Dus iedereen moet zich maar aanpassen aan de aso's.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:51 schreef Zelva het volgende:
[..]
Verkeer ís anticiperen. Als je dat niet kan, of niet wilt, moet je thuis blijven.
Dat een wielrenner die sneller rijdt dan andere fietsers aso is, is niet meer dan jouw perceptie. En als je gewoon actief, dus niet zoals 99 procent van de fietsers passief, aan het verkeer deelneemt is er ook niets aan hand. Dan rij je niet halverwege op het fietspad zodat een snellere fietser er niet normaal langskan, maar gewoon zoveel mogelijk rechts. En als je met zijn tweeën naast elkaar rijdt wees dan gespitst, zoals iedere verkeersdeelnemer zou moeten doen, op geluiden, zoals dat van een bel, en maak dan gewoon normaal en direct plaats en ga vooral niet eerst omkijken wat er aan de hand is (ja, je hoort een bel, wat zou dat nou in godsnáám kunnen zijnquote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:01 schreef FoXje het volgende:
[..]
Dus iedereen moet zich maar aanpassen aan de aso's.
Mijn perceptie, tuurlijk. Denk dat jij aan de drugs zit, met je rare verhaaltjes, dat is mijn perceptie.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat een wielrenner die sneller rijdt dan andere fietsers aso is, is niet meer dan jouw perceptie. En als je gewoon actief, dus niet zoals 99 procent van de fietsers passief, aan het verkeer deelneemt is er ook niets aan hand. Dan rij je niet halverwege op het fietspad zodat een snellere fietser er niet normaal langskan, maar gewoon zoveel mogelijk rechts. En als je met zijn tweeën naast elkaar rijdt wees dan gespitst, zoals iedere verkeersdeelnemer zou moeten doen, op geluiden, zoals dat van een bel, en maak dan gewoon normaal en direct plaats en ga vooral niet eerst omkijken wat er aan de hand is (ja, je hoort een bel, wat zou dat nou in godsnáám kunnen zijn), want dat slaat totaal nergens op en is levensgevaarlijk. En als je afslaat, kijk dan gewoon eens om in vredesnaam of dat kan, of nog erger, denk niet dat je automatisch voorrang hebt/krijg als je je hand uitsteekt.
De argumenten zijn op zie ik.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:30 schreef FoXje het volgende:
[..]
Mijn perceptie, tuurlijk. Denk dat jij aan de drugs zit, met je rare verhaaltjes, dat is mijn perceptie.
Dit lijkt me uitermate van toepassing op groepen wielrenners die met z'n allen midden op de weg blijven fietsen zonder aan de kant te willen gaan.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:29 schreef Zelva het volgende:
En als je met zijn tweeën naast elkaar rijdt wees dan gespitst, zoals iedere verkeersdeelnemer zou moeten doen, op geluiden, zoals dat van een bel, en maak dan gewoon normaal en direct plaats en ga vooral niet eerst omkijken wat er aan de hand is.
Ik heb nog niet door Cranendonck gefietst, wel langs de andere kant van dat prachtige bos wat daar ligt. De abdij in jouw buurt trekt erg veel wielertoeristen, kom daar op een willekeurig moment en je ziet daar tig racefietsen staan.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:44 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Ik heb nu een grote herdershond dus kom wel aan genoeg beweging want die wil er ook uit op avontuur. En in de bossen en landweggetjes zijn geen fietsers haha. Wel soms mountainbikers trouwens. Maaar... Jij fietst hier aardig in de buurt lees ik. Fiets je ook wel es richting cranendonck? Haha misschien kom je die beruchte groep dan ook wel eens tegen... Of.....
Eh, wat, is 20 km/u, de normale snelheid voor iedereen die niet een klein kindje of hoogbejaard is, nu al te snel in sommige mensen hun fantasiewereld? Een mededeling aan hen, met alle respect: het is niet omdat jouw (niet op Zelva van toepassing dus) slecht is dat die van andere mensen eveneens slecht is. Ik kan volgen dat iemand de stelling inneemt dat je niet moet sporten op de openbare weg, ik vind het slecht beargumenteert aangezien fietsers veel trager zijn dan bepaalde motorvoertuigen, een veel lager gewicht hebben (relevant voor de impact bij een botsing) etc.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
De argumenten zijn op zie ik.
Sneller rijden dan 15 kilometer per uur staat niet gelijk aan asociaal. Punt.
Ik rij zelf bromfiets en rem voor praktisch èlke inhaalactie, omdat fietsers niet verwachten dat ik met hoge snelheid aan kom rijden. Ik anticipeer dat zij mij niet horen aankomen, en ik pas mijn snelheid aan zodat er geen onveilige situaties ontstaan. Vervolgens gaan de fietsers in hun eigen tempo aan de kant. Het moet van beide kanten komen, dat anticiperen en aanpassen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:51 schreef Zelva het volgende:
[..]
Verkeer ís anticiperen. Als je dat niet kan, of niet wilt, moet je thuis blijven.
Elke verstandige wielrenner die een beetje snel fietst is juist heel erg intensief met het overige verkeer bezig. Dat lijkt me evident. Doe je het niet dan krijg je binnen een paar weken tot een paar maanden een ongeluk, dat is een feit. Het kost trouwens tijd en ervaring om goed de fouten die andere weggebruikers maken op te leren vangen, ik raad mensen die net beginnen met wielrennen met klem aan om rustige buurten te kiezen waar weinig verkeer is.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:02 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat lijkt me een goede tip voor de gemiddelde wielrenner.
Om ze uit te schelden, expres in de weg te blijven fietsen, middelvingers op te steken en op andere manieren te horken.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Elke verstandige wielrenner die een beetje snel fietst is juist heel erg intensief met het overige verkeer bezig.
Het gaat niet om anticiperen, het gaat om het je aan fundamentele regels houden zoals rechts fietsen en niet slingeren, dus niet met je telefoontje spelen terwijl je aan het fietsen bent en niet meer met je muziek (met crappy geluidskwaliteitquote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:03 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen of iedereen moet anticiperen op mensen die met 40 km/uur over het fietspad sjezen.
Dat zijn allemaal logische en vanzelfsprekende opmerkingen. Het is ongelofelijk dat er bijvoorbeeld mensen zijn die naar links afslaan zonder eerst over hun schouder te kijken, wielrenners doen dit met 30-40 km/u op een racefiets , voor gewone fietsers is het aanzienlijk gemakkelijker om dat te doen maar ze doen het niet.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat een wielrenner die sneller rijdt dan andere fietsers aso is, is niet meer dan jouw perceptie. En als je gewoon actief, dus niet zoals 99 procent van de fietsers passief, aan het verkeer deelneemt is er ook niets aan hand. Dan rij je niet halverwege op het fietspad zodat een snellere fietser er niet normaal langskan, maar gewoon zoveel mogelijk rechts. En als je met zijn tweeën naast elkaar rijdt wees dan gespitst, zoals iedere verkeersdeelnemer zou moeten doen, op geluiden, zoals dat van een bel, en maak dan gewoon normaal en direct plaats en ga vooral niet eerst omkijken wat er aan de hand is (ja, je hoort een bel, wat zou dat nou in godsnáám kunnen zijn), want dat slaat totaal nergens op en is levensgevaarlijk. En als je afslaat, kijk dan gewoon eens om in vredesnaam of dat kan, of nog erger, denk niet dat je automatisch voorrang hebt/krijg als je je hand uitsteekt.
Ik ben het 100% met hem eens. Zit ik ook aan de drugs?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:30 schreef FoXje het volgende:
[..]
Mijn perceptie, tuurlijk. Denk dat jij aan de drugs zit, met je rare verhaaltjes, dat is mijn perceptie.
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:21 schreef BabeWatcher het volgende:
Man rijdt opzettelijk over fietser heen
teh fuckquote:De 20-jarige man uit Roosendaal reed op de Lorentzstraat achteruit tegen het slachtoffer aan, waarna hij vooruit reed en nog eens achteruit over de fietser heen reed.
1 keer was inderdaad wel genoegquote:
Wat heeft dit nieuwsbericht met het topic te maken? Ik lees nergens dat het om een wielrenner gaat.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:21 schreef BabeWatcher het volgende:
in die Snuffelrat-compo zitten ook "gewone" fietsers.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:57 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Wat heeft dit nieuwsbericht met het topic te maken? Ik lees nergens dat het om een wielrenner gaat.
Dat klopt, al is ook een aanzienlijk deel in die filmpjes wielrenner. Dit bericht heeft zover ik kan zien niks met wielrennen te maken, daarom is het volledig offtopic.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:04 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
in die Snuffelrat-compo zitten ook "gewone" fietsers.
ik wacht de uitspraak van de rechter af. Als ik weer vrij ben zal ik wel een wielrenner aanrijden, okè?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:04 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat klopt, al is ook een aanzienlijk deel in die filmpjes wielrenner. Dit bericht heeft zover ik kan zien niks met wielrennen te maken, daarom is het volledig offtopic.
Als het om een wielrenner gaat mag het in het topic, anders niet.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:08 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
ik wacht de uitspraak van de rechter af. Als ik weer vrij ben zal ik wel een wielrenner aanrijden, okè?
Gedwongen opname en behandeling totdat hij weer eventueel veilig kan worden losgelaten in de maatschappij. Dat is de enige juiste maatregel bij iemand die zo gestoord is.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:21 schreef BabeWatcher het volgende:
Ja, geweldig, iets doen waarmee het risico op leed bij jezelf en bij anderen groot is. Wat een feest!quote:Op zondag 9 augustus 2015 02:59 schreef hmmmz het volgende:
Weer een mooie deze:
http://www.dumpert.nl/med(...)ielerwedstrijd_.html
Zou vaker moeten gebeuren.
Daar staat nergens dat het over een wielrenner gaat. Dus niet relevant voor het topic.quote:Op zondag 9 augustus 2015 20:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gedwongen opname en behandeling totdat hij weer eventueel veilig kan worden losgelaten in de maatschappij. Dat is de enige juiste maatregel bij iemand die zo gestoord is.
Dat mag jij vinden, voor mij is het voldoende relevant voor het topic omdat het over een fietser gaat.quote:Op zondag 9 augustus 2015 20:24 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Daar staat nergens dat het over een wielrenner gaat. Dus niet relevant voor het topic.
Dat is precies wat wielrenners doen door zich vaak niet aan verkeersregels te houden.quote:Op zondag 9 augustus 2015 20:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, geweldig, iets doen waarmee het risico op leed bij jezelf en bij anderen groot is.
Nee, het is mijn klacht en die richt zich specifiek op wielrenners.quote:Op zondag 9 augustus 2015 20:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, voor mij is het voldoende relevant voor het topic omdat het over een fietser gaat.
filmpje van gisteren was leukerquote:Op zondag 9 augustus 2015 16:10 schreef hmmmz het volgende:
Weer zo'n gekke apaat
http://www.dumpert.nl/med(...)elend_op_de_weg.html
Wat een mongool die motorrijders, midden op de weg stilstaanquote:Op maandag 10 augustus 2015 19:12 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
filmpje van gisteren was leuker
http://www.dumpert.nl/med(...)enner_kopt_auto.html
nee precies, dat doe je in het centrum dumpassquote:Op zondag 13 maart 2016 23:50 schreef Zwolsboy het volgende:
Waarom houden ze dit soort evenementen niet op een circuit![]()
We gaan toch ook niet de afsluit dijk afsluiten en dan F1 autos overheen laten jagen![]()
oplossing wielrenners van de weg af, lekker op een circuit, kan je doen wat je wil!
Dat zijn geen wielrenners, dat zijn wielertoeristen, zoek het verschil eens op.quote:
Wielrenners.quote:Op maandag 11 april 2016 18:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Prima dat aso gedrag aangepakt wordt, maar wat is nou precies het probleem op dat filmpje?
quote:Op maandag 11 april 2016 18:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat zijn geen wielrenners, dat zijn wielertoeristen, zoek het verschil eens op.
Van Dale is bij mijn weten geen autoriteit in wielrennen.quote:Op maandag 11 april 2016 20:18 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Volgens de Van Dale zijn het gewoon wielrenners.
Wel een autoriteit op het gebied van de Nederlandse taal. Dus valt het gewoon binnen de definitie van wielrenners.quote:Op maandag 11 april 2016 20:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Van Dale is bij mijn weten geen autoriteit in wielrennen.
Het is het verschil tussen mensen die de sport serieus beoefenen en mensen die 1 keer per week met een groepje vrienden gaan fietsen. Met dat laatste is natuurlijk niets mis (het is zelfs gezond) maar daar zitten meer mensen tussen die het minder nauw nemen met de regels, zoals ook voor alle groepen gewone verkeersdeelnemers geldt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |