quote:Bouhanni mist Tour na zware val
Nacer Bouhanni moet de Tour de France
aan zich voorbij laten gaan.De sprinter
van Cofidis kwam in de slotmeters van
de Franse nationale wegwedstrijd zwaar
ten val en meldde kort daarna zelf dat
hij de Tour uit zijn hoofd heeft gezet.
"Ik heb veel last van een rib.Die is of
gekneusd of gebroken",zei de 24-jarige
Fransman kort na de wedstrijd.
Bouhanni won vorig jaar drie etappes in
de Giro en hield daar de puntentrui aan
over.In de Vuelta won hij twee ritten.
Eerder deze maand,in de Dauphiné,de
voorbereidingskoers op de Tour,liet hij
met twee ritzeges zien klaar te zijn
voor de Tour,die komende zaterdag van
start gaat in Utrecht.
quote:
quote:11:24 – Nacer Bouhanni heeft deelname aan de Tour de France toch nog niet helemaal uit zijn hoofd gezet. De 24-jarige sprinter kwam zondag hard ten val in de finale van het Frans kampioenschap en liet vervolgens weten dat hij de Tour wel kon vergeten, maar is daar na een nachtje slapen op teruggekomen.
De aanleiding voor het nieuwe optimisme bij Bouhanni is medisch onderzoek, dat uitgewezen heeft dat de sprinter toch geen ribben gebroken heeft. De ribben zijn 'slechts' gekneusd en dus ziet de excentrieke Fransman plotseling weer perspectief. "Ik hoop aanwezig te zijn bij de start van de Tour", twittert hij.
De Tour de France was dit jaar het hoofddoel van Bouhanni, die de afgelopen jaren al ritten won in de Giro en Vuelta. Eerder deze maand schreef hij twee etappes op zijn naam in de Dauphiné.
En die kasseienetappe is ook lekker met gekneusde ribben..quote:Op maandag 29 juni 2015 13:33 schreef silverhill het volgende:
Tegen de tijd dat ie een beetje genezen is zijn alle sprintetappes al geweest.
twitter:HansenAdam twitterde op zondag 05-07-2015 om 18:39:35Little update: Im alive, Im off 2 the hospital & u cant call @AndreGreipel a Gorilla anymore, I rekon Kermit the Frog http://t.co/RKAXSvwu2j reageer retweet
twitter:HansenAdam twitterde op zondag 05-07-2015 om 23:22:37AC dislocation. Same shoulder as 3 weeks ago. Was told its going to be the most painful 3 weeks 4 me. I eat pain for breakfast. Bring it on! reageer retweet
quote:I eat pain for breakfast. Bring it on!
Zelden zo'n smak gezienquote:
twitter:Vaughters twitterde op maandag 06-07-2015 om 17:41:03Nathan was involved in a horrible masturbation accident. Luckily, we have the technology to fix him. http://t.co/VQMqs2OYqm reageer retweet
Daarmee heeft hij wel dus de etappe uitgefietst en Huy mee opgeklommenquote:Op maandag 6 juli 2015 19:24 schreef TheArt het volgende:
Impey start morgen niet meer. Gebroken sleutelbeen.
twitter:f_cancellara twitterde op maandag 06-07-2015 om 21:12:12Just left the hospital with a huge disappointment #TDF2015 is over broke some bones on my back again as in spring. #L3/L4right side reageer retweet
quote:Onderzoek in het ziekenhuis heeft maandagavond uitgewezen dat Tom Dumoulin zoals verwacht een breuk in zijn schoudergewricht heeft opgelopen. De Limburgse wielrenner kwam tijdens de derde etappe van de Tour de France, op zo'n 60 kilometer van de finish in Hoei, hard ten val. Daarbij schoot zijn linkerschouder uit de kom.
„Het medische team heeft Tom's schouder direct weer op zijn plaats gezet”, zei teamarts Stephan Jacolino van Giant-Alpecin. „Onderzoek in het ziekenhuis bevestigde wat we al dachten, namelijk dat Tom een breuk in zijn schoudergewricht heeft.”
Dumoulin keert terug naar Nederland, waar een behandelplan wordt opgesteld.
twitter:RGUpdate twitterde op maandag 06-07-2015 om 22:08:07#Kampioen vlees snijden #Samen Laurens voeren http://t.co/ZiFqrANN6J reageer retweet
Idd, wat een droplulquote:Op maandag 6 juli 2015 21:44 schreef Scorpion_17 het volgende:
Kut Impey, had m nooit in mn tourpoule moeten opnemen.
Paul Martens doet voor het eerst dit jaar iets nuttigs.quote:Op maandag 6 juli 2015 22:09 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RGUpdate twitterde op maandag 06-07-2015 om 22:08:07#Kampioen vlees snijden #Samen Laurens voeren http://t.co/ZiFqrANN6J reageer retweet
Yates en Albasini waren toch niet gevallen?quote:Op maandag 6 juli 2015 21:39 schreef Marcoss het volgende:
Simon Yates, Albasini en Matthews starten morgen gewoon (zoals het er nu naar uitziet dan)
Lol wat? Martens is één van de beste knechten die je kan hebben lijkt me.quote:Op maandag 6 juli 2015 22:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Paul Martens doet voor het eerst dit jaar iets nuttigs.
Martens is niet echt een knecht.quote:Op maandag 6 juli 2015 22:32 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lol wat? Martens is één van de beste knechten die je kan hebben lijkt me.
Wat dan wel.quote:Op maandag 6 juli 2015 22:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Martens is niet echt een knecht.
Vroeger iemand die zelf nog wel eens voor de overwinning kon rijden.quote:
Volgens OGE twitter was S. Yates wel gevallen. Extra knap dat hij als 8e finishte vandaag.quote:Op maandag 6 juli 2015 22:32 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Yates en Albasini waren toch niet gevallen?
Als ik de foto's zie was het Adam Yates die viel misschien een vergissing ergens.quote:Op maandag 6 juli 2015 22:58 schreef Charlie33 het volgende:
[..]
Volgens OGE twitter was S. Yates wel gevallen. Extra knap dat hij als 8e finishte vandaag.
Jawel, S Yates, Albasini, Matthews, Impey en Gerrans lagen allemaal bij die val blijkbaar, volgens de site van Orica danquote:Op maandag 6 juli 2015 22:32 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Yates en Albasini waren toch niet gevallen?
twitter:Lotto_Soudal twitterde op maandag 06-07-2015 om 23:15:33Medical update @Greghenderson1: stitched hip wound (see stones) and broken 7th rib left. Tomorrow decision #tdf2015 reageer retweet
Wat een ontzettende pech heeft die Dominik Nerz toch het hele seizoen alquote:Shortly afterwards a big crash occured in which also riders of BORA - ARGON 18 were involved including the leader Dominik Nerz. The race was neutralized at this time. All riders of the team were able to continue the race, but had to go for a medical examination after the stage. Jose Mendes was diagnosed a bruised knee and Dominik Nerz a rib bruise. Both riders will start tomorrow.
Hij zelf in ieder geval nietquote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:07 schreef GrandeVites het volgende:
Ik hoorde(volgens mij op eurosport) dat Kristoff ook was gevallen en een blessure heeft opgelopen. Heeft iemand hier meer informatie over?
Wat een slagveld sinds maandag..twitter:ORICA_GreenEDGE twitterde op woensdag 08-07-2015 om 19:30:35#TDF2015: Suffering 2 crashes today, scans have revealed Michael Albasini fractured his upper left arm. Sadly, he will not start tomorrow. reageer retweet
twitter:TourDeJose twitterde op woensdag 08-07-2015 om 20:49:07Wilco Kelderman suffers from back injury from Monday's crash. "I hope it's nothing but it feels bad." #TDF reageer retweet
Matthews is gek als hij daar mee doorrijdt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:40 schreef Marcoss het volgende:
Matthews ribben gebroken, maar rijdt wel door. De Gendt er waarschijnlijk wel uit
De Gendt beslissen ze morgenvroeg.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:40 schreef Marcoss het volgende:
Matthews ribben gebroken, maar rijdt wel door. De Gendt er waarschijnlijk wel uit
quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:41 schreef Momo... het volgende:
[..]
Matthews is gek als hij daar mee doorrijdt.
dit, zelfs ademen doet verrekte pijn.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:41 schreef Momo... het volgende:
[..]
Matthews is gek als hij daar mee doorrijdt.
Michael Albasini en Tony Martin kunnen ook genoteerd worden.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:59 schreef Pino112 het volgende:
Overzicht uitvallers tot en met etappe 5:
Etappe 3:
22 - William Bonnet (FRA) - Francaise des Jeux. Opgegeven na valpartij. Meerdere breuken in tweede nekwervel.
85 - Tom Dumoulin (NED) - Team Giant-Alpecin. Opgegeven na valpartij. Breuk in schoudergewricht en schouder uit kom.
95 - Dmitry Kozontchuk (RUS) - Team Katusha. Opgegeven na valpartij. Sleutelbeenbreuk.
101 - Simon Gerrans (AUS) - Orica GreenEDGE. Opgegeven na valpartij. Polsbreuk.
Etappe 4:
104 - Daryl Impey (ZAF) - Orica GreenEDGE. Niet meer gestart als gevolg van valpartij etappe 3. Sleutelbeenbreuk.
143 - Fabian Cancellara (ZWI) - Trek Factory Racing. Niet meer gestart als gevolg van valpartij etappe 3. Twee gebroken rugwervels.
193 - Andreas Schillinger (DUI) - Bora - Argon 18. Niet meer gestart als gevolg van infectie.
Etappe 5:
162 - Jack Bauer (NZE) - Team Cannondale - Garmin. Opgegeven na valpartij. Kneuzing van linkerheup.
171 - Nacer Bouhanni (FRA) - Team Cofidis. Opgegeven na valpartij. Kneuzing van rib en pijnlijke rechter elleboog.
quote:,,Het sleutelbeen is in diverse stukken gebroken, één stuk kwam zelfs door de huid heen'', zei dokter Helge Riepenhof van Etixx-QuickStep. ,,Een open breuk dus. Hoewel Tony vrijdag weer had willen starten, heb ik hem dat verboden.''
Niemandquote:Op donderdag 9 juli 2015 22:38 schreef -0- het volgende:
Wie rijdt er morgen eigenlijk in het geel als Martin niet start? Froome of niemand?
Martin heeft immers vandaag de trui nog wel uitgereikt gekregen.
Wat moeten ze eraan doen? De renners doen het toch echt zelf.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:06 schreef Sked het volgende:
Dumoulin, Albasini, Gerrans, Cancellara, Bouhanni en nu Martin. Hoe zonde.
En dan zijn jongens als Kelderman, Ten Dam en Matthews ook nog eens zwaar geblesseerd en zijn Nibali, Van Garderen en Quintana vandaag gevallen.
Ik kan niet wachten tot we in de bergen zijn, dan is deze onzin over en laat die tering ASO het nou eindelijk eens leren dat zo koersen niet werkt
http://www.nu.nl/wielrenn(...)rt-in-abbeville.htmlquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
De Gendt beslissen ze morgenvroeg.
De ASO zou afspraken kunnen maken over de laatste vijf kilometer bijvoorbeeld, omdat de nervositeit daar het grootst is. Daarnaast ben ik er ook wel voorstander van om teams kleiner te maken en vind ik dat het peloton zelf ook veel te weinig doet om dit te veranderen. Maak als klassementsrenners de afspraak om in vlakke etappes gewoon rustig in de buik te gaan zitten bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wat moeten ze eraan doen? De renners doen het toch echt zelf.
Dat wel, maar valpartijen worden steeds minder, zie de grafiek hier:quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:12 schreef Sked het volgende:
[..]
De ASO zou afspraken kunnen maken over de laatste vijf kilometer bijvoorbeeld, omdat de nervositeit daar het grootst is. Daarnaast ben ik er ook wel voorstander van om teams kleiner te maken en vind ik dat het peloton zelf ook veel te weinig doet om dit te veranderen. Maak als klassementsrenners de afspraak om in vlakke etappes gewoon rustig in de buik te gaan zitten bijvoorbeeld.
Ik word er echt schijtziek van en bijna elke winnaar deze Tour staat in de schaduw van valpartijen
Uitvallers en valpartijen zijn nog wel een verschil en natuurlijk heeft het aantal uitvallers van pakweg vijftien jaar geleden ook te maken met een slechte infrastructuur. Tegenwoordig heb je steeds minder slechte wegen en rijden ze daar vaker omheen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:19 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat wel, maar valpartijen worden steeds minder, zie de grafiek hier:
http://www.nu.nl/wielrenn(...)ordt-vrij-groot.html
Het is verschrikkelijk irritant inderdaad, maar de meeste valpartijen vinden plaats buiten die vijf kilometer. Die op weg naar Huy en die van gisteren ook. Dat ga je niet voorkomen door meer bescherming in de laatste kilometers.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:12 schreef Sked het volgende:
[..]
De ASO zou afspraken kunnen maken over de laatste vijf kilometer bijvoorbeeld, omdat de nervositeit daar het grootst is. Daarnaast ben ik er ook wel voorstander van om teams kleiner te maken en vind ik dat het peloton zelf ook veel te weinig doet om dit te veranderen. Maak als klassementsrenners de afspraak om in vlakke etappes gewoon rustig in de buik te gaan zitten bijvoorbeeld.
Ik word er echt schijtziek van en bijna elke winnaar deze Tour staat in de schaduw van valpartijen
Het zegt natuurlijk wel wat. De factoren die jij noemt tellen ook, maar ook het weer en dergelijke...quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:24 schreef Sked het volgende:
[..]
Uitvallers en valpartijen zijn nog wel een verschil en natuurlijk heeft het aantal uitvallers van pakweg vijftien jaar geleden ook te maken met een slechte infrastructuur. Tegenwoordig heb je steeds minder slechte wegen en rijden ze daar vaker omheen.
En zo'n grafiek is nooit representatief, omdat het parcours elk jaar verschilt en dat enorm van invloed is.
Ik word echt schijtziek van mensen die in kleinere teams de oplossing zien. De zwaarste valpartijen zie je gebeuren in uitgedunde groepen en dan op rechte wegen, in bochten die veel te hard genomen worden of als het spannend wordt,of een combinatie daarvan.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:12 schreef Sked het volgende:
[..]
Die regels zijn er deels natuurlijk met de 3KM regel in vlakke ritten. De beste oplossing is denk ik nog steeds gewoon starten met een paar flink zware bergritten i.p.v. met vlakke ritten. Dan is het klassement snel al deels gemaakt, er zal er veel minder nerveus gekoerst worden in de vlakke ritten erna, echter zal de parcoursbouwer dit nooit doen, want je neemt ook gelijk een flink stuk spanning weg.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:12 schreef Sked het volgende:
[..]
Starten met een lange tijdrit zou ook kunnen, maar dat is niet echt leuk voor de stad van het Grand Depart, die hebben liever een korte tijdrit.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:26 schreef Dennism het volgende:
[..]
Die regels zijn er deels natuurlijk met de 3KM regel in vlakke ritten. De beste oplossing is denk ik nog steeds gewoon starten met een paar flink zware bergritten i.p.v. met vlakke ritten. Dan is het klassement snel al deels gemaakt, er zal er veel minder nerveus gekoerst worden in de vlakke ritten erna, echter zal de parcoursbouwer dit nooit doen, want je neemt ook gelijk een flink stuk spanning weg.
Ik geloof inderdaad niet dat kleinere ploegen de oplossing is. Of het peloton nou 200 of 100 man is, de klassementsrenners willen van voren rijden bij elk mogelijk obstakel. Net als renners die denken kans te maken op de ritzege. Het gedrang zal blijven. Er moet een andere oplossing komen, maar wat?quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik word echt schijtziek van mensen die in kleinere teams de oplossing zien. De zwaarste valpartijen zie je gebeuren in uitgedunde groepen en dan op rechte wegen, in bochten die veel te hard genomen worden of als het spannend wordt,of een combinatie daarvan.
Onzin ook natuurlijk. Een meerdaagse wielerwedstrijd heeft nu eenmaal van alles wat.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:26 schreef Dennism het volgende:
[..]
Die regels zijn er deels natuurlijk met de 3KM regel in vlakke ritten. De beste oplossing is denk ik nog steeds gewoon starten met een paar flink zware bergritten i.p.v. met vlakke ritten. Dan is het klassement snel al deels gemaakt, er zal er veel minder nerveus gekoerst worden in de vlakke ritten erna, echter zal de parcoursbouwer dit nooit doen, want je neemt ook gelijk een flink stuk spanning weg.
En dan klapt de hele zooi in het midden onderuit waardoor die in de tweede groep komen, zit alleen die ene net niet klassementsrenner maar toch net wel voorin waardoor die een Pereiro Siotje kan doen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:12 schreef Sked het volgende:
Maak als klassementsrenners de afspraak om in vlakke etappes gewoon rustig in de buik te gaan zitten bijvoorbeeld.
Nee, dat gaat nergens over.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:54 schreef GotenSSJ het volgende:
Grootste probleem is dat alle klassementsrijders bij elke vluchtheuvel en brug vooraan willen zitten. In de etappe naar Huy zaten ze op 70km van de streep allemaal te vechten om vooraan te zitten op een heuveltje van de 4de categorie, dat gaat toch helemaal nergens meer over
Juist, en daarom zitten al die renners voorin. Omdat ze andersquote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Nee, dat gaat nergens over.
Maar op het moment dat het breekt op plek 50 en Mollema ofzo zit er achter waardoor hij in het weiland terecht komt staat het hier vol met '' smilies omdat hij daar zat.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:03 schreef cafca het volgende:
[..]
Juist, en daarom zitten al die renners voorin. Omdat ze anders :,) 's krijgen op Fok!
Je moet natuurlijk wel blijven opletten en op cruciale stukken zo ver mogelijk naar voren zitten (kasseien, moment van opdraaien parallel aan zee etc.)quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Nee, dat gaat nergens over.
Maar op het moment dat het breekt op plek 50 en Mollema ofzo zit er achter waardoor hij in het weiland terecht komt staat het hier vol met '' smilies omdat hij daar zat.
Het probleem is juist dat alles tegenwoordig een cruciale strook kan zijn. Het kan overal gebeuren tegenwoordig en niet alleen in de aanloop naar een kasseistrook, een strook met zijwind of een beklimming. In die etappe naar Metz drie jaar geleden vielen ze op een heel normaal stuk wegdek, beetje dalend en ver van de streep, maar omdat de impact groot was en ze in het peloton direct doortrokken, was de schade heel groot. Elke keer kan het raak zijn en elke keer zou het peloton door kunnen trekken. Dat is het grote verschil.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:05 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk wel blijven opletten en op cruciale stukken zo ver mogelijk naar voren zitten (kasseien, moment van opdraaien parallel aan zee etc.)Maar ik heb hardop gelachen om de wanhopige pogingen om vooraan te zitten in die etappe naar Huy op 70km van de streep
![]()
Genoeg prominenten al dit jaar uitgevallen door dat ze zo nodig van voren moesten zitten terwijl dat niet per se nodig was. Dumoulin en Cancellara op 60km van de streep bijvOok Martin had niet als nummer 6 aan de 'klim' gisteren hoeven te beginnen.
Goed punt. Een oplossing voor dat soort dingen zal er niet zijn, valpartijen kan je natuurlijk niet compleet uitbannen, helaas. Maar ik denk persoonlijk dat het risico op zo'n scenario, laten we zeggen 30 man tegen de grond en volk erachter, groter is door de manier waarop ze nu rijden dan zonder dit kansloze gedrang. Wellicht moeten er eerst 1 of 2 tours verloren worden door het gedrang oid voor dat de renner dat in zien.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat alles tegenwoordig een cruciale strook kan zijn. Het kan overal gebeuren tegenwoordig en niet alleen in de aanloop naar een kasseistrook, een strook met zijwind of een beklimming. In die etappe naar Metz drie jaar geleden vielen ze op een heel normaal stuk wegdek, beetje dalend en ver van de streep, maar omdat de impact groot was en ze in het peloton direct doortrokken, was de schade heel groot. Elke keer kan het raak zijn en elke keer zou het peloton door kunnen trekken. Dat is het grote verschil.
Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat er een ongeschreven regel moet komen in het peloton: grote val, dan leggen de renners zelf de boel stil, ter bescherming van hunzelf ook. Dan krijg je dus niet dat iedereen op elk moment voorin moet zitten, omdat ze weten dat er toch gewacht wordt en misschien, heel misschien zorgt dat ervoor dat de nervositeit wat minder wordt.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:12 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Goed punt. Een oplossing voor dat soort dingen zal er niet zijn, valpartijen kan je natuurlijk niet compleet uitbannen, helaas. Maar ik denk persoonlijk dat het risico op zo'n scenario, laten we zeggen 30 man tegen de grond en volk erachter, groter is door de manier waarop ze nu rijden dan zonder dit kansloze gedrang. Wellicht moeten er eerst 1 of 2 tours verloren worden door het gedrang oid voor dat de renner dat in zien.
Dan proberen ze zich de keer daarop gewoon nog verder naar voren te dringen in de hoop dat het deze keer wel goed gaat.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:12 schreef GotenSSJ het volgende:
Wellicht moeten er eerst 1 of 2 tours verloren worden door het gedrang oid voor dat de renner dat in zien.
Tsjah, Dan gaan ze weer zeuren omdat er willekeur is omdat ze bij Jantje wel reden en bij Pietje niet. Dus dat gaat in praktijk toch niet landen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat er een ongeschreven regel moet komen in het peloton: grote val, dan leggen de renners zelf de boel stil, ter bescherming van hunzelf ook. Dan krijg je dus niet dat iedereen op elk moment voorin moet zitten, omdat ze weten dat er toch gewacht wordt en misschien, heel misschien zorgt dat ervoor dat de nervositeit wat minder wordt.
Ja wtf manquote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:41 schreef de_boswachter het volgende:
Lekker overzichtelijk topic dit zo.
Vergeet niet dat als het in Mediterane landen regent, het vaak heel glad is omdat er veel olieachtig materiaal op het wegdek ligt.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:29 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het zegt natuurlijk wel wat. De factoren die jij noemt tellen ook, maar ook het weer en dergelijke...
In de Noordelijke landen waar ze rijden (GB, Nederland, Belgie, Noord-Frankrijk etc.) regent het meer dan rond de Mediterannee, met glad wegdek tot gevolg...
Dat zijn uitvallers, vroeger vielen er ook veel meer mensen uit omdat ze gewoon buiten tijd binnen kwamen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:19 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat wel, maar valpartijen worden steeds minder, zie de grafiek hier:
http://www.nu.nl/wielrenn(...)ordt-vrij-groot.html
twitter:tonymartin85 twitterde op donderdag 09-07-2015 om 22:13:31How a compound fracture of a collarbone looks like. Sry guys. Thnx to all of @Etixx_QuickStep Congrats @zdenekstybar http://t.co/Aow11Szhvn reageer retweet
De meeste blessures komen door valpartijen, dus die discussie is geheel ontopicquote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:59 schreef heywoodu het volgende:
En Henderson dus DNS met een ribblessure na de val in de tweede etappe.
Verder mag het hier wel weer over de daadwerkelijk geblesseerde/uitgevallen renners gaan ipv het voorkomen van valpartijen
Wtfquote:Op maandag 13 juli 2015 14:43 schreef heywoodu het volgende:
Ivan Basso verlaat de Tour, heeft vanmorgen gehoord dat ie teelbalkanker heeft
quote:Op maandag 13 juli 2015 14:45 schreef heywoodu het volgende:
Gevallen in de vijfde etappe, waarna hij erg veel last van 1 bal had. Vandaag een scan gedaan met dat als uitslag. Contador zit schijnbaar naast hem te huilen op de persco
twitter:wielerman twitterde op maandag 13-07-2015 om 14:43:20Basso: "Ik ben gevallen in rit 5, had last van L-teelbal, vandaag naar ziekenhuis, klein gezwel vastgesteld. Ik ga nu naar huis." #tdf15 reageer retweet
Ook nog kwaadaardig dus.quote:Op maandag 13 juli 2015 14:45 schreef DeLuna het volgende:
[..]twitter:wielerman twitterde op maandag 13-07-2015 om 14:43:20Basso: "Ik ben gevallen in rit 5, had last van L-teelbal, vandaag naar ziekenhuis, klein gezwel vastgesteld. Ik ga nu naar huis." #tdf15 reageer retweet
De ploegarts is ook oncoloog?twitter:friebos twitterde op maandag 13-07-2015 om 14:59:34Tinkoff-Saxo's doctor says that Basso has a '98 to 99 per cent chance' of a full recovery. reageer retweet
Lijkt me niet nodig om de overlevingskans aan te halen. Ook al ligt die bij deze vorm enkele procenten lager maar de kans op overleven is in ieder geval zeer hoog.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:01 schreef LeTourdeFrance het volgende:
De ploegarts is ook oncoloog?twitter:friebos twitterde op maandag 13-07-2015 om 14:59:34Tinkoff-Saxo's doctor says that Basso has a '98 to 99 per cent chance' of a full recovery. reageer retweet
Wellicht had hij daar contact mee. Ik hoop dat het waar is (die kans op genezing).quote:Op maandag 13 juli 2015 15:01 schreef LeTourdeFrance het volgende:
http://www.cyclingnews.co(...)th-testicular-cancerquote:Ivan Basso has left the Tour de France after revealing that he has been diagnosed with testicular cancer. The announcement came during his Tinkoff-Saxo team’s rest day press conference in Pau on Monday afternoon.
Basso explained that the diagnosis came about after he injured his testicle in a crash on stage 5. Subsequent examination from the Tinkoff-Saxo medical staff revealed a lump. An echogram on Sunday evening and further examination in hospital in Pau on Monday morning confirmed that the lump was cancerous.
“Unfortunately I have a bad announcement,” Basso said. “I have a small cancer in my left testicle, so you can understand that I have to go back to Italy. We discovered this just two hours ago.”
Alberto Contador sat alongside Basso during the press conference. “It’s a very tough blow to the whole team, we never imagined a day like this,” Contador said. “Ivan and I have spent 120 of the past 180 days together. I’m sure we’ll be together to celebrate in Paris.”
hadden ze veel eerder moeten vaststellen met dopingtestenquote:Op maandag 13 juli 2015 14:45 schreef heywoodu het volgende:
Gevallen in de vijfde etappe, waarna hij erg veel last van 1 bal had. Vandaag een scan gedaan met dat als uitslag. Contador zit schijnbaar naast hem te huilen op de persco
Hoe dan? Bij een controle op alles testen, ook platjes?quote:Op maandag 13 juli 2015 15:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hadden ze veel eerder moeten vaststellen met dopingtesten
Zou iemand nog dopingcontroleur willen zijn als je dan allen sporters bij de ballen moet grijpen?quote:Op maandag 13 juli 2015 15:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hadden ze veel eerder moeten vaststellen met dopingtesten
Ik weet niet hoe het zit met ploegartsen maar een huisarts wordt nauw betrokken wanneer bij iemand kanker wordt geconstateerd. Dus in dit geval de ploegarts?quote:Op maandag 13 juli 2015 15:01 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Te hoge HCG kan door 2 dingen komen:quote:Op maandag 13 juli 2015 15:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe dan? Bij een controle op alles testen, ook platjes?
Niet alle teelbalkankers produceren HCG.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:58 schreef THEFXR het volgende:
Te hoge HCG kan door 2 dingen komen:
1) HGH gebruik
2) teelbal kanker
http://news.yahoo.com/ath(...)ancer-164149538.html
twitter:lancearmstrong twitterde op maandag 13-07-2015 om 15:10:09Thinking about @ivanbasso and wishing him the very best as he embarks on his great cancer journey. #IvanSTRONG!! reageer retweet
Die denkt nog aan zijn dealtjes met Ivan back in the daysquote:Op maandag 13 juli 2015 16:42 schreef Joezi het volgende:
twitter:lancearmstrong twitterde op maandag 13-07-2015 om 15:10:09Thinking about @ivanbasso and wishing him the very best as he embarks on his great cancer journey. #IvanSTRONG!! reageer retweet
Ivan stopt altijd een kreeft in zijn koffer.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:46 schreef Mani89 het volgende:
Great cancer journey.
Klinkt een beetje raar.
Toekomstig Tourwinnaar dus, hij doet een Armstrongquote:Op maandag 13 juli 2015 14:43 schreef heywoodu het volgende:
Ivan Basso verlaat de Tour, heeft vanmorgen gehoord dat ie teelbalkanker heeft
Ja, bij testosteron suppletie, heb je een grotere kans op testeskanker , uitgaande van de kiemcellen. Daarbij ook grotere kans op prostaatkanker.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:18 schreef Joezi het volgende:
Goh steroïden en teelbalkanker, mag ik dat zeggen?
twitter:NOSsport twitterde op maandag 13-07-2015 om 18:54:32Lars Boom denkt aan afstappen. Hij is grieperig en hoopt snel beter te worden. "Anders heeft het geen zin meer." http://t.co/0EeJxUwR0Z reageer retweet
kan beter opstappen en zich focussen op de Eneco Tourquote:Op maandag 13 juli 2015 18:56 schreef Pino112 het volgende:
twitter:NOSsport twitterde op maandag 13-07-2015 om 18:54:32Lars Boom denkt aan afstappen. Hij is grieperig en hoopt snel beter te worden. "Anders heeft het geen zin meer." http://t.co/0EeJxUwR0Z reageer retweet
stom zeg, mocht eerst niet starten vanwege te lage waarden en nu ziek...quote:Op maandag 13 juli 2015 18:56 schreef Pino112 het volgende:
twitter:raykerckhoffs twitterde op dinsdag 14-07-2015 om 09:44:05Lars Boom start zeer waarschijnlijk niet meer. Hele nacht last van koorts gehad. Starten in deze eerste bergrit... http://t.co/y2GJPDrllt reageer retweet
Astana had hem ook niet laten rijden als ze een vervanger mochten oproepen. Gok genomen en verloren.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Is lekker nuttig geweest voor de ploeg.
Die waarden gaven dus blijkbaar al een indicatie dat hij niet helemaal fit wasquote:Op maandag 13 juli 2015 20:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
stom zeg, mocht eerst niet starten vanwege te lage waarden en nu ziek...
Triest dat je bij zoiets direct gaat referen aan doping gebruik van Basso....quote:Op maandag 13 juli 2015 16:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die denkt nog aan zijn dealtjes met Ivan back in the days
En anders bonk ik Nike wel.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:41 schreef Ericr het volgende:
Stop er maar mee, ga lekker Nike bonken en zoek een andere baan.
ze is toch rond Parijs uitgerekend. Denk dat hij deze week nog wel blijft. Zekert einde van de week zijn er wat interessante etappes voor hemquote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:11 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe zit het overigens met de pens van mevrouw van Avermaet.
Ben eens benieuwd hoelang baas Greg nog mag koersen.
Greg op de Alpequote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:13 schreef franklop het volgende:
[..]
ze is toch rond Parijs uitgerekend. Denk dat hij deze week nog wel blijft. Zekert einde van de week zijn er wat interessante etappes voor hem
Fuck was die vieze tattoo vergetenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:15 schreef showtimer het volgende:
[..]
Nu wel?![]()
SPT / Doping #103 Russische snelwandelaars lappen regels aan hun laars
In 2004 en 2005 waren ze anders ook beste maatjes tegen het Duitse duo van T-Mobile.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Triest dat je bij zoiets direct gaat referen aan doping gebruik van Basso....
Ander probleem is natuurlijk wel dat MPCC zegt: 'Lars mag niet starten.' Dan zegt Astana: 'Dan laten we iemand anders starten.' Waarop de UCI zegt: 'Dat mag niet, het is Lars of niets.' Dan zit je als Astana ook wel een beetje in de hoek, je geeft niet zomaar een renner op voor de start als je deze niet mag vervangen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:27 schreef PippenScottie het volgende:
De Lars Boom recap is dus...
Lage cortisolwaardes wijzen op een mogelijk gezondheidsprobleem.
Astana, dat met een gigantisch imagoprobleem kampt, besluit toch Boom te laten starten. Lappen hiermee regels van de MPCC aan de laars.
MPCC, dat bestaat bij goodwill van de ploegen, blijkt maar weer eens een wassen neus te zijn. Een PR middel, maar als het even niet uitkomt wordt de club door elke ploeg genegeerd.
MPCC was een mooi initiatief, maar sterft door onwil en egoïsme.
Lars Boom rijdt anoniem rond en stapt na een kleine week koers inderdaad ziek af.
Deze saga kent alleen maar verliezers.
De UCI heeft als regel dat je zo laat niet meer mag vervangen en MPCC beslist zelf om dermate laat te gaan testen dat vervanging niet meer mogelijk is. MPCC, waar Astana dus vrijwillig lid van is geworden.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:19 schreef uithangbord het volgende:
[..]
Ander probleem is natuurlijk wel dat MPCC zegt: 'Lars mag niet starten.' Dan zegt Astana: 'Dan laten we iemand anders starten.' Waarop de UCI zegt: 'Dat mag niet, het is Lars of niets.' Dan zit je als Astana ook wel een beetje in de hoek, je geeft niet zomaar een renner op voor de start als je deze niet mag vervangen.
Als je lid wordt van de MPCC ga je akkoord met hun regels. Eén van die regels is dat een renner met een te lage cortisolwaarde 8 dagen niet mag koersen. Astana had Boom dus gewoon thuis moet laten. Dat ze geen vervanger mochten laten starten is zuur maar zo zijn de regels, kun je UCI of MPCC niet verwijten.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:19 schreef uithangbord het volgende:
[..]
Ander probleem is natuurlijk wel dat MPCC zegt: 'Lars mag niet starten.' Dan zegt Astana: 'Dan laten we iemand anders starten.' Waarop de UCI zegt: 'Dat mag niet, het is Lars of niets.' Dan zit je als Astana ook wel een beetje in de hoek, je geeft niet zomaar een renner op voor de start als je deze niet mag vervangen.
Dat bedoel ik helemaal niet.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Triest dat je bij zoiets direct gaat referen aan doping gebruik van Basso....
Dit dusquote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:19 schreef showtimer het volgende:
[..]
In 2004 en 2005 waren ze anders ook beste maatjes tegen het Duitse duo van T-Mobile.
En haar spelfouten.. "Mijn grooste liefde"quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:18 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Fuck was die vieze tattoo vergeten
Vergeet mijn vorige post.
Klopt op zich natuurlijk, behalve dat de regels elkaar op deze manier flink tegenwerken. Dat is in niemands voordeel.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:38 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als je lid wordt van de MPCC ga je akkoord met hun regels. Eén van die regels is dat een renner met een te lage cortisolwaarde 8 dagen niet mag koersen. Astana had Boom dus gewoon thuis moet laten. Dat ze geen vervanger mochten laten starten is zuur maar zo zijn de regels, kun je UCI of MPCC niet verwijten.
Voeg de UCI gerust toe aan het rijtje verliezers in deze saga.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:19 schreef uithangbord het volgende:
[..]
We hebben nog precies 0 zware bergetappes gehadquote:Op woensdag 15 juli 2015 11:24 schreef de_boswachter het volgende:
Opvallend weinig uitvallers bij de zware bergetappes valt me op. ' Vroeger ' stapten er nog vaker een man of 5 af in zo'n etappe, tegenwoordig bijna niet meer.... vreemd niet?
Gisteren?quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We hebben nog precies 0 zware bergetappes gehad
Ik zou eerder gaan voor morgen en/of etappe 19 en 20. Van die echte monsteretappes zijn er eigenlijk niet dit jaar.quote:
quote:Ben Gastauer, van AG2R, stapt ook af. De vierde van vandaag. Eerder gaf zijn ploeggenoot Johan Vansummeren al op. De andere twee namen: Daniele Bennati en Dominik Nerz.
Dubbelquote:
En waarom?quote:
Taaramäe - Ziekquote:Op woensdag 15 juli 2015 23:14 schreef Godshand het volgende:
[..]
En waarom?
Van Benatti weet ik alleen dat hij gevallen is...
Gastauer is ook ziek.quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:30 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Taaramäe - Ziek
Nerz - Maagproblemen
Vansummeren - last van eerde valpartij
Gastauer - geen idee
Costa - Ziek/Weet niet wat er met zijn lichaam is.
Verkeerde topic?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 16:19 schreef wimderon het volgende:
Sebastien Chavanel lost solo, kreeg een naamsvermelding in beeld.
Het werd gisteren nog 17e in de etappe, dus misschien komt-ie er doorheen.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:12 schreef Belgosome het volgende:
Gaat Matthews nu de Tour uitrijden? Wat heeft hij er nog te zoeken
4 van de 20 eruit. Toch niet zo heel schokkend?quote:Op zondag 19 juli 2015 21:29 schreef Chiappucci het volgende:
Langeveld ook eruit. Gaat hard met de Nederlanders.
Ja valt eigenlijk ook wel mee. Wel iets meer dan gemiddeld. 20% van de Nederlanders zijn eruit tegen 13,6 % totaal.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
4 van de 20 eruit. Toch niet zo heel schokkend?
Mooi, die gast heeft mijn pooltje genoeg verneukt.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:46 schreef misteriks het volgende:
Van Avermaet wordt waterdrager bij de bevalling van zijn vrouw. Start vandaag niet meer
Die kan tevreden huiswaarts keren.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:46 schreef misteriks het volgende:
Van Avermaet wordt waterdrager bij de bevalling van zijn vrouw. Start vandaag niet meer
Het zit hem niet mee.quote:Laurens ten Dam heeft een nieuwe tegenslag te verwerken. De renner van LottoNL-Jumbo heeft last van bronchitis.
De 34-jarige renner is deze Tour de France niet bespaard gebleven van ongeluk. In de derde etappe raakte hij betrokken bij de massale valpartij, waarbij Tom Dumoulin de strijd moest staken. Voor Ten Dam leek eenzelfde scenario werkelijkheid te worden doordat zijn schouder uit de kom was geraakt. Ondanks de kwetsuur reed hij de rit uit en kon hij enkele dagen later in de bergen tot diep in de finale met de besten omhoog klimmen.
De nummer 53 van het algemeen klassement (achterstand 1:20:31) is vandaag wel op de fiets gestapt voor de zestiende rit naar Gap.
Tsja moeilijk vergelijken. Sinkeldam en dumoulain hebben weinig keus, waarom langeveld er uit is weet ik niet maar om nou te zeggen dat er abonormaal veel Nederlanders uit zijn is ook weer wat te.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:45 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ja valt eigenlijk ook wel mee. Wel iets meer dan gemiddeld. 20% van de Nederlanders zijn eruit tegen 13,6 % totaal.
twitter:TrekFactory twitterde op woensdag 22-07-2015 om 09:59:32Unfortunately @laurent_didier will not start #TDF2015 today. The bronchitis he'd been struggling with since a week got the best of him. reageer retweet
De vloek van de regenboogtruiquote:Op woensdag 22 juli 2015 20:15 schreef Marcoss het volgende:
De Tour van Kwiatkowski sloeg echt helemaal nergens op..
Niet letterlijk neequote:Op donderdag 23 juli 2015 00:04 schreef Godshand het volgende:
Haas abandon.
Niet genoemd hiervoor, maar Kennaugh is ook al een tijdje niet meer in het peloton.
quote:
OKquote:
twitter:TeamMTNQhubeka twitterde op donderdag 23-07-2015 om 10:49:11We are sad to announce, @LouisMeintjes will abandon @letour today due to illness. Rider health is our 1st priority. http://t.co/TIDMEvAUpp reageer retweet
Alleen de bazige companen van Titi nogquote:Op donderdag 23 juli 2015 11:50 schreef Chiappucci het volgende:
En zo is Lotto-Jumbo een van de weinige ploegen die nog compleet zijn.
Die zijn Dowsett al kwijt, toch?quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Alleen de bazige companen van Titi nog
Wel iets boven het gemiddelde. Alleen 2012 spande de kroon met 45 uitvallers ofzoquote:
Titi = Thomas Voecklerquote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:58 schreef Cootz het volgende:
[..]
Die zijn Dowsett al kwijt, toch?
Volgens mij alleen Lotto-Jumbo en Europcar nog compleet.
Denk dat er vandaag nog wel minstens 5 bijkomenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:00 schreef Cootz het volgende:
[..]
Wel iets boven het gemiddelde. Alleen 2012 spande de kroon met 45 uitvallers ofzo
Juist. Ben nog niet wakker.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:02 schreef franklop het volgende:
[..]
Titi = Thomas Voeckler
Piti = Valverde
We zijn er nog niet, vandaag en morgen zouden wel eens hele moeilijke dagen kunnen worden. KOrte etappes dus weinig tijdsverlies mogelijkquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:00 schreef Cootz het volgende:
[..]
Wel iets boven het gemiddelde. Alleen 2012 spande de kroon met 45 uitvallers uitvallers ofzo
Vandaag geldt er wel een ruimere tijdslimiet dan bij andere bergetappes:quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:08 schreef Blik het volgende:
[..]
We zijn er nog niet, vandaag en morgen zouden wel eens hele moeilijke dagen kunnen worden. KOrte etappes dus weinig tijdsverlies mogelijk
Stel dat ze vandaag 34,5 km/h rijden dan doen ze er precies 4 uur over en bedraagt de tijdslimiet 4*60*0,16 = 38' 24''. Moet op zich te doen zijn.quote:(very difficult short stages)
The permitted finishing time is calculated according
to the winner’s finishing time plus:
••11% if the average speed is less than or
equal to 30 km/h;
••12% between 30 km/h & 31 km/h;
••13% between 31 km/h & 32 km/h;
••14% between 32 km/h & 33 km/h;
••15% between 33 km/h & 34 km/h;
••16% between 34 km/h & 35 km/h;
••17% between 35 km/h & 36 km/h;
••18% between 36 km/h & 37 km/h;
••19% between 37 km/h & 38 km/h;
••20% between 38 km/h & 39 km/h;
••22% over 40 km/h.
bijkomend 'probleem' voor mensen die slecht zitten is dat het direct klimmen is. Als het maar semi-volle bak is kunnen ze al veel verliezen (ook mentaal)quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vandaag geldt er wel een ruimere tijdslimiet dan bij andere bergetappes:
[..]
Stel dat ze vandaag 34,5 km/h rijden dan doen ze er precies 4 uur over en bedraagt de tijdslimiet 4*60*0,16 = 38' 24''. Moet op zich te doen zijn.
Klopt, je moet tijdens de afdaling en die 30km in de vallei wel in een goede groep zitten. Als je daar met 4/5 man achterop raakt, dan is het einde verhaal.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:44 schreef franklop het volgende:
[..]
bijkomend 'probleem' voor mensen die slecht zitten is dat het direct klimmen is. Als het maar semi-volle bak is kunnen ze al veel verliezen (ook mentaal)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |