quote:Op maandag 8 juni 2015 22:12 schreef hmmmz het volgende:
Ik haat wielrenners, helemaal als ze in groepjes zijn.
filmpje:
Wielrenners![]()
Klacht: wielrenners.
Agreed, zolang dit niet in een verkapte slowchat vervalt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:31 schreef Aiciu het volgende:
De discussie was nog niet ten einde dus ik denk dat we wel door mogen gaan?
quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:48 schreef Joppy het volgende:
[..]
Komt er dus op neer dat iedereen (zoals mensen die misschien wel gewoon aan het werk zijn als ze in de auto rijden) zich maar moet aanpassen omdat jullie anders niet veilig jullie hobby kunnen uitoefenen?
Ik verwacht echt niet dat een peletontje a la minute ruimte kan geven, zoveel geduld en inzicht heb ik ook nog wel. Maar ik verwacht wel op zn minst een reactie op basis waarvan ik kan zien dat men bezig is ruimte te creeeren. Helaas kom ik af en toe nog tegen dat men gewoon blind en doof blijft voortrazen.
De weg is niet alleen van de wielrenners. Zoals ik rekening moet houden met wielrenners op de weg, moeten wielrenners ook rekening houden met automobilisten. Het is geven en nemen.
Je hoort inderdaad veel minder door de wind als je in een peloton fietst. Normaal gesproken hoort de achterste wel op tijd een auto aankomen maar je wordt er soms ook door verrast.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:58 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Jij noemt nu doof, maar ik zal je zeggen dat ik auto's achter me vaak niet hoor op de racefiets (puur door de wind). In mijn geval niet zo'n issue, omdat ik voornamelijk alleen fiets en er ruimte zat is. Maar ik kan me indenken dat zo'n heel peloton het ook vaak in eerste instantie gewoon niet hoort.
Neem niet weg dat de laatste dan zo nu en dan even over de schouder zou moeten kijken.
Maar het is inderdaad geven en nemen. Heb al eerder aangegeven dat onder alle groepen verkeersdeelnemers mensen zitten die daar moeite mee schijnen te hebben. Ook "wij" wielrenners dus.
Tot nu toe nog niet het geval.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:35 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Agreed, zolang dit niet in een verkapte slowchat vervalt.
Dat is duidelijk een trage groep.quote:
Inderdaad. Het moet hier gaan om specifiek gerichte haat.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:35 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Agreed, zolang dit niet in een verkapte slowchat vervalt.
Dat heeft er niks mee te maken, ze fietsen midden op de weg.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is duidelijk een trage groep.
De groepen wielrenners zorgen voornamelijk voor overlast, individuele renners volgens mij niet zo zeer. Ik fiets vrijwel altijd alleen en ik heb echt nooit gezeik met andere weggebruikers. Ik krijg zelfs regelmatig gewoon voorrang van automobilisten zonder dat ik daar recht op heb. Dus het kan prima samengaan, maar je zal gewoon rekening met elkaar moeten houden.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:28 schreef Joppy het volgende:
[..]
van toeteren gaat een tegenligger niet aan de kant
Maar het komt er dus op neer dat zowel automobilisten als normale fietser de wielrenners er niet bij willen hebben. Iedereen heeft er last van omdat sommige mensen een hobby willen uitoefenen. En blijkbaar niet willen onderkennen dat ze overlast veroorzaken.
Fiets je dan ook altijd op de weg?quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:41 schreef Accordtje het volgende:
...je zal gewoon rekening met elkaar moeten houden.
Ik fiets bijna nooit op de weg. Komt alleen voor als ik iemand voorbij wil en daarbij van de fietsstrook af moet of indien het fietspad in dermate staat is dat je daar met een racefiets niet normaal kan rijden (stukje van een halve kilometer denk ik).quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:53 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Fiets je dan ook altijd op de weg?
Volgens mij denkt een deel van de wielrenners bij het zien van de Tour inderdaad: "ohja, ik heb ook nog een racefiets in de schuur staan"....Vaak zie je dat ook wel aan het postuur en/of de manier van fietsen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:45 schreef SkinnyJeans het volgende:
Ik heb altijd het gevoel dat ze allemaal denken dat ze aan de Tour de France meedoen. Komt altijd beetje tryhard over die wielrenners.
Lekker door rood en overal lak aan.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:50 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Volgens mij denkt een deel van de wielrenners bij het zien van de Tour inderdaad: "ohja, ik heb ook nog een racefiets in de schuur staan"....Vaak zie je dat ook wel aan het postuur en/of de manier van fietsen.
Mee eens, net zoals in het vorige topic. Ze willen het gewoon niet snappenquote:Op woensdag 17 juni 2015 22:41 schreef Accordtje het volgende:
[..]
De groepen wielrenners zorgen voornamelijk voor overlast, individuele renners volgens mij niet zo zeer.
Dat begrijp ik goed!quote:Op donderdag 18 juni 2015 00:11 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Mee eens, net zoals in het vorige topic. Ze willen het gewoon niet snappenDeze namiddag weer een prachtgroep voor me gehad, 40 op een 80km-weg. Ik kan daar echt slecht mee omgaan.
Joh... Heb je al gezien hoe steil die dingen zijn.quote:Op donderdag 18 juni 2015 09:39 schreef BroesWillems het volgende:
Het is heel simpel, Als ik hard wil rijden met de auto, moet ik met de auto naar het circuit. Wat ik dan ook een paar keer paar jaar doe. Als ik ga mountainbiken, doe ik dat op een mountainbike pad. Wil ik schaatsen, doe ik dat op een ijsbaan.
Als je zo graag in een groep wil wielrennen, doe dat dan op een wielerbaan!
je hebt ook gewoon buitenbanen...quote:Op donderdag 18 juni 2015 10:07 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Joh... Heb je al gezien hoe steil die dingen zijn.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:40 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Inderdaad. Het moet hier gaan om specifiek gerichte haat.
Ja, en dat als wielrenner, dat lijkt me niet handig.quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:24 schreef Seam het volgende:
Haha die Bram van Loon in het vorige topicTotaal de weg kwijt
Ik snap niet dat je een grote groep volwassen mensen niet duidelijk kan maken dat ze enorm gevaarlijk bezig zijn. Terwijl ze ook nog eens overlast en ergernissen veroorzaken. is dat een gebrek aan logisch denkvermogen of een te groot gevoel van egoïsme?quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:51 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ja, en dat als wielrenner, dat lijkt me niet handig.
Dat is trouwens een mooie baan, zij het erg smal. Wielrenners trainen wekelijks op zo'n baan maar je kan niet enkel op de baan trainen als je ook wedstrijden buiten die baan hebt. Bovendien is het leuker om ook buiten de baan te trainen en mag het gewoon volgens de wetgeving. Als het je echt om de verkeersveiligheid te doen zou zijn doe dan liever eens wat aan al die tokkies op hun bromfietsen, daar valt veel meer winst mee te behalen. Als het je om veiligheid asociaal gedrag te doen is richt je dan liever op al die eikels die met hun telefoontje spelen terwijl ze autorijden, fiesten of op met hum tokkiemobiel rijden. Doe dan liever iets aan het veelvuldige bumperkleven en de veelvuldige voorrangsnegatie van automobilisten, het de auto parkeren en stilstaan op fietspaden en meer van dat fraais. Kom op knullen, een beetje rationeel gedrag graag.quote:
Dat vat goed de wielrenhaters hier samen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:51 schreef Triptamine2 het volgende:
is dat een gebrek aan logisch denkvermogen of een te groot gevoel van egoïsme?
Laat je lekker gaan op de daar voor bestemde plekken maar probeer je op de openbare weg je netjes te gedragen, dan is er niets aan de hand. Ik ben echt geen heilig boontje die zich altijd netjes aan de snelheid houd, maar probeer wel ten aller tijde rekening te houden met de andere weggebruikers. En als ik echt wil knallen, ga ik lekker het circuit op.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie nog niet door dat enkel die paar wielrenhaters van FOK hier over zijn? Gezellig, zo onder elkaar mopperen over die kwaadaardige wielrenners.![]()
Misschien moeten jullie je eens afvragen waarom de paar wielrenners die wel de moeite namen om hier te reageren dit hebben gestaakt.
[..]
Dat is trouwens een mooie baan, zij het erg smal. Wielrenners trainen wekelijks op zo'n baan maar je kan niet enkel op de baan trainen als je ook wedstrijden buiten die baan hebt. Bovendien is het leuker om ook buiten de baan te trainen en mag het gewoon volgens de wetgeving.
Dat andere weggebruikers zich ook niet gedragen kan natuurlijk geen excuus zijn om het zelf ook maar te doen.quote:Als het je echt om de verkeersveiligheid te doen zou zijn doe dan liever eens wat aan al die tokkies op hun bromfietsen, daar valt veel meer winst mee te behalen. Als het je om veiligheid asociaal gedrag te doen is richt je dan liever op al die eikels die met hun telefoontje spelen terwijl ze autorijden, fiesten of op met hum tokkiemobiel rijden. Doe dan liever iets aan het veelvuldige bumperkleven en de veelvuldige voorrangsnegatie van automobilisten, het de auto parkeren en stilstaan op fietspaden en meer van dat fraais. Kom op knullen, een beetje rationeel gedrag graag.
Ik gedraag me heel erg goed op de openbare weg. Ik kan me voorstellen dat veel niet-wielrenners niet weten hoeveel delen van de openbare weg wel uitstekend geschikt zijn om hard te fietsen aangezien jij daar zelden komt met een ander voertuig dan de auto, wij zoeken de wegen op geschiktheid uit. Dit zijn allemaal wegen waar ofwel geen motorvoertuigen rijden - dat heeft namelijk onze voorkeur - ofwel waar de verkeersdensiteit laag is, in uitgestrekte dorpen waar enkel lokaal verkeer komt en waar de wegen en fietspaden breed zijn. Helaas moet je soms even doorheen een slecht stukje om van het ene goede stuk naar het andere stuk te gaan. Als er een normaal fietspad ligt dan ga ik zelf altijd over het fietspad heen, als er geen fietspad ligt en de weg is toegestaan en automobilisten kunnen gemakkelijk inhalen als er op dat moment niemand van de andere kant komt (denk er aan, daar is een lage verkeersdichtheid) dan fietsen we daar.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:07 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Laat je lekker gaan op de daar voor bestemde plekken maar probeer je op de openbare weg je netjes te gedragen, dan is er niets aan de hand.
Met een auto als je veel harder wil rijden dan dat is toegestaan. Dat is in geen enkel parallel universum een vergelijking.quote:Ik ben echt geen heilig boontje die zich altijd netjes aan de snelheid houd, maar probeer wel ten aller tijde rekening te houden met de andere weggebruikers. En als ik echt wil knallen, ga ik lekker het circuit op.
Zooo, jij bent stoer.quote:Op donderdag 18 juni 2015 08:47 schreef PeZu het volgende:
een tijdje terug nog een solo wielrenner van zijn fietsje getikt hier, die ongekende klapzak, sneed een bejaarde af in de bocht, die hiervan zo schrok en viel en rijd die aso zo door, dus ik roepen en op mijn bakfiets erachter aan, bij god's gratie stopte hij.
Maar toegeven dat hij fout zat of excuus aanbieden zat er niet in, ik zeg hem: ik zie het voor me gebeuren, wees een vent bied je excuus aan. Hij blijft weigeren dus ik geef hem een ferme tik op zijn arrogante bakkes en meneer gaat theatraal liggen en roepen ik bel de politie, gelukkig hadden meer mensen het voorval gezien en die riepen nee hoor je viel toen je die arme man sneed, hij wou nog wat zeggen maar zeg beter fiets je weg vrind.
en dat gedrag is niet uitzonderlijk, groepen of niet, als je fanatiek op de openbare weg wielrent ben je per definitie al een hinder, (je moet je nml aan het verkeer aanpassen en niet andersom) en als je gedrag dan ook nog onaangepast is, is het niet zo gek dat het leeuwendeel van de bevolking van je gruwelt, maar dat zal iedereen vast verkeerd zien want het zijn zulke begane verkeersdeelnemers.
Tja, wat moet je ervan zeggen?quote:
laffe hond gespotquote:
Leuke reactie, goed beargumenteerd ook!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat vat goed de wielrenhaters hier samen.
Die zijn vast aan het zoeken naar steekhoudende argumenten om goed te praten dat ze structureel art 5 en 10 van de WVW overtreden. Iets wat jij ook beter kan gaan doen, want je huidige argumenten gaan ook nergens over:quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie nog niet door dat enkel die paar wielrenhaters van FOK hier over zijn?
Ik pas me aan aan het niveau van de rest hier.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 12:06 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Leuke reactie, goed beargumenteerd ook!
99% van de weggebruikers overtreedt bijna elke keer dat ze het verkeer ingaan artikel 5,. Dat had je toch wel door, hoop ik. De meeste mensen zijn helaas te onnozel om het te zien, niet omdat ze niet in staat zijn om het te zien maar omdat ze er geen aandacht aan besteden. Doe dat als je 30-60+ (30-50 solo, 45-60+ in een groep) km/u fietst en je krijgt snel problemen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 12:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Die zijn vast aan het zoeken naar steekhoudende argumenten om goed te praten dat ze structureel art 5 en 10 van de WVW overtreden.
Een paar seconden, was het maar zo'n feest, dan was dit complete topic overbodig geweestquote:Op zaterdag 20 juni 2015 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, als ze in groepjes fietsen dan zal je als automobilist af en toe even een paar seconden moeten wachten totdat je een bocht voorbij bent of totdat een tegenligger is gepasseerd. Cry me a river.![]()
Ok, het kan in een ongunstig geval 10-15 seconden zijn. Wat een drama.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:51 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Een paar seconden, was het maar zo'n feest, dan was dit complete topic overbodig geweest![]()
"Jullie". Ten eerste haat ik alleen groepen wielrenners die mij de weg blokkeren, ten tweede heb ik daar nooit bij stil gestaan omdat ik er geen moer om geef of dat peloton/die waaier gaat splitsen, als ze maar aan de kant gaan of plaats maken.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ok, het kan in een ongunstig geval 10-15 seconden zijn. Wat een drama.
Hebben jullie er al eens bij stil gestaan dat het opsplitsen van een peloton/waaier ongeveer net zo lang duurt als het wachten totdat je voorbij de bocht bent of de tegenligger is gepasseerd?
Reserveer dan je oordeel totdat je er wel goed over hebt nagedacht. Wat dat betreft heb jij je avatar goed gekozen, Haddock had/heeft daar ook last van.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:06 schreef PierreTT het volgende:
ten tweede heb ik daar nooit bij stil gestaan omdat ik er geen moer om geef...
Ja en nee (geen auto nodig dus ik geef het geld liever aan iets anders uit). Is dat relevant?quote:Heb jij zelf trouwens een rijbewijs en rij je regelmatig auto?
Ik heb alleen een oordeel over groepen wielrenners die tot 10 minuten aan een stuk een 80-kilometerweg blokkeren voor mij en mijn medeweggebruikers. Wat jij alleen of met een klein groepje wielrenners doet, en daarbij hoe jij rijdt, hoe jij inhaalt etcetera interesseert mij niks, want daar heb ik geen last vanquote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Reserveer dan je oordeel totdat je er wel goed over hebt nagedacht. Wat dat betreft heb jij je avatar goed gekozen, Haddock had/heeft daar ook last van.
[..]
Ja en nee (geen auto nodig dus ik geef het geld liever aan iets anders uit). Is dat relevant?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |