abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153625229
Dit is een vervolg op het topic van hmmmz

Ik haat wielrenners, helemaal als ze in groepjes zijn.

filmpje:

Wielrenners :r :r

Klacht: wielrenners.

[ Bericht 9% gewijzigd door Aiciu op 17-06-2015 23:16:12 ]
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_153625252
De discussie was nog niet ten einde dus ik denk dat we wel door mogen gaan?
N A P O L I
C A M P A N I A
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:32:18 #3
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153625286
Lijkt me een goed idee! Deze mag de hele zomer blijven staan!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:33:49 #4
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153625341
Originele OP:

quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:12 schreef hmmmz het volgende:
Ik haat wielrenners, helemaal als ze in groepjes zijn.

filmpje:

Wielrenners :r :r

Klacht: wielrenners.

woensdag 17 juni 2015 @ 22:34:22 #5
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153625366

:r
pi_153625417
Standaard terechte klacht.

Altijd irritant als ik moet afremmen door zo'n gast.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_153625427
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:31 schreef Aiciu het volgende:
De discussie was nog niet ten einde dus ik denk dat we wel door mogen gaan?
Agreed, zolang dit niet in een verkapte slowchat vervalt.
pi_153625512
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:48 schreef Joppy het volgende:

[..]

Komt er dus op neer dat iedereen (zoals mensen die misschien wel gewoon aan het werk zijn als ze in de auto rijden) zich maar moet aanpassen omdat jullie anders niet veilig jullie hobby kunnen uitoefenen?

Ik verwacht echt niet dat een peletontje a la minute ruimte kan geven, zoveel geduld en inzicht heb ik ook nog wel. Maar ik verwacht wel op zn minst een reactie op basis waarvan ik kan zien dat men bezig is ruimte te creeeren. Helaas kom ik af en toe nog tegen dat men gewoon blind en doof blijft voortrazen.

De weg is niet alleen van de wielrenners. Zoals ik rekening moet houden met wielrenners op de weg, moeten wielrenners ook rekening houden met automobilisten. Het is geven en nemen.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:58 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Jij noemt nu doof, maar ik zal je zeggen dat ik auto's achter me vaak niet hoor op de racefiets (puur door de wind). In mijn geval niet zo'n issue, omdat ik voornamelijk alleen fiets en er ruimte zat is. Maar ik kan me indenken dat zo'n heel peloton het ook vaak in eerste instantie gewoon niet hoort.

Neem niet weg dat de laatste dan zo nu en dan even over de schouder zou moeten kijken.

Maar het is inderdaad geven en nemen. Heb al eerder aangegeven dat onder alle groepen verkeersdeelnemers mensen zitten die daar moeite mee schijnen te hebben. Ook "wij" wielrenners dus.
Je hoort inderdaad veel minder door de wind als je in een peloton fietst. Normaal gesproken hoort de achterste wel op tijd een auto aankomen maar je wordt er soms ook door verrast.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153625549
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:35 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Tot nu toe nog niet het geval.
#NoDAPL
pi_153625573
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:34 schreef hmmmz het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:r
Dat is duidelijk een trage groep. :)
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:40:54 #11
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153625596
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:35 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Inderdaad. Het moet hier gaan om specifiek gerichte haat.
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:41:27 #12
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153625621
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is duidelijk een trage groep. :)
Dat heeft er niks mee te maken, ze fietsen midden op de weg.
pi_153625629
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:28 schreef Joppy het volgende:

[..]

van toeteren gaat een tegenligger niet aan de kant ;)

Maar het komt er dus op neer dat zowel automobilisten als normale fietser de wielrenners er niet bij willen hebben. Iedereen heeft er last van omdat sommige mensen een hobby willen uitoefenen. En blijkbaar niet willen onderkennen dat ze overlast veroorzaken.
De groepen wielrenners zorgen voornamelijk voor overlast, individuele renners volgens mij niet zo zeer. Ik fiets vrijwel altijd alleen en ik heb echt nooit gezeik met andere weggebruikers. Ik krijg zelfs regelmatig gewoon voorrang van automobilisten zonder dat ik daar recht op heb. Dus het kan prima samengaan, maar je zal gewoon rekening met elkaar moeten houden.

Ik heb ook wel eens last van automobilisten die een verkeerde inschatting maken of fietsers die gewoon niet opletten. Kan me er heel druk om gaan maken, maar dat is totaal zinloos. Ik fiets liever weer gewoon verder.
pi_153626078
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:41 schreef Accordtje het volgende:
...je zal gewoon rekening met elkaar moeten houden.
Fiets je dan ook altijd op de weg?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_153626610
Die groepen met van die vadsige bolle fietsers met ongeschoren benen zijn ook vaak echte mongolen. Blij dat ze op zondagochtend weer bij hun zeikwijf weg zijn en dan denken dat ze voor die 2 uurtjes de baas kunnen zijn omdat ze verder nooit iets te vertellen hebben.
pi_153627887
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:53 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Fiets je dan ook altijd op de weg?
Ik fiets bijna nooit op de weg. Komt alleen voor als ik iemand voorbij wil en daarbij van de fietsstrook af moet of indien het fietspad in dermate staat is dat je daar met een racefiets niet normaal kan rijden (stukje van een halve kilometer denk ik).
pi_153628002
Ik heb altijd het gevoel dat ze allemaal denken dat ze aan de Tour de France meedoen. Komt altijd beetje tryhard over die wielrenners.
pi_153628145
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:45 schreef SkinnyJeans het volgende:
Ik heb altijd het gevoel dat ze allemaal denken dat ze aan de Tour de France meedoen. Komt altijd beetje tryhard over die wielrenners.
Volgens mij denkt een deel van de wielrenners bij het zien van de Tour inderdaad: "ohja, ik heb ook nog een racefiets in de schuur staan"....Vaak zie je dat ook wel aan het postuur en/of de manier van fietsen.
pi_153628292
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:50 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Volgens mij denkt een deel van de wielrenners bij het zien van de Tour inderdaad: "ohja, ik heb ook nog een racefiets in de schuur staan"....Vaak zie je dat ook wel aan het postuur en/of de manier van fietsen.
Lekker door rood en overal lak aan. 8)7
  donderdag 18 juni 2015 @ 00:11:03 #20
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_153628610
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:41 schreef Accordtje het volgende:

[..]

De groepen wielrenners zorgen voornamelijk voor overlast, individuele renners volgens mij niet zo zeer.
Mee eens, net zoals in het vorige topic. Ze willen het gewoon niet snappen ;( Deze namiddag weer een prachtgroep voor me gehad, 40 op een 80km-weg. Ik kan daar echt slecht mee omgaan.
Half bezopen is weggegooid geld.
  donderdag 18 juni 2015 @ 00:30:02 #21
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153628960
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 00:11 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Mee eens, net zoals in het vorige topic. Ze willen het gewoon niet snappen ;( Deze namiddag weer een prachtgroep voor me gehad, 40 op een 80km-weg. Ik kan daar echt slecht mee omgaan.
Dat begrijp ik goed!
pi_153631199
Je zou toch gewoon in de zomer express rond gaan rijden met een grote milkshake en bij de eerste en de beste groep die zo asociaal in de weg fietst die beker d'r gewoon vol overheen klatsen vanuit het autoraam.

Eigenlijk zou dat een trend moeten worden, wielrenners onder gooien met milkshakes.
pi_153631432
Misschien kom ik er ooit nog op terug, maar ik snap mensen hun ergernis nooit zo goed. Ik heb ook wel eens fietsers, langzaam rijdende auto's, landbouwvoertuigen en inhalende vrachtauto's voor mij. Als ik zulk iets tegen kom accepteer ik dat gewoon. Wel probeer ik het "probleem" zo snel mogelijk kwijt te zijn door intehalen waar mogelijk.

Laat iedereen gewoon in de waarde en erger je niet zo!
  donderdag 18 juni 2015 @ 08:47:42 #24
138448 PeZu
Suspended animation
pi_153631451
een tijdje terug nog een solo wielrenner van zijn fietsje getikt hier, die ongekende klapzak, sneed een bejaarde af in de bocht, die hiervan zo schrok en viel en rijd die aso zo door, dus ik roepen en op mijn bakfiets erachter aan, bij god's gratie stopte hij.

Maar toegeven dat hij fout zat of excuus aanbieden zat er niet in, ik zeg hem: ik zie het voor me gebeuren, wees een vent bied je excuus aan. Hij blijft weigeren dus ik geef hem een ferme tik op zijn arrogante bakkes en meneer gaat theatraal liggen en roepen ik bel de politie, gelukkig hadden meer mensen het voorval gezien en die riepen nee hoor je viel toen je die arme man sneed, hij wou nog wat zeggen maar zeg beter fiets je weg vrind.

en dat gedrag is niet uitzonderlijk, groepen of niet, als je fanatiek op de openbare weg wielrent ben je per definitie al een hinder, (je moet je nml aan het verkeer aanpassen en niet andersom) en als je gedrag dan ook nog onaangepast is, is het niet zo gek dat het leeuwendeel van de bevolking van je gruwelt, maar dat zal iedereen vast verkeerd zien want het zijn zulke begane verkeersdeelnemers.
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_153632311
Het is heel simpel, Als ik hard wil rijden met de auto, moet ik met de auto naar het circuit. Wat ik dan ook een paar keer paar jaar doe. Als ik ga mountainbiken, doe ik dat op een mountainbike pad. Wil ik schaatsen, doe ik dat op een ijsbaan.

Als je zo graag in een groep wil wielrennen, doe dat dan op een wielerbaan!
  donderdag 18 juni 2015 @ 10:07:23 #26
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_153632790
quote:
3s.gif Op donderdag 18 juni 2015 09:39 schreef BroesWillems het volgende:
Het is heel simpel, Als ik hard wil rijden met de auto, moet ik met de auto naar het circuit. Wat ik dan ook een paar keer paar jaar doe. Als ik ga mountainbiken, doe ik dat op een mountainbike pad. Wil ik schaatsen, doe ik dat op een ijsbaan.

Als je zo graag in een groep wil wielrennen, doe dat dan op een wielerbaan!
Joh... Heb je al gezien hoe steil die dingen zijn.

pi_153633780
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juni 2015 10:07 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Joh... Heb je al gezien hoe steil die dingen zijn.

je hebt ook gewoon buitenbanen...

of

http://www.owc-oldenzaal.nl/de-vereniging/bestuur/owcwielerbaan/

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2015 10:53:40 ]
pi_153635323
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:40 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Inderdaad. Het moet hier gaan om specifiek gerichte haat.
_O-
Professioneel gifmenger.
pi_153637849
Heel slecht filmpje, onterechte klacht.
pi_153638108
Haha die Bram van Loon in het vorige topic _O- Totaal de weg kwijt
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 18 juni 2015 @ 23:51:53 #31
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153655501
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:24 schreef Seam het volgende:
Haha die Bram van Loon in het vorige topic _O- Totaal de weg kwijt
Ja, en dat als wielrenner, dat lijkt me niet handig.
pi_153668811
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 23:51 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ja, en dat als wielrenner, dat lijkt me niet handig.
Ik snap niet dat je een grote groep volwassen mensen niet duidelijk kan maken dat ze enorm gevaarlijk bezig zijn. Terwijl ze ook nog eens overlast en ergernissen veroorzaken. is dat een gebrek aan logisch denkvermogen of een te groot gevoel van egoïsme?
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_153670396
Hebben jullie nog niet door dat enkel die paar wielrenhaters van FOK hier over zijn? Gezellig, zo onder elkaar mopperen over die kwaadaardige wielrenners. _O-
Misschien moeten jullie je eens afvragen waarom de paar wielrenners die wel de moeite namen om hier te reageren dit hebben gestaakt. ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 10:52 schreef BroesWillems het volgende:

Dat is trouwens een mooie baan, zij het erg smal. Wielrenners trainen wekelijks op zo'n baan maar je kan niet enkel op de baan trainen als je ook wedstrijden buiten die baan hebt. Bovendien is het leuker om ook buiten de baan te trainen en mag het gewoon volgens de wetgeving. Als het je echt om de verkeersveiligheid te doen zou zijn doe dan liever eens wat aan al die tokkies op hun bromfietsen, daar valt veel meer winst mee te behalen. Als het je om veiligheid asociaal gedrag te doen is richt je dan liever op al die eikels die met hun telefoontje spelen terwijl ze autorijden, fiesten of op met hum tokkiemobiel rijden. Doe dan liever iets aan het veelvuldige bumperkleven en de veelvuldige voorrangsnegatie van automobilisten, het de auto parkeren en stilstaan op fietspaden en meer van dat fraais. Kom op knullen, een beetje rationeel gedrag graag. ;)
#NoDAPL
pi_153670410
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:51 schreef Triptamine2 het volgende:
is dat een gebrek aan logisch denkvermogen of een te groot gevoel van egoïsme?
Dat vat goed de wielrenhaters hier samen. ;)
#NoDAPL
pi_153670581
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 16:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie nog niet door dat enkel die paar wielrenhaters van FOK hier over zijn? Gezellig, zo onder elkaar mopperen over die kwaadaardige wielrenners. _O-
Misschien moeten jullie je eens afvragen waarom de paar wielrenners die wel de moeite namen om hier te reageren dit hebben gestaakt. ;)

[..]

Dat is trouwens een mooie baan, zij het erg smal. Wielrenners trainen wekelijks op zo'n baan maar je kan niet enkel op de baan trainen als je ook wedstrijden buiten die baan hebt. Bovendien is het leuker om ook buiten de baan te trainen en mag het gewoon volgens de wetgeving.
Laat je lekker gaan op de daar voor bestemde plekken maar probeer je op de openbare weg je netjes te gedragen, dan is er niets aan de hand. Ik ben echt geen heilig boontje die zich altijd netjes aan de snelheid houd, maar probeer wel ten aller tijde rekening te houden met de andere weggebruikers. En als ik echt wil knallen, ga ik lekker het circuit op.

quote:
Als het je echt om de verkeersveiligheid te doen zou zijn doe dan liever eens wat aan al die tokkies op hun bromfietsen, daar valt veel meer winst mee te behalen. Als het je om veiligheid asociaal gedrag te doen is richt je dan liever op al die eikels die met hun telefoontje spelen terwijl ze autorijden, fiesten of op met hum tokkiemobiel rijden. Doe dan liever iets aan het veelvuldige bumperkleven en de veelvuldige voorrangsnegatie van automobilisten, het de auto parkeren en stilstaan op fietspaden en meer van dat fraais. Kom op knullen, een beetje rationeel gedrag graag. ;)
Dat andere weggebruikers zich ook niet gedragen kan natuurlijk geen excuus zijn om het zelf ook maar te doen. :)
pi_153670845
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:07 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Laat je lekker gaan op de daar voor bestemde plekken maar probeer je op de openbare weg je netjes te gedragen, dan is er niets aan de hand.
Ik gedraag me heel erg goed op de openbare weg. Ik kan me voorstellen dat veel niet-wielrenners niet weten hoeveel delen van de openbare weg wel uitstekend geschikt zijn om hard te fietsen aangezien jij daar zelden komt met een ander voertuig dan de auto, wij zoeken de wegen op geschiktheid uit. Dit zijn allemaal wegen waar ofwel geen motorvoertuigen rijden - dat heeft namelijk onze voorkeur - ofwel waar de verkeersdensiteit laag is, in uitgestrekte dorpen waar enkel lokaal verkeer komt en waar de wegen en fietspaden breed zijn. Helaas moet je soms even doorheen een slecht stukje om van het ene goede stuk naar het andere stuk te gaan. Als er een normaal fietspad ligt dan ga ik zelf altijd over het fietspad heen, als er geen fietspad ligt en de weg is toegestaan en automobilisten kunnen gemakkelijk inhalen als er op dat moment niemand van de andere kant komt (denk er aan, daar is een lage verkeersdichtheid) dan fietsen we daar.

quote:
Ik ben echt geen heilig boontje die zich altijd netjes aan de snelheid houd, maar probeer wel ten aller tijde rekening te houden met de andere weggebruikers. En als ik echt wil knallen, ga ik lekker het circuit op.
Met een auto als je veel harder wil rijden dan dat is toegestaan. Dat is in geen enkel parallel universum een vergelijking. :)
#NoDAPL
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:08:13 #37
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_153675531
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juni 2015 08:47 schreef PeZu het volgende:
een tijdje terug nog een solo wielrenner van zijn fietsje getikt hier, die ongekende klapzak, sneed een bejaarde af in de bocht, die hiervan zo schrok en viel en rijd die aso zo door, dus ik roepen en op mijn bakfiets erachter aan, bij god's gratie stopte hij.

Maar toegeven dat hij fout zat of excuus aanbieden zat er niet in, ik zeg hem: ik zie het voor me gebeuren, wees een vent bied je excuus aan. Hij blijft weigeren dus ik geef hem een ferme tik op zijn arrogante bakkes en meneer gaat theatraal liggen en roepen ik bel de politie, gelukkig hadden meer mensen het voorval gezien en die riepen nee hoor je viel toen je die arme man sneed, hij wou nog wat zeggen maar zeg beter fiets je weg vrind.

en dat gedrag is niet uitzonderlijk, groepen of niet, als je fanatiek op de openbare weg wielrent ben je per definitie al een hinder, (je moet je nml aan het verkeer aanpassen en niet andersom) en als je gedrag dan ook nog onaangepast is, is het niet zo gek dat het leeuwendeel van de bevolking van je gruwelt, maar dat zal iedereen vast verkeerd zien want het zijn zulke begane verkeersdeelnemers.
Zooo, jij bent stoer.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_153676740
Zo, er ligt nu weer net een nieuwe ketting op mijn fiets, ik ga morgen 100+ km. fietsen op mijn racefiets. Met een zeer aangepaste suffe snelheid van gemiddeld 30 km/u (D1- training). Later in de week weer racen met 40+ solo *O*
#NoDAPL
pi_153676798
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:08 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Zooo, jij bent stoer.
Tja, wat moet je ervan zeggen? :?
Ik vind het grappig dat al die asportieve mensen hier denken dat een wielrenner ook maar enigszins onder de indruk hiervan is. Als die wielrenner al terughoudend was dan had hij een andere reden maar die ga ik hier niet mededelen aan deze groep mensen. ;)

Het heeft er trouwens alle schijn van dat deze persoon nog niet zo lang op een racefiets zat als hij hem inderdaad afsneed want zelfs de grootste kluns kan binnen een paar maanden wel soepel iemand inhalen zonder hem af te snijden. Het zou me ook niet verbazen als de afstand bij het inhalen best ruim was maar de ingehaalde schrok omdat het tijdsinterval kort was. Als ik op snelheid iemand inhaal, en ik doe dat bijna altijd op snelheid (dat is het veiligst) dan kan ik zomaar 2 meter voor hem naar rechts gaan terwijl er een halve seconde tussen zit. Er zijn mensen die hiervan schrikken. Net als dat er mensen zijn die schrikken van een halve meter zijdelingse afstand (fiets/fiets) bij tegenmoetkoming omdat de snelheid hoger ligt. :')
Natuurlijk houd je daar rekening mee (tenzij iemand met zijn telefoontje aan het spelen is en daardoor slingert , dan geef ik graag even een signaal af dat dat niet zo'n goed idee is ;)), ik wil maar aangeven dat sommige mensen nogal snel schrikken.

[ Bericht 19% gewijzigd door Bram_van_Loon op 19-06-2015 20:56:14 ]
#NoDAPL
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:57:32 #40
138448 PeZu
Suspended animation
pi_153677012
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:08 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Zooo, jij bent stoer.
laffe hond gespot :D
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_153689257
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 16:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat vat goed de wielrenhaters hier samen. ;)
Leuke reactie, goed beargumenteerd ook!
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  zaterdag 20 juni 2015 @ 12:39:30 #42
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153689877
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 16:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie nog niet door dat enkel die paar wielrenhaters van FOK hier over zijn?
Die zijn vast aan het zoeken naar steekhoudende argumenten om goed te praten dat ze structureel art 5 en 10 van de WVW overtreden. Iets wat jij ook beter kan gaan doen, want je huidige argumenten gaan ook nergens over:

"bromfietsers, automobilisten, bellers zijn ook gevaarlijk, boehoehoehoe"
"op de openbare weg trainen is leuker"
"op snelheid inhalen is het veiligst"

Dude, kom op :')
pi_153690029
Moeten jullie balletjes nog indalen jankerds
Geen dank voor mijn genade.
pi_153697752
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 12:06 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Leuke reactie, goed beargumenteerd ook!
Ik pas me aan aan het niveau van de rest hier. ;)
#NoDAPL
pi_153698087
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 12:39 schreef OEM het volgende:

[..]

Die zijn vast aan het zoeken naar steekhoudende argumenten om goed te praten dat ze structureel art 5 en 10 van de WVW overtreden.
99% van de weggebruikers overtreedt bijna elke keer dat ze het verkeer ingaan artikel 5,. Dat had je toch wel door, hoop ik. De meeste mensen zijn helaas te onnozel om het te zien, niet omdat ze niet in staat zijn om het te zien maar omdat ze er geen aandacht aan besteden. Doe dat als je 30-60+ (30-50 solo, 45-60+ in een groep) km/u fietst en je krijgt snel problemen. ;)
Niet voor niets noemen ze artikel 5 het parapluartikel, dit kan bijna altijd door de politiefunctionaris worden gebruikt/misbruikt indien de politiefunctionaris dat wil.
Artikel 10 wordt niet overtreden aangezien er geen sprake is van wedstrijden maar van trainingen. Het lijkt misschien een subtiel verschil maar er is een heel erg relevant verschil: waar de prioriteit ligt, het als eerste aankomen of de verkeersveiligheid. Als je aan het einde een sprintje doet op een plaats waar dat veilig gaat en je houdt je een keer niet in op het moment dat het gevaarlijk wordt dan krijg je direct op je kop van de trainer die waarschuwt dat als het nog een keer gebeurt dat er dan geen eindsprint meer wordt gedaan. Dat is de discipline die representatief is bij wieleramateurtrainingen, dus de georganiseerde sport, niet de toerfietsers. Waarom? Omdat het levensgevaarlijk is als je niet die discipline hebt.
Dat jullie dat niet weten is normaal aangezien jullie niet wielrennen, daarom kan je beter niet te snel oordelen en eerst eens vragen hoe het zit. ;)

Ik heb hier al een lijstje gegeven van alle overtredingen die ik automobilisten, andere fietsers, voetgangers en tokkiemobieler (scooter/bromfiets) veelvuldig zie maken. In vergelijking daarmee zijn wielrenners hele brave verkeersdeelnemers.
Afslaan zonder achterom te kijken? Dat gebeurt niet.
Voorrangnegatie? Nooit. (dat laat je wel uit je hoofd als je op een racefiets zit!)
Met het telefoontje spelen? Je piekert er nog niet over.
Allemaal zaken die wielrenners veel veiliger doen dan die andere groepen weggebruikers. Daarbij komt nog het defensief rijden, het creëren van bufferruimtes etc. , allemaal zaken die je als wielrenner doet simpelweg omdat het noodzakelijk is voor je eigen veiligheid.
Bovendien, als je solo fietst dan fiets je een groot deel van de tijd op een fietspad, daar heeft al helemaal niemand last van, tenzij je wil klagen over het ingehaald worden en het daarvoor even achter elkaar moeten fietsen in plaats van naast elkaar. :')
Dat kleine deel van de toch dat je op de weg fietst is daar waar niemand er last van heeft. Ja, als ze in groepjes fietsen dan zal je als automobilist af en toe even een paar seconden moeten wachten totdat je een bocht voorbij bent of totdat een tegenligger is gepasseerd. Cry me a river. :)

Voor wie nu weer gaat zagen dat ik over anderen hun overtredingen begin: nee, dat doe ik niet als verschoning van overtredingen die mijn groep maakt, dat doe ik omdat hier nogal simplistisch wordt gedaan alsof wielrenners het bont maken terwijl de realiteit is dat andere groepen zich asocialer gedragen in het verkeer en meer gevaar veroorzaken.
#NoDAPL
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:51:25 #46
239294 PierreTT
pi_153699255
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, als ze in groepjes fietsen dan zal je als automobilist af en toe even een paar seconden moeten wachten totdat je een bocht voorbij bent of totdat een tegenligger is gepasseerd. Cry me a river. :)

Een paar seconden, was het maar zo'n feest, dan was dit complete topic overbodig geweest ;( :')
pi_153699308
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:51 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Een paar seconden, was het maar zo'n feest, dan was dit complete topic overbodig geweest ;( :')
Ok, het kan in een ongunstig geval 10-15 seconden zijn. Wat een drama. :)
Hebben jullie er al eens bij stil gestaan dat het opsplitsen van een peloton/waaier ongeveer net zo lang duurt als het wachten totdat je voorbij de bocht bent of de tegenligger is gepasseerd?
#NoDAPL
  zaterdag 20 juni 2015 @ 20:06:28 #48
239294 PierreTT
pi_153699608
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ok, het kan in een ongunstig geval 10-15 seconden zijn. Wat een drama. :)
Hebben jullie er al eens bij stil gestaan dat het opsplitsen van een peloton/waaier ongeveer net zo lang duurt als het wachten totdat je voorbij de bocht bent of de tegenligger is gepasseerd?
"Jullie". Ten eerste haat ik alleen groepen wielrenners die mij de weg blokkeren, ten tweede heb ik daar nooit bij stil gestaan omdat ik er geen moer om geef of dat peloton/die waaier gaat splitsen, als ze maar aan de kant gaan of plaats maken.

Heb jij zelf trouwens een rijbewijs en rij je regelmatig auto? Het tomeloze verdedigen van groepen wielrenners die de weg blokkeren doet me erg denken aan fanatieke wielrenners die zelf geen rijbewijs hebben en niet weten hoe het is om auto te rijden.
pi_153699695
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 20:06 schreef PierreTT het volgende:
ten tweede heb ik daar nooit bij stil gestaan omdat ik er geen moer om geef...
Reserveer dan je oordeel totdat je er wel goed over hebt nagedacht. Wat dat betreft heb jij je avatar goed gekozen, Haddock had/heeft daar ook last van. ;)

quote:
Heb jij zelf trouwens een rijbewijs en rij je regelmatig auto?
Ja en nee (geen auto nodig dus ik geef het geld liever aan iets anders uit). Is dat relevant?
#NoDAPL
  zaterdag 20 juni 2015 @ 20:24:03 #50
239294 PierreTT
pi_153700069
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 20:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Reserveer dan je oordeel totdat je er wel goed over hebt nagedacht. Wat dat betreft heb jij je avatar goed gekozen, Haddock had/heeft daar ook last van. ;)

[..]

Ja en nee (geen auto nodig dus ik geef het geld liever aan iets anders uit). Is dat relevant?

Ik heb alleen een oordeel over groepen wielrenners die tot 10 minuten aan een stuk een 80-kilometerweg blokkeren voor mij en mijn medeweggebruikers. Wat jij alleen of met een klein groepje wielrenners doet, en daarbij hoe jij rijdt, hoe jij inhaalt etcetera interesseert mij niks, want daar heb ik geen last van :)

En ja, dat is relevant omdat een paar vrienden van mij ook wielrennen, en bij dat clubje zitten ook een aantal zeer fanatieke wielrenners die opvallend anti-auto zijn en elke vorm van inleving missen. De overeenkomst tussen deze fanatici is dat ze allen geen rijbewijs hebben en nog nooit auto hebben gereden. Derhalve vroeg ik mij, totaal niet aanvallend bedoeld, af of dat bij jou ook het geval is, maar blijkbaar niet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')