quote:Op maandag 8 juni 2015 22:12 schreef hmmmz het volgende:
Ik haat wielrenners, helemaal als ze in groepjes zijn.
filmpje:
Wielrenners![]()
Klacht: wielrenners.
Agreed, zolang dit niet in een verkapte slowchat vervalt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:31 schreef Aiciu het volgende:
De discussie was nog niet ten einde dus ik denk dat we wel door mogen gaan?
quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:48 schreef Joppy het volgende:
[..]
Komt er dus op neer dat iedereen (zoals mensen die misschien wel gewoon aan het werk zijn als ze in de auto rijden) zich maar moet aanpassen omdat jullie anders niet veilig jullie hobby kunnen uitoefenen?
Ik verwacht echt niet dat een peletontje a la minute ruimte kan geven, zoveel geduld en inzicht heb ik ook nog wel. Maar ik verwacht wel op zn minst een reactie op basis waarvan ik kan zien dat men bezig is ruimte te creeeren. Helaas kom ik af en toe nog tegen dat men gewoon blind en doof blijft voortrazen.
De weg is niet alleen van de wielrenners. Zoals ik rekening moet houden met wielrenners op de weg, moeten wielrenners ook rekening houden met automobilisten. Het is geven en nemen.
Je hoort inderdaad veel minder door de wind als je in een peloton fietst. Normaal gesproken hoort de achterste wel op tijd een auto aankomen maar je wordt er soms ook door verrast.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:58 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Jij noemt nu doof, maar ik zal je zeggen dat ik auto's achter me vaak niet hoor op de racefiets (puur door de wind). In mijn geval niet zo'n issue, omdat ik voornamelijk alleen fiets en er ruimte zat is. Maar ik kan me indenken dat zo'n heel peloton het ook vaak in eerste instantie gewoon niet hoort.
Neem niet weg dat de laatste dan zo nu en dan even over de schouder zou moeten kijken.
Maar het is inderdaad geven en nemen. Heb al eerder aangegeven dat onder alle groepen verkeersdeelnemers mensen zitten die daar moeite mee schijnen te hebben. Ook "wij" wielrenners dus.
Tot nu toe nog niet het geval.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:35 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Agreed, zolang dit niet in een verkapte slowchat vervalt.
Dat is duidelijk een trage groep.quote:
Inderdaad. Het moet hier gaan om specifiek gerichte haat.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:35 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Agreed, zolang dit niet in een verkapte slowchat vervalt.
Dat heeft er niks mee te maken, ze fietsen midden op de weg.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is duidelijk een trage groep.
De groepen wielrenners zorgen voornamelijk voor overlast, individuele renners volgens mij niet zo zeer. Ik fiets vrijwel altijd alleen en ik heb echt nooit gezeik met andere weggebruikers. Ik krijg zelfs regelmatig gewoon voorrang van automobilisten zonder dat ik daar recht op heb. Dus het kan prima samengaan, maar je zal gewoon rekening met elkaar moeten houden.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:28 schreef Joppy het volgende:
[..]
van toeteren gaat een tegenligger niet aan de kant
Maar het komt er dus op neer dat zowel automobilisten als normale fietser de wielrenners er niet bij willen hebben. Iedereen heeft er last van omdat sommige mensen een hobby willen uitoefenen. En blijkbaar niet willen onderkennen dat ze overlast veroorzaken.
Fiets je dan ook altijd op de weg?quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:41 schreef Accordtje het volgende:
...je zal gewoon rekening met elkaar moeten houden.
Ik fiets bijna nooit op de weg. Komt alleen voor als ik iemand voorbij wil en daarbij van de fietsstrook af moet of indien het fietspad in dermate staat is dat je daar met een racefiets niet normaal kan rijden (stukje van een halve kilometer denk ik).quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:53 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Fiets je dan ook altijd op de weg?
Volgens mij denkt een deel van de wielrenners bij het zien van de Tour inderdaad: "ohja, ik heb ook nog een racefiets in de schuur staan"....Vaak zie je dat ook wel aan het postuur en/of de manier van fietsen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:45 schreef SkinnyJeans het volgende:
Ik heb altijd het gevoel dat ze allemaal denken dat ze aan de Tour de France meedoen. Komt altijd beetje tryhard over die wielrenners.
Lekker door rood en overal lak aan.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:50 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Volgens mij denkt een deel van de wielrenners bij het zien van de Tour inderdaad: "ohja, ik heb ook nog een racefiets in de schuur staan"....Vaak zie je dat ook wel aan het postuur en/of de manier van fietsen.
Mee eens, net zoals in het vorige topic. Ze willen het gewoon niet snappenquote:Op woensdag 17 juni 2015 22:41 schreef Accordtje het volgende:
[..]
De groepen wielrenners zorgen voornamelijk voor overlast, individuele renners volgens mij niet zo zeer.
Dat begrijp ik goed!quote:Op donderdag 18 juni 2015 00:11 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Mee eens, net zoals in het vorige topic. Ze willen het gewoon niet snappenDeze namiddag weer een prachtgroep voor me gehad, 40 op een 80km-weg. Ik kan daar echt slecht mee omgaan.
Joh... Heb je al gezien hoe steil die dingen zijn.quote:Op donderdag 18 juni 2015 09:39 schreef BroesWillems het volgende:
Het is heel simpel, Als ik hard wil rijden met de auto, moet ik met de auto naar het circuit. Wat ik dan ook een paar keer paar jaar doe. Als ik ga mountainbiken, doe ik dat op een mountainbike pad. Wil ik schaatsen, doe ik dat op een ijsbaan.
Als je zo graag in een groep wil wielrennen, doe dat dan op een wielerbaan!
je hebt ook gewoon buitenbanen...quote:Op donderdag 18 juni 2015 10:07 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Joh... Heb je al gezien hoe steil die dingen zijn.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:40 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Inderdaad. Het moet hier gaan om specifiek gerichte haat.
Ja, en dat als wielrenner, dat lijkt me niet handig.quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:24 schreef Seam het volgende:
Haha die Bram van Loon in het vorige topicTotaal de weg kwijt
Ik snap niet dat je een grote groep volwassen mensen niet duidelijk kan maken dat ze enorm gevaarlijk bezig zijn. Terwijl ze ook nog eens overlast en ergernissen veroorzaken. is dat een gebrek aan logisch denkvermogen of een te groot gevoel van egoïsme?quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:51 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ja, en dat als wielrenner, dat lijkt me niet handig.
Dat is trouwens een mooie baan, zij het erg smal. Wielrenners trainen wekelijks op zo'n baan maar je kan niet enkel op de baan trainen als je ook wedstrijden buiten die baan hebt. Bovendien is het leuker om ook buiten de baan te trainen en mag het gewoon volgens de wetgeving. Als het je echt om de verkeersveiligheid te doen zou zijn doe dan liever eens wat aan al die tokkies op hun bromfietsen, daar valt veel meer winst mee te behalen. Als het je om veiligheid asociaal gedrag te doen is richt je dan liever op al die eikels die met hun telefoontje spelen terwijl ze autorijden, fiesten of op met hum tokkiemobiel rijden. Doe dan liever iets aan het veelvuldige bumperkleven en de veelvuldige voorrangsnegatie van automobilisten, het de auto parkeren en stilstaan op fietspaden en meer van dat fraais. Kom op knullen, een beetje rationeel gedrag graag.quote:
Dat vat goed de wielrenhaters hier samen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:51 schreef Triptamine2 het volgende:
is dat een gebrek aan logisch denkvermogen of een te groot gevoel van egoïsme?
Laat je lekker gaan op de daar voor bestemde plekken maar probeer je op de openbare weg je netjes te gedragen, dan is er niets aan de hand. Ik ben echt geen heilig boontje die zich altijd netjes aan de snelheid houd, maar probeer wel ten aller tijde rekening te houden met de andere weggebruikers. En als ik echt wil knallen, ga ik lekker het circuit op.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie nog niet door dat enkel die paar wielrenhaters van FOK hier over zijn? Gezellig, zo onder elkaar mopperen over die kwaadaardige wielrenners.![]()
Misschien moeten jullie je eens afvragen waarom de paar wielrenners die wel de moeite namen om hier te reageren dit hebben gestaakt.
[..]
Dat is trouwens een mooie baan, zij het erg smal. Wielrenners trainen wekelijks op zo'n baan maar je kan niet enkel op de baan trainen als je ook wedstrijden buiten die baan hebt. Bovendien is het leuker om ook buiten de baan te trainen en mag het gewoon volgens de wetgeving.
Dat andere weggebruikers zich ook niet gedragen kan natuurlijk geen excuus zijn om het zelf ook maar te doen.quote:Als het je echt om de verkeersveiligheid te doen zou zijn doe dan liever eens wat aan al die tokkies op hun bromfietsen, daar valt veel meer winst mee te behalen. Als het je om veiligheid asociaal gedrag te doen is richt je dan liever op al die eikels die met hun telefoontje spelen terwijl ze autorijden, fiesten of op met hum tokkiemobiel rijden. Doe dan liever iets aan het veelvuldige bumperkleven en de veelvuldige voorrangsnegatie van automobilisten, het de auto parkeren en stilstaan op fietspaden en meer van dat fraais. Kom op knullen, een beetje rationeel gedrag graag.
Ik gedraag me heel erg goed op de openbare weg. Ik kan me voorstellen dat veel niet-wielrenners niet weten hoeveel delen van de openbare weg wel uitstekend geschikt zijn om hard te fietsen aangezien jij daar zelden komt met een ander voertuig dan de auto, wij zoeken de wegen op geschiktheid uit. Dit zijn allemaal wegen waar ofwel geen motorvoertuigen rijden - dat heeft namelijk onze voorkeur - ofwel waar de verkeersdensiteit laag is, in uitgestrekte dorpen waar enkel lokaal verkeer komt en waar de wegen en fietspaden breed zijn. Helaas moet je soms even doorheen een slecht stukje om van het ene goede stuk naar het andere stuk te gaan. Als er een normaal fietspad ligt dan ga ik zelf altijd over het fietspad heen, als er geen fietspad ligt en de weg is toegestaan en automobilisten kunnen gemakkelijk inhalen als er op dat moment niemand van de andere kant komt (denk er aan, daar is een lage verkeersdichtheid) dan fietsen we daar.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:07 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Laat je lekker gaan op de daar voor bestemde plekken maar probeer je op de openbare weg je netjes te gedragen, dan is er niets aan de hand.
Met een auto als je veel harder wil rijden dan dat is toegestaan. Dat is in geen enkel parallel universum een vergelijking.quote:Ik ben echt geen heilig boontje die zich altijd netjes aan de snelheid houd, maar probeer wel ten aller tijde rekening te houden met de andere weggebruikers. En als ik echt wil knallen, ga ik lekker het circuit op.
