Je slaat de plank mis Bram van Loon.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uiteraard blijven de wegen afgezet voor die voetgangers gedurende de tijd dat er wielrenners voorbij komen. Niemand klaagt erover bij een marathon of bij een zottenoptocht maar bij wielrennen zou het ineens een probleem zijn? Die antisporters toch, eerst waren de joggers hun mikpunt van spot, jaloers als ze waren op hun betere gezondheid, nu zijn de wielrenners het.
Samenleven, het is niet altijd gemakkelijk voor iedereen.
Omdat jij dat wil?quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:43 schreef FoXje het volgende:
Ga lekker wielrennen ergens op een afgesloten baan. Niemand last van elkaar.
Idd!quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:43 schreef FoXje het volgende:
Ga lekker wielrennen ergens op een afgesloten baan. Niemand last van elkaar. Ik ga toch ook niet voetballen op de A2.
Niet omdat ik dat wil, omdat de openbare weg niet voor sport is. Wanneer heb jij voor de laatste keer iemand op de openbare weg zien basketballen?quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat jij dat wil?
Moeilijk hè, het concept dat de openbare weg van en voor iedereen is en dat de verkeersregels het toch echt toestaan dat je fietst op de openbare weg. Wat is het toch vervelend dat koning automobilist nog wat meer fietsers in zijn weg krijgt. [ afbeelding ]
Als 1 groep geweerd moet worden van de openbare weg dan zijn het de bromfietsbestuurders:
- grootste risicogroep qua verkeersongelukken
- relatief het meest vervuilend (een tweetakt is nog vervuilender dan een bestelbus)
- totaal zinloos gezien de alternatieven (fiets, elektrische fiets, motor, auto)
Je mag daar wel fietsen, maar niet het pad claimen omdat je te zwaar bent, een dure lichte fiets hebt, en zo iedereen weg wilt jagen. En dat zijn 90% van de wielrenners die ik iedere dag tegenkom. Zelfs een fietsbel hebben ze niet op hun dure fiets.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:21 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Idd!
Het is niet alsof je als fietser op een fietspad of zijkant van de weg mag fietsen. Wie denken ze wel niet dat ze zijn!?
Dus zware mensen jagen mensen weg?quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:23 schreef FoXje het volgende:
[..]
Je mag daar wel fietsen, maar niet het pad claimen omdat je te zwaar bent, een dure lichte fiets hebt, en zo iedereen weg wilt jagen. En dat zijn 90% van de wielrenners die ik iedere dag tegenkom. Zelfs een fietsbel hebben ze niet op hun dure fiets.
Er zullen vast ook normale wielrenners zijn. Maar bijna allemaal rijden ze aso, rijden ze oude mensen, kleine kinderen van de weg, nemen hele weg in beslag, etc. Ga dan op een baan rijden, dan heb je zelf van al die andere mensen ook geen last.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:29 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dus zware mensen jagen mensen weg?
Volgens mij zou de wereld beter af zijn als iedereen zich niet continu zo druk zou maken. Ben nog nooit geschrokken of weggejaagd door een wielrenner, heb ze weleens de ruimte gegeven om langs te gaan. Als ik zelf fiets doen genoeg mensen hetzelfde.
Je hebt ze echter die bij het zien van een wielrenner compleet in anger mode schieten. Hierbij versta ik; uitschelden, afsnijden, overdreven toeteren, met scheurende banden vlak voor je optrekken. Kan me niet voorstellen dat dat ook gebeurt bij twee blonde dames die breder, slingerender en onoplettender fietsen.
Je bent smaller dan, en rijdt langzamer dan een bromfiets en de meeste snorfietsen in de realiteit. Daarnaast ben je stukken wendbaarder en is je eventuele impact lager. Is wat anders dan over de snelheidslimiet rijden toch?quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:30 schreef FoXje het volgende:
[..]
Er zullen vast ook normale wielrenners zijn. Maar bijna allemaal rijden ze aso, rijden ze oude mensen, kleine kinderen van de weg, nemen hele weg in beslag, etc. Ga dan op een baan rijden, dan heb je zelf van al die andere mensen ook geen last.
Als ik 200 wil rijden ga ik ook naar een circuit.
In je eentje wel ja. Maar ik zie nooit wielrenners alleen (zelden). Meestal is het een groep.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je bent smaller dan, en rijdt langzamer dan een bromfiets en de meeste snorfietsen in de realiteit. Daarnaast ben je stukken wendbaarder en is je eventuele impact lager. Is wat anders dan over de snelheidslimiet rijden toch?
1. Ik ben er zelf een voorstander van om een bel te gebruiken. Helaas blijken de meeste mensen daar slecht op te reageren, ze reageren er pas op als je belt van een kleine afstand en dan is het te laat.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:22 schreef naiipajiiau het volgende:
Wielrenners zijn agressief. Toen ik nog veel fietste (zonder koptelefoon of wat dan ook op). Kwamen ze vaak in een groep en schreeuwde ze altijd "aan de kaaaant aan de kant!!!" terwijl ik daar alleen fietste.
Ik ben er vrij zeker van dat ze dat niet verwachtten.quote:Wat verwachten ze nou dat ik afstap en in de berm ga? Echt niet!
Overdrijf jij nu niet? Ik weet uit ervaring dat mensen heel erg slecht zijn in het inschatten van de zijdelingse afstand omdat mensen zichzelf voor de gek houden. Hoe hoger de snelheid is waarmee inhaalt hoe korter de ingehaalde de zijdelingse afstand inschat. Ik maakte het eerder in de week zelf nog mee, ik haalde met een zijdelingse afstand van ongeveer 30 cm. een voetganger in die van de andere kant op het fietspad liep (langs een kanaal, daar is geen stoep), ze keek alsof ik rakelings langs haar ging terwijl de afstand zeer veilig was, enkel omdat de snelheid ietsie hoger was. Perceptie. Misschien heeft het er ook mee te maken dat mensen het niet verwachten? Ze zijn een slakkensnelheid van 15-20 km/u gewend, als die snelheid ineens 30-60 km/u (het laatste bij een sprint) is...quote:Maar ze kwamen dan zo kort langs me dat ze bijna met dat gare stuur aan mn jas bleven haken.
Ik geloof dat jij dat gevoel hebt maar dat komt nooit voor. Als ze dat zouden willen dan zou jij in de berm terecht komen.quote:Ze drukken je van het fietspad althans dat proberen ze!
Vanaf waar vind jij het een groep eigenlijk?quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:33 schreef FoXje het volgende:
[..]
In je eentje wel ja. Maar ik zie nooit wielrenners alleen (zelden). Meestal is het een groep.
Ja, dat ze dat durven en ermee weg denken te komen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:21 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Idd!
Het is niet alsof je als fietser op een fietspad of zijkant van de weg mag fietsen. Wie denken ze wel niet dat ze zijn!?
Volgens welk wetsartikel?quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:22 schreef FoXje het volgende:
[..]
Niet omdat ik dat wil, omdat de openbare weg niet voor sport is.
Geen. Het lijkt mij niet slim om op een 80 km weg te gaan voetballen.Maar daar is waarschijnlijk geen wet voor.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens welk wetsartikel?
Newsflash: fietsers verplaatsen zich met een lagere snelheid dan automobilisten en motorrijders. Ja, zelfs de beste fietsers.
Hoe is het voetballen op een provinciale weg te vergelijken met het fietsen op de plaats van de weg die hiervoor dient?quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:39 schreef FoXje het volgende:
[..]
Geen. Het lijkt mij niet slim om op een 80 km weg te gaan voetballen.Maar daar is waarschijnlijk geen wet voor.
Leuke theorie, maar als er 5 fietsers naast elkaar fietsen op een 80 km weg, met auto's uit 2 richtingen, en een apart fietspad voor de trage fietsers, is dat dan veilig?quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe is het voetballen op een provinciale weg te vergelijken met het fietsen op de plaats van de weg die hiervoor dient?
Nog een newsflash (zie de aanvulling van mijn vorige reactie), als fietsers harder fietsen op een weg die gedeeld wordt met automobilisten (er ligt nu eenmaal niet overal een fietspad) dan is het snelheidsverschil met de automobilisten lager waardoor het veiliger wordt.
Ik verzin natuurlijk allesquote:Op donderdag 23 juli 2015 15:46 schreef Fretwork het volgende:
Omdat is geen antwoord krijg:
Ik zie bij al mijn ritten veel wielrenners, zelf fiets ik met 1-4 personen, maximaal twee breed. We houden allemaal een strakke lijn en zijn ons bewust van onze positie.
Vind je dat een groep, zo ja, vind je dat irritant en gevaarlijk?
Van de mensen die ik tegen kom tijdens zo'n rit rijden de meeste alleen, een aantal met 2-4. Grote groepen kom ik echt amper tegen. Het is mij dan ook een raadsel hoe jij aan je schatting kom, Fox...
Goed inhoudelijk op ingegaan, dat kan ik waarderenquote:Op donderdag 23 juli 2015 15:47 schreef FoXje het volgende:
[..]
Ik verzin natuurlijk allesSucces met je 'groep' en ik hoop dat jij niet zo'n wielrenner bent die iedereen irriteert.
Geen zin meer in.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Goed inhoudelijk op ingegaan, dat kan ik waarderen
Jij praat poep.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:23 schreef FoXje het volgende:
[..]
Je mag daar wel fietsen, maar niet het pad claimen omdat je te zwaar bent, een dure lichte fiets hebt, en zo iedereen weg wilt jagen. En dat zijn 90% van de wielrenners die ik iedere dag tegenkom. Zelfs een fietsbel hebben ze niet op hun dure fiets.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |