Wat te denken van waterstof.....ooit stoffig water gezien?quote:Op maandag 29 juni 2015 14:57 schreef Raves het volgende:
[..]
Haha, nu je het zegt! Nooit bij stil gestaan dat dat eigenlijk ook een best 'verwarrend' woord is
Een stof waar water onder andere uit bestaat dat is toch vrij logisch. Zuurstof is vreemder omdat het niet zuur is.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:21 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Wat te denken van waterstof.....ooit stoffig water gezien?
Ehmmquote:Op maandag 29 juni 2015 16:21 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Wat te denken van waterstof.....ooit stoffig water gezien?
Zo is het woord 'booswicht' eigenlijk ook best raar. Er wordt een slechterik mee bedoeld, maar als je het opbreekt tot boos en wicht heb je een boos meisjequote:Op maandag 29 juni 2015 14:57 schreef Raves het volgende:
[..]
Haha, nu je het zegt! Nooit bij stil gestaan dat dat eigenlijk ook een best 'verwarrend' woord is
En mens als in 'Zeur toch niet zo, mens!' wordt eigenlijk altijd voor vrouwen bedoelt, terwijl mannen ook mensen zijn.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zo is het woord 'booswicht' eigenlijk ook best raar. Er wordt een slechterik mee bedoeld, maar als je het opbreekt tot boos en wicht heb je een boos meisje
http://www.spatiegebruik.nl/quote:Op maandag 29 juni 2015 16:26 schreef LTVDK het volgende:
Zo is het woord 'booswicht' eigenlijk ook best raar. Er wordt een slechterik mee bedoeld, maar als je het opbreekt tot boos en wicht heb je een boos meisje
Een 'zuurstok' klinkt zelfs als exact het tegenovergestelde van wat het is!quote:Op maandag 29 juni 2015 16:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een stof waar water onder andere uit bestaat dat is toch vrij logisch. Zuurstof is vreemder omdat het niet zuur is.
Het verschil zit hem bij 'mens' ook in welk lidwoord er voor staat.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:31 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
En mens als in 'Zeur toch niet zo, mens!' wordt eigenlijk altijd voor vrouwen bedoelt, terwijl mannen ook mensen zijn.
WATquote:Op woensdag 1 juli 2015 15:28 schreef FireFox1 het volgende:
Kwam er pas recentelijk achter dat deze auto:
[ afbeelding ]
Niet een Suzuki "Jimmy" is, maar een "Jimny"
Goed moment om er achter te komen!quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:45 schreef kissaa het volgende:
Ik heb gisteren ontdekt dat er airconditionig zit in de Ford Focus die ik al acht jaar heb
WTFquote:Op woensdag 1 juli 2015 15:28 schreef FireFox1 het volgende:
Kwam er pas recentelijk achter dat deze auto:
[ afbeelding ]
Niet een Suzuki "Jimmy" is, maar een "Jimny"
Je hebt nooit het instructieboekje doorgelezen bij aanschafquote:Op woensdag 1 juli 2015 15:45 schreef kissaa het volgende:
Ik heb gisteren ontdekt dat er airconditionig zit in de Ford Focus die ik al acht jaar heb
Nee.quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:27 schreef Bart het volgende:
[..]
Je hebt nooit het instructieboekje doorgelezen bij aanschaf.
Jaja, ik weet het...quote:
quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:29 schreef Walter81 het volgende:
Dat de dierentuin in Arnhem, Koninklijke Burgers' Zoo, niet van de burgers is, maar vernoemd naar de oprichter Johan Burgers.
Heb je het nog steeds niet uitgeprobeerd?quote:Op donderdag 2 juli 2015 18:40 schreef kissaa het volgende:
[..]
Nee nog nooit. Het is toch voor de airconditioning of gaat er iets vreselijks gebeuren?
Ik ben daar maar 1x geweest en dat was alweer 17 jaar geleden.quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:29 schreef Walter81 het volgende:
Dat de dierentuin in Arnhem, Koninklijke Burgers' Zoo, niet van de burgers is, maar vernoemd naar de oprichter Johan Burgers.
En een anti-lope. Alsof die ooit stilstaat.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee. Misschien morgen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je het nog steeds niet uitgeprobeerd?
Bij mijn auto staat het voor anticlimax. Treurige roestbak is het ook.quote:Op donderdag 2 juli 2015 18:40 schreef kissaa het volgende:
[..]
Nee nog nooit. Het is toch voor de airconditioning of gaat er iets vreselijks gebeuren?
Niet opgegroeid in Amerika toevallig?quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:58 schreef Isis20 het volgende:
Ik heb jaren lang geloofd dat mensen zelf geld konden maken thuis... Ik was ooit een keer op de markt en toen zei een koper tegen een verkoper: "Ja heb er lang over gedaan om dit geld te maken! Hahaha" En dus ik dacht jaren lang 'Oh mensen maken zelf geld, hoe lang zou dat nou toch duren als het zoveel waard is?... Ik wil dat ook doen later!"
Lekker handig. Is het eerste wat je zou moeten doen als je de sleutels krijgt.quote:
Zo heb je ook het meer en de meer heb ik laatst verzonnen (in de zin van: viel me op).quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:32 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Het verschil zit hem bij 'mens' ook in welk lidwoord er voor staat.
Het mens = vrouw (een specifiek persoon)
De mens = man / vrouw (personen in het algemeen)
Daarom is de naam van de IKEA kinderstoel zo geniaal, je kind loopt eindelijk niet weg van tafelquote:Op donderdag 2 juli 2015 19:22 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En een anti-lope. Alsof die ooit stilstaat.
Ik denk dat dat komt doordat er bij de Haarlemmermeer inderdaad geen echt meer meer (hihi) is. Het is een streeknaam geworden en die krijgen altijd 'de' als lidwoord. Zoals de Veluwe.quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:24 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Zo heb je ook het meer en de meer heb ik laatst verzonnen (in de zin van: viel me op).
Het IJsselmeermeer en de Haarlemmermeer.
Bij het meer bedoelen we een plas water en de meer is een droogmakerij.
Bij Lauwersmeer zijn beide lidwoorden mogelijk. Namelijk de ingepolderde Lauwerszee is voor een deel nat gebleven.
Zijn er mensen die dit doen?quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:27 schreef Bart het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:31 schreef Stompzinnig het volgende:
Bij mijn auto staat het voor anticlimax. Treurige roestbak is het ook.
ahaquote:Op vrijdag 3 juli 2015 06:29 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Daarom is de naam van de IKEA kinderstoel zo geniaal, je kind loopt eindelijk niet weg van tafel
[ afbeelding ]
Meer dat ik er door jou post zelf achterkwamquote:
Ik zeg altijd als iemand m'n geld door zo'n valsgelddetector haalt: 'Zijn ze weer gelukt?'quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:47 schreef Thas het volgende:
[..]
Niet opgegroeid in Amerika toevallig?
Ik heb nog nooit iemand dat horen zeggen in het Nederlands..
Je drukt toch gewoon op alle knopjes om te zien wat er gebeurt?quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:27 schreef Bart het volgende:
[..]
Het is jammer dat je uberhaupt de weg op durft te gaan zonder dit te doen. Een auto bevat meer dan alleen twee of drie pedalen en een stuur.quote:
Want alles is natuurlijk te bedienen en bereiken vanuit de knopjes op het dashboard, jaja.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:06 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Je drukt toch gewoon op alle knopjes om te zien wat er gebeurt?
Toen ik een keer een andere auto kreeg ben ik gewoon op weg naar huis gaan proberen. Bij aankomst wist ik alles.
En het is ook geen spaceshuttlequote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:19 schreef Bart het volgende:
[..]
Het is jammer dat je uberhaupt de weg op durft te gaan zonder dit te doen. Een auto bevat meer dan alleen twee of drie pedalen en een stuur.
[..]
Want alles is natuurlijk te bedienen en bereiken vanuit de knopjes op het dashboard, jaja.
Verbazingwekkend dit. Het is geen tv.
Het enige knopje dat niet vanaf mijn bestuurdersstoel te bedienen is, is de bediening van mijn trekhaak.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:19 schreef Bart het volgende:
[..]
Het is jammer dat je uberhaupt de weg op durft te gaan zonder dit te doen. Een auto bevat meer dan alleen twee of drie pedalen en een stuur.
[..]
Want alles is natuurlijk te bedienen en bereiken vanuit de knopjes op het dashboard, jaja.
Wat valt er in Oekraine te halen dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:22 schreef Sigaartje het volgende:
Waar ik veel te laat achter kwam:
Dat conflicten alleen plaatsvinden in die wereldgebieden waar wat te halen valt.
Ik kan mij goed voorstellen dat als je een auto koopt waarvan je niet weet hoe alle functies werken dat je dan even uitzoekt hoe je deze kan gebruiken. Maar als ik even in een andere auto stap ga ik niet eerst alle instructies doorlezen, ik hoef dan ook niet alle knoppen en functies te gebruiken. Een auto rijd je met de pedalen, het stuur en eventueel de versnellingspook.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:19 schreef Bart het volgende:
[..]