Zooo, jij bent stoer.quote:Op donderdag 18 juni 2015 08:47 schreef PeZu het volgende:
een tijdje terug nog een solo wielrenner van zijn fietsje getikt hier, die ongekende klapzak, sneed een bejaarde af in de bocht, die hiervan zo schrok en viel en rijd die aso zo door, dus ik roepen en op mijn bakfiets erachter aan, bij god's gratie stopte hij.
Maar toegeven dat hij fout zat of excuus aanbieden zat er niet in, ik zeg hem: ik zie het voor me gebeuren, wees een vent bied je excuus aan. Hij blijft weigeren dus ik geef hem een ferme tik op zijn arrogante bakkes en meneer gaat theatraal liggen en roepen ik bel de politie, gelukkig hadden meer mensen het voorval gezien en die riepen nee hoor je viel toen je die arme man sneed, hij wou nog wat zeggen maar zeg beter fiets je weg vrind.
en dat gedrag is niet uitzonderlijk, groepen of niet, als je fanatiek op de openbare weg wielrent ben je per definitie al een hinder, (je moet je nml aan het verkeer aanpassen en niet andersom) en als je gedrag dan ook nog onaangepast is, is het niet zo gek dat het leeuwendeel van de bevolking van je gruwelt, maar dat zal iedereen vast verkeerd zien want het zijn zulke begane verkeersdeelnemers.
Tja, wat moet je ervan zeggen?quote:
laffe hond gespotquote:
Leuke reactie, goed beargumenteerd ook!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat vat goed de wielrenhaters hier samen.
Die zijn vast aan het zoeken naar steekhoudende argumenten om goed te praten dat ze structureel art 5 en 10 van de WVW overtreden. Iets wat jij ook beter kan gaan doen, want je huidige argumenten gaan ook nergens over:quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie nog niet door dat enkel die paar wielrenhaters van FOK hier over zijn?
Ik pas me aan aan het niveau van de rest hier.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 12:06 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Leuke reactie, goed beargumenteerd ook!
99% van de weggebruikers overtreedt bijna elke keer dat ze het verkeer ingaan artikel 5,. Dat had je toch wel door, hoop ik. De meeste mensen zijn helaas te onnozel om het te zien, niet omdat ze niet in staat zijn om het te zien maar omdat ze er geen aandacht aan besteden. Doe dat als je 30-60+ (30-50 solo, 45-60+ in een groep) km/u fietst en je krijgt snel problemen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 12:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Die zijn vast aan het zoeken naar steekhoudende argumenten om goed te praten dat ze structureel art 5 en 10 van de WVW overtreden.
Een paar seconden, was het maar zo'n feest, dan was dit complete topic overbodig geweestquote:Op zaterdag 20 juni 2015 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, als ze in groepjes fietsen dan zal je als automobilist af en toe even een paar seconden moeten wachten totdat je een bocht voorbij bent of totdat een tegenligger is gepasseerd. Cry me a river.![]()
Ok, het kan in een ongunstig geval 10-15 seconden zijn. Wat een drama.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:51 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Een paar seconden, was het maar zo'n feest, dan was dit complete topic overbodig geweest![]()
"Jullie". Ten eerste haat ik alleen groepen wielrenners die mij de weg blokkeren, ten tweede heb ik daar nooit bij stil gestaan omdat ik er geen moer om geef of dat peloton/die waaier gaat splitsen, als ze maar aan de kant gaan of plaats maken.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ok, het kan in een ongunstig geval 10-15 seconden zijn. Wat een drama.
Hebben jullie er al eens bij stil gestaan dat het opsplitsen van een peloton/waaier ongeveer net zo lang duurt als het wachten totdat je voorbij de bocht bent of de tegenligger is gepasseerd?
Reserveer dan je oordeel totdat je er wel goed over hebt nagedacht. Wat dat betreft heb jij je avatar goed gekozen, Haddock had/heeft daar ook last van.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:06 schreef PierreTT het volgende:
ten tweede heb ik daar nooit bij stil gestaan omdat ik er geen moer om geef...
Ja en nee (geen auto nodig dus ik geef het geld liever aan iets anders uit). Is dat relevant?quote:Heb jij zelf trouwens een rijbewijs en rij je regelmatig auto?
Ik heb alleen een oordeel over groepen wielrenners die tot 10 minuten aan een stuk een 80-kilometerweg blokkeren voor mij en mijn medeweggebruikers. Wat jij alleen of met een klein groepje wielrenners doet, en daarbij hoe jij rijdt, hoe jij inhaalt etcetera interesseert mij niks, want daar heb ik geen last vanquote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Reserveer dan je oordeel totdat je er wel goed over hebt nagedacht. Wat dat betreft heb jij je avatar goed gekozen, Haddock had/heeft daar ook last van.
[..]
Ja en nee (geen auto nodig dus ik geef het geld liever aan iets anders uit). Is dat relevant?
Mooi, dan erger jij je slechts aan een extreem klein percentage van de wielrenners. Ik heb het tot nu toe nog niet gezien, niet bij de training, niet als ik zelf op de weg zit.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:24 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ik heb alleen een oordeel over groepen wielrenners die tot 10 minuten aan een stuk een 80-kilometerweg blokkeren voor mij en mijn medeweggebruikers.
Mooi. Er zijn er hier ook een paar die het op alle wielrenners hebben gemund.quote:Wat jij alleen of met een klein groepje wielrenners doet, en daarbij hoe jij rijdt, hoe jij inhaalt etcetera interesseert mij niks, want daar heb ik geen last van
Ik heb niets tegen de auto, indien die functioneel wordt gebruikt. Ik heb er wel moeite mee dat die voertuigen worden gebruikt voor belachelijke korte verplaatsingen zonder een noemenswaardige ballast. Het mag maar dan ben je in mijn ogen niet snugger bezig. Verspilling van geld en je eigen gezondheid en conditie. Fair enough?quote:En ja, dat is relevant omdat een paar vrienden van mij ook wielrennen, en bij dat clubje zitten ook een aantal zeer fanatieke wielrenners die opvallend anti-auto zijn en elke vorm van inleving missen. De overeenkomst tussen deze fanatici is dat ze allen geen rijbewijs hebben en nog nooit auto hebben gereden. Derhalve vroeg ik mij, totaal niet aanvallend bedoeld, af of dat bij jou ook het geval is, maar blijkbaar niet
We hebben het over wielrenners, dat heb je toch wel door hoop ik? Drogredenen hoef je niet te proberen.quote:
Artikel 10.2quote:Artikel 10 wordt niet overtreden aangezien er geen sprake is van wedstrijden maar van trainingen.
De prioriteit ligt duidelijk bij snelheid en niet bij veiligheid: anders heb je het niet over "op snelheid inhalen" en zitten je voeten niet klem met die kekke voetclips.quote:waar de prioriteit ligt, het als eerste aankomen of de verkeersveiligheid.
Wielrenners in het algemeen en specifiek in groepen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mooi. Er zijn er hier ook een paar die het op alle wielrenners hebben gemund.
Ik kan me voorstellen dat je hier vraagtekens bij plaatst al heeft dat meer met het idiote gedrag van andere mensen te maken dan met wat deze wielrenners doen maar het is nogal zielig als je zo'n ongefundeerde haat hebt richting wielrenners zoals die mevrouw in dat filmpje etaleert en zoals jij hier etaleert. Kwaad worden omdat iemand in NYC op een zeer brede stoep fietst. Je moet wel als er geen afgescheiden fietspad is en automobilisten geen rekening met je houden. De politie-agent was gelukkig wat verstandiger dan deze mevrouw.quote:Op woensdag 24 juni 2015 02:13 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Wielrenners in het algemeen en specifiek in groepen.
Dit is niet in Nederland gefilmd maar neem van mij rustig aan dat het afsnijden en de deuren openslaan terwijl jij er langs fietst - omdat mensen te achterlijk zijn om even te kijken voordat ze de deur openen - ook in Nederland veel gebeurt. Road rage komt hier trouwens ook veel voor. Niet voor niets houd ik altijd minstens een halve meter afstand als ik langs auto's fiets.quote:
Je hebt achterlijke fietsers, automobilisten, enz. Helaas lijden de goeden daar ook onder.quote:Op woensdag 24 juni 2015 11:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dit is niet in Nederland gefilmd maar neem van mij rustig aan dat het afsnijden en de deuren openslaan terwijl jij er langs fietst - omdat mensen te achterlijk zijn om even te kijken voordat ze de deur openen - ook in Nederland veel gebeurt. Road rage komt hier trouwens ook veel voor.
Vandaag zag ik nog een buitenlander (witte nummerplaat met zwarte letters/cijfers) over het fietspad rijden met zijn auto, een 100% fietspad, niet een fietssuggetiestrook of zo, en een die compleet afgescheiden is van de weg. Waarschijnlijk staan daar geen biggenruggetjes voor het geval een ambulance ter plaatse moet zijn (er gebeuren wel eens verkeers'ongelukken'). Voor wie Eindhoven kent, het was bij de tunnel tussen het station (waar de bussenquote:Op woensdag 24 juni 2015 11:21 schreef FoXje het volgende:
[..]
Je hebt achterlijke fietsers, automobilisten, enz. Helaas lijden de goeden daar ook onder.
Open je eigen klachtentopic over automobilisten. Dat die groep zich niet altijd aan de regels houdt is geen argument voor wielrenners om hetzelfde te doen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vandaag zag ik nog een buitenlander (witte nummerplaat met zwarte letters/cijfers) over het fietspad rijden met zijn auto, een 100% fietspad, niet een fietssuggetiestrook of zo, en een die compleet afgescheiden is van de weg. Waarschijnlijk staan daar geen biggenruggetjes voor het geval een ambulance ter plaatse moet zijn (er gebeuren wel eens verkeers'ongelukken'). Voor wie Eindhoven kent, het was bij de tunnel tussen het station (waar de bussen vertrekken) en het PSV-stadion.
Jij pikt de wielrenners er uit, ik wijs er op dat de wielrenners reuze meevallen in vergelijking met andere verkeersgroepen. Ik heb het wel over de mensen die de sport beoefenen, niet over mensen die enkel een racefiets gebruiken voor de dagelijkse verplaatsingen wat je tegenwoordig steeds meer ziet.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:51 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Open je eigen klachtentopic over automobilisten. Dat die groep zich niet altijd aan de regels houdt is geen argument voor wielrenners om hetzelfde te doen.
Hoe durven ze? Wel 2 groepen van 20 man. Het isw een schande! En dan ook nog allemaal dezelfde kleding aan als clubgenoten, het is werkelijk ongehoord.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:52 schreef hmmmz het volgende:
Ik zag vandaag 2 groepen van 20 man hier door de straat fietsen. Allemaal het zelfde pakje aan op hun plastic fiets en natuurlijk met z'n allen lekker midden op de weg.
Dit weet ik natuurlijk ook welquote:Op donderdag 25 juni 2015 22:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Die fiets is niet van plastic, het frame is van metaal, aluminium of carbon. Als je klaagt dan wel juist klagen.
Nee, hier in de wijk is de doorgaande weg niet zo heel breed en ze reden er midden op. Volgende keer zal ik een foto voor je proberen te maken.quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat midden op de weg zal ook wel meevallen, waarschijnlijk slechts de volle breedte van de rijstrook die voor hen bestemd is. Gek hè?
En toch zeg jij dat het een plastic fiets is. Dat is nogal gek, nietwaar?quote:
Graag. Het liefst met de wielrenners er op. Dan zal ik daarna mijn eerlijke en ongezouten mening geven, jij weet inmiddels hoe eerlijk en ongezouten die is.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:21 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Nee, hier in de wijk is de doorgaande weg niet zo heel breed en ze reden er midden op. Volgende keer zal ik een foto voor je proberen te maken.
Vanwege het lichte gewicht.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En toch zeg jij dat het een plastic fiets is. Dat is nogal gek, nietwaar?
Het licht maken is niet moeilijk, het moet ook nog stevig zijn en zo stijf mogelijk zijn. Dat laatste - een reden dat sommige mensen toch liever op een stalen frame rijden dan op een aluminiumframe ook al is een stalen frame zwaarder - is een van de vele redenen dat een racefiets absoluut ongeschikt is voor dagelijks functioneel transport, je voelt werkelijk elke trilling op de weg. Er zijn bruggen waarover ik niet wil rijden (met van die houten balken) aangezien ik bij de chiropractor nog minder voel dan wanneer ik over die bruggen rijd. Met een racefiets merk je pas hoe onegaal veel fietspaden (die niet van asfalt zijn) zijn. Dat nu veel niet-wielrenners op een racefiets fietsens is een erg vreemd fenomeen. Je voelt elke trilling, het zadel is vervelend (in vergelijking met een stadsfiets), het is niet onderhoudsvriendelijk, de houding is minder comfortabel en de pedalen zijn niet geschikt als je gewone schoenen aan hebt. Als sport is het leuk maar er dagelijks elke afstand op fietsen, ik moet er niet aan denken.quote:
Weet ik, maar bedankt voor je collegequote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het licht maken is niet moeilijk, het moet ook nog stevig zijn en zo stijf mogelijk zijn. Dat laatste - een reden dat sommige mensen toch liever op een stalen frame rijden dan op een aluminiumframe ook al is een stalen frame zwaarder - is een van de vele redenen dat een racefiets absoluut ongeschikt is voor dagelijks functioneel transport, je voelt werkelijk elke trilling op de weg. Er zijn bruggen waarover ik niet wil rijden (met van die houten balken) aangezien ik bij de chiropractor nog minder voel dan wanneer ik over die bruggen rijd. Met een racefiets merk je pas hoe onegaal veel fietspaden (die niet van asfalt zijn) zijn.
Met hoe jij je in deze draad over wielrenners hebt geuit heb ik nogal grote twijfels over jouw kennis over wielrennen. Maar goed, plaats die foto binnenkort maar eens.quote:
Mijn broertje heeft best een aardige wielrenfiets, die hij overigens nooit gebruikt, in het schuurtje bij mijn ouders hangen. Zelf heb ik een mountainbike om mee over de hei en door het bos te crossen. Ik ben wel eens bij de betere fietsspeciaalzaak binnen geweest. Ook kijk ik de tour de france. Mochten de wielrengroepjes hier nog een keer de buurt onveilig maken dan hoop ik op tijd te zijn om het op de foto vast te leggen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met hoe jij je in deze draad over wielrenners hebt geuit heb ik nogal grote twijfels over jouw kennis over wielrennen. Maar goed, plaats die foto binnenkort maar eens.
Is dat niet een beetje tegenstrijdig? Zelf mountainbiken maar afgeven op de wielrenners. Terzijde, de laatste keer dat mijn leven onveilig werd gemaakt toen ik op de racefiets zat betroft het een mountainbiker. Het leek twee jongens een goed idee om over een zandweg te stuiven, een van de twee reed volledig links bij een kruising. Het was dat ik inhield, anders was er een frontale botsing geweest. Briljant idee, met volle snelheid een kruising naderen terwijl je nauwelijks zicht hebt en links fietst, ik moet de eerste wielrenner nog tegenkomen die dat doet.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 01:56 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Mijn broertje heeft best een aardige wielrenfiets, die hij overigens nooit gebruikt, in het schuurtje bij mijn ouders hangen. Zelf heb ik een mountainbike om mee over de hei en door het bos te crossen. Ik ben wel eens bij de betere fietsspeciaalzaak binnen geweest. Ook kijk ik de tour de france. Mochten de wielrengroepjes hier nog een keer de buurt onveilig maken dan hoop ik op tijd te zijn om het op de foto vast te leggen.
Nee, is niet tegenstrijdig.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 02:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje tegenstrijdig? Zelf mountainbiken maar afgeven op de wielrenners. Terzijde, de laatste keer dat mijn leven onveilig werd gemaakt toen ik op de racefiets zat betroft het een mountainbiker. Het leek twee jongens een goed idee om over een zandweg te stuiven, een van de twee reed volledig links bij een kruising. Het was dat ik inhield, anders was er een frontale botsing geweest. Briljant idee, met volle snelheid een kruising naderen terwijl je nauwelijks zicht hebt en links fietst, ik moet de eerste wielrenner nog tegenkomen die dat doet.
Ik word nooit pissed als ik iemand wil inhalen, dat hoort er nu eenmaal bij. Ik heb het tot nu toe ook nog niet bij anderen gezien. Ik vind het wel vervelend als mensen belachelijk traag reageren aangezien ik netjes bel en ik dit ruim op tijd doe (5-10 seconden voordat ik daar ben). Wielrenners zijn net als alle andere mensen, je vindt ze in alle soorten en maten, maar ik herken niet dat ze zich zo gedragen in het verkeer. Het enige wat me pissed maakt dat zijn de mensen die zo nodig tegen het verkeer in moeten fietsen en met hun telefoontje moeten spelen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:42 schreef NummerVier het volgende:
als ik met zijn tweeen naast elkaar fiets, en aan het praten ben willen ze er langs. meestal behoorlijk pissig omdat ze niet in hun tempo langs me kunnen.
Je hoeft niet bang te zijn voor die jongens en meisjes, zij zijn doorgaans heel erg rustig. Ze schreeuwen hard omdat de mensen in de boot hen anders niet verstaan maar zij doen geen vlieg kwaad.quote:ik sluit me helemaal aan bij de persoon over de wielrenbaan.beetje offtopic; mijn tweede ergernis op de fiets zijn roeiers begeleiders op de fiets. ik woon langs het water en die fietsen dan aan de verkeerde kant van de weg heel hard te schreeuwen door een toeter terwijl ik er naast woon. misschien leuk om daar een topic over te maken
Ik vind het vervelend als mensen met 35km/u of meer over het fietspad/over de weg vliegen. Het probleem met wielrenners is dat ze zich niet als fietser en niet als vervelende scooter gedragen maar als helse combinatie van allebei.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik word nooit pissed als ik iemand wil inhalen, dat hoort er nu eenmaal bij. Ik heb het tot nu toe ook nog niet bij anderen gezien. Ik vind het wel vervelend als mensen belachelijk traag reageren aangezien ik netjes bel en ik dit ruim op tijd doe (5-10 seconden voordat ik daar ben). Wielrenners zijn net als alle andere mensen, je vindt ze in alle soorten en maten, maar ik herken niet dat ze zich zo gedragen in het verkeer. Het enige wat me pissed maakt dat zijn de mensen die zo nodig tegen het verkeer in moeten fietsen en met hun telefoontje moeten spelen.
Wat in Frankrijk nu gelukkig strafbaar is geworden, nu Nederland nog.
http://www.telegraaf.nl/b(...)je_in_verkeer__.html
Jij denkt toch niet dat we racen waar het druk is?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:42 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Ik vind het vervelend als mensen met 35km/u of meer over het fietspad/over de weg vliegen. Het probleem met wielrenners is dat ze zich niet als fietser en niet als vervelende scooter gedragen maar als helse combinatie van allebei.
Ik heb liever langzame telefoonzombies rond me dan wielrenners. Weet je waarom: Die gaan in ieder geval langzaam. Als ze iets willen verbieden dan moet dat wel wielrennen op de openbare weg zijn. Racen in een dichtbevolkt land kan op een circuit of bij een afgezet evenement.
Haha. Misschien doe jij dat persoonlijk. Maar al je mede-wieler-fanaten doen dat dus niet. Dat is het hele probleem dus ook.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij denkt toch niet we racen waar het druk is?
We zoeken de rustige plaatsen op, die zijn er genoeg.
De club waarmee ik fiets traint wel op de rustige plekjes. Die zijn er maar je moet ze weten te vinden. Er zullen vast wielrenners zijn die zich slecht gedragen maar het is geen gemeengoed. Niets zo hinderlijk als bromfietstokkies, die zijn helaas nog flink in aantal toegenomen ook. Waar vroeger bejaarde mensen zich - terecht - geneerden om op zo'n ding te stappen zie je het hen nu massaal doen. 1 zo'n tweetakt bromfiets (1/3de van alle bromfietsen die op de openbare weg rijdt) stoot minstens 20 keer zo veel troep uit als een bestelbus. De deskundigen hebben afgedragen om achter zo'n ding te staan als het stil staat, het zou zeer slecht zijn voor je gezondheid.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:34 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Haha. Misschien doe jij dat persoonlijk. Maar al je mede-wieler-fanaten doen dat dus niet. Dat is het hele probleem dus ook.
Weet je wat veel vervelender is dan mensen op een bromfiets? Wielrenners. Waarom een vervoersmiddel verbieden en een stel racende idioten de doorgang geven?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De club waarmee ik fiets traint wel op de rustige plekjes. Die zijn er maar je moet ze weten te vinden. Er zullen vast wielrenners zijn die zich slecht gedragen maar het is geen gemeengoed. Niets zo hinderlijk als bromfietstokkies, die zijn helaas nog flink in aantal toegenomen ook. Waar vroeger bejaarde mensen zich - terecht - geneerden om op zo'n ding te stappen zie je het hen nu massaal doen. 1 zo'n tweetakt bromfiets (1/3de van alle bromfietsen die op de openbare weg rijdt) stoot minstens 20 keer zo veel troep uit als een bestelbus. De deskundigen hebben afgedragen om achter zo'n ding te staan als het stil staat, het zou zeer slecht zijn voor je gezondheid.
Laten we die eens weren uit het verkeer, dat zou het verkeer veel veiliger maken!
Die racefiets vergiftigt je niet, die bromfietstokkies die op een tweetakt rijden omdat ze te lui zijn om te fietsen doen dat wel: ze stoten 20-2700 keer zo veel troep uit als een bestelbus die minstens 20 keer zo zwaar weegt. Niet mijn woorden. Dit is onderzocht door mensen die er verstand van hebben. Die 2700 wordt gehaald als de tweetakt oud en slecht onderhouden is en de bestelbus nieuw. Dit is een veel urgenter probleem is dan een paar wielrenners die hard rijden. Wielrenners lopen vooral zelf gevaar, ze veroorzaken weinig gevaar voor omstanders.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:42 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Weet je wat veel vervelender is dan mensen op een bromfiets? Wielrenners.
Jij verdraait mijn woorden. Ik wil niet dat alle bromfietsen worden verboden, hoewel ik het prima zou vinden als het zou gebeuren dat alle bromfietsen met een brandstofmotor zouden worden verboden, ik wil dat alle tweetaktbromfietsen worden verboden omdat dit extreem veel troep uitstoten en zeer ongezond zijn voor de mensen die daarbij in de buurt staan. Niet mijn woorden, de bevindingen van het RIVM.quote:Waarom een vervoersmiddel verbieden?
Je gaat off-topic. Dit topic gaat namelijk over de enorme ergernissen die wielrenners veroorzaken.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die racefiets vergiftigt je niet, die bromfietstokkies die op een tweetakt rijden omdat ze te lui zijn om te fietsen doen dat wel: ze stoten 20-2700 keer zo veel troep uit als een bestelbus die minstens 20 keer zo zwaar weegt. Niet mijn woorden. Dit is onderzocht door mensen die er verstand van hebben. Die 2700 wordt gehaald als de tweetakt oud en slecht onderhouden is en de bestelbus nieuw. Dit is een veel urgenter probleem is dan een paar wielrenners die hard rijden. Wielrenners lopen vooral zelf gevaar, ze veroorzaken weinig gevaar voor omstanders.
[..]
Jij verdraait mijn woorden. Ik wil niet dat alle bromfietsen worden verboden, hoewel ik het prima zou vinden als het zou gebeuren dat alle bromfietsen met een brandstofmotor zouden worden verboden, ik wil dat alle tweetaktbromfietsen worden verboden omdat dit extreem veel troep uitstoten en zeer ongezond zijn voor de mensen die daarbij in de buurt staan. Niet mijn woorden, de bevindingen van het RIVM.
Oh jee. Jammer dat je je zo laat kennen als een milieuautist, dat haalt de zin om überhaupt te discussiëren over wielrenners wel flink omlaag. Ik heb twee oldtimerbromfietsen, een kart en een auto. Ga ik nu branden in de hel als ik een keer een pleziertochtje ga maken op een van die oldtimerbromfietsen?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die racefiets vergiftigt je niet, die bromfietstokkies die op een tweetakt rijden omdat ze te lui zijn om te fietsen doen dat wel: ze stoten 20-2700 keer zo veel troep uit als een bestelbus die minstens 20 keer zo zwaar weegt. Niet mijn woorden. Dit is onderzocht door mensen die er verstand van hebben. Die 2700 wordt gehaald als de tweetakt oud en slecht onderhouden is en de bestelbus nieuw. Dit is een veel urgenter probleem is dan een paar wielrenners die hard rijden. Wielrenners lopen vooral zelf gevaar, ze veroorzaken weinig gevaar voor omstanders.
[..]
Jij verdraait mijn woorden. Ik wil niet dat alle bromfietsen worden verboden, hoewel ik het prima zou vinden als het zou gebeuren dat alle bromfietsen met een brandstofmotor zouden worden verboden, ik wil dat alle tweetaktbromfietsen worden verboden omdat dit extreem veel troep uitstoten en zeer ongezond zijn voor de mensen die daarbij in de buurt staan. Niet mijn woorden, de bevindingen van het RIVM.
Bullocks mate. Ik pleit er niet voor dat jij niet meer op je bromfietsje mag rijden, alleen niet op een tweetaktmotor. Tijden veranderen, leer er mee te leven. Dat maakt geen milieuautist van mij, wat dat ook is, dat geeft aan dat ik een goed werkend boerenverstand heb, ik vind de volksgezondheid belangrijker dan de vrijheid van een enkeling om in een oldtimer te rijden. Ik raad jou aan om eens op te zoeken wat de relevantie is van de piekconcentratie, daar gaat het namelijk om, niet alleen om de totale vervuiling.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:23 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Oh jee. Jammer dat je je zo laat kennen als een milieuautist, dat haalt de zin om überhaupt te discussiëren over wielrenners wel flink omlaag. Ik heb twee oldtimerbromfietsen, een kart en een auto. Ga ik nu branden in de hel als ik een keer een pleziertochtje ga maken op een van die oldtimerbromfietsen?
Nee, dit topic gaat over een groep mensen die zich blindstaren op een groep die relatief weinig problemen veroorzaken. Vanwaar die obsessie? Ik erger me dagelijks aan veel weggebruikers, daar zitten zelden wielrenners tussen. Het komt voor maar het is een uitzondering.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:14 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Je gaat off-topic. Dit topic gaat namelijk over de enorme ergernissen die wielrenners veroorzaken.
Volksgezondheid? Dan wijs ik je graag op de Havens in Rotterdam. Waar per dag zo veel zooi ons land binnenkomt in uitstoot dat het niet te meten valt.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bullocks mate. Ik pleit er niet voor dat jij niet meer op je bromfietsje mag rijden, alleen niet op een tweetaktmotor. Tijden veranderen, leer er mee te leven. Dat maakt geen milieuautist van mij, wat dat ook is, dat geeft aan dat ik een goed werkend boerenverstand heb, ik vind de volksgezondheid belangrijker dan de vrijheid van een enkeling om in een oldtimer te rijden. Ik raad jou aan om eens op te zoeken wat de relevantie is van de piekconcentratie, daar gaat het namelijk om, niet alleen om de totale vervuiling.
Ik woon en werk in Brabant, en kennelijk is hier het amateurwielermekka van heel veel iets te dikke mensen in te strak spandex. Die obsessie komt door de arrogantie van de renners, de oogkleppen waarmee ze rijden en het gevaar wat het oplevert.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, dit topic gaat over een groep mensen die zich blindstaren op een groep die relatief weinig problemen veroorzaken. Vanwaar die obsessie? Ik erger me dagelijks aan veel weggebruikers, daar zitten zelden wielrenners tussen. Het komt voor maar het is een uitzondering.
Ook voor jou dit advies.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:28 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Volksgezondheid? Dan wijs ik je graag op de Havens in Rotterdam. Waar per dag zo veel zooi ons land binnenkomt in uitstoot dat het niet te meten valt.
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik raad jou aan om eens op te zoeken wat de relevantie is van de piekconcentratie, daar gaat het namelijk om, niet alleen om de totale vervuiling.
Dat dik zijn valt wel mee maar veel toerrijders zijn niet afgetraind. En? Er is gelukkig geen verbod op wielrenner als je een bierbuikje hebt of niet goed afgetraind bent.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:32 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Ik woon en werk in Brabant, en kennelijk is hier het amateurwielermekka van heel veel iets te dikke mensen in te strak spandex.
Je hoeft niet voor mij te interpreteren wat het probleem is wat ik heb met wielrenners. Dat heb ik echt wel helder en je filmpje gaat daar niets aan veranderen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat dik zijn valt wel mee maar veel toerrijders zijn niet afgetraind. En? Er is gelukkig geen verbod op wielrenner als je een bierbuikje hebt of niet goed afgetraind bent.
Als je dat er bij moet halen. Ik denk dat het jullie vooral te doen is om wat in dit filmpje wordt uitgelegd:
Ja, jij haat wielrenners omdat je soms moet vertragen. Dat is volstrekt duidelijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:43 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Je hoeft niet voor mij te interpreteren wat het probleem is wat ik heb met wielrenners. Dat heb ik echt wel helder en je filmpje gaat daar niets aan veranderen.
Bedankt hiervoor, ik moest hardop lachenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: reactie op dat filmpje dus.Half bezopen is weggegooid geld.
Ik vind mezelf quoten eigenlijk maar niets. Maar omdat je kennelijk scheel bent:quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, jij haat wielrenners omdat je soms moet vertragen. Dat is volstrekt duidelijk.
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:42 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Ik vind het vervelend als mensen met 35km/u of meer over het fietspad/over de weg vliegen. Het probleem met wielrenners is dat ze zich niet als fietser en niet als vervelende scooter gedragen maar als helse combinatie van allebei.
Ik heb liever langzame telefoonzombies rond me dan wielrenners. Weet je waarom: Die gaan in ieder geval langzaam. Als ze iets willen verbieden dan moet dat wel wielrennen op de openbare weg zijn. Racen in een dichtbevolkt land kan op een circuit of bij een afgezet evenement.
TLDR: Massale invasie wielrenners: Gevaarlijk/Agressief/Arrogant/Hebben schijt aan verkeersregels en aan het overige verkeer.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:32 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Ik woon en werk in Brabant, en kennelijk is hier het amateurwielermekka van heel veel iets te dikke mensen in te strak spandex. Die obsessie komt door de arrogantie van de renners, de oogkleppen waarmee ze rijden en het gevaar wat het oplevert.
Ze houden zich nooit aan de regels en als het en masse voorkomt ben je er wel eens klaar mee. Dit speelt nu al enkele jaren en kennelijk snappen de amateursporters het nog niet: Je bent een gevaar en een ergernis.
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:32 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Ik woon en werk in Brabant, en kennelijk is hier het amateurwielermekka van heel veel iets te dikke mensen in te strak spandex. Die obsessie komt door de arrogantie van de renners, de oogkleppen waarmee ze rijden en het gevaar wat het oplevert.
Ze houden zich nooit aan de regels en als het en masse voorkomt ben je er wel eens klaar mee. Dit speelt nu al enkele jaren en kennelijk snappen de amateursporters het nog niet: Je bent een gevaar en een ergernis.
4% van het shirt en 0% van de broek die ik meestal draag bestaat uit spandex.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:32 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Ik woon en werk in Brabant, en kennelijk is hier het amateurwielermekka van heel veel iets te dikke mensen in te strak spandex.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |