abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154507876
Wielrenners zijn agressief. Toen ik nog veel fietste (zonder koptelefoon of wat dan ook op). Kwamen ze vaak in een groep en schreeuwde ze altijd "aan de kaaaant aan de kant!!!" terwijl ik daar alleen fietste. Wat verwachten ze nou dat ik afstap en in de berm ga? Echt niet! Maar ze kwamen dan zo kort langs me dat ze bijna met dat gare stuur aan mn jas bleven haken. En maar schreeuwen. Ik heb ook wel eens ruzie met ze gehad omdat sommige niet eens bellen. Of enig geluid maken en je hoort ze niet altijd goed. Ze zijn zo asociaal hier... Ze drukken je van het fietspad althans dat proberen ze!
  dinsdag 21 juli 2015 @ 11:15:37 #127
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_154508782
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 14:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Uiteraard blijven de wegen afgezet voor die voetgangers gedurende de tijd dat er wielrenners voorbij komen. Niemand klaagt erover bij een marathon of bij een zottenoptocht maar bij wielrennen zou het ineens een probleem zijn? Die antisporters toch, eerst waren de joggers hun mikpunt van spot, jaloers als ze waren op hun betere gezondheid, nu zijn de wielrenners het. :')
Samenleven, het is niet altijd gemakkelijk voor iedereen.
Je slaat de plank mis Bram van Loon.
Carnavalsoptochten (bijvoorbeeld) zijn een georganiseerd evenement, compleet met de benodigde info vooraf, borden en afzettingen. Men weet als weggebruiker waar hij/zij aan toe is en kan daar op anticiperen.

Jouw ploegje wielrenners duikt ongevraagd op, neemt hele wegen in beslag en heeft schijt aan andere weggebruikers, en dat alles omdat er een ''tijd'' gehaald moet worden.
En dat je, zoals je zelf aangeeft, rustige wegen met weinig verkeer opzoekt maakt geen zak uit !
Je hindert nog steeds andere weggebruikers, om nog maar te zwijgen over de gewone fietsers die door jullie luidkeels schreeuwend benaderd worden omdat ze aan de kant moeten.
Zoals jullie je storen aan de ''langzame'' fietsers op het fietspad, storen automobilisten zich aan jullie. Het is gewoon strontvervelend als je ergens 80 km/u mag rijden en er zit een groepje wielrenners voor je met 40 km/u, die je als je claxonneert of compleet negeren of ze schelden je verrot. En als klap op de vuurpijl krijg je bij het inhalen een klap tegen je auto cadeau.
Alleen maar vanwege de ''tijd'' die dit groepje in het hoofd heeft.

Ik zou zeggen: pas je aan !
  donderdag 23 juli 2015 @ 10:43:03 #128
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154561421
Ga lekker wielrennen ergens op een afgesloten baan. Niemand last van elkaar. Ik ga toch ook niet voetballen op de A2.
opgezegd@fok.nl
pi_154568819
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:43 schreef FoXje het volgende:
Ga lekker wielrennen ergens op een afgesloten baan. Niemand last van elkaar.
Omdat jij dat wil? :')
Moeilijk hè, het concept dat de openbare weg van en voor iedereen is en dat de verkeersregels het toch echt toestaan dat je fietst op de openbare weg. Wat is het toch vervelend dat koning automobilist nog wat meer fietsers in zijn weg krijgt.
Als 1 groep geweerd moet worden van de openbare weg dan zijn het de bromfietsbestuurders:
- grootste risicogroep qua verkeersongelukken
- relatief het meest vervuilend (een tweetakt is nog vervuilender dan een bestelbus)
- totaal zinloos gezien de alternatieven (fiets, elektrische fiets, motor, auto)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:21:58 #130
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_154568920
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:43 schreef FoXje het volgende:
Ga lekker wielrennen ergens op een afgesloten baan. Niemand last van elkaar. Ik ga toch ook niet voetballen op de A2.
Idd!
Het is niet alsof je als fietser op een fietspad of zijkant van de weg mag fietsen. Wie denken ze wel niet dat ze zijn!?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:22:15 #131
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154568924
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat jij dat wil? :')
Moeilijk hè, het concept dat de openbare weg van en voor iedereen is en dat de verkeersregels het toch echt toestaan dat je fietst op de openbare weg. Wat is het toch vervelend dat koning automobilist nog wat meer fietsers in zijn weg krijgt. [ afbeelding ]
Als 1 groep geweerd moet worden van de openbare weg dan zijn het de bromfietsbestuurders:
- grootste risicogroep qua verkeersongelukken
- relatief het meest vervuilend (een tweetakt is nog vervuilender dan een bestelbus)
- totaal zinloos gezien de alternatieven (fiets, elektrische fiets, motor, auto)
Niet omdat ik dat wil, omdat de openbare weg niet voor sport is. Wanneer heb jij voor de laatste keer iemand op de openbare weg zien basketballen?
opgezegd@fok.nl
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:23:11 #132
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154568947
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:21 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Idd!
Het is niet alsof je als fietser op een fietspad of zijkant van de weg mag fietsen. Wie denken ze wel niet dat ze zijn!?
Je mag daar wel fietsen, maar niet het pad claimen omdat je te zwaar bent, een dure lichte fiets hebt, en zo iedereen weg wilt jagen. En dat zijn 90% van de wielrenners die ik iedere dag tegenkom. Zelfs een fietsbel hebben ze niet op hun dure fiets.
opgezegd@fok.nl
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:29:08 #133
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_154569123
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:23 schreef FoXje het volgende:

[..]

Je mag daar wel fietsen, maar niet het pad claimen omdat je te zwaar bent, een dure lichte fiets hebt, en zo iedereen weg wilt jagen. En dat zijn 90% van de wielrenners die ik iedere dag tegenkom. Zelfs een fietsbel hebben ze niet op hun dure fiets.
Dus zware mensen jagen mensen weg?

Volgens mij zou de wereld beter af zijn als iedereen zich niet continu zo druk zou maken. Ben nog nooit geschrokken of weggejaagd door een wielrenner, heb ze weleens de ruimte gegeven om langs te gaan. Als ik zelf fiets doen genoeg mensen hetzelfde.

Je hebt ze echter die bij het zien van een wielrenner compleet in anger mode schieten. Hierbij versta ik; uitschelden, afsnijden, overdreven toeteren, met scheurende banden vlak voor je optrekken. Kan me niet voorstellen dat dat ook gebeurt bij twee blonde dames die breder, slingerender en onoplettender fietsen.

Je bent hoe dan ook de lul... Geen bel, dan horen ze je niet. Bel, dan horen sommigen je niet, anderen reageren boos. Roepen, dan ben je agressief...
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:30:29 #134
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154569178
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:29 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Dus zware mensen jagen mensen weg?

Volgens mij zou de wereld beter af zijn als iedereen zich niet continu zo druk zou maken. Ben nog nooit geschrokken of weggejaagd door een wielrenner, heb ze weleens de ruimte gegeven om langs te gaan. Als ik zelf fiets doen genoeg mensen hetzelfde.

Je hebt ze echter die bij het zien van een wielrenner compleet in anger mode schieten. Hierbij versta ik; uitschelden, afsnijden, overdreven toeteren, met scheurende banden vlak voor je optrekken. Kan me niet voorstellen dat dat ook gebeurt bij twee blonde dames die breder, slingerender en onoplettender fietsen.
Er zullen vast ook normale wielrenners zijn. Maar bijna allemaal rijden ze aso, rijden ze oude mensen, kleine kinderen van de weg, nemen hele weg in beslag, etc. Ga dan op een baan rijden, dan heb je zelf van al die andere mensen ook geen last.

Als ik 200 wil rijden ga ik ook naar een circuit.
opgezegd@fok.nl
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:32:44 #135
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_154569249
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:30 schreef FoXje het volgende:

[..]

Er zullen vast ook normale wielrenners zijn. Maar bijna allemaal rijden ze aso, rijden ze oude mensen, kleine kinderen van de weg, nemen hele weg in beslag, etc. Ga dan op een baan rijden, dan heb je zelf van al die andere mensen ook geen last.

Als ik 200 wil rijden ga ik ook naar een circuit.
Je bent smaller dan, en rijdt langzamer dan een bromfiets en de meeste snorfietsen in de realiteit. Daarnaast ben je stukken wendbaarder en is je eventuele impact lager. Is wat anders dan over de snelheidslimiet rijden toch?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:33:34 #136
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154569279
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:32 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Je bent smaller dan, en rijdt langzamer dan een bromfiets en de meeste snorfietsen in de realiteit. Daarnaast ben je stukken wendbaarder en is je eventuele impact lager. Is wat anders dan over de snelheidslimiet rijden toch?
In je eentje wel ja. Maar ik zie nooit wielrenners alleen (zelden). Meestal is het een groep.
opgezegd@fok.nl
pi_154569306
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 10:22 schreef naiipajiiau het volgende:
Wielrenners zijn agressief. Toen ik nog veel fietste (zonder koptelefoon of wat dan ook op). Kwamen ze vaak in een groep en schreeuwde ze altijd "aan de kaaaant aan de kant!!!" terwijl ik daar alleen fietste.
1. Ik ben er zelf een voorstander van om een bel te gebruiken. Helaas blijken de meeste mensen daar slecht op te reageren, ze reageren er pas op als je belt van een kleine afstand en dan is het te laat.

2. 99 op 100 keer is wat de persoon in kwestie als agressief ervaart helemaal niet agressief. De mensen waarschuwen zodat je weet dat je wordt ingehaald. Waar reageer je alerter op? Een zacht rustig stemmetje (leuk voor mediteren, weinig effectief in dit geval) of dat geluid.

3. Als jij dit zo vaak meemaakte dan zal jij vast heel erg hebben geslingerd of belachelijk ver links hebben gefietst.

quote:
Wat verwachten ze nou dat ik afstap en in de berm ga? Echt niet!
Ik ben er vrij zeker van dat ze dat niet verwachtten. :)
Ze wouden waarschijnlijk gewoon dat jij eventjes rechts fietste zodat ze er veilig langs konden. Dat heeft er ook mee te maken dat als een van hen valt dat de persoon die daar achter zit ook al snel valt, je mijdt elk risico voor zo ver dat mogelijk is.

quote:
Maar ze kwamen dan zo kort langs me dat ze bijna met dat gare stuur aan mn jas bleven haken.
Overdrijf jij nu niet? Ik weet uit ervaring dat mensen heel erg slecht zijn in het inschatten van de zijdelingse afstand omdat mensen zichzelf voor de gek houden. Hoe hoger de snelheid is waarmee inhaalt hoe korter de ingehaalde de zijdelingse afstand inschat. Ik maakte het eerder in de week zelf nog mee, ik haalde met een zijdelingse afstand van ongeveer 30 cm. een voetganger in die van de andere kant op het fietspad liep (langs een kanaal, daar is geen stoep), ze keek alsof ik rakelings langs haar ging terwijl de afstand zeer veilig was, enkel omdat de snelheid ietsie hoger was. Perceptie. Misschien heeft het er ook mee te maken dat mensen het niet verwachten? Ze zijn een slakkensnelheid van 15-20 km/u gewend, als die snelheid ineens 30-60 km/u (het laatste bij een sprint) is...

quote:
Ze drukken je van het fietspad althans dat proberen ze!
Ik geloof dat jij dat gevoel hebt maar dat komt nooit voor. Als ze dat zouden willen dan zou jij in de berm terecht komen. ;)


Maar eh, even iets anders, waarom fiets jij nooit meer? :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:35:44 #138
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_154569346
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:33 schreef FoXje het volgende:

[..]

In je eentje wel ja. Maar ik zie nooit wielrenners alleen (zelden). Meestal is het een groep.
Vanaf waar vind jij het een groep eigenlijk?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_154569388
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:21 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Idd!
Het is niet alsof je als fietser op een fietspad of zijkant van de weg mag fietsen. Wie denken ze wel niet dat ze zijn!?
Ja, dat ze dat durven en ermee weg denken te komen. _O-
Serieus antwoord op hem: wielrenners trainen wekelijks op de baan, ze trainen daarnaast ook op de openbare weg. Het is niet omdat jij enkel wielrenners tegenkomt op de openbare weg dat zij daarom enkel trainen op de openbare weg. Het zijn verschillende manieren van trainen met hun eigen voor- en nadelen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154569422
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:22 schreef FoXje het volgende:

[..]

Niet omdat ik dat wil, omdat de openbare weg niet voor sport is.
Volgens welk wetsartikel? :?
Newsflash: fietsers verplaatsen zich met een lagere snelheid dan automobilisten en motorrijders. Ja, zelfs de beste fietsers. Meten met twee maten en zo. Als een motor dat doet is het ok maar oh wee als je het op eigen kracht doet, dat moeten we niet hebben!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:39:07 #141
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154569446
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Volgens welk wetsartikel? :?
Newsflash: fietsers verplaatsen zich met een lagere snelheid dan automobilisten en motorrijders. Ja, zelfs de beste fietsers.
Geen. Het lijkt mij niet slim om op een 80 km weg te gaan voetballen.Maar daar is waarschijnlijk geen wet voor.
opgezegd@fok.nl
pi_154569484
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:39 schreef FoXje het volgende:

[..]

Geen. Het lijkt mij niet slim om op een 80 km weg te gaan voetballen.Maar daar is waarschijnlijk geen wet voor.
Hoe is het voetballen op een provinciale weg te vergelijken met het fietsen op de plaats van de weg die hiervoor dient?
Nog een newsflash (zie de aanvulling van mijn vorige reactie), als fietsers harder fietsen op een weg die gedeeld wordt met automobilisten (er ligt nu eenmaal niet overal een fietspad) dan is het snelheidsverschil met de automobilisten lager waardoor het veiliger wordt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:41:24 #143
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154569513
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe is het voetballen op een provinciale weg te vergelijken met het fietsen op de plaats van de weg die hiervoor dient?
Nog een newsflash (zie de aanvulling van mijn vorige reactie), als fietsers harder fietsen op een weg die gedeeld wordt met automobilisten (er ligt nu eenmaal niet overal een fietspad) dan is het snelheidsverschil met de automobilisten lager waardoor het veiliger wordt.
Leuke theorie, maar als er 5 fietsers naast elkaar fietsen op een 80 km weg, met auto's uit 2 richtingen, en een apart fietspad voor de trage fietsers, is dat dan veilig?
opgezegd@fok.nl
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:46:38 #144
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_154569652
Omdat is geen antwoord krijg:

Ik zie bij al mijn ritten veel wielrenners, zelf fiets ik met 1-4 personen, maximaal twee breed. We houden allemaal een strakke lijn en zijn ons bewust van onze positie.

Vind je dat een groep, zo ja, vind je dat irritant en gevaarlijk?

Van de mensen die ik tegen kom tijdens zo'n rit rijden de meeste alleen, een aantal met 2-4. Grote groepen kom ik echt amper tegen. Het is mij dan ook een raadsel hoe jij aan je schatting kom, Fox...
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:47:35 #145
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154569679
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:46 schreef Fretwork het volgende:
Omdat is geen antwoord krijg:

Ik zie bij al mijn ritten veel wielrenners, zelf fiets ik met 1-4 personen, maximaal twee breed. We houden allemaal een strakke lijn en zijn ons bewust van onze positie.

Vind je dat een groep, zo ja, vind je dat irritant en gevaarlijk?

Van de mensen die ik tegen kom tijdens zo'n rit rijden de meeste alleen, een aantal met 2-4. Grote groepen kom ik echt amper tegen. Het is mij dan ook een raadsel hoe jij aan je schatting kom, Fox...
Ik verzin natuurlijk alles :) Succes met je 'groep' en ik hoop dat jij niet zo'n wielrenner bent die iedereen irriteert.
opgezegd@fok.nl
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:48:25 #146
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_154569695
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:47 schreef FoXje het volgende:

[..]

Ik verzin natuurlijk alles :) Succes met je 'groep' en ik hoop dat jij niet zo'n wielrenner bent die iedereen irriteert.
Goed inhoudelijk op ingegaan, dat kan ik waarderen :')
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:48:56 #147
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_154569710
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:48 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Goed inhoudelijk op ingegaan, dat kan ik waarderen :')
Geen zin meer in.
opgezegd@fok.nl
pi_154569782
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:23 schreef FoXje het volgende:

[..]

Je mag daar wel fietsen, maar niet het pad claimen omdat je te zwaar bent, een dure lichte fiets hebt, en zo iedereen weg wilt jagen. En dat zijn 90% van de wielrenners die ik iedere dag tegenkom. Zelfs een fietsbel hebben ze niet op hun dure fiets.
Jij praat poep.
1. De meeste wielrenners wegen niet te zwaar. Wielrenners hebben als groep een veel lagere BMI dan niet-wielrenners. Er zijn wielrenners die iets te zwaar wegen maar dat zijn vooral de oudere wielrenners en ook deze mensen hebben een lagere BMI dan de meeste van hun leeftijdsgenoten. Jij denkt blijkbaar al snel dat iemand te zwaar is omdat de kleding strak zit maar dat is onzin. Als je tientallen wielrenners bij elkaar hebt dan zijn er misschien 2 die te zwaar wegen. Dat kan je niet van de rest van de bevolking zeggen. Logisch ook, want weinig is effectiever voor het krijgen of behouden van een goed vetpercentage dan wielrennen. Waarom? Je haalt een redelijk hoge intensiteit en je kan die lang volhouden, bijv. 80-85% van je maximale hartslag gedurende 2 uur of 65-70% van je maximale hartslag gedurende 4 uur, dat is erg effectief, dat energieverbruik haal je zelfs met hardlopen normaal gesproken niet. Bedrijven die zorgverzekeringen verkopen zouden een racefietssubsidie moeten geven.

2. Het klopt dat de meeste wielrenners geen bel hebben. Ik vind het niet verstandig. Dat je die voor een wedstrijd van je fiets haalt is logisch maar voor een training op de openbare weg hoort die er op te zitten. Ze hebben daar prima bellen voor. Helaas blijkt een bel wel weinig effectief te zijn omdat veel mensen er slecht op reageren. Ze schatten in dat ze nog heel erg veel tijd hebben terwijl dat niet zo is omdat de afstand nog groot is op het moment dat je belt, waarom ze niet gewoon meteen even rechts houden of achter elkaar gaan fietsen (fietspad voor 2 fietsers breed) is voor mij een raadsel maar het gebeurt veel. Voor de duidelijkheid, ik verwacht niet dat mensen binnen een halve seconde reageren of zo, ik bel ruim op tijd (een afstand van honderden meters).

3. De meeste racefietsen zijn niet zo duur, pak hem beet 800 tot iets meer dan 1500 Euro (nieuw). De mensen die voor het dure spul kiezen betalen heel erg veel maar dit geldt maar voor een minderheid van de wielrenners. Als je alles van het lichtste carbon wil hebben (er bestaat ook zwaarder carbon) en je wil aerowielen, een aerohelm etc. hebben dan ben je inderdaad vele duizenden Euro's kwijt. Helaas, ik zou liever zien dat je maximaal 1500 Euro aan een fiets mag besteden of zo (ga anders velomobielwedstrijden houden :')).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154569878
Ik heb het al eerder aangeven, als ik twee mensen inhaal die even achter elkaar moeten gaan fietsen dan bedank ik eventjes. Een beetje beleefdheid over en weer helpt ook veel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154569894
Ik vind het zo jammer dat ze niet altijd even vriendelijk achterelkaar gaan fietsen als ze buiten wedstrijd verband een hele weg in beslag nemen, ipv een 'sorrie we gaan al aan de kant' krijg ik dan een middelvinger en gaan ze nog meer in het midden rijden. Ja en dan boos worden als ik de toeter 20 seconden inhoud _O-
🐱
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')