een zootje is en dat ze aan de voorkant van de werkzaamheden al niet weten welke borden aan de achterkant staan.
Op zich begrijpelijk, maar ik ben net zo breed en soms breder dan het fietspad. Als ik dan een fietser moet inhalen of er komt een fietser of scooter van de andere kant heb ik een probleem, dat gaat helemaal niet. Daarom mag ik ook op alle wegen behalve autowegen en autosnelwegen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat van die 3 wielen wist ik niet, ging ik hopelijk begrijpelijk niet automatisch van uit.
Voertuigeisen zal wel kloppen, blijkbaar heb jij dat al uitgezocht dus daar heb ik ook vrede mee.
Maar net als de bromauto's of hoe die dingen ook heten blijft het levensgevaarlijk op een weg waar je 80 mag.
Ligt niet aan jou, ligt aan de wetgeving.
Het snelheidsverschil is gewoon te groot en het is te debiel voor woorden dat die verschillende voertuigen op dezelfde weg mogen.
Ja, rechter rijstrook. Wel in het midden rijden niet rechts, dat is gevaarlijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, dat mag hij niet. Snelheid in m/s maal 10 is de minimale afstand die jij moet hebben om je snelheid aan te passen. Immers geldt de snelheid pas vanaf het bord.
[..]
Nee. Alleen de 250 meter achter het bord moet clean zijn.
[..]
Onzin. In RVV90 staat gewoon keurig omschreven dat de plaats op de weg zoveel mogelijk rechts is.
Ik heb dan ook geen idee waarom ze vroeger "gewoon rechts" reden. Dat is levensgevaarlijk. Een auto en een bromfiets passen samen niet op een rijstrook. Dat is levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Ach, schei uit. Zeker in de bebouwde kom moeten ze gewoon rechts aanhouden. Vroeger (toen brommers ook nog op het fietspad mochten rijden) reden ze gewoon rechts op wegen zonder fietspad, net als de fietsers. Nu moeten brommers op de rijbaan en opeens gaan ze overal pontificaal in het midden rijden.
Ik ben nog steeds op zoek naar de juridische onderbouwing hiervan. Voor kruisingen, zijweggetjes en knooppunten kan ik ze wel vinden (via de wet danwel jurisprudentie), maar ik heb nog niks (juridisch) kunnen vinden dat bepaalt dat een oprit een nieuw wegvak begint.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Snelwegen zijn leuk. Na iedere oprit moet de snelheid herhaald worden, anders mag je er gewoon weer 130.
Kan een oprit niet worden beschouwd als een kruising of zijweg?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:29 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds op zoek naar de juridische onderbouwing hiervan. Voor kruisingen, zijweggetjes en knooppunten kan ik ze wel vinden (via de wet danwel jurisprudentie), maar ik heb nog niks (juridisch) kunnen vinden dat bepaalt dat een oprit een nieuw wegvak begint.
Je hoeft slecht te claimen dat je van de oprit gekomen bent en geen bord gezien hebt.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:29 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds op zoek naar de juridische onderbouwing hiervan. Voor kruisingen, zijweggetjes en knooppunten kan ik ze wel vinden (via de wet danwel jurisprudentie), maar ik heb nog niks (juridisch) kunnen vinden dat bepaalt dat een oprit een nieuw wegvak begint.
Nee, zoveel mogelijk rechts, zie Artikel 3.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:20 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ja, rechter rijstrook. Wel in het midden rijden niet rechts, dat is gevaarlijk.
Geen gelul over rijstroken, rijbanen o.i.d., gewoon zoveel mogelijk rechts. Dat betekent dus dat als jij een meter uit de kant rijdt, je niet zoveel mogelijk rechts houdt.quote:Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.
Leuk wat de wet zegt, maar dat wil niet zeggen dat dat de veiligste situatie is.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, zoveel mogelijk rechts, zie Artikel 3.
[..]
Geen gelul over rijstroken, rijbanen o.i.d., gewoon zoveel mogelijk rechts. Dat betekent dus dat als jij een meter uit de kant rijdt, je niet zoveel mogelijk rechts houdt.
Dat was dan ook niet het punt van discussie. Sowieso blijft het:quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Leuk wat de wet zegt, maar dat wil niet zeggen dat dat de veiligste situatie is.
En toch is met de motor je plek op de weg links van het midden. Lijkt me alleen maar veilig dat als scooter/brommer/driewieler ook aan te houden. Anders word je een keer aangetikt door een ongeduldige automobilist die er op dezelfde strook voorbij wil.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, zoveel mogelijk rechts, zie Artikel 3.
[..]
Geen gelul over rijstroken, rijbanen o.i.d., gewoon zoveel mogelijk rechts. Dat betekent dus dat als jij een meter uit de kant rijdt, je niet zoveel mogelijk rechts houdt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |