abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153625229
Dit is een vervolg op het topic van hmmmz

Ik haat wielrenners, helemaal als ze in groepjes zijn.

filmpje:

Wielrenners :r :r

Klacht: wielrenners.

[ Bericht 9% gewijzigd door Aiciu op 17-06-2015 23:16:12 ]
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_153625252
De discussie was nog niet ten einde dus ik denk dat we wel door mogen gaan?
N A P O L I
C A M P A N I A
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:32:18 #3
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153625286
Lijkt me een goed idee! Deze mag de hele zomer blijven staan!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:33:49 #4
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153625341
Originele OP:

quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:12 schreef hmmmz het volgende:
Ik haat wielrenners, helemaal als ze in groepjes zijn.

filmpje:

Wielrenners :r :r

Klacht: wielrenners.

woensdag 17 juni 2015 @ 22:34:22 #5
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153625366

:r
pi_153625417
Standaard terechte klacht.

Altijd irritant als ik moet afremmen door zo'n gast.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_153625427
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:31 schreef Aiciu het volgende:
De discussie was nog niet ten einde dus ik denk dat we wel door mogen gaan?
Agreed, zolang dit niet in een verkapte slowchat vervalt.
pi_153625512
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:48 schreef Joppy het volgende:

[..]

Komt er dus op neer dat iedereen (zoals mensen die misschien wel gewoon aan het werk zijn als ze in de auto rijden) zich maar moet aanpassen omdat jullie anders niet veilig jullie hobby kunnen uitoefenen?

Ik verwacht echt niet dat een peletontje a la minute ruimte kan geven, zoveel geduld en inzicht heb ik ook nog wel. Maar ik verwacht wel op zn minst een reactie op basis waarvan ik kan zien dat men bezig is ruimte te creeeren. Helaas kom ik af en toe nog tegen dat men gewoon blind en doof blijft voortrazen.

De weg is niet alleen van de wielrenners. Zoals ik rekening moet houden met wielrenners op de weg, moeten wielrenners ook rekening houden met automobilisten. Het is geven en nemen.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:58 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Jij noemt nu doof, maar ik zal je zeggen dat ik auto's achter me vaak niet hoor op de racefiets (puur door de wind). In mijn geval niet zo'n issue, omdat ik voornamelijk alleen fiets en er ruimte zat is. Maar ik kan me indenken dat zo'n heel peloton het ook vaak in eerste instantie gewoon niet hoort.

Neem niet weg dat de laatste dan zo nu en dan even over de schouder zou moeten kijken.

Maar het is inderdaad geven en nemen. Heb al eerder aangegeven dat onder alle groepen verkeersdeelnemers mensen zitten die daar moeite mee schijnen te hebben. Ook "wij" wielrenners dus.
Je hoort inderdaad veel minder door de wind als je in een peloton fietst. Normaal gesproken hoort de achterste wel op tijd een auto aankomen maar je wordt er soms ook door verrast.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153625549
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:35 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Tot nu toe nog niet het geval.
#NoDAPL
pi_153625573
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:34 schreef hmmmz het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat is duidelijk een trage groep. :)
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:40:54 #11
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153625596
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:35 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Inderdaad. Het moet hier gaan om specifiek gerichte haat.
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:41:27 #12
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153625621
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is duidelijk een trage groep. :)
Dat heeft er niks mee te maken, ze fietsen midden op de weg.
pi_153625629
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:28 schreef Joppy het volgende:

[..]

van toeteren gaat een tegenligger niet aan de kant ;)

Maar het komt er dus op neer dat zowel automobilisten als normale fietser de wielrenners er niet bij willen hebben. Iedereen heeft er last van omdat sommige mensen een hobby willen uitoefenen. En blijkbaar niet willen onderkennen dat ze overlast veroorzaken.
De groepen wielrenners zorgen voornamelijk voor overlast, individuele renners volgens mij niet zo zeer. Ik fiets vrijwel altijd alleen en ik heb echt nooit gezeik met andere weggebruikers. Ik krijg zelfs regelmatig gewoon voorrang van automobilisten zonder dat ik daar recht op heb. Dus het kan prima samengaan, maar je zal gewoon rekening met elkaar moeten houden.

Ik heb ook wel eens last van automobilisten die een verkeerde inschatting maken of fietsers die gewoon niet opletten. Kan me er heel druk om gaan maken, maar dat is totaal zinloos. Ik fiets liever weer gewoon verder.
pi_153626078
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:41 schreef Accordtje het volgende:
...je zal gewoon rekening met elkaar moeten houden.
Fiets je dan ook altijd op de weg?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_153626610
Die groepen met van die vadsige bolle fietsers met ongeschoren benen zijn ook vaak echte mongolen. Blij dat ze op zondagochtend weer bij hun zeikwijf weg zijn en dan denken dat ze voor die 2 uurtjes de baas kunnen zijn omdat ze verder nooit iets te vertellen hebben.
pi_153627887
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:53 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Fiets je dan ook altijd op de weg?
Ik fiets bijna nooit op de weg. Komt alleen voor als ik iemand voorbij wil en daarbij van de fietsstrook af moet of indien het fietspad in dermate staat is dat je daar met een racefiets niet normaal kan rijden (stukje van een halve kilometer denk ik).
pi_153628002
Ik heb altijd het gevoel dat ze allemaal denken dat ze aan de Tour de France meedoen. Komt altijd beetje tryhard over die wielrenners.
pi_153628145
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:45 schreef SkinnyJeans het volgende:
Ik heb altijd het gevoel dat ze allemaal denken dat ze aan de Tour de France meedoen. Komt altijd beetje tryhard over die wielrenners.
Volgens mij denkt een deel van de wielrenners bij het zien van de Tour inderdaad: "ohja, ik heb ook nog een racefiets in de schuur staan"....Vaak zie je dat ook wel aan het postuur en/of de manier van fietsen.
pi_153628292
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:50 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Volgens mij denkt een deel van de wielrenners bij het zien van de Tour inderdaad: "ohja, ik heb ook nog een racefiets in de schuur staan"....Vaak zie je dat ook wel aan het postuur en/of de manier van fietsen.
Lekker door rood en overal lak aan. 8)7
  donderdag 18 juni 2015 @ 00:11:03 #20
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_153628610
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:41 schreef Accordtje het volgende:

[..]

De groepen wielrenners zorgen voornamelijk voor overlast, individuele renners volgens mij niet zo zeer.
Mee eens, net zoals in het vorige topic. Ze willen het gewoon niet snappen ;( Deze namiddag weer een prachtgroep voor me gehad, 40 op een 80km-weg. Ik kan daar echt slecht mee omgaan.
Half bezopen is weggegooid geld.
  donderdag 18 juni 2015 @ 00:30:02 #21
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153628960
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 00:11 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Mee eens, net zoals in het vorige topic. Ze willen het gewoon niet snappen ;( Deze namiddag weer een prachtgroep voor me gehad, 40 op een 80km-weg. Ik kan daar echt slecht mee omgaan.
Dat begrijp ik goed!
pi_153631199
Je zou toch gewoon in de zomer express rond gaan rijden met een grote milkshake en bij de eerste en de beste groep die zo asociaal in de weg fietst die beker d'r gewoon vol overheen klatsen vanuit het autoraam.

Eigenlijk zou dat een trend moeten worden, wielrenners onder gooien met milkshakes.
pi_153631432
Misschien kom ik er ooit nog op terug, maar ik snap mensen hun ergernis nooit zo goed. Ik heb ook wel eens fietsers, langzaam rijdende auto's, landbouwvoertuigen en inhalende vrachtauto's voor mij. Als ik zulk iets tegen kom accepteer ik dat gewoon. Wel probeer ik het "probleem" zo snel mogelijk kwijt te zijn door intehalen waar mogelijk.

Laat iedereen gewoon in de waarde en erger je niet zo!
  donderdag 18 juni 2015 @ 08:47:42 #24
138448 PeZu
Suspended animation
pi_153631451
een tijdje terug nog een solo wielrenner van zijn fietsje getikt hier, die ongekende klapzak, sneed een bejaarde af in de bocht, die hiervan zo schrok en viel en rijd die aso zo door, dus ik roepen en op mijn bakfiets erachter aan, bij god's gratie stopte hij.

Maar toegeven dat hij fout zat of excuus aanbieden zat er niet in, ik zeg hem: ik zie het voor me gebeuren, wees een vent bied je excuus aan. Hij blijft weigeren dus ik geef hem een ferme tik op zijn arrogante bakkes en meneer gaat theatraal liggen en roepen ik bel de politie, gelukkig hadden meer mensen het voorval gezien en die riepen nee hoor je viel toen je die arme man sneed, hij wou nog wat zeggen maar zeg beter fiets je weg vrind.

en dat gedrag is niet uitzonderlijk, groepen of niet, als je fanatiek op de openbare weg wielrent ben je per definitie al een hinder, (je moet je nml aan het verkeer aanpassen en niet andersom) en als je gedrag dan ook nog onaangepast is, is het niet zo gek dat het leeuwendeel van de bevolking van je gruwelt, maar dat zal iedereen vast verkeerd zien want het zijn zulke begane verkeersdeelnemers.
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_153632311
Het is heel simpel, Als ik hard wil rijden met de auto, moet ik met de auto naar het circuit. Wat ik dan ook een paar keer paar jaar doe. Als ik ga mountainbiken, doe ik dat op een mountainbike pad. Wil ik schaatsen, doe ik dat op een ijsbaan.

Als je zo graag in een groep wil wielrennen, doe dat dan op een wielerbaan!
  donderdag 18 juni 2015 @ 10:07:23 #26
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_153632790
quote:
3s.gif Op donderdag 18 juni 2015 09:39 schreef BroesWillems het volgende:
Het is heel simpel, Als ik hard wil rijden met de auto, moet ik met de auto naar het circuit. Wat ik dan ook een paar keer paar jaar doe. Als ik ga mountainbiken, doe ik dat op een mountainbike pad. Wil ik schaatsen, doe ik dat op een ijsbaan.

Als je zo graag in een groep wil wielrennen, doe dat dan op een wielerbaan!
Joh... Heb je al gezien hoe steil die dingen zijn.

pi_153633780
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juni 2015 10:07 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Joh... Heb je al gezien hoe steil die dingen zijn.

je hebt ook gewoon buitenbanen...

of

http://www.owc-oldenzaal.nl/de-vereniging/bestuur/owcwielerbaan/

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2015 10:53:40 ]
pi_153635323
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:40 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Inderdaad. Het moet hier gaan om specifiek gerichte haat.
_O-
Professioneel gifmenger.
pi_153637849
Heel slecht filmpje, onterechte klacht.
pi_153638108
Haha die Bram van Loon in het vorige topic _O- Totaal de weg kwijt
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 18 juni 2015 @ 23:51:53 #31
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153655501
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:24 schreef Seam het volgende:
Haha die Bram van Loon in het vorige topic _O- Totaal de weg kwijt
Ja, en dat als wielrenner, dat lijkt me niet handig.
pi_153668811
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 23:51 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ja, en dat als wielrenner, dat lijkt me niet handig.
Ik snap niet dat je een grote groep volwassen mensen niet duidelijk kan maken dat ze enorm gevaarlijk bezig zijn. Terwijl ze ook nog eens overlast en ergernissen veroorzaken. is dat een gebrek aan logisch denkvermogen of een te groot gevoel van egoïsme?
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_153670396
Hebben jullie nog niet door dat enkel die paar wielrenhaters van FOK hier over zijn? Gezellig, zo onder elkaar mopperen over die kwaadaardige wielrenners. _O-
Misschien moeten jullie je eens afvragen waarom de paar wielrenners die wel de moeite namen om hier te reageren dit hebben gestaakt. ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 10:52 schreef BroesWillems het volgende:

Dat is trouwens een mooie baan, zij het erg smal. Wielrenners trainen wekelijks op zo'n baan maar je kan niet enkel op de baan trainen als je ook wedstrijden buiten die baan hebt. Bovendien is het leuker om ook buiten de baan te trainen en mag het gewoon volgens de wetgeving. Als het je echt om de verkeersveiligheid te doen zou zijn doe dan liever eens wat aan al die tokkies op hun bromfietsen, daar valt veel meer winst mee te behalen. Als het je om veiligheid asociaal gedrag te doen is richt je dan liever op al die eikels die met hun telefoontje spelen terwijl ze autorijden, fiesten of op met hum tokkiemobiel rijden. Doe dan liever iets aan het veelvuldige bumperkleven en de veelvuldige voorrangsnegatie van automobilisten, het de auto parkeren en stilstaan op fietspaden en meer van dat fraais. Kom op knullen, een beetje rationeel gedrag graag. ;)
#NoDAPL
pi_153670410
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:51 schreef Triptamine2 het volgende:
is dat een gebrek aan logisch denkvermogen of een te groot gevoel van egoïsme?
Dat vat goed de wielrenhaters hier samen. ;)
#NoDAPL
pi_153670581
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 16:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie nog niet door dat enkel die paar wielrenhaters van FOK hier over zijn? Gezellig, zo onder elkaar mopperen over die kwaadaardige wielrenners. _O-
Misschien moeten jullie je eens afvragen waarom de paar wielrenners die wel de moeite namen om hier te reageren dit hebben gestaakt. ;)

[..]

Dat is trouwens een mooie baan, zij het erg smal. Wielrenners trainen wekelijks op zo'n baan maar je kan niet enkel op de baan trainen als je ook wedstrijden buiten die baan hebt. Bovendien is het leuker om ook buiten de baan te trainen en mag het gewoon volgens de wetgeving.
Laat je lekker gaan op de daar voor bestemde plekken maar probeer je op de openbare weg je netjes te gedragen, dan is er niets aan de hand. Ik ben echt geen heilig boontje die zich altijd netjes aan de snelheid houd, maar probeer wel ten aller tijde rekening te houden met de andere weggebruikers. En als ik echt wil knallen, ga ik lekker het circuit op.

quote:
Als het je echt om de verkeersveiligheid te doen zou zijn doe dan liever eens wat aan al die tokkies op hun bromfietsen, daar valt veel meer winst mee te behalen. Als het je om veiligheid asociaal gedrag te doen is richt je dan liever op al die eikels die met hun telefoontje spelen terwijl ze autorijden, fiesten of op met hum tokkiemobiel rijden. Doe dan liever iets aan het veelvuldige bumperkleven en de veelvuldige voorrangsnegatie van automobilisten, het de auto parkeren en stilstaan op fietspaden en meer van dat fraais. Kom op knullen, een beetje rationeel gedrag graag. ;)
Dat andere weggebruikers zich ook niet gedragen kan natuurlijk geen excuus zijn om het zelf ook maar te doen. :)
pi_153670845
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:07 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Laat je lekker gaan op de daar voor bestemde plekken maar probeer je op de openbare weg je netjes te gedragen, dan is er niets aan de hand.
Ik gedraag me heel erg goed op de openbare weg. Ik kan me voorstellen dat veel niet-wielrenners niet weten hoeveel delen van de openbare weg wel uitstekend geschikt zijn om hard te fietsen aangezien jij daar zelden komt met een ander voertuig dan de auto, wij zoeken de wegen op geschiktheid uit. Dit zijn allemaal wegen waar ofwel geen motorvoertuigen rijden - dat heeft namelijk onze voorkeur - ofwel waar de verkeersdensiteit laag is, in uitgestrekte dorpen waar enkel lokaal verkeer komt en waar de wegen en fietspaden breed zijn. Helaas moet je soms even doorheen een slecht stukje om van het ene goede stuk naar het andere stuk te gaan. Als er een normaal fietspad ligt dan ga ik zelf altijd over het fietspad heen, als er geen fietspad ligt en de weg is toegestaan en automobilisten kunnen gemakkelijk inhalen als er op dat moment niemand van de andere kant komt (denk er aan, daar is een lage verkeersdichtheid) dan fietsen we daar.

quote:
Ik ben echt geen heilig boontje die zich altijd netjes aan de snelheid houd, maar probeer wel ten aller tijde rekening te houden met de andere weggebruikers. En als ik echt wil knallen, ga ik lekker het circuit op.
Met een auto als je veel harder wil rijden dan dat is toegestaan. Dat is in geen enkel parallel universum een vergelijking. :)
#NoDAPL
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:08:13 #37
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_153675531
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juni 2015 08:47 schreef PeZu het volgende:
een tijdje terug nog een solo wielrenner van zijn fietsje getikt hier, die ongekende klapzak, sneed een bejaarde af in de bocht, die hiervan zo schrok en viel en rijd die aso zo door, dus ik roepen en op mijn bakfiets erachter aan, bij god's gratie stopte hij.

Maar toegeven dat hij fout zat of excuus aanbieden zat er niet in, ik zeg hem: ik zie het voor me gebeuren, wees een vent bied je excuus aan. Hij blijft weigeren dus ik geef hem een ferme tik op zijn arrogante bakkes en meneer gaat theatraal liggen en roepen ik bel de politie, gelukkig hadden meer mensen het voorval gezien en die riepen nee hoor je viel toen je die arme man sneed, hij wou nog wat zeggen maar zeg beter fiets je weg vrind.

en dat gedrag is niet uitzonderlijk, groepen of niet, als je fanatiek op de openbare weg wielrent ben je per definitie al een hinder, (je moet je nml aan het verkeer aanpassen en niet andersom) en als je gedrag dan ook nog onaangepast is, is het niet zo gek dat het leeuwendeel van de bevolking van je gruwelt, maar dat zal iedereen vast verkeerd zien want het zijn zulke begane verkeersdeelnemers.
Zooo, jij bent stoer.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_153676740
Zo, er ligt nu weer net een nieuwe ketting op mijn fiets, ik ga morgen 100+ km. fietsen op mijn racefiets. Met een zeer aangepaste suffe snelheid van gemiddeld 30 km/u (D1- training). Later in de week weer racen met 40+ solo *O*
#NoDAPL
pi_153676798
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:08 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Zooo, jij bent stoer.
Tja, wat moet je ervan zeggen? :?
Ik vind het grappig dat al die asportieve mensen hier denken dat een wielrenner ook maar enigszins onder de indruk hiervan is. Als die wielrenner al terughoudend was dan had hij een andere reden maar die ga ik hier niet mededelen aan deze groep mensen. ;)

Het heeft er trouwens alle schijn van dat deze persoon nog niet zo lang op een racefiets zat als hij hem inderdaad afsneed want zelfs de grootste kluns kan binnen een paar maanden wel soepel iemand inhalen zonder hem af te snijden. Het zou me ook niet verbazen als de afstand bij het inhalen best ruim was maar de ingehaalde schrok omdat het tijdsinterval kort was. Als ik op snelheid iemand inhaal, en ik doe dat bijna altijd op snelheid (dat is het veiligst) dan kan ik zomaar 2 meter voor hem naar rechts gaan terwijl er een halve seconde tussen zit. Er zijn mensen die hiervan schrikken. Net als dat er mensen zijn die schrikken van een halve meter zijdelingse afstand (fiets/fiets) bij tegenmoetkoming omdat de snelheid hoger ligt. :')
Natuurlijk houd je daar rekening mee (tenzij iemand met zijn telefoontje aan het spelen is en daardoor slingert , dan geef ik graag even een signaal af dat dat niet zo'n goed idee is ;)), ik wil maar aangeven dat sommige mensen nogal snel schrikken.

[ Bericht 19% gewijzigd door Bram_van_Loon op 19-06-2015 20:56:14 ]
#NoDAPL
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:57:32 #40
138448 PeZu
Suspended animation
pi_153677012
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:08 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Zooo, jij bent stoer.
laffe hond gespot :D
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_153689257
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 16:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat vat goed de wielrenhaters hier samen. ;)
Leuke reactie, goed beargumenteerd ook!
  zaterdag 20 juni 2015 @ 12:39:30 #42
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153689877
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 16:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie nog niet door dat enkel die paar wielrenhaters van FOK hier over zijn?
Die zijn vast aan het zoeken naar steekhoudende argumenten om goed te praten dat ze structureel art 5 en 10 van de WVW overtreden. Iets wat jij ook beter kan gaan doen, want je huidige argumenten gaan ook nergens over:

"bromfietsers, automobilisten, bellers zijn ook gevaarlijk, boehoehoehoe"
"op de openbare weg trainen is leuker"
"op snelheid inhalen is het veiligst"

Dude, kom op :')
pi_153690029
Moeten jullie balletjes nog indalen jankerds
Geen dank voor mijn genade.
pi_153697752
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 12:06 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Leuke reactie, goed beargumenteerd ook!
Ik pas me aan aan het niveau van de rest hier. ;)
#NoDAPL
pi_153698087
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 12:39 schreef OEM het volgende:

[..]

Die zijn vast aan het zoeken naar steekhoudende argumenten om goed te praten dat ze structureel art 5 en 10 van de WVW overtreden.
99% van de weggebruikers overtreedt bijna elke keer dat ze het verkeer ingaan artikel 5,. Dat had je toch wel door, hoop ik. De meeste mensen zijn helaas te onnozel om het te zien, niet omdat ze niet in staat zijn om het te zien maar omdat ze er geen aandacht aan besteden. Doe dat als je 30-60+ (30-50 solo, 45-60+ in een groep) km/u fietst en je krijgt snel problemen. ;)
Niet voor niets noemen ze artikel 5 het parapluartikel, dit kan bijna altijd door de politiefunctionaris worden gebruikt/misbruikt indien de politiefunctionaris dat wil.
Artikel 10 wordt niet overtreden aangezien er geen sprake is van wedstrijden maar van trainingen. Het lijkt misschien een subtiel verschil maar er is een heel erg relevant verschil: waar de prioriteit ligt, het als eerste aankomen of de verkeersveiligheid. Als je aan het einde een sprintje doet op een plaats waar dat veilig gaat en je houdt je een keer niet in op het moment dat het gevaarlijk wordt dan krijg je direct op je kop van de trainer die waarschuwt dat als het nog een keer gebeurt dat er dan geen eindsprint meer wordt gedaan. Dat is de discipline die representatief is bij wieleramateurtrainingen, dus de georganiseerde sport, niet de toerfietsers. Waarom? Omdat het levensgevaarlijk is als je niet die discipline hebt.
Dat jullie dat niet weten is normaal aangezien jullie niet wielrennen, daarom kan je beter niet te snel oordelen en eerst eens vragen hoe het zit. ;)

Ik heb hier al een lijstje gegeven van alle overtredingen die ik automobilisten, andere fietsers, voetgangers en tokkiemobieler (scooter/bromfiets) veelvuldig zie maken. In vergelijking daarmee zijn wielrenners hele brave verkeersdeelnemers.
Afslaan zonder achterom te kijken? Dat gebeurt niet.
Voorrangnegatie? Nooit. (dat laat je wel uit je hoofd als je op een racefiets zit!)
Met het telefoontje spelen? Je piekert er nog niet over.
Allemaal zaken die wielrenners veel veiliger doen dan die andere groepen weggebruikers. Daarbij komt nog het defensief rijden, het creëren van bufferruimtes etc. , allemaal zaken die je als wielrenner doet simpelweg omdat het noodzakelijk is voor je eigen veiligheid.
Bovendien, als je solo fietst dan fiets je een groot deel van de tijd op een fietspad, daar heeft al helemaal niemand last van, tenzij je wil klagen over het ingehaald worden en het daarvoor even achter elkaar moeten fietsen in plaats van naast elkaar. :')
Dat kleine deel van de toch dat je op de weg fietst is daar waar niemand er last van heeft. Ja, als ze in groepjes fietsen dan zal je als automobilist af en toe even een paar seconden moeten wachten totdat je een bocht voorbij bent of totdat een tegenligger is gepasseerd. Cry me a river. :)

Voor wie nu weer gaat zagen dat ik over anderen hun overtredingen begin: nee, dat doe ik niet als verschoning van overtredingen die mijn groep maakt, dat doe ik omdat hier nogal simplistisch wordt gedaan alsof wielrenners het bont maken terwijl de realiteit is dat andere groepen zich asocialer gedragen in het verkeer en meer gevaar veroorzaken.
#NoDAPL
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:51:25 #46
239294 PierreTT
pi_153699255
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, als ze in groepjes fietsen dan zal je als automobilist af en toe even een paar seconden moeten wachten totdat je een bocht voorbij bent of totdat een tegenligger is gepasseerd. Cry me a river. :)

Een paar seconden, was het maar zo'n feest, dan was dit complete topic overbodig geweest ;( :')
pi_153699308
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:51 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Een paar seconden, was het maar zo'n feest, dan was dit complete topic overbodig geweest ;( :')
Ok, het kan in een ongunstig geval 10-15 seconden zijn. Wat een drama. :)
Hebben jullie er al eens bij stil gestaan dat het opsplitsen van een peloton/waaier ongeveer net zo lang duurt als het wachten totdat je voorbij de bocht bent of de tegenligger is gepasseerd?
#NoDAPL
  zaterdag 20 juni 2015 @ 20:06:28 #48
239294 PierreTT
pi_153699608
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ok, het kan in een ongunstig geval 10-15 seconden zijn. Wat een drama. :)
Hebben jullie er al eens bij stil gestaan dat het opsplitsen van een peloton/waaier ongeveer net zo lang duurt als het wachten totdat je voorbij de bocht bent of de tegenligger is gepasseerd?
"Jullie". Ten eerste haat ik alleen groepen wielrenners die mij de weg blokkeren, ten tweede heb ik daar nooit bij stil gestaan omdat ik er geen moer om geef of dat peloton/die waaier gaat splitsen, als ze maar aan de kant gaan of plaats maken.

Heb jij zelf trouwens een rijbewijs en rij je regelmatig auto? Het tomeloze verdedigen van groepen wielrenners die de weg blokkeren doet me erg denken aan fanatieke wielrenners die zelf geen rijbewijs hebben en niet weten hoe het is om auto te rijden.
pi_153699695
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 20:06 schreef PierreTT het volgende:
ten tweede heb ik daar nooit bij stil gestaan omdat ik er geen moer om geef...
Reserveer dan je oordeel totdat je er wel goed over hebt nagedacht. Wat dat betreft heb jij je avatar goed gekozen, Haddock had/heeft daar ook last van. ;)

quote:
Heb jij zelf trouwens een rijbewijs en rij je regelmatig auto?
Ja en nee (geen auto nodig dus ik geef het geld liever aan iets anders uit). Is dat relevant?
#NoDAPL
  zaterdag 20 juni 2015 @ 20:24:03 #50
239294 PierreTT
pi_153700069
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 20:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Reserveer dan je oordeel totdat je er wel goed over hebt nagedacht. Wat dat betreft heb jij je avatar goed gekozen, Haddock had/heeft daar ook last van. ;)

[..]

Ja en nee (geen auto nodig dus ik geef het geld liever aan iets anders uit). Is dat relevant?

Ik heb alleen een oordeel over groepen wielrenners die tot 10 minuten aan een stuk een 80-kilometerweg blokkeren voor mij en mijn medeweggebruikers. Wat jij alleen of met een klein groepje wielrenners doet, en daarbij hoe jij rijdt, hoe jij inhaalt etcetera interesseert mij niks, want daar heb ik geen last van :)

En ja, dat is relevant omdat een paar vrienden van mij ook wielrennen, en bij dat clubje zitten ook een aantal zeer fanatieke wielrenners die opvallend anti-auto zijn en elke vorm van inleving missen. De overeenkomst tussen deze fanatici is dat ze allen geen rijbewijs hebben en nog nooit auto hebben gereden. Derhalve vroeg ik mij, totaal niet aanvallend bedoeld, af of dat bij jou ook het geval is, maar blijkbaar niet :)
pi_153700220
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 20:24 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Ik heb alleen een oordeel over groepen wielrenners die tot 10 minuten aan een stuk een 80-kilometerweg blokkeren voor mij en mijn medeweggebruikers.
Mooi, dan erger jij je slechts aan een extreem klein percentage van de wielrenners. Ik heb het tot nu toe nog niet gezien, niet bij de training, niet als ik zelf op de weg zit. ;)

quote:
Wat jij alleen of met een klein groepje wielrenners doet, en daarbij hoe jij rijdt, hoe jij inhaalt etcetera interesseert mij niks, want daar heb ik geen last van :)
Mooi. Er zijn er hier ook een paar die het op alle wielrenners hebben gemund.

quote:
En ja, dat is relevant omdat een paar vrienden van mij ook wielrennen, en bij dat clubje zitten ook een aantal zeer fanatieke wielrenners die opvallend anti-auto zijn en elke vorm van inleving missen. De overeenkomst tussen deze fanatici is dat ze allen geen rijbewijs hebben en nog nooit auto hebben gereden. Derhalve vroeg ik mij, totaal niet aanvallend bedoeld, af of dat bij jou ook het geval is, maar blijkbaar niet :)
Ik heb niets tegen de auto, indien die functioneel wordt gebruikt. Ik heb er wel moeite mee dat die voertuigen worden gebruikt voor belachelijke korte verplaatsingen zonder een noemenswaardige ballast. Het mag maar dan ben je in mijn ogen niet snugger bezig. Verspilling van geld en je eigen gezondheid en conditie. Fair enough?
#NoDAPL
  zondag 21 juni 2015 @ 00:16:42 #52
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153706310
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
99% van de weggebruikers
We hebben het over wielrenners, dat heb je toch wel door hoop ik? Drogredenen hoef je niet te proberen.
quote:
Artikel 10 wordt niet overtreden aangezien er geen sprake is van wedstrijden maar van trainingen.
Artikel 10.2

Onder wedstrijd wordt voor de toepassing van dit artikel verstaan elk rijden met voertuigen ter vaststelling of vergelijking van prestaties hetzij van de deelnemers, hetzij van de voertuigen, hetzij van onderdelen daarvan, hetzij van bedrijfsstoffen.
quote:
waar de prioriteit ligt, het als eerste aankomen of de verkeersveiligheid.
De prioriteit ligt duidelijk bij snelheid en niet bij veiligheid: anders heb je het niet over "op snelheid inhalen" en zitten je voeten niet klem met die kekke voetclips.
  zondag 21 juni 2015 @ 19:00:49 #53
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153724355

Ik zou het niet durven.
In Nederland is het een leuke manier om geld bij te verdienen, in New York is het levensgevaarlijk. En dan nog eens al die straten kennen. Ik weet niet uit welk jaar deze docu komt, misschien gebruiken ze tegenwoordig GPS?
#NoDAPL
pi_153793786
Deze mevrouw deed me aan aantal van jullie denken.
#NoDAPL
  woensdag 24 juni 2015 @ 02:13:30 #55
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153793901
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 20:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mooi. Er zijn er hier ook een paar die het op alle wielrenners hebben gemund.
Wielrenners in het algemeen en specifiek in groepen. :r
pi_153793923
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 02:13 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Wielrenners in het algemeen en specifiek in groepen. :r
Ik kan me voorstellen dat je hier vraagtekens bij plaatst al heeft dat meer met het idiote gedrag van andere mensen te maken dan met wat deze wielrenners doen maar het is nogal zielig als je zo'n ongefundeerde haat hebt richting wielrenners zoals die mevrouw in dat filmpje etaleert en zoals jij hier etaleert. Kwaad worden omdat iemand in NYC op een zeer brede stoep fietst. Je moet wel als er geen afgescheiden fietspad is en automobilisten geen rekening met je houden. De politie-agent was gelukkig wat verstandiger dan deze mevrouw.
#NoDAPL
pi_153794037
#NoDAPL
  woensdag 24 juni 2015 @ 09:55:46 #58
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_153797534
Dat is allemaal niet in Nederland.
opgezegd@fok.nl
pi_153799333
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 09:55 schreef FoXje het volgende:
Dat is allemaal niet in Nederland.
Dit is niet in Nederland gefilmd maar neem van mij rustig aan dat het afsnijden en de deuren openslaan terwijl jij er langs fietst - omdat mensen te achterlijk zijn om even te kijken voordat ze de deur openen - ook in Nederland veel gebeurt. Road rage komt hier trouwens ook veel voor. Niet voor niets houd ik altijd minstens een halve meter afstand als ik langs auto's fiets.

[ Bericht 27% gewijzigd door Bram_van_Loon op 24-06-2015 12:30:07 ]
#NoDAPL
  woensdag 24 juni 2015 @ 11:21:47 #60
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_153799369
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 11:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dit is niet in Nederland gefilmd maar neem van mij rustig aan dat het afsnijden en de deuren openslaan terwijl jij er langs fietst - omdat mensen te achterlijk zijn om even te kijken voordat ze de deur openen - ook in Nederland veel gebeurt. Road rage komt hier trouwens ook veel voor.
Je hebt achterlijke fietsers, automobilisten, enz. Helaas lijden de goeden daar ook onder.
opgezegd@fok.nl
pi_153801136
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 11:21 schreef FoXje het volgende:

[..]

Je hebt achterlijke fietsers, automobilisten, enz. Helaas lijden de goeden daar ook onder.
Vandaag zag ik nog een buitenlander (witte nummerplaat met zwarte letters/cijfers) over het fietspad rijden met zijn auto, een 100% fietspad, niet een fietssuggetiestrook of zo, en een die compleet afgescheiden is van de weg. Waarschijnlijk staan daar geen biggenruggetjes voor het geval een ambulance ter plaatse moet zijn (er gebeuren wel eens verkeers'ongelukken'). Voor wie Eindhoven kent, het was bij de tunnel tussen het station (waar de bussen :') vertrekken) en het PSV-stadion.

Het enige wat je kan doen in het verkeer om je eigen veiligheid te waarborgen is:
- het je zelf zoveel mogelijk houden aan de verkeersregels
- er altijd bij iedere andere weggebruiker vanuit gaan dat hij/zij een idioot is. Verwacht de meest asociale, rare en 'ondenkbare' handelingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 24-06-2015 12:39:42 ]
#NoDAPL
  donderdag 25 juni 2015 @ 21:51:53 #62
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153841549
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vandaag zag ik nog een buitenlander (witte nummerplaat met zwarte letters/cijfers) over het fietspad rijden met zijn auto, een 100% fietspad, niet een fietssuggetiestrook of zo, en een die compleet afgescheiden is van de weg. Waarschijnlijk staan daar geen biggenruggetjes voor het geval een ambulance ter plaatse moet zijn (er gebeuren wel eens verkeers'ongelukken'). Voor wie Eindhoven kent, het was bij de tunnel tussen het station (waar de bussen vertrekken) en het PSV-stadion.

Open je eigen klachtentopic over automobilisten. Dat die groep zich niet altijd aan de regels houdt is geen argument voor wielrenners om hetzelfde te doen.
  donderdag 25 juni 2015 @ 21:52:37 #63
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153841569
Ik zag vandaag 2 groepen van 20 man hier door de straat fietsen. Allemaal het zelfde pakje aan op hun plastic fiets en natuurlijk met z'n allen lekker midden op de weg. :r
pi_153842101
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:51 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Open je eigen klachtentopic over automobilisten. Dat die groep zich niet altijd aan de regels houdt is geen argument voor wielrenners om hetzelfde te doen.
Jij pikt de wielrenners er uit, ik wijs er op dat de wielrenners reuze meevallen in vergelijking met andere verkeersgroepen. Ik heb het wel over de mensen die de sport beoefenen, niet over mensen die enkel een racefiets gebruiken voor de dagelijkse verplaatsingen wat je tegenwoordig steeds meer ziet.
#NoDAPL
pi_153842180
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:52 schreef hmmmz het volgende:
Ik zag vandaag 2 groepen van 20 man hier door de straat fietsen. Allemaal het zelfde pakje aan op hun plastic fiets en natuurlijk met z'n allen lekker midden op de weg. :r
Hoe durven ze? Wel 2 groepen van 20 man. Het isw een schande! En dan ook nog allemaal dezelfde kleding aan als clubgenoten, het is werkelijk ongehoord. _O-

Die fiets is niet van plastic, het frame is van metaal, aluminium of carbon. Als je klaagt dan wel juist klagen. ;)
Dat midden op de weg zal ook wel meevallen, waarschijnlijk slechts de volle breedte van de rijstrook die voor hen bestemd is. Gek hè? :)
Weet je waarom ze dat doen? Omdat ze liever hebben dat mensen enkel inhalen wanneer er ruimte voor is en er niet even langs proberen te gaan als er een tegenligger komt.
#NoDAPL
  vrijdag 26 juni 2015 @ 00:21:15 #66
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153846098
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Die fiets is niet van plastic, het frame is van metaal, aluminium of carbon. Als je klaagt dan wel juist klagen.
Dit weet ik natuurlijk ook wel :')
  vrijdag 26 juni 2015 @ 00:21:42 #67
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153846114
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat midden op de weg zal ook wel meevallen, waarschijnlijk slechts de volle breedte van de rijstrook die voor hen bestemd is. Gek hè?
Nee, hier in de wijk is de doorgaande weg niet zo heel breed en ze reden er midden op. Volgende keer zal ik een foto voor je proberen te maken.
pi_153846229
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 00:21 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Dit weet ik natuurlijk ook wel :')
En toch zeg jij dat het een plastic fiets is. Dat is nogal gek, nietwaar?
#NoDAPL
pi_153846241
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 00:21 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Nee, hier in de wijk is de doorgaande weg niet zo heel breed en ze reden er midden op. Volgende keer zal ik een foto voor je proberen te maken.
Graag. Het liefst met de wielrenners er op. Dan zal ik daarna mijn eerlijke en ongezouten mening geven, jij weet inmiddels hoe eerlijk en ongezouten die is. ;)
Als ik vind dat ze fout handelen dan zal ik zeggen.
#NoDAPL
  vrijdag 26 juni 2015 @ 00:27:52 #70
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153846250
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En toch zeg jij dat het een plastic fiets is. Dat is nogal gek, nietwaar?
Vanwege het lichte gewicht.
pi_153846312
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 00:27 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Vanwege het lichte gewicht.
Het licht maken is niet moeilijk, het moet ook nog stevig zijn en zo stijf mogelijk zijn. Dat laatste - een reden dat sommige mensen toch liever op een stalen frame rijden dan op een aluminiumframe ook al is een stalen frame zwaarder - is een van de vele redenen dat een racefiets absoluut ongeschikt is voor dagelijks functioneel transport, je voelt werkelijk elke trilling op de weg. Er zijn bruggen waarover ik niet wil rijden (met van die houten balken) aangezien ik bij de chiropractor nog minder voel dan wanneer ik over die bruggen rijd. Met een racefiets merk je pas hoe onegaal veel fietspaden (die niet van asfalt zijn) zijn. Dat nu veel niet-wielrenners op een racefiets fietsens is een erg vreemd fenomeen. Je voelt elke trilling, het zadel is vervelend (in vergelijking met een stadsfiets), het is niet onderhoudsvriendelijk, de houding is minder comfortabel en de pedalen zijn niet geschikt als je gewone schoenen aan hebt. Als sport is het leuk maar er dagelijks elke afstand op fietsen, ik moet er niet aan denken. :s)
#NoDAPL
  vrijdag 26 juni 2015 @ 00:32:56 #72
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153846377
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 00:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het licht maken is niet moeilijk, het moet ook nog stevig zijn en zo stijf mogelijk zijn. Dat laatste - een reden dat sommige mensen toch liever op een stalen frame rijden dan op een aluminiumframe ook al is een stalen frame zwaarder - is een van de vele redenen dat een racefiets absoluut ongeschikt is voor dagelijks functioneel transport, je voelt werkelijk elke trilling op de weg. Er zijn bruggen waarover ik niet wil rijden (met van die houten balken) aangezien ik bij de chiropractor nog minder voel dan wanneer ik over die bruggen rijd. Met een racefiets merk je pas hoe onegaal veel fietspaden (die niet van asfalt zijn) zijn.
Weet ik, maar bedankt voor je college :')
pi_153846400
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 00:32 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Weet ik, maar bedankt voor je college :')
Met hoe jij je in deze draad over wielrenners hebt geuit heb ik nogal grote twijfels over jouw kennis over wielrennen. Maar goed, plaats die foto binnenkort maar eens.
#NoDAPL
  vrijdag 26 juni 2015 @ 01:56:34 #74
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153847622
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 00:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met hoe jij je in deze draad over wielrenners hebt geuit heb ik nogal grote twijfels over jouw kennis over wielrennen. Maar goed, plaats die foto binnenkort maar eens.
Mijn broertje heeft best een aardige wielrenfiets, die hij overigens nooit gebruikt, in het schuurtje bij mijn ouders hangen. Zelf heb ik een mountainbike om mee over de hei en door het bos te crossen. Ik ben wel eens bij de betere fietsspeciaalzaak binnen geweest. Ook kijk ik de tour de france. Mochten de wielrengroepjes hier nog een keer de buurt onveilig maken dan hoop ik op tijd te zijn om het op de foto vast te leggen.
pi_153847888
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 01:56 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Mijn broertje heeft best een aardige wielrenfiets, die hij overigens nooit gebruikt, in het schuurtje bij mijn ouders hangen. Zelf heb ik een mountainbike om mee over de hei en door het bos te crossen. Ik ben wel eens bij de betere fietsspeciaalzaak binnen geweest. Ook kijk ik de tour de france. Mochten de wielrengroepjes hier nog een keer de buurt onveilig maken dan hoop ik op tijd te zijn om het op de foto vast te leggen.
Is dat niet een beetje tegenstrijdig? Zelf mountainbiken maar afgeven op de wielrenners. Terzijde, de laatste keer dat mijn leven onveilig werd gemaakt toen ik op de racefiets zat betroft het een mountainbiker. Het leek twee jongens een goed idee om over een zandweg te stuiven, een van de twee reed volledig links bij een kruising. Het was dat ik inhield, anders was er een frontale botsing geweest. Briljant idee, met volle snelheid een kruising naderen terwijl je nauwelijks zicht hebt en links fietst, ik moet de eerste wielrenner nog tegenkomen die dat doet.
#NoDAPL
  vrijdag 26 juni 2015 @ 02:42:53 #76
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153847962
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 02:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje tegenstrijdig? Zelf mountainbiken maar afgeven op de wielrenners. Terzijde, de laatste keer dat mijn leven onveilig werd gemaakt toen ik op de racefiets zat betroft het een mountainbiker. Het leek twee jongens een goed idee om over een zandweg te stuiven, een van de twee reed volledig links bij een kruising. Het was dat ik inhield, anders was er een frontale botsing geweest. Briljant idee, met volle snelheid een kruising naderen terwijl je nauwelijks zicht hebt en links fietst, ik moet de eerste wielrenner nog tegenkomen die dat doet.
Nee, is niet tegenstrijdig.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 15:42:36 #77
445449 NummerVier
(dus niet nummer 1, 2 of 3)
pi_153858889
als ik met zijn tweeen naast elkaar fiets, en aan het praten ben willen ze er langs. meestal behoorlijk pissig omdat ze niet in hun tempo langs me kunnen. ik sluit me helemaal aan bij de persoon over de wielrenbaan.beetje offtopic; mijn tweede ergernis op de fiets zijn roeiers begeleiders op de fiets. ik woon langs het water en die fietsen dan aan de verkeerde kant van de weg heel hard te schreeuwen door een toeter terwijl ik er naast woon. misschien leuk om daar een topic over te maken
ianao efa nandika izany . ianao hahazo taratasy mandraikitena . ianao ho mahery fo .
pi_153860686
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:42 schreef NummerVier het volgende:
als ik met zijn tweeen naast elkaar fiets, en aan het praten ben willen ze er langs. meestal behoorlijk pissig omdat ze niet in hun tempo langs me kunnen.
Ik word nooit pissed als ik iemand wil inhalen, dat hoort er nu eenmaal bij. Ik heb het tot nu toe ook nog niet bij anderen gezien. Ik vind het wel vervelend als mensen belachelijk traag reageren aangezien ik netjes bel en ik dit ruim op tijd doe (5-10 seconden voordat ik daar ben). Wielrenners zijn net als alle andere mensen, je vindt ze in alle soorten en maten, maar ik herken niet dat ze zich zo gedragen in het verkeer. Het enige wat me pissed maakt dat zijn de mensen die zo nodig tegen het verkeer in moeten fietsen en met hun telefoontje moeten spelen.
Wat in Frankrijk nu gelukkig strafbaar is geworden, nu Nederland nog.
http://www.telegraaf.nl/b(...)je_in_verkeer__.html

quote:
ik sluit me helemaal aan bij de persoon over de wielrenbaan.beetje offtopic; mijn tweede ergernis op de fiets zijn roeiers begeleiders op de fiets. ik woon langs het water en die fietsen dan aan de verkeerde kant van de weg heel hard te schreeuwen door een toeter terwijl ik er naast woon. misschien leuk om daar een topic over te maken
Je hoeft niet bang te zijn voor die jongens en meisjes, zij zijn doorgaans heel erg rustig. Ze schreeuwen hard omdat de mensen in de boot hen anders niet verstaan maar zij doen geen vlieg kwaad. :)
Ik heb zelf nog even geroeid, je hoort weinig in zo'n boot. ;)
#NoDAPL
pi_153877083
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 16:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik word nooit pissed als ik iemand wil inhalen, dat hoort er nu eenmaal bij. Ik heb het tot nu toe ook nog niet bij anderen gezien. Ik vind het wel vervelend als mensen belachelijk traag reageren aangezien ik netjes bel en ik dit ruim op tijd doe (5-10 seconden voordat ik daar ben). Wielrenners zijn net als alle andere mensen, je vindt ze in alle soorten en maten, maar ik herken niet dat ze zich zo gedragen in het verkeer. Het enige wat me pissed maakt dat zijn de mensen die zo nodig tegen het verkeer in moeten fietsen en met hun telefoontje moeten spelen.
Wat in Frankrijk nu gelukkig strafbaar is geworden, nu Nederland nog.
http://www.telegraaf.nl/b(...)je_in_verkeer__.html

Ik vind het vervelend als mensen met 35km/u of meer over het fietspad/over de weg vliegen. Het probleem met wielrenners is dat ze zich niet als fietser en niet als vervelende scooter gedragen maar als helse combinatie van allebei.

Ik heb liever langzame telefoonzombies rond me dan wielrenners. Weet je waarom: Die gaan in ieder geval langzaam. Als ze iets willen verbieden dan moet dat wel wielrennen op de openbare weg zijn. Racen in een dichtbevolkt land kan op een circuit of bij een afgezet evenement.
pi_153879712
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 10:42 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Ik vind het vervelend als mensen met 35km/u of meer over het fietspad/over de weg vliegen. Het probleem met wielrenners is dat ze zich niet als fietser en niet als vervelende scooter gedragen maar als helse combinatie van allebei.

Ik heb liever langzame telefoonzombies rond me dan wielrenners. Weet je waarom: Die gaan in ieder geval langzaam. Als ze iets willen verbieden dan moet dat wel wielrennen op de openbare weg zijn. Racen in een dichtbevolkt land kan op een circuit of bij een afgezet evenement.
Jij denkt toch niet dat we racen waar het druk is? :)
We zoeken de rustige plaatsen op, die zijn er genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 27-06-2015 13:41:52 ]
#NoDAPL
pi_153879734
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij denkt toch niet we racen waar het druk is? :)
We zoeken de rustige plaatsen op, die zijn er genoeg.
Haha. Misschien doe jij dat persoonlijk. Maar al je mede-wieler-fanaten doen dat dus niet. Dat is het hele probleem dus ook.
pi_153879872
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:34 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Haha. Misschien doe jij dat persoonlijk. Maar al je mede-wieler-fanaten doen dat dus niet. Dat is het hele probleem dus ook.
De club waarmee ik fiets traint wel op de rustige plekjes. Die zijn er maar je moet ze weten te vinden. Er zullen vast wielrenners zijn die zich slecht gedragen maar het is geen gemeengoed. Niets zo hinderlijk als bromfietstokkies, die zijn helaas nog flink in aantal toegenomen ook. Waar vroeger bejaarde mensen zich - terecht - geneerden om op zo'n ding te stappen zie je het hen nu massaal doen. 1 zo'n tweetakt bromfiets (1/3de van alle bromfietsen die op de openbare weg rijdt) stoot minstens 20 keer zo veel troep uit als een bestelbus. De deskundigen hebben afgedragen om achter zo'n ding te staan als het stil staat, het zou zeer slecht zijn voor je gezondheid.
Laten we die eens weren uit het verkeer, dat zou het verkeer veel veiliger maken!
#NoDAPL
pi_153879882
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De club waarmee ik fiets traint wel op de rustige plekjes. Die zijn er maar je moet ze weten te vinden. Er zullen vast wielrenners zijn die zich slecht gedragen maar het is geen gemeengoed. Niets zo hinderlijk als bromfietstokkies, die zijn helaas nog flink in aantal toegenomen ook. Waar vroeger bejaarde mensen zich - terecht - geneerden om op zo'n ding te stappen zie je het hen nu massaal doen. 1 zo'n tweetakt bromfiets (1/3de van alle bromfietsen die op de openbare weg rijdt) stoot minstens 20 keer zo veel troep uit als een bestelbus. De deskundigen hebben afgedragen om achter zo'n ding te staan als het stil staat, het zou zeer slecht zijn voor je gezondheid.
Laten we die eens weren uit het verkeer, dat zou het verkeer veel veiliger maken!
Weet je wat veel vervelender is dan mensen op een bromfiets? Wielrenners. Waarom een vervoersmiddel verbieden en een stel racende idioten de doorgang geven?
pi_153880377
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:42 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Weet je wat veel vervelender is dan mensen op een bromfiets? Wielrenners.
Die racefiets vergiftigt je niet, die bromfietstokkies die op een tweetakt rijden omdat ze te lui zijn om te fietsen doen dat wel: ze stoten 20-2700 keer zo veel troep uit als een bestelbus die minstens 20 keer zo zwaar weegt. Niet mijn woorden. Dit is onderzocht door mensen die er verstand van hebben. Die 2700 wordt gehaald als de tweetakt oud en slecht onderhouden is en de bestelbus nieuw. Dit is een veel urgenter probleem is dan een paar wielrenners die hard rijden. Wielrenners lopen vooral zelf gevaar, ze veroorzaken weinig gevaar voor omstanders.

quote:
Waarom een vervoersmiddel verbieden?
Jij verdraait mijn woorden. Ik wil niet dat alle bromfietsen worden verboden, hoewel ik het prima zou vinden als het zou gebeuren dat alle bromfietsen met een brandstofmotor zouden worden verboden, ik wil dat alle tweetaktbromfietsen worden verboden omdat dit extreem veel troep uitstoten en zeer ongezond zijn voor de mensen die daarbij in de buurt staan. Niet mijn woorden, de bevindingen van het RIVM.
#NoDAPL
pi_153880459
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die racefiets vergiftigt je niet, die bromfietstokkies die op een tweetakt rijden omdat ze te lui zijn om te fietsen doen dat wel: ze stoten 20-2700 keer zo veel troep uit als een bestelbus die minstens 20 keer zo zwaar weegt. Niet mijn woorden. Dit is onderzocht door mensen die er verstand van hebben. Die 2700 wordt gehaald als de tweetakt oud en slecht onderhouden is en de bestelbus nieuw. Dit is een veel urgenter probleem is dan een paar wielrenners die hard rijden. Wielrenners lopen vooral zelf gevaar, ze veroorzaken weinig gevaar voor omstanders.

[..]

Jij verdraait mijn woorden. Ik wil niet dat alle bromfietsen worden verboden, hoewel ik het prima zou vinden als het zou gebeuren dat alle bromfietsen met een brandstofmotor zouden worden verboden, ik wil dat alle tweetaktbromfietsen worden verboden omdat dit extreem veel troep uitstoten en zeer ongezond zijn voor de mensen die daarbij in de buurt staan. Niet mijn woorden, de bevindingen van het RIVM.
Je gaat off-topic. Dit topic gaat namelijk over de enorme ergernissen die wielrenners veroorzaken.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 14:23:41 #86
239294 PierreTT
pi_153880663
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Oh jee. Jammer dat je je zo laat kennen als een milieuautist, dat haalt de zin om überhaupt te discussiëren over wielrenners wel flink omlaag. Ik heb twee oldtimerbromfietsen, een kart en een auto. Ga ik nu branden in de hel als ik een keer een pleziertochtje ga maken op een van die oldtimerbromfietsen? ;(

Hou de discussie lekker bij wielrenners en hoe die zich gedragen.
pi_153880697
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:23 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Oh jee. Jammer dat je je zo laat kennen als een milieuautist, dat haalt de zin om überhaupt te discussiëren over wielrenners wel flink omlaag. Ik heb twee oldtimerbromfietsen, een kart en een auto. Ga ik nu branden in de hel als ik een keer een pleziertochtje ga maken op een van die oldtimerbromfietsen? ;(
Bullocks mate. Ik pleit er niet voor dat jij niet meer op je bromfietsje mag rijden, alleen niet op een tweetaktmotor. Tijden veranderen, leer er mee te leven. Dat maakt geen milieuautist van mij, wat dat ook is, dat geeft aan dat ik een goed werkend boerenverstand heb, ik vind de volksgezondheid belangrijker dan de vrijheid van een enkeling om in een oldtimer te rijden. Ik raad jou aan om eens op te zoeken wat de relevantie is van de piekconcentratie, daar gaat het namelijk om, niet alleen om de totale vervuiling.
#NoDAPL
pi_153880737
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:14 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Je gaat off-topic. Dit topic gaat namelijk over de enorme ergernissen die wielrenners veroorzaken.
Nee, dit topic gaat over een groep mensen die zich blindstaren op een groep die relatief weinig problemen veroorzaken. Vanwaar die obsessie? Ik erger me dagelijks aan veel weggebruikers, daar zitten zelden wielrenners tussen. Het komt voor maar het is een uitzondering.
#NoDAPL
pi_153880749
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bullocks mate. Ik pleit er niet voor dat jij niet meer op je bromfietsje mag rijden, alleen niet op een tweetaktmotor. Tijden veranderen, leer er mee te leven. Dat maakt geen milieuautist van mij, wat dat ook is, dat geeft aan dat ik een goed werkend boerenverstand heb, ik vind de volksgezondheid belangrijker dan de vrijheid van een enkeling om in een oldtimer te rijden. Ik raad jou aan om eens op te zoeken wat de relevantie is van de piekconcentratie, daar gaat het namelijk om, niet alleen om de totale vervuiling.
Volksgezondheid? Dan wijs ik je graag op de Havens in Rotterdam. Waar per dag zo veel zooi ons land binnenkomt in uitstoot dat het niet te meten valt.

Tijden veranderen: Wielrenners vanaf 2016 op het circuit? :)
pi_153880809
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, dit topic gaat over een groep mensen die zich blindstaren op een groep die relatief weinig problemen veroorzaken. Vanwaar die obsessie? Ik erger me dagelijks aan veel weggebruikers, daar zitten zelden wielrenners tussen. Het komt voor maar het is een uitzondering.
Ik woon en werk in Brabant, en kennelijk is hier het amateurwielermekka van heel veel iets te dikke mensen in te strak spandex. Die obsessie komt door de arrogantie van de renners, de oogkleppen waarmee ze rijden en het gevaar wat het oplevert.

Ze houden zich nooit aan de regels en als het en masse voorkomt ben je er wel eens klaar mee. Dit speelt nu al enkele jaren en kennelijk snappen de amateursporters het nog niet: Je bent een gevaar en een ergernis.
pi_153880842
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:28 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Volksgezondheid? Dan wijs ik je graag op de Havens in Rotterdam. Waar per dag zo veel zooi ons land binnenkomt in uitstoot dat het niet te meten valt.
Ook voor jou dit advies.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik raad jou aan om eens op te zoeken wat de relevantie is van de piekconcentratie, daar gaat het namelijk om, niet alleen om de totale vervuiling.

[ Bericht 42% gewijzigd door Bram_van_Loon op 27-06-2015 14:43:02 ]
#NoDAPL
pi_153880944
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:32 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Ik woon en werk in Brabant, en kennelijk is hier het amateurwielermekka van heel veel iets te dikke mensen in te strak spandex.
Dat dik zijn valt wel mee maar veel toerrijders zijn niet afgetraind. En? Er is gelukkig geen verbod op wielrenner als je een bierbuikje hebt of niet goed afgetraind bent. :)
Als je dat er bij moet halen. Ik denk dat het jullie vooral te doen is om wat in dit filmpje wordt uitgelegd:
#NoDAPL
pi_153881026
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat dik zijn valt wel mee maar veel toerrijders zijn niet afgetraind. En? Er is gelukkig geen verbod op wielrenner als je een bierbuikje hebt of niet goed afgetraind bent. :)
Als je dat er bij moet halen. Ik denk dat het jullie vooral te doen is om wat in dit filmpje wordt uitgelegd:
Je hoeft niet voor mij te interpreteren wat het probleem is wat ik heb met wielrenners. Dat heb ik echt wel helder en je filmpje gaat daar niets aan veranderen.
pi_153881061
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:43 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Je hoeft niet voor mij te interpreteren wat het probleem is wat ik heb met wielrenners. Dat heb ik echt wel helder en je filmpje gaat daar niets aan veranderen.
Ja, jij haat wielrenners omdat je soms moet vertragen. Dat is volstrekt duidelijk.
#NoDAPL
  zaterdag 27 juni 2015 @ 14:48:26 #95
239294 PierreTT
pi_153881123
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ook voor jou dit advies.

[..]

Bedankt hiervoor, ik moest hardop lachen :D Tijden veranderen trouwens inderdaad. Het is niet meer mogelijk om rustig te wielrennen, het is veel te druk geworden op de weg met al die auto's en bromfietsen. Helaas, tijden veranderen, wen er maar aan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: reactie op dat filmpje dus.
pi_153881130
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, jij haat wielrenners omdat je soms moet vertragen. Dat is volstrekt duidelijk.
Ik vind mezelf quoten eigenlijk maar niets. Maar omdat je kennelijk scheel bent:

quote:
3s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 10:42 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

quote:

[..]

Ik woon en werk in Brabant, en kennelijk is hier het amateurwielermekka van heel veel iets te dikke mensen in te strak spandex. Die obsessie komt door de arrogantie van de renners, de oogkleppen waarmee ze rijden en het gevaar wat het oplevert.

Ze houden zich nooit aan de regels en als het en masse voorkomt ben je er wel eens klaar mee. Dit speelt nu al enkele jaren en kennelijk snappen de amateursporters het nog niet: Je bent een gevaar en een ergernis.
TLDR: Massale invasie wielrenners: Gevaarlijk/Agressief/Arrogant/Hebben schijt aan verkeersregels en aan het overige verkeer.
pi_153885526
Hier nog een voorbeeld van zo iemand die categorisch een hekel heeft aan fietsers.
#NoDAPL
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:29:40 #98
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:33:22 #99
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154223710
quote:

[..]

^O^ ^O^
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:48:33 #100
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154224052
quote:

[..]

Ik woon en werk in Brabant, en kennelijk is hier het amateurwielermekka van heel veel iets te dikke mensen in te strak spandex.
4% van het shirt en 0% van de broek die ik meestal draag bestaat uit spandex. :')

Eerst en vooral valt het reuze mee met het deel van de wielrenners wat iets te dik is wat in Noord Brabant (niet Brabant, er bestaan er 3 van!) fietst. Ik kom op mijn vaste rond elke keer een flink aantal wielrenners tegen dus ik heb daar een goed beeld van. Onder de 40+-ers komt het wat meer voor, net als in de rest van de samenleving maar dan in mindere mate.
Stel je voor dat die mensen niet zouden wielrennen, dan zouden ze niet iets te dik maar veel te dik zijn. Het is maar goed dat ze fietsen. ;)

Vroeger werd er een heksenjacht geopend op joggers, in de jaren 80 en 90 werd je aangekeken alsof je niet goed snik bent als je hardliep. :')
Nu is blijkbaar de heksenjacht van de antisporters verschoven van het joggen naar het wielrennen.
#NoDAPL
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:56:22 #101
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154224231
quote:
Het filmpje begint al slecht met een aso-niet-wielrenner die moeilijk doet over het afgezet zijn bij een officiële en door de gemeente goedgekeurde wedstrijd. Als je daarmee start dan ben je al je geloofwaardigheid inzake dit onderwerp kwijt. ;)
Toch gek dat ik nooit mensen hoor klagen over het afgezet zijn bij carnaval, daar moest ik eerder in het jaar fors door omlopen, vanwege een optocht met zatte mensen die al gepasseerd was of nog moest passeren en die zich hooguit in wandeltempo verplaatst. Selectieve verontwaardiging.

Ik heb een leuk ideetje, waarom voeren we niet de autoloze zondag in, dan kunnen we op die dag de wedstrijden doen. Het verbetert sterk de leefbaarheid van de stad en het stimuleert mensen om te bewegen, dat is dus goed voor de maatschappij. :)
#NoDAPL
  vrijdag 10 juli 2015 @ 16:09:57 #102
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154224609
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het filmpje begint al slecht met een aso-niet-wielrenner die moeilijk doet over het afgezet zijn bij een officiële en door de gemeente goedgekeurde wedstrijd. Als je daarmee start dan ben je al je geloofwaardigheid inzake dit onderwerp kwijt. ;)
Toch gek dat ik nooit mensen hoor klagen over het afgezet zijn bij carnaval, daar moest ik eerder in het jaar fors door omlopen, vanwege een optocht met zatte mensen die al gepasseerd was of nog moest passeren en die zich hooguit in wandeltempo verplaatst. Selectieve verontwaardiging.

Ik heb een leuk ideetje, waarom voeren we niet de autoloze zondag in, dan kunnen we op die dag de wedstrijden doen. Het verbetert sterk de leefbaarheid van de stad en het stimuleert mensen om te bewegen, dat is dus goed voor de maatschappij. :)
Wielrennen met carnaval vergelijken :')_!!!
  vrijdag 10 juli 2015 @ 16:10:34 #103
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154224627
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:09 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Wielrennen met carnaval vergelijken :')_!!!
Ik zou niet durven. Beter lezen maat. ;)
#NoDAPL
  vrijdag 10 juli 2015 @ 16:12:20 #104
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154224681
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zou niet durven. Beter lezen maat. ;)
Verontwaardiging bij een wielrenevenement met een carnavalsevenement vergelijken :')_!!!
  vrijdag 10 juli 2015 @ 22:39:20 #105
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154235015

vrijdag 10 juli 2015 @ 22:49:14 #106
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154235376
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:12 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Verontwaardiging bij een wielrenevenement met een carnavalsevenement vergelijken :')_!!!
Jij leest nog steeds slecht. Ik gaf aan dat bepaalde mensen - in dit geval lijken daar veel antisporters tussen te zitten, vroeger hadden ze een hekel aan joggers, nu aan wielrenners - selectief verontwaardigd zijn over die afzetting. Bij een carnavalsoptocht van dronken mensen die zich met 3 km/u verplaatsen klagen ze niet ook al duurt het nog een half uur voordat die optocht daar komt of is die een half uur eerder daar al geweest, bij een wielrenevenement klagen ze wel.
#NoDAPL
  vrijdag 10 juli 2015 @ 22:50:11 #107
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154235409
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij leest nog steeds slecht. Ik gaf aan dat bepaalde mensen - in dit geval lijken daar veel antisporters tussen te zitten, vroeger hadden ze een hekel aan joggers, nu aan wielrenners - selectief verontwaardigd zijn over die afzetting. Bij een carnavalsoptocht van dronken mensen die zich met 3 km/u verplaatsen klagen ze niet ook al duurt het nog een half uur voordat die optocht daar komt of is die een half uur eerder daar al geweest, bij een wielrenevenement klagen ze wel.
Ik begrijp dat heel goed en verbaas me daar totaal niet over.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 22:56:36 #108
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154235673
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:50 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik begrijp dat heel goed en verbaas me daar totaal niet over.
De mysteries van het menselijke brein. :s)
#NoDAPL
pi_154236672
Je neemt het pro-wielrenner zijn wel erg serieus :')
  zaterdag 11 juli 2015 @ 13:31:53 #110
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154245933
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb een leuk ideetje, waarom voeren we niet de autoloze zondag in, dan kunnen we op die dag de wedstrijden doen. Het verbetert sterk de leefbaarheid van de stad en het stimuleert mensen om te bewegen, dat is dus goed voor de maatschappij.
Zonder auto's mag je ineens wel wedstrijden houden op de openbare weg? Zullen de voetgangers leuk vinden. Nee, echt een topidee. 8)7
  zaterdag 11 juli 2015 @ 13:34:28 #111
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154245984
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 13:31 schreef OEM het volgende:

[..]

Zonder auto's mag je ineens wel wedstrijden houden op de openbare weg? Zullen de voetgangers leuk vinden. Nee, echt een topidee. 8)7
Blijkt wel weer dat wielrenners alleen aan zichzelf denken.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 14:23:41 #112
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154246917
quote:

[..]

Uiteraard blijven de wegen afgezet voor die voetgangers gedurende de tijd dat er wielrenners voorbij komen. Niemand klaagt erover bij een marathon of bij een zottenoptocht maar bij wielrennen zou het ineens een probleem zijn? Die antisporters toch, eerst waren de joggers hun mikpunt van spot, jaloers als ze waren op hun betere gezondheid, nu zijn de wielrenners het. :')
Samenleven, het is niet altijd gemakkelijk voor iedereen.
#NoDAPL
  zaterdag 11 juli 2015 @ 14:24:34 #113
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154246925
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 23:19 schreef Pap89 het volgende:
Je neemt het pro-wielrenner zijn wel erg serieus :')
Nee, ik duid graag gedachtenkronkels die mensen hebben.
#NoDAPL
  zaterdag 11 juli 2015 @ 14:28:51 #114
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154246995
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 14:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Uiteraard blijven de wegen afgezet voor die voetgangers gedurende de tijd dat er wielrenners voorbij komen.
Elke zondag de halve stad afzetten? Dat maakt het een stuk leefbaarder ja. En allemaal op kosten van de maatschappij neem ik aan? Nee, topideetje hoor.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 14:34:29 #115
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154247092
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 14:28 schreef OEM het volgende:

[..]

Elke zondag de halve stad afzetten? Dat maakt het een stuk leefbaarder ja. En allemaal op kosten van de maatschappij neem ik aan? Nee, topideetje hoor.
Blijkt wel weer dat wielrenners alleen aan zichzelf denken.
  zondag 12 juli 2015 @ 10:50:51 #116
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_154264700
quote:

[..]

Dit.

Verder: ziekenauto's, brandweer, politie. Moeten die dan ook maar achter aansluiten en met 30-40 km/h naar het rampgebied tuffen?

Wielrenners moet je gewoon keihard overrijden.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_154268726
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 14:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, ik duid graag gedachtenkronkels die mensen hebben.
Ja sommige mensen sporen wel, anderen sporen niet. Ook dat is de samenleving.

Vorige week in Utrecht weer kunnen zien dat het wielrennen onder een grote groep mensen toch een erg populaire sport is. Laat die paar azijnzeikers hier lekker tegen mekaar klagen. Blijkbaar hebben ze dat nodig....en dat is al sneu genoeg.. :D
pi_154278662
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 10:50 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Dit.

Verder: ziekenauto's, brandweer, politie. Moeten die dan ook maar achter aansluiten en met 30-40 km/h naar het rampgebied tuffen?

Wielrenners moet je gewoon keihard overrijden.
Ik zie ze al schelden en tegen de zijkant van een inhalende ambulance meppen. :')
pi_154492021
Loats zat er weer zon ientje baijna op mien fronthef van mien merk

John Deere _O_

Wat eem mongolen zijn het soms ook
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_154493978
Die filmpjes... Niet eens in Nederland. :')
Geen dank voor mijn genade.
  maandag 20 juli 2015 @ 18:52:54 #122
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154494072
Als we toch bezig zijn met filmpjes...
Hij had een stuntman kunnen worden.
#NoDAPL
pi_154494320
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:49 schreef Rpol het volgende:
Die filmpjes... Niet eens in Nederland. :')
Het bewijs dus dat wielrenners over ter wereld het zelfde zijn :Y
  dinsdag 21 juli 2015 @ 06:41:53 #124
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154506070
  dinsdag 21 juli 2015 @ 06:43:03 #125
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154506075
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als we toch bezig zijn met filmpjes...
Hij had een stuntman kunnen worden.
Boete is zeer terecht. Je moet waar dat kan op de fietsstrook fietsen. Hij fietst er niet op dus een boete. Als er af en toe obstakels op de fietsstrook staan dan fiets je daar voorzichtig omheen om daarna weer zo snel mogelijk op de fietsstrook te gaan fietsen.
pi_154507876
Wielrenners zijn agressief. Toen ik nog veel fietste (zonder koptelefoon of wat dan ook op). Kwamen ze vaak in een groep en schreeuwde ze altijd "aan de kaaaant aan de kant!!!" terwijl ik daar alleen fietste. Wat verwachten ze nou dat ik afstap en in de berm ga? Echt niet! Maar ze kwamen dan zo kort langs me dat ze bijna met dat gare stuur aan mn jas bleven haken. En maar schreeuwen. Ik heb ook wel eens ruzie met ze gehad omdat sommige niet eens bellen. Of enig geluid maken en je hoort ze niet altijd goed. Ze zijn zo asociaal hier... Ze drukken je van het fietspad althans dat proberen ze!
  dinsdag 21 juli 2015 @ 11:15:37 #127
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_154508782
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 14:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Uiteraard blijven de wegen afgezet voor die voetgangers gedurende de tijd dat er wielrenners voorbij komen. Niemand klaagt erover bij een marathon of bij een zottenoptocht maar bij wielrennen zou het ineens een probleem zijn? Die antisporters toch, eerst waren de joggers hun mikpunt van spot, jaloers als ze waren op hun betere gezondheid, nu zijn de wielrenners het. :')
Samenleven, het is niet altijd gemakkelijk voor iedereen.
Je slaat de plank mis Bram van Loon.
Carnavalsoptochten (bijvoorbeeld) zijn een georganiseerd evenement, compleet met de benodigde info vooraf, borden en afzettingen. Men weet als weggebruiker waar hij/zij aan toe is en kan daar op anticiperen.

Jouw ploegje wielrenners duikt ongevraagd op, neemt hele wegen in beslag en heeft schijt aan andere weggebruikers, en dat alles omdat er een ''tijd'' gehaald moet worden.
En dat je, zoals je zelf aangeeft, rustige wegen met weinig verkeer opzoekt maakt geen zak uit !
Je hindert nog steeds andere weggebruikers, om nog maar te zwijgen over de gewone fietsers die door jullie luidkeels schreeuwend benaderd worden omdat ze aan de kant moeten.
Zoals jullie je storen aan de ''langzame'' fietsers op het fietspad, storen automobilisten zich aan jullie. Het is gewoon strontvervelend als je ergens 80 km/u mag rijden en er zit een groepje wielrenners voor je met 40 km/u, die je als je claxonneert of compleet negeren of ze schelden je verrot. En als klap op de vuurpijl krijg je bij het inhalen een klap tegen je auto cadeau.
Alleen maar vanwege de ''tijd'' die dit groepje in het hoofd heeft.

Ik zou zeggen: pas je aan !
  donderdag 23 juli 2015 @ 10:43:03 #128
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154561421
Ga lekker wielrennen ergens op een afgesloten baan. Niemand last van elkaar. Ik ga toch ook niet voetballen op de A2.
opgezegd@fok.nl
pi_154568819
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:43 schreef FoXje het volgende:
Ga lekker wielrennen ergens op een afgesloten baan. Niemand last van elkaar.
Omdat jij dat wil? :')
Moeilijk hè, het concept dat de openbare weg van en voor iedereen is en dat de verkeersregels het toch echt toestaan dat je fietst op de openbare weg. Wat is het toch vervelend dat koning automobilist nog wat meer fietsers in zijn weg krijgt.
Als 1 groep geweerd moet worden van de openbare weg dan zijn het de bromfietsbestuurders:
- grootste risicogroep qua verkeersongelukken
- relatief het meest vervuilend (een tweetakt is nog vervuilender dan een bestelbus)
- totaal zinloos gezien de alternatieven (fiets, elektrische fiets, motor, auto)
#NoDAPL
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:21:58 #130
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_154568920
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:43 schreef FoXje het volgende:
Ga lekker wielrennen ergens op een afgesloten baan. Niemand last van elkaar. Ik ga toch ook niet voetballen op de A2.
Idd!
Het is niet alsof je als fietser op een fietspad of zijkant van de weg mag fietsen. Wie denken ze wel niet dat ze zijn!?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:22:15 #131
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154568924
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat jij dat wil? :')
Moeilijk hè, het concept dat de openbare weg van en voor iedereen is en dat de verkeersregels het toch echt toestaan dat je fietst op de openbare weg. Wat is het toch vervelend dat koning automobilist nog wat meer fietsers in zijn weg krijgt. [ afbeelding ]
Als 1 groep geweerd moet worden van de openbare weg dan zijn het de bromfietsbestuurders:
- grootste risicogroep qua verkeersongelukken
- relatief het meest vervuilend (een tweetakt is nog vervuilender dan een bestelbus)
- totaal zinloos gezien de alternatieven (fiets, elektrische fiets, motor, auto)
Niet omdat ik dat wil, omdat de openbare weg niet voor sport is. Wanneer heb jij voor de laatste keer iemand op de openbare weg zien basketballen?
opgezegd@fok.nl
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:23:11 #132
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154568947
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:21 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Idd!
Het is niet alsof je als fietser op een fietspad of zijkant van de weg mag fietsen. Wie denken ze wel niet dat ze zijn!?
Je mag daar wel fietsen, maar niet het pad claimen omdat je te zwaar bent, een dure lichte fiets hebt, en zo iedereen weg wilt jagen. En dat zijn 90% van de wielrenners die ik iedere dag tegenkom. Zelfs een fietsbel hebben ze niet op hun dure fiets.
opgezegd@fok.nl
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:29:08 #133
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_154569123
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:23 schreef FoXje het volgende:

[..]

Je mag daar wel fietsen, maar niet het pad claimen omdat je te zwaar bent, een dure lichte fiets hebt, en zo iedereen weg wilt jagen. En dat zijn 90% van de wielrenners die ik iedere dag tegenkom. Zelfs een fietsbel hebben ze niet op hun dure fiets.
Dus zware mensen jagen mensen weg?

Volgens mij zou de wereld beter af zijn als iedereen zich niet continu zo druk zou maken. Ben nog nooit geschrokken of weggejaagd door een wielrenner, heb ze weleens de ruimte gegeven om langs te gaan. Als ik zelf fiets doen genoeg mensen hetzelfde.

Je hebt ze echter die bij het zien van een wielrenner compleet in anger mode schieten. Hierbij versta ik; uitschelden, afsnijden, overdreven toeteren, met scheurende banden vlak voor je optrekken. Kan me niet voorstellen dat dat ook gebeurt bij twee blonde dames die breder, slingerender en onoplettender fietsen.

Je bent hoe dan ook de lul... Geen bel, dan horen ze je niet. Bel, dan horen sommigen je niet, anderen reageren boos. Roepen, dan ben je agressief...
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:30:29 #134
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154569178
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:29 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Volgens mij zou de wereld beter af zijn als iedereen zich niet continu zo druk zou maken. Ben nog nooit geschrokken of weggejaagd door een wielrenner, heb ze weleens de ruimte gegeven om langs te gaan. Als ik zelf fiets doen genoeg mensen hetzelfde.

Je hebt ze echter die bij het zien van een wielrenner compleet in anger mode schieten. Hierbij versta ik; uitschelden, afsnijden, overdreven toeteren, met scheurende banden vlak voor je optrekken. Kan me niet voorstellen dat dat ook gebeurt bij twee blonde dames die breder, slingerender en onoplettender fietsen.
Er zullen vast ook normale wielrenners zijn. Maar bijna allemaal rijden ze aso, rijden ze oude mensen, kleine kinderen van de weg, nemen hele weg in beslag, etc. Ga dan op een baan rijden, dan heb je zelf van al die andere mensen ook geen last.

Als ik 200 wil rijden ga ik ook naar een circuit.
opgezegd@fok.nl
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:32:44 #135
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_154569249
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:30 schreef FoXje het volgende:

[..]

Er zullen vast ook normale wielrenners zijn. Maar bijna allemaal rijden ze aso, rijden ze oude mensen, kleine kinderen van de weg, nemen hele weg in beslag, etc. Ga dan op een baan rijden, dan heb je zelf van al die andere mensen ook geen last.

Als ik 200 wil rijden ga ik ook naar een circuit.
Je bent smaller dan, en rijdt langzamer dan een bromfiets en de meeste snorfietsen in de realiteit. Daarnaast ben je stukken wendbaarder en is je eventuele impact lager. Is wat anders dan over de snelheidslimiet rijden toch?
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:33:34 #136
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154569279
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:32 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Je bent smaller dan, en rijdt langzamer dan een bromfiets en de meeste snorfietsen in de realiteit. Daarnaast ben je stukken wendbaarder en is je eventuele impact lager. Is wat anders dan over de snelheidslimiet rijden toch?
In je eentje wel ja. Maar ik zie nooit wielrenners alleen (zelden). Meestal is het een groep.
opgezegd@fok.nl
pi_154569306
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 10:22 schreef naiipajiiau het volgende:
Wielrenners zijn agressief. Toen ik nog veel fietste (zonder koptelefoon of wat dan ook op). Kwamen ze vaak in een groep en schreeuwde ze altijd "aan de kaaaant aan de kant!!!" terwijl ik daar alleen fietste.
1. Ik ben er zelf een voorstander van om een bel te gebruiken. Helaas blijken de meeste mensen daar slecht op te reageren, ze reageren er pas op als je belt van een kleine afstand en dan is het te laat.

2. 99 op 100 keer is wat de persoon in kwestie als agressief ervaart helemaal niet agressief. De mensen waarschuwen zodat je weet dat je wordt ingehaald. Waar reageer je alerter op? Een zacht rustig stemmetje (leuk voor mediteren, weinig effectief in dit geval) of dat geluid.

3. Als jij dit zo vaak meemaakte dan zal jij vast heel erg hebben geslingerd of belachelijk ver links hebben gefietst.

quote:
Wat verwachten ze nou dat ik afstap en in de berm ga? Echt niet!
Ik ben er vrij zeker van dat ze dat niet verwachtten. :)
Ze wouden waarschijnlijk gewoon dat jij eventjes rechts fietste zodat ze er veilig langs konden. Dat heeft er ook mee te maken dat als een van hen valt dat de persoon die daar achter zit ook al snel valt, je mijdt elk risico voor zo ver dat mogelijk is.

quote:
Maar ze kwamen dan zo kort langs me dat ze bijna met dat gare stuur aan mn jas bleven haken.
Overdrijf jij nu niet? Ik weet uit ervaring dat mensen heel erg slecht zijn in het inschatten van de zijdelingse afstand omdat mensen zichzelf voor de gek houden. Hoe hoger de snelheid is waarmee inhaalt hoe korter de ingehaalde de zijdelingse afstand inschat. Ik maakte het eerder in de week zelf nog mee, ik haalde met een zijdelingse afstand van ongeveer 30 cm. een voetganger in die van de andere kant op het fietspad liep (langs een kanaal, daar is geen stoep), ze keek alsof ik rakelings langs haar ging terwijl de afstand zeer veilig was, enkel omdat de snelheid ietsie hoger was. Perceptie. Misschien heeft het er ook mee te maken dat mensen het niet verwachten? Ze zijn een slakkensnelheid van 15-20 km/u gewend, als die snelheid ineens 30-60 km/u (het laatste bij een sprint) is...

quote:
Ze drukken je van het fietspad althans dat proberen ze!
Ik geloof dat jij dat gevoel hebt maar dat komt nooit voor. Als ze dat zouden willen dan zou jij in de berm terecht komen. ;)

Maar eh, even iets anders, waarom fiets jij nooit meer? :?
#NoDAPL
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:35:44 #138
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_154569346
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:33 schreef FoXje het volgende:

[..]

In je eentje wel ja. Maar ik zie nooit wielrenners alleen (zelden). Meestal is het een groep.
Vanaf waar vind jij het een groep eigenlijk?
pi_154569388
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:21 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Idd!
Ja, dat ze dat durven en ermee weg denken te komen. _O-
Serieus antwoord op hem: wielrenners trainen wekelijks op de baan, ze trainen daarnaast ook op de openbare weg. Het is niet omdat jij enkel wielrenners tegenkomt op de openbare weg dat zij daarom enkel trainen op de openbare weg. Het zijn verschillende manieren van trainen met hun eigen voor- en nadelen.
#NoDAPL
pi_154569422
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:22 schreef FoXje het volgende:

[..]

Niet omdat ik dat wil, omdat de openbare weg niet voor sport is.
Volgens welk wetsartikel? :?
Newsflash: fietsers verplaatsen zich met een lagere snelheid dan automobilisten en motorrijders. Ja, zelfs de beste fietsers. Meten met twee maten en zo. Als een motor dat doet is het ok maar oh wee als je het op eigen kracht doet, dat moeten we niet hebben!
#NoDAPL
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:39:07 #141
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154569446
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Newsflash: fietsers verplaatsen zich met een lagere snelheid dan automobilisten en motorrijders. Ja, zelfs de beste fietsers.
Geen. Het lijkt mij niet slim om op een 80 km weg te gaan voetballen.Maar daar is waarschijnlijk geen wet voor.
opgezegd@fok.nl
pi_154569484
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:39 schreef FoXje het volgende:

[..]

Geen. Het lijkt mij niet slim om op een 80 km weg te gaan voetballen.Maar daar is waarschijnlijk geen wet voor.
Hoe is het voetballen op een provinciale weg te vergelijken met het fietsen op de plaats van de weg die hiervoor dient?
Nog een newsflash (zie de aanvulling van mijn vorige reactie), als fietsers harder fietsen op een weg die gedeeld wordt met automobilisten (er ligt nu eenmaal niet overal een fietspad) dan is het snelheidsverschil met de automobilisten lager waardoor het veiliger wordt.
#NoDAPL
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:41:24 #143
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154569513
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe is het voetballen op een provinciale weg te vergelijken met het fietsen op de plaats van de weg die hiervoor dient?
Nog een newsflash (zie de aanvulling van mijn vorige reactie), als fietsers harder fietsen op een weg die gedeeld wordt met automobilisten (er ligt nu eenmaal niet overal een fietspad) dan is het snelheidsverschil met de automobilisten lager waardoor het veiliger wordt.
Leuke theorie, maar als er 5 fietsers naast elkaar fietsen op een 80 km weg, met auto's uit 2 richtingen, en een apart fietspad voor de trage fietsers, is dat dan veilig?
opgezegd@fok.nl
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:46:38 #144
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_154569652
Omdat is geen antwoord krijg:

Ik zie bij al mijn ritten veel wielrenners, zelf fiets ik met 1-4 personen, maximaal twee breed. We houden allemaal een strakke lijn en zijn ons bewust van onze positie.

Vind je dat een groep, zo ja, vind je dat irritant en gevaarlijk?

Van de mensen die ik tegen kom tijdens zo'n rit rijden de meeste alleen, een aantal met 2-4. Grote groepen kom ik echt amper tegen. Het is mij dan ook een raadsel hoe jij aan je schatting kom, Fox...
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:47:35 #145
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154569679
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:46 schreef Fretwork het volgende:
Omdat is geen antwoord krijg:

Ik zie bij al mijn ritten veel wielrenners, zelf fiets ik met 1-4 personen, maximaal twee breed. We houden allemaal een strakke lijn en zijn ons bewust van onze positie.

Vind je dat een groep, zo ja, vind je dat irritant en gevaarlijk?

Van de mensen die ik tegen kom tijdens zo'n rit rijden de meeste alleen, een aantal met 2-4. Grote groepen kom ik echt amper tegen. Het is mij dan ook een raadsel hoe jij aan je schatting kom, Fox...
Ik verzin natuurlijk alles :) Succes met je 'groep' en ik hoop dat jij niet zo'n wielrenner bent die iedereen irriteert.
opgezegd@fok.nl
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:48:25 #146
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_154569695
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:47 schreef FoXje het volgende:

[..]

Ik verzin natuurlijk alles :) Succes met je 'groep' en ik hoop dat jij niet zo'n wielrenner bent die iedereen irriteert.
Goed inhoudelijk op ingegaan, dat kan ik waarderen :')
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:48:56 #147
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154569710
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:48 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Goed inhoudelijk op ingegaan, dat kan ik waarderen :')
Geen zin meer in.
opgezegd@fok.nl
pi_154569782
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:23 schreef FoXje het volgende:

[..]

Jij praat poep.
1. De meeste wielrenners wegen niet te zwaar. Wielrenners hebben als groep een veel lagere BMI dan niet-wielrenners. Er zijn wielrenners die iets te zwaar wegen maar dat zijn vooral de oudere wielrenners en ook deze mensen hebben een lagere BMI dan de meeste van hun leeftijdsgenoten. Jij denkt blijkbaar al snel dat iemand te zwaar is omdat de kleding strak zit maar dat is onzin. Als je tientallen wielrenners bij elkaar hebt dan zijn er misschien 2 die te zwaar wegen. Dat kan je niet van de rest van de bevolking zeggen. Logisch ook, want weinig is effectiever voor het krijgen of behouden van een goed vetpercentage dan wielrennen. Waarom? Je haalt een redelijk hoge intensiteit en je kan die lang volhouden, bijv. 80-85% van je maximale hartslag gedurende 2 uur of 65-70% van je maximale hartslag gedurende 4 uur, dat is erg effectief, dat energieverbruik haal je zelfs met hardlopen normaal gesproken niet. Bedrijven die zorgverzekeringen verkopen zouden een racefietssubsidie moeten geven.

2. Het klopt dat de meeste wielrenners geen bel hebben. Ik vind het niet verstandig. Dat je die voor een wedstrijd van je fiets haalt is logisch maar voor een training op de openbare weg hoort die er op te zitten. Ze hebben daar prima bellen voor. Helaas blijkt een bel wel weinig effectief te zijn omdat veel mensen er slecht op reageren. Ze schatten in dat ze nog heel erg veel tijd hebben terwijl dat niet zo is omdat de afstand nog groot is op het moment dat je belt, waarom ze niet gewoon meteen even rechts houden of achter elkaar gaan fietsen (fietspad voor 2 fietsers breed) is voor mij een raadsel maar het gebeurt veel. Voor de duidelijkheid, ik verwacht niet dat mensen binnen een halve seconde reageren of zo, ik bel ruim op tijd (een afstand van honderden meters).

3. De meeste racefietsen zijn niet zo duur, pak hem beet 800 tot iets meer dan 1500 Euro (nieuw). De mensen die voor het dure spul kiezen betalen heel erg veel maar dit geldt maar voor een minderheid van de wielrenners. Als je alles van het lichtste carbon wil hebben (er bestaat ook zwaarder carbon) en je wil aerowielen, een aerohelm etc. hebben dan ben je inderdaad vele duizenden Euro's kwijt. Helaas, ik zou liever zien dat je maximaal 1500 Euro aan een fiets mag besteden of zo (ga anders velomobielwedstrijden houden :')).
#NoDAPL
pi_154569878
Ik heb het al eerder aangeven, als ik twee mensen inhaal die even achter elkaar moeten gaan fietsen dan bedank ik eventjes. Een beetje beleefdheid over en weer helpt ook veel.
#NoDAPL
pi_154569894
Ik vind het zo jammer dat ze niet altijd even vriendelijk achterelkaar gaan fietsen als ze buiten wedstrijd verband een hele weg in beslag nemen, ipv een 'sorrie we gaan al aan de kant' krijg ik dan een middelvinger en gaan ze nog meer in het midden rijden. Ja en dan boos worden als ik de toeter 20 seconden inhoud _O-
🐱
pi_154569921
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:41 schreef FoXje het volgende:

[..]

Leuke theorie, maar als er 5 fietsers naast elkaar fietsen
Hier gaat het al fout, ik heb buiten een wedstrijd op een afgezette weg nog nooit gezien dat 5 wielrenners naast elkaar fietsen. De gebruikelijke regel is dat je met maximaal 2 man naast elkaar fietst.
#NoDAPL
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:59:27 #152
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154569978
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
1. Ik ben er zelf een voorstander van om een bel te gebruiken. Helaas blijken de meeste mensen daar slecht op te reageren, ze reageren er pas op als je belt van een kleine afstand en dan is het te laat.

Wat dacht je er van om gewoon even te remmen en op een langzame snelheid om de fietser heen te gaan. In plaats van als een bezetene gaan bellen (en schreeuwen) om er daarna op volle snelheid langs te gaan.
pi_154570004
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:56 schreef GekkePoes het volgende:
Ik vind het zo jammer dat ze niet altijd even vriendelijk achterelkaar gaan fietsen als ze buiten wedstrijd verband een hele weg in beslag nemen
Sinds wanneer neem je met twee wielrenners heel de weg in beslag? Wat jij waarschijnlijk bedoelt is dat jij hen niet rakelings kan inhalen omdat er verkeer van de andere kant komt. Ja, dat is nu net de bedoeling, daarom is het veiliger om met twee man op zo'n gedeelde weg te fietsen dan met 1 man breed, in het laatste geval halen ze je wel rakelings in terwijl er ook een auto van de andere kant komt, of erger, terwijl er een bus of tractor van de andere kant komt.
Ik kan me voorstellen dat jij het vervelend vindt dat je eventjes moet wachten met in te halen maar guess what, dat hoort bij het verkeer, dat moeten die wielrenners ook vaak doen bij gewone voertuigen die in de weg staan.
#NoDAPL
  donderdag 23 juli 2015 @ 16:00:47 #154
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154570025
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
2. Het klopt dat de meeste wielrenners geen bel hebben. Ik vind het niet verstandig. Dat je die voor een wedstrijd van je fiets haalt is logisch maar voor een training op de openbare weg hoort die er op te zitten. Ze hebben daar prima bellen voor. Helaas blijkt een bel wel weinig effectief te zijn omdat veel mensen er slecht op reageren. Ze schatten in dat ze nog heel erg veel tijd hebben terwijl dat niet zo is omdat de afstand nog groot is op het moment dat je belt, waarom ze niet gewoon meteen even rechts houden of achter elkaar gaan fietsen (fietspad voor 2 fietsers breed) is voor mij een raadsel maar het gebeurt veel. Voor de duidelijkheid, ik verwacht niet dat mensen binnen een halve seconde reageren of zo, ik bel ruim op tijd (een afstand van honderden meters).
Waarom rem je niet gewoon een beetje bij?
pi_154570044
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Sinds wanneer neem je met twee wielrenners heel de weg in beslag? Wat jij waarschijnlijk bedoelt is dat jij hen niet rakelings kan inhalen omdat er verkeer van de andere kant komt. Ja, dat is nu net de bedoeling, daarom is het veiliger om met twee man op zo'n gedeelde weg te fietsen dan met 1 man breed, in het laatste geval halen ze je wel rakelings in terwijl er ook een auto van de andere kant komt, of erger, terwijl er een bus of tractor van de andere kant komt.
Ik kan me voorstellen dat jij het vervelend vindt dat je eventjes moet wachten met in te halen maar guess what, dat hoort bij het verkeer, dat moeten die wielrenners ook vaak doen bij gewone fietsers en auto's die in de weg staan. Ja, ook auto's, binnen de bebouwde kom komt dat regelmatig voor.
Ik had het niet over twee. Er fietsen hier altijd een groepje van 10 bij mij in de buurt. en die gaan dan met 4 of 5 naast elkaar op die smalle landweggetjes. En die reageren altijd erg aggeresief, ook als je ze tegemoet rijd.
🐱
pi_154570045
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:59 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Wat dacht je er van om gewoon even te remmen en op een langzame snelheid om de fietser heen te gaan.
Wat heb jij toch tegen een minder lage snelheid? Het is geen sport meer als je steeds honderden meters lang 15-20 km/u moet fietsen.
#NoDAPL
pi_154570063
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:01 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

Ik had het niet over twee. Er fietsen hier altijd een groepje van 10 bij mij in de buurt. en die gaan dan met 4 of 5 naast elkaar op die smalle landweggetjes. En die reageren altijd erg aggeresief, ook als je ze tegemoet rijd.
Dat zijn dan duidelijk wielertoeristen en geen wielrenners. ;)
Ken jij dat verschil?
Wielertoeristen: een vriendengroepje wat samen een racefiets heeft gekocht en 1 keer per week tot 1 keer per maand eens met de vriendengroep gaat fietsen.
Wielrenners: mensen die het als sport doen, die een paar keer per week trainen en doorgaans ook lid zijn van een wielrenclub.
#NoDAPL
  donderdag 23 juli 2015 @ 16:03:08 #158
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154570093
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat heb jij toch tegen een minder lage snelheid? Het is geen sport meer als je steeds honderden meters lang 15-20 km/u moet fietsen.
Dat is rekening houden met andere weggebruikers. Net zoals jij verwacht dat automobilisten dat ook op deze manier bij wielrenners doen. Als je vrij baan wil racen ga je naar een daarvoor bestemde plek toe.
pi_154570143
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:03 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Dat is rekening houden met andere weggebruikers.
Dat doe ik dan ook altijd door op honderden meters afstand al te bellen. Vaak gaat dat goed maar als die persoon of personen daar niet op reageren dan kan ik er weinig aan doen, of dat het nu is doordat ze het negeren of doordat ze naar muziek luisteren of met een telefoontje aan het spelen zijn. Ik bedank zelfs mensen die eventjes achter elkaar zijn gaan fietsen, dat is hoffelijker dan wat 99% van de verkeersdeelnemers doet, nietwaar? ;)
Doe jij dat?
#NoDAPL
  donderdag 23 juli 2015 @ 16:05:46 #160
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154570182
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook altijd door op honderden meters afstand al te bellen. Vaak gaat dat goed maar als die persoon of personen daar niet op reageren dan kan ik er weinig aan doen. Ik bedank zelfs mensen die eventjes achter elkaar zijn gaan fietsen, dat is hoffelijker dan wat 99% van de verkeersdeelnemers doet, nietwaar? ;)
Doe jij dat?
Ik ben zelfs zo hoffelijk dat ik anderen totaal niet irriteer door me met een racefiets op de weg te bevinden.
pi_154570201
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[quote]0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zijn dan duidelijk wielertoeristen en geen wielrenners. ;)
Ken jij dat verschil?
Wielertoeristen: een vriendengroepje wat samen een racefiets heeft gekocht en 1 keer per week tot 1 keer per maand eens met de vriendengroep gaat fietsen.
Wielrenners: mensen die het als sport doen, die een paar keer per week trainen en doorgaans ook lid zijn van een wielrenclub.
Ja dat zijn dus wielertoeristen, en dan dure pakjes aan, helmen van een duur merk, en dan na 20 km bij een terras in de schaduw gaan zitten met een capuchino en appelgebak met slagroom. :D
🐱
pi_154570259
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:00 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Waarom rem je niet gewoon een beetje bij?
In geval van nood doe ik het, niet als ik er langs kan. Waarom niet? Omdat ik aan het sporten ben en omdat ik er alles aan doe om mensen ruim op tijd te verwittigen zodat ze op hun gemak kunnen reageren (zelfs als ze 80 jaar oud zijn). Ik neem hier alle marge die de ander zich kan wensen.
#NoDAPL
pi_154570288
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:06 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

Ja dat zijn dus wielertoeristen, en dan dure pakjes aan, helmen van een duur merk, en dan na 20 km bij een terras in de schaduw gaan zitten met een capuchino en appelgebak met slagroom. :D
Precies, dat heeft niets met wielrenners te maken. ;)
Van mij mogen ze maar eerbiedig wel de regels die binnen de sport gelden en ga niet met meer dan 2 man naast elkaar fietsen en zo.
Veel wielrenners vinden het trouwens ook leuk om af en toe halverwege een tocht bij een abdij wat te drinken een een stuk warme appeltaart met slagroom te eten maar dan wel in combinatie met een fatsoenlijke afstand.
#NoDAPL
  donderdag 23 juli 2015 @ 16:09:24 #164
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154570310
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In geval van nood doe ik het, niet als ik er langs kan. Waarom niet? Omdat ik aan het sporten ben en omdat ik er alles aan doe om mensen ruim op tijd te verwittigen zodat ze op hun gemak kunnen reageren (zelfs als ze 80 jaar oud zijn). Ik neem hier alle marge die de ander zich kan wensen.
Sporten op de openbare weg :')
pi_154570378
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:09 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Sporten op de openbare weg :')
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Newsflash: fietsers verplaatsen zich met een lagere snelheid dan automobilisten en motorrijders. Ja, zelfs de beste fietsers. Meten met twee maten en zo. Als een motor dat doet is het ok maar oh wee als je het op eigen kracht doet, dat moeten we niet hebben!
#NoDAPL
pi_154570402
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:05 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik ben zelfs zo hoffelijk dat ik anderen totaal niet irriteer door me met een racefiets op de weg te bevinden.
Ik betwijfel ten zeerste dat jij andere mensen niet irriteert ergert als weggebruiker.
#NoDAPL
pi_154570423
Ik vind die pakjes wel sexy bij de juiste persoon
  donderdag 23 juli 2015 @ 16:15:20 #168
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154570513
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik betwijfel ten zeerste dat jij andere mensen niet irriteert ergert als weggebruiker.
Nee nooit, ik ben altijd voorbeeldig in het verkeer. Haalde er op de basisschool ook hele hoge punten voor.
  donderdag 23 juli 2015 @ 16:17:35 #169
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154570595
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

In de reacties op het stuk van Pascal Cuijpers bleek dat toerfietsers en wielrenners zich (net als iedereen) graag serieus genomen voelen. Laat ik daarom serieus zijn: je kunt niet koersen op de openbare weg. Voor wie langzaam fietst of wandelt, is het schrikken om plotseling gepasseerd te worden door een geluidloze figuur op een fiets. Of, wanneer je zoals mijn familielid in een rolstoel zit en dus geen kant op kunt, kan het nogal bedreigend lijken als een clubje fietsers je tegemoet stormt, om pas op het allerlaatste moment een zwieper opzij te maken, zodat zo min mogelijk van de ideale lijn wordt afgeweken. Laat mij nog serieuzer zijn: uw ideale lijn is niet die van mijn familielid. Uw plezier is hem tot last, en brengt hem mogelijk zelfs in gevaar – want wie zegt mij dat vermoeide renner vier of vijf in de groep ook nog lucide genoeg is om op tijd opzij te sturen?

Ooit werd ik als achtjarige samen met mijn buurjongen bij de overbuurman geroepen. Wij hadden drie jaar lang tegen de blinde muur aan de zijkant van zijn garage gevoetbald, maar dat moest nu afgelopen zijn. Wij schoten te hard, ons spel was sport geworden en sport, aldus de overbuurman, hoorde niet thuis op straat, maar op het voetbalveld. Later sloten zich andere buren bij hem aan, zodat we verbannen werden van ons pleintje en voortaan ons heil moesten zoeken op het verderop gelegen veldje.

Wij waren destijds onze buren tot last. En net als wielrenners nu, reageerden ook wij verontwaardigd: de straat was van iedereen, waar moesten we dan terecht en wij waren toch niet de enigen die overlast veroorzaakten, enzovoort.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-op-de-openbare-weg/
pi_154570638
quote:
Je hebt ze echter die bij het zien van een wielrenner compleet in anger mode schieten. Hierbij versta ik; uitschelden, afsnijden, overdreven toeteren, met scheurende banden vlak voor je optrekken.
Dat klopt, mensen reageren anders op een wielrenner dan op een gewone fietser die exact hetzelfde fietst. Ik weet dat omdat ik ook wel eens met tragere snelheden fiets op mijn racefiets wanneer ik de man met de hamer ben tegen gekomen. Je fietst hetzelfde als dat je zou doen op je stadsfiets maar je moet nog steeds alerter reageren omdat andere weggebruikers anders reageren.

quote:
Je bent hoe dan ook de lul... Geen bel, dan horen ze je niet. Bel, dan horen sommigen je niet, anderen reageren boos. Roepen, dan ben je agressief...
Ook dat klopt. Bellen gaat in meer dan de helft van de gevallen goed maar in aanzienlijk minder dan 80% van de gevallen. Dat roepen is gewoon om te verwittigen, het is niet agressief maar zo wordt het wel ervaren door sommige mensen.
#NoDAPL
pi_154570924
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:17 schreef hmmmz het volgende:

[..]

In de reacties op het stuk van Pascal Cuijpers bleek dat toerfietsers en wielrenners zich (net als iedereen) graag serieus genomen voelen. Laat ik daarom serieus zijn: je kunt niet koersen op de openbare weg. Voor wie langzaam fietst of wandelt, is het schrikken om plotseling gepasseerd te worden door een geluidloze figuur op een fiets. Of, wanneer je zoals mijn familielid in een rolstoel zit en dus geen kant op kunt, kan het nogal bedreigend lijken als een clubje fietsers je tegemoet stormt, om pas op het allerlaatste moment een zwieper opzij te maken, zodat zo min mogelijk van de ideale lijn wordt afgeweken. Laat mij nog serieuzer zijn: uw ideale lijn is niet die van mijn familielid. Uw plezier is hem tot last, en brengt hem mogelijk zelfs in gevaar – want wie zegt mij dat vermoeide renner vier of vijf in de groep ook nog lucide genoeg is om op tijd opzij te sturen?

Ooit werd ik als achtjarige samen met mijn buurjongen bij de overbuurman geroepen. Wij hadden drie jaar lang tegen de blinde muur aan de zijkant van zijn garage gevoetbald, maar dat moest nu afgelopen zijn. Wij schoten te hard, ons spel was sport geworden en sport, aldus de overbuurman, hoorde niet thuis op straat, maar op het voetbalveld. Later sloten zich andere buren bij hem aan, zodat we verbannen werden van ons pleintje en voortaan ons heil moesten zoeken op het verderop gelegen veldje.

Wij waren destijds onze buren tot last. En net als wielrenners nu, reageerden ook wij verontwaardigd: de straat was van iedereen, waar moesten we dan terecht en wij waren toch niet de enigen die overlast veroorzaakten, enzovoort.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-op-de-openbare-weg/
Het is best een aardig stukje en demagogisch gezien is het een knap staaltje (de suggestie door die 8 jaar er bij te halen ;)) maar de vergelijking gaat krom aangezien wielrenners niet daar fietsen waar er veel mensen zijn, ze zoeken juist de plaatsen op waar er weinig mensen zijn. Normale wielrenners althans. Wielrenners haten dorpskernen, pleintjes, woonwijken etc. (als ze op de fiets zitten ;)), daar willen ze niet doorheen. Soms moet je helaas maar dat wil je niet! Wielrenners wille op lange rechte wegen fietsen waar er weinig kruispunten zijn en waar er weinig verkeersdeelnemers zijn. Bijv. langs kanalen, daar kom je 1 keer per kilometer iemand tegen die je moet inhalen terwijl het fietspad breed genoeg is. Uitgestrekte landelijke gemeentes zijn ook erg populair, hetzelfde verhaal: weinig mensen, brede wegen, weinig kruispunten. Dat is waar wielrenners fietsen. Om daar te geraken moeten ze eventjes uit hun drukke buurt vertrekken en soms moet je eventjes door een dorpskern wat in de weg ligt tussen twee geschikte plaatsen.

Terzijde, hadden ze in jouw buurt geen trapveldje? Verstandige gemeentes/dorpjes leggen dat aan zodat de kinderen daar lekker kunnen voetballen. Kinderen blij, volwassenen blij.
#NoDAPL
  donderdag 23 juli 2015 @ 16:33:54 #172
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154571262
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is best een aardig stukje en demagogisch gezien is het een knap staaltje (de suggestie door die 8 jaar er bij te halen ;)) maar de vergelijking gaat krom aangezien wielrenners niet daar fietsen waar er veel mensen zijn, ze zoeken juist de plaatsen op waar er weinig mensen zijn. Normale wielrenners althans. Wielrenners haten dorpskernen, pleintjes, woonwijken etc. (als ze op de fiets zitten ;)), daar willen ze niet doorheen. Soms moet je helaas maar dat wil je niet! Wielrenners wille op lange rechte wegen fietsen waar er weinig kruispunten zijn en waar er weinig verkeersdeelnemers zijn. Bijv. langs kanalen, daar kom je 1 keer per kilometer iemand tegen die je moet inhalen terwijl het fietspad breed genoeg is. Uitgestrekte landelijke gemeentes zijn ook erg populair, hetzelfde verhaal: weinig mensen, brede wegen, weinig kruispunten. Dat is waar wielrenners fietsen. Om daar te geraken moeten ze eventjes uit hun drukke buurt vertrekken en soms moet je eventjes door een dorpskern wat in de weg ligt tussen twee geschikte plaatsen.

Terzijde, hadden ze in jouw buurt geen trapveldje? Verstandige gemeentes/dorpjes leggen dat aan zodat de kinderen daar lekker kunnen voetballen. Kinderen blij, volwassenen blij.
Ik weet niet waar jij fietst, maar hier in Brabant is het in het weekend behoorlijk druk met gewone normale recreatiefietsers. Die fietsen op de fietspaden tussen de uitgestrekte landelijke gemeentes. De weekendwielrenners en weekendwielrengroepjes proberen daar zo snel mogelijk tussendoor te crossen.
pi_154571510
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:46 schreef Fretwork het volgende:
Voor mij hetzelfde, ik ben op de laatste 500-1000 kilometer 1 keer een grote groep tegengekomen (een groepstraining van een wielrenclub), voor de rest steeds 1-4 en dit op een route waarvan een groot stuk populair is bij de wielrenners in de buurt (ik kom er elke rit een flink aantal tegen, ongeacht op wat voor tijdstip ik fiets, variërend van recreatief ontspannend tot getalenteerd en volle bak). Bij die groepstrainingen van wielrenclubs heb je weinig te vrezen, daar gelden strenge regels.
#NoDAPL
pi_154571704
Wielrenners die breder dan 2 man fietsen op de dijken hier in de buurt, zijn hun nog niet ingedaalde balletjes niet waard in ieder geval.
pi_154571746
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:33 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij fietst, maar hier in Brabant is het in het weekend behoorlijk druk met gewone normale recreatiefietsers. Die fietsen op de fietspaden tussen de uitgestrekte landelijke gemeentes.
Dat klopt, daar horen ze toch ook te fietsen? Jij zegt het zelf ("uitgestrekte landelijke"), dit zijn de plaatsen waar er veel ruimte is terwijl er een lage verkeersdichtheid is. Ik heb al aangegeven waar ik fiets: langs kanalen en in landelijke gemeentes waar er een lage verkeersdensiteit is, een voorbeeld van het laatste vind je ten zuidwesten van Eindhoven (bijvoorbeeld Vessem, een omgeving die bij uitstek geschikt is voor een groep wielrenners).

quote:
De weekendwielrenners en weekendwielrengroepjes proberen daar zo snel mogelijk tussendoor te crossen.
Ik train op alle dagen van de week, het is maar net hoe het uitkomt, per week train ik minstens 3 keer. Mijn trainingen variëren van kort (iets meer dan 60 km.) en intensief (30-40 km/u) tot lang (100+) en rustig (25-30 km/u). Dit als ik solo fiets.
#NoDAPL
pi_154571782
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:47 schreef Pap89 het volgende:
Wielrenners die breder dan 2 man fietsen op de dijken hier in de buurt, zijn hun nog niet ingedaalde balletjes niet waard in ieder geval.
Ik denk dat jij geen serieuze wielrenner zal tegenkomen die het niet met je eens is dat je niet met meer dan 2 man naast elkaar moet fietsen. Dat wil niet zeggen dat je beter 1 man breed fietst want dat is vaak juist minder veilig.
#NoDAPL
  donderdag 23 juli 2015 @ 16:51:16 #177
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154571821
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat klopt, daar horen ze toch ook te fietsen? Jij zegt het zelf ("uitgestrekte landelijke"), dit zijn de plaatsen waar er veel ruimte is terwijl er een lage verkeersdichtheid is. Ik heb al aangegeven waar ik fiets: langs kanalen en in landelijke gemeentes waar er een lage verkeersdensiteit is, een voorbeeld van het laatste vind je ten zuidwesten van Eindhoven (bijvoorbeeld Vessem, een omgeving die bij uitstek geschikt is voor een groep wielrenners).

Ik zeg dat het uitgestrekt landelijke in het weekend absoluut geen lage verkeersdichtheid heeft op de fietspaden.
pi_154571919
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:51 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik zeg dat het uitgestrekt landelijke in het weekend absoluut geen lage verkeersdichtheid heeft op de fietspaden.
Ga eens in Vessem kijken, op eender welke dag. Een zeer geschikte plaats om te fiesten, op het fietspad en op de rijbaan (waar er geen fietspad ligt). Ga eens kijken naar het kanaal tussen Best en Tilburg en de Welschapse Dijk etc. die tussen Eindhoven en Best ligt. Doe dit op een fiets! Je zal inzien dat dit plaatsen zijn waar je prima kan fietsen zonder dat anderen er last van hebben als je niets raars doet. Fiets eens van Eindhoven naar Valkenswaard en vervolgens verder naar het zuiden naar de Abdij van Cisterciënzers.
#NoDAPL
  donderdag 23 juli 2015 @ 16:55:52 #179
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154571960
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ga eens in Vessem kijken, op eender welke dag. Een zeer geschikte plaats om te fiesten, op het fietspad en op de rijbaan (waar er geen fietspad ligt). Ga eens kijken naar het kanaal tussen Best en Tilburg en de Welschapse Dijk etc. die tussen Eindhoven en Best ligt. Doe dit op een fiets! Je zal inzien dat dit plaatsen zijn waar je prima kan fietsen zonder dat anderen er last van hebben als je niets raars doet.
Ik weet prima hoe het het uitgestrekt landelijke in de dorpen rond Tilburg eruit ziet in het weekend. Vol met fietsers.
pi_154572005
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:55 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik weet prima hoe het in het uitgestrekt landelijke in de dorpen rond Tilburg eruit ziet in het weekend. Vol met fietsers.
Een groot deel van de omgeving van Tilburg (Moergestel, Hilvarenbeek en al die andere dorpjes) is helaas niet erg fietsvriendelijk, dat is een sta in de weg bij een verder fietsvriendelijke troute. Moergestel is zo'n dorpje waar ik mijn ruimte op de weg neem als ik er snel doorheen rijd, daar op de buitenste strook rijden als fietser is zelfmoord.
#NoDAPL
pi_154572009
AWAB
No Guts, No Glory
  donderdag 23 juli 2015 @ 16:58:04 #182
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154572038
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een groot deel van de omgeving van Tilburg (Moergestel, Hilvarenbeek en al die andere dorpjes) is helaas niet erg fietsvriendelijk, dat is een sta in de weg bij een verder fietsvriendelijke troute.
Het is wel degelijk fietsvriendelijk, daarom fietsen er ook zo veel mensen in het weekend tussen die dorpen. Het is niet fietsvriendelijk voor wielrenners die er met een noodgang tussendoor moeten.
pi_154572174
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:58 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Het is wel degelijk fietsvriendelijk, daarom fietsen er ook zo veel mensen in het weekend tussen die dorpen. Het is niet fietsvriendelijk voor wielrenners die er met een noodgang tussendoor moeten.
Nee, het is gewoon niet fietsvriendelijk. Veel slechte wegen (klinkers of erger nog, kasseien), dorpskernen die niet of moeilijk te mijden zijn, veel kruispunten. Als je de buurt daar kent dan zal je vast wel met een fietsvriendelijke route kunnen komen (dwars op het kanaal vanuit Hilvarenbeek heb je een aardig fietspad maar dat is maar een paar kilometer groot dus daar ben je niet erg vet mee) maar grosso modo is de directe omgeving van Tilburg een sta in de weg als je een rondje Eindhoven-Tilburg wil fietsen.
Jij meet weer met twee maten: "noodgang" terwijl je 30-40 km/u rijdt en met de auto veel harder rijdt.

Je kan trouwens met de beste wil van de wereld Moergestel niet fietsvriendelijk noemen. Een dorpskern waar er niet eens een afgelegen fietspad is, waar de fietssuggestiestrook met de bochten meeloopt (handig als je rechtdoor wil :')), waar auto's aan de zijkant van de weg staan geparkeerd en waar kruispunten onoverzichtelijk zijn tenzij je iets meer links fietst.
Geen wielrenner (of andere sportieve fietser) gaat vlak langs geparkeerde auto's rijden als hij een beetje ervaring heeft. Er hoeft maar 1 keer iemand de deur te openen terwijl je er langs rijdt en je hebt een ernstig ongeluk.
#NoDAPL
  donderdag 23 juli 2015 @ 17:11:25 #184
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154572426
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon niet fietsvriendelijk. Veel slechte wegen (klinkers of erger nog, kasseien), dorpskernen die niet of moeilijk te mijden zijn, veel kruispunten. Als je de buurt daar kent dan zal je vast wel met een fietsvriendelijke route kunnen komen (dwars op het kanaal vanuit Hilvarenbeek heb je een aardig fietspad maar dat is maar een paar kilometer groot dus daar ben je niet erg vet mee) maar grosso modo is de directe omgeving van Tilburg een sta in de weg als je een rondje Eindhoven-Tilburg wil fietsen.
Jij meet weer met twee maten: "noodgang" terwijl je 30-40 km/u rijdt en met de auto veel harder rijdt.

Je kan trouwens met de beste wil van de wereld Moergestel niet fietsvriendelijk noemen. Een dorpskern waar er niet eens een afgelegen fietspad is, waar de fietssuggestiestrook met de bochten meeloopt (handig als je rechtdoor wil :')), waar auto's aan de zijkant van de weg staan geparkeerd en waar kruispunten onoverzichtelijk zijn tenzij je iets meer links fietst.
Geen wielrenner (of andere sportieve fietser) gaat vlak langs geparkeerde auto's rijden als hij een beetje ervaring heeft. Er hoeft maar 1 keer iemand de deur te openen terwijl je er langs rijdt en je hebt een ernstig ongeluk.
Er zijn duizenden mensen in het weekend op de fiets onderweg tussen die dorpjes. Het is wel fietsvriendelijk. Het is niet fietsvriendelijk voor wielrenners, dat is wat anders. Overal fietspaden naast de provinciale wegen en zelfs een Bels lijntje van Tilburg naar Turnhout.
pi_154572489
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 17:11 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Er zijn duizenden mensen in het weekend op de fiets onderweg tussen die dorpjes. Het is wel fietsvriendelijk. Het is niet fietsvriendelijk voor wielrenners, dat is wat anders.
Mensen moeten nu eenmaal van A naar B, dat maakt het niet minder fietsonvriendelijk.
Ik heb het over de nabije omgeving van Tilburg, een straal van ongeveer 10 kilometer.
#NoDAPL
  donderdag 23 juli 2015 @ 17:15:26 #186
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154572536
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 17:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mensen moeten nu eenmaal van A naar B, dat maakt het niet minder fietsonvriendelijk.
Ik heb het over de nabije omgeving van Tilburg, een straal van ongeveer 10 kilometer.
Met die mensen bedoel ik gewoon de fiets recreanten die in het weekend lekker op hun gemakje een stukje door het Brabantse land willen fietsen, naar een ander dorpje, even op het terrasje zitten en dan weer terug. Als het lekker weer is zijn de fietspaden er vol van.
pi_154572541
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

2. 99 op 100 keer is wat de persoon in kwestie als agressief ervaart helemaal niet agressief. De mensen waarschuwen zodat je weet dat je wordt ingehaald. Waar reageer je alerter op? Een zacht rustig stemmetje (leuk voor mediteren, weinig effectief in dit geval) of dat geluid.

3. Als jij dit zo vaak meemaakte dan zal jij vast heel erg hebben geslingerd of belachelijk ver links hebben gefietst.

[..]

Ik ben er vrij zeker van dat ze dat niet verwachtten. :)
Ze n waarschijnlijk gewoon dat jij eventjes rechts fietste zodat ze er veilig langs konden. Dat heeft er ook mee te maken dat als een van hen valt dat de persoon die daar achter zit ook al snel valt, je mijdt elk risico voor zo ver dat mogelijk is.

[..]

Overdrijf jij nu niet? Ik weet uit ervaring dat mensen heel erg slecht zijn in het inschatten van de zijdelingse afstand omdat mensen zichzelf voor de gek houden. Hoe hoger de snelheid is waarmee inhaalt hoe korter de ingehaalde de zijdelingse afstand inschat. Ik maakte het eerder in de week zelf nog mee, ik haalde met een zijdelingse afstand van ongeveer 30 cm. een voetganger in die van de andere kant op het fietspad liep (langs een kanaal, daar is geen stoep), ze keek alsof ik rakelings langs haar ging terwijl de afstand zeer veilig was, enkel omdat de snelheid ietsie hoger was. Perceptie. Misschien heeft het er ook mee te maken dat mensen het niet verwachten? Ze zijn een slakkensnelheid van 15-20 km/u gewend, als die snelheid ineens 30-60 km/u (het laatste bij een sprint) is...

[..]

Ik geloof dat jij dat gevoel hebt maar dat komt nooit voor. Als ze dat zouden willen dan zou jij in de berm terecht komen. ;)

Maar eh, even iets anders, waarom fiets jij nooit meer? :?
Ik fiets nu nooit meer omdat ik vandaag de dag dagelijks een heel andere route afreis die veel langer is. Waardoor ik nu met de auto ga. Ik heb dit niet overdreven. Ik fiets nooit in het midden al moet ik wel zeggen dat het fietspad daar door het bos enorm slecht is door boomwortels. Waardoor je soms de kuilen en breuken in het asfalt moet ontwijken. Er zijn zeker ook nette wielrenners, sommigen bedanken je zelfs. Maar deze specifieke groep kwam ik altijd daar tegen. Elke keer weer zo onaardig en schreeuwerig. Met velen en dan vlak langs je af omdat ze half half bijna met zn 3en in dat groepje naast mij willen passeren. Altijd ouwe kerels zeker 50+ en ouder. Standaard boos op de vervelend jeugd die niet hun tempo fietst misschien ook wel. Ik heb ook wel eens van die dudes ingehaald op mn roestige gazelle als ze later ineens weer in tempo gehalveerd waren. Ik heb echt heel veel gefietst... Maar nu inderdaad nooit meer. Mountainbikers vind ik vaak wat sympatieker.
  donderdag 23 juli 2015 @ 17:17:01 #188
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154572584
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 17:15 schreef naiipajiiau het volgende:
Mountainbikers vind ik vaak wat sympatieker.
Helemaal mee eens! ^O^
pi_154580883
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 17:15 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Ik fiets nu nooit meer omdat ik vandaag de dag dagelijks een heel andere route afreis die veel langer is. Waardoor ik nu met de auto ga. Ik heb dit niet overdreven. Ik fiets nooit in het midden al moet ik wel zeggen dat het fietspad daar door het bos enorm slecht is door boomwortels. Waardoor je soms de kuilen en breuken in het asfalt moet ontwijken. Er zijn zeker ook nette wielrenners, sommigen bedanken je zelfs. Maar deze specifieke groep kwam ik altijd daar tegen. Elke keer weer zo onaardig en schreeuwerig. Met velen en dan vlak langs je af omdat ze half half bijna met zn 3en in dat groepje naast mij willen passeren. Altijd ouwe kerels zeker 50+ en ouder. Standaard boos op de vervelend jeugd die niet hun tempo fietst misschien ook wel. Ik heb ook wel eens van die dudes ingehaald op mn roestige gazelle als ze later ineens weer in tempo gehalveerd waren. Ik heb echt heel veel gefietst... Maar nu inderdaad nooit meer. Mountainbikers vind ik vaak wat sympatieker.
Ik vind het jammer voor jou dat je gestopt bent met je per fiets te verplaatsen. Het is hartstikke goed voor je gezondheid om dat wel te doen.
#NoDAPL
pi_154581087
quote:

[..]

Ik had eerder op de dag weer twee leuke voorbeelden:

- een knul van middelbare leeftijd die gedag zei tegen zijn maatjes op het terras en naar hen keek terwijl hij begon te fietsen. Zoals voor iedereen geldt kan ook hij niet twee niet-automatische taken tegelijkertijd verrichten, ook al denkt bijna iedere Nederlander dat hij/zij Superman is. Hij fietste met een hoek van 45 graden ten opzichte van de rijbaan en hij kwam dan ook volledig links (rechts voor mij uit). Ik riep dus maar voor de zekerheid met een felle stem "let op!". Een scheldkanonnade dat ik van hem kreeg. Damned if you do, damned if you don't. Wat moet ik dan doen, met volle kracht en gierende banden remmen en wachten totdat meneer zijn aandacht weer op het verkeer richt? Het risico nemen dat ik botst? Bellen? :') (ik heb een bel, dat heeft op zo'n moment weinig zin zoals jij weet)

- wat later vond iemand het leuk om net voordat ik er aankwam op het fietspad (een provinciale weg) naar voren te rijden op het moment dat nog niet kon oversteken. Je zou toch ook maar eens een keer een halve seconde later kunnen vertrekken omdat je nog een fietser moet voorlaten

Soms word ik een beetje misantroop tijdens het fietsen. :{
Kan je het mij kwalijk nemen?
Ik kwam trouwens ook nog wat bromfietslosers tegen, op een gegeven moment twee op een snorfiets met gigantisch veel vet op de buik en kont terwijl de achterste een peuk op de straat gooit. Dit soort mensen helpt ook niet echt. ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 23-07-2015 22:28:43 ]
#NoDAPL
pi_154581290
Ik kwam vandaag weer de man met de hamer tegen. Gek is dat, je zit er helemaal doorheen (de afgelopen dagen ook al gesport, daarvan een beetje moe), je wordt ingehaald bij een kruispunt waar een groep fietsers (ze bleken achteraf uit een man of 8 te bestaan en een redelijke afstand van elkaar verwijderd te zijn) onverantwoord snel oversteken naar mijn smaak, je krijgt het eventjes op je heupen en je fietst vrolijk steeds wat sneller totdat je 2 kilometer verder de voorste van de rij hebt ingehaald met ongeveer 40 km/u. Mysterie mens, je hebt altijd nog kracht, ook als je denkt dat je moe bent.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 23-07-2015 22:20:37 ]
#NoDAPL
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:17:38 #192
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154581629
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
- een knul van middelbare leeftijd die gedag zei tegen zijn maatjes op het terras en naar hen keek terwijl hij begon te fietsen. Zoals voor iedereen geldt kan ook hij niet twee niet-automatische taken tegelijkertijd verrichten, ook al denkt bijna iedere Nederlander dat hij/zij Superman is. Hij fietste met een hoek van 45 graden ten opzichte van de rijbaan en hij kwam dan ook volledig links (rechts voor mij uit). Ik riep dus maar voor de zekerheid met een felle stem "let op!". Een scheldkanonnade dat ik van hem kreeg. Damned if you do, damned if you don't. Wat moet ik dan doen, met volle kracht en gierende banden remmen en wachten totdat meneer zijn aandacht weer op het verkeer richt? Het risico nemen dat ik botst? Bellen? (ik heb een bel, dat heeft op zo'n moment weinig zin zoals jij weet)
Anticiperen. De verkeerssituatie goed inschatten en alvast wat remmen. Je zag het blijkbaar allemaal voor je gebeuren, dan kan je beter zo veel mogelijk vaart minderen ipv 'let op' roepen.
  donderdag 23 juli 2015 @ 23:41:01 #193
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_154584190
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:22 schreef FoXje het volgende:

[..]

Niet omdat ik dat wil, omdat de openbare weg niet voor sport is.
Bron?
  donderdag 23 juli 2015 @ 23:46:23 #194
39333 Zelva
pi_154584335
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:17 schreef hmmmz het volgende:
Voor wie langzaam fietst of wandelt, is het schrikken om plotseling gepasseerd te worden door een geluidloze figuur op een fiets.
Als je daar van schrikt, hoor je simpelweg niet, ik herhaal, niet thuis op de openbare weg. Dan ben je een gevaar voor iedereen. Als je niet met het verkeer bezig wilt zijn, moet je je ook niet in het verkeer begeven.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 00:02:09 #195
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154584823
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:46 schreef Zelva het volgende:
Als je niet met het verkeer bezig wilt zijn, moet je je ook niet in het verkeer begeven.
Dat lijkt me een goede tip voor de gemiddelde wielrenner.
pi_154585362
Wielrennen _O_
  vrijdag 24 juli 2015 @ 08:35:54 #197
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154589222
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 00:02 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Dit.
opgezegd@fok.nl
pi_154589512
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:46 schreef Zelva het volgende:

[..]

Als je daar van schrikt, hoor je simpelweg niet, ik herhaal, niet thuis op de openbare weg. Dan ben je een gevaar voor iedereen. Als je niet met het verkeer bezig wilt zijn, moet je je ook niet in het verkeer begeven.
Je kunt je ook afvragen of iedereen moet anticiperen op mensen die met 40 km/uur over het fietspad sjezen.
Professioneel gifmenger.
pi_154589970
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 21:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vind het jammer voor jou dat je gestopt bent met je per fiets te verplaatsen. Het is hartstikke goed voor je gezondheid om dat wel te doen.
Ik heb nu een grote herdershond dus kom wel aan genoeg beweging want die wil er ook uit op avontuur. En in de bossen en landweggetjes zijn geen fietsers haha. Wel soms mountainbikers trouwens. Maaar... Jij fietst hier aardig in de buurt lees ik. Fiets je ook wel es richting cranendonck? Haha misschien kom je die beruchte groep dan ook wel eens tegen... Of..... :D

[ Bericht 3% gewijzigd door naiipajiiau op 24-07-2015 09:51:07 ]
  vrijdag 24 juli 2015 @ 09:51:43 #200
39333 Zelva
pi_154590068
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Je kunt je ook afvragen of iedereen moet anticiperen op mensen die met 40 km/uur over het fietspad sjezen.
Verkeer ís anticiperen. Als je dat niet kan, of niet wilt, moet je thuis blijven.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 13:01:49 #201
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154593960
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:51 schreef Zelva het volgende:

[..]

Verkeer ís anticiperen. Als je dat niet kan, of niet wilt, moet je thuis blijven.
Dus iedereen moet zich maar aanpassen aan de aso's.
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 24 juli 2015 @ 14:08:54 #202
276912 Broodjekipkorn
Rocket Racoon
pi_154596185
Heel af en toe kom ik een vriendelijke wielrenner tegen, maar 9/10 keer schieten ze gauw de weg op (dus niet de fietspad, waar ze thuishoren) zonder te kijken of daar al een automobilist rijdt. Die begint dan te toeteren, en dan is het gelijk schelden en een middelvinger. Wil ze niet over één kam scheren, maar er zitten een paar gruwelijke etters tussen.
That dude there. I need his prosthetic leg.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 15:29:37 #203
39333 Zelva
pi_154598502
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 13:01 schreef FoXje het volgende:

[..]

Dus iedereen moet zich maar aanpassen aan de aso's.
Dat een wielrenner die sneller rijdt dan andere fietsers aso is, is niet meer dan jouw perceptie. En als je gewoon actief, dus niet zoals 99 procent van de fietsers passief, aan het verkeer deelneemt is er ook niets aan hand. Dan rij je niet halverwege op het fietspad zodat een snellere fietser er niet normaal langskan, maar gewoon zoveel mogelijk rechts. En als je met zijn tweeën naast elkaar rijdt wees dan gespitst, zoals iedere verkeersdeelnemer zou moeten doen, op geluiden, zoals dat van een bel, en maak dan gewoon normaal en direct plaats en ga vooral niet eerst omkijken wat er aan de hand is (ja, je hoort een bel, wat zou dat nou in godsnáám kunnen zijn :') ), want dat slaat totaal nergens op en is levensgevaarlijk. En als je afslaat, kijk dan gewoon eens om in vredesnaam of dat kan, of nog erger, denk niet dat je automatisch voorrang hebt/krijg als je je hand uitsteekt.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 15:30:23 #204
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154598516
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 15:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat een wielrenner die sneller rijdt dan andere fietsers aso is, is niet meer dan jouw perceptie. En als je gewoon actief, dus niet zoals 99 procent van de fietsers passief, aan het verkeer deelneemt is er ook niets aan hand. Dan rij je niet halverwege op het fietspad zodat een snellere fietser er niet normaal langskan, maar gewoon zoveel mogelijk rechts. En als je met zijn tweeën naast elkaar rijdt wees dan gespitst, zoals iedere verkeersdeelnemer zou moeten doen, op geluiden, zoals dat van een bel, en maak dan gewoon normaal en direct plaats en ga vooral niet eerst omkijken wat er aan de hand is (ja, je hoort een bel, wat zou dat nou in godsnáám kunnen zijn :') ), want dat slaat totaal nergens op en is levensgevaarlijk. En als je afslaat, kijk dan gewoon eens om in vredesnaam of dat kan, of nog erger, denk niet dat je automatisch voorrang hebt/krijg als je je hand uitsteekt.
Mijn perceptie, tuurlijk. Denk dat jij aan de drugs zit, met je rare verhaaltjes, dat is mijn perceptie.
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 24 juli 2015 @ 15:30:43 #205
39333 Zelva
pi_154598527
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 15:30 schreef FoXje het volgende:

[..]

Mijn perceptie, tuurlijk. Denk dat jij aan de drugs zit, met je rare verhaaltjes, dat is mijn perceptie.
De argumenten zijn op zie ik.

Sneller rijden dan 15 kilometer per uur staat niet gelijk aan asociaal. Punt.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 15:31:06 #206
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154598532
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 15:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Inderdaad. Tegen waanbeelden is niet op te argumenteren.
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 24 juli 2015 @ 15:54:08 #207
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154599155
quote:
En als je met zijn tweeën naast elkaar rijdt wees dan gespitst, zoals iedere verkeersdeelnemer zou moeten doen, op geluiden, zoals dat van een bel, en maak dan gewoon normaal en direct plaats en ga vooral niet eerst omkijken wat er aan de hand is.
Dit lijkt me uitermate van toepassing op groepen wielrenners die met z'n allen midden op de weg blijven fietsen zonder aan de kant te willen gaan.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 16:23:28 #208
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154600191
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:44 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Ik heb nu een grote herdershond dus kom wel aan genoeg beweging want die wil er ook uit op avontuur. En in de bossen en landweggetjes zijn geen fietsers haha. Wel soms mountainbikers trouwens. Maaar... Jij fietst hier aardig in de buurt lees ik. Fiets je ook wel es richting cranendonck? Haha misschien kom je die beruchte groep dan ook wel eens tegen... Of..... :D
Ik heb nog niet door Cranendonck gefietst, wel langs de andere kant van dat prachtige bos wat daar ligt. De abdij in jouw buurt trekt erg veel wielertoeristen, kom daar op een willekeurig moment en je ziet daar tig racefietsen staan. :)
Van Eindhoven naar die Abdij heb je een hele aardige route als je eenmaal het zuiden van de stad uit bent. Je kan gemakkelijk zien op de kaart hoe die route loopt, langs het groene.
#NoDAPL
  vrijdag 24 juli 2015 @ 16:30:48 #209
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154600410
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 15:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Sneller rijden dan 15 kilometer per uur staat niet gelijk aan asociaal. Punt.
Eh, wat, is 20 km/u, de normale snelheid voor iedereen die niet een klein kindje of hoogbejaard is, nu al te snel in sommige mensen hun fantasiewereld? Een mededeling aan hen, met alle respect: het is niet omdat jouw (niet op Zelva van toepassing dus) slecht is dat die van andere mensen eveneens slecht is. Ik kan volgen dat iemand de stelling inneemt dat je niet moet sporten op de openbare weg, ik vind het slecht beargumenteert aangezien fietsers veel trager zijn dan bepaalde motorvoertuigen, een veel lager gewicht hebben (relevant voor de impact bij een botsing) etc.
Stellen dat niemand harder zou moeten gaan dan de mensen die een slechte conditie hebben terwijl iemand die een goede conditie heeft met hetzelfde inspanningsniveau 25-30 km/u fiets als waarmee de mensen die een slechte conditie hebben 15 km/u fietsen (ik overdrijf helaas voor die laatste groep niet), dat gaat wel heel erg ver.
#NoDAPL
pi_154600498
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:51 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik rij zelf bromfiets en rem voor praktisch èlke inhaalactie, omdat fietsers niet verwachten dat ik met hoge snelheid aan kom rijden. Ik anticipeer dat zij mij niet horen aankomen, en ik pas mijn snelheid aan zodat er geen onveilige situaties ontstaan. Vervolgens gaan de fietsers in hun eigen tempo aan de kant. Het moet van beide kanten komen, dat anticiperen en aanpassen. O+ Zo hinder je elkaar nauwelijks en kan iedereen veilig en zonder ergernis zijn/haar weg vervolgen. ^O^
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 16:37:28 #211
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154600624
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 00:02 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Elke verstandige wielrenner die een beetje snel fietst is juist heel erg intensief met het overige verkeer bezig. Dat lijkt me evident. Doe je het niet dan krijg je binnen een paar weken tot een paar maanden een ongeluk, dat is een feit. Het kost trouwens tijd en ervaring om goed de fouten die andere weggebruikers maken op te leren vangen, ik raad mensen die net beginnen met wielrennen met klem aan om rustige buurten te kiezen waar weinig verkeer is.
#NoDAPL
  vrijdag 24 juli 2015 @ 16:43:50 #212
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154600852
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 16:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Elke verstandige wielrenner die een beetje snel fietst is juist heel erg intensief met het overige verkeer bezig.
Om ze uit te schelden, expres in de weg te blijven fietsen, middelvingers op te steken en op andere manieren te horken.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 16:53:20 #213
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154601179
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het gaat niet om anticiperen, het gaat om het je aan fundamentele regels houden zoals rechts fietsen en niet slingeren, dus niet met je telefoontje spelen terwijl je aan het fietsen bent en niet meer met je muziek (met crappy geluidskwaliteit :')) bezig zijn dan met het fietsen/rijden.
Het is blijkbaar niet voor iedereen duidelijk, een doorsnee wielrenner rijdt niet met 40 km/u door de binnenstad of door een bebouwde kom, je rijdt met zo'n snelheid op lange rechte stukken met een voldoende breed pad en met weinig kruisingen. Voor de kruispunten die je in dit overbolkte en te dicht bebouwde land tegenkomt rem je natuurlijk altijd voldoende af zodat je op tijd kan stoppen of veilig kan uitwijken (in het geval je voorrang hebt en een ander de wet overtreedt) indien het nodig is, hierbij is het gehoor een belangrijk hulpmiddel. Zolang mensen geen idiote dingen doen zoals links plakken, slingeren of met vier naast elkaar fietsen (wat strafbaar is) hoeft niemand te anticiperen op die wielrenner die hem inhaalt.

Los hiervan, de doorsnee wielrenner rijdt geen 40 km/u buiten een sprint, als jij die snelheid vasthoudt voor een langere periode (een uur) dan behoor je tot de snelste amateurwielrenners uit je regio. Het verschil in benodigde energie tussen 30 km/u en 40 km/u is ongeveer net zo groot als het verschil in benodigde energie tussen 0 km/u en 30 km/u, om over het verschil tussen 40 en 50 km/u nog maar te zwijgen.
https://bicycle4you.wordp(...)icycle-aerodynamics/
De zwarte lijn is voor een racefiets, 12-13 mijl/uur = 20 km/u, 25 m/u = 40 km/u
Horsepower is vergelijkbaar met een aantal watt wat een maat is voor een bepaalde hoeveelheid energie per seconde.
#NoDAPL
  vrijdag 24 juli 2015 @ 19:44:59 #214
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154605949
quote:

[..]

Dat zijn allemaal logische en vanzelfsprekende opmerkingen. Het is ongelofelijk dat er bijvoorbeeld mensen zijn die naar links afslaan zonder eerst over hun schouder te kijken, wielrenners doen dit met 30-40 km/u op een racefiets , voor gewone fietsers is het aanzienlijk gemakkelijker om dat te doen maar ze doen het niet.
1 kanttekening bij jouw verhaal, als sneller fietser wil je juist vaak niet helemaal rechts fietsen in verband onoverzichtelijke kruisingen, onoverzichtelijke bochten en geparkeerde auto's. Als je wat meer links fiets dan zie je eerder wat er dwars rechts is dan wanneer je stijf rechts fietst, minstens zo belangrijk is dat anderen jou ook eerder zien.
Dat er fietsers zijn die niet reageren op een bel, het is niet met woorden te beschrijven hoe onbegrijpelijk dat is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 15:30 schreef FoXje het volgende:

[..]

Ik ben het 100% met hem eens. Zit ik ook aan de drugs? :')
#NoDAPL
  zaterdag 25 juli 2015 @ 16:21:21 #215
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_154626872
pi_154627810
quote:
quote:
De 20-jarige man uit Roosendaal reed op de Lorentzstraat achteruit tegen het slachtoffer aan, waarna hij vooruit reed en nog eens achteruit over de fietser heen reed.
teh fuck :{
  zaterdag 25 juli 2015 @ 16:52:44 #217
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_154627902
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 16:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[..]

teh fuck :{
1 keer was inderdaad wel genoeg
  zaterdag 25 juli 2015 @ 16:57:40 #218
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154628018
quote:
Wat heeft dit nieuwsbericht met het topic te maken? Ik lees nergens dat het om een wielrenner gaat.
pi_154628028
Als het een wielrenner was dan is 2 keer pas genoeg
  zaterdag 25 juli 2015 @ 17:04:01 #220
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_154628151
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 16:57 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Wat heeft dit nieuwsbericht met het topic te maken? Ik lees nergens dat het om een wielrenner gaat.
in die Snuffelrat-compo zitten ook "gewone" fietsers.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 17:04:51 #221
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154628164
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:04 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

in die Snuffelrat-compo zitten ook "gewone" fietsers.
Dat klopt, al is ook een aanzienlijk deel in die filmpjes wielrenner. Dit bericht heeft zover ik kan zien niks met wielrennen te maken, daarom is het volledig offtopic.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 17:08:21 #222
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_154628235
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:04 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Dat klopt, al is ook een aanzienlijk deel in die filmpjes wielrenner. Dit bericht heeft zover ik kan zien niks met wielrennen te maken, daarom is het volledig offtopic.
ik wacht de uitspraak van de rechter af. Als ik weer vrij ben zal ik wel een wielrenner aanrijden, okè?
  zaterdag 25 juli 2015 @ 17:14:37 #223
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154628361
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:08 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

ik wacht de uitspraak van de rechter af. Als ik weer vrij ben zal ik wel een wielrenner aanrijden, okè?
Als het om een wielrenner gaat mag het in het topic, anders niet.
pi_154628648
Het filmpje in de OP echt :r En maar denken dat ze nog gelijk hebben ook _O-
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  zondag 9 augustus 2015 @ 02:59:31 #225
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_155036357
Weer een mooie deze:

http://www.dumpert.nl/med(...)ielerwedstrijd_.html

Zou vaker moeten gebeuren.
  zondag 9 augustus 2015 @ 16:10:54 #226
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_155047769
pi_155054791
quote:
Gedwongen opname en behandeling totdat hij weer eventueel veilig kan worden losgelaten in de maatschappij. Dat is de enige juiste maatregel bij iemand die zo gestoord is.
#NoDAPL
pi_155054868
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 02:59 schreef hmmmz het volgende:
Weer een mooie deze:

http://www.dumpert.nl/med(...)ielerwedstrijd_.html

Zou vaker moeten gebeuren.
Ja, geweldig, iets doen waarmee het risico op leed bij jezelf en bij anderen groot is. Wat een feest! :|W
Voor wie het nog niet heeft begrepen, als iemand in zo'n situatie hardhandig naar de grond zou gaan dan is het die debiel die oversteekt zonder uit zijn doppen te kijken en dit terwijl het afgesloten is. Die wielrenners zijn wel het een en ander gewend, die blijven op hun fiets zitten. Zij hebben een veel hogere kinetische energie. Bij een botsing zou waarschijnlijk die mountainbiker tegen de vlakte gaan. Die persoon is trouwens ook rijp voor een gedwongen opname.
#NoDAPL
  zondag 9 augustus 2015 @ 20:24:17 #229
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_155055096
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gedwongen opname en behandeling totdat hij weer eventueel veilig kan worden losgelaten in de maatschappij. Dat is de enige juiste maatregel bij iemand die zo gestoord is.
Daar staat nergens dat het over een wielrenner gaat. Dus niet relevant voor het topic.
pi_155055131
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:24 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Daar staat nergens dat het over een wielrenner gaat. Dus niet relevant voor het topic.
Dat mag jij vinden, voor mij is het voldoende relevant voor het topic omdat het over een fietser gaat.
#NoDAPL
  zondag 9 augustus 2015 @ 20:25:07 #231
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_155055132
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, geweldig, iets doen waarmee het risico op leed bij jezelf en bij anderen groot is.
Dat is precies wat wielrenners doen door zich vaak niet aan verkeersregels te houden.
  zondag 9 augustus 2015 @ 20:25:31 #232
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_155055151
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden, voor mij is het voldoende relevant voor het topic omdat het over een fietser gaat.
Nee, het is mijn klacht en die richt zich specifiek op wielrenners.
pi_155055836
Bram_van_Loon, de Jezus onder de wielrenners, als een van z'n maten een kind van een fiets zou trappen "want te langzaam, geen 50 km/u fietsen :') :')" en dat kind zou verzuipen in de sloot.
Dan nog treft de wielrenner geen blaam.
pi_155065720
Jaa wat een graf mongool die bram, fietst zeker Zn prostaat Kapot op z'n fietsje
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
pi_155087857
pi_155088169
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:12 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

filmpje van gisteren was leuker
http://www.dumpert.nl/med(...)enner_kopt_auto.html
Wat een mongool die motorrijders, midden op de weg stilstaan :X
  zaterdag 12 maart 2016 @ 13:51:36 #237
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_160611687

http://www.dumpert.nl/med(...)4/he_wielrenner.html

[ Bericht 16% gewijzigd door hmmmz op 13-03-2016 16:55:28 ]
pi_160612854
Je link doet het niet.
N A P O L I
C A M P A N I A
  zondag 13 maart 2016 @ 16:55:36 #239
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_160639364
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:06 schreef Aiciu het volgende:
Je link doet het niet.
nu wel?
pi_160643404
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 16:55 schreef hmmmz het volgende:

[..]

nu wel?
Ja, maar ik moet cookies accepteren :')
N A P O L I
C A M P A N I A
  zondag 13 maart 2016 @ 19:54:55 #241
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_160644391
  zondag 13 maart 2016 @ 20:13:33 #242
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_160644862
pi_160652214
Waarom houden ze dit soort evenementen niet op een circuit :?
We gaan toch ook niet de afsluit dijk afsluiten en dan F1 autos overheen laten jagen ;(

oplossing wielrenners van de weg af, lekker op een circuit, kan je doen wat je wil!
Interessant he ?
  zondag 13 maart 2016 @ 23:56:46 #244
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_160652340
fail
  zondag 13 maart 2016 @ 23:57:45 #245
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_160652359
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:50 schreef Zwolsboy het volgende:
Waarom houden ze dit soort evenementen niet op een circuit :?
We gaan toch ook niet de afsluit dijk afsluiten en dan F1 autos overheen laten jagen ;(

oplossing wielrenners van de weg af, lekker op een circuit, kan je doen wat je wil!
nee precies, dat doe je in het centrum dumpass

FOK!fotograaf zondag 13 maart 2016 @ 23:59:55 #246
145146 Andyy
pi_160652402
En
  maandag 14 maart 2016 @ 00:00:44 #247
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_160652420
quote:
3 seconden stoer doen en daarna je verantwoorden op het polittiebureau _O-
  dinsdag 5 april 2016 @ 18:30:04 #248
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_161200874
Net een hele reportage bij EenVandaag, groepje van die wielerterroristen die expres op de weg gaan fietsen terwijl er een fietspad naast ligt en het dan raar vinden dat er (tijdens het filmen van de reportage) een boze automobilist langsrijdt :')
  zondag 10 april 2016 @ 22:20:47 #249
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
  maandag 11 april 2016 @ 18:54:50 #250
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161354450
Jij hebt er nogal een obsessie mee hè? :)
Al die groepen verkeersdeelnemers die veel meer problemen veroorzaken op alle mogelijke manieren (veiligheid, milieu, lawaai, aantal) maar jouw focus blijft gericht op de wielrenners. In ieder geval zijn ze geen luie bromfietsbestuurdertokkies die het milieu vervuilen omdat ze niet willen fietsen of automobilisten die overal waar ze geen voorrang hebben voorrang nemen en doodleuk over het fietspad rijden of gewone fietsers die tegen het verkeer in fietsen zonder licht. ;)
Samen met de motorrijders behoren ze tot de groep verkeersdeelnemers die de minsten problemen veroorzaken voor de andere verkeersdeelnemers, natuurlijk heeft elke groep rotte appels maar het valt reuze mee.

quote:
Dat zijn geen wielrenners, dat zijn wielertoeristen, zoek het verschil eens op.
#NoDAPL
pi_161354470
quote:
Prima dat aso gedrag aangepakt wordt, maar wat is nou precies het probleem op dat filmpje?
  maandag 11 april 2016 @ 20:17:05 #252
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_161356908
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Prima dat aso gedrag aangepakt wordt, maar wat is nou precies het probleem op dat filmpje?
Wielrenners.
  maandag 11 april 2016 @ 20:18:13 #253
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_161356955
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat zijn geen wielrenners, dat zijn wielertoeristen, zoek het verschil eens op.
:')
Volgens de Van Dale zijn het gewoon wielrenners.
  maandag 11 april 2016 @ 20:36:33 #254
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161357709
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:18 schreef hmmmz het volgende:

[..]

:')
Volgens de Van Dale zijn het gewoon wielrenners.
Van Dale is bij mijn weten geen autoriteit in wielrennen. :')
Het is het verschil tussen mensen die de sport serieus beoefenen en mensen die 1 keer per week met een groepje vrienden gaan fietsen. Met dat laatste is natuurlijk niets mis (het is zelfs gezond) maar daar zitten meer mensen tussen die het minder nauw nemen met de regels, zoals ook voor alle groepen gewone verkeersdeelnemers geldt.
#NoDAPL
  maandag 11 april 2016 @ 20:45:02 #255
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_161358068
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Van Dale is bij mijn weten geen autoriteit in wielrennen. :')
Het is het verschil tussen mensen die de sport serieus beoefenen en mensen die 1 keer per week met een groepje vrienden gaan fietsen. Met dat laatste is natuurlijk niets mis (het is zelfs gezond) maar daar zitten meer mensen tussen die het minder nauw nemen met de regels, zoals ook voor alle groepen gewone verkeersdeelnemers geldt.
Wel een autoriteit op het gebied van de Nederlandse taal. Dus valt het gewoon binnen de definitie van wielrenners.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')