[..]
Macht.quote:
En gas (of in elk geval leidingen)quote:
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:27 schreef SyntholSnol het volgende:
Ik dacht dat met wildbreien poepen in de openbare ruimte bedoeld werd.
De gebruiksaanwijzing van mijn camera bleek volledig onleesbaar. Pil op internet. Geen idee waar te beginnen in de woordenbrij vol termen. Dus zit ik met een camera die zelf bepaalt waarop gefocust wordt en hoeveel licht toegevoegd wordt als het buiten per ongeluk schemert en het resultaat wat donkertjes zou uitpakken.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 15:06 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik kan mij goed voorstellen dat als je een auto koopt waarvan je niet weet hoe alle functies werken dat je dan even uitzoekt hoe je deze kan gebruiken. Maar als ik even in een andere auto stap ga ik niet eerst alle instructies doorlezen, ik hoef dan ook niet alle knoppen en functies te gebruiken. Een auto rijd je met de pedalen, het stuur en eventueel de versnellingspook.
Ja dat had ik ook pas laat doorquote:Op zaterdag 4 juli 2015 23:15 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Dat er met de .be in http://youtu.be niet de afkorting van België bedoeld werd
quote:Op zaterdag 4 juli 2015 23:15 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
En goo.gl dan :s?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 23:15 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Natuurlijk wordt dat er wel mee bedoeld.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 23:15 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
quote:Op zaterdag 4 juli 2015 23:15 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Dat wist ik. Maar waarvoor doen ze het toch me .be? Waar dient dat voor?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 23:15 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Eh, jawel.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 23:15 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Ja, maar waarom? Gewoon omdat dat grappig is of zo?quote:Op zondag 5 juli 2015 12:30 schreef Loveless85 het volgende:
Het is gewoon het TLD van België, maar vervolledigd op deze manier het woord YouTube.
nee, het is korter dan youtube.com en dat is/was vooral voor twitter handig omdat je daar maar een beperkt aantal tekens hebt. scheelt toch 4 tekens ofzo....quote:Op zondag 5 juli 2015 12:35 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, maar waarom? Gewoon omdat dat grappig is of zo?
3quote:Op zondag 5 juli 2015 12:38 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
nee, het is korter dan youtube.com en dat is/was vooral voor twitter handig omdat je daar maar een beperkt aantal tekens hebt. scheelt toch 4 tekens ofzo....
Vanity url. Marketingdingetje.quote:Op zondag 5 juli 2015 12:35 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Joh, al heel vaak afgevraagd waarom zoveel mensen de Belgische url van youtube gebruiken. Dissecties ikke las dus altijd youtube.be...quote:Op zaterdag 4 juli 2015 23:15 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:27 schreef SyntholSnol het volgende:
Ik dacht dat met wildbreien poepen in de openbare ruimte bedoeld werd.
quote:En dat bushmeat de uitstekende binnenste schaamlippen waren van een vrouw met veel schaamhaar.
Domain-hack, scheelt zoals gezegd bij delen van de link. En scheelt wel iets meer dan 3 letters.quote:Op zondag 5 juli 2015 12:35 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Griekenland toch?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 5 juli 2015 18:41 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Griekenland toch?nee joh, is speciaal voor groenlinksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat het korter is.quote:Op zondag 5 juli 2015 12:35 schreef Biancavia het volgende:
Net als de Wilhelm screamquote:Op woensdag 24 juni 2015 17:36 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Dit deed me hieraan denken: http://www.fundalize.com/(...)ilms__series-178703/
Daarop inhakend... Dat honig eigenlijk een soort bijenbraaksel isquote:
Die Wilhelm scream is grappig!quote:Op maandag 6 juli 2015 21:38 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Net als de Wilhelm scream
En de Creaky gate valt mij ook vaak op
Het is een specifiek soort bijenbraaksel.quote:Op maandag 6 juli 2015 21:45 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Daarop inhakend... Dat honig eigenlijk een soort bijenbraaksel is![]()
Blote voeten wist ik, spugen erin niet.quote:Op maandag 6 juli 2015 23:24 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het is een specifiek soort bijenbraaksel.
Je weet dat de wijndruiven vroeger met de blote voeten geplet werden en dat er af en toe lekker in gespuugd werd? Dat spuug was om te fermenteren; honing is ook gefermenteerd dankzij de bijen.
En dat een ei de menstruatie van een kip is.quote:Op maandag 6 juli 2015 21:45 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Daarop inhakend... Dat honig eigenlijk een soort bijenbraaksel is
Ja en een broodje kip met eiersalade een familiedramaquote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:32 schreef Walter81 het volgende:
[..]
En dat een ei de menstruatie van een kip is.
Voor de fermentatie is spugen ook echt niet nodig. Saccharomyces cerevisiae leeft in de wilde natuur al op het velletje van de druif.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:22 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Blote voeten wist ik, spugen erin niet.
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:32 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat spugen af en toe geeft je méér het gevoel dat je aan de wijn werkt.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:44 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Voor de fermentatie is spugen ook echt niet nodig. Saccharomyces cerevisiae leeft in de wilde natuur al op het velletje van de druif.
Op de middelbare school ging ik iedere dag met een klasgenootje met de bus naar huis, wij hadden hetzelfde rooster. Toen ik een keer ziek was, vertelde ze me verontwaardigd dat de bus helemaal niet gestopt was en ze drie haltes terug moest lopen.quote:Op maandag 6 juli 2015 06:41 schreef sneakydesert het volgende:
Rond mijn zestiende kwam ik erachter dat er een stopknop in de bus zit. Ik ging er altijd vanuit dat de bus bij elke halte stopte (wat ook meestal het geval was) tot iemand aan me vroeg of ik even op "stop" wilde drukken.
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:55 schreef MissLuna het volgende:
[..]
Op de middelbare school ging ik iedere dag met een klasgenootje met de bus naar huis, wij hadden hetzelfde rooster. Toen ik een keer ziek was, vertelde ze me verontwaardigd dat de bus helemaal niet gestopt was en ze drie haltes terug moest lopen.
Zij kende die knop dus ook niet....
oooooo dus dáár komt die naam vandaanquote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:36 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dat shampoomerk Palmolive alleen in NL als Palmolieve wordt uitgesproken. De rest van de wereld zegt "gewoon" Palm-Olive. Op z'n Engels dus.
Zo ben ik weleens 40 km verderop terecht gekomen.quote:Op maandag 6 juli 2015 06:41 schreef sneakydesert het volgende:
Rond mijn zestiende kwam ik erachter dat er een stopknop in de bus zit. Ik ging er altijd vanuit dat de bus bij elke halte stopte (wat ook meestal het geval was) tot iemand aan me vroeg of ik even op "stop" wilde drukken.
Nee joh, de eisprong natuurlijk, niet de menstruatie.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:32 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ben jij een collega van mij? Hij zei dit laatst ook alquote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:32 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Maar is de Engelse uitspraak dan Palmolaif of Palmolif?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:36 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dat shampoomerk Palmolive alleen in NL als Palmolieve wordt uitgesproken. De rest van de wereld zegt "gewoon" Palm-Olive. Op z'n Engels dus.
Laif is lief in het Gronings toch?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:07 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar is de Engelse uitspraak dan Palmolaif of Palmolif?
palm-olif lijkt me. naam komt volgens mij van palmolie en olijfolie. Het Engelse woord voor olijf is olive. en olive spreek je uit als olif en niet als olaif.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:07 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar is de Engelse uitspraak dan Palmolaif of Palmolif?
Bij mij was het juist zo dat er één bepaalde bushalte was waar altijd meerdere scholieren uitstapten. En we kenden alle buschauffeurs, dus we drukten gewoon niet meer. De chauffeur wist wel dat we er daar uit moesten. Totdat één van die chauffeurs kennelijk een slechte dag had en doorreed bij die halte. De halve bus in opstand (die moest eruit), de andere helft zat keihard te lachen. De chauffeur keek in zijn spiegel en riep om "ja, als jullie niet drukken, stop ik niet". Hij wist dus donders goed dat er daar mensen uit moesten. Bij de volgende halte (nadat iemand drukte) stopte de bus wel en liep het hele zwikkie scheldend en mopperend terugquote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:55 schreef MissLuna het volgende:
Op de middelbare school ging ik iedere dag met een klasgenootje met de bus naar huis, wij hadden hetzelfde rooster. Toen ik een keer ziek was, vertelde ze me verontwaardigd dat de bus helemaal niet gestopt was en ze drie haltes terug moest lopen.
Zij kende die knop dus ook niet....
Dat jaquote:Op dinsdag 7 juli 2015 20:18 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
palm-olif lijkt me. naam komt volgens mij van palmolie en olijfolie. Het Engelse woord voor olijf is olive. en olive spreek je uit als olif en niet als olaif.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |