Het filmpje begint al slecht met een aso-niet-wielrenner die moeilijk doet over het afgezet zijn bij een officiële en door de gemeente goedgekeurde wedstrijd. Als je daarmee start dan ben je al je geloofwaardigheid inzake dit onderwerp kwijt.quote:
Wielrennen met carnaval vergelijkenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het filmpje begint al slecht met een aso-niet-wielrenner die moeilijk doet over het afgezet zijn bij een officiële en door de gemeente goedgekeurde wedstrijd. Als je daarmee start dan ben je al je geloofwaardigheid inzake dit onderwerp kwijt.
Toch gek dat ik nooit mensen hoor klagen over het afgezet zijn bij carnaval, daar moest ik eerder in het jaar fors door omlopen, vanwege een optocht met zatte mensen die al gepasseerd was of nog moest passeren en die zich hooguit in wandeltempo verplaatst. Selectieve verontwaardiging.
Ik heb een leuk ideetje, waarom voeren we niet de autoloze zondag in, dan kunnen we op die dag de wedstrijden doen. Het verbetert sterk de leefbaarheid van de stad en het stimuleert mensen om te bewegen, dat is dus goed voor de maatschappij.![]()
Ik zou niet durven. Beter lezen maat.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:09 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Wielrennen met carnaval vergelijken_!!!
Verontwaardiging bij een wielrenevenement met een carnavalsevenement vergelijkenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zou niet durven. Beter lezen maat.
Jij leest nog steeds slecht. Ik gaf aan dat bepaalde mensen - in dit geval lijken daar veel antisporters tussen te zitten, vroeger hadden ze een hekel aan joggers, nu aan wielrenners - selectief verontwaardigd zijn over die afzetting. Bij een carnavalsoptocht van dronken mensen die zich met 3 km/u verplaatsen klagen ze niet ook al duurt het nog een half uur voordat die optocht daar komt of is die een half uur eerder daar al geweest, bij een wielrenevenement klagen ze wel.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:12 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Verontwaardiging bij een wielrenevenement met een carnavalsevenement vergelijken_!!!
Ik begrijp dat heel goed en verbaas me daar totaal niet over.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij leest nog steeds slecht. Ik gaf aan dat bepaalde mensen - in dit geval lijken daar veel antisporters tussen te zitten, vroeger hadden ze een hekel aan joggers, nu aan wielrenners - selectief verontwaardigd zijn over die afzetting. Bij een carnavalsoptocht van dronken mensen die zich met 3 km/u verplaatsen klagen ze niet ook al duurt het nog een half uur voordat die optocht daar komt of is die een half uur eerder daar al geweest, bij een wielrenevenement klagen ze wel.
De mysteries van het menselijke brein.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:50 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik begrijp dat heel goed en verbaas me daar totaal niet over.
Zonder auto's mag je ineens wel wedstrijden houden op de openbare weg? Zullen de voetgangers leuk vinden. Nee, echt een topidee.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb een leuk ideetje, waarom voeren we niet de autoloze zondag in, dan kunnen we op die dag de wedstrijden doen. Het verbetert sterk de leefbaarheid van de stad en het stimuleert mensen om te bewegen, dat is dus goed voor de maatschappij.
Blijkt wel weer dat wielrenners alleen aan zichzelf denken.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 13:31 schreef OEM het volgende:
[..]
Zonder auto's mag je ineens wel wedstrijden houden op de openbare weg? Zullen de voetgangers leuk vinden. Nee, echt een topidee.
Uiteraard blijven de wegen afgezet voor die voetgangers gedurende de tijd dat er wielrenners voorbij komen. Niemand klaagt erover bij een marathon of bij een zottenoptocht maar bij wielrennen zou het ineens een probleem zijn? Die antisporters toch, eerst waren de joggers hun mikpunt van spot, jaloers als ze waren op hun betere gezondheid, nu zijn de wielrenners het.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 13:31 schreef OEM het volgende:
[..]
Zonder auto's mag je ineens wel wedstrijden houden op de openbare weg? Zullen de voetgangers leuk vinden. Nee, echt een topidee.
Nee, ik duid graag gedachtenkronkels die mensen hebben.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:19 schreef Pap89 het volgende:
Je neemt het pro-wielrenner zijn wel erg serieus
Elke zondag de halve stad afzetten? Dat maakt het een stuk leefbaarder ja. En allemaal op kosten van de maatschappij neem ik aan? Nee, topideetje hoor.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Uiteraard blijven de wegen afgezet voor die voetgangers gedurende de tijd dat er wielrenners voorbij komen.
Blijkt wel weer dat wielrenners alleen aan zichzelf denken.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:28 schreef OEM het volgende:
[..]
Elke zondag de halve stad afzetten? Dat maakt het een stuk leefbaarder ja. En allemaal op kosten van de maatschappij neem ik aan? Nee, topideetje hoor.
Dit.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 13:31 schreef OEM het volgende:
[..]
Zonder auto's mag je ineens wel wedstrijden houden op de openbare weg? Zullen de voetgangers leuk vinden. Nee, echt een topidee.
Ja sommige mensen sporen wel, anderen sporen niet. Ook dat is de samenleving.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, ik duid graag gedachtenkronkels die mensen hebben.
Ik zie ze al schelden en tegen de zijkant van een inhalende ambulance meppen.quote:Op zondag 12 juli 2015 10:50 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dit.
Verder: ziekenauto's, brandweer, politie. Moeten die dan ook maar achter aansluiten en met 30-40 km/h naar het rampgebied tuffen?
Wielrenners moet je gewoon keihard overrijden.
Boete is zeer terecht. Je moet waar dat kan op de fietsstrook fietsen. Hij fietst er niet op dus een boete. Als er af en toe obstakels op de fietsstrook staan dan fiets je daar voorzichtig omheen om daarna weer zo snel mogelijk op de fietsstrook te gaan fietsen.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als we toch bezig zijn met filmpjes...
Hij had een stuntman kunnen worden.
Je slaat de plank mis Bram van Loon.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uiteraard blijven de wegen afgezet voor die voetgangers gedurende de tijd dat er wielrenners voorbij komen. Niemand klaagt erover bij een marathon of bij een zottenoptocht maar bij wielrennen zou het ineens een probleem zijn? Die antisporters toch, eerst waren de joggers hun mikpunt van spot, jaloers als ze waren op hun betere gezondheid, nu zijn de wielrenners het.
Samenleven, het is niet altijd gemakkelijk voor iedereen.
Omdat jij dat wil?quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:43 schreef FoXje het volgende:
Ga lekker wielrennen ergens op een afgesloten baan. Niemand last van elkaar.
Idd!quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:43 schreef FoXje het volgende:
Ga lekker wielrennen ergens op een afgesloten baan. Niemand last van elkaar. Ik ga toch ook niet voetballen op de A2.
Niet omdat ik dat wil, omdat de openbare weg niet voor sport is. Wanneer heb jij voor de laatste keer iemand op de openbare weg zien basketballen?quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat jij dat wil?
Moeilijk hè, het concept dat de openbare weg van en voor iedereen is en dat de verkeersregels het toch echt toestaan dat je fietst op de openbare weg. Wat is het toch vervelend dat koning automobilist nog wat meer fietsers in zijn weg krijgt. [ afbeelding ]
Als 1 groep geweerd moet worden van de openbare weg dan zijn het de bromfietsbestuurders:
- grootste risicogroep qua verkeersongelukken
- relatief het meest vervuilend (een tweetakt is nog vervuilender dan een bestelbus)
- totaal zinloos gezien de alternatieven (fiets, elektrische fiets, motor, auto)
Je mag daar wel fietsen, maar niet het pad claimen omdat je te zwaar bent, een dure lichte fiets hebt, en zo iedereen weg wilt jagen. En dat zijn 90% van de wielrenners die ik iedere dag tegenkom. Zelfs een fietsbel hebben ze niet op hun dure fiets.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:21 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Idd!
Het is niet alsof je als fietser op een fietspad of zijkant van de weg mag fietsen. Wie denken ze wel niet dat ze zijn!?
Dus zware mensen jagen mensen weg?quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:23 schreef FoXje het volgende:
[..]
Je mag daar wel fietsen, maar niet het pad claimen omdat je te zwaar bent, een dure lichte fiets hebt, en zo iedereen weg wilt jagen. En dat zijn 90% van de wielrenners die ik iedere dag tegenkom. Zelfs een fietsbel hebben ze niet op hun dure fiets.
Er zullen vast ook normale wielrenners zijn. Maar bijna allemaal rijden ze aso, rijden ze oude mensen, kleine kinderen van de weg, nemen hele weg in beslag, etc. Ga dan op een baan rijden, dan heb je zelf van al die andere mensen ook geen last.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:29 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dus zware mensen jagen mensen weg?
Volgens mij zou de wereld beter af zijn als iedereen zich niet continu zo druk zou maken. Ben nog nooit geschrokken of weggejaagd door een wielrenner, heb ze weleens de ruimte gegeven om langs te gaan. Als ik zelf fiets doen genoeg mensen hetzelfde.
Je hebt ze echter die bij het zien van een wielrenner compleet in anger mode schieten. Hierbij versta ik; uitschelden, afsnijden, overdreven toeteren, met scheurende banden vlak voor je optrekken. Kan me niet voorstellen dat dat ook gebeurt bij twee blonde dames die breder, slingerender en onoplettender fietsen.
Je bent smaller dan, en rijdt langzamer dan een bromfiets en de meeste snorfietsen in de realiteit. Daarnaast ben je stukken wendbaarder en is je eventuele impact lager. Is wat anders dan over de snelheidslimiet rijden toch?quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:30 schreef FoXje het volgende:
[..]
Er zullen vast ook normale wielrenners zijn. Maar bijna allemaal rijden ze aso, rijden ze oude mensen, kleine kinderen van de weg, nemen hele weg in beslag, etc. Ga dan op een baan rijden, dan heb je zelf van al die andere mensen ook geen last.
Als ik 200 wil rijden ga ik ook naar een circuit.
In je eentje wel ja. Maar ik zie nooit wielrenners alleen (zelden). Meestal is het een groep.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je bent smaller dan, en rijdt langzamer dan een bromfiets en de meeste snorfietsen in de realiteit. Daarnaast ben je stukken wendbaarder en is je eventuele impact lager. Is wat anders dan over de snelheidslimiet rijden toch?
1. Ik ben er zelf een voorstander van om een bel te gebruiken. Helaas blijken de meeste mensen daar slecht op te reageren, ze reageren er pas op als je belt van een kleine afstand en dan is het te laat.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:22 schreef naiipajiiau het volgende:
Wielrenners zijn agressief. Toen ik nog veel fietste (zonder koptelefoon of wat dan ook op). Kwamen ze vaak in een groep en schreeuwde ze altijd "aan de kaaaant aan de kant!!!" terwijl ik daar alleen fietste.
Ik ben er vrij zeker van dat ze dat niet verwachtten.quote:Wat verwachten ze nou dat ik afstap en in de berm ga? Echt niet!
Overdrijf jij nu niet? Ik weet uit ervaring dat mensen heel erg slecht zijn in het inschatten van de zijdelingse afstand omdat mensen zichzelf voor de gek houden. Hoe hoger de snelheid is waarmee inhaalt hoe korter de ingehaalde de zijdelingse afstand inschat. Ik maakte het eerder in de week zelf nog mee, ik haalde met een zijdelingse afstand van ongeveer 30 cm. een voetganger in die van de andere kant op het fietspad liep (langs een kanaal, daar is geen stoep), ze keek alsof ik rakelings langs haar ging terwijl de afstand zeer veilig was, enkel omdat de snelheid ietsie hoger was. Perceptie. Misschien heeft het er ook mee te maken dat mensen het niet verwachten? Ze zijn een slakkensnelheid van 15-20 km/u gewend, als die snelheid ineens 30-60 km/u (het laatste bij een sprint) is...quote:Maar ze kwamen dan zo kort langs me dat ze bijna met dat gare stuur aan mn jas bleven haken.
Ik geloof dat jij dat gevoel hebt maar dat komt nooit voor. Als ze dat zouden willen dan zou jij in de berm terecht komen.quote:Ze drukken je van het fietspad althans dat proberen ze!
Vanaf waar vind jij het een groep eigenlijk?quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:33 schreef FoXje het volgende:
[..]
In je eentje wel ja. Maar ik zie nooit wielrenners alleen (zelden). Meestal is het een groep.
Ja, dat ze dat durven en ermee weg denken te komen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:21 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Idd!
Het is niet alsof je als fietser op een fietspad of zijkant van de weg mag fietsen. Wie denken ze wel niet dat ze zijn!?
Volgens welk wetsartikel?quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:22 schreef FoXje het volgende:
[..]
Niet omdat ik dat wil, omdat de openbare weg niet voor sport is.
Geen. Het lijkt mij niet slim om op een 80 km weg te gaan voetballen.Maar daar is waarschijnlijk geen wet voor.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens welk wetsartikel?
Newsflash: fietsers verplaatsen zich met een lagere snelheid dan automobilisten en motorrijders. Ja, zelfs de beste fietsers.
Hoe is het voetballen op een provinciale weg te vergelijken met het fietsen op de plaats van de weg die hiervoor dient?quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:39 schreef FoXje het volgende:
[..]
Geen. Het lijkt mij niet slim om op een 80 km weg te gaan voetballen.Maar daar is waarschijnlijk geen wet voor.
Leuke theorie, maar als er 5 fietsers naast elkaar fietsen op een 80 km weg, met auto's uit 2 richtingen, en een apart fietspad voor de trage fietsers, is dat dan veilig?quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe is het voetballen op een provinciale weg te vergelijken met het fietsen op de plaats van de weg die hiervoor dient?
Nog een newsflash (zie de aanvulling van mijn vorige reactie), als fietsers harder fietsen op een weg die gedeeld wordt met automobilisten (er ligt nu eenmaal niet overal een fietspad) dan is het snelheidsverschil met de automobilisten lager waardoor het veiliger wordt.
Ik verzin natuurlijk allesquote:Op donderdag 23 juli 2015 15:46 schreef Fretwork het volgende:
Omdat is geen antwoord krijg:
Ik zie bij al mijn ritten veel wielrenners, zelf fiets ik met 1-4 personen, maximaal twee breed. We houden allemaal een strakke lijn en zijn ons bewust van onze positie.
Vind je dat een groep, zo ja, vind je dat irritant en gevaarlijk?
Van de mensen die ik tegen kom tijdens zo'n rit rijden de meeste alleen, een aantal met 2-4. Grote groepen kom ik echt amper tegen. Het is mij dan ook een raadsel hoe jij aan je schatting kom, Fox...
Goed inhoudelijk op ingegaan, dat kan ik waarderenquote:Op donderdag 23 juli 2015 15:47 schreef FoXje het volgende:
[..]
Ik verzin natuurlijk allesSucces met je 'groep' en ik hoop dat jij niet zo'n wielrenner bent die iedereen irriteert.
Geen zin meer in.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Goed inhoudelijk op ingegaan, dat kan ik waarderen
Jij praat poep.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:23 schreef FoXje het volgende:
[..]
Je mag daar wel fietsen, maar niet het pad claimen omdat je te zwaar bent, een dure lichte fiets hebt, en zo iedereen weg wilt jagen. En dat zijn 90% van de wielrenners die ik iedere dag tegenkom. Zelfs een fietsbel hebben ze niet op hun dure fiets.
Hier gaat het al fout, ik heb buiten een wedstrijd op een afgezette weg nog nooit gezien dat 5 wielrenners naast elkaar fietsen. De gebruikelijke regel is dat je met maximaal 2 man naast elkaar fietst.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:41 schreef FoXje het volgende:
[..]
Leuke theorie, maar als er 5 fietsers naast elkaar fietsen
Wat dacht je er van om gewoon even te remmen en op een langzame snelheid om de fietser heen te gaan. In plaats van als een bezetene gaan bellen (en schreeuwen) om er daarna op volle snelheid langs te gaan.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
1. Ik ben er zelf een voorstander van om een bel te gebruiken. Helaas blijken de meeste mensen daar slecht op te reageren, ze reageren er pas op als je belt van een kleine afstand en dan is het te laat.
Sinds wanneer neem je met twee wielrenners heel de weg in beslag? Wat jij waarschijnlijk bedoelt is dat jij hen niet rakelings kan inhalen omdat er verkeer van de andere kant komt. Ja, dat is nu net de bedoeling, daarom is het veiliger om met twee man op zo'n gedeelde weg te fietsen dan met 1 man breed, in het laatste geval halen ze je wel rakelings in terwijl er ook een auto van de andere kant komt, of erger, terwijl er een bus of tractor van de andere kant komt.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:56 schreef GekkePoes het volgende:
Ik vind het zo jammer dat ze niet altijd even vriendelijk achterelkaar gaan fietsen als ze buiten wedstrijd verband een hele weg in beslag nemen
Waarom rem je niet gewoon een beetje bij?quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
2. Het klopt dat de meeste wielrenners geen bel hebben. Ik vind het niet verstandig. Dat je die voor een wedstrijd van je fiets haalt is logisch maar voor een training op de openbare weg hoort die er op te zitten. Ze hebben daar prima bellen voor. Helaas blijkt een bel wel weinig effectief te zijn omdat veel mensen er slecht op reageren. Ze schatten in dat ze nog heel erg veel tijd hebben terwijl dat niet zo is omdat de afstand nog groot is op het moment dat je belt, waarom ze niet gewoon meteen even rechts houden of achter elkaar gaan fietsen (fietspad voor 2 fietsers breed) is voor mij een raadsel maar het gebeurt veel. Voor de duidelijkheid, ik verwacht niet dat mensen binnen een halve seconde reageren of zo, ik bel ruim op tijd (een afstand van honderden meters).
Ik had het niet over twee. Er fietsen hier altijd een groepje van 10 bij mij in de buurt. en die gaan dan met 4 of 5 naast elkaar op die smalle landweggetjes. En die reageren altijd erg aggeresief, ook als je ze tegemoet rijd.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Sinds wanneer neem je met twee wielrenners heel de weg in beslag? Wat jij waarschijnlijk bedoelt is dat jij hen niet rakelings kan inhalen omdat er verkeer van de andere kant komt. Ja, dat is nu net de bedoeling, daarom is het veiliger om met twee man op zo'n gedeelde weg te fietsen dan met 1 man breed, in het laatste geval halen ze je wel rakelings in terwijl er ook een auto van de andere kant komt, of erger, terwijl er een bus of tractor van de andere kant komt.
Ik kan me voorstellen dat jij het vervelend vindt dat je eventjes moet wachten met in te halen maar guess what, dat hoort bij het verkeer, dat moeten die wielrenners ook vaak doen bij gewone fietsers en auto's die in de weg staan. Ja, ook auto's, binnen de bebouwde kom komt dat regelmatig voor.
Wat heb jij toch tegen een minder lage snelheid? Het is geen sport meer als je steeds honderden meters lang 15-20 km/u moet fietsen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:59 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Wat dacht je er van om gewoon even te remmen en op een langzame snelheid om de fietser heen te gaan.
Dat zijn dan duidelijk wielertoeristen en geen wielrenners.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:01 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik had het niet over twee. Er fietsen hier altijd een groepje van 10 bij mij in de buurt. en die gaan dan met 4 of 5 naast elkaar op die smalle landweggetjes. En die reageren altijd erg aggeresief, ook als je ze tegemoet rijd.
Dat is rekening houden met andere weggebruikers. Net zoals jij verwacht dat automobilisten dat ook op deze manier bij wielrenners doen. Als je vrij baan wil racen ga je naar een daarvoor bestemde plek toe.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat heb jij toch tegen een minder lage snelheid? Het is geen sport meer als je steeds honderden meters lang 15-20 km/u moet fietsen.
Dat doe ik dan ook altijd door op honderden meters afstand al te bellen. Vaak gaat dat goed maar als die persoon of personen daar niet op reageren dan kan ik er weinig aan doen, of dat het nu is doordat ze het negeren of doordat ze naar muziek luisteren of met een telefoontje aan het spelen zijn. Ik bedank zelfs mensen die eventjes achter elkaar zijn gaan fietsen, dat is hoffelijker dan wat 99% van de verkeersdeelnemers doet, nietwaar?quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:03 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat is rekening houden met andere weggebruikers.
Ik ben zelfs zo hoffelijk dat ik anderen totaal niet irriteer door me met een racefiets op de weg te bevinden.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook altijd door op honderden meters afstand al te bellen. Vaak gaat dat goed maar als die persoon of personen daar niet op reageren dan kan ik er weinig aan doen. Ik bedank zelfs mensen die eventjes achter elkaar zijn gaan fietsen, dat is hoffelijker dan wat 99% van de verkeersdeelnemers doet, nietwaar?
Doe jij dat?
Ja dat zijn dus wielertoeristen, en dan dure pakjes aan, helmen van een duur merk, en dan na 20 km bij een terras in de schaduw gaan zitten met een capuchino en appelgebak met slagroom.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[quote]Op donderdag 23 juli 2015 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zijn dan duidelijk wielertoeristen en geen wielrenners.
Ken jij dat verschil?
Wielertoeristen: een vriendengroepje wat samen een racefiets heeft gekocht en 1 keer per week tot 1 keer per maand eens met de vriendengroep gaat fietsen.
Wielrenners: mensen die het als sport doen, die een paar keer per week trainen en doorgaans ook lid zijn van een wielrenclub.
In geval van nood doe ik het, niet als ik er langs kan. Waarom niet? Omdat ik aan het sporten ben en omdat ik er alles aan doe om mensen ruim op tijd te verwittigen zodat ze op hun gemak kunnen reageren (zelfs als ze 80 jaar oud zijn). Ik neem hier alle marge die de ander zich kan wensen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:00 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Waarom rem je niet gewoon een beetje bij?
Precies, dat heeft niets met wielrenners te maken.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:06 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ja dat zijn dus wielertoeristen, en dan dure pakjes aan, helmen van een duur merk, en dan na 20 km bij een terras in de schaduw gaan zitten met een capuchino en appelgebak met slagroom.
Sporten op de openbare wegquote:Op donderdag 23 juli 2015 16:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In geval van nood doe ik het, niet als ik er langs kan. Waarom niet? Omdat ik aan het sporten ben en omdat ik er alles aan doe om mensen ruim op tijd te verwittigen zodat ze op hun gemak kunnen reageren (zelfs als ze 80 jaar oud zijn). Ik neem hier alle marge die de ander zich kan wensen.
quote:
quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens welk wetsartikel?
Newsflash: fietsers verplaatsen zich met een lagere snelheid dan automobilisten en motorrijders. Ja, zelfs de beste fietsers. Meten met twee maten en zo. Als een motor dat doet is het ok maar oh wee als je het op eigen kracht doet, dat moeten we niet hebben!
Ik betwijfel ten zeerste dat jij andere mensen niet irriteert ergert als weggebruiker.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:05 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik ben zelfs zo hoffelijk dat ik anderen totaal niet irriteer door me met een racefiets op de weg te bevinden.
Nee nooit, ik ben altijd voorbeeldig in het verkeer. Haalde er op de basisschool ook hele hoge punten voor.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik betwijfel ten zeerste dat jij andere mensen niet irriteert ergert als weggebruiker.
In de reacties op het stuk van Pascal Cuijpers bleek dat toerfietsers en wielrenners zich (net als iedereen) graag serieus genomen voelen. Laat ik daarom serieus zijn: je kunt niet koersen op de openbare weg. Voor wie langzaam fietst of wandelt, is het schrikken om plotseling gepasseerd te worden door een geluidloze figuur op een fiets. Of, wanneer je zoals mijn familielid in een rolstoel zit en dus geen kant op kunt, kan het nogal bedreigend lijken als een clubje fietsers je tegemoet stormt, om pas op het allerlaatste moment een zwieper opzij te maken, zodat zo min mogelijk van de ideale lijn wordt afgeweken. Laat mij nog serieuzer zijn: uw ideale lijn is niet die van mijn familielid. Uw plezier is hem tot last, en brengt hem mogelijk zelfs in gevaar – want wie zegt mij dat vermoeide renner vier of vijf in de groep ook nog lucide genoeg is om op tijd opzij te sturen?quote:
Dat klopt, mensen reageren anders op een wielrenner dan op een gewone fietser die exact hetzelfde fietst. Ik weet dat omdat ik ook wel eens met tragere snelheden fiets op mijn racefiets wanneer ik de man met de hamer ben tegen gekomen. Je fietst hetzelfde als dat je zou doen op je stadsfiets maar je moet nog steeds alerter reageren omdat andere weggebruikers anders reageren.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:29 schreef Fretwork het volgende:
Je hebt ze echter die bij het zien van een wielrenner compleet in anger mode schieten. Hierbij versta ik; uitschelden, afsnijden, overdreven toeteren, met scheurende banden vlak voor je optrekken.
Ook dat klopt. Bellen gaat in meer dan de helft van de gevallen goed maar in aanzienlijk minder dan 80% van de gevallen. Dat roepen is gewoon om te verwittigen, het is niet agressief maar zo wordt het wel ervaren door sommige mensen.quote:Je bent hoe dan ook de lul... Geen bel, dan horen ze je niet. Bel, dan horen sommigen je niet, anderen reageren boos. Roepen, dan ben je agressief...
Het is best een aardig stukje en demagogisch gezien is het een knap staaltje (de suggestie door die 8 jaar er bij te halenquote:Op donderdag 23 juli 2015 16:17 schreef hmmmz het volgende:
[..]
In de reacties op het stuk van Pascal Cuijpers bleek dat toerfietsers en wielrenners zich (net als iedereen) graag serieus genomen voelen. Laat ik daarom serieus zijn: je kunt niet koersen op de openbare weg. Voor wie langzaam fietst of wandelt, is het schrikken om plotseling gepasseerd te worden door een geluidloze figuur op een fiets. Of, wanneer je zoals mijn familielid in een rolstoel zit en dus geen kant op kunt, kan het nogal bedreigend lijken als een clubje fietsers je tegemoet stormt, om pas op het allerlaatste moment een zwieper opzij te maken, zodat zo min mogelijk van de ideale lijn wordt afgeweken. Laat mij nog serieuzer zijn: uw ideale lijn is niet die van mijn familielid. Uw plezier is hem tot last, en brengt hem mogelijk zelfs in gevaar – want wie zegt mij dat vermoeide renner vier of vijf in de groep ook nog lucide genoeg is om op tijd opzij te sturen?
Ooit werd ik als achtjarige samen met mijn buurjongen bij de overbuurman geroepen. Wij hadden drie jaar lang tegen de blinde muur aan de zijkant van zijn garage gevoetbald, maar dat moest nu afgelopen zijn. Wij schoten te hard, ons spel was sport geworden en sport, aldus de overbuurman, hoorde niet thuis op straat, maar op het voetbalveld. Later sloten zich andere buren bij hem aan, zodat we verbannen werden van ons pleintje en voortaan ons heil moesten zoeken op het verderop gelegen veldje.
Wij waren destijds onze buren tot last. En net als wielrenners nu, reageerden ook wij verontwaardigd: de straat was van iedereen, waar moesten we dan terecht en wij waren toch niet de enigen die overlast veroorzaakten, enzovoort.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-op-de-openbare-weg/
Ik weet niet waar jij fietst, maar hier in Brabant is het in het weekend behoorlijk druk met gewone normale recreatiefietsers. Die fietsen op de fietspaden tussen de uitgestrekte landelijke gemeentes. De weekendwielrenners en weekendwielrengroepjes proberen daar zo snel mogelijk tussendoor te crossen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is best een aardig stukje en demagogisch gezien is het een knap staaltje (de suggestie door die 8 jaar er bij te halen) maar de vergelijking gaat krom aangezien wielrenners niet daar fietsen waar er veel mensen zijn, ze zoeken juist de plaatsen op waar er weinig mensen zijn. Normale wielrenners althans. Wielrenners haten dorpskernen, pleintjes, woonwijken etc. (als ze op de fiets zitten
), daar willen ze niet doorheen. Soms moet je helaas maar dat wil je niet! Wielrenners wille op lange rechte wegen fietsen waar er weinig kruispunten zijn en waar er weinig verkeersdeelnemers zijn. Bijv. langs kanalen, daar kom je 1 keer per kilometer iemand tegen die je moet inhalen terwijl het fietspad breed genoeg is. Uitgestrekte landelijke gemeentes zijn ook erg populair, hetzelfde verhaal: weinig mensen, brede wegen, weinig kruispunten. Dat is waar wielrenners fietsen. Om daar te geraken moeten ze eventjes uit hun drukke buurt vertrekken en soms moet je eventjes door een dorpskern wat in de weg ligt tussen twee geschikte plaatsen.
Terzijde, hadden ze in jouw buurt geen trapveldje? Verstandige gemeentes/dorpjes leggen dat aan zodat de kinderen daar lekker kunnen voetballen. Kinderen blij, volwassenen blij.
Voor mij hetzelfde, ik ben op de laatste 500-1000 kilometer 1 keer een grote groep tegengekomen (een groepstraining van een wielrenclub), voor de rest steeds 1-4 en dit op een route waarvan een groot stuk populair is bij de wielrenners in de buurt (ik kom er elke rit een flink aantal tegen, ongeacht op wat voor tijdstip ik fiets, variërend van recreatief ontspannend tot getalenteerd en volle bak). Bij die groepstrainingen van wielrenclubs heb je weinig te vrezen, daar gelden strenge regels.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:46 schreef Fretwork het volgende:
Van de mensen die ik tegen kom tijdens zo'n rit rijden de meeste alleen, een aantal met 2-4. Grote groepen kom ik echt amper tegen. Het is mij dan ook een raadsel hoe jij aan je schatting kom, Fox...
Dat klopt, daar horen ze toch ook te fietsen? Jij zegt het zelf ("uitgestrekte landelijke"), dit zijn de plaatsen waar er veel ruimte is terwijl er een lage verkeersdichtheid is. Ik heb al aangegeven waar ik fiets: langs kanalen en in landelijke gemeentes waar er een lage verkeersdensiteit is, een voorbeeld van het laatste vind je ten zuidwesten van Eindhoven (bijvoorbeeld Vessem, een omgeving die bij uitstek geschikt is voor een groep wielrenners).quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:33 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij fietst, maar hier in Brabant is het in het weekend behoorlijk druk met gewone normale recreatiefietsers. Die fietsen op de fietspaden tussen de uitgestrekte landelijke gemeentes.
Ik train op alle dagen van de week, het is maar net hoe het uitkomt, per week train ik minstens 3 keer. Mijn trainingen variëren van kort (iets meer dan 60 km.) en intensief (30-40 km/u) tot lang (100+) en rustig (25-30 km/u). Dit als ik solo fiets.quote:De weekendwielrenners en weekendwielrengroepjes proberen daar zo snel mogelijk tussendoor te crossen.
Ik denk dat jij geen serieuze wielrenner zal tegenkomen die het niet met je eens is dat je niet met meer dan 2 man naast elkaar moet fietsen. Dat wil niet zeggen dat je beter 1 man breed fietst want dat is vaak juist minder veilig.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:47 schreef Pap89 het volgende:
Wielrenners die breder dan 2 man fietsen op de dijken hier in de buurt, zijn hun nog niet ingedaalde balletjes niet waard in ieder geval.
Ik zeg dat het uitgestrekt landelijke in het weekend absoluut geen lage verkeersdichtheid heeft op de fietspaden.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat klopt, daar horen ze toch ook te fietsen? Jij zegt het zelf ("uitgestrekte landelijke"), dit zijn de plaatsen waar er veel ruimte is terwijl er een lage verkeersdichtheid is. Ik heb al aangegeven waar ik fiets: langs kanalen en in landelijke gemeentes waar er een lage verkeersdensiteit is, een voorbeeld van het laatste vind je ten zuidwesten van Eindhoven (bijvoorbeeld Vessem, een omgeving die bij uitstek geschikt is voor een groep wielrenners).
Ga eens in Vessem kijken, op eender welke dag. Een zeer geschikte plaats om te fiesten, op het fietspad en op de rijbaan (waar er geen fietspad ligt). Ga eens kijken naar het kanaal tussen Best en Tilburg en de Welschapse Dijk etc. die tussen Eindhoven en Best ligt. Doe dit op een fiets! Je zal inzien dat dit plaatsen zijn waar je prima kan fietsen zonder dat anderen er last van hebben als je niets raars doet. Fiets eens van Eindhoven naar Valkenswaard en vervolgens verder naar het zuiden naar de Abdij van Cisterciënzers.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:51 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik zeg dat het uitgestrekt landelijke in het weekend absoluut geen lage verkeersdichtheid heeft op de fietspaden.
Ik weet prima hoe het het uitgestrekt landelijke in de dorpen rond Tilburg eruit ziet in het weekend. Vol met fietsers.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ga eens in Vessem kijken, op eender welke dag. Een zeer geschikte plaats om te fiesten, op het fietspad en op de rijbaan (waar er geen fietspad ligt). Ga eens kijken naar het kanaal tussen Best en Tilburg en de Welschapse Dijk etc. die tussen Eindhoven en Best ligt. Doe dit op een fiets! Je zal inzien dat dit plaatsen zijn waar je prima kan fietsen zonder dat anderen er last van hebben als je niets raars doet.
Een groot deel van de omgeving van Tilburg (Moergestel, Hilvarenbeek en al die andere dorpjes) is helaas niet erg fietsvriendelijk, dat is een sta in de weg bij een verder fietsvriendelijke troute. Moergestel is zo'n dorpje waar ik mijn ruimte op de weg neem als ik er snel doorheen rijd, daar op de buitenste strook rijden als fietser is zelfmoord.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:55 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik weet prima hoe het in het uitgestrekt landelijke in de dorpen rond Tilburg eruit ziet in het weekend. Vol met fietsers.
Het is wel degelijk fietsvriendelijk, daarom fietsen er ook zo veel mensen in het weekend tussen die dorpen. Het is niet fietsvriendelijk voor wielrenners die er met een noodgang tussendoor moeten.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een groot deel van de omgeving van Tilburg (Moergestel, Hilvarenbeek en al die andere dorpjes) is helaas niet erg fietsvriendelijk, dat is een sta in de weg bij een verder fietsvriendelijke troute.
Nee, het is gewoon niet fietsvriendelijk. Veel slechte wegen (klinkers of erger nog, kasseien), dorpskernen die niet of moeilijk te mijden zijn, veel kruispunten. Als je de buurt daar kent dan zal je vast wel met een fietsvriendelijke route kunnen komen (dwars op het kanaal vanuit Hilvarenbeek heb je een aardig fietspad maar dat is maar een paar kilometer groot dus daar ben je niet erg vet mee) maar grosso modo is de directe omgeving van Tilburg een sta in de weg als je een rondje Eindhoven-Tilburg wil fietsen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:58 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Het is wel degelijk fietsvriendelijk, daarom fietsen er ook zo veel mensen in het weekend tussen die dorpen. Het is niet fietsvriendelijk voor wielrenners die er met een noodgang tussendoor moeten.
Er zijn duizenden mensen in het weekend op de fiets onderweg tussen die dorpjes. Het is wel fietsvriendelijk. Het is niet fietsvriendelijk voor wielrenners, dat is wat anders. Overal fietspaden naast de provinciale wegen en zelfs een Bels lijntje van Tilburg naar Turnhout.quote:Op donderdag 23 juli 2015 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon niet fietsvriendelijk. Veel slechte wegen (klinkers of erger nog, kasseien), dorpskernen die niet of moeilijk te mijden zijn, veel kruispunten. Als je de buurt daar kent dan zal je vast wel met een fietsvriendelijke route kunnen komen (dwars op het kanaal vanuit Hilvarenbeek heb je een aardig fietspad maar dat is maar een paar kilometer groot dus daar ben je niet erg vet mee) maar grosso modo is de directe omgeving van Tilburg een sta in de weg als je een rondje Eindhoven-Tilburg wil fietsen.
Jij meet weer met twee maten: "noodgang" terwijl je 30-40 km/u rijdt en met de auto veel harder rijdt.
Je kan trouwens met de beste wil van de wereld Moergestel niet fietsvriendelijk noemen. Een dorpskern waar er niet eens een afgelegen fietspad is, waar de fietssuggestiestrook met de bochten meeloopt (handig als je rechtdoor wil), waar auto's aan de zijkant van de weg staan geparkeerd en waar kruispunten onoverzichtelijk zijn tenzij je iets meer links fietst.
Geen wielrenner (of andere sportieve fietser) gaat vlak langs geparkeerde auto's rijden als hij een beetje ervaring heeft. Er hoeft maar 1 keer iemand de deur te openen terwijl je er langs rijdt en je hebt een ernstig ongeluk.
Mensen moeten nu eenmaal van A naar B, dat maakt het niet minder fietsonvriendelijk.quote:Op donderdag 23 juli 2015 17:11 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Er zijn duizenden mensen in het weekend op de fiets onderweg tussen die dorpjes. Het is wel fietsvriendelijk. Het is niet fietsvriendelijk voor wielrenners, dat is wat anders.
Met die mensen bedoel ik gewoon de fiets recreanten die in het weekend lekker op hun gemakje een stukje door het Brabantse land willen fietsen, naar een ander dorpje, even op het terrasje zitten en dan weer terug. Als het lekker weer is zijn de fietspaden er vol van.quote:Op donderdag 23 juli 2015 17:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mensen moeten nu eenmaal van A naar B, dat maakt het niet minder fietsonvriendelijk.
Ik heb het over de nabije omgeving van Tilburg, een straal van ongeveer 10 kilometer.
Ik fiets nu nooit meer omdat ik vandaag de dag dagelijks een heel andere route afreis die veel langer is. Waardoor ik nu met de auto ga. Ik heb dit niet overdreven. Ik fiets nooit in het midden al moet ik wel zeggen dat het fietspad daar door het bos enorm slecht is door boomwortels. Waardoor je soms de kuilen en breuken in het asfalt moet ontwijken. Er zijn zeker ook nette wielrenners, sommigen bedanken je zelfs. Maar deze specifieke groep kwam ik altijd daar tegen. Elke keer weer zo onaardig en schreeuwerig. Met velen en dan vlak langs je af omdat ze half half bijna met zn 3en in dat groepje naast mij willen passeren. Altijd ouwe kerels zeker 50+ en ouder. Standaard boos op de vervelend jeugd die niet hun tempo fietst misschien ook wel. Ik heb ook wel eens van die dudes ingehaald op mn roestige gazelle als ze later ineens weer in tempo gehalveerd waren. Ik heb echt heel veel gefietst... Maar nu inderdaad nooit meer. Mountainbikers vind ik vaak wat sympatieker.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
1. Ik ben er zelf een voorstander van om een bel te gebruiken. Helaas blijken de meeste mensen daar slecht op te reageren, ze reageren er pas op als je belt van een kleine afstand en dan is het te laat.
2. 99 op 100 keer is wat de persoon in kwestie als agressief ervaart helemaal niet agressief. De mensen waarschuwen zodat je weet dat je wordt ingehaald. Waar reageer je alerter op? Een zacht rustig stemmetje (leuk voor mediteren, weinig effectief in dit geval) of dat geluid.
3. Als jij dit zo vaak meemaakte dan zal jij vast heel erg hebben geslingerd of belachelijk ver links hebben gefietst.
[..]
Ik ben er vrij zeker van dat ze dat niet verwachtten.
Ze n waarschijnlijk gewoon dat jij eventjes rechts fietste zodat ze er veilig langs konden. Dat heeft er ook mee te maken dat als een van hen valt dat de persoon die daar achter zit ook al snel valt, je mijdt elk risico voor zo ver dat mogelijk is.
[..]
Overdrijf jij nu niet? Ik weet uit ervaring dat mensen heel erg slecht zijn in het inschatten van de zijdelingse afstand omdat mensen zichzelf voor de gek houden. Hoe hoger de snelheid is waarmee inhaalt hoe korter de ingehaalde de zijdelingse afstand inschat. Ik maakte het eerder in de week zelf nog mee, ik haalde met een zijdelingse afstand van ongeveer 30 cm. een voetganger in die van de andere kant op het fietspad liep (langs een kanaal, daar is geen stoep), ze keek alsof ik rakelings langs haar ging terwijl de afstand zeer veilig was, enkel omdat de snelheid ietsie hoger was. Perceptie. Misschien heeft het er ook mee te maken dat mensen het niet verwachten? Ze zijn een slakkensnelheid van 15-20 km/u gewend, als die snelheid ineens 30-60 km/u (het laatste bij een sprint) is...
[..]
Ik geloof dat jij dat gevoel hebt maar dat komt nooit voor. Als ze dat zouden willen dan zou jij in de berm terecht komen.
Maar eh, even iets anders, waarom fiets jij nooit meer?
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 23 juli 2015 17:15 schreef naiipajiiau het volgende:
Mountainbikers vind ik vaak wat sympatieker.
Ik vind het jammer voor jou dat je gestopt bent met je per fiets te verplaatsen. Het is hartstikke goed voor je gezondheid om dat wel te doen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 17:15 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Ik fiets nu nooit meer omdat ik vandaag de dag dagelijks een heel andere route afreis die veel langer is. Waardoor ik nu met de auto ga. Ik heb dit niet overdreven. Ik fiets nooit in het midden al moet ik wel zeggen dat het fietspad daar door het bos enorm slecht is door boomwortels. Waardoor je soms de kuilen en breuken in het asfalt moet ontwijken. Er zijn zeker ook nette wielrenners, sommigen bedanken je zelfs. Maar deze specifieke groep kwam ik altijd daar tegen. Elke keer weer zo onaardig en schreeuwerig. Met velen en dan vlak langs je af omdat ze half half bijna met zn 3en in dat groepje naast mij willen passeren. Altijd ouwe kerels zeker 50+ en ouder. Standaard boos op de vervelend jeugd die niet hun tempo fietst misschien ook wel. Ik heb ook wel eens van die dudes ingehaald op mn roestige gazelle als ze later ineens weer in tempo gehalveerd waren. Ik heb echt heel veel gefietst... Maar nu inderdaad nooit meer. Mountainbikers vind ik vaak wat sympatieker.
Ik had eerder op de dag weer twee leuke voorbeelden:quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:29 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dus zware mensen jagen mensen weg?
Volgens mij zou de wereld beter af zijn als iedereen zich niet continu zo druk zou maken. Ben nog nooit geschrokken of weggejaagd door een wielrenner, heb ze weleens de ruimte gegeven om langs te gaan. Als ik zelf fiets doen genoeg mensen hetzelfde.
Je hebt ze echter die bij het zien van een wielrenner compleet in anger mode schieten. Hierbij versta ik; uitschelden, afsnijden, overdreven toeteren, met scheurende banden vlak voor je optrekken. Kan me niet voorstellen dat dat ook gebeurt bij twee blonde dames die breder, slingerender en onoplettender fietsen.
Je bent hoe dan ook de lul... Geen bel, dan horen ze je niet. Bel, dan horen sommigen je niet, anderen reageren boos. Roepen, dan ben je agressief...
Anticiperen. De verkeerssituatie goed inschatten en alvast wat remmen. Je zag het blijkbaar allemaal voor je gebeuren, dan kan je beter zo veel mogelijk vaart minderen ipv 'let op' roepen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
- een knul van middelbare leeftijd die gedag zei tegen zijn maatjes op het terras en naar hen keek terwijl hij begon te fietsen. Zoals voor iedereen geldt kan ook hij niet twee niet-automatische taken tegelijkertijd verrichten, ook al denkt bijna iedere Nederlander dat hij/zij Superman is. Hij fietste met een hoek van 45 graden ten opzichte van de rijbaan en hij kwam dan ook volledig links (rechts voor mij uit). Ik riep dus maar voor de zekerheid met een felle stem "let op!". Een scheldkanonnade dat ik van hem kreeg. Damned if you do, damned if you don't. Wat moet ik dan doen, met volle kracht en gierende banden remmen en wachten totdat meneer zijn aandacht weer op het verkeer richt? Het risico nemen dat ik botst? Bellen? (ik heb een bel, dat heeft op zo'n moment weinig zin zoals jij weet)
Bron?quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:22 schreef FoXje het volgende:
[..]
Niet omdat ik dat wil, omdat de openbare weg niet voor sport is.
Als je daar van schrikt, hoor je simpelweg niet, ik herhaal, niet thuis op de openbare weg. Dan ben je een gevaar voor iedereen. Als je niet met het verkeer bezig wilt zijn, moet je je ook niet in het verkeer begeven.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:17 schreef hmmmz het volgende:
Voor wie langzaam fietst of wandelt, is het schrikken om plotseling gepasseerd te worden door een geluidloze figuur op een fiets.
Dat lijkt me een goede tip voor de gemiddelde wielrenner.quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:46 schreef Zelva het volgende:
Als je niet met het verkeer bezig wilt zijn, moet je je ook niet in het verkeer begeven.
Dit.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:02 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat lijkt me een goede tip voor de gemiddelde wielrenner.
Je kunt je ook afvragen of iedereen moet anticiperen op mensen die met 40 km/uur over het fietspad sjezen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:46 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als je daar van schrikt, hoor je simpelweg niet, ik herhaal, niet thuis op de openbare weg. Dan ben je een gevaar voor iedereen. Als je niet met het verkeer bezig wilt zijn, moet je je ook niet in het verkeer begeven.
Ik heb nu een grote herdershond dus kom wel aan genoeg beweging want die wil er ook uit op avontuur. En in de bossen en landweggetjes zijn geen fietsers haha. Wel soms mountainbikers trouwens. Maaar... Jij fietst hier aardig in de buurt lees ik. Fiets je ook wel es richting cranendonck? Haha misschien kom je die beruchte groep dan ook wel eens tegen... Of.....quote:Op donderdag 23 juli 2015 21:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind het jammer voor jou dat je gestopt bent met je per fiets te verplaatsen. Het is hartstikke goed voor je gezondheid om dat wel te doen.
Verkeer ís anticiperen. Als je dat niet kan, of niet wilt, moet je thuis blijven.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:03 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen of iedereen moet anticiperen op mensen die met 40 km/uur over het fietspad sjezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